نوشته شده توسط : کنکور نویس

انواع کامپوزیت دندان

کامپوزیت‌ها مواد رزینی هستند که با توجه به تعداد و اندازه ذرات‌شان در دسته‌های مختلف قرار می‌گیرند و کاربردهای مختلفی نیز دارند. به طور کلی می‌توان مواد کامپوزیتی را به چهار گروه تقسیم کرد.

  1. کامپوزیت نوع هیبرید
  2. کامپوزیت میکروفیلد
  3. کامپوزیت نانوفیلد
  4. IPS ونیرها

هر کدام از این کامپوزیتها موارد استفاده مخصوص خود را دارند. چرا که در دندانهای جلو زیبایی و درخشندگی عامل مهم است و در دندانهای عقب داشتن استحکام کافی که بتواند نیروهای جویدن را به خوبی تحمل کند.

کامپوزیت نوع هیبرید: کامپوزیت‌های دندان‌های خلفی ذرات بزرگتر و استحکام بیشتری دارند و معمولا از نوع هیبرید هستند.

https://pasokheto.ir/tehran/%d9%85%d8%b1%da%a9%d8%b2-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%be%d9%88%d8%b2%db%8c%d8%aa-%d9%88%d9%86%db%8c%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86/

کامپوزیت میکروفیلد: برای ترمیم دندان‌های جلویی از کامپوزیت‌های میکروفیلد استفاده می‌شود که ذرات ریزتر و استحکام کمتری دارند اما در عوض سطح صاف‌تر و براق‌تر و درخشان‌تری بعد از پالیش از خود به جای می‌گذارند. هر اندازه که سطح کامپوزیت صاف‌تر باشد رنگ گرفتن آن و نیاز به پالیش‌های دوره‌ای به مرور زمان کمتر خواهد شد.

کامپوزیت نانوفیلد: امروزه کامپوزیت‌های نانوفیلد هم در بازار هستند تا بتوانیم استحکام و زیبایی را همزمان در ترمیم دندان‌ها به دست بیاوریم.

IPS ونیرها (یا کامپوزیت ای پی اس): یکی دیگر از انواع کامپوزیت که جدیدا مورد استفاده قرار می‌گیرد، IPS ونیرها (کامپوزیت های سرامیکی ) هستند. این کامپوزیت‌ ها به علت داشتن ذرات سرامیکی نسبت به نسل‌های قبل دارای ثبات رنگ و استحکام بالاتری هستند و بیشترین تشابه ظاهری را به لمینت های سرامیکی دارند.

ماده کامپوزیت (composite) چیست؟

کامپوزیت متشکل از دو یا چند ماده با خواص فیزیکی و شیمیایی نسبتا متفاوت است که برای دستیابی به هدف مشخصی مانند افزایش استحکام، درخشش یا مقاومت در برابر الکتریسیته، با یکدیگر ترکیب می‌شوند. یکی از مشکلات که محدود بودن تولید انواع کامپوزیت‌ها است باعث شده که مثلا قیمت پروفیل‌ کامپوزیت در ایران بالا باشد. اما در بازار مصالح ساختمانی جهان به وفور یافت می‌شود و این ماده در ساخت میلگرد، قوطی، ناودانی و نبشی، به کار می‌رود.
انتظار می‌رود در سال‌های آتی، با افزایش تولید این محصول کاربردی در کشور، قیمت آن افت کند. نکته‌ جالب این است که برای ایجاد کامپوزیت، مواد هرگز در یکدیگر حل نمی‌شوند و ترکیب کردن آن‌ها می‌تواند ویژگی‌های دیگری مانند طول عمر و سختی را نیز بهبود ببخشد. کامپوزیت‌ها در طبیعت یافت می‌شوند. ساختار یک تکه‌ چوب، شامل کامپوزیتی است با فیبرهای سلولوزی بلند که ماده‌ای به نام لیگنین (نوعی پلیمر) آن‌ها را کنار هم نگه می‌دارد. انسان‌ها، در نقاط مختلف جهان و برای سال‌ها از مواد کامپوزیتی استفاده کرده‌اند. اولین استفاده از کامپوزیت، به ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد؛ زمانی که ساکنین بین‌النهرین، گل و کاه را برای ساختن بناهای بادوام، با هم مخلوط کردند. در نتیجه مقاومت بلوک‌های آجری در برابر خم شدن، کشیدگی و فشار افزایش یافت.
پس در نهایت، هدف از ایجاد کامپوزیت، دستیابی به ماده‌ای ترکیبی، با خواص دلخواه است. مثال دیگر پلی‌اتیلن است که در ساخت چمن‌های مصنوعی به کار می‌رود؛ ماده‌ا‌ی که رنگ‌پذیری نیست. به همین دلیل این چمن‌ها، ظاهر ماتی دارند. برای رفع این مشکل، ماده‌ای به نام وینیل استات را به این پلیمر اضافه می‌کنند تا خواص پلاستیکی، انعطاف‌پذیری و رنگ‌پذیری آن اصلاح شود.

 

تفاوت کامپوزیت و آلیاژ چیست؟

می‌دانیم که آلیاژ و کامپوزیت هر دو ترکیبی از حداقل دو عنصر هستند. اما تفاوت‌هایی میان این دو ماده وجود دارد که آن‌ها را برای کاربردهای مختلف مناسب می‌سازد. بسیاری از تکنولوژی‌های نوین، نیازهایی دارند که توسط آلیاژهای موجود قابل پاسخگویی نیست. مانند ویژگی‌های مکانیکی بهتر که در کامپوزیت‌ها یافت می‌شود. تفاوت‌های دیگر میان این دو ماده، شامل موارد زیر است:

  • تعریف و ویژگی‌ها: یکی از این تفاوت‌ها به تعریف آلیاژ و کامپوزیت بازمی‌گردد. در ترکیب آلیاژ، یکی از عناصر حتما باید فلز باشد که تعیین‌کننده‌ خواص فیزیکی آلیاژ است، در حالی که در کامپوزیت‌ها چنین الزامی وجود ندارد و همه‌ مواد می‌توانند غیرفلزی باشند. همچنین مواد به کار رفته در یک کامپوزیت را می‌توان با روش‌‌های فیزیکی از یکدیگر جدا کرد، در حالی که عناصر سازنده‌ آلیاژ برای بازگشت به حالت اولیه خود، نیازمند واکنش شیمیایی هستند. یک آلیاژ در اصل همان ماده‌ اولیه با خواص بهتر است. آلیاژ کردن به طور دائمی خصوصیات فیزیکی فلزات را تغییر می دهد و مقاومت در برابر خوردگی و اکسیداسیون، خصوصیات الکتریکی، استحکام و... را بهبود می‌بخشد. در مقابل، کامپوزیت، ترکیبی از عناصر برای تشکیل ماده‌ای کاملا جدید است که ممکن است نسبت به مواد سازنده، مقاوم‌تر، سبک‌تر یا ارزان‌تر باشد.
  • نوع مخلوط: آلیاژها در دو دسته‌ همگن و ناهمگن یافت می‌شوند. با توجه به نسبت فلز ترکیب شده با عناصر، آلیاژ می‌تواند یک یا چند فاز داشته باشد که در صورت تک‌فاز بودن آن را ماده‌ همگن و در غیر این صورت، ناهمگن می‌نامند. این در حالی است که تمامی کامپوزیت‌ها مواد ناهمگن هستند.

    کاربردهای کامپوزیت دندان

    امروزه از کامپوزیت ها در دندانپزشکی در سطح گسترده استفاده می شود. از جمله کاربردهای آن می توان به استفاده از کامپوزیت در

    • پرکردن دندان های جلویی
    • در پرکردن دندان هایی که در سطح وسیع تخریب شده اند
    • در ترمیم دندان های شکسته
    • در پر کردن فضای بین دندان ها
    • ترمیم و اصلاح ترک خوردگی
    • بد رنگی و بد فرمی دندان اشاره کرد.

    به علت دوام زیاد کامپوزیت ونیر، از آن می توان در پر کردن دندان به جای آمالگام که موجب بد رنگی و بد شکلی دندان می شود، استفاده نمود و به دندان ترمیم شده جلوه زیبا و طبیعی داد.

    به کمک کامپوزیت ونیرها می توان شدیدترین بهم ریختگی ها و بی نظمی های دندانی را اصلاح کرد و به دندان ها ظاهری مرتب و هماهنگ داد؛ استفاده از کامپوزیت ونیرها حتی در مواردی می تواند جایگزین درمان های طولانی مدت ارتودنسی شود.

    کامپوزیت دندان های جلو

     pasokheto.ir میگوید: بیشترین میزان درخواست برای کامپوزیت دندان های جلو می باشد که به منظور پر کردن های جزئی ، ترمیم دندان های جلو ، برطرف کردن ایرادات و زیباتر کردن دندان ها انجام می شود.

    در این بین تقاضا برای کامپوزیت دندان هایی جلویی(قدامی) برای سفید و یکدست کردن دندان که اصطلاحا به آن لبخند هالیوودی می گویند، زیاد است؛ که این کار برای حداقل ۸ دندان جلویی فک بالا، انجام می شود.

    بهترین و زیباترین حالت زمانی بدست می آید که، کامپوزیت برای ۸ دندان جلویی بالا و ۸ دندان جلویی پایین انجام شود.

    قبل از انجام کامپوزیت دندان هایی جلویی، دندانپزشک به بررسی دقیق و معاینه دندان و لثه می پردازد و در صورت عدم وجود هرگونه مشکل، نسبت به انجام کامپوزیت بر روی دندان ها اقدام می نماید.

    در صورتی که دندان یا لثه نیاز به درمان داشت؛ بعد از درمان، دندانپزشک می تواند کار زیبایی دندان با کامپوزیت را انجام دهد.

    عوارض کامپوزیت دندان های جلو مشابه عوارض ذکر شده برای کامپوزیت دندان می باشد، اما باید در نظر داشت ، وقتی از کامپوزیت برای تمامی دندان های جلویی استفاده شود، ممکن است محدودیت ها و عوارض بیشتری را برای فرد به دنبال داشته باشد.



:: برچسب‌ها: کامپوزیت دندان ,
:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

تحلیل نمونه کارنامه قبولی پزشکی با سهمیه 5 درصدی

کارنامه قبولی پزشکی 1401 سهمیه ایثارگران 5 و 25 درصد ، در این بخش نمونه کارنامه قبولی پزشکی ایثارگران با سهمیه 5 درصدی را خدمت شما می آوریم. این نمونه کارنامه های قبولی پزشکی ایثارگران قبولی افراد در رشته پزشکی با توجه به سهمیه ایثارگران در دانشگاه های پردیس خودگردان و دانشگاه های دولتی را نشان می دهد.

سهمیه  ایثارگران و جانبازان در کنکور ۱۴۰۱

 کارنامه کنکور سهمیه ایثارگران 5 درصد را باید برای داوطلبان متعدد دید تا جمع بندی درستی از شانس قبولی در کنکور داشت. در کنکور شامل سهمیه  شهدا، جانبازان با هردرصد جانبازی و آزادگان می باشد که به همسر و فرزندان این عزیزان تعلق می گیرد. سهمیه ایثارگران در کنکور به صورت جداگانه تقسیم بندی می شود، به این صورت که به همسر و فرزندان شهدا، جانبازان ۲۵% و بالاتر و آزادگان، ۲۵ درصد از سهمیه کنکور لحاظ می شود و برای جانبازان زیر ۵% و رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه و خانواده هایشان سهمیه ۵ درصدی در کنکور در نظر گرفته می شود. یکی از شرایط اساسی برای استفاده از سهمیه ایثارگران و جانبازان، کسب ۷۰ درصد نمره آخرین فرد قبول شده در کنکور می باشد. داوطلبان متقاضی سهمیه ایثارگران و جانبازان بایستی با مراجعه به سازمان های مربوطه کد پیگیری ۱۲ رقمی مربوط به سهمیه خود را دریافت کرده و در فرم ثبت نام کنکور لحاظ نمایند.

نحوه اعمال سهمیه ایثارگران ۵ درصد در کنکور سراسری ۱۴۰۱

اشخاصی که میتوانند از سهمیه ایثارگر ۵درصد استفاده کنند شامل:

  • جانبازان زیر ۲۵ درصد
  • همسر جانبازان زیر ۲۵ درصد
  • فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد
  •  همسر رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه
  • فرزند رزمندگان باحداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه

نکته قابل تامل درباره این سهمیه این است که داوطلبان این سهمیه مشمول ۵ درصد ظرفیت هر کد رشته محلی میباشند همچنین قابل ذکر است که داوطلبان صرفا از این سهمیه زمانی میتوانند استفاده کنند که ۷۰ درصد نمره آخرین فرد قبولی را کسب کنند تا این سهمیه برایشان اعمال گردد.

امسال سومین ساله که سهمیه ایثارگران 5 درصدی به سهمیه های کنکور سراسری اضافه شده و خیلی از داوطلبای کنکور مشمول این سهمیه شدن . چیزی که تو دوسال گذشته نگرانی زیادی بین داوطلبا ایجاد می کرد موضوع تاثیر سهمیه ایثارگران 5 درصدی تو انتخاب رشتشون بود . درواقع شرکت کننده های مشمول این سهمیه نمیدونستن که به واسطه این سهمیه شانس قبولیشون تو رشته های مختلف چقدر بیشتر میشه . ما برای اینکه داوطلبای کنکور امسال بتونن با خیال راحت تری انتخاب رشته کنکور  98 رو انجام بدن رتبه و کارنامه قبولی آخرین نفرات داوطلبای سهمیه 5 درصدی تو رشته های مختلف رو جمع آوری کردیم و دراختیارتون گذاشتیم . توصیه می کنیم زمان استفاده از این کارنامه ها حتما به استان بومی هم دقت کنین . در ادامه آخرین رتبه و کارنامه قبولی داوطلبای سهمیه ایثارگران 5 درصدی تو دانشگاهای دولتی و پردیس خودگردان کنکور 97 - 98 رو مشاهده می کنین .

 

آخرین رتبه قبولی سهمیه ایثارگران 5 درصدی دولتی و پردیس خودگردان کنکور 97 - 98

تو این قسمت می تونین آخرین رتبه قبولی سهمیه ایثارگران 5 درصدی دولتی و پردیس خودگردان ۹۷ - ۹۸​ تو دوره های روزانه و پردیس خودگردان بعضی از رشته های پرطرفدار کنکور سراسری تجربی رو ببینین و بر اساس اون فرم انتخاب رشتتونو تو سایت انتخاب رشته کنکور سراسری 98  پر کنین . 

بررسی چند کارنامه کنکور سهمیه ایثارگران 5 درصد

ما در این قسمت قصد داریم به تحلیل و بررسی  چند کارنامه کنکور سهمیه ایثارگران 5 درصد بپردازیم.این کارنامه ها برای رشته های دندان پزشکی ، داروسازی و پزشکی هستند.

 

 

آخرین رتبه و کارنامه قبولی دندانپزشکی سهمیه ایثارگران 5 درصدی روزانه

 

 

آخرین رتبه و کارنامه قبولی دندانپزشکی سهمیه ایثارگران
ادبیات شصت و دو هفتاد چهل و هشت
شیمی شصت و چهار پنجاه و چهار پنجاه و شش
فیزیک شصت و شش شصت و هشت هفتاد
زیست شصت و دو هفتاد شصت و نه
زمین شناسی سه صفر صفر
ریاضی پنجاه و شش هفتاد و یک پنجاه و هفت
زبان هفتاد و نه پنجاه نود و دو
معارف هفتاد و نه سی و نه شصت و شش
عربی هشتاد و دو هشتاد و چهار نود و یک
رتبه در سهمیه 5 درصد 391      383 380
رتبه در کشور 3204    3177    3164
دانشگاه قبولی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج     دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان  دانشگاه علوم پزشکی بوشهر 


:: برچسب‌ها: کارنامه کنکور ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس
 روشی برای درمان ریزش مو می باشد که هدف از آن جلوگیری از ریزش مو در آقایان و خانم ها ، افزایش تراکم تشکیل مو و جلوگیری از ریختن و ریزش مو خصوصا در مردان است.این فرایندی است که پروتئین ها ، ویتامین ها و سایر مواد مغذی موجود در پوست سر را تامین می کند.مزوتراپی امروزه به عنوان یکی از سریع‌ترین راهکارها برای درمان ریزش مو از طریق بازیابی تعادل هورمونی و غلبه بر تأثیر منفی هورمون دی‌ هیدرو تستوسترون (DHT) بر ریزش موی سر شناخته می‌شود.روشی که بدون نیاز به جراحی و بانک مو بهترین نتیجه را از طریق کارکردی غیر تتهاجمی بر جای می گذارد .
 داروهای تزریقی در این روش به وسیله یک سوزن کوچک در عمق یک میلی‌متری پوست سر (محل وجود فولیکول‌های مو) قرار داده می‌شود. این روش کاملاً بدون درد است. به این ترتیب در پوست سر به عنوان یک مانع در برابر رشد موها غلبه می‌شود و مقدار لازم از مواد تقویت کننده رشد مو دقیقاً در همان نقطه‌ای که لازم است، تأمین می‌شود. این روش درمانی در حدود ۴۰ دقیقه زمان می‌برد. مزوتراپی مو در کرج را اینجا ببینید.
این روش درمانی همچنین باعث تسریع در متابولیسم سلولی می شود ، از ایجاد عفونت ها جلوگیری کرده  و تشکیل مو را سرعت می بخشد.این فرایند گردش خون در پوست سر را سرعت بخشیده  و موهای ضخیم ، حجیم و قوی را برای شخص به ارمغان می آورد.این عمل سریعترین روش درمانی می باشد و به بهبود تعادل هورمونی در طول زمان نیز کمک می کند.

عوامل موثر بر ریزش مو :

عوامل مختلفی بر روی ریزش مو تاثیرگذار هستند. از جمله مهم ترین عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تغذیه نامناسب
  • تنش های روحی
  • مشکلات ژنتیکی
  • عوامل محیطی

دانشمندان بر این باور هستند که تنش های روحی و عصبی نسبت به اختلالات ژنتیکی تاثیر بیشتری بر ریزش مو دارند.

مزوتراپی مو و کابردهای آن

این یک روش درمانی برای جوانسازی و از بین بردن چربی ‌های اضافی بدن است که طی آن ویتامین‌ ها، مواد معدنی، عصاره ‌های گیاهی و سایر مواد شیمیایی مورد نیاز به پوست تزریق می شود. علت اینکه مزوتراپی بسیار محبوب و پرطرفدار شده است، این است که یک روش غیرجراحی هست و هیچگونه جای برش یا زخمی از خود باقی نمی گذارد.

جالب است بدانید که در گذشته مزوتراپی برای تسکین درد انجام می‌ شد. اما امروزه کاربرد مزوتراپی مو بسیار فراتر رفته و با این روش درمان‌ های زیبایی بسیار زیادی قابل انجام است.

تعدادی از کاربردهای مزوتراپی:

  • درمان ریزش مو و رشد بیشتر موها
  • درمان سلولیت و سفت کردن پوست در نواحی باسن و ران
  • جوانسازی پوست و آبرسانی مستقیم به آن
  • از بین بردن چربی‌ های اضافی در بدن و کاهش وزن
  • رفع لک‌ ها و روشن‌ تر کردن پوست تیره

نگاهی کلی به مزوتراپی مو

مزوتراپی مو، یک روش مدرن شامل تزریق مستقیم داروها به پوست سر است. این تکنیک روی اپیدرم، بافت همبند پوست، گردش خون و سیستم ایمنی و حسی-عصبی تاثیر گذار است و عملکرد آن‌ ها را بهبود می‌ بخشد. تجربه در استفاده این روش ثابت کرده است که این روش می‌ تواند شکل ‌های مختلفی از طاسی را درمان کند. با این حال، شواهد علمی کمی وجود دارد که نشان دهد این روش می ‌تواند ریزش موها را کاملا از بین ببرد.

ایده اصلی مزوتراپی موی سر این است، که با تامین مواد مغذی، سلول‌ های پوستی و فولیکول‌ های مو بازیابی و تقویت شده و رشد موها تحریک شود. از جمله موادی که تولید موهای جدید را تشویق می‌ کنند، عبارت‌اند از:

  • بیوتین
  • دوتاستراید
  • فیناستراید
  • ماینوکسیدیل
  • سیلیسیم آلی
  • ویتامین‌ها

    آشنایی با پوست و لایه­‌های آن

    پوست از سه لایه تشکیل شده که از سطح به عمق به ترتیب به نام‌­های اپی درم، درم، هایپودرم شناخته می­شود.pasokheto.ir میگوید: این لایه‌­ها هرکدام از این لایه‌­ها زیرلایه و ضمائم پوستی مخصوص به خود را دارند.

    • اپی درم: اولین و سطحی ترین لایه پوستی که از چند لایه سلول مرده تشکیل شده و در عمیق‌­ترین لایه خود، یعنی لایه بازال سلول­‌ها زایا وجود دارد. در این لایه بازال سلول‌­های ملانوسیت مسئول رنگ پوست و مو است.
    • درم: دومین لایه پوست که ضمائم بسیاری را شامل می­شود. غدد ترشح کننده چربی، اعصاب محیطی، رگ‌­های خونی و فولیکول­‌های مو در این لایه وجود دارد.فولیکول­‌های مو که در مزوتراپی گروه هدف هستند در این لایه در کنار عروق خونی و غدد چربی قرار دارند. در مزوتراپی با افزایش مواد غذایی و خون­رسانی  به این فولیکول رشد دوباره موها را تحریک می­کنند.
    • هایپودرم : لایه زیرین پوست که چربی زیر جلدی را شامل می­شود و در زیر آن لایه smas وجود دارد.

    مزوتراپی مو چیست و چگونه اعمال می شود؟

    مزوتراپی مو تزریق مستقیم ویتامین ها، مواد معدنی (کلسیم، ید، منگنز، مس، روی، سلنیوم، آهن، پتاسیم)، عوامل مرتبط با لایه کراتین پوست، اسیدهای آمینه و گشادکننده‌های سطحی مورد نیاز برای رشد و نمو مو است.مزوتراپی مو برای پوست سر و مو بسیار موثر است. یکی از محبوب ترین کاربردها در زیبایی مدرن در مبارزه با مشکلات مختلف مو محسوب می شود.

    مزوتراپی برای رشد مجدد موها برای رسیدن به اهداف زیر انجام می‌­شود:

    •  تحریک فولیکول‌­های غیر فعال
    • تغذیه فولیکول های مو
    •  از بین بردن شوره سر


:: برچسب‌ها: مزوتراپی مو ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

اصول برنامه ریزی درسی چیست؟

حال افرادی که تمامی نکات برنامه ریزی درسی را به خوبی رعایت نموده اند و موفقیت لازم را به دست آورده اند، در این مرحله لازم است بتوانند ادامه تحصیل خود را به خوبی داشته باشند . در این راه باید از مشاوره برنامه ریزی درسی مدد بگیرند. تحصیل در هر یک از دانشگاه ها با توجه به رویکردی که دانشگاه مورد نظر دارد، می تواند متفاوت از سایر دانشگاه های دیگر باشد. به عنوان مثال یکی از مشکلاتی که ممکن است دانشجویان با آن درگیر باشند، به بحث اشتغال همزمان با تدریس مربوط شود که این امر لزوم برنامه ریزی درست را پررنگ تر می نماید.

اگر در دانشگاه های روزانه مشغول به تحصیل هستید، این نکته را در نظر داشته باشید که برای اساتید دانشگاه های روزانه معمولا فعال بودن دانشجو بسیار مهم است. به همین دلیل در صورتی که شما بتوانید مطالعه بیشتری داشته باشید، حضور پررنگ تری در کلاس داشته باشید و همچنین نظر استاد خود را جلب نمایید، حتی در صورتی که در زمان امتحان نتوانید نمره مناسبی را کسب کنید، اساتید معمولا با توجه به دانش شما نمره ای خارج از برگه را برای شما در نظر خواهند گرفت.

چنانچه در دانشگاه پیام نور تحصیل می نمایید، از نکات برنامه ریزی درسی برای این دانشگاه این است که سوالات سال های گذشته را دانلود نمایید و به مطالعه آن بپردازید. زیرا به طور معمول بسیاری از سوالات سال های گذشته در همین آزمون نیز تکرار خواهد شد. برای سایر دانشگاه هایی همانند دانشگاه آزاد، غیر انتفاعی و همچنین علمی کاربردی، ممکن است سخت گیری کمتری داشته باشند اما باز هم این موضوع بسته به شرایط هر یک از دانشگاه ها می تواند متفاوت باشد.

  1. آنچه را که برای هر درس یا امتحان نیاز دارید انجام دهید

  • ابتدا تمام موضوعاتی که باید خواند را بنویسید.
  • اکنون آنچه را که باید برای هر موضوع انجام دهید ببینید.
  • شاید زمان لازم برای اختصاص یک دوره یا فرایند برگزاری یک کلاس خاص هر هفته تغییر کند.
  • این تغییرات شانس شما برای یافتن دوره های است که می توانید برای مطالعه از آنها استفاده کنید.
  • اگر شما یک کتاب آموزشی یا یک کتاب برای بررسی دوره دارید از آن برای تکمیل لیست ارائه شده خود استفاده کنید.
  • صرفه جویی در وقت برای مطالعه مهم است.
  • وقت خود را برای بررسی یادداشت های خود در نظر بگیرید.
  • زمان برای راهنمایی و مطالعه امتحانات خود داشته باشید

    اصول برنامه ریزی درسی

    هر فردی باید با توجه به توانایی شخصی و فرصتی که برای مطالعه دارد، برنامه ریزی مختص به خود را انجام دهد، چرا که برنامه مناسب بایستی منطبق بر روحیات، عادات و ویژگی های شخصیتی آن فرد باشد. قبل از شروع برنامه ریزی بهتر است اصول آن را فرا بگیرید که در این مقاله، به ارائه چند راهکار در این خصوص پرداخته ایم. 

    قدم اول: تهیه لیستی از کارها

    در ابتدا یک قلم و کاغذ بردارید، از زمان بیدار شدنتان تا هنگام خواب تمامی کارهایی را که انجام می دهید (مثل ساعات خواب و بیداری، برنامه کلاسی، انجام دادن تکالیف، شام و ناهار، استراحت و… ) بنویسید. با تهیه کردن این لیست شما می توانید زمان هایی که تلف شده و یا خالی هستند، بشناسید و از آن ها برای مطالعه و انجام کارهای ضروری تر بهره مند شوید.

    قدم دوم: نوشتن برنامه به طور دقیق

    پس از این که زمان های خالی و یا تلف شده را شناسایی کردید، بایستی برای آن ها برنامه ریزی کنید. پس به طور واضح و روشن بنویسید که قرار است چه میزان زمانی را برای مطالعه چه درسی صرف نمایید. همچنین باید زمان مرور و جمع بندی دروس، استراحت، تفریح و… را برآورد نموده تا دچار سردرگمی نشوید؛ مثلا در طول روز تعیین کنید که چه زمانی را فیلم ببینید و یا از فضای مجازی استفاده نمایید. این امر علاوه بر عمل به برنامه ریزی، باعث ایجاد عادات درست در زندگی فردی می شود.

    قدم سوم: طراحی جدول زمانبندی

    طراحی جدول زمان بندی از ارکان مهم برنام ریزی بوده که باید در ابتدای راه آن را انجام دهید. در طراحی این جدول می توانید از نمونه های آماده و پیشنهادی کمک بگیرید؛ اما فراموش نکنید که جدول زمان بندی شما می بایست مختص خودتان باشد؛ یعنی بر اساس کارها و زمانی که در اختیار دارید، تنظیم گردد. این جدول به مرتب سازی ذهن شما کمک کرده و باعث می شود، بدانید چه زمانی باید به انجام کدام کار بپردازید و کدام درس ها را مطالعه، مرور و یا جمع بندی نمایید.

    1. فهرست خود را اولویت بندی کنید

    • پس از اینکه لیستی از همه مباحث یا امتحاناتی که آموزش داده اید را ایجاد کرده اید، سعی کنید هر چه را که برای هر یک انجام می دهید بفهمید.
    • بنابراین وقت آن است که لیست خود را بر اساس اولویت بندی مرتب نمایید.
    • درسهایی را که به اندازه زیاد مهم هستند در اولویت بگذارید زیرا به شما کمک می کند تا درک کنید که چه مواردی نیاز به مطالعه بیشتر دارند.
    • به علاوه زمان های خالی شما مهم است.
    • یک عدد را برای همه موضوعات و امتحان ها در نظر بگیرید.
    • به عنوان مثال، اگر برای دوره ریاضی نیاز به زمان بیشتری دارید، شماره ۱ را برای ریاضی درنظر بگیرید، و اگر حداقل زمان را برای تاریخ لازم دارید، به درس تاریخ عدد مورد نظر را اختصاص بدهید.
    • برای هر موضوع یا امتحان سطح دشواری ایجاد کنید.پ
    • برای هر موضوع یا امتحان، مقدار زمان لازم را در نظر بگیرید.
    • مقدار زمان لازم برای بررسی هر موضوع یا امتحان را تعیین کنید.


:: برچسب‌ها: برنامه ریزی درسی ,
:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

با توجه به اینکه مدارس تیزهوشان به دلیل سطح علمی و کیفیت آموزشی بالا همواره مورد استقبال والدین و دانش آموزان بوده است، شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم همواره مورد پرسش بسیاری از دانش آموزان و خانواده ها قرار می گیرد.

در این مقاله می خواهیم برای دانش آموزانی که قصد ثبت نام آزمون تیزهوشان را دارند ، شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان که شامل شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی و شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم می باشد را توضیح دهیم .شرایط ورود به رشته تجربی در مدارس تیزهوشان را اینجا ببینید.

 

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی

در چند سال گذشته شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی تغییر یافته و شرط آن کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس در نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی و همچنین کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس در نوبت دوم پایه ششم ابتدایی بوده است.

 

در صورت اعمال تغییراتی در شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی، به محض اطلاع رسانی آموزش و پرورش ، این مقاله به روزرسانی خواهد شد . ضمنا از جمله شرایط عمومی ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی داشتن تابعیت ایرانی است ، البته دانش آموزان غیر ایرانی هم می توانند با شرایط خاص در آزمون ثبت نام و شرکت کنند.

 

تاریخ برگزاری آزمون و مهلت ثبت نام آن

داوطلبان برای اطلاع از این موارد باید به دفترچه ی راهنمای ارائه شده توسط سازمان سنجش مراجعه کنند. این دفترچه برای داوطلبان پایه هفتم با مراجعه به سایت hoosh.medu.ir قابل دسترسی است. ثبت نام برای آزمون تکمیل ظرفیت پایه ی دهم و ورودی پایه هفتم سال 1401_1402 از تاریخ 11 فروردین ماه به مدت 15 روز ادامه دارد و از طریق سایت azmoon.medu.ir انجام می شود. آزمون ورودی پایه ی هفتم و دهم سازمان سنجش به صورت همزمان در داخل و خارج از کشور در اردیبهشت ماه هر سال برگزار می شود.

لازم است بدانید که کلیه مراحل ثبت نام به صورت اینترنتی و توسط خود داوطلبان قابل انجام است و مدارس محل تحصیل صرفا موظف به ارائه ی رمز همگام به دانش آموزان می باشند.

 

شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

  • معدل دانش آموزان در خردادماه نباید کمتر از 14 باشد. دانش آموزانی که معدل کل خردادماه آن ها کمتر از 14باشد حق ادامه تحصیل در مدارس سمپاد را نخواهند داشت.
  • نمره ی ارزشیابی نوبت دوم و یا شهریور ماه آن ها بدون ضریب و در هیچ یک از درس ها نباید پایین تر از 12 باشد. دانش آموزانی که این شرایط را نقض کنند به مدارس عادی انتفال خواهند یافت.
  • دانش آموزی که به دلیل کسب نمرات بین10 تا12 در امتحانات شهریور ماه شرکت می کند، نمره ی امتحانات شهریور ماه وی در معدل نهایی تاثیر نخواهد داشت و تنها ماندن یا رفتن از مدارس تیزهوشان را مشخص خواهد کرد.

در ادامه به بررسی تبصره های شرایط فوق می پردازیم.

  • تبصره ی 1: دانش آموزی که نمره سالانه درس یا دروس وی در خرداد ماه بین 10 تا 12 باشد می توانند جهت ادامه تحصیل  در مراکز سمپاد در امتحانات نوبت شهریور ماه شرکت نماید . سوالات امتحان شهریورماه برای مشمولان این بندصرفا از کتاب ارائه شده از دفتر برنامه ریزی و تالیف کتب درسی خواهد بود.
  • تبصره ی 2: در صورتیکه با معدل سالانه کمتر از 14 در خرداد شرایط قبولی در مدارس عادی را نداشته باشد درس هایی که نمره کمتر از 10 دارد در شهریور ماه امتحان می دهد وبا هر نمره یا معدلی به مدارس عادی هدایت می شود .
  • تبصره 3: چنانچه دانش آموزی به دلیل کسب نمرات 10 تا 12 در امتحانات شهریور ماه شرکت کنند و معدل سالانه ی وی بعد از این امتحانات حداقل 15 باشد و در یک درس نمره ی 10 تا 12 را کسب کرده باشد می تواند در مدارس سمپاد ادامه تحصیل دهد. همچنین با کسب حداقل معدل 17 مجاز است که در دو درس نمره ی 10 تا 12 را کسب کند.
  • تبصره 4: دانش آموزان در طول دوره ی تحصیل فقط یکبار در یک ماده درسی می توانند از مفاد تبصره ی 3 استفاده نمیایند.
  •  تبصره 5: در صورتی که دانش آموزی نخواهد در امتحانات تجدیدی شرکت کند یا به شهری نقل مکان کند که فاقد مدارس سمپاد است ، نمرات وی بر اساس آیین نامه امتحانات مصوب شورای عالی آموزش و پرورش ملحوظ و طبق مقررات اعلام نتیجه خواهد شد .

    شرایط ورود به رشته تجربی در مدارس تیزهوشان

    در مدارس تیزهوشان تمام رشته های نظری از جمله ریاضی ، تجربی و انسانی ارائه می شوند و دانش آموزانی که قصد دارند با شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم ، وارد این مدارس شوند ، باید همزمان با شرکت در آزمون انتخاب رشته خود را نیز انجام دهند و از پایه دهم به بعد در رشته تحصیلی تخصصی خود تحصیل کنند.

    رشته تجربی بیشترین تقاضا را در میان رشته های مدارس تیزهوشان دارد ولی با توجه به اینکه ظرفیت پذیرش محدود این رشته پاسخگوی تعداد زیاد متقاضیان نیست ، شرایطی قرار داده شده است و تنها دانش آموزانی که تمام این شرایط را داشته باشند ، شانس قبولی خواهند داشت.

    مرتبط بخوانید : ظرفیت مدارس تیزهوشان نهم به دهم – در تمام مناطق و رشته های تحصیلی

    مهم ترین شرایط ورود به رشته تجربی در مدارس تیزهوشان ، دارا بودن حداقل معدل کل سالیانه 19 در پایه هشتم است و اگر معدل شما کمتر از این مقدار باشد ، امکان تکمیل فرم ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان را نخواهید داشت. همچنین جمع نمرات علوم تجربی و ریاضی دانش آموز ، در سه سال متوسطه اول هفتم ، هشتم و نهم نباید از ضریب 42 کمتر باشد.

    • پذیرش دانش آموز در مدارس تیزهوشان دوره دوم متوسطه طبق رتبه و ترازی است که دانش آموز در آزمون کسب کرده است و حداقل معدل 19 ، شرط لازم برای ثبت نام است یعنی معدل تاثیری در افزایش شانس قبولی ندارد.
    • دانش آموزان با شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم مجازند که حداکثر سه مدرسه را انتخاب کنند و فقط هم می توانند از مدارس منطقه محل سکونت خود انتخاب نمایند.
    • دانش آموزانی که قصد ورود به مدارس تیزهوشان را دارند فقط مجازند که یک رشته تحصیلی را انتخاب نمایند و پذیرش در رشته تحصیلی انتخاب شده منوط به کسب نمرات لازم در فرم هدایت تحصیلی است.


:: برچسب‌ها: مدارس تیزهوشان ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

ژل پرفکتا حاوی اسید هیالورونیک دو فازی غیرحیوانی تثبیت شده بوده و ساخت کشور فرانسه است. از این ژل برای رفع چین و چروک، لیفت صورت و حجم‌دهی استفاده می‌شود. برای استفاده از این ژل نیازی به آزمایش آلرژی نیست. ژل پرفکتا با توجه به میزان مورد استفاده و شرایط شخص بین ۴ تا ۱۲ ماه ماندگاری دارد. این نوع ژل نیز انواع مختلفی داشته و برای موارد مختلف استفاده می‌شوند. افرادی که واکنش‌های شدید آلرژیک داشته و از واکنش‌های التهابی پس از درمان رنج می‌برند، بهتر است از این نوع ژل استفاده کنند.

  • Perfectha Fine Linesبه درم سطحی تزریق می‌شود. برای درمان چین و چروک‌های سطحی مانند خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم، خطوط لبخند و چین و چروک روی گونه کاربرد دارد. این نوع ژل پرفکتا معمولا ۴ تا ۶ ماه دوام دارد.
  • Perfectha Dermبه لایه‌های میانی پوست تزریق شده و چین و چروک‌های متوسط را از بین می‌برد. برای رفع خط اخم و شیارهای عمیق اطراف چشم و دهان استفاده می‌شود. اگر مراجعه‌کننده ژل برای خط لبخند، حجم‌دهی به لب یا لیفت چشم بخواهد، این نوع فیلر کاملا مناسب است. ماندگاری این فیلر ۶ تا ۱۲ ماه است.
  • Perfectha Deep: به لایه‌های عمیق پوست تزریق شده و چین و چروک‌های عمیق از جمله چین‌های روی بینی را رفع می‌کند. از این ژل همچنین می‌توان برای زاویه سازی صورت، حجم‌دهی به چانه و لب و لیفت گونه‌ها استفاده کرد. این نوع ژل حدود ۸ تا ۱۲ ماه ماندگاری دارد.

 

https://pasokheto.ir/%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86/%D8%AA%D8%B2%D8%B1%DB%8C%D9%82-%DA%98%D9%84-%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86/

 

  • Perfectha Subskinدر لایه زیرجلدی تزریق می‌شود. فرورفتگی و اسکارهای پوستی را برطرف می‌کند. می‌توان از آن برای زاویه سازی استخوان فک، گونه‌ها و چانه استفاده کرد. این ژل ۱۲ تا ۱۸ ماه ماندگاری دارد.
  • Perfectha Complementمکمل پرفکتا به لایه سطحی پوست تزریق می‌شود. برای صاف شدن پوست و تغییرات جزئی پس از درمان با بوتاکس یا لایه برداری صورت کاربرد دارد. این نوع ژل معمولا ۴ تا ۶ ماه دوام دارد.

    اقدامات قبل از تزریق ژل در گونه

    به منظور نتیجه گیری بهتر از فیلر گونه ، تسریع در روند بهبودی و ترمیم و داشتن یک تزریق ایمن، رعایت مراقبت های قبل و بعد از انجام این فرآیند الزامی است. در ادامه مهم ترین اقدامات قبل از انجام پروسه مذکور زیبایی را بیان می کنیم:

    1. مهم ترین و اولین اقدام قبل از برجسته سازی گونه ، انتخاب یک پزشک مجرب و با تجربه است. انتخاب یک پزشک مجرب احتمال بروز عوارض را کاهش می دهد و در حصول بهترین نتیجه از فیلر گونه ، موثر است
    2. به مدت 14 روزقبل از تزریق ، از استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی های حاوی الکل ، خودداری نمایید.
    3. مصرف داروهایی مانند آسپرین که باعث رقیق شدن و انعقاد خون می شوند را به مدت 2 هفته قبل ازانجام فرآیند گونه ، متوقف نمایید.
    4. آزمایشات تجویز شده توسط پزشک را به طور کامل انجام دهید.
    5. چنانچه مبتلا به بیماری مزمنی هستید یا از داروی خاصی استفاده می کنید، پزشک خود را در جریان بگذارید.
    6. چنانچه به داروی خاصی حساسیت دارید، پزشک خود را از آن مطلع سازید.فیلر چیست؟  اخیرا متاسفانه استفاده از کلمه ی فیلر خیلی رواج پیدا کرده است. فیلرچیست؟ ایا واقعا وجود خارجی دارد؟ FILLER  درزبان انگلیسی به هرچیزی که پرکننده باشد گفته میشود. خمیر، چسب، گل ، و… انواع فیلر هستند. برای بدن انسان هم هرماده ای که بتوان برای پرکردن گودی های پوست یا حجم دادن به برخی اعضا استفاده کرد فیلر گفته  میشود. ژل ،چربی، پروتئین ، کلاژن ، نخ و…. همه فیلر هستند. فیلر نه یک ماده ی خاص هست نه یک برند یا مارک . متاسفانه امروزه  برای جلب مشتری ازهرروش درست و نادرستی استفاده میشود. برخی بیماران من سوال میکنند که به آنها پیشنهاد تزریق فیلر داده شده، آیا خوب هست یا خیر؟!!!! درتوجیه خوب بودن فیلر هم گفته شده که ژل سفت و برجسته می شود ولی فیلر نه… واقعا بیان این کلمات خجالت آور هست. مثل کلمه ی مسکن که برای هر دارویی که درد را از بین میبرد استفاده میشود. بعد تصور کنید که به شما بگویند برای سردرد باید مسکن بخورید نه ژلوفن !!! یعنی ژلوفن مسکن نیست. بعد اگربپرسید که خب مسکن چی هست بگویند مسکن یک قرصی هست که فقط ما داریم، قرصهای استامینوفن و ژلوفن و… مسکن نیستند. پیشنهاد میکنم هرکس به شما پیشنهاد تزریق فیلر داد بگویید جلد آن فیلر را به شما نشان دهد که روی آن نوشته شده FILLER . یعنی به جای نام آن ماده نام فیلر باشد. مطمئن باشید اگر همه ی دنیا را بگردید چنین چیزی پیدا نخواهید کرد.

      مراقبت های بعد از تزریق ژل در گونه

      1. بعد از اتمام فرآیند برجسته سازی ، وجود مقداری تورم و کبودی جزئی، طبیعی است و جای نگرانی ندارد.
      2. به منظور کاهش تورم در سه روز اول بعد از انجام پروسه ، از کمپرس آب سرد استفاده کرده و در سه روز دوم از کمپرس آب گرم استفاده کنید. (برای استفاده از کمپرس آب سرد و آب گرم، ده دقیقه کمپرس را برروی محل مورد نظر قرار داده و نیم ساعت استراحت کنید.)
      3. مصرف نمک را به حداقل برسانید، این کار در کاهش تورم موثر است.
      4. از حمام های طولانی مدت، سونای بخار و خشک در سه هفته اول فرآیند برجسته سازی گونه ، پرهیز کنید.
      5. از ماساژ یا فشار ناحیه مورد نظر اجتناب کنید.
      6. راه رفتن های محکم و سریع که منجر به تشدید تورم می شود، اجتنبا کنید و به آرامی راه بروید.
      7. از انجام فعالیت ها و کارهایی که به بدن فشار می آورد در طول دوره نقاهت خودداری نمایید.
      8. از لوازم آرایشی و کرم های ضد آفتاب به مدت 24 ساعت پس از تزریق فیلر، استفاده نکنید.


:: برچسب‌ها: فیلر ,
:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

ما در این مقاله قصد داریم تا با ویژگی های بهترین متخصص پوست و مو آشنا شویم. این مقاله به شما کمک می کند تا بتوانید هنگامی که به یک متخصص پوست و مو نیاز داشتید، بهترین متخصص پوست و مو را پیدا کنید.

دانستن ویژگی های یک متخصص پوست و موی خوب باعث می شود که شما با صرف کمترین زمان و هزینه به خواسته خود برسید. گاهی شما فکر می کنید که با انجام یک عمل یا تزریق ژل یا بوتاکس به خواسته خود می رسید اما یک متخصص پوست در اصفهان ممکن است شما را با کمترین هزینه و تحمل درد به خواسته دلخواهتان برساند.

 

ویژگی های یک متخصص پوست و موی حرفه ای

یک متخصص پوست و موی خوب و حرفه ای را نمی توان با صرف داشتن یک مدرک دانشگاهی از یک دانشگاه معتبر شناخت، همچنین داشتن یک مطب یا کلینیک مجهز در بهترین نقاط شهر نیز نمی تواند تضمین کننده خوب بودن متخصص پوست و موی موردنظر باشد. پس بهترین متخصص های پوست و مو چه ویژگی هایی دارند؟ در ادامه به بررسی برخی از این ویژگی ها می پردازیم:

  • توانایی تشخیص درست ترین شیوه درمان

مهم ترین ویژگی بهترین متخصص های پوست و مو، داشتن توانایی تشخیص بهترین روش های درمانی است. فرض کنیم که بیماری برای تقویت رویش مو می خواهد به متخصص پوست و مو مراجعه کند، شاید شیوه های درمانی متعددی از قبیل کاشت مو، استفاده دارو و... وجود داشته باشد؛ اینجاست که یک متخصص پوست و موی حرفه ای با تشخیص بهترین شیوه درمانی باعث می شود تا بیمار با صرف کمترین زمان و هزینه و متحمل شدن کمترین عوارض درمان، به خواسته خود می رسد. پس به یاد داشته باشید که اولویت تان در انتخاب متخصص پوست و مو برای درمان تان، تشخیص بهترین شیوه درمانی توسط پزشک موردنظر باشد تا به بهترین شیوه به خواسته تان برسید.

  • آشنایی با تمامی شیوه های درمانی و تجهیزات جدید

در ادامه مهم ترین ویژگی بهترین متخصص های پوست و مو، توانایی تشخیص بهترین شیوه درمانی، باید در نظر داشته باشیم که پزشک موردنظرتان باید یک پزشک به روز و آشنا به جدیدترین شیوه های درمانی باشد. برای مثال امروزه روش های متعددی برای لیزر موهای زائد وجود دارد که هر شیوه و روش مزایا و معایبی دارد و در عین حال، هر ساله شیوه ها و تجهیزات جدیدی در این زمینه تولید می شوند؛ از این رو، یک متخصص پوست و موی حرفه ای باید همیشه جدیدترین شیوه های درمانی و تجهیزات تازه تولید شده را بشناسد و به طور کلی، در تخصص خود به روز باشد.

چه دوره تخصصی را یک دکتر پوست میگذراند؟

دوره فلوشیب در جراحی پوست معمولا یک سال است. در این دوره دکتر پوست و مو مهارت‌های بسیاری را در زمینه‌های زیر به دست خواهد آورد:

  • لیپوساکشن چربی‌ها (حذف مقدار کمی چربی در حالی که بیمار هشیار است).
  • لایه‌برداری‌های شیمیایی
  • تزریق پرکننده‌ها و توکسین بوتولینوم
  • جراحی موهس(که مویز تلفظ می‌شود) روشی خاص جهت درمان سرطان پوست است.
  • جراحی ترمیمی: درمان زخم‌های ایجاد شده در اثر عمل جراحی سرطان پوست.
  • اسکلروتراپی (درمان رگ)
  • پیوند موی طبیعی
  • جراحی با لیزر

    متخصص پوست طیف وسیعی از بیماری های پوستی را تشخیص داده و درمان می کند. آنها با نگاه کردن به پوست، می توانند علائمی را شناسایی کنند که نشان دهنده یک بیماری داخلی مانند مشکلات معده، کلیه ها یا تیروئید باشد.

    این همه کاری نیست که متخصصان پوست انجام می دهند. آنها ممکن است جراحی های سبک مانند برداشتن خال یا بیوپسی پوست را هم انجام دهند. برخی از متخصصان پوست در انجام جراحی های بزرگتر مانند برداشتن کیست تخصص دارند. متخصصان پوست همچنین مشکلات پوستی را که ظاهر شما را تحت تاثیر قرار می دهد درمان می کنند و بسیاری از آنها آموزش های لازم را برای ارائه درمان های زیبایی مانند بوتاکس، فیلرها، لایه برداری های شیمیایی و غیره دارند.

    عفونت ها

    ویروس‌ها، باکتری‌ها، قارچ‌ها و انگل‌ها همگی می‌توانند به پوست شما راه پیدا کنند و باعث انواع عفونت‌های پوستی شوند. متخصص پوست علت عفونت را تشخیص می دهد و درمان مناسب را تجویز می کند.

    ریزش مو

    ریزش مو ممکن است به دلیل طاسی ارثی باشد. همچنین شرایطی مانند استرس، بیماری و تغییرات هورمونی نیز ممکن است بر ریزش مو تأثیر بگذارند. متخصص پوست می تواند علت زمینه ای را تعیین کند و در صورت امکان به درمان آن کمک کند.



:: برچسب‌ها: پوست ,
:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

در سال 1401 دانشگاه آزاد از طریق پذیرش در کنکور و قبولی بر اساس سوابق تحصیلی در رشته های پیراپزشکی پذیرش می کند. لیست رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ در دفترچه انتخاب رشته این دانشگاه درج شده و در سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org منتشر می شود.

برای ثبت نام در رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد، داوطلبان باید از لیست رشته ها و زمان ثبت نام اطلاع داشته باشند، بنابراین در این مقاله لیست رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱، زمان ثبت نام رشته های پیراپزشکی بدون کنکور و با کنکور دانشگاه آزاد 1401، شهریه رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد و مشاوره رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ به طور کامل توضیح داده شده است.

یکی از انتخابهای مهم در کنکور، رشته‌های پیراپزشکی است . که داوطلبان زیادی به دنبال قبولی در آن هستند به خصوص در  رشته فیزیوتراپی است. رشته فیزیوتراپی از درآمد و بازار کار بسیار خوبی در جامعه برخوردار است. دانشجویانی که در این رشته تحصیل می‌کنند پس از فارغ‌التحصیلی به درمان فیزیکی بیماران می‌پردازند. هدف از این رشته، درمان بیماران و بهبود آن‌ها بدون استفاده از دارو و مواد شیمیایی است. مقطع کارشناسی این رشته پیراپزشکی بدون گرایش تحصیلی است. دانشجویان باید در مدت زمان 4 سال و 8 ترم تحصیلی 135 واحد درسی و 24 واحد کارآموزی را سپری کنند.

رشته فیزیوتراپی جزو رشته‌های 1 زیرگروه تجربی است. داوطلبانی که به دنبال قبولی در این رشته هستند باید به ضرایب زیرگروه 1 توجه داشته باشند. مهم‌ترین درس‌ها برای قبولی در رشته فیزیوتراپی درس‌های زیست شناسی با ضریب 4 و شیمی با ضریب 3 هستند. این رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دارای گرایش‌های متنوعی است و دانشجویان می‌توانند با توجه به علاقه خود در این مقاطع تحصیل کنند.

لیست رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

دانشگاه آزاد اسلامی در چند سال اخیر به دلیل داشتن تعداد واحد های زیاد در شهرها و استان های سراسر کشور، داشتن تنوع در مقاطع و رشته های تحصیلی، کیفیت اساتید و آموزش، به یکی از پرطرفدارترین دانشگاه های کشور تبدیل شده است. همچنین تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه آزاد طرفداران زیادی پیدا کرده است.

 

داوطلبان زیادی نسبت به انتخاب رشته های پیراپزشکی به دلیل داشتن بازار کار مناسب، تمایل داشته و از آنجا که پذیرش در این رشته ها در دانشگاه های سراسری نیاز به تراز علمی بالایی دارد، داوطلبان به انتخاب رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی روی آورده اند. پذیرش در رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد در سال 1401 نیز مانند سال های گذشته از طریق کنکور سراسری بوده و داوطلبان در زمان انتخاب رشته، می توانند نسبت به انتخاب این رشته ها اقدام نمایند.

یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشت، تفاوت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی با یکدیگر است. دانشجویانی که در رشته‌های مربوط به پزشکی تحصیل می‌کنند، پزشک نامیده می‌شوند. اما پیراپزشکی شامل رشته‌هایی است که به روش‌ها و مهارت‌های حفظ سلامتی افراد مربوط می‌شود. به افرادی که در این رشته‌ها تحصیل می‌کنند، پیراپزشک گفته می‌شود. پیراپزشکان کارهای خود را زیر نظر پزشکان انجام می‌دهند و به آن‌ها کمک می‌کنند. کادر درمانی یک بیمارستان از پیراپزشکانی تشکیل شده است که در کنار پزشکان به درمان بیماران کمک می‌کنند.

معرفی رشته های پیراپزشکی سراسری      

همان طور که در قسمت بالا به آن اشاره دارد، رشته های پیراپزشکی و رشته‌های پزشکی متفاوت هستند و معانی یکسانی ندارند. به عبارت دیگر می‌توان گفت که پیراپزشکان متخصصانی هستند که در کنار پزشکان، کادر درمانی یک بیمارستان را تکمیل می‌کنند. در ادامه مطلب به سراغ معرفی رشته های پیراپزشکی می‌رویم و محبوب‌ترین این رشته‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

معرفی انواع رشته های پیراپزشکی    

  • ساخت پروتزهای دندانی
  • بهداشت عمومی
  • بهداشت حرفه‌ای
  • بهداشت محیط
  • مدیریت خدمات بهداشت درمانی
  • کتابداری در شاخه‌ پزشکی
  • فناوری اطلاعات سلامت
  • اتاق عمل
  • علوم حدیث، اخلاق و آداب پزشکی
  • مامایی
  • پرستاری
  • اعضای مصنوعی و وسایل کمکی
  • شنوایی شناسی
  • بینایی سنجی


:: برچسب‌ها: پیراپزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

بسیاری از افراد برای متوقف کردن ریزش ابروها و داشتن ابروهای پرپشت و پهن از روش‌های مختلف مانند تاتو یا هاشور و… استفاده می‌کنند. در این روش‌ها معمولا ابروها حالتی طبیعی ندارند و ممکن است رنگ‌دانه‌هایی که استفاده شده شبیه به رنگ موهای ابرو نباشد. علاوه بر این بعد از رشد ابروها معمولا چهره افراد فرمی ناخوشایند پیدا می‌کند. به همین دلیل پیدا کردن روشی که بتواند ابروهایی کاملا طبیعی و زیبا را به شما هدیه دهد اهمیت بسیاری دارد؛ کاشت ابرو همان روشی است که به دنبال آن می‌گردید.

در این مطلب تصمیم گرفتیم که به طور خاص به مراحل انجام کاشت ابرو در اصفهان بپردازیم؛ زیرا بسیاری از افراد از عمل ترس دارند و همین که اسم عمل جراحی را می‌شنوند تصور می‌کنند که باید درد زیادی را تحمل کنند یا زخم‌های زیادی روی صورتشان ایجاد شود. آگاهی از مراحل کاشت ابرو باعث می‌شود که استرس شما قبل از انجام عمل کمتر شود و بدانید که در روز عمل دقیقا با چه چیزی مواجه هستید. علاوه بر این دیگر به شایعات مختلف نیز توجهی نمی‌کنید و با خیال آسوده زیبایی و جذابیت را به خود هدیه می‌دهید. با ما همراه باشید!

کاشت ابرو چیست ؟

کاشت ابرو عملی است که طی آن موهای طبیعی از قسمت‌هایی مانند پشت گردن یا نواحی اطراف گوش برداشته شده و در قسمت‌های خالی ابروها قرار می‌گیرد. به همین دلیل هم هست که بعد از تثبیت نتایج موهای کاشته شده درست مانند موهای واقعی شما رشد خواهند کرد و حتی می‌توانید مدل ابرو را متناسب با چیزی که دوست دارید تغییر دهید.

 

این عمل شباهت زیادی به کاشت مو دارد و حتی روش‌های مورد استفاده برای آن نیز با کاشت مو یکسان است؛ اما حساسیت آن بسیار بیشتر از کاشت مو است. یکی از دلایل آن این است که منطقه کاشت ابرو بسیار محدودتر است و پزشک باید با دقت بیشتر و فاصله نزدیک‌تر فولیکول‌ها را در محل‌های مختلف قرار دهد تا فرد نهایتا به نتایج دلخواه خود برسد. علاوه بر این موهای ابرو از نظر زاویه رشد بسیار خاص هستند و لازم است که پزشک تبحر کافی برای قرار دادن موها در زاویه درست را داشته باشد تا ابروها حالتی کاملا طبیعی و واقعی داشته باشند و میزان پهنا و پرپشتی آن‌ها نیز بر اساس انتظارات شما باشد.

انواع روش‌های کاشت ابرو طبیعی

بسته به سن مناسب برای کاشت ابرو، ابتدا رشد طبیعی مو و آناتومی صورت بیمار بررسی می‌شود. سپس به فراخور شرایط، یکی از سه روش کاشت ابرو پیشنهاد خواهد شد. این سه روش عبارتند از استخراج واحد فولیکولی (FUE)، پیوند واحد فولیکولی (FUT) و کاشت مستقیم مو (DHI). در ادامه، هر کدام را توضیح می‌دهیم و سپس بهترین شیوه را مشخص خواهیم کرد. همچنین می توانید مقاله ما را در مورد روش های کاشت ابرو مطالعه کنید.

1. استخراج واحد فولیکولی (FUE)

در این روش کاشت، فولیکول‌های فردی یا FUE یکی‌یکی از ناحیه اهداکننده روی پوست سر برداشته می‌شوند. سپس آنها به نواحی ابرو، پیوند می‌زنند. کاشت ابرو به روش FUE به برش‌های تهاجمی و بخیه نیاز ندارد، اما بیماران می‌توانند به مدت یک یا دو هفته با بهبودی پوست و فولیکول‌ها، دلمه‌هایی نقطه مانند را در ناحیه اهداکننده و گیرنده انتظار داشته باشند.

2. پیوند واحد فولیکولی (FUT)

در روش کاشت پیوند واحد فولیکولی یا FUT، یک نوار کامل از فولیکول‌های مو از ناحیه اهداکننده برمی‌دارند و همه با هم پیوند زده می‌شوند. FUT نیاز به برش دارد، اما جراحان شن های نقره ای که در بخیه‌های استراتژیک بسیار آموزش دیده‌اند، می‌توانند به‌ راحتی هرگونه زخم ریز را زیر خط مو پنهان کنند. این روش به‌ طور کلی تکنیکی است که فقط برای کاشت ابرو طبیعی استفاده می‌شود، زیرا بیشترین تراکم فولیکول‌های قابل استفاده را در کوچک‌ترین ناحیه اهداکننده ایجاد خواهد کرد. همچنین پس از رها شدن طولانی موها، هر فولیکول دقیقاً به انحنا و شکل ایده‌آل خواهد رسید.

3. روش کاشت مستقیم مو (DHI)

تکنیک DHI در سال‌های اخیر به‌طور گسترده در کاشت مو و ابرو استفاده شده است. به لطف تکنیک DHI ظاهر زیباتری روی ابروهای کم‌پشت و از دست‌رفته به دلایل سوختگی، تصادف یا بیماری حاصل می‌شود. با تکنیک DHI می‌توان ابروهایی دائمی و طبیعی داشت. در این روش و پس از مشخص شدن خط ابرو، فرآیند جمع‌آوری فولیکول‌های مو آغاز می‌شود. سپس عمل پیوند مطابق با روش DHI یا کاشت مستقیم صورت می‌گیرد.

  • مشاوره با پزشک متخصص

زمانی که کلینیک مورد نظر خود را انتخاب کردید باید برای معاینات اولیه و تشخیص بهترین روش کاشت ابرو برای شما به پزشک مراجعه کنید. به همین منظور در مجموعه کلینیک‌های رایان سلامت برای شما یک جلسه مشاوره به صورت رایگان برگزار می‌شود که می‌توانید از طریق سایت مجموعه آن را رزرو کنید. در روز مشاوره پزشک ابتدا درباره انتظارات شما از این عمل می‌پرسد و با ارائه توضیحاتی سعی می‌کند که انتظاراتتان را به واقعیت نزدیک‌تر کند و البته ابهامات و سوالات شما را نیز پاسخ دهد.

بعد از آن از نظر وضعیت سلامت جسمی و سوابق پزشکی بررسی‌هایی انجام می‌گیرد تا پزشک مطمئن شود که شما کاندید مناسبی برای کاشت ابرو هستید. این معاینات کمک می‌کنند که متناسب با شرایط شما مناسب‌ترین روش برای برداشت گرافت‌ها انتخاب شود تا بتوانید بهترین نتیجه را از کاشت ابرو بگیرید.

 

  • طراحی ابروها

یکی از مهم‌ترین مراحل کاشت ابرو طراحی آن‌ها است؛ این کار تاثیر زیادی در چهره شما بعد از تثبیت نتایج کاشت و رشد کامل ابروها خواهد داشت و به همین دلیل لازم است که با دقت بسیار زیادی انجام شود. در مجموعه کلینیک‌های رایان برای افزایش دقت کار و پیاده‌سازی همان چیزی که در نظر شما است از سیستم‌های کامپیوتری برای طراحی ابروها استفاده می‌شود.

با استفاده از این سیستم‌ها ابروها دقیقا متناسب با آناتومی چهره شما طراحی می‌شوند و می‌توانید طرح سه‌بعدی آن‌ها بعد از تثبیت نتایج را نیز بر روی چهره خود ببینید. در جلسه‌ای که به طراحی ابروها پرداخته می‌شود بسیار دقیق باشید و هر آنچه انتظار دارید را با پزشک مطرح کنید. اگر فکر می‌کنید لازم است کسی را همراه خود بیاورید و نظر او را هم بدانید این کار را انجام دهید تا همه‌چیز دقیقا همان چیزی بشود که شما انتظار دارید.

 


:: برچسب‌ها: کاشت ابرو ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

گسترش فناوری و تکنولوژی در راستای رفاه بیشتر انسان ها و انجام کلیه خدمات به شکل الکترونیکی صورت می‌گیرد. با مجازی شدن ارائه بسیاری از خدمات در دنیای امروز در جهت سهولت آموزش، دانشگاه های مجازی راه اندازی شده اند. برای شرکت در کلاس ‌های این نوع از دانشگاه ها می بایست کار با اینترنت و رایانه را فرا بگیرید.

تحصیل در دانشگاه های مجازی رایگان نیست و در واقع این دانشگاه ها شهریه پرداز هستند. برای دسترسی بهتر دانشجویان، هزینه دقیق شهریه هر دانشگاه مجازی در سایت آن دانشگاه درج شده است. تعداد محدودی از دانشگاه ها به آموزش و تدریس مجازی می پردازند که در ادامه به معرفی تعدادی از آنها که در شهر تهران واقع هستند و رشته های این دانشگاه های مجازی خواهیم پرداخت. درباره دانشگاه مجازی در تهران اینجا بخوانید.

 

معرفی دانشگاه مجازی تهران

داوطلبان بسیاری به دلایلی از جمله شاغل بودن و یا نداشتن وقت کافی، متقاضی تحصیل در دانشگاه های مجازی هستند. در دانشگاه های مجازی به آموزش و تدریس به صورت غیر حضوری و آنلاین پرداخته می شود و نیازی به مراجعه حضوری به دانشگاه و کلاس درس نیست.

 

این دانشگاه ها در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اقدام به جذب دانشجو نمایند و در مقطع دکتری آموزش مجازی ندارند. توجه داشته باشید که ثبت نام در دانشگاه مجازی ملزم به رعایت برخی نکات و ضوابط مشخص است:

میزان شهریه دانشگاه مجازی تهران

از شرایط تحصیل در دانشگاه مجازی تهران پرداخت شهریه است که میزان شهریه با توجه به مقطع و تعداد واحد های درسی دانشجو تعیین می شود. تمامی رشته های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه مجازی تهران شامل 32 واحد درسی هستند و رشته های مقطع کارشناسی نیز از 140 الی 150 واحد درسی تشکیل شده اند.

میزان شهریه دوره مجازی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران صورت زیر است که سالانه حدود 10 الی 15 درصد افزایش می یابد :

  • شهریه ثابت هر ترم : 870 هزار تومان
  • شهریه متغیر هر واحد درسی نظری : 250 هزار تومان
  • شهریه متغیر هر واحد درسی عملی : 250 هزار تومان

همچنین میزان شهریه دوره مجازی کارشناسی دانشگاه تهران صورت زیر است که سالانه حدود 10 الی 15 درصد افزایش می یابد :

  • شهریه ثابت هر ترم : 320 هزار تومان
  • شهریه متغیر هر واحد درسی نظری : 45 هزار تومان
  • شهریه متغیر هر واحد درسی عملی : 120 هزار تومان

دانشجویان برای پرداخت شهریه باید به صورت الکترونیکی اقدام کنند و در صورتی که شهریه پرداخت نشود ، ثبت نام دانشجوی ورودی جدید انجام نشده تلقی می شود. برای دانشجویان دانشگاه مجازی تهران هیچ تعهدی در خصوص وام شهریه وجود ندارد ولی دانشجویان می توانند از طریق صندوق رفاه دانشجویان که صندوقی کشوری است و مربوط به دانشگاه نیست ، با شرایط بازپرداخت قسطی وام دریافت کنند.

 

 
 

رشته های دانشگاه مجازی تهران

لیست رشته های دانشگاه مجازی تهران در دفترچه راهنمای ثبت نام که توسط سایت سنجش منتشر می شود ، موجود است و داوطلبان متقاضی تحصیل در این دانشگاه پیش از اقدام به ثبت نام ، ابتدا باید از رشته های تحصیلی ارائه شده و ظرفیت پذیرش هر یک از رشته ها اطلاع یابند و با آگاهی کامل نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.یکی از شرایط تحصیل در دانشگاه مجازی، شرایط ثبت نام در دانشگاه مجازی است. در سال های اولیه تشکیل دانشگاه های مجازی، این دانشگاه ها با هماهنگی وزارت علوم، اقدام به جذب دانشجو می نمودند. اما در حال حاضر پذیرش دانشجو در دوره ی مجازی از طریق سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود. این آزمون با آزمون سراسری برگزار نمی شود و به صورت جداگانه از طریق سازمان سنجش انجام می شود. دروسی که در دوره های مجازی ارائه می شود، مانند دوره های حضوری است. کتابهای آموزشی آن هم در اینترنت قرار داده می شود. درس های آزمایشگاهی و امتحان پایان ترم این دروس به صورت حضوری انجام می شود. شرایط ثبت نام در دانشگاه مجازی به صورت زیر می باشد: 1- کلاسهای مجازی با توجه به رشته تحصیلی، 12 تا 16 جلسه در هر ترم می باشد. 2- کلاسها به صورت آنلاین برگزار می شوند، حضور دانشجو در ساعت مشخص و آنلاین الزامی است. 3- غیبت در کلاسهای آنلاین بیشتر از 3 بار مجاز نمی باشد و موجب حذف دانشجو می شود. 4- در طول تحصیل، دانشجویان مجاز به استفاده از مرخصی به مدت 6 ماه می باشند. 5- در بعضی از دانشگاه ها امتحان میان ترم به صورت مجازی و امتحان پایان ترم به صورت حضوری برگزار می شود. 6- در دانشگاه های مجازی دانشجویان مجاز به تغییر رشته و انتقالی نمی باشند. 7- داشتن لپ تاپ و اینترنت با سرعت حداقل 256 و امکان دانلود 4GB در ماه الزامی است. 8- اعتبار مدرک دانشگاه های مجازی همانند اعتبار مدارک دانشگاه های حضوری می باشد و درجه ی علمی فارغ التحصیلان این دانشگاه ها تفاوتی با فارغ التحصیلان بقیه دانشگاه ها ندارد. 9) دانشجویان دانشگاه های مجازی امکان تحصیل همزمان دو رشته مجازی یا یک رشته مجازی و حضوری را ندارند.



:: برچسب‌ها: دانشگاه مجازی ,
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

نحوه ویرایش اطلاعات کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۱

همانطور که اشاره کردیم داوطلبان می‌توانند چند روز قبل از برگزاری کنکور سراسری، به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و کارت آزمون را دریافت نمایند. چنانچه داوطلبی در اطلاعات مندرج در کارت‌ورود به‌جلسه خود متوجه خطایی شد، بایستی طبق مراحل زیر نسبت به ویرایش اطلاعات کارت ورود به جلسه آزمون سراسری آن اقدام کنند.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی “ sanjesh.org ” مراجعه نمایید.

2️⃣ بر روی گزینه ” سراسری ” از منوی رنگی سمت راست سایت کلیک کنند.

3️⃣ اگر در زمان دریافت کارت ورود به جلسه باشیم لینک مربوط به ” دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سراسری سال 1401 ” فعال می‌باشد که داوطلبان بایستی بر روی آن کلیک نمایید.

4️⃣ در این مرحله برای رفع خطای کارت‌ورود به‌جلسه آزمون سراسری بایستی  گزینه ” ویرایش اطلاعات بر روی کارت صادر شده ” را انتخاب نمایند.

5️⃣ در این صفحه چهار روش پیش روی داوطلبان است که بایستی یکی از این چهار روش را انتخاب و سپس با مشاهده کارت ورود به جلسه، نسبت به ویرایش آن اقدام کنند. این چهار روش به شرح موارد زیر می‌باشد:

 

https://pasokhbama.com/%D9%88%DB%8C%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%AC%D9%84%D8%B3%D9%87-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1/

        ✅ روش اول: شماره پرونده، کد رهگیری و شماره شناسنامه

        ✅ روش دوم: شماره پرونده، کد ملی و سریال شناسنامه

        ✅ روش سوم: شماره پرونده و شماره داوطلبی

        ✅ روش چهارم: شماره سریال شناسنامه و شماره شناسنامه

از این رو سازمان سنجش در 4 مرحله (زمان ثبت نام، تمدید مهلت، مهلت مجدد و زمان دریافت کارت ورود به جلسه) قابلیتی را تحت عنوان ویرایش ثبت نام در اختیار داوطلبان قرار می دهد تا بتوانند مجددا وارد فرم ثبت نام شده و اطلاعات خود را تصحیح نمایند. با توجه به اهمیت این مرحله برای متقاضیان در ادامه جزئیات مربوط به نحوه و زمان ویرایش ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ ارائه شده است.

 

زمان ویرایش ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

هر سال تعدادی از داوطلبان کنکوری سهوا دچار اشتباه هنگام تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری می شوند. مجری برگزار کننده این آزمون یعنی سازمان سنجش به منظور یاری داوطلبان، امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور سراسری و پیگیری اطلاعات ثبت نام کنکور را در 4 بازه زمانی فراهم می کند تا داوطلبان در هر مرحله از آزمون که متوجه بروز اشتباهی شدند بتوانند نسبت به اصلاح آن اقدام نمایند.

 

لازم به ذکر است که امسال در طول سال 2 کنکور در بازه های زمانی دی و تیر ماه برگزار خواهد شد. اولین کنکور پیش رو کنکور دی ۱۴۰۱ می باشد که تاریخ ویرایش اطلاعات کنکور به شرح زیر می باشد:

 

ویرایش اطلاعات زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۲

 

همزمان با آغاز ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ لینک ویرایش و اصلاح اطلاعات ثبت نامی این آزمون نیز در سایت سنجش فعال می شود. بنابراین افرادی که قصد شرکت در کنکورهای سال 1402 را دارند مطابق زمان ثبت نام این آزمون در مهلت نام نویسی یعنی برای کنکور دی از 8 لغایت 14 آبان و برای کنکور تیر از 15 لغایت 21 فروردین فرصت دارند وارد سایت ثبت نام شده و نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.

ویرایش کارت ورود به جلسه کنکور سراسری در باجه های رفع نقص

داوطلبان برای ویرایش کارت ورود به جلسه کنکور سراسری در باجه های رفع نقص باید به حوزه های رفع نقص کنکور سراسری مراجعه نمایند. زمان مراجعه به باجه های رفع نقص کارت کنکور ، صبح ها از ساعت 8:30 الی 12:00 و بعد از ظهر ها از ساعت 14:00 الی 18:00 در روز های اعلام شده می باشد.  به همراه داشتن كارت شناسايی معتبر ( كارت ملی و يا شناسنامه عكس­دار ) برای مراجعه به حوزه های رفع نقص الزامی است.

برای ویرایش اطلاعات زیر لازم است به باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور سراسری مراجعه کنید:

  • جنسيت
  • دین
  • زبان خارجی امتحانی
  • معلوليت
  • بهياری
  • نوع سوال انتخابی (مختص متقاضیان دارنده ديپلم علوم و معارف اسلامی)
  • وجود اشکلاتی در رابطه با عکس داوطلب ( وجود اشكالاتی از جمله فاقد مهر یا عكس بودن ، واضح نبودن عكس ، درج عكسی به جزء عكس داوطلب ( اشتباه عكس )


:: برچسب‌ها: کارت ورود به جلسه ,
:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

کلینیک های مختلف زیبایی، خدمات متفاوتی را برای مشتری های خود ارائه می دهند. این خدمات با گذشت زمان و پیشرفت علم تحت تغییر قرار می گیرد و به تعداد آن افزوده می شود.

کلینیک های زیبایی با حضور یک متخصص پوست و زیبایی تاسیس می شوند و پزشکان عمومی نباید اقدام به تاسیس این کلینیک های زیبایی کنند.

انواع خدمات کلینیک زیبایی چیست؟

بعضی از کلینیک های زیبایی از متخصصان بیشتری در کادر درمانی و زیبایی خود استفاده می کنند

بعضی از کلینیک های زیبایی از متخصصان بیشتری در کادر درمانی و زیبایی خود استفاده می کنند و خدمات بیشتری را به مشتریان ارائه می کنند. برخی نیز فضای محدودتری داشته و خدمات کمتری را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند.

در جواب به این سوال که انواع خدمات کلینیک زیبایی در تهران  چیست تعدادی از این خدمات که بسیار مورد توجه علاقه مندان مراجعه کننده به کلینیک های زیبایی قرار گرفته اند عبارتند از:

تزریق بوتاکس به صورت، درمان تعریق با بوتاکس، تزریق ژل یا فیلر، میکرودرم ابریژن، میکرونیدلینگ، پی آر پی یا پلاسمای تغلیظ شده، مزوتراپی، لایه برداری شیمیایی، خدمات کاشت و ترمیم مو، لیزر موهای زائد، پاکسازی و آبرسانی پوست، اصلاح فرم بینی،  لاغری موضعی، درمان ضایعات عروقی و بسیاری خدمات دیگر.

حال به بررسی این که هر کدام از این خدمات کلینیک زیبایی چیست و نحوه انجام آن چگونه است، خواهیم پرداخت. ما را همراهی نمایید.

بهترین کلینیک های زیبایی دارای چه ویژگی هایی هستند ؟

دغدغه بسیاری از افراد این است که برای دریافت خدمات به بهترین کلینیک های زیبایی مراجعه کنند تا بتوانند به نتایج ایده آلی برسند. از مهم ترین ویژگی های بهترین کلینیک های زیبایی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • بهترین کلینیک های زیبایی دارای مدرک و مجوز از وزارت بهداشت هستند.
  • مهم ترین دلیل برتری یک کلینیک نسبت به کلینیک های دیگر این است که در آن از متخصصان و پزشکان ماهر استفاده شود که ضمن داشتن مدرک پزشکی معتبر ، دارای مهارت لازم نیز باشند.
  • در بهترین کلینیک های زیبایی از دستگاه های مجهز و پیشرفته استفاده می شود.
  • در این کلینیک ها بهترین روش ها و متدهای زیبایی به کار برده می شود.
  • بهترین و مجرب ترین پزشکان در کلینیک های زیبایی مشغول به کار و فعالیت هستند.
  • کلینیک های زیبایی خوب ، خدمات خود را با بهترین کیفیت و قیمت به زیباجویان ارائه می دهند.
  • به زیباجویان مشاوره پیش از عمل بدهند تا بتوانند متناسب با نیاز پوست و موی خود مشاوره دریافت کنند.
  • خدمات زیبایی در این کلینیک ها با بالاترین نظم و بدون اتلاف وقت بیمار و همینطور با تعیین وقت قبلی صورت می گیرد.
  • محیط بهترین کلینیک های زیبایی تمیز و مرتب می باشد و برای هر بیمار از تجهیزات یکبار مصرف استفاده می شود.
  • بهترین کلینیک های زیبایی دارای صفحاتی در شبکه های اجتماعی هستند و اینگونه زیباجویان می توانند از نمونه کارهای آن مرکز به همراه میزان رضایت مندی زیباجویان مطلع گردند.

کلینیک های زیبایی یا مطب پزشک ، کدام بهتر است ؟

یکی از سوالاتی که علاوه بر کلینیک زیبایی چیست ، برای زیباجویان وجود دارد این است که برای دریافت خدمات زیبایی بهتر است به کلینیک های زیبایی مراجعه کنند و یا از پزشک در مطبش وقت بگیرند ؛ مراحل تشخیص و درمان بیماری در مطب پزشک با کلینیک های زیبایی ، تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند اما لازم است به این موضوع دقت کنید که در کلینیک های زیبایی خدمات گسترده تری به زیباجویان ارائه می شود و ضمن اینکه تجهیزات و متخصصین بیشتری در این مراکز وجود دارد و به عبارتی از طریق کلینیک های زیبایی سریع تر می توانید به نتیجه دلخواه خود برسید.

جوانسازی پوست

پیری رخدادی اجنتاب ناپذیر است و همه‌ ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، به آن دچار می‌شویم. با افزایش سن اتفاقات بسیاری برای بدن ما می‌افتد. حجم عضلانی بدن کم می‌شود، مفاصل ما انعطاف پذیری خود را از دست می دهند. ممکن است موهایمان بریزد و پوست ما دچار افتادگی و چین و چروک می شود.

جوانی و زیبایی پایدار آرزوی همیشگی بشر بوده و هست اگرچه هنوز روش قطعی و دائمی برای جلوگیری از پیر شدن کشف نشده، می‌توان با پیروی از توصیه‌هایی، بروز و نشانه‌های پیری را به تعویق انداخت. ورزش، تغذیه سالم و مراقبت‌های لازم سلامتی از جمله راه‌هایی هستند که بدن ما را تا سنین بالا سرحال و سالم نگه می‌دارند. همچنین روشهای کلینیکال جوانسازی پوست نیز وجود دارد که با بکارگیری آنها علائم پیری پوست به تعویق می‌افتد یا برطرف می‌شود. برخی از این روشهای عبارتند از:

هایفوتراپی

در این روش از امواج فراصوت استفاده می‌شود و هیچ نیازی به ایجاد برش، زخم، بخیه و مواردی از این دست وجود ندارد. دستگاه هایفوتراپی مستقیماً بر سطح پوست قرار می‌گیرد و امواج فراصوت منتشر شده از آن، بر لایه‌های زیرین پوست اثر می‌گذارد. این امواج باعث تحریک کلاژن سازی پوست می‌شوند که از اجزای ساختاری مهم پوست هستند. با افزایش کلاژن سازی، پوست لیفت شده، سفت می‌شود و چین و چروک‌های آن از بین می‌رود.



:: برچسب‌ها: کلینیک زیبایی ,
:: بازدید از این مطلب : 324
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

معرفی دانشگاه پردیس بین المللی کیش

همانطور که می دانید، دانشگاه تهران یکی از معتبرترین و با سابقه ترین دانشگاه های ایران است که شهرت آن نه تنها در ایران، بلکه به گوش مردمان کشورهای مختلف در خارج از کشور نیز رسیده است. این دانشگاه که به عنوان دانشگاه مادر نیز شناخته می شود، زیر مجموعه هایی دارد که تحت نظارت دانشگاه تهران مشغول به فعالیت و پذیرش دانشجویان می باشند. یکی از این زیر مجموعه ها، دانشگاه پردیس بین المللی کیش است که در سال 1386 در جزیره کیش تاسیس شده است.  که در این مقاله آخرین رتبه قبولی پزشکی در دانشگاه بین المللی کیش آمده است.این پردیس در چارچوب تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به استناد مصوبه هیأت امنای دانشگاه تهران و بر اساس مفاد اساسنامه و ضوابط و مقررات مربوط به آن اداره می شود.

پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران به استناد اساسنامه خود اهداف مختلفی را دنبال می کند که از مهمترین اهداف این پردیس می توان به تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کشور مطابق استانداردهای بین المللی، گسترش آموزش عالی در مناطق آزاد و استفاده از همه ظرفیت های دانشگاه تهران برای بین المللی شدن، ورود به عرصه رقابت بین المللی برای ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی و جذب دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی و ارتقای شاخص های علمی دانشگاه و توسعه مرزهای دانش اشاره کرد. شهر کیش با وسعت کم خود دارای 5 دانشگاه است که پردیس بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی تهران و دانشگاه صنعتی شریف در بین این پنج دانشگاه از اعتبار و اهمیت بالایی برای تحصیل برخوردار اند. 

رتبه قبولی پزشکی پردیس 1401 »  اکثر داوطلبانی که نتایج کنکور خود را دریافت می‌ کنند، در زمان انتخاب رشته با انبوهی از سؤالات در مورد پردیس های خودگردان روبرو می‌ شوند.

شهریه پردیس های خودگردان چقدر است؟
آیا مدرک دانشگاه‌ های بین‌ المللی اعتبار دارند؟
دانشگاه آزاد بهتر است یا پردیس خودگردان؟
آیا کلاس‌ های دانشگاه بین‌ المللی یا پردیس های خودگردان به صورت حضوری برگزار می‌ شوند؟
دانشگاه‌ های بین‌ الملل چه رشته‌ هایی را ارائه می‌ دهند؟

رتبه قبولی پزشکی پردیس 1401 »   هدف اولیه از تأسیس این دانشگاه‌ ها جلوگیری از خروج نیروی جوان کشور با وضع مالی مناسب به دانشگاه‌ ها و کالج‌ های بی‌ کیفیت خارج بوده است. در ادامه جذب دانشجویان خارجی، البته هنوز هم این هدف مهم‌ ترین هدف تاسیس این دانشگاه‌ ها محسوب می‌ شود.
اما متأسفانه دانشجو های مقیم ایران بیشترین دانشجویان این دانشگاه‌ ها را تشکیل می‌ دهند.
دلیل این موضوع نیز بیشتر مربوط به مشکلاتی می‌ شود که برای گرفتن ویزا وجود دارد.
با توجه به هدف اولیه این دانشگاه‌ ها بیشتر کلاس‌ ها به زبان انگلیسی ارائه می‌ شوند، تا دانشجویان در صورتیکه مایل به ادامه تحصیل در خارج از کشور بودند این امکان برای آنها راحت‌ تر فراهم شود.رتبه قبولی پزشکی پردیس 1401

سر فصل ها [نمایش]

شهریه دانشگاه های پردیس خودگردان 1401 - 1402

شهریه پردیس خودگردان ۱۴۰۰ : برخی از دانشگاه های سراسری برای تامین هزینه های مالی خود پردیس های خودگردان (بین الملل) را از دانشگاه ایجاد کرده اند.

به طور مثال پردیس خودگردان کیش وابسته به دانشگاه تهران با دریافت شهریه از دانشجویان، اما با همان مدرک تحصیلی دانشجو می پذیرد.

مزیت های دانشگاه پردیس خودگردان

۱_ اگر شخصی دوبار در کنکور سراسری در دوره روزانه قبول شده باشد دیگر نمی تواند در کنکور سراسمری شرکت کند، اما پردیس خودگردان چنین محدودیتی ندارد. داوطلبی که در پردیس خودگردان قبول شده، چه ثبت نام کند در دانشگاه چه نکند می تواند دوباره در کنکور سراسری شرکت کند و حق محرومیت از کنکور را نخواهد داشت.

1400 1233 ایثارگر (5 درصد ظرفیت) مرد پزشکی- دکتری دانشگاه علوم پزشکی یزد پردیس خودگردان کارنامه
1400 1403 ایثارگر (5 درصد ظرفیت) مرد پزشکی- دکتری دانشگاه علوم پزشکی کردستان - سنندج پردیس خودگردان کارنامه
1400 206 منطقه 1 زن پزشکی- دکتری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پردیس خودگردان کارنامه
1400 1711 منطقه 1 زن پزشکی- دکتری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پردیس خودگردان کارنامه
1400 2134 منطقه 1 زن پزشکی- دکتری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج پردیس خودگردان کارنامه
1400 425 منطقه 2 مرد پزشکی- دکتری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز پردیس خودگردان کارنامه
1400 1230 منطقه 2 زن پزشکی- دکتری دانشگاه علوم پزشکی البرز - کرج پردیس خودگردان کارنامه
1400 1830 منطقه 2 زن پزشکی- دکتری دانشگاه علوم پزشکی دزفول پردیس خودگردان کارنامه
1400 1921 منطقه 2 مرد پزشکی- دکتری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند پردیس خودگردان کارنامه
1400 2020 منطقه 2 زن پزشکی- دکتری دانشگاه علوم پزشکی یزد پردیس خودگردان کارنامه
1400 2132 منطقه 2 مرد پزشکی- دکتری دانشگاه علوم پزشکی لرستان - خرم آباد پردیس خودگردان کارنامه
1400 2450 منطقه 2 زن پزشکی- دکتری دانشگاه جهرم پردیس خودگردان کارنامه
1400 6715 منطقه 2 مرد پزشکی- دکتری دانشگاه علوم پزشکی همدان پردیس خودگردان کارنامه
1400 1625 منطقه 3 زن پزشکی- دکتری دانشگاه علوم پزشکی شیراز پردیس خودگردان کارنامه
1400 1664 منطقه 3 مرد پزشکی- دکتری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پردیس خودگردان کارنامه
1400 1973 منطقه 3 مرد پزشکی- دکتری دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس پردیس خودگردان کارنامه
1400 2241 منطقه 3 مرد پزشکی- دکتری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پردیس خودگردان کارنامه
1400 2560 منطقه 3 مرد پزشکی- دکتری دانشگاه علوم پزشکی قزوین پردیس خودگردان کارنامه
1400 2675 منطقه 3 زن پزشکی- دکتری دانشگاه شاهد - تهران(رشته های پزشکی) پردیس خودگردان کارنامه
1400 4715 منطقه 3 زن پزشکی- دکتری دانشگاه علوم پزشکی قزوین پردیس خودگردان کارنامه

 

 



:: برچسب‌ها: دانشگاه بین المللی کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

بهترین زمان برای شستن قالی کی هست؟ و چرا؟

 

معمولا بهترین زمان برای شستشوی قالی از قبل از آمدن بهار یعنی از ماه اسفند شروع می شود تا پایان تابستان یعنی شهریور ماه. حالا چرا؟ قبل از بهار به دلیل نزدیک شدن به عید و خانه تکانی فرش ها هم حسابی نونوار و تمیز می شوند چرا که صاحب خانه به فکر شستن آن ها یا در خیاط خود یا در یک قالیشویی معتبر میفتند. بعد از فصل بهار تابستان و تعطیلی مدارس فرا می رسد و فرزندان بیشتر در منزل هستند و خب مسلما روی فرش بازی می کنند چای یا نوشیدنی می ریزند و این موجب کثیف شدن دوباره قالی می شود. بنابراین آخر تابستان هم دوباره زمان شستن فرش هاست.

 

 با شستن فرش در قالیشویی در پرند از شستشوی تمیز و استاندارد فرشها مطمئن خواهیم بود.اگر در فصل تابستان فرش های خود را به قالی شویی بسپارید هوای تابستان که گرمتر از دیگر فصول سال است با داشتن آفتاب داغ باعث خشک شدن طبیعی فرش می شود و قالی ها در زیر نور آفتاب ضدعفونی شده رنگ شفافی را به خود می گیرند. ضمنا شکستگی در فرش هم دیده نمی شود و بنابراین آسیبی هم به آن ها وارد نمی شود.

به طور کلی هزینه قالیشویی  به عوامل زیادی بستگی دارد.نرخ اصلی که برای هزینه قالیشویی(ماشینی,دستباف,موکت)ارائه می شود توسط اتاق اصناف مشخص شده، سپس نرخ به اتحادیه قالیشویان مشهد اعلام می شود و بعد اتحادیه نرخ را به صورت هزینه قالیشویی به اطلاع کلیه قالیشویان مجاز مشهد می رساند.

شرکت های شستشوی فرش به دلیل تعهدات کتبی که برای حفظ کیفیت و سلامت فرش های مشترکین خود می دهند، در شستشوی فرش های امروزی با نرخ مشخص شده اتحادیه دچار می شوند.برخی از فرش ها برای اینکه در شستشو کهنه نشده و تغییر رنگ ندهند نیاز به خدماتی ویژه دارند که این خدمات برای شرکت ها هزینه زیادی در بر دارد.به عنوان مثال برای لکه بری و شفاف سازی زمینه فرش و حفظ شکل اولیه فرش های ماشینی زمینه روشن یا فرش های ماشینی ابریشمی و نفیس الزامی است که از مواد شوینده مخصوص استفاده شود.(در صورت استفاده نکردن از این شوینده ها فرش تغییر رنگ داده و از ارزش فرش کاسته خواهد شد.)

همچنین در شستشوی فرش دستبافت عواملی از قبیل استفاده از مواد تثبیت کننده رنگ فرش, لکه بری فرش, سفیده کننده فرش و پرز گیری باعث شده که خدماتی بیشتر از شستشوی عادی برای حفظ و سلامت فرش صورت گیرد می تواند در هزینه این کار تاثیر گذار باشد..

  • در یک قالیشویی خوب، شست و شوی قالی دستباف و فرش ماشینی باید از هم جدا و به طور متفاوت انجام شود. با توجه به نوع الیاف و رنگ آمیزی در قالی های دستباف و نیز امکان پس دادن رنگ در آن ها باید متفاوت از فرش ماشینی شستشو شوند.
  • یک قالی شویی خوب باید سلامت فرش را تضمین کند یعنی فرش را پس از شستشو سالم تحویل مشتری دهد.
  • یک قالی شویی خوب باید فرش را در همان زمانی که برای تحویل فرش به مشتری اعلام کرده تحویل دهد و این زمان با توجه به برنامه ریزی دقیق آن نباید زیاد طول بکشد.
  • بهتر است شئونات مذهبی هم لحاظ شود به طوری که شست و شوی قالی با استفاده از آب پاک چاه و کر اسلامی انجام شود تا موجب رضایت خاطر مشتریان گردد.
  • در مراکز قالیشویی ، شستشوی اتوماتیک فرش و استفاده از مواد شوینده استاندارد، همچنین عدم دخالت دست ها، دقت کار بالا بوده و همین موجب می شود آسیب احتمالی به فرش ها از بین برود. البته باید در نظر داشت که این در مورد فرش های کهنه یا پوسیده فرق می کند. بهتر است قالی شویی پیش از شستشو با مشتری تماس گرفته و او را در جریان وضعیت قالی خود قرار دهد و آگاهی و رضایت مشتری را با رعایت جنبه های احتیاطی لازم شروع به شستن فرش کند. اگر هم فرشی آسیب دیده آن را در بخش دیگر به نام رفوگری، ترمیم کند و سپس تحویل مشتری دهد.

    انواع شیوه های قالیشویی

    • قالیشویی سنتی

    در شستشوی فرش بدین روش ،از دستگاههای قدیمی و دستی مثل دستگاه شلاق زن استفاده می کنند .فرآیند خشک کردن قالی نیز بوسیله دستگاه خشک کن با درب و بدون درب استفاده می شود .

    • قالیشویی با دستگاههای نیمه اتوماتیک

    سرمایه گذاران این نوع کارگاهها سرمایه اندکی دارند به همین دلیل برای شستشوی فرش بیشتر از شیوه دستی استفاده میکنند .برای اینکه عمل شستشو سریع تر انجام شود از خشک کن و آبگیرهای قوی ای که مقرون به صرفه باشند استفاده می کنند .برای شستشو از حداقل یک یا دو دستگاه پلیشر تک برس و دو برس استفاده می شود . از خشک کن لوله ای قوی و با کیفیت استفاده می کنند که باعث از بین بردن چین و چروک و همچنین زردی فرش می شود.در این روش که نیمه مکانیزه نام دارد یک کارگاه بسته به نیروی انسانی و تعداد دستگاهش می توان در حدود 50 تا 100 فرش را روزانه بشوید و تحویل مشتری دهد

     

     

    • قالیشویی با دستگاه تمام اتوماتیک

    کارخانه های این شیوه از قالیشویی در ایران بسیار کم اند .تمام فرآیند فرش شویی توسط دستگاه انجام می شود .دستگاههای که در شیوه تمام اتوماتیک استفاده می شود شامل موارد زیر است:

    • دستگاه آبگیر لوله ای(برای خشک کردن فرشهای با تراکم بالا)
    • دار اتومات(برای کارخانه هایی که فضای اندک ولی تعداد سفارش بالایی دارند)
    • دستگاه پرزگیر(برای استانهایی که بیشتر فرش ابریشمی و دستباف دارند)
    • دستگاه شستشوی مکانیزه میزی و دیسکی
    • دستگاه گردگیر(برای استانهای مرکزی و غربی و جنوبی که در معرض گرد و غبار بیشتری اند)
    • دستگاههای ریلی اتومات(جدیدا استفاده زیادی از آن نمی شود چون فرآیند شستشو را خیلی کند می کند)


:: برچسب‌ها: شستشوی فرش و قالی ,
:: بازدید از این مطلب : 353
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

سهمیه بسیج فعال در انتخاب رشته آزاد تاثیر دارد. داوطلبان دانشگاه ازاد در صورت دارا بودن شرایط لازم می توانند از سهمیه بسیج در انتخاب رشته کنکور استفاده نمایند. در سال های اخیر، سهمیه بسیج فعال در انتخاب رشته دانشگاه ازاد حذف شده بود. پیش بینی می شود در سال 1400 نیز سهمیه بسیج تاثیری در انتخاب رشته داوطلبان نداشته باشد.

 در رابطه با تاثیر سهمیه بسیج  فعال در کنکور دانشگاه باید کارنامه مربوط به این امر را بررسی کرد.

سهمیه بسیج فعال در کنکور سراسری

تاثیر سهمیه بسیج فعال در کنکور سراسری چگونه اعمال می شود؟

در انتخاب رشته دانشگاه آزاد بسیجی های فعال می توانند شانس قبولی خود در دانشگاه آزاد نسبت به داوطلبی که سهمیه عادی دارد تا 10 درصد افزایش دهند.در رشته محل های مقطع کارشناسی کافیست 90 درصد تراز آخرین نفر قبولی و در رشته محل های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی باید 95 درصد تراز آخرین نفر قبولی را برای استفاده از سهمیه بسیج کسب نمایید.

متقاضیان برای استفاده از سهمیه بسیج در انتخاب رشته دانشگاه آزاد، لازم است پس از اعلام نتایج اولیه به منظور دریافت کد 12 رقمی به نزدیک ترین مرکز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مراجعه نمایند. پس از درج کد 12 رقمی در فرم انتخاب رشته در صورت دارا بودن تمامی شرایط، سهمیه بسیج در انتخاب رشته شما اعمال خواهد شد.

شرایط استفاده از سهمیه بسیجیان فعال

شرایط استفاده از سهمیه بسیجیان فعال در ادامه بیان شده است. داوطلبان کنکور سراسری در صورت دارا بودن شرایط استفاده از سهمیه بسیج فعال، می توانند کد 12 رقمی استفاده از سهمیه بسیجیان فعال را دریافت کرده و وارد فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد خود نمایند.

شرایط استفاده از سهمیه بسیج :

???? برای استفاده از سهمیه بسیج داوطلبان باید، حداقل 100 امتیاز کسب کرده باشد.

???? برای استفاده از سهمیه بسیج فعال باید حتما بسیجی فعال باشید حتی اگر 100 امتیاز را کسب کرده باشید.

???? برای استفاده از سهمیه بسیج ، باید حداقل 1 سال سابقه بسیجی فعال را داشته باشید. یعنی ملاک استفاده از سهمیه بسیج حداقل ۱ سال سابقه فعالیت باید باشد و بقیه آن را می‌توان از از سابقه عضویت عادی تامین کرد.

???? برای استفاده از سهمیه بسیج در رشته محل‌ های مقطع کارشناسی باید 90 درصد تراز آخرین نفر قبولی و در رشته محل‌ های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی باید 95 درصد تراز آخرین نفر قبولی را کسب کنید.

شاید شما هم تابحال به گوشتان خورده باشد که در انتخاب رشته دانشگاه آزاد می توان از سهمیه بسیج فعال استفاده کرد. اگر شما هم ( یا فرزندتان ) بسیجی فعال هستید و تا بحال این موضوع به گوشتان نخورده یا می دانستید و پیگیر استفاده از ان نبودید قطعا بعد از خواندن این مقاله نظرتان تغییر خواهد کرد.

 

ابتدا باید توضیح دهیم سهمیه بسیج فعال به چه کسانی تعلق می گیرد، برای استفاده از سهمیه بسیج فعال باید هر کس حداقل 100 امتیاز کسب کرده باشد. ملاک امتیاز ها به صورت زیر است :

  به ازای هر ماه عضویت عادی 1 امتیاز

  به ازای هر ماه عضویت فعال 2/5 امتیاز

  به ازای هر ماه عضویت در شورای پایگاه 3/5 امتیاز

  به ازای هر ماه عضویت در شورای حوزه  4  امتیاز

 

لازم به ذکر است اولا برای استفاده از سهمیه بسیج فعال باید حتما بسیجی فعال باشید حتی اگر 100 امتیاز را کسب کرده باشید. همچنین باید حداقل 1 سال سابقه بسیجی فعال را داشته باشید. یعنی ملاک استفاده از سهمیه بسیج فعال حداقل 1 سال سابقه فعالیت باید باشد و باقی ان را می توان از از سابقه عضویت عادی تامین کرد.

 

زمان اقدام برای استفاده از سهمیه بسیج فعال بعد از اعلام اولیه نتایج کنکور سراسری است. به این شکل که بسیجی های فعال که طبق جدول امتیازات گفته شده می توانند حداقل 100 امتیاز کسب کنند باید به ناحیه سپاه پاسداران منطقه محل سکونت خود مراجعه کنند و کد 12 رقمی استفاده از سهمیه بسیج فعال را اخذ کرده و وارد فرم انتخاب رشته دانشگاه ازاد خود کنند.

 

برای سایر رشته ها، اگر حتی ترازش ۹۰ درصد تراز آخرین داوطلبی که بدون سهمیه بسیج همان رشته در همان دانشگاه آزاد قبول شده بود، این داوطلب بسیجی هم همان رشته در همان دانشگاه آزاد میتونست قبول بشه.

 

 

به عنوان مثال، فرض کنید داوطلب A سابقه ۶ سال عضویت عادی بسیج یعنی ۷۲ ماه و یک سال هم سابقه عضویت فعال یعنی ۱۲ ماه داشت. امتیاز بسیجی این داوطلب ۱۰۲ میشد. حالا اگر داوطلب B آخرین داوطلبی بود که بدون داشتن سهمیه فعال بسیج پرستاری دانشگاه آزاد X قبول شده و تراز کنکورش ۷۰۰۰ بوده، داوطلب A با ۹۰ درصد این تراز یعنی تراز کنکور ۶۳۰۰ میتونست پرستاری همون دانشگاه آزاد X قبول بشه. اما برای پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی باید ترازش حداقل ۹۵ درصد تراز آخرین داوطلبی که بدون سهمیه بسیج قبول شده می بود.

بنابراین اگر علاقه مند به تحصیل در دانشگاه آزاد هستید و دارای سهمیه بسیج فعال می باشید ، می توانید از این سهمیه برای افزایش شانس قبولی خود استفاده کنید. به طوری که افراد با سهمیه بسیج فعال در صورت کسب حداقل 90 درصد از نمره و تراز آخرین نفر قبولی با سهمیه عادی در کد رشته محل های کاردانی و کارشناسی و 95 درصد از آخرین نفر قبولی در کد رشته محل های مربوط به رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، دامپزشکی و دیگر مقاطع بالاتر از دانشگاه آزاد می توانند جزو اسامی پذیرفته شدگان باشند.

اما نکته ای که در مورد استفاده از سهمیه بسیج فعال در انتخاب رشته دانشگاه آزاد وجود دارد این است که این سهمیه آخرین بار در سال 97 در کنکور اعمال گردیده است و از سال 98 به بعد حذف شده است. با تغییرات جدید انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز همانند دانشگاه های سراسری بر اساس سهمیه مناطق و دیگر سهمیه های کنکور سراسری انجام می شود.

 

 

 


:: برچسب‌ها: سهمیه بسیج فعال در کنکور ,
:: بازدید از این مطلب : 352
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 آذر 1401 | نظرات ()