نوشته شده توسط : کنکور نویس

مشکلاتی که چاقی برای افراد ایجاد می‌کند، باعث می‌شود آنها هر روشی را برای کاهش وزن امتحان کنند. ممکن است تلاش زیادی کنند اما نتیجه نگیرند یا با تلاش بسیار وزن کم کنند، اما همچنان بخشی از بدنشان چربی اضافه داشته و یا بدفرم باشد.

pasokheto.ir میگوید: اگر شما هم به دنبال یک روش درمانی مناسب برای لاغری موضعی یا کل بدن هستید، ما در این مقاله به شما کمک می کنیم تا روش‌های کاهش وزن را بشناسید و با جدیدترین دستگاه‌های لاغری آشنا بشوید و حس بهتری به بدن خود داشته باشید.

گام اول برای لاغری

برای لاغری، در وهله اول باید بدن خود را خوب بشناسید تا بتوانید دلیل اضافه وزن خود را پیدا کنید و روش لاغری متناسب با خود را پیدا کنید. اضافه وزن می‌تواند به یکی از دلایل زیر به وجود بیاید:

  • عدم تحرک و فعالیت فیزیکی
  • پرخوری
  • ژنتیک
  • مصرف بیش از اندازه‌ی کربوهیدراتها، چربیها و قندها
  • عوارض برخی از داروها
  • عوامل روانی
  • بارداری
  • مصرف غذاهای آماده و فست فودها
  • استفاده مکرر از تنقلات ومیان وعده ها مانند شکلات ،بستنی و…
  • غذا خوردن سریع
  • حذف صبحانه
  • نوشیدن اّب و یا نوشابه های گازدار به همراه غذا
  • بیماری‌های داخلی و یا هورمونی مانند دیابت و مقاومت به انسولین، کم‌کاری تیروئید، سندرم تخمدان پلی‌کیستیک و سندرم کوشینگ و…

بهتر است با یک پزشک درباره شرایط ویژه‌ی بدن خود، سبک زندگی، نوع تغذیه روزانه، سابقه بیماری‌ها و داروهای مورداستفاده خود مشورت کنید.

روش‌های لاغری

هر مجله، روزنامه یا سایتی را که نگاه بیندازید، حداقل چند تبلیغ برای انواع رژیم لاغری و قرص‌ها و مکمل‌های لاغری می‌بینید؛ اما آیا این روش‌ها واقعا موثرند؟

در ابتدا بدانید که کاهش وزن اصول خاص خود را دارد و با بالا بردن اطلاعات خود درباره‌ی لاغری، مراقب باشید که گول تبلیغات را نخورید. این نکته را هم در نظر داشته ‌باشید که کاهش بیش از حد وزن در مدت زمان بسیار کوتاه، سلامتی شما را به خطر می‌اندازد.

عملکرد دستگاه کویتیشن برای لاغری چگونه است؟

یکی از روش های غیرجراحی برای از بین بردن چربی‌های زائد، در سطوح مختلف بدن استفاده از این دستگاه است. دستگاه کویتیشن با استفاده از امواج فراصوت باعث «کاهش چربی» و «قدرت کششی بالای پوست» می‌شود. فرکانس هایی که دستگاه کویتیشن به زیر پوست می فرستد باعث ایجاد شکاف در دیواره سلول های چربی می شود و این تخریب موجب از بین رفتن چربی های موضعی می گردد. این روش غیرتهاجمی و بدون درد برای هر دو گروه زن و مرد قابل استفاده است.

کاربردهای کویتیشن

  • کاهش چین و چروک
  • فرم دهی و سفت شدن بدن
  • کاهش حجم بافت‌های چربی
  • رفع چربی‌های موضعی و سلولیت
  • بهبود گردش خون و سیستم لنفاوی
  • بهبود و رفع افتادگی در بدن و صورت

برخی از مزایای استفاده از دستگاه کویتیشن:

روشی کوتاه مدت و سریع:

هرجلسه کمتر از 30 تا 60 دقیقه طول می کشد که بستگی به نواحی مورد نظر دارد.

نتیجه بخشی سریع و موثر:

به طور کلی بعد از 2 تا 3 جلسه به نتیجه قابل توجهی دست پیدا می کنید.

بدون استفاده از مواد شیمیایی:

با استفاده از امواج اولترا سوند سلول های چربی می شکند.



:: برچسب‌ها: لاغری ,
:: بازدید از این مطلب : 404
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

آخرین رتبه قبولی پزشکی دانشگاه بین المللی کیش موضوعی است که در این مقاله با آن آشنا خواهید شد. اکثریت افرادی که وارد رشته تجربی می شوند با هدف قبول شدن در پزشکی این راه را ادامه می دهند. به علت تقاضای بالایی که در این رشته وجود دارد ، سالیانه دانشگاه های زیادی در این رشته دانشجو پذیرش می کنند که از این دانشگاه ها می توان به پردیس خودگردان و بین الملل ، دانشگاه های سراسری و دانشگاه های آزاد اشاره کرد.

برای اطلاع از رتبه قبولی پزشکی بین الملل میتوانید این مقاله را مطالعه بفرمایید : رتبه قبولی پزشکی بین الملل

یکی از این دانشگاه ها ، دانشگاه بین المللی کیش است که افراد زیادی خواستار تحصیل رشته پزشکی در آنجا هستند. از این رو به دنبال این هستند تا از آخرین رتبه قبولی پزشکی دانشگاه بین المللی کیش مطلع شوند. این موضوعی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

شرایط پذیرش دانشگاه بین المللی کیش پزشکی 1402

در دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد پردیس خودگردان کیش تنها دو رشته پزشکی و دندانپزشکی ارائه می شود که ظرفیت هر کدام 20 نفر است. ورود به رشته های با آزمون دانشگاه پردیس کیش ، از طریق شرکت در کنکور تجربی میسر است و با توجه به ظرفیت پذیرش کمی که دارند ، داوطلبان با رتبه های بالاتر در اولویت پذیرش خواهند بود.

قابل ذکر است که ظرفیت اختصاص داده شده به رشته های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه پردیس کیش هر ساله تغییر می کند و در سال 1402 نیز باید منتظر باشیم تا دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد منتشر شود تا از ظرفیت این رشته محل ها مطلع شویم. شما داوطلبان می توانید پیگیری های لازم را در خصوص کاهش و افزایش ظرفیت رشته های دانشگاهی را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما ، جویا شوید.

پس از مشخص شدن ظرفیت ها و انتشار نتایج کنکور ، تاریخ دقیق انتخاب رشته توسط مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی مشخص خواهد شد که برای سال جاری زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد احتمالا در هفته اول مهر ماه باشد. توجه داشته باشید که انتخاب رشته دانشگاه بین المللی کیش همزمان با انتخاب رشته دانشگاه آزاد انجام می گیرد و تنها داوطلبان کنکور تجربی می توانند این دانشگاه را انتخاب کنند.

https://pasokhbama.com/%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87-%D9%82%D8%A8%D9%88%D9%84%DB%8C-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%DA%A9%DB%8C%D8%B4/

 

شرایط پذیرش و آخرین رتبه قبولی دانشگاه بین الملل کیش پزشکی

شرایط پذیرش دانشگاه بین المللی کیش پزشکی همانند سایر واحد های پردیس خودگردان آزاد اسلامی است یعنی داوطلبان با رتبه کشوری گزینش می شوند و رتبه در سهمیه و به طور کلی سهمیه های مناطق و ایثارگری تاثیری در انتخاب رشته این دانشگاه ندارند. البته به جز رتبه کشوری ، تراز اکتسابی داوطلبان نیز مورد بررسی قرار می گیرد ولی در درجه اول رتبه کشوری شما مبنای سنجش و ارزیابی خواهد بود.

از اطلاعاتی که می تواند به داوطبان کمک شایانی نماید، اطلاع از کارنامه قبولی رشته پزشکی و درصدهای داوطلبانی است که سال های گذشته در این رشته قبول شده اند. حال ممکن است این سوال برایتان پیش آید که از کجا می توانیم کارنامه قبولی رشته پزشکی سال های گذشته و درصدهای قبولی این رشته را به دست آوریم؟

کارنامه قبولی رشته پزشکی سال گذشته چون نزدیک ترین آزمون به کنکور امسال می باشد، می تواند مبنای دقیق تری برای برای تحلیل وضعیت داوطلبان متقاضی رشته پزشکی 1402 باشد. از این رو کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی هیوا، اقدام به جمع آوری کارنامه قبولی پزشکی پردیس خودگردان و حداقل درصد لازم برای قبولی پزشکی پردیس سال گذشته کرده و جزئیات کارنامه آخرین رتبه قبولی پزشکی سال ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ را در اختیار شما عزیزان قرار داده است تا مرحله انتخاب رشته خود را به صورت آگاهانه پشت سر بگذارید. پس با ما همراه باشید.

 

کارنامه قبولی پزشکی پردیس خودگردان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ و حداقل درصد لازم در سهمیه منطقه 1

علاقمندان به رشته پزشکی می توانند ضمن بررسی کارنامه قبولی پزشکی سال گذشته، خود را برای شرکت در این ماراتن نفس گیر آماده کرده و یا در مرحله انتخاب رشته 1402 با آگاهی کامل، نسبت به تکمیل فرم اینترنتی انتخاب رشته خود پرداخته و شانس قبولی شان را در رشته پزشکی در دوره روزانه تخمین بزنند.از آنجایی که پذیرش در کنکور سراسری بر اساس رتبه در سهمیه داوطلبان انجام می شود. در این قسمت کارنامه قبولی پزشکی پردیس خودگردان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ و حداقل درصد لازم در سهمیه منطقه 1 را ارائه داده ایم.

 

 

رتبه در سهمیه  استان محل سکونت  دانشگاه محل قبولی  زمین شناسی  زیست شناسی  شیمی  ریاضیات  فیزیک
2302 همدان دانشگاه علوم پزشکی همدان 8.39 49.4 55.29 36.7 43.4
2345 سبزوار دانشگاه علوم پزشکی سبزوار 0 72 37.2 31.2 45.59
2497 گناباد دانشگاه علوم پزشکی گناباد 0 72 42 45.59 53.4
2502 شاهرود دانشگاه علوم پزشکی شاهرود 0 34.7 60 52.29 67.8
2528 سنندج دانشگاه علوم پزشکی کردستان - سنندج 0 60.7 38.09 55.59 41.2
2544 یزد دانشگاه علوم پزشکی یزد 0 48.7 56.2 35.59 40
2599 بجنورد دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی- بجنورد 0 61.4 44.79 40 46.7
2769 زاهدان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان 0 61.4 43.9 45.59 51.2
2891 بم دانشگاه علوم پزشکی بم 0 48 33.4 66.69 40
4043 تهران دانشگاه شاهد - تهران (رشته های پزشکی) 10 52 26.7 43.4


:: برچسب‌ها: دانشگاه بین المللی کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 420
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

در حقیقت یکی از بهترین راه‌ها برای اینکه فرش و مبل همیشه ظاهری نو و جدید داشته باشند این است که به صورت منظم آن را بشویید. وقتی از مواد شوینده و پاک‌کننده استفاده می‌کنید قادر خواهید بود تاثیرات آن را در پاکیزگی قالی به وضوح مشاهده کنید.

اگر قصد دارید مبل و فرش را در منزل بشویید، بهتر است قبل از آغاز کار مقداری از ماده شوینده را روی قسمت کوچکی از فرش یا مبل امتحان کرده و ببینید که آیا تاثیر منفی روی بافت فرش و مبل دارد یا خیر. در اغلب موارد مشکلی پیش نمی‌آید اما در هر حال انجام این آزمایش کوچک خالی از لطف نیست.

بسیاری برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکلی ترجیح می‌دهند از مواد شوینده‌ای که خود در خانه درست می‌کنند استفاده نمایند.

فقط در صورت وجود لکه روی فرش یا مبل نیاز به شستشو وجود دارد؟

حقیقت: حتی اگر لکه‌ای هم وجود نداشته باشد، هنوز هم باید به صورت مرتب شستشو شود. شستشوی فرش چه در خانه و چه در قالیشویی خیلی بیشتر از پاک کردن لکه انجام داده و تمامی ذرات آلودگی که در بافت روکش مبل یا تار و پود قالی پنهان شده را از بین می‌برد. این ذرات آلودگی بسیار ریز در حقیقت همان عاملین اصلی بروز آلرژی هستند و معمولا با جارو کردن از بین نمی‌روند

 تمامی روش‌های شستشوی فرش در قالیشویی یکسان است؟

حقیقت: pasokheto.ir میگوید: ممکن است چنین به نظر برسد که تمامی روش‌های قالیشویی و مبل شویی یکسان و مشابه هستند اما در حقیقت این امر با حقیقت فاصله زیادی دارد. در واقع چندین شیوه و روند شستشوی متفاوت وجود دارد و اهمیت و تخصص قالیشویی این است که با توجه به جنس الیاف به کار رفته در بافت فرش، شیوه صحیح را برای تمیز کردن آن اتخاذ کند.

البته شیوه خشکشویی مبل و فرش که در مراکز قالیشویی و مبل شویی به کار می‌روند چندان مفید و موثر نیست زیرا در این روش مواد شوینده به صورت خشک روی فرش یا سطح مبل ریخته می‌شود و روی همان سطح خشک می‌شود بنابراین احتمال آسیب به بافت فرش یا روکش مبلمان زیاد است. در عوض باید به دنبال قالیشویی باشید که مواد شوینده را به صورت مایع وارد بافت فرش می‌کندو پس از تمیز کردن  دوباره آب و مایع شوینده را با روش مکش از فرش خارج می‌کند. همیشه پیش از اینکه فرش را به مرکز قالیشویی بسپارید مطمئن شوید که خدمات این شرکت دارای کیفیت بالایی هستند، کارکنان با انوع شیوه‌های شستشو آشنایی دارند و بهترین گزینه‌ها را ارائه می‌دهند.

خدمات مهم قالیشویی

 قالیشویی : شستن قالی به صورت تمام اتوماتیک و پس از اتمام مراحل شستشو فرش داخل دستگاه آبگیر به صورت لوله ای در می آید و آب اضافی آن گرفته می‌شود دستگاه های ما مجهز به چندین برس و فرچه جهت شستشوی انواع فرش دستباف و ماشینی می باشند.
برای شستشوی فرش های ابریشمی با مهارت و آگاهی از مواد شوینده خاص استفاده می‌شود تا هیچگونه آسیبی به الیاف و رنگ‌ فرش وارد نگردد.

رفوگری و ترمیم فرش: ایجاد ریشه های جدید فرش از طریق الیاف مشابه با تارهای فرش؛ متخصصین بخش رفوگری قالیشویی افرا همچنین خدمات رفع و ترمیم بید خوردگی فرش را  توسط جدیدترین متد ها ارائه می دهند.
 رنگ برداری :در کارخانه قالیشویی افرا فرشهایی که احتمال رنگی دهی دارند با متد خاص شستشو می‌شوند و از مواد تثبیت کننده رنگ استفاده می شود ولی چنانچه فرش شما از قبل دستخوش آسیب هایی مانند ریختن مواد چسبنده،  رنگهای شیمیایی،  رنگهای جوهری و روغنی،  چای،  قهوه و ...شده باشد متخصصین افرا با مواد مخصوص و ترکیبات مشخص این عملیات تکمیلی فرش را انجام می‌دهند.
دوا شویی :کهنه نما کردن فرش های جوان توسط ترکیبات گوناگون کلرو هیدرور به همراه کمی مواد شوینده و حتی از ماشین های خاصی برای کهنه شدن بیشتر فرش بهره می برند.
دارکشی و پرداخت: در پرداخت فرش با روش‌های جدید دستگاه ماشین را به شکل دوار روی فرش می‌کشند تا پرزهای اضافه آن گرفته شود و راه حلی برای بازگرداندن طراوت و جلوه طرح و نقشه فرش می باشد.
خشکشویی مبلمان :خشکشویی اکیپ قالیشویی افرا در محل توسط فرچه های مخصوص تا به پارچه ها و یا فوم مبل شما آسیبی وارد نگردد.
شستشوی موکت در محل با دستگاه مخصوص، تشک اتومبیل و تشک خوشخواب و پشتی توسط دستگاههای اتومات بدون آبریزی به‌صورت بخار نیز انجام می گردد.

 

از چه موادی برای شستشوی فرش ها در قالیشویی ها استفاده می شود؟

مواد های شوینده متفاوتی در شستن فرشهای ماشینی و دستباف در قالیشویی استفاده می‌شوند که این بستگی به نوع مکانیزه و یا سنتی بودن قالیشویی دارد. پودرهای مخصوص قالیشویی که دارای آنزیم های قوی برای لکه های چرب می باشند یکی از موارد قدیمی می باشند زیرا موجب خشک و یا سفت شدن قالی می گردند.

شست و شوی با آب و تاید نیز یک روش سنتی می باشد که امکان ایجاد زردآب را فراهم می کند که دلیل آن باقی ماندن آب چرک و شستشوی ناکافی است. از این رو استفاده از آب ژاول (مایع سفید کننده) تنها گزینه جهت سفید کردن ریشه های فرش می باشد.

و اما شامپو تگزافون آلمان بهترین گزینه در انتخاب مواد شوینده قالی است که تنها توسط قالیشویی های مکانیزه به کار گرفته می شود. این شامپو فرش های با کیفیت برای هر نوع سطوح و هر نوع قالی به طور منحصر به فردی تهیه و تولید می شوند و انواع مختلفی دارند.

استفاده از مواد تثبیت کننده و مواد نانو نیز از خدمات یک قالیشویی معتبر جهت تضمین سلامت قالی می باشد. با محلول های نانو با قابلیت ۱۳ آنزیم سخت ترین لکه ها پاک میشوند و فرش شما براق و تمیز می گردد.

 



:: برچسب‌ها: قالیشویی ,
:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

رشته دبیری زبان انگلیسی یا همان آموزش زبان انگلیسی تنها رشته تحصیلی دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی است که با ظرفیت پذیرش محدود در بیشتر دانشگاه های فرهنگیان استان ها کشور دانشجو می پذیرد.

همانطور که می دانید برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید یک سری شرط ها را مانند شرط معدل و شرط سنی را داشته باشید. داوطلبان گروه آزمایشی زبان هم مانند سایر گروه های آزمایشی باید از این شروط برخوردار باشند.

رشته دبیری زبان انگلیسی یکی از رشته های دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان است که مانند سایر رشته های دوره کارشناسی پیوسته مدت زمان تحصیل آن ۴ سال است که باید دانشجویان ۱۳۵ واحد درسی که مربوط به شغل معلمی و چند دروس تخصصی زبان انگلیسی می باشد را طی ۸ ترم پاس کنند.

یکی از مزایای دانشگاه فرهنگیان این است که فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان شرایط استخدام رسمی را مهیا می کند و دانشجویان بعد از ۴ سال درس خواندن می توانند به استخدام رسمی آموزش و پرورش در بیایند.

همانطور که گفتیم نحوه ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان، به صورت نیمه متمرکز می باشد و داوطلبانی که در انتخاب رشته کنکور سراسری قبول می شوند و موفق به کسب رتبه قبولی دانشگاه فرهنگیان می شوند، لازم است در مرحله مصاحبه، معاینه و آزمون علمی و علمی با توجه به رشته انتخابی شرکت نمایند نمره قبولی کسب نمایند.

برای اطلاع از شرایط ثبت نام شاغلین رسمی و پیمانی در دانشگاه فرهنگیان- تربیت معلم ، برای اطلاع از شرایط پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در دانشگاه فرهنگیان ، نحوه پذیرش داوطلبان آزاد در دانشگاه فرهنگیان و زمان ثبت نام پذیرفته­ شدگان نهایی ظرفیت­ های جدید دانشگاه فرهنگیان روی دکمه سبز رنگ زیر کلیک کنید.

 

مزایای رشته دبیری زبان دانشگاه فرهنگیان

به دانشجویان رشته دبیری زبان دانشگاه فرهنگیان ، دانشجو معلم گفته می شود. تحصیل در این دانشگاه رایگان است و علاوه بر این دانشجویان از ابتدای ورود به دانشگاه حقوقی تحت عنوان حقوق دانشجو دریافت می کنند که برای کمک هزینه تحصیل دانشجویان است.

https://pasokhbama.com/%D8%AF%D8%A8%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%86/

آخرین رتبه قبولی دانشگاه فرهنگیان کنکور زبان

رشته دبیری زبان تحت عنوان آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه فرهنگیان ارائه می شود و داوطلبان کنکور زبان که دارای حداقل تراز هستند ، مجاز به انتخاب این رشته محل می باشند. رتبه قبولی دانشگاه فرهنگیان در سال های مختلف ، متفاوت است زیرا این دانشگاه با برگزاری مصاحبه دانشجو پذیرش می کند و نمره مصاحبه تعیین کننده نیمی از شانس قبولی داوطلب است یعنی ممکن داوطلبی با رتبه و تراز بهتر به دلیل عدم عملکرد مناسب در مصاحبه ، پذیرفته نشود اما داوطلبی که رتبه و تراز پایین تری دارد ، موفق به کسب پذیرش شود.

مرتبط پیشنهاد میشود: لیست رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان

حداقل تراز لازم برای دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ، تراز 6500 است و داوطلبانی که کمتر از این تراز را به دست آورند ، ضمن اینکه مجاز به انتخاب رشته های دانشگاه فرهنگیان در فرم انتخاب رشته کنکور خود نیستند ، برای مصاحبه نیز دعوت نمی شوند. البته کسب تراز 6500 نیز به معنای دعوت به مصاحبه قطعی نیست ولی شرط لازم است.

دانشگاه فرهنگیان به صورت بومی دانشجو پذیرش می کند و در استان های مختلف داوطلبان با تراز های متفاوت ، احتمال قبولی دارند. مثلا ممکن است در یک استان داوطلب با تراز 7000 برای مصاحبه دعوت شود ولی در استانی دیگر تراز داوطلب با 7000 شانسی برای دعوت به مصاحبه نداشته باشد و دلیل این موضوع ، ظرفیت متفاوت دانشگاه هاست.

فرضا اگر دانشگاهی در رشته آموزش زبان انگلیسی 20 نفر ظرفیت پذیرش داشته باشد و داوطلبان با تراز های 6500 تا 9000 این رشته را در فرم انتخاب رشته خود درج کنند ، مسلما داوطلبانی که تراز بالاتری دارند برای مصاحبه دعوت می شوند و در این صورت شانس داوطلبان با تراز پایین تر ، کمتر می شود اما اگر ظرفیت رشته بیشتر باشد ، احتمال دعوت به مصاحبه داوطلبان دارای تراز پایین تر نیز وجود دارد.

  • رتبه 374 – سهمیه منطقه 1 : پردیس شهيد هاشمی نژاد – مشهد
  • رتبه 1388 – سهمیه منطقه 1 : پرديس نسيبه – تهران
  • رتبه 558 – سهمیه منطقه 1 : پردیس شهید باهنر کرمان
  • رتبه 685 – سهمیه منطقه 1 : پردیس شهید رجایی تبریز
  • رتبه 2847 – سهمیه منطقه 2 : پرديس شهيد چمران تهران
  • رتبه 2420 –سهمیه منطقه 2 : پرديس حضرت رسول اکرم – اهوار
  • رتبه 785 –سهمیه منطقه 2 : پرديس بنت الهدی صدر گیلان
  • رتبه 1752 –سهمیه منطقه 2 : پرديس شهيد مفتح شهر ری
  • رتبه 224 –سهمیه منطقه 2 : پرديس رسالت زاهدان
  • رتبه 188 – سهمیه منطقه 3 : پردیس شهید مقصودی همدان
  • رتبه 1785 – سهمیه منطقه 3 : پردیس رسالت زاهدان
  • رتبه 2363 – سهمیه منطقه 3 : پرديس شهيد چمران تهران
  • از رشته های پر متقاضی دانشگاه فرهنگیان ، رشته دبیری زبان انگلیسی می باشد که برای پذیرش در این رشته تحصیلی ، داوطلبان باید در کنکور زبان شرکت نمایند و پس از کسب رتبه و تراز لازم و شرکت در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ، پذیرش شوند. دلیل محبوبیت رشته دبیری زبان دانشگاه فرهنگیان در میان داوطلبان کنکور زبان ، صرف نظر از اینکه داوطلب به زبان انگلیسی و تدریس کردن علاقه مند است ، مزایای دانشگاه فرهنگیان است. این دانشگاه ، برای فارغ التحصیلان خود شرایط استخدام رسمی را مهیا کرده است و دانشجویان پس از 4 سال تحصیل ، به استخدام رسمی آموزش و پرورش در می آیند.


:: برچسب‌ها: دبیری زبان ,
:: بازدید از این مطلب : 416
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

می تونین در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنین ولی نمی تونین عنوان شغلی آموزگار ابتدایی رو انتخاب کنین . می تونین در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنین ولی نمی تونین در پذیرش شغل آموزگار ابتدایی شرکت کنین . نمی تونین در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنین و معلم بشین . برای معلم شدن باید در کنکور سراسری یکی از سه رشته نظری و یا دو رشته شناور ( زبان و هنر ) و در پذیرش دانشگاه فرهنگیان شرکت کنین . برای معلم شدن باید مدرک کارشناسی بگیرین و بعد در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنین . برای معلم شدن ، باید در کنکور سراسری یکی از سه رشته نظری و یا دو رشته شناور ( زبان و هنر ) و در پذیرش دانشگاه فرهنگیان شرکت کنین .

می تونین با مدرک کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه پیام نور ، برای معلم شدن در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنین . با مدرک تحصیلی که دارین ، نمی تونین در آزمون استخدامی آموزش و پرورش عنوان شغلی مورد نظرتون شرکت کنین و معلم دوره ابتدایی بشین . همانطور که در مطلب نیز بررسی شده است ، از شرایط معلم شدن در مدارس ابتدایی شرکت در کنکور سراسری و قبولی در دانشگاه فرهنگیان و یا شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش است. شرط سنی شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای دارندگان مدرک کاردانی حداکثر 30 سال تمام است و شما شرط سنی لازم را دارید.

  •  با متخصصان دیگر ملاقات کنید تا در مورد نیازها و پیشرفت دانش آموزان صحبت کنید.
  • توانایی شناسایی یا تشخیص یک الگوی شناخته شده (شکل، شی، کلمه یا صدا) که در سایر موارد منحرف کننده پنهان است.
  • برای معلم شدن باید در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنین ، برای شرکت در آزمون باید شرایط رو داشته باشین .
  •  معلم‌ها نیاز دارن برای زمانی که در اختیار دارن برنامه‌ریزی کنن تا این عمر و انرژی که در آموزش سرمایه‌گذاری میکنن، اثربخش باشه… این برنامه‌ریزی دیگه با وجود منابع اطلاعات امروزی، نمی‌تونه غیرعلمی باشه.

شرط سنی آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای دارندگان مدرک لیسانس ، 36 سال تمام است و به ازای هر فرزند ، یک سال به شرط سنی افزوده می شود. مدرک مهندسی عمران برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش رشته معلمی ابتدایی مورد نیاز نیست. با مدرک لیسانس تربیت بدنی می توانید برای عنوان شغلی دبیر تربیت بدنی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش اقدام کنی

شرایط معلم ابتدایی شدن 1402 چیست ؟ از چه رشته هایی میتوان معلم شد ؟ سالانه چند هزار نفر در آموزش و پرورش استخدام می شوند ؟ شرایط معلم ابتدایی شدن با مدرک دیپلم به چه صورت است ؟ آیا برای ورود به شغل معلمی باید در آزمونی شرکت کنیم ؟

وزارت آموزش و پرورش کشور به عنوان بزرگترین وزارت خانه در ایران ، هر ساله از طریق دو آزمون مختص به داوطلبان کنکور سراسری و همچنین فارغ التحصیلان دوره های کاردانی ، کارشناسی ارشد و دکتری برای شغل معلمی دانشجو پذیرش می کند و کسانی که علاقه مند به این شغل هستند ، می توانند بر اساس شرایطی که دارند در یکی از این آزمون ها شرکت نمایند و پس از گذراندن دوره مهارت آموزی ، به استخدام رسمی آموزش و پرورش در آیند.

شرایط معلم ابتدایی شدن با مدرک دیپلم ، از طریق شرکت در کنکور سراسری یکی از گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی و انسانی فراهم است. اگر داوطلب نظام قدیم هستید باید علاوه بر مدرک دیپلم ، مدرک پیش دانشگاهی نیز داشته باشید ولی داوطلبان نظام جدید فقط باید مدرک دیپلم سال دوازدهم را ارائه دهند.

شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان

رشته آموزش ابتدایی با بیشترین ظرفیت پذیرش در دانشگاه فرهنگیان ارائه می شود که در گروه علوم انسانی بیش از سایر گروه ها ظرفیت دارد. برای ورود به این رشته ، ضمن داشتن مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی ، می بایست واجد شرایط زیر نیز باشید :

  • دارا بودن معدل کل دیپلم 14 و بالاتر
  • رعایت شرط سنی دانشگاه فرهنگیان که حداقل 17 و حداکثر 24 سال تمام است
  • حضور در جلسه کنکور و کسب حداقل تراز 6500 و بالاتر (برای اطلاع از دروس لازم برای قبولی در رشته تربیت معلم ابتدایی می توانید بر روی لینک کلیک کنید)
  • انتخاب دانشگاه های بومی (به عبارتی دیگر ، هر داوطلب تنها می تواند از رشته های دانشگاه فرهنگیان استان بومی خود انتخاب کند)
  • انجام انتخاب رشته کنکور سراسری و قرار دادن رشته های دانشگاه فرهنگیان در فرم انتخاب رشته کنکور

برای اطلاع از شرایط معلمی در سایر پایه ها میتوانید این مقاله ما را مطالعه بفرمایید : شرایط جدید معلم شدن

در صورتی که واجد تمام شرایط باشید و در کنکور تراز بالای 6500 به دست آورید ، مجاز خواهید بود که رشته های دانشگاه فرهنگیان را در فرم انتخاب رشته کنکور خود قرار دهید. پس از این مرحله ، داوطلبان برای حضور در مصاحبه دعوت می شوند و پس از اجرای مصاحبه ، پذیرفته شدگان نهایی راهی دانشگاه خواهند شد.

زمان ثبت نام دانشگاه فرهنگیان همزمان با ثبت نام کنکور می باشد و متقاضیان باید در آبان ماه و یا در فروردین ماه نسبت به ثبت نام آزمون اقدام نمایند و سپس در مردادماه ، انتخاب رشته را انجام دهند. مصاحبه دانشگاه فرهنگیان در اوایل شهریورماه اجرا می شود و لیست دعوت شدگان از طریق سایت سازمان سنجش قابل مشاهده خواهد بود.

لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان 1402

لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری توسط سازمان سنجش منتشر می شود و انتخاب رشته این دانشگاه همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری است. پس از آنکه تمام شرایط را دارا باشید و تراز بالای 6500 را نیز کسب کنید ، به صورت چند برابر ظرفیت برای مصاحبه دعوت خواهید شد که لازم است در این مرحله نیز نمره قابل قبولی را نیز کسب کنید تا گزینش شما قطعی شود.

احتمالا این را هم بپسندید  آیا دانشگاه فرهنگیان مختلط است ؟ راهنمای کامل

اسامی رشته های این دانشگاه به شرح زیر می باشند :

  • آموزش ریاضی
  • آموزش فیزیک
  • آموزش شیمی
  • آموزش زیست شناسی
  • آموزش جغرافیا
  • آموزش تاریخ
  • آموزش ابتدایی
  • آموزش کودکان استثنایی
  • آموزش الهیات
  • راهنمایی و مشاوره


:: برچسب‌ها: معلم شدن ,
:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه تکمیل ظرفیت تیزهوشان هفتم به هشتم 1400 – 1401

ارائه کارت ورود به جلسه در روز آزمون تیزهوشان برای تمامی داوطلبان الزامی است. متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت hoosh8.medu.ir کارت ورود به جلسه خود را مشاهده و پرینت نمایند. جهت دریافت کارت فوق، لازم است مراحل زیر را طی نمایید.

  • ابتدا وارد سایت hoosh8.medu.ir شوید.
  • در صفحه پیش رو، “کد ملی” و “رمز عبور” همگام خود را وارد نمایید.
  • در این مرحله “نقش خود” و همچنین “عنوان سازمان” را مشخص کنید.
  • در این قسمت شما می توانید با کلیک روی آدمک قرمز رنگ، کارت ورود به جلسه خود را مشاهده و از آن پرینت تهیه کنید.

داوطلبان پس از دریافت کارت می توانند از نشانی محل دقیق حوزه امتحانی خود آگاه شوند. توصیه می شود که قبل از برگزاری آزمون حوزه مربوطه را شناسایی کرده تا در روز برگزاری آزمون دچار مشکل نشوید. شایان ذکر است اعلام نتایج آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان هفتم به هشتم 1400 – 1401 نیز از طریق سایت مذکور صورت خواهد گرفت.

 

کارت ورود به جلسه تکمیل ظرفیت تیزهوشان هفتم با هشتم با هدف تکمیل ظرفیت های باقی مانده پایه هشتم توسط مرکز ملی استعداد های درخشان برگزار می شود و دانش آموزان پایه هفتم که موفق به قبولی در این مدرسه از طریق آزمون سنجش هوش ششم به هفتم نشده اند و یا در این آزمون شرکت نکرده بودند ، می توانند با شرکت در آزمون تکمیل ظرفیت ، شانس دوباره ای برای ورود به مدارس تیزهوشان داشته باشند.

زمان برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان هفتم به هشتم مشخص نیست ولی با توجه به اینکه مدارس از ابتدای مهرماه بازگشایی می شود و دانش آموزان باید از یک مهر در مدرسه حضور داشته باشند ، آزمون تکمیل ظرفیت باید حداکثر تا اواسط شهریورماه برگزار گردد تا با اعلام نتایج تا اواخر شهریورماه ، پذیرفته شدگان فرصت ثبت نام داشته باشند.


همانطور که می دانید، مدارس تیزهوشان از جمله مدارس مورد تایید از نظر سیستم آموزشی، برنامه های آموزشی و کارکنان مجرب علمی_پژوهشی است. این مدارس در اکثر شهرستان های ایران ساخته شده است و هر ساله میزبان بسیاری از دانش آموزان تیز هوش است. به دلیل برنامه های فشرده علمی و آموزشی در این مدارس، سازمان استعداد های درخشان، راه حلی در راستای سنجش دانش آموزان متقاضی این مدارس اندیشیده است.

دانش آموزانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر مدارس تیزهوشان را دارند، بایست در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان سال 1401 شرکت نمایند و در صورت قبولی در این آزمون، می توانند به تحصیل خود در این مدارس ادامه دهند. به همین ترتیب دانش آموزان داوطلب آزمون مدارس تیزهوشان سال 1401،می توانند از طریق سایت استعداد های درخشان، دفترچه آزمون مدارس تیزهوشان سال 1401 را دریافت و مطالعه کنند و با استفاده از راهنمایی های دفترچه، وارد سایت شوند و با پرداخت هزینه ذکر شده از طریق اینترنت، در این آزمون شرکت نمایند. سایت سازمان استعداد های درخشان، دارای کلیه اطلاعات مربوط به آزمون مدارس تیزهوشان، شرایط شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان سال 1401 و همچنین نحوه نقل و انتقال مدارس تیزهوشان هفتم به هشتم سال 1401می باشد.داوطلبان محترم آزمون مدارس تیزهوشان پایه های ششم به هفتم و همچنین نهم به دهم، برای شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان سال 1401 بایست به سایت azmoon.medu.ir جهت ثبت نام در آزمون مدارس تیزهوشان سال 1401 مراجعه نمایند. تمامی اطلاعات آزمون در دفترچه مربوط،‌ قابل مشاهده است. داوطلبان بایست بعد از ورود به سایت و وارد کردن اطلاعات شخصی، هزینه مشخص شده ثبت نام در آزمون مدارس تیزهوشان را پرداخت کرده و بعد از حصول اطمینان از اطلاعات وارد شده، روی گزینه ثبت نهایی کلیک کنند. لازم است یادآوری شود که داوطلبان، جهت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون مدارس تیزهوشان سال 1401، بایست 5 روز قبل از آزمون از طریق سایت ذکر شده اقدام نمایند.


منابع درسی آزمون تیزهوشان سال 1401

با توجه به آزمون های تیزهوشان برگزار شده در سال های قبل، 
منابع آزمون مدارس تیزهوشان پایه هفتم سال 1401، شامل دروس سال قبل داوطلبان نیست و این آزمون برای متقاضیان پایه ششم به هفتم، تنها بر اساس هوش آنها برگزار خواهد شد. در همین راستا توصیه می شود که داوطلبان آزمون پایه ششم به هفتم، از طریق سایت سازمان استعداد های درخشان از زمان برگزاری آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم سال 1401، اطلاع یابند. همچنین دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی، برای حضور داوطلب در جلسه آزمون مدارس تیزهوشان الزامی می باشد. اما در مورد منابع آزمون مدارس تیزهوشان پایه دهم سال 1401، لازم به ذکر است که منابع آزمون تشکیل شده است از دروس ریاضیات، علوم تجربی، مطالعات اجتماعی، زبان و ادبیات فارسی و قرآن و معارف اسلامی. سوالات این آزمون بر اساس استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی دانش آموز می باشد. در صورت هرگونه تغییر در آزمون مدارس تیزهوشان سال 1401، داوطلب محترم می تواند از طریق سایت سازمان استعداد های درخشان، از تغییرات ایجاد شده در آزمون آگاه شود. دانش آموزان پایه نهم به دهم شرکت کننده در این آزمون نیز بایست کارت ورود به جلسه آزمون مدارس تیزهوشان را به همراه داشته باشند.

سوالات متداول

1- کارت ورود به جلسه آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان هفتم به هشتم 1400 - 1401 در چعه زمانی منتشر می شود؟

طبق دوره های گذشته معمولا کارت ورود به جلسه در کمتر از یک هفته باقی مانده به برگزاری آزمون منتشر می گردد که در حال حاضر زمان دقیقی در دست نمی باشد.

2- کارت ورود به جلسه آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان هفتم به هشتم از چه طریقی قابل دریافت می باشد؟

شما می توانید در زمان مقرر و با مراجعه به سامانه سنجش و پذیرش تکمیل ظرفیت پایه هشتم به نشانی hoosh8.medu.ir، کارت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنید.

3- کارت ورود به جلسه آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان هفتم به هشتم شامل چه اطلاعاتی می شود؟

اطلاعات مندرج شده بر روی این کارت عبارت اند از مشخصات فردی، محل و زمان برگزاری آزمون کنکور و... می باشد.



:: برچسب‌ها: تیزهوشان ,
:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

دانشگاه علوم انتظامی دارای شش دانشکده تخصصی، یک مجتمع آموزش عالی ویژه آموزش پلیس زن و پنج مرکز آموزشی است. این دانشگاه با 31 گروه آموزشی و 23 رشته تحصیلی با 29 گرایش در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری مشغول فعالیت است. تمام دانشجویان در مقطع کاردانی و کارشناسی دروس مهارتی از قبیل شنا، آموزش رانندگی، آمادگی جسمانی، دفاع شخصی و... را باید در طول دوره طی کرده و گواهینامه مربوط را اخذ کنند. به‌غیراز دوره‌های مصوب، دوره‌های داخلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد برای ارتقای سطح علمی کارکنان نیروی انتظامی (از طریق کنکور داخلی) برگزار می‌شود.

در سال ١٣٧٨ مجتمع آموزش عالی (خواهران) كوثر در تابعیت دانشگاه علوم انتظامی، به‌منظور تربیت نیروی مجرب و كار آزموده از بین دختران مومن و متعهد، تاسیس و با پذیرش دانشجو شروع به كار نمود. دانشجویان دختر پلیس در محیطی کاملا مجزا و زنانه با کادر اداری خانم و با امکانات آموزشی، خوابگاهی و ورزشی کاملا مجهز و پیشرفته، آموزش‌های خاص پلیسی را فرامی‌گیرند. تحصیل در این دانشکده استخدام به دنبال دارد؛ لذا خانم ‌ها باانگیزه‌ هایی قوی برای پذیرش و استخدام در این دانشکده وارد عرصه ‌ی رقابت می‌شوند.

کلیه بانوان محترمی که مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه افسری می باشند، ابتدا لازم است از شرایط ورود به این دانشگاه اطلاعات لازم را کسب نمایند.

آنچه در ابتدا لازم است به اطلاع کلیه داوطلبان عزیز برسانیم این است که در مرحله ابتدایی موفق به کسب رتبه مجاز در کارنامه کنکور سراسری برای ورود به دانشگاه مربوطه شوید.

شرایط ورود به دانشگاه افسری بانوان بدون کنکور را می توان به صورت شرایط عمومی و شرایط اختصاصی دانست. آن دسته از متقاضیانی که در زمان برگزاری کنکور در جلسه حضور داشته اند و موفق به کسب رتبه مجاز برای قبولی شده اند، لازم است در مراحل بعدی و در مصاحبه عملی که توانایی های جسمانی و همچنین مصاحبه هایی که به صورت مطرح کردن سوالات می باشد شرکت نمایند .

اما نکته مهمی که متقاضیان این دانشگاه لازم است از آن اطلاع یابند، در رابطه با رشته های مختلف این دانشگاه، نحوه مصاحبه و معاینه پزشکی این دانشگاه می باشد. بنابراین قبل از اینکه نسبت به ثبت نام در این دانشگاه اقدام نمایید، بهتر است به طور دقیق اطلاعات لازم را به دست آورید .

 

https://pasokhbama.com/%d8%b4%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b7-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d9%81%d8%b3%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d9%86/

 

شرایط عمومی ورود به این دانشگاه

شرایط ورود به دانشگاه افسری بانوان که به صورت عمومی تعریف شده است، برای کلیه داوطلبان به صورت یکسان قرار داده شده است. تمامی متقاضیان این دانشگاه لازم است واجد شرایط ذکر شده در ادامه باشند.

  • برخورداری از سلامت روانی و جسمانی و همچنین رعایت موازین اسلامی
  • برخورداری از سلامت فیزیکی با توجه به رشته مورد انتخابی
  • آن دسته از داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده اند، در صورت کسب رتبه مجاز و صدور کارنامه خواهند توانست در هر یک از رشته های این دانشگاه ثبت نام و انتخاب رشته نمایند.
  • دارا بودن تابعیت جمهوری اسلامی
  • پذیرش داوطلبان به صورت نیمه متمرکز و در صورت قبولی انجام مصاحبه نهایی
  • نداشتن هیچ گونه سوء سابقه برای شرکت کنندگان
  • نداشتن اعتیاد به هر یک از مواد مخدر
  • عدم حضور و تعهد به هیچ یک از احزاب و گروه های سیاسی و معارض با نظام جمهوری اسلامی ایران

شرایط معاینات دانشگاه افسری بانوان

برای ورود به دانشگاه افسری بانوان ، معاینات پزشکی که شامل چند مرحله است ، برگزار می شود و متقاضیان می بایست در تمام مراحل تایید پزشک را دریافت نمایند. چشم پزشکی ، دندانپزشکی ، شنوایی سنجی ، اعصاب و روان ، ازمایش خون ، پوست و مو … از مراحل معاینات پزشکی دانشگاه افسری بانوان هستند که توسط پزشکان معتمد دانشگاه انجام می شود.

سوالات متداول

  • آیا دانشگاه افسری بانوان در سال جدید دانشجو پذیرش می کند ؟

در حال حاضر هیچ اطلاعیه ای مبنی بر پذیرش دانشجو در دانشگاه افسری بانوان از سوی این دانشگاه منتشر نشده است.

  • شرایط سنی لازم برای پذیرش در دانشگاه افسری بانوان چقدر است ؟

دارا بودن حداقل سن 18 و حداکثر سن 25 سال تمام ، شرط سنی دانشگاه افسری بانوان است.

  • آیا داوطلبان متاهل امکان پذیرش در دانشگاه افسری بانوان را دارند ؟

خیر ،‌ پذیرش دانشجو در دانشگاه افسری بانوان از میان داوطلبان مجرد انجام می شود.

 

 

 



:: برچسب‌ها: دانشگاه افسری بانوان ,
:: بازدید از این مطلب : 324
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

مطمئنا تمامی دانش آموزان پایه دوازدهم از تاثیر 30 درصدی معدل خود در کنکور بی خبر نیستند. بنابراین کسب اطلاعات در رابطه با حذفیات درسی در امتحانات نهایی و همچنین اطلاع از بارم بندی امتحانات نهایی پایه دوازدهم تجربی می تواند تمامی داوطلبان را در مسیر کسب رتبه قبولی کنکور یاری نماید.

دانش آموزان پایه دوازدهم تجربی جهت آشنایی با نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی و کسب آمادگی لازم برای حضور در جلسه آزمون می توانند از نمونه سوالات امتحان نهایی خرداد سال های گذشته کمک گرفته و با تکرار و تمرین به تسلط و درک درستی از امتحان درس مورد نظر خود دست پیدا کنند. اطلاع از حذفیات مباحث درسی به شما این امکان را می دهد که علاوه بر تدوین یک برنامه ریزی درسی اصولی، فرصت بیشتری را برای مطالعه باقی دروس داشته و عملکرد بهتری در آزمون نهایی و حتی کنکور سراسری داشته باشید.

حذفیات امتحان نهایی پایه دوازدهم تجربی 1400

در سال 1400 به دلیل شیوع بیماری کرونا و شرایط حاکم بر جامعه علی رغم سال های گذشته تدریس و آموزش به صورت غیرحضوری اجرا شد اما مطابق با روند سال های گذشته، مطالب و بخش هایی از کتب درسی که مورد طراحی سوال قرار نمی گیرند از سوی وزارت آموزش و پرورش در اردیبهشت ماه 1400 اعلام گشت. در ادامه جهت آشنایی شما با مباحث حذفی هر درس پایه دوازدهم در امتحانات نهایی سال 1400 اطلاعات زیر را در جدول قرار داده ایم.

https://pasokhbama.com/%D8%AD%D8%B0%D9%81%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%85%D8%AA%D8%AD%D8%A7%D9%86-%D9%86%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C/

حذفیات امتحان نهایی پایه نهم 1402

دانش آموزان پایه نهم در امتحانات نهایی 1402 به صورت حضوری شرکت خواهند کرد و نمرات اکتسابی در امتحانات نهم از جهت آنکه در هدایت تحصیلی و انتخاب رشته نهم به دهم تاثیر گذار است ، اهمیت زیادی دارد.

مرتبط بخوانید : حذفیات نمونه دولتی نهم به دهم

 
 حذفیات امتحان نهایی دوازدهم 1402

هدف از برگزاری امتحانات نهایی دوازدهم ، تعیین معدل کتبی جهت تاثیر گذاری در کنکور سراسری است و همانطور که بسیاری از شما می دانید تاثیر معدل در کنکور 1402 به میزان 40 درصد قطعی است و اگر بتوانید نمرات خوبی در امتحانات نهایی کسب کنید ، تا میزان زیادی در رتبه شما اثر مثبت خواهد داشت.

مرتبط بخوانید : دریافت کارت ورود به جلسه امتحان نهایی

بنابراین با توجه به شرط معدل کنکور 1402 ، لازم است که برای امتحانات نهایی آمادگی به دست آورید و نمرات بالایی را کسب کنید. در سال گذشته با توجه به غیرحضوری شدن مدارس و اجرای آموزش مجازی در بستر پیام رسان شاد ، بسیاری از معلمان به دلیل کمبود وقت نتوانستند که تمام مباحث را تدریس کنند و همین موضوع سبب تصمیم گیری برای تعیین حذفیات امتحان نهایی از سوی آموزش و پرورش شد اما در سال تحصیلی 1402 که اکثر مدارس به صورت حضوری آموزش های لازم را ارائه کردند ، در خصوص حذفیات امتحانات نهایی تصمیم گیری قطعی انجام نشده است.

 

مباحثی که در ادامه مشاهده می کنید ، حذفیات امتحانات نهایی سال قبل هستند و برای امتحانات نهایی 1402 فعلا لازم است تمام مباحث کتاب های درسی را مطالعه کنید و در صورتی که بخش هایی از کتاب ها حذف شود ، اطلاع رسانی های لازم انجام می گیرد.

حذفیات امتحان نه

برنامه ریزی امتحانات نهایی ۱۴۰۱

با توجه به تاثیر مثبت معدل کتبی امتحانات نهایی دانش آموزان در کنکور ۱۴۰۰، کسب نمرات بالا در آینده دانش آموزان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

به دانش آموزانی که هدف قبولی در رشته های برتر را دارند و والدینی که آینده دانش آموز برای آن ها حائز اهمیت است، داشتن برنامه ریزی درسی همراه با مشاور تحصیلی، که روش مطالعه دروس را آموزش داده و از دانش آموز خواستار گزارش مطالعه مطابق با برنامه ریزی بوده و دلسوزانه پیگیر مطالعه دانش آموز باشد را توصیه می کنیم.

حذفیات احتمالی امتحانات نهایی نهم ۱۴۰۱

اطلاع از حذفیات امتحانات نهایی ۱۴۰۰ پایه نهم، جهت داشتن مطالعه دقیق و جلوگیری از اتلاف وقت دانش آموزان و برنامه ریزی بر اساس آن بسیار کاربردی است.

حذفیات دقیق امتحانات نهایی ۱۴۰۱ پایه نهم پس از انتشار توسط سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

حذفیات امتحان نهایی پایه دوازدهم تجربی
نوع درس فصل / درس حذف شده
فارسی
  • گنج حکمت
  • روان خوانی / شعر خوانی
دین و زندگی
عربی
  • بخش ترجمه جمله های عربی به فارسی از (اعلموا) و تمرینات سؤال طرح نشود.
  • البحث العلمی (پژوهش)
زبان انگلیسی
  •  what you learned
زیست شناسی 3
  • فصل 1 :گفتار 1 از تلاش برای کشف ساختار مولکولی دنا تا ابتدای مدل مولکولی دنا، گفتار3 از سطوح ساختاری پروتئین ها تا ابتدای نقش پروتئین ها، از عملکرد اختصاصی آنزیم ها تا
    پایان فصل.
  • فصل 2 :از تغییرات رنای پیک تا پایان گفتار 1، از محل پروتئین سازی و سرنوشت آن ها تا
    پایان گفتار 2.
  • فصل 3 :از مهار بیماری های ژنتیک تا آخر فصل.
  • فصل 4 :از ابتدای گفتار 3 تا ابتدای گونه زایی.
  • فصل 5 :از تنظیم تنفس یاخته ای: تولیدی اقتصادی تا آخر گفتار 2 / از سلامت بدن: پاداکسنده ها تا آخر فصل.
  • فصل 6 :از اثر محیط بر فتوسنتز تا آخر گفتار 2 / از جانداران فتوسنتزکننده دیگر تا آخر فصل.
  • فصل 7 :از مهندسی بافت تا آخر گفتار 2.
  • فصل 8 :از زندگی گروهی تا پایان فصل.
شیمی
  • فصل اول: از آغاز فصل ص 1 ـ خود را بیازمایید ص 9 ـ پیوند با صنعت ص 11 ـ پیوند با زندگی ص 31 تا انتهای ص 32
  • فصل دوم: از آغاز فصل تا ص 39 تا ابتدای انجام واکنش با سفر الکترون ـ پیوند با زندگی ص 49 و ص 52 ـ خود را بیازمایید ص 62
  • فصل سوم: از آغاز فصل تا ص67 -سازه های یخی زیبا با ظاهری سخت اما زود گداز ص73 – پیوند با زندگی ص 83 ـ باهم بیندیشیم ص 85 و 86


:: برچسب‌ها: امتحان نهایی ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

رشته پزشکی یکی از پرمتقاضی ترین رشته ها در کنکور سراسری چندین دهه اخیر به شمار می رود. داوطلبان بسیاری رویای قبولی در این رشته را در سر می پرورانند و برای رسیدن به این آرزو تلاش بسیاری می کنند. سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی تهران در نیمسال اول و نیمسال دوم بیش از 208 دانشجو پذیرفت که نیمی از آنها خانم و نیم دیگر آقا بودند.

کنکور سال گذشته نزدیک ترین آزمون به کنکور امسال به شمار می رود به همین خاطر اطلاع از آخرین رتبه قبولی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در کنکور ۱۴۰۰ می تواند داوطلبان را چندین گام به جلو هدایت کرده و برنامه ریزی بهتری را برای فرد به ارمغان آورد.

لازم به ذکر است اطلاعات این مقاله می تواند بعد از انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری​ و شروع مرحله انتخاب رشته به داوطلبان کمک کند. زیرا در این مقاله رتبه و حداقل درصد دروس رشته پزشکی دولتی دانشگاه علوم پزشکی تهران در کنکور 1400 را در هر سه منطقه ذکر کرده ایم تا داوطلبانی که هدف شان قبولی در رشته پزشکی این دانشگاه است بتوانند با آگاهی انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ خود را انجام دهند.

 

آخرین رتبه قبولی پزشکی روزانه دانشگاه علوم پزشکی تهران در منطقه 1

نتایج حاصل از بررسی رتبه و کارنامه های قبولی پزشکی دانشگاه تهران در منطقه یک کنکور سراسری سال گذشته نشان می دهد که آخرین رتبه قبولی پزشکی روزانه دانشگاه علوم پزشکی تهران ۱۴۰۰ در منطقه 1 و درصدهای مکتسبه در هر درس به شرح زیر می باشد:

داوطلبانی که به ادامه تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه تهران با قبولی در کنکور 1400 علاقه مند هستند ، باید آخرین رتبه قبولی پزشکی که سال گذشته مورد پذیرش قرار گرفته است را مورد بررسی قرار دهند.

 

https://pasokhbama.com/%D9%82%D8%A8%D9%88%D9%84%DB%8C-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86/

بررسی آخرین رتبه قبـولی پزشکی دانشگاه تهران نقش تاثیرگذاری در انتخاب رشته شما خواهد داشت. در عین حال می توانید به عنوان یک راهنمایی مناسب برای اولویت بندی رشته از آن استفاده کنید در ادامه این مطلب به بررسی رتبه لازم برای قبـولی پزشـکی کنکور 1401  دانشـگاه تـهران می پردازیم ، با ما همراه شوید

قبولی در رشته پزشکی روزانه دانشگاه علوم تهران به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از پرطرفدارترین رشته ها در کنکور تجربی ، رشته پزشکی می باشد و قبولی در این رشته هدف بسیاری از داوطلبان است.

داوطلبانی که قصد قبولی پزشکی دانشگاه تهران را دارند برای برنامه ریزی دقیق و حرفه ای باید کارنامه و میانگین درصد های زده شده آخرین فردی که رشته پزشکی دانشگاه تهران قبول شده است را مورد بررسی قرار دهند.

 

طلبانی که از همان ابتدا قصد قبول شدن در پزشکی دانشگاه های سراسری را ندارند و به همین خاطر تمام تلاش خود را برای شرکت در کنکور برای قبولی پزشکی به کار گرفته اند، می توانند با اطلاع از آخرین رتبه قبولی پزشکی برنامه ریزی دقیق تری داشته باشند. هر چند که رقابت بر سر قبولی در رشته های پزشکی در دانشگاه آزاد نیز همانند کنکور سراسری وجود دارد. لذا؛ به همین دلیل، داوطلبان شرکت کننده در کنکور دانشگاه آزاد باید اطلاع دقیقی از آخرین رتبه و تراز قبولی پزشکی دانشگاه های سراسری و آزاد در شهرهای مختلف داشته باشند. چرا که رتبه و تراز قبولی های پزشکی در شهرها و دانشگاه های مختلف بسیار با هم متفاوت است.

به عنوان مثال برای قبولی پزشکی آزاد تهران باید رتبه بهتری نسبت به رتبه قبولی داوطلبی که پزشکی آزاد زاهدان قبول شده، داشته باشید. باز هم تاکید می کنیم که شما با اطلاع دقیق از رتبه و تراز آخرین نفرات قبولی در هر منطقه می توانید برنامه ریزی حرفه ای تر و مفید تری داشته باشید. می توان با اطلاع از آخرین رتبه قبولی پزشکی سراسری و آزاد به میانگین درصد های لازم برای قبولی دست یابید و این نکته خیلی مهم را در برنامه ریزی های درسی و روزانه خود جهت دهید و متناسب با آن ها درس بخوانید و تلاش کنید.

آخرین رتبه قبولی پزشکی روزانه دانشگاه علوم پزشکی تهران در منطقه 1
ادبیات فارسی 60 70 70 70 70
عربی 70 80 80 70 60
معارف 90 80 80 80 80
زبان 80 70 80 70 70
زمین شناسی 10 10 40 10 30
ریاضیات 90 100 90 90 100
زیست شناسی 90 90 90 90 90
فیزیک 100 100 90 90 90
شیمی 90 90 90 90 90
رتبه در منطقه 1 83 70 69 67 57
رتبه کشوری 213 187 180 178 156
شهر محل سکونت تبریز تهران مشهد اصفهان تبریز

 



:: برچسب‌ها: قبولی در پزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 367
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

لیزر موهای زائد در مرکز لیزر میرداماد یکی از روش‌های بسیار پرطرفدار برای از بین بردن موهای ناخواسته بر روی سطح تمام بدن است که در سال‌های اخیر تقاضا برای انجام آن بسیار افزایش پیدا کرده است.
از بین بردن موهای زائد برای همیشه که توسط لیزر انجام می‌شود با کمک انتشار پالس‌های انرژی نور به یک ناحیه مشخص از پوست بدن عمل می‌کند. با کمک این اشعه فولیکول و ریشه اینگونه موها از بین می‌رود و همین باعث می‌شود تا مو دیگر نتواند رشد پیدا کند.

دستگاه های لیزر موهای زائد:

  • لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت : یکی از پیشرفته ترین دستگاه های لیزر مو های زائد دستگاه الکساندرایت است. این لیزر توسط شرکت آمریکایی ساخته شده است. یکی از ویژگی های این دستگاه  قابلیت تنظیم طول موج و میزان انرژی برای درمان انواع مختلف مو و پوست است. این دستگاه  بیشترین کارایی و کمترین خطر را برای بدن دارد و طولانی مدت باقی می ماند.
  • لیزر موهای زائد با لیزر روبی ( یاقوت ) : این لیزر برای موهای نازک و روشن مناسب تر است و به دلیل جذب بالا باعث رنگدانه هایی در پوست می شود به همین دلیل برای افراد با پوست تیره توصیه نمی شود .
  • لیزر تور پالسی بالا : این لیزر اصلاً لیزر نیست بلکه نور شديد پالسى است كه توسط يک لامپ گزنون توليد مى ‌شود و مثل  لیزر روی سطح پوست قرار می گیرد، اما تأثیر آن روى موهاى زائد و تعداد جلسات درمانى با لیزر موهای زائد متفاوت است.
  • لیزر ND:YAG : اين ليزر براى پوست ‌هاى تيره و بسيار تيره استفاده می شود.
  • لیزر موهای زائد با لیزر دایود : این لیزر برای همه پوست ها حتی پوست های تیره قابل استفاده است و به دلیل قدرت نفوذ زیاد به عمق پوست، می‌تواند موهایی که زیر پوست قراردارند را از بین ببرد. بهترین لیزر دایود؛ لیزر Lightsheer ساخت کمپانی Lumenis آمریکاست.

    در حال کلی، لیزر برای تمامی قسمت‌های بدن قابل استفاده است، که برخی از این بخش‌ها در زیر بیان شده است:

     لیزر بیکینی

     زیر بغل

     دست ها

     لیزر پا

     موهای زائد پشت لب و چانه

     برجستگی گونه

     بین ابروها

     شکم و پهلوها

     لیزر کمر

     پهنای شانه

    با انجام یک معاینه کلی می‌توانید بر اساس نیاز خود لیزر موهای زائد بدن در نواحی مختلف را انجام بدهید و آن را به طور کامل از بین ببرید.

     

    مزایای دستگاه لیزر سوپرانو آیس پلاتینیوم

    با پیشرفت تکنولوژی قطعا مزایای مختلفی به دستگاه های لیزر افزوده شده است اگر بخواهیم به مزایای این دستگاه اشاره کنیم می توان موارد زیر را نام برد.

     
    1. این درمان محدودیت فصلی ندارد و در هر زمانی می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
    2. هر نوع و رنگ پوستی می تواند برای لیزر موهای زائد از این دستگاه استفاده کند.
    3. هنگام استفاده از این دستگاه حسی مانند ماساژ بدن را تجربه خواهید کرد و دستگاه لیزری بدون درد است.
    4. از این دستگاه می توان برای مناطق حساس مانند گوش، سوراخ بینی و خط بیکینی استفاده نمود.
    5. استفاده از آن برای موهای ریز و درشت امکان پذیر است.
    6. لیزر با این دستگاه طی جلسات درمانی بسیار سریع انجام می پذیرد.
    7. دستگاه لیزر سوپرانو آیس پلاتینیوم دارای سه طول موج همزمان در ۱ اپراتور است.
    8. پس از لیزر با این دستگاه می توانید بلافاصله به فعالیت های روزانه خود باز گردید.
    9. این دستگاه دارای ایمنی بسیار بالا است و به همین علت برای هر نوع پوستی استفاده می شود.


:: برچسب‌ها: لیزر موهای زائد ,
:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

رادیولوژی یکی از رشته هایی است که در زیر مجموعه کنکور تجربی قرار دارد و داوطلبان کنکور تجربی می توانند در فرایند انتخاب رشته تجربی این رشته را در دانشگاههای سراسری، آزاد و پردیس های بین الملل انتخاب نمایند. رتبه قبولی رادیولوژی در دانشگاههای مختلف متفاوت است و هر فرد می تواند بر اساس هدف خود برای قبولی در یکی از این کد رشته محل ها تخمین رتبه قبولی رادیولوژی را انجام دهد.

یکی از معیارهایی که به انتخاب رشته داوطلبان کمک زیادی می نماید تخمین رشته یا رتبه قبولی رادیولوژی با توجه به درصدهای کسب شده در کنکور سراسری می باشد. داوطلبان بعد از گذراندن کنکور سراسری در ابتدا با استفاده از درصدهای کسب شده در کنکور سراسری تخمین رتبه قبولی رادیولوژی دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد را انجام می دهند و سپس با استفاده از رتبه مورد نظر تخمین کد رشته محل قبولی را مورد بررسی قرار می دهند.

در تخمین رتبه قبولی رادیولوژی داوطلبان می توانند آمار قبولی های  و رتبه لازم برای  رشته رادیولوژی سال های گذشته را ملاک پذیرش خود قرار دهند. اما همواره باید به این نکته توجه کرد که آمار قبولی های رشته رادیولوژی در سال های مختلف با یکدیگر متفاوت است و نمیتوان صرفا بر اساس رتبه های قبولی رادیولوژی در سال گذشته از انتخاب رشته امسال خود مطمئن شویم.رشته تکنولوژی پرتوشناسی - رادیولوژی ​یکی از رشته های گروه آزمایشی تجربی در کنکور سراسری است که هر ساله آماده پذیرش دانشجو در دوره های روزانه ، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد است . دانشگاه شهید بهشتی - تهران یکی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور است که در سال گذشته 25 دانشجوی خانم آقا در رشته تکنولوژی پرتوشناسی - رادیولوژی در دوره روزانه پذیرش کرده است . داوطلبانی که در ثبت نام کنکور سراسری 98 شرکت کرده و در جلسه حضور داشتند در مرحله مهم و حساس انتخاب رشته قرار دارند . پس از اعلام نتایج اولیه کنکور 98 بسیاری از داوطلبان درصدد قیاس و تخمین شانس قبولی خود در رشته تکنولوژی پرتوشناسی - رادیولوژی ​هستند که علاوه بر نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری ، بررسی حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی تکنولوژی پرتوشناسی - رادیولوژی ​کنکور سال گذشته می تواند مثمر ثمر باشد و داوطلبان را در چینش و تکمیل هر چه صحیح تر و دقیق تر انتخاب هایشان در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 98 یاری کند . نظر به این مسئله که در کنکور ۹۸ رقابت بر سر رشته محل های پر طرفدار است و با توجه به حساسیت بالای انتخاب رشته کنکور سراسری در این مقاله حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی تکنولوژی پرتوشناسی - رادیولوژی ​دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی - تهران کنکور 97 - 98 در سهمیه مناطق 1 ، 2 و 3 را در اختیارتان قرار داده ایم .

یکی دیگر از انواع تخمین رتبه قبولی رادیولوژی، تخمین رتبه قبولی رادیولوژی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد است که پس از دانشگاه سراسری مورد نظر بسیاری از داوطلبان می باشد. رتبه قبولی رادیولوژی دانشگاه آزاد نسبت به رتبه قبولی رادیولوژی دانشگاه دولتی حد نصاب های پایین تری داشته اما بازهم در برخی کدرشته محل ها در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد مانند دانشگاههای آزاد تهران و یا برخی از دانشگاههای با رنکینگ بالا در رتبه بندی دانشگاههای آزاد، رقابت بالایی برای پذیرش وجود دارد.

رتبه قبولی رادیولوژی دانشگاه بین الملل

دانشگاه دوره رتبه در منطقه 1 رتبه در منطقه 2 رتبه در منطقه 3
دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تهران پردیس خودگردان 5038 6085 4473
دانشگاه علوم پزشکی مازندران - ساری پردیس خودگردان 4657 - -
دانشگاه علوم پزشکی كرمان پردیس خودگردان 6793 9513 7801
دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تهران پردیس خودگردان - 4157 2519
دانشگاه علوم پزشکی زاهدان پردیس خودگردان 3359 4549 2777

 

رتبه قبولی رادیولوژی بین الملل نیز از دیگر انتخاب های موجود در انتخاب رشته کنکور سراسری و یا انتخاب رشته دانشگاه آزاد می باشد که داوطلبان می توانند در آنها انتخاب کد رشته محل را انجام دهند. معمولا دانشگاه بین الملل دارای شهریه بالاتری نسبت به دانشگاه آزاد می باشد و خود واحد های دانشگاه آزاد نیز در بسیاری از مواقع دارای پردیس های بین الملل می باشند. معمولا حدود هزینه در پردیس های بین الملل در رشته رادیولوژی بین 6 تا 10 میلیون تومان است که البته این رقم ها سال به سال متفاوت می شود.

در این بخش ، حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی تکنولوژی پرتوشناسی - رادیولوژی ​دولتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی - تهران منطقه 2 کنکور 97 - 98 را ارائه داده ایم .

 

 

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی تکنولوژی پرتوشناسی - رادیولوژی ​دولتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی - تهران منطقه 2 کنکور 97 - 98
ادبیات فارسی 30 70 70 70 70
عربی 70 50 80 70 80
معارف 70 60 70 50 60
زبان 30 30 60 10 100
زمین شناسی 10 10 10 1 10
ریاضیات 30 50 10 60 40
زیست شناسی 60 70 70 60 60
فیزیک 30 50 20 50 40
شیمی 60 30 50 40 50
رتبه در منطقه 2 5883 5689 5071 4906 4170
رتبه کشوری 12270 11830 10552 10204 8618
شهر محل سکونت کرمانشاه ابهر اردبیل نیشابور کرج

 

توجه : درصد های ذکر شده در جدول بالا تقریبی بوده و به سمت نزدیک ترین عدد رند ، گرد شده است .

 

 

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی تکنولوژی پرتوشناسی - رادیولوژی ​دولتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی - تهران منطقه 3 کنکور 97 - 98

در این بخش ، حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی تکنولوژی پرتوشناسی - رادیولوژی ​دولتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی - تهران منطقه 3 کنکور 97 - 98 را ارائه داده ایم .

 کارنامه های ارائه شده در جداول این مقاله بر اساس قبولی های کنکور سراسری 97 است و متقاضیان کنکور 98 در نظر داشته باشند که بر اساس اطلاعات و آمار ارائه شده می توانند درصد دروس خود را تا قبل از اعلام نتایج اولیه به طور حدودی محاسبه نمایند و طبق رتبه های قبولی آمار ارائه شده پس از اعلام نتایج اولیه و در مرحله انتخاب رشته شانس قبولی خود را در رشته مورد نظر تخمین بزنند . داوطلبان کنکور تجربی که متقاضی رشته تکنولوژی پرتوشناسی - رادیولوژی ​​دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی - تهران هستند می بایست سهمیه های کنکور سراسری ، تاثیر سهمیه بومی گزینی و تاثیر سهمیه مناطق و ایثارگران در انتخاب رشته کنکور سراسری را در نظر بگیرند . پس از اعلام نتایج و مشاهده کارنامه خود در صورتی که معترض به نتایج کنکور سراسری هستید می توانید از گزینه ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش استفاده کنید . برای توجیه و درک صحیح تر کارنامه خود مطالعه مقالات  توضیحات کارنامه اولیه کنکور سراسری 98 و کارنامه نهایی کنکور سراسری 98 می تواند مفید باشد . اگر جز داوطلبانی هستید که تحصیل در رشته تکنولوژی پرتوشناسی - رادیولوژی ​هدف نهایی شماست توصیه می کنیم مقاله انتخاب رشته دانشگاه آزاد 98 را مطالعه کنید تا بتوانید شانس قبولی خود را در رشته تکنولوژی پرتوشناسی - رادیولوژی ​دانشگاه آزاد امتحان کنید .

 



:: بازدید از این مطلب : 380
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

علاوه بر فاکتورهای تاثیرگذار در مرحله انتخاب رشته کنکور  ، آنچه مسیر دستیابی به کسب رتبه قبولی را برای متقاضیان سهمیه ایثارگران 25 درصدی هموار می کند و تاثیر بسزایی در نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 98 خواهد داشت بررسی رتبه و کارنامه قبولی داوطلبان سال گذشته می باشد که در صورت دسترسی به آخرین رتبه و نمونه کارنامه های قبولی کنکور سراسری 98  و مقایسه رتبه خود با داوطلبان سال گذشته سبب می شود چینش انتخاب های خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند . 

بنابراین به جهت حساسیت مرحله انتخاب رشته در این مقاله تصمیم گرفتیم چندین نمونه از آخرین رتبه و کارنامه قبولی سهمیه ایثارگران 25 درصدی 98 - 99 در دوره روزانه و پردیس خودگردان گروه آزمایشی تجربی در اختیار داوطلبان قرار داده شده است . 

 

آخرین رتبه و کارنامه قبولی سهمیه ایثارگران 25 درصدی در کنکور سراسری

برای آشنایی بهتر داوطلبان با آخرین رتبه و کارنامه قبولی سهمیه ایثارگران 25 درصدی تجربی 97 - 98 ، لینک ورود به مقاله آخرین رتبه قبولی هر رشته را به تفکیک در ادامه آورده ایم .

 

برای اطلاع از آخرین رتبه و کارنامه قبولی سهمیه ایثارگران 25 درصدی تجربی در هر رشته کافیست روی آن کلیک کنید :

 

در نظر داشته باشید اطلاعات قبولی مذکور مربوط به سال 97 است به محض انتشار اطلاعات قبولی سهمیه ایثارگران 25 درصدی 98 مقاله به روز رسانی می شود .

https://pasokhbama.com/%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B3%D9%87%D9%85%DB%8C%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%AB%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-25-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF/

 

آخری

نمونه کارنامه سهمیه ایثارگران 25 درصد رشته پزشکی

دانشگاه محل قبولی

دانشگاه علوم پزشکی زاهدان – پردیس خودگردان دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس

دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

رتبه در سهمیه 

1887 1582 1375

رتبه کشوری

10254

8984

8463

ادبیات فارسی

28

45

125

عربی

26 22

68

معارف

23 47

51

زبان انگلیسی

12 18

43

زمین شناسی

ریاضیات

14 25

35

زیست شناسی

27 34

30

فیزیک

17 18

15

شیمی

11 22

28

نمونه کارنامه سهمیه ایثارگران 25 درصد رشته دندانپزشکی

دانشگاه محل قبولی

دانشگاه علوم پزشکی زنجان – پردیس خودگردان دانشگاه علوم پزشکی مازندران – پردیس خودگردان

دانشگاه علوم پزشکی مشهد – پردیس خودگردان

رتبه در سهمیه

1352 1040 984

رتبه کشوری

7982

6607

6253

ادبیات فارسی

25

41

38

عربی

68 60

41

معارف

27 55

34

زبان انگلیسی

16 22

36

زمین شناسی

10

ریاضیات

27 15

34

زیست شناسی

32 44

31

فیزیک

 

 

18 10

30



:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

 

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد به یکی از پرطرفدارترین روش های رفع موهای ناخواسته بدن تبدیل شده است که در سال های اخیر تقاضا براى لیزر موهای زائد افزايش زیادی داشته است. که باعث خلاص شدن از سالن های اپیلاسیون، تیغ، مومک، موبر و دستگاه اپیلیدی همچنین جوش ها و موهای زیر پوستی می شود. اما لیزر موهای زائد مانند هر تكنولوژى جديدی كه ممكن است مورد سوء استفاده قرارگيرد بسيارى ازكساني كه بدون مطالعه قبلى و صرفاً براساس تبليغات يا قيمت ارزانتر، اقدام به انجام لیزر موهای زائد كردند را مأيوس كرده است. در اين مقاله سعى داریم تا با ارائه اطلاعات مهم دراين زمينه و معرفى روش صحيح انتخاب مركز مناسب براى انجام ليزر موى زائد مانع تكرار تجربه تلخ از دست دادن پول و وقت و از همه مهمتر سلامتی خود را به خطر بیندازیم.

عملکرد لیزر موهای زائد چگونه است؟

نور لیزر هر چیزی که تیره‌رنگ باشد را حرارت داده و می‌سوزاند. با حرارت دادن و سوزاندن موی تیره‌رنگ داخل فولیکول مو، خود فولیکول نیز آسیب می‌بیند و از بین می‌رود. هرکدام از موهای بدن ما دارای یک چرخه‌ی رشد و استراحت هستند. در یک زمان مشخص اکثر موهای بدن ما در فاز استراحت هستند و تعداد کمی از آن‌ها در فاز رشد هستند.

اگر هنگام لیزر موهای زائد ، فولیکول مو در فاز استراحت باشد، اشعه لیزر بر آن اثری ندارد. به همین دلیل است که برای از بین بردن تمامی ‌موها به چندین جلسه درمان با لیزر، با فاصله های زمانی مشخص نیاز است. با هر جلسه رفع موهای زائد تعدادی از فولیکول‌های فعال مو سوخته می‌شوند و بالاخره پس از مدتی تمامی‌ موها از بین می‌روند.

نواع روش های حذف موهای زائد

بطور کلی حذف موهای زائد به دو روش دائمی و موقت انجام می شود.

۱- روش موقت

شما می توانید برای از بین بردن موهای زائد از روشهای متعددی استفاده نمایید. ژیلت یکی از گزینه های سریع اصلاح موهای زائد می باشد. رشد موها پس از اصلاح با ژیلت سریع می باشد.

از کرم های موبر نیز می توانید برای حذف موهای زائد استفاده نمایید. این کرم ها بوی بدی دارند و همچنین در کاهش سرعت رشد مو تاثیری ندارند.

ایا اپیلاسیون بیکینی برای دختر ضرر دارد؟ این سوالی است که وقتی یک دختر مجرد برای رفع موهای زائد با اپیلاسیون اقدام می کند از خود می پرسد  . پس با لیزر کل بدن دیگر از نگرانی اینکه آیا این روش برای دختران مضر است یا خیر خلاص می شوید در واقع موم یا اپیلاسیون نیز از گزینه های متعارف حذف موهای زائد می باشند.

در این روش رشد موها هفته ها به تاخیر می افتد. اما این روش علاوه بر آنکه ممکن است سبب تحریک و خارش پوست شود ، دردناک نیز می باشد.

https://pasokheto.ir/tehran/%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%B1-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86/

۲- روش دائمی

روش‌ های دائمی از بین بردن موهای زائد بدن شامل لیزر و الکترولیز می باشد. توجه داشته باشید استفاده از روش های موقت برای حذف موهای زائد در برخی از نواحی بدن دردناک می باشد.

مراحل انجام لیزر

۱- قبل‌ از انجام لیزر باید ناحیه مورد نظر کاملاً عاری از مو باشد. بنابراین حتما ناحیه مورد نظر را اصلاح کنید.

۲- در نقاطی از بدن که دارای حساسیت بالاتری می‌باشد، از کرم‌های موضعی برای بی‌حسی استفاده می‌شود و این کار حدود نیم‌ ساعت قبل‌ از انجام لیزر صورت می‌گیرد.

۳- لیزر موهای زائد باید در اتاق مخصوص انجام بگیرد و شما حتما حین انجام لیزر، از عینک‌های محافظ چشم استفاده کنید، زیرا نور لیزر ممکن است باعث اختلال در بینایی افراد شود.

۴- اشعه لیزر با طول‌ موج مشخص بر سطح پوست تابانده می‌شود و باعث از بین رفتن و سوزاندن فولیکول‌های مو می‌شود. حین انجام لیزر ممکن است، بویی مانند سوختن بوی گوگرد، به مشامتان برسد. مدت‌زمان انجام لیزر، بستگی به ناحیه تحت درمان دارد، اما به‌طور معمول حدود چهل و پنج دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد.

کاربردهای لیزر موی زائد

رشد موهای زائد، اکثراً در سن بلوغ بر روی پوست اکثر افراد مشاهده می‌شود و باعث می‌شود، پوست ظاهر زیبایی نداشته باشد و همچنین رشد این موها در بعضی از قسمت‌های بدن مشکلاتی از نظیر عرق کردن و بو گرفتن را به‌ همراه دارد.

انواع لیزر موهای زائد

عوامل زیادی بر نتیجه لیزر موهای زائد تاثیر گذار هستن که با تشخیص پزشک متخصص برای برطرف کردن موهای زائد بدن از دستگاه های متفاوتی استفاده می شود .

بسته به رنگ مو , نوع پوست , ضخامت مو و ناحیه درمان لیزر موهای زائد برای زمانبندی جلسات لیزر مو یکی از دستگاه های زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

  • 1. لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت
  • 2. لیزر موهای زائد با لیزر روبی ( یاقوت )
  • 3. لیزر تور پالسی بالا
  • 4. لیزر ND:YAG
  • 5. لیزر موهای زائد با استفاده از لیزر دایود

    انواع کاربرد لیزر

    لیزر زیر بغل

    موهای زیر بغل نسبت‌ به سایر قسمت‌های بدن تیره تر و ضخیم‌تر می‌باشد. بنابراین ممکن است در اثر اصلاح رنگ این ناحیه نیز تیره‌تر شود. لیزر بر موهای ضخیم تاثیر بیشتری دارد و ممکن است در همان جلسات ابتدایی، تغییر قابل‌ملاحظه‌ای بر کاهش موهای زیر بغل، مشاهده شود.

    لیزر شکم

    موهای این ناحیه از بدن دارای ظرافت بیشتری هستند و به‌صورت کم‌رنگ می‌باشند. بنابراین برای لیزر این نواحی باید دقت بیشتری به خرج داد. زیرا در صورت ظرافت زیاد، ممکن است لیزر روی آن‌ها جواب ندهد.

    لیزر کمر

     بهتر است زمانی از لیزر برای این ناحیه استفاده کنید که موهای آن به‌ صورت ضخیم و تیره می‌باشند و در صورتی‌که کرکی و بور می‌باشند، بهتر است از لیزر استفاده نشود.

    لیزر دست

    موهای ناحیه مچ تا آرنج، نسبت به بازو، دارای ضخامت بیشتر و رنگ تیره‌تری می‌باشد، بنابراین اثر لیزر برای از بین بردن موهای این ناحیه بیشتر می باشد. درصورتی‌که موهای دست شما، به‌صورت کرکی می‌باشد، استفاده از لیزر برای دستان شما، توصیه نمی‌شود.

    لیزر پاها

     موهای زائد در قسمت پاها، دارای ضخامت بیشتر و تیره‌تر می‌باشند. بنابراین تاثیر لیزر بر موزدایی پاها زیاد بوده و می‌توانید با خیال راحت از این روش استفاده کنید.

    کاربرد لیزر برای سایر قسمت‌های بدن مانند بیکینی و صورت نیز تاثیر گذار می‌باشد، که در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد.

 



:: برچسب‌ها: لیزر موهای زائد ,
:: بازدید از این مطلب : 458
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1402 | نظرات ()