نوشته شده توسط : کنکور نویس

قوانین انتخاب واحد دانشگاه آزاد دارای ماده و تبصره هایی می باشد که دانشجویان باید از تمامی آنها اطلاع داشته باشند و در هنگام انتخاب واحد به تمامی آنها دقت کامل داشته باشند. تا بعدها دچار مشکل نشوند. انتخاب واحد دانشگاه آزاد همواره از طریق الکترونیک و سامانه آموزشیار انجام می گردد.

 

قوانین انتخاب واحد در دانشگاه آزاد بسیار مهم می باشد که برخی از آنها مربوط به حداکثر تعداد مجاز انتخاب واحد و حداقل مقدار مجاز واحد های انتخابی در حالت کلی سقف انتخاب واحد و همچنین انتخاب دروس از روی چارت تحصیلی تهیه شده از طرف دانشگاه که باید در این چارت تحصیلی به تمام موارد هم نیاز و پیش نیاز دقت زیادی شود چون در صورت عدم دقت ممکن است دروس در آخر از طرف دانشگاه و دانشکده حذف گردد. درباره اگر انتخاب واحد نکنیم چه میشود توضیح داده ایم.

 

از جمله دیگر قوانین انتخاب واحد دانشگاه آزاد این است که دانشجویان در شرایط خاص چند واحد حق انتخاب واحد دارند و یا در صورت مشروطی چند واحد درس می توانند انتخاب کنند و در صورت معدل الف و کسب معدل ۱۷ به بالا چند واحد می توانند انتخاب کنند که افراد باید از تمامی این موارد آگاهی داشته و بر اساس این قوانین انتخاب خود را از روی چارت قرار داده شده برای هر رشته انتخاب کنند و در صورت نیاز می توانند برای آگاهی بیشتر از قوانین انتخاب واحد با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشند.دانشجویان تمام واحد های دانشگاهی سراسری و آزاد موظفند در زمانبندی اعلام شده توسط دانشگاه ، به پورتال دانشجویی خود مراجعه نموده و انتخاب واحد آن ترم را انجام دهند. دانشجویانی که در مهلت تعیین شده به دلیل اطلاع نداشتن از زمان آن یا هر دلیل دیگر ، موفق به انتخاب واحد نشوند ، می توانند در فرصت حذف و اضافه که برای آنها در نظر گرفته میشود اقدام به انتخاب واحد کنند. اما ممکن است زمان حذف و اضافه نیز به پایان رسیده باشد ، در این شرایط تکلیف دانشجو چیست ؟ آیا آن ترم برای او حذف میشود ؟ آیا می تواند از مرخصی تحصیلی استفاده کند ؟ در ادامه این موضوع بررسی شده است که اگر انتخاب واحد نکنیم چه میشود

شرایط انصراف دانشجویان روزانه

انصراف از دانشگاه برای دانشجویان روزانه از اهمیت بالاتری نسبت به سایر دانشجویان در دوره‌هایی مانند شبانه، آزاد و. برخوردار است زیرا انصراف از دوره روزانه می‌تواند منجر به محرومیت دانشجو از کنکور سراسری پیش رو شود. اگر دانشجو با توجه به عدم شناخت قوانین اقدام به انصراف از دانشگاه نماید ممکن است متحمل مشکلاتی مانند از دست دادن رشته در حال تحصیل، از بین رفتن معافیت تحصیلی برای آقایان، هزینه‌های اضافی و غیره گردد.

شرایط محرومیت دانشجویان روزانه

افرادی که در دوره روزانه پذیرفته شوند و دانشجوی ترم 1 یا 2 هستند یعنی در سال اول تحصیل قرار دارند، بر خلاف سال های قبل محرومیت دوره روزانه ندارند. در سال های قبل این افراد درصورتی‌که قصد امتحان شانس خود را برای سایر کد رشته محل‌های غیر از روزانه داشتند باید حتماً تا تاریخی که توسط سازمان سنجش اعلام می‌شود (که معمولاً 20 اسفندماه سال جاری هست) از تحصیل در دوره روزانه انصراف می دادند. در سال جدید این قانون برداشته شده است و افراد می توانند بعد از قبولی قطعی در رشته انتخابی از دانشگاه انصراف دهند.

دانشجویان باید قبل از شروع ترم جدید با پرداخت بخشی از  شهریه ثابت و متغییر وارد سامانه انتخاب واحد دانشگاه آزاد شوند زمان انتخاب واحد در جدول زمان بندی درج می گردد وبا ورود در زمان تعیین شده می توانند دروس عمومی و اختصاصی خود را انتخاب کنند و لازم است در زمان انتخاب به قوانین و ضوابط انتخاب واحد دقت بسیار زیادی داشته باشند. افراد در هنگام انتخاب واحد باید به سقف حق انتخاب واحد نیز دقت داشته باشند. سقف انتخاب واحد در هر یک از دانشگاه ها و رشته های تحصیلی ممکن است متفاوت باشد. همچنین سقف انتخاب واحد در مقاطع مختلف دانشگاه آزاد نیز متفاوت می باشد. امکان انتخاب بیش از سقف تعیبن شده برای هر دانشجو ممکن نمی باشد.

دانشجویانی که در دانشگاه آزاد ثبت نام کرده باشند در هر واحدی از دانشگاه آزاد که تحصیل می کنند باید بر اساس سقفی که برایشان تعیین شده است انتخاب خود را انجام دهند. برای طی کردن فرایند انتخاب واحد بایستی وارد سامانه انتخاب واحد دانشگاه آزاد شوند. در اینجا شما را با سقف انتخاب واحد در مقاطع مختلف و شرایط مختلف آشنا می کنیم که به شرح زیر می باشد.

 

در مقطع کارشناسی معدل زیر ۱۲: ۱۲ تا ۱۴ واحد حق انتخاب واحد دارد.

معدل بین ۱۲ تا ۱۷: ۱۲ تا ۲۰ واحد حق انتخاب واحد دارد.

معدل ۱۷ به بالا: ۱۲ تا ۲۴ واحد می تواند انتخاب کند.

در مقطع کارشناسی ارشد، تمامی معدل ها به غیر از مشروطی ها: ۸ تا ۱۴ واحد حق انتخاب واحد دارند.

تمامی معدل ها به غیر معدل های مشروطی در شرایط خاص به تایید مدیر گروه : ۸ تا ۱۶ واحد حق انتخاب دارند.

در مقطع دکتری، تمامی معدل ها به غیر مشروطی ها : ۱۰ واحد حق انتخاب دارند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

دانشجویان تمام واحد های دانشگاهی سراسری و آزاد موظفند در زمانبندی اعلام شده توسط دانشگاه ، به پورتال دانشجویی خود مراجعه نموده و انتخاب واحد آن ترم را انجام دهند. دانشجویانی که در مهلت تعیین شده به دلیل اطلاع نداشتن از زمان آن یا هر دلیل دیگر ، موفق به انتخاب واحد نشوند ، می توانند در فرصت حذف و اضافه که برای آنها در نظر گرفته میشود اقدام به انتخاب واحد کنند. اما ممکن است زمان حذف و اضافه نیز به پایان رسیده باشد ، در این شرایط تکلیف دانشجو چیست ؟ آیا آن ترم برای او حذف میشود ؟ آیا می تواند از مرخصی تحصیلی استفاده کند ؟ در ادامه این موضوع بررسی شده است که اگر انتخاب واحد نکنیم چه میشود. مطلب را تا انتها مطالعه فرمایید و در صورت وجود هر گونه سوال و ابهام ، می توانید در بخش نظرات بپرسید.دانشگاه پیام نور از حدود ده روز قبل از شروع ترم در اطلاعیه هایی اعلام کرده بود که تمامی دانشجویان می بایست در مهلت در نظر گرفته شده برای انتخاب واحد نسبت به اخذ درس اقدام نمایند، در غیراینصورت و با توجه به اینکه در مهلت حذف و اضافه هم امکان انتخاب واحد وجود ندارد، به ناچار برای ترم جاری باید مرخصی بگیرند.

 
مهلت اولیه انتخاب واحد دانشگاه پیام نور در نیمسال اول 1401-1402 در روز اول شهریور ماه به اتمام رسید و تعداد زیادی از دانشجویان متاسفانه امکان اخذ درس برایشان فراهم نشد. وجود محدودیت های انتخاب واحد، عدم ثبت یا تائید نشدن نمره برخی دروس، مشکلات پرداخت بدهی شهریه و یا شهریه ثابت، فراموشی و یا عدم اطلاع دانشجویان و ... از جمه مواردی است که دانشجویان در تماس با ما برای علل عدم انتخاب واحد ذکر کرده اند.
 
حال سوال بسیاری از دانشجویان که موفق به انتخاب واحد نشده اند این است که تکلیف آنها چه می شود. چطور می توانند در این ترم درس بردارند و آیا باید نسبت به مرخصی اقدام کنند.
 
سازمان مرکزی پیام نور هنوز نسبت به سوالات و شبهات بوجود آمده پاسخی ارائه نکرده است، ولی پیش بینی می شود که در روزهای آینده با انتشار اطلاعیه ای نسبت به این موضوع روشن گری نماید و یا مهلت مجددی برای انتخاب واحد دانشجویان مشخص نماید و یا مانند ترم های قبل امکان انتخاب واحد در مهلت حذف و اضافه را فراهم کند و یا اینکه برروی نظر خود پافشاری کند و اعلام به مرخصی دانشجویان جامانده نماید.
 
مهلت مجدد انتخاب واحد نیمسال اول 1401-1402 پیام نور
سرانجام و پس از اعتراضات و درخواست های مکرر دانشجویان، دانشگاه پیام نور مهلت مجددی را برای انتخاب واحد در نظر گرفت.
 
براین اساس از روز 16 شهریور ماه لغایت 19 شهریور ماه، تمامی دانشجویان مقاطع مختلف دانشگاه پیام نور می توانند با مراجعه به سایت گلستان نسبت به انتخاب واحد اقدام نمایند.
 
توصیه می شود که حتما در این مهلت مجدد در نظر گرفته شده نسبت به انتخاب واحد اقدام نمایید تا برای ترم جاری مشکلی پیش نیاید.
 
توضیح خیلی مهم: برخی از دانشجویان با ارسال گزارشاتی برای تیم پشتیبانی اعلام کرده اند که با مراجعه حضوری به دانشگاه و رفتن پیش کارشناس رشته توانسته اند مهلتی برای انتخاب واحد اخذ کرده و درس بردارند.
 
چنانچه در مهلت اولیه انتخاب واحد موفق به اخذ درسی نشده اید، حضوری نزد کارشناس رشته خود رفته و از وی بخواهید که کمکتون کنند.
 
در صورت امکان یا برایتان انتخاب واحد خواهند کرد و یا مهلت کوتاهی به شما میدهند تا درس بردارید.
 
در پایان چیزی که مشخص هست رعایت حقوق دانشجویان است.  با وجود مشکلات بسیار مالی و دغدغه های دیگر، دانشگاه نباید باری برروی دوش دانشجویان ایجاد کند و درحد امکان باید با آنها همکاری نماید.
 
با توجه به تعداد بالای دانشجویانی که موفق به انتخاب واحد نشده اند، امیدواریم سازمان مرکزی پیام نور تمهیدی اندیشیده و امکان انتخاب واحد را برای آنان فراهم نماید. شاید این قانون گذاری و الزام به انتخاب واحد در مهلت مشخص شده، روشی خوب و هدفمند باشد ولی باید از مدت ها قبل نسبت به توجیه آن مقدمه چینی کرد و امکاناتی مانند وام شهریه و یا ثبت بموقع نمرات را نیز در نظر گرفت تا شخصی بخاطر دلایلی که نقشی در آنها ندارد از انتخاب واحد جا نماند.دانشگاه آزاد برای آن دسته از دانشجویانی که در بدو آغاز هر نیمسال تحصیلی اقدام به انتخاب واحدهای درسی ترم پیش رو می نمایند؛ سامانه ای را تحت عنوان سایت آموزشیار راه اندازی نموده تا این داوطلبان بتوانند با مراجعه به این سامانه از میان دروس ارائه شده ای که دارای ظرفیت خالی می باشند، موارد موردنظر خود را برای گذراندن و پاس کردن در ترم جدید انتخاب نمایند.
 
اما در برخی از اوقات ممکن است بنا به دلایلی دانشجو دیر هنگام به سامانه مذکور مراجعه نماید و یا  در زمان انتخاب واحد محدودیت و اختلالی در سیستم انتخاب واحد به وجود آید که فرد نتواند نسبت به انتخاب واحد خود اقدام کند. حتی ممکن است به دلیل تغییر برنامه درسی، زمان برگزاری برخی از کلاس های درسی با یکدیگر تداخل داشته باشد.
 
 به همین خاطر دانشگاه آزاد فرصت جدیدی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد تا با استفاده از این مهلت زمانی بتوانند انتخاب های خود را ویرایش نموده و علاوه بر حذف موارد ناخواسته، واحدهای درسی جدیدی را اضافه کنند. در ادامه این مقاله جهت اطلاع رسانی و راهنمایی های بیشتر در خصوص حذف و اضافه دانشگاه آزاد قصد داریم برای داوطلبان نیمسال جاری آزاد توضیحاتی در رابطه با زمان و نحوه حذف و اضافه انتخاب واحد دانشگاه آزاد 1401 - 1402 ارائه دهیم.
 
 
زمان حذف و اضافه انتخاب واحد دانشگاه آزاد 1401 - 1402
دانشجویان دانشگاه آزاد که پس از انجام انتخاب واحد خود در سامانه آموزشیار، متوجه برخی تداخلات شده و یا به دلیل تغییر برنامه خود نیاز دارند تا دروسی را حذف کرده و یا دروسی را اضافه یا جایگزین موارد حذف شده کنند می توانند در محدوده زمانی تعیین شده برای حذف و اضافه انتخاب واحد، ویرایش های لازم را انجام دهند.
 
 
 
زمانبندی انتخاب واحد و حذف و اضافه هر نیمسال از سوی سامانه یکپارچه آموزشی دانشگاه آزاد مشخص شده و به دانشحویان اطلاع رسانی می شود. معمولا حذف و اضافه مدتی ( یک الی دو هفته) پس از اتمام زمان انتخاب واحد دانشگاه آزاد و برگزاری اولین جلسات کلاس ها انجام می شود.
 
 
 
زمان حذف و اضافه دانشگاه آزاد نمیسال دوم سال 1401 - 1402 از سوی دانشگاه آزاد اعلام می شود. به محض اعلام زمان حذف و اضافه دانشگاه آزاد، در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد. در ادامه برنامه زمانبندی تکمیلی حذف و اضافه دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ برای تمامی استان ها ارائه شده است.
 
 


:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

برای درک تفاوت بین این دو روش درمانی ، ابتدا باید کمی در مورد مفهوم جراحی لیزر چشم به طور کلی بدانید.

در اصل ، عمل جراحی لیزر چشم به فرایند تغییر شکل لایه روشن چشم شما (معروف به قرنیه) با پرتوی متمرکز از نور معروف به لیزر اشاره دارد. معمولاً به آن “جراحی” گفته می شود اما هیچ برشی در کار نیست . آنچه واقعاً انجام می شود لیزر درمانی چشم است.

دو روش درمانی چشم با لیزر وجود دارد: Lasik و Lasek. تفاوت اصلی بین آنها در نحوه باز شدن قرنیه برای عبور نور لیزر است.

لیزیک چیست؟

لیزیک مخفف اصلاح خطای انکسار قرینه با کمک لیزر است. این  عمل بیش از ۲۰ سال است که انجام می شود و به بهبود بینایی میلیون ها نفر در طول این زمان کمک کرده . باور کنید یا نه ، این درمان چنان مؤثر تلقی می شود که ناسا حتی آن را برای استفاده در فضانوردان خود تأیید کرده است.

در طول درمان با لیزیک ، اولین لیزر یک برش بر لایه محافظ بسیار نازک روی قرنیه شما ایجاد می کند. سپس این لایه محافظ برداشته می شود و از لیزر دوم نیز برای تصحیح بینایی استفاده می شود  بعد لیزر دوم آن لایه محافظ  را دوباره روی چشم بر می گردانند. هر دو چشم معمولاً در همان روز درمان می شوند.

روند بهبودی کاملاً سریع است و باید بتوانید طی ۲۴ ساعت پس از درمان ، رانندگی کرده و به محل کار خود برگردید. بسیاری از افراد متوجه بهبود فوری در بینایی خود می شوند ، اما برای دیگران ممکن است چند هفته ایی طول بکشد تا مشکل بینایی آنها به درستی حل شود.

https://pasokheto.ir/tehran/%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D9%84%D8%A7%D8%B2%DA%A9-%DA%86%D8%B4%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86/

لازک چیست ؟

لازک نیز برای رفع عیوب انکساری چشم است. اگر قرنیه نازک باشد  یا وضعیت پزشکی خاصی وجود داشته باشد که انجام جراحی لیزر چشم را چالش بر انگیز میکند ، لازک انتخاب بهتری است. در طول عمل جراحی فقط از یک بار لیزر برای تصحیح بینایی استفاده می شود – به جای دو موردی که در لیزیک استفاده می شد.

یک محلول الکلی روی سطح چشم شما گذاشته می شود و یک ورق فوق العاده نازک روی آن قرار می گیرد. این محلول الکلی لایه نازکی از سلولهای موجود در سطح چشم شما را به نام اپیتلیوم را  نرم می کند. سپس این سلولها به ورقه می چسبند ، که به آرامی از روی چشم برداشته می شود و به جراح شما اجازه می دهد تا به لایه مورد نظر قرنیه چشم ، دسترسی پیدا کند.

هر دو چشم در همان روز قابل درمان هستند. بسیاری از بیماران شاهد بهبود فوری در بینایی خود هستند، اما ممکن است چند روز طول بکشد تا بینایی شما درمان شود. روند بهبودی ممکن است کمی بیشتر طول بکشد – معمولاً چند هفته. زمان بهبودی لازک کمی طولانی تر است

مزایای لیزیک

عمل سریع
زمان ریکاوری سریع – معمولاً حدود ۲۴ ساعت تا هفته
مناسب برای اکثر مردم

مزایای لازک

می تواند بینایی افراد مبتلا به قرنیه های باریک تر و یا دارای شرایط پزشکی از قبل موجود را اصلاح کند
درمان نزدیک بینی
همچنین ریسک پایین خشکی چشم

جراحی لازک چشم چیست؟

عمل جراحی لازک شامل لیزر سطح قرنیه در زیر اپیتلیوم است. اپیتلیوم. با یک محلول رقیق الکل نرم شده .و سپس به آرامی به کناری منتقل می شود. بنابراین .بستر قرنیه آماده شده و می تواند لیزر شود. این فناوری بدون نیاز به تیغ جراحی بوده .و روند بهبودی آن سریع است. و از ناراحتی بیمار می کاهد.

 

 

برای بسیاری از افراد این سؤال وجود دارد که فرق عمل جراحی لازک با لیزیک چیست و کدام بهتر است؟

در طول عمر لیزیک (LASIK)، یک فلپ نازک دایره‌ای به کمک میکروکراتوم یا یک لیزر جراحی فمتوسکند روی سطح چشم تشکیل می‌شود. سپس جراح این فلپ را تا می‌زند تا به استروما دسترسی پیدا کند. در نهایت به کمک لیزر اگزایمر (Excimer) بافت قرنیه را تغییر شکل می‌دهد. در نهایت فلپ دوباره به جای اولیه خود باز می‌گردد تا نقش یک بانداژ طبیعی را اجرا کرده و به التیام بخشی آن کمک کند. اتصال فلپ بدون نیاز به بخیه و دوران ریکاوری تقریبا سریع است.

اما عمل لازک (LASEK) تقریبا ترکیبی از PRK و لیزیک است. در عمل جراحی چشم لازک مشابه با PRK، اپیتلیوم قرنیه از لایه استرومای زیرین جدا می‌شود اما به جای اینکه کاملا جدا شده و بافت را ببرند، جراح چشم یک لایه بسیار نازک به نام فلپ از اپیتلیوم را به یک سمت قرنیه می‌برد. بعد از اینکه لیزر درمانی به اتمام رسید، بافت اپیتلیومی مجددا روی سطح چشم قرار می‌گیرد تا روی استروما را بپوشاند. سپس لنزهای تماسی به عنوان پانسمان روی چشم قرار می‌گیرند تا بافت اپیتلیوم التیام پیدا کند.

بنابراین در عمل لازک، فلپ قرنیه‌ای نسبت به لیزیک بسیار نازک‌تر است به همین دلیل این عمل برای قرنیه نازک کاملا مناسب است. بنابراین احتمال اینکه میزان بیش از حد بافت قرنیه با لیزر اگزایمر برداشته شود وجود نخواهد داشت و در ساختار چشم تغییرات ناخواسته رخ نخواهند داد. همین ویژگی باعث می‌شود تا احتمال بروز خشکی چشم هم کمتر شود. همچنین عمل لازک برای کسانی که نمره چشم نزدیک بینی بالایی دارند بهتر است.

 

شرایط عمل لازک

عمل لازک چشم مشابه با سایر جراحی‌ها یکسری پیش نیاز و الزاماتی دارد به همین دلیل تمامی افراد کاندید مناسبی نیستند:

باید حتما بالای ۱۸ سال باشید که گاهی اوقات بسته به شرایط حتی سنین زیر ۲۱ سال هم کاندید خوبی نیستند؛

.نمره چشم افراد باید در طی ۱۲ ماه گذشته ثابت بوده باشد.

کسانی که بخاطر داشتن قرنیه خیلی نازک یا قوز قرنیه (Steep Cornea) برای سایر عمل‌های جراحی چشم با لیزر مثل لیزیک واجد شرایط نیستند، کاندید خوبی خواهند بود؛

عمل لازک برای کسانی که در ورزش‌های پر خطر فعالیت دارند مناسب است چون ریسک بروز مشکلات شدید ناشی از آسیب به چشم بعد از عمل، بسیار کمتر است؛

کسانی که از مشکل خشکی چشم رنج می‌برند برای عمل لازک مناسب‌تر هستند چون به اعصاب قرنیه که مسئول تولید اشک هستند آسیب نمی‌رساند؛

.برای این عمل نباید بیماری یا عفونت چشمی خاصی داشته باشید.

.عمل لازک در بارداری یا دوره شیردهی ممنوع است

در عمل جراحی LASEK،.اپيتليوم .يعني سطحي ترين لايه قرنيه (بجاي اينکه در ليزيک فلپ با ميکروکراتوم برش داده ميشود) .با وسيله اي بنام ترفاين. برش داده مي شود. سپس الکل را پنج برابر رقيق کرده .و به مدت حدود 20 ثانيه روي سطح قرنيه مي گذاريم. الکل رقيق شده .لايه اپيتليوم قرنيه را شل مي کند.

سپس الکل را برداشته. و با وسيله مخصوصي لبه هاي فلپ اپيتليوم ( لايه) را بلند کرده. و به آرامي آنرا بر روي خودش شبيه فرش لوله مي کنيم. در مرحله بعد با استفاده از ليزر اگسايمر شبيه ليزيک يا PRK بستر قرنيه را تراش داده و اصلاح مي کنيم. سپس فلپ اپيتليوم به جاي اول برگردانده مي شود و براي پيشگيري از لغزيدن و جابجا شدن آن، بر روي چشم لنز تماسي گذاشته مي شود.



:: برچسب‌ها: لازک چشم ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

ز هر دختر جوانی بپرسید، روز عروسی را مهم ترین روز زندگی خودش می داند و دوست دارد بهترین زیبایی ممکن را در این روز داشته باشد. از این رو عروس خانم ها معمولا در انتخاب مدل آرایش و همچنین آرایشگاه خوب بسیار وسواس به خرج می دهند. ما نیز در این مطلب بر آن شدیم تا ویژگی های یک آرایشگاه عروسی خوب را بیان کنیم زیرا می تواند این نکات در انتخاب آرایشگاه برای عروس خانم ها کاربردی باشد.

اولین نکته که بسیار مهم درباره بهترین آرایشگاه عوس در تهران این است که سعی شود محل آرایشگاه عروس، نزدیک به محل باغ یا تالار عروسی باشد. زیرا در موارد بسیاری دیده شده همین دوری راه، مشکلات زیادی در به موقع رسیدن عروس و داماد ایجاد کرده است.

دقت کنید که هیچوقت به تنهایی برای انتخاب آرایشگاه مراجعه نکنید، بهتر است دوستی که سلایق شما را می داند و از طرفی با شما رک و راست است را با خودتان همراه کنید.
در انتخاب آرایشگاه مناسب روز عروسیتان، دقت کنید، آرایشگری که همیشه موهای شما را به خوبی کوتاه و آرایش می کرده، لزوما آرایشگر مناسبی برای روز عروسی شما نیز نخواهد بود.
مطمئن شوید که آرایشگاه، شما را به موقع آماده می کند و شما را در روز عروسی دچار استرس نمی کند. بهتر است، روزی به آرایشگاه مراجعه کنید که عروس دارد و مطمئن شوید که همه عروس ها به موقع آماده می شوند.

در هنگام آرایش از آرایشگرتان بخواهید تمام زوایای موهایتان و همچنین در طول مراحل آرایش صورت، آرایشتان را به شما نشان دهد تا در صورت عدم رضایت، فرصت برای اصلاح و جبران آرایشتان داشته باشید.

در هنگام انتخاب آرایشگاه، یک یا چند عکس از مدل آرایش صورت و مدل موی دلخواهتان را همراه داشته باشید و به آرایشگرتان نشان دهید.

    بهتر است عکسی از مدل لباس عروستان را هم، قبل از شروع آرایش به آرایشگرتان نشان دهید.

بیش از اندازه به جزئیات توجه نکنید، چرا که آرایشگرتان را گیج می کنید و ضمنا در نظر داشته باشید که هیچ کس به شما تا این اندازه دقت نخواهد کرد.

برای انتخاب آرایشگاه مناسب برای روز عروسیتان از کسانیکه چهره و موهایی مشابه شما دارند، کمک بگیرید.

تاج و تور خود را همراه داشته باشید، تا آرایشگراتان، مدل موی شما را متناسب با آنها درست کند.

مشخصات و نمونه کارهای آرایشگاه ها رو میتونید از اینجا ببنید و بهترین آرایشگاه رو از اینجا انتخاب کنید.

کیفیت مواد آرایش مهم ترین فاکتور است!

استفاده از مواد مرغوب حرف اول را در انتخاب سالن زیبایی می زند. آرایشی که عروس خانم ها در روز عروسی خود دارند باید تمام روز روی صورتشان تحمل کرده که باعث می شود کیفیت مواد آرایشی عروس بسیار حائز اهمیت باشد. زمانی که شما باید آرایش سنگینی را برای مدت طولانی بر روی پوست خو تحمل کنید مسلما آسیب های زیادی به پوست شما وارد خواهد شد. برای جلوگیری از این آسیب احتمالی حتما سالن زیبایی را انتخاب کنید که از برندهای خوب و با کیفیت لوازم آرایشی استفاده می کند. فارغ از بحث بهداشتی و سلامت پوست، لوازم آرایشی بی کیفیت آرایش صورت کم دوامی را نیز خواهد داشت و بعد از گذشت چند ساعت کرم های استفاده شده بر روی پوست اصطلاحا می ماسند، و چهره ی شما در طول مراسم زیبایی و طراوت اولیه را نخواهد داشت.
همچنین بحث هزینه نیز مطرح می باشد، بسیاری از سالن های زیبایی هزینه های هنگفتی را از شما دریافت کرده اما از مواد ارزان و بی کیفیت استفاده می کنند. پس در هنگام عقد قرارداد با آرایشگاه تان حتما از کیفیت برند مورد استفاده، اطمینان حاصل کنید.

حتما به مسافت دقت کنید!

یکی از فاکتورهای مهم خارج از مهارت آرایشگر و زیبایی و کیفیت، بعد مسافت می باشد. آرایشگاه نقطه ی کلیدی می باشد و مسافتی که باید از خانه تا آرایشگاه و سالن آرایش تا آتلیه و تالار طی کنید بسیار حائز اهمیت می باشد. شاید آرایشگاهی که انتخاب می کنید از خیلی جهات کیفیت بالایی داشته باشد اما مسیر بسیار طولانی نسبت به منزل و آتلیه دارد. باید این نکته را در نظر بگیرید که وجود مسافت طولانی ممکن است مشکل ساز شود و مسئله ی ترافیک را نیز به آن اضافه کنید. روز عروسی به طور معمول پر استرس می باشد و وجود مسیرهای طولانی ممکن است این اضطراب را تشدید کند.



:: برچسب‌ها: آرایشگاه عروس ,
:: بازدید از این مطلب : 426
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

دوره های ضمن خدمت فرهنگیان برای کارمندان شاغل در بخش آموزشی وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود و سامانه ال تی ام اس نیز سامانه ثبت نام و اجرای آزمون های ضمن خدمت است. با توجه به اینکه گذراندن دوره های ضمن خدمت فرهنگیان در رتبه بندی معلمان و بهتر شدن درجه شغلی آنها تاثیر گذار است ، بسیاری از فرهنگیان عزیز به دنبال شرکت در این دوره ها و کسب امتیاز هستند و احتمالا سوالاتی از قبیل نحوه ثبت نام اینترنتی ، شرایط شرکت در آزمون های دو مرحله ای ، حداقل نمره قبولی و نحوه اعتراض برای آنها بوجود می آید برای همین به دنبال شماره تلفن پشتیبانی ضمن خدمت فرهنگیان و ارتباط با مرکز پشتیبانی ltms میگردند 

یکی از متداول ترین سوالاتی که فرهنگیان گرانقدر در تماس با مجموعه مشاورین صدای مشاوران مطرح می گردد، درباره سقف ساعت ضمن خدمت فرهنگیان، بوده است. این که در سال چند ساعت ضمن خدمت نیاز است؟ پاسخ این است که حداقل زمان سالانه دوره های ضمن خدمت برای کلیه فرهنگیان 40 ساعت است. همچنین حداکثر زمان مجاز برای دوره های ضمن خدمت، 200 ساعت از فروردین تا پایان اسفند ماه آن سال می باشد.

در صورتی که به هر دلیلی نتوانید 40 ساعت از دوره های ضمن خدمت را در یک سال بگذرانید، نمره کامل ارزشیابی آن سال را نخواهید گرفت و رتبه و طبقه بندی خوبی به دست نمی آورید. همچنین امسال گذراندن این دوره ها تاثیر زیادی در افزایش حقوق ها داشته است و عدم شرکت در این دوره ها ممکن است باعث مشکل برای حکم کارگزینی شود.

https://pasokhbama.com/%D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%AA%D9%84%D9%81%D9%86-%D9%BE%D8%B4%D8%AA%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B6%D9%85%D9%86-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%AA-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%86/

ltms.medu.ir سامانه ضمن خدمت فرهنگیان به منظور ثبت نام فرهنگیان در دوره های ضمن خدمت طراحی شده است. داوطلبان برای ثبت نام سال 1400 در سامانه جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان LTMS باید در زمان مقرر، به نشانی اینترنتی ltms.medu.ir  مراجعه نمایند و فرآیند ثبت نام خود را انجام دهند.

ltms.medu.ir سایت ضمن خدمت فرهنگیان به منظور انجام امور مرتبط با دوره های ضمن خدمت دانشگاه فرهنگیان راه اندازی شده است. لازم به ذکر استف علاوه بر فرهنگیان شاغل مدارس دولتی، کادر آموزشی و اداری مدارس غیر دولتی نیز می توانند با ثبت نام در سامانه، در دوره های "ضمن خدمت فرهنگیان" شرکت نمایند. ثبت نام داوطلبان در دوره های ضمن خدمت فرهنگیان سال 1400، تنها از طریق ltms.medu.ir سامانه ضمن خدمت فرهنگیان | LTMS  انجام می پذیرد.

مزایای ارتباط با مرکز پشتیبانی ltms

فراگیران محترم دوره های ضمن خدمت فرهنگیان در هر یک از امور مرتبط به این دوره ها می توانند با کارشناسان پشتیبانی مرکز مشاوره pasokhama.com کنند و راهنمایی دریافت کنند. شماره های تماس با کارشناسان پاسخ با ما را می توانید در همین صفحه بیابید و در هر کجای ایران که هستید ، به راحتی تماس بگیرید.

از جمله خدمات پشتیبانی پاسخ با ما ، می توان موارد زیر را برشمرد :

  • راهنمایی در خصوص سایت مرآت ضمن خدمت فرهنگیان
  • راهنمای در رابطه با ضمن خدمت فرهنگیان در سامانه سانیار
  • راهنمایی در نحوه استفاده از سایت رها پارس ضمن خدمت فرهنگیان
  • اطلاع از آخرین اخبار مربوط به حداقل و حداکثر میزان ساعت ضمن خدمت فرهنگیان
  • آموزش چگونگی تغییر رمز ضمن خدمت فرهنگیان
  • اطلاع رسانی به فراگیران در رابطه با دوره های ضمن خدمت مجازی فرهنگیان
  • راهنمایی کردن فراگیران برای ثبت نام در سامانه رایادرس ضمن خدمت
  • چگونگی ثبت نام دوره های ضمن خدمت غیرحضوری فرهنگیان
  • بررسی آخرین جزئیات مربوط به نمره قبولی آزمون ضمن خدمت فرهنگیان
  • راهنمای دوره ضمن خدمت مهدویت
  • راهنمایی در خصوص نحوه مشاهده نمرات دوره های ضمن خدمت فرهنگیان
  • بررسی جزئیات آزمون رتبه بندی معلمان
  • دبیران و معلمان در مدارس غیر دولتی (غیر انتفاعی) در سایت حساب کاربری ندارند. برای شرکت در دوره های ضمن خدمت باید در سایت ثبت نام نمایند. پس ابتدا باید در سایت حساب کاربری خود را همراه با مشخصات دقیق و کامل ایجاد نمایند. بعد از ثبت نام اولیه و دریافت کد کاربری و رمز عبور می توانند به عنوان فراگیر وارد پنل مربوط به خود شده و اطلاعات خود را تکمیل نمایند. فراموش نکنید که برای شرکت در دوره های متناسب با شرایط هر مدرس باید پس از ثبت اولیه منتظر تایید از طرف مدرسه غیر دولتی (محل تدریس) ایشان باشند.


:: برچسب‌ها: ltms ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

شرایط کامل تخفیف شهریه دانشگاه آزاد 1401 – 1402

طبق اعلام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ، دانشجویان با شرایط زیر واجد شرایط تخفیفات شرایط دانشگاه آزاد می باشند و می توانند با تهیه مدارک لازم و مراجعه به واحد دانشگاهی ، خواستار تسهیلات شهریه باشند.

زمان مراجعه به دانشگاه برای بهره مندی از تخفیف شهریه ، معمولا حدود یک هفته تا ده روز پس از شروع ترم تحصیلی است و میزان تخفیف شهریه نیز برای دانشجویان با شرایط مختلفی که دارند ، متفاوت است.

 

موارد تخفیف شهریه دانشگاه آزاد در سال تحصیلی جدید به شرح زیر است :

  • تخفیف شهریه برای دانشجویان کم درآمد
  • تخفیف شهریه برای کارکنان شاغل در این دانشگاه
  • تخفیف شهریه برای دانشجویان قاری برجسته قرآن
  • تخفیف شهریه برای دانشجویان قهرمان
  • تخفیف شهریه برای دانشجویان حافظ برجسته قرآن کریم
  • تخفیف شهریه برای دانشجویی که پیش از یک دانشجو از خانواده در دانشگاه آزاد اسلامی دارند
  • تخفیف شهریه برای دانشجویان دارای عناوین علمی
  • تخفیف شهریه برای اعضای خانواده کارکنان و اعضای هیئت علمی بر اساس مقاطع تحصیلی
  • تخفیف شهریه برای دانشجویان ممتاز در هر سال تحصیلی
  • تخفیف شهریه نفرات برتر آزمون کارشناسی ارشد
  • تخفیف شهریه نفرات برتر آزمون کارشناسی
  • تخفیف شهریه نفرات برتر آزمون دکتری تخصصی

شهریه دانشگاه آزاد همواره دغدغه بسیاری از دانشجویان و داوطلبان کنکور بوده است.

اما دانشگاه آزاد اسلامی در صورت داشتن برخی شرایط، برای دانشجویان تخفیف شهریه قائل می شود.

یکی از شروطی که دانشجو را مشمول استفاده از تخفیف شهریه می کند، داشتن معدل بالای 17 است.

طبیعتا این امکان در ترم اول وجود ندارد و در صورت کسب معدل 17 یا معدل بالای 17 می توانید از ترم دوم از تخفیف شهریه دانشگاه آزاد بهره مند گردید.

در ادامه اطلاعات بیشتری درباره تخفیف شهریه دانشگاه آزاد معدل بالای 17 دریافت خواهید کرد.

 

شرایط تخفیف شهریه دانشگاه آزاد 1401 – 1402 اعلام شد. پرداخت شهریه برای سال تحصیلی 1402 از طریق سایت آموزشیار به نشانی edu.iau.ac.ir انجام می‌ شود و دانشجویانی که دارای شرایط تخفیف هستند مانند (داشتن رتبه برتر کنکور، رتبه قهرمانی) می توانند با مراجعه به این سایت مراحل پرداخت شهریه را طی نمایند و از تخفیف برخوردار شوند.

دانشگاه آزاد اسلامی برای آن دسته از دانشجویانی که نمی توانند شهریه ثابت و متغیر دانشگاه آزاد را بپردازند، شرایطی را در نظر گرفته است که با توجه به این شرایط افراد می‌توانند مشمول تخفیف در پرداخت شهریه دانشگاه آزاد شوند. باید برای پرداخت شهریه دانشجویان باید به سایت مورد نظر از سوی دانشگاه مراجعه کرده و با تکمیل فرم درخواست شهریه خود را بپردازند. در ادامه به شرایط تخفیف شهریه دانشگاه آزاد 1402 و همچنین فرایند پرداخت شهریه خواهیم پرداخت.

 

تخفیف شهریه دانشگاه آزاد 1402

????????دانشجویانی که مایل به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی هستند، باید قبل از هر چیز به میزان شهریه ثابت و متغیری که باید بپردازند، توجه داشته باشند. دانشگاه آزاد جزو دانشگاه های شهریه پرداز می باشد و دانشگاه باید شهریه خود را از طریق سایت edu.iau.ac.ir پرداخت نمایند.

شهریه دانشگاه آزاد در واقع در ازای ارائه خدمات آموزشی، تحصیلی و رفاهی برای دانشگاه می باشد و افرادی که نتوانند از عهده شهریه دانشگاه برآیند، می‌توانند مشمول دریافت تخفیف تخفیف شهریه دانشگاه آزاد شوند. اما شرایط تخفیف شهریه دانشگاه آزاد برای همه افراد یکسان نیست و طبق قوانین موارد تخفیف شهریه دانشگاه آزاد در سال جدید شامل موارد زیر می باشد:

✔️ تخفیف شهریه برای کارکنان شاغل در دانشگاه آزاد

✔️تخفیف شهریه برای دانشجویان دارای رتبه های قهرمانی

✔️تخفیف شهریه برای قاریان برجسته قرآن

✔️تخفیف برای دانشجویان کم درآمد

✔️ تخفیف برای دانشجویانی که بیش از یک دانشجو در دانشگاه آزاد دارند.

✔️دانشجویانی که دارای عناوین علمی هستند.

✔️تخفیف شهریه برای دانشجویان ممتاز

✔️تخفیف شهریه برای نفرات برتر آزمون کارشناسی ارشد

✔️تخفیف شهریه برای نفرات برتر آزمون دکتری تخصصی

✔️تخفیف شهریه برای نفرات برتر آزمون کارشناسی

 



:: برچسب‌ها: دانشگاه آزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

معایب جراحی لازک چشم چیست؟

معایب جراحی لازک چشم عبارتند از:

زمان بهبود بینایی طولانی تر در مقایسه با عمل لیزیک چشم. بسیاری از بیماران لازک بینایی عملکردی خود را برای حداقل یک تا دو هفته به طور کامل بازیابی نمی کنند تا زمانی که چشم آنها بهبود یابد، که مشابه زمان بهبودی است که در جراحی چشم PRK تجربه می شود. بیماران لیزیک اغلب روز بعد از عمل دید خوبی دارند.

عمل لازک چشم معمولاً درد و ناراحتی بیشتری نسبت به لیزیک ایجاد می کند، اما احتمالاً درد کمتری نسبت به جراحی PRK دارد.

بیماران باید برای حدود سه یا چهار روز پس از عمل لازک چشم از “لنز تماسی بانداژ” استفاده کنند تا به عنوان یک لایه محافظ بین پلک های چشمک زن شما و سطح چشم درمان شده عمل کند، که پس از لیزیک لازم نیست.

بیماران باید چند هفته بیشتر از پس از عمل لازک چشم از قطره های استروئیدی موضعی استفاده کنند.

لازک چشم  در بهترین مرکز  تخصصی لازک چشم در کرج یک جایگزین رایج برای جراحی لیزیک است و برای درمان تمام عیوب انکساری شایع از جمله نزدیک بینی (کوتاهی بینایی) ، دوربینی و آستیگماتیسم استفاده می شود. این روش همچنان یکی از ایمن ترین روش های جراحی لیزر چشم است. در ادامه بیشتر با این نوع جراحی لیزر چشم آشنا می شویم.

همه چیز درباره لازک چشم:(LASEK) 

LASEK (Laser Assisted Epithelial Keratomileusis) یا لازک چشم یک جایگزین رایج برای جراحی لیزیک است و برای درمان تمام عیوب انکساری شایع از جمله نزدیک بینی (کوتاهی بینایی) ، دوربینی و آستیگماتیسم استفاده می شود. این روش همچنان یکی از ایمن ترین روش های جراحی لیزر چشم است. در ادامه بیشتر با این نوع جراحی لیزر چشم آشنا می شویم.

لازک چشم چیست؟

لازک چشم نوعی محبوبیت از عمل جراحی تصحیح بینایی است که می تواند برای درمان نزدیک بینی (کوته بینی) ، دور بینی (دور بینایی) و آستیگماتیسم استفاده شود. اصل لازک چشم شامل استفاده از نوع خاصی از لیزر برای تغییر دقیق شکل قرنیه شما (بافت شفاف گنبدی شکل جلوی چشم شما) برای بهبود بینایی است.

به طور معمول تصاویر به وضوح در شبکیه چشم پشت شما متمرکز می شوند؛ زیرا پرتوهای نور به درستی خم می شوند تا با سطح شبکیه تماس بگیرند. با نزدیک بینی، دوربینی یا آستیگماتیسم، نور به اشتباه خم می شود و در نهایت در جای دیگری متمرکز می شود، در نتیجه تاری دید ایجاد می شود. به طور سنتی، تاری دید با خم شدن (شکستن) اشعه های نور با عینک یا لنزهای تماسی اصلاح می شود. اما تغییر شکل قرنیه نیز باعث انکسار لازم می شود.

نحوه انجام لازک چشم

- قطره چشم بی حس کننده موضعی روی هر دو چشم قرار می گیرد.

- از محلول الکل برای جداسازی آرام سلول ها از سطح قرنیه استفاده می شود.

- سلول ها به آرامی کنار می روند.

مقدمه ای بر لازک (LASEK) یا پی آر کی (PRK)

نوعی اصلاح لیزری عیوب انکساری چشم است که در آن لیزر از سطح قرنیه (پس از برداشتن سلولهای سطحی یا اپیتلیوم توسط الکل رقیق شده و یا بوسیله هاکی نایف)، شروع به تراشیدن نمره چشم بیمار با دقت بالا میکند. PRK در افرادی که قرنیه نازک یا اختلالات قرنیه ای خاص دیگر مانند دیستروفیهای قرنیه و یا زخم راجعه قرنیه دارند، مناسبتر است. همچنین در افرادی که احتمال برخورد ضربه ای مانند مشت به چشم را دارند (به علت احتمال جابجا شدن لایه یا فلپ ایجاد شده توسط فمتولیزیک حتی سالیان پس از عمل در اثر ضربه مشت)، مانند رزمی کاران، مناسبتر است. PRK در  سال 1995 میلادی جهت اصلاح نزدیک بینی، و در سال 1998 برای اصلاح دوربینی مورد تاییدیه FDA (انجمن غذا و داروی آمریکا) قرار گرفت و بسیار کم خطر است.

مراحل عمل لازک (LASEK) یا پی آر کی (PRK)

پس از معاینه کامل و عکس برداری چشم و تعیین روش لازک توسط چشم پزشک، مراحل عمل در روز عمل به این صورت خو اهد بود:

  1. تمیزکردن دور چشم بوسیله محلول رقیق شده بتادین (بتادین 5%)
  2. پس از دراز کشیدن فرد روی تخت یک شان جهت استریل نگه داشتن محدوده عمل روی چشم قرار داده میشود.
  3. ریختن قطره بی حس کننده و قطره آنتی بیوتیک در چشم تا هیچ گونه دردی حین عمل احساس نشود. در حین عمل فرد به هیچ عنوان دردی را حس نمیکند منتها احساس عمل روی چشم را خواهد داشت.
  4. گذاشتن اسپکولوم یا باز نگهدارنده چشم تا فرد قادر به پلک زدن حین عمل نباشد.


:: برچسب‌ها: لازک چشم ,
:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

هر دانش آموز مشغول به تحصیل در پایه نهم تحصیلی باید برای انتخاب رشته در این مقطع به سایت همگام انتخاب رشته نهم مراجعه کند.

البته قبل از هر چیز دانش آموز باید از نحوه ورود به سایت انتخاب رشته نهم آموزش و پرورش و اینکه چگونه در پایه نهم انتخاب رشته کند اطلاعاتی را بدست آورد. در واقع، بعد از ورود به سایت همگام hamgam.medu.ir دانش آموز باید با طی مراحلی انتخاب رشته را انجام دهد.

در این نوشته، با بحثی در رابطه با سایت همگام انتخاب رشته نهم و نحوه انتخاب رشته در آن در خدمت شما هستیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله به پاسخ سؤال خود یعنی چگونه انتخاب رشته کنیم در نهم؟ برسید.

یکی از نقاط عطف در زندگی هر شخصی انتخاب رشته، مسیر تحصیلی و شغلی آینده است. چه تصمیم خود را برای انتخاب رشته گرفته باشید چه نه، یکی از سوالات اساسی این است که اصلا شرایط انتخاب رشته در پایه نهم چیست؟ چه قوانینی دارد؟ نحوه انتخاب رشته به چه صورت است؟ بنابراین با توجه به اهمیت این انتخاب، دانش‌آموزان باید نسبت به شرایط انتخاب رشته در پایه نهم از جمله معدل، سوابق تحصیلی و سهمیه آگاهی کامل داشته باشند. با توجه به تغییرات کنکور ۱۴۰۲، ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴، اهمیت انتخاب رشته بیشتر است چون طبق قوانین جدید، برای کنکور سال ۱۴۰۴ باید نوع دیپلم با زیرگروه آزمایشی کنکور مشابه باشد. این مقاله راهنمای انتخاب رشته نهم است که در آن قوانین و شرایط انتخاب رشته نهم و مسیر انتخاب رشته برای پایه نهم را توضیح داده‌ایم.دریاره سایت انتخاب رشته نهم اینجا مطالعه کنید..

رشته های تحصیلی پایه نهم

در سال متوسطه دوم می‌توانید وارد شاخه نظری (دبیرستان) یا هنرستان شوید که هرکدام شامل

انواع رشته‌های تحصیلی نهم هستند.

رشته های نظری

رشته های پایه نهم در شاخه نظری شامل موارد زیر است:

  • رشته تجربی
  • رشته ریاضی فیزیک
  • رشته انسانی
  • رشته علوم و معارف اسلامی

رشته های هنرستان

در هنرستان دو زیر شاخه وجود دارد:

  • فنی حرفه‌ای
  • کار دانش

برای تعیین رشته نهم در این شاخه‌ها، گروه‌ها و در برخی موارد زیرگروه‌های مختلفی دارد که دانش‌آموز پس از ورود به هریک از آن‌ها، میتواند وارد رشته‌های مختلفی شود.

 

 

امسال هدایت تحصیلی و انتخاب رشته نهم به دهم دانش آموزان از طریق سایت پادا که به تازگی توسط وزارت آموزش و پرورش راه اندازی شده است ، انجام می گیرد. در سامانه پادا دانش آموزی تمام فرم های هدایت تحصیلی از جمله نمون برگ شماره 7 هدایت تحصیلی و سایر نمون برگ ها موجود است و ظرفیت مدارس و مناطق آموزش و پرورش برای هر رشته تحصیلی مشخص و در سامانه بارگذاری شده است. برای هر یک از دانش آموزان جهت هدایت تحصیلی 100 امتیاز در نظر گرفته شده است که با توجه به نظرات خود دانش آموز ، معلم ، والدین و مشاور مدرسه اعمال می شود.

دانش آموزان باید طبق اولویت الف در هدایت تحصیلی خود و همچنین سایر اولویت های درج شده در فرم شماره 7 ، رشته تحصیلی متناسب با سطح نمرات و علاقه خود را انتخاب نمایند. همانطور که می دانید سه عامل مهم در هدایت تحصیلی شامل بررسی های مشاوره ای ، عملکرد تحصیلی دانش آموز و حد نصاب نمره لازم برای دروس تخصصی رشته‌های شاخه نظری ، فنی حرفه ای و کاردانش و همچنین ظرفیت رشته است.

در برگه هدایت تحصیلی شماره ۶ که بیشتر جنبه مشاوره ای و توصیه ای دارد ، به دانش آموز رشته هایی پیشنهاد می شود که صلاحیت و توانمندی ورود به آنها را دارد اما رشته های پیشنهادی (الف) تا (د) فرم شماره 7 براساس عملکرد تحصیلی دانش آموز و ظرفیت منطقه تعیین می شود.

انتخاب رشته و اولویت بندی برای آن یکی از حساس ترین تصمیم هایی است که دانش آموزان و اولیا می بایست با دقت هرچه تمام آن را انجام دهند زیرا آینده شغلی، تحصیلی و ... در گرو همین انتخاب می باشد. در فرآیند انتخاب رشته دانش آموزان می بایست با توجه به فاکتور هایی مانند علاقه، استعداد، نمرات و ... رشته های مورد نظر خود را اولویت بندی نمایند.

 

در سال های اخیر روند انتخاب رشته و تکمیل فرم هدایت تحصیلی در سایت انتخاب رشته و هدایت تحصیلی پایه نهم همگام انجام می شود که دانش آموزان می بایست پس از مشورت با اولیا و مشاوران مدرسه روند ثبت نام در سایت همگام را انجام داده و طبق نمراتی که از آزمون های همگام دریافت می کنند، اولویت بندی خود را انجام دهند. در سایت همگام از دانش آموزان دو آزمون در قالب رغبت و توانایی گرفته می شود و دانش آموزان بر اساس آزمون نمرات 1 تا 5 را دریافت می کنند. هرچه نمره آزمون رشته ای کمتر باشد یعنی شانس پذیرفته شدن دانش آموز در آن رشته خاص کمتر می شود.



:: برچسب‌ها: انتخاب رشته نهم ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

هایفوتراپی یکی از درمان‌های نوین در حیطه زیبایی است که برای لیفت و جوان سازی صورت و بدن به کار برده می‌شود. این درمان یک روش غیرتهاجمی موثر بر چین و چروک‌ها و افتادگی صورت است که امروزه به صورت گسترده در کلینیک‌های زیبایی سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش درمانی، با استفاده از دستگاه‌هایی با نام دستگاه هایفو انجام می‌شود که تنوع و قدرت متنوعی دارند. در این مقاله قصد داریم تا در ابتدا کلیاتی درباره درمان هایفوتراپی بدانیم و در ادامه با این دستگاه، انواع آن  و مزایای استفاده از آن آشنا خواهیم شد. در پایان نیز درباره بهترین دستگاه هایفوتراپی بحث خواهیم کرد.

هایفوتراپی چگونه درمانی است؟

هایفو چیست؟ هایفو HIFU مخفف عبارت High Intensity Focused Ultrasound  یا «امواج فراصوت متمرکز با شدت بالا» است. این درمان می‌تواند اعماق مختلف بافت بدن را برای سفت کردن پوست و لیفتینگ آن هدف قرار دهد. درمان هایفوتراپی در اصفهان، برای صورت به عنوان یک لیفت صورت غیر تهاجمی عمل می‌کند. این درمان جدید، پوست را سفت می‌کند، چین و چروک‌ها و خطوط ریز صورت را محو می‌کند، منافذ را کوچک می‌کند و روی خطوط اخم و یا خط خنده نیز اثرات مثبت زیادی داد. هایفوتراپی باعث بهبود رنگ کلی پوست، منافذ، روشنایی و خاصیت ارتجاعی پوست نیز می‌شود.

هایفوتراپی پوست چیست؟ جدیدترین فناوری برای جوان‌سازی پوست

هایفو یا HIFU مخفف واژه‌ی انگلیسی High-Intensity Focused Ultrasound به معنای «امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا» است. تکنولوژی هایفو یکی از جدیدترین فناوری‌های زیبایی و ترمیم پوست است؛ فناوری هایفو با روشی غیرتهاجمی و با استفاده از امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا، باعث لیفتینگ و جوانسازی پوست می‌شود. لیزر هایفو در سال 2009 توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شد و از آن پس به‎‌عنوان یک فناوری پرطرفدار در زمینه زیبایی و جوانی در جهان شناخته شد.

تکنولوژی هایفو چگونه عمل می‌کند؟ استفاده از امواج بی‌ضرر فراصوت

هایفو به‌معنی امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا است. امواج استفاده شده دستگاه جوانسازی پوست هایفو همان امواجی است که در دستگاه سونوگرافی مورد استفاده می‌گیرد. در این روش، از طریق امواج فراصوت و وارد کردن شوک و ورود به لایه‌های عمیق پوست، باعث تشویق سلول‌های پوستی را به کلاژن‌سازی می‌شود؛ همین موضوع سفت شدن پوست و لیفتینگ صورت را در پی دارد. جوانسازی پوست با هایفو بدون هیچ‌گونه خون‌ریزی و فقط با استفاده از اشعه‌های فراصوت انجام می‌شود. لازم به ذکر است که دوره نقاهت استفاده از این تکنولوژی بسیار کوتاه بوده و بین 1 تا 3 روز است.

هایفو (HIFU) یا سونوگرافی متمرکز با شدت بالا یک روش پزشکی‌ست که از امواج اولتراسوند برای از بین بردن بافت های صورت یا بدن بیمار استفاده می کند.

در طول این روش، یک مبدل از امواج فراصوت متمرکز برای تولید گرما در یک نقطه از بدن و تخریب بافت هدف مانند کلاژن استفاده می‌کند. مزیت سونوگرافی متمرکز این است که توانایی رسیدن به بافت های عمیق تر را دارد.

پرکننده ها یا فیلرها چگونه عمل می کنند؟

پرکننده ها مواد تزریقی هستند که برای حجم دادن به چین و چروک ها استفاده شوند و آنها را از داخل به بیرون پر می کنند.

بسیاری از پرکننده‌های محبوب از جمله اسید هیالورونیک، که به طور طبیعی تقریبا در هر سلول بدن ما از جمله سلول‌های پوست یافت می‌شود. اسید هیالورونیک رطوبت را در خود نگه می دارد تا پوست را صاف، نرم و ابریشمی نگه دارد. ذخایر HA پوست ما با افزایش سن کاهش می یابد که علت پیری پوست و ایجاد خطوط و چین و چروک است.

انواع دیگر پرکننده ها با هیدروکسی لاپاتیت کلسیم، یک محرک شناخته شده کلاژن ساخته می شوند. این تزریق‌ها چین‌های عمیق را از داخل به بیرون و بیرون پر می‌کنند.

برخی دیگر از پرکننده‌های پوستی هستند که از اسید پلی لاکتیک تشکیل شده‌اند که علاوه بر پر کردن چین و چروک‌ها، کلاژن زیر سطح پوست را نیز تقویت می‌کنند. تزریق چربی، چربی را از ناحیه‌ای در بدن که در آن فراوان است می‌گیرد و دوباره به ناحیه‌ای که نیاز به حجم دارد تزریق می‌کند. از آنجایی که چربی از بدن شما گرفته می شود، یک رویکرد طبیعی در مقایسه با پرکننده های بافت نرم «خارج از قفسه» در نظر گرفته می شود.

در مقابل، Sofwave از فناوری انحصاری Intense Ultrasound Beam™ (IUB) برای تقویت دو جزء دیگر پوست جوان و سالم استفاده می کند : کلاژن و الاستین.

کلاژن و الاستین دو پروتئین ساختاری اصلی هستند که مسئول خاصیت ارتجاعی و جوانی پوست هستند. مانند اسید هیالورونیک، ذخایر کلاژن و الاستین که با افزایش سن کاهش می یابند.

 

آشنایی با انواع کاربرد و تاثیر تکنولوژی هایفو؛ از لیفت صورت تا اصلاح خط لبخند

لیفت صورت و جوانسازی پوست با هایفو در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود. شایان ذکر است که هایفو علاوه‌بر لیفت صورت، کاربردهای بسیاری در کلینیک‌های پزشکی دارد. از مهم‌ترین کاربردهای HIFU می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سفت کردن و رفع شل شدگی‌ پوست
  • کاهش چین‌وچروک پوست
  • لیفت گونه، پلک و ابرو
  • صاف کردن سطح پوست
  • از بین بردن جای جوش
  • اصلاح خط لبخند
  • استفاده برای تمام سنین
  • از بین بردن ایرادات پوستی

برای داشتن پوستی شاداب و جوان بهتر است کلیه اعمال زیبایی را نزد پزشکان مجرب و کلینیک‌های تخصصی معتبر با دستگاه‌های به‌روز و پیشرفته انجام دهید تا بهترین نتیجه را در پایان دوره درمان به‌دست‌آورید.



:: برچسب‌ها: هایفو ,
:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

بطور کلی حذف موهای زائد به 2 طریق دائمی و موقت انجام پذیر است.

  • روش موقت حذف

به منظور حذف موهای بدن خود می‌توانید از روش‌های گوناگونی استفاده نمایید. برای مثال ژیلت یکی از سریع‌ترین و سهل الوصول‌ترین گزینه‌های اصلاح موهای زائد بدن می‌باشد. اما نکته منفی ماجرا این است که رشد موها پس از اصلاح با ژیلت سریع‌تر از قبل می‌شود.
کرم‌های موبر نیز گزینه دیگری برای حذف موهای زائد هستند. این کرم‌ها معمولا بوی ناخوشایندی دارند و همچنین در کاهش سرعت رشد موهای شما هیچ‌گونه تاثیری نخواهند داشت.
موم یا اپیلاسیون نیز از گزینه‌های متعارف حذف موهای زائد برای عموم می‌باشند. در این روش سرعت رشد موها بسیار کم می‌شود و هفته‌ها به تاخیر می‌افتد. اما این روش علاوه بر آنکه احتمال دارد منجر به تحریک و خارش پوست شود، کمی دردناک نیز می‌باشد.

  • روش دائمی برای حذف

روش‌‌های دائمی از بین بردن موهای زائد بدن شامل لیزر و الکترولیز هستند که بسیار موثراند.
توجه داشته باشید استفاده از روش‌های موقت در برخی از نواحی بدن بسیار دردناک می‌باشد. اما لیزر موهای زائد شیوه‌ای بلند مدت می‌باشد که حداقل در ۶ جلسه ۹۰٪ موهای زائد شما را از بین می‌برد و پوستی صاف برای شما به ارمغان می‌آورد.

https://pasokheto.ir/ahwaz/%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%87%D9%88%D8%A7%D8%B2/

لیزر موهای زائد (لیزر بدن) چیست؟

امروزه لیزر موهای زائد به یکی از پرطرفدارترین روش‌های دائمی حذف موهای زائد بدن تبدیل شده است؛ در سال‌های اخیر تا کنون متقاضیان براى لیزر موهای زائد روز به روز در حال افزايش بوده‌اند. دلیل محبوبیت این روش این است که سبب خلاص شدن افراد از سالن‌های اپیلاسیون، تیغ، مومک، موبر و دستگاه اپیلیدی همچنین جوش‌ها، لک‌ها و موهای زیر پوستی می‌شود. اما لیزر موهای زائد همانند هر تكنولوژى نوین دیگری احتمال دارد که مورد استفاده سودجویان قرار گيرد. اغلب افرادی که بدون تحقیقات قبلى و صرفاً براساس تبليغات يا قيمت بسیار ارزان‌تر، اقدام به انجام لیزر موهای زائد در مراکز نامعتبر كرده‌اند، بسیار از این روش مايوس هستند. در اين مطلب همراه تیم کلینیک شکیبا باشید تا با ارائه اطلاعات مهم در اين زمينه و معرفى روش صحيح انتخاب مركز مناسب براى انجام ليزر موهاى زائد مانع از تجدید تجارب تلخ همانند از دست دادن پول، زمان و از همه مهمتر سلامتی خود شوید.

امروزه در جهان افراد زیادی به دنبال بهترین راه های از بین بردن موهای زائد بدن هستند.
حالا بهترین روش برای این کار چیست؟
لیزر موهای زائد بدن . همه افراد روش های مختلف برای از بین بردن موهای اضافی و زائد بدن را استفاده کرده اند اما تجربیات نشان اده که لیزر مو بهترین و آسان ترین روش است و هر کسی که برای اولین بار این روش را با بهترین دستگاه لیزر موهای زائد بدن تجربه کند طرفدار این روش آسان و سریع میشود.
اما از کجا میتوان فهمید که بهترین دستگاه لیزر موهای زائد بدن چیست؟
با پیشرفت علم و تکنولوژی دستگاه های زیادی برای لیزر موهای اضافی بدن اختراع شده اند پس با ما همراه باشید تا با انواع آنها همراه با مشخصات ، مزایا و معایب آشنایی کامل پیدا کنید...

 

لیزر موهای زائد بدن چگونه و با چه دستگاه هایی انجام میشود؟

موثر ترین و آسان ترین روش خلاص شدن و از بین بردن مو های زائد بدن لیزر آنهاست که فقط در کلینیک زیبایی پوست و مو قابل انجام است زیرا این کار نیازمند مهارت و تجربه متخصص است.
آقای راکس اندرسون آمریکایی در سال 1996 با استفاده از مطالعات و تجربیات خود کشف کرد میتواند با استفاده از انواج  لیزر و اندازه های درست و دقیق دستگاه لیزر مو میتواند ریشه و یا ساقه های مو را مورد هدف قرار دهد بدون اینکه سلول های پوست و مو اطراف آن تحت تاثیر قرار نگیرند.
حتی آقای اندرسون نیز فکر نمیکرد که روش لیزر مو با دستگاه های مختلف و بعد ها با بهترین دستگاه لیزر موهای زائد بدن انقدر زود به یکی از بهترین و تاثیر گذار ترین روش های از بین بردن مو های اضافی بدن تبدیل شود.
pasokheto.ir میگوید: لیزر مو های زائد بدن به گونه ای است که دستگاه های مختلف لیزر مو امواج های مخصوصی را با طول موج خاص به پوست بدن میتابانند و باعث تخریب مو میشوند حتی بدون اینکه پوست و مو اطراف محل مورد نظر آسیب ببیند.
البته برای این کار دستگاه های مختلفی اختراع شده اند که هر کدام کارایی و کاربرد های مختلف و مخصوصی دارند و همچنین هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند که در ادامه با تمامی دستگاه های لیزر مو و همچنین بهترین دستگاه لیزر مو بیشتر آشنا خواهید شد.

عملکرد دستگاه لیزر موهای زائد

همانطور که گفتیم، دستگاه‌‌های لیزر، با تولید انرژی مشخص، پرتوهای نوری را به فولیکول‌‌های مو‌‌ می‌رسانند. در اثر این تابش، نور در فولیکول مو با رنگدانه تیره جذب‌‌ می‌شود و به گرما تبدیل‌‌ می‌شود. این گرما باعث‌‌ می‌شود تا موهای زائد تیره رنگ از بین بروند. هرچه مو تیره‌تر و ضخیم‌تر باشد، رنگدانه بیشتری دارد و با تابش لیزر، گرمای بیشتری ایجاد‌‌ می‌شود و فولیکول مو از بین‌‌ می‌رود. به همین دلیل به افرادی که قصد لیزر موهای زائد خود را دارند، اکیدا توصیه‌‌ می‌شود که قبل از انجام لیزر، موهای خود را با ژیلت و تیغ شیو کنند و از اپیلاسیون و یا بند زدن بپرهیزند.

آیا لیزر موهای زائد به صورت دائمی اثر‌‌ می‌گذارد؟

باید بدانید که با لیزر، موهای زائد بدن به صورت دائمی از بین‌‌ نمی‌روند. لیزر فقط به صورت دائمی باعث کاهش موهای زائد‌‌ می‌شود. موها به طور دائم در حال رشد هستند و در یک دوره درمانی لیزر موهای زائد، فقط موهایی که در چرخه رشد قرار داشتند، توسط لیزر از بین‌‌ می‌روند. ممکن است موهای زائدی وجود داشته باشند که در زمانی که شما لیزر انجام‌‌ می‌دهید، در دوره استراحت باشند، و بعد از دوره لیزر، رشد کنند. به همین علت، لیزر باعث حذف صددرصدی موها‌‌ نمی‌شود.

چه کسانی‌‌ می‌توانند از لیزر موهای زائد استفاده کنند؟

به طور کلی همه‌‌‌ی افراد‌‌ می‌توانند موهای زائد بدن خود را لیزر کنند. هر چه رنگ پوست روشن‌‌تر و رنگ موهای بدن تیره‌‌تر و ضخیم‌‌تر باشد، اثربخشی لیزر بر آن بیشتر است. چون لیزر بر روی موهای تیره و قسمت‌‌های تیره اثر‌‌ می‌گذارد. اگر رنگ پوست شما تیره باشد، ممکن است دچار عوارض سوختگی شوید. باید دقت کنید برای افراد با رنگ پوست تیره حتما باید از دستگاه‌‌های مخصوص با فرکانس پرتو کمتر استفاده کنند تا دچار سوختگی نشوند.

 



:: برچسب‌ها: لیزر موهای زائد ,
:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی ، وظیفه مهم تربیت معلم برای وزارت آموزش و پرورش کشور را بر عهده دارند و در تمام استان ها با توجه به نیاز منطقه ، در تعدادی از رشته های شغلی دانشجو معلم پذیرش می کنند. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از همان ابتدای ورود به دانشگاه از حقوق و مزایایی برخوردار هستند که البته بخشی از حقوق آنها در مقابل خدمات و امکاناتی که ارائه می شود ، کسر می گردد. در این مطلب می خواهیم بررسی کنیم که حقوق دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در سال 1402 چقدر است؟ و چه مواردی باعث کسر حقوق می شود.

دانشگاه فرهنگیان ازجمله دانشگاه هایی است که در رابطه با دانشجویان خود تعهد خدمتی دارد. به همین دلیل کلیه دانشجویان و فارغ التحصیلان علاوه بر بهره مندی از شرایط تحصیل رایگان در این دانشگاه، در دوران دانشجویی نیز از حقوق برخوردار خواهند بود.

میزان حقوق دانشجو معلمان متاهل و مجرد رشته های دانشگاه فرهنگیان، ممکن است در هر سال دچار تغییراتی گردد، که البته به طور معمول این تغییر در جهت افزایش می باشد.

با توجه به اینکه تعداد سنوات دانشجو معلمان بسیار کم است، می‌توان گفت با فردی که به تازگی استخدام شده، آنچنان تفاوتی نخواهد داشت. به طور تقریبی حقوق دانشجو معلم با فردی که به تازگی استخدام شده تفاوت اندکی دارد.

اگر درباره میزان دقیق حقوق دانشگاه فرهنگیان در سال جاری کنجکاو باشید، باید بگوییم که امسال نیز با توجه به افزایش ضریب حقوق کارکنان، به فیش حقوقی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نیز افزوده شده است. بنحوی که در حال حاضر در سال ۱۴۰۰ به طور میانگین حقوق یک دانشجو معلم سه میلیون و شش صد هزار تومان می باشد.

با هدف بهبود کارایی دبیران شاغل در وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه های فرهنگیان و تربیت معلم در تمامی استان ها، اقدام به تربیت دانشجو معلم های خبره برای کشور کرده اند. دانشگاه های فرهنگیان اکثر استان ها و مناطق را تحت پوشش قرار می دهند. دانشجویانی که برای تحصیل در این دانشگاه ها پذیرفته می شوند، دانشجو معلم نامیده می شوند.

دانشجو معلم ها در دانشگاه های فرهنگیان از مزایای بسیاری نسبت به دانشجویان دانشگاه های دیگر برخوردارند. یکی از مزایای دانشگاه فرهنگیان عدم پرداخت شهریه است. دانشجویان این دانشگاه بدون داشتن دغدغه پرداخت شهریه، مشغول به تحصیل هستند.

هم چنین دانشگاه برای آسایش بیشتر دانشجویان خود و تربیت معلمانی عالی رتبه برای کشور اقدام به پرداخت حقوق به دانشجویان خود کرده است. دانشجویان از همان ابتدای ورود به دانشگاه فرهنگیان علاوه برنداشتن دغدغه پرداخت شهریه، دغدغه هزینه های روزمره دانشجویی نیز از دوش آنها برداشته می شود.

هم چنین سال های تحصیل در دانشگاه فرهنگیان برای دانشجو معلم ها از سنوات شغلی آنها محسوب می شود و به همین ترتیب فرهنگیان زودتر از مشاغل دیگر بازنشسته می شوند.

دانشجویان پسر در دانشگاه فرهنگیان ملزم به رفتن به خدمت سربازی نیستند و فقط باید دوره مقدماتی رزم را بگذرانند و سپس در مناطق محروم به عنوان سرباز معلم خدمت خود را سپری کنند. دانشگاه فرهنگیان در اکثر رشته ها تا دوره تخصصی دکتری امکان ادامه تحصیل دارد.

میزان پذیرش دانشگاه فرهنگیان هر ساله کمتر شده و رقابت در آن بیشتر می شود. باید اشاره کنیم که پذیرش و قبولی دانشگاه فرهنگیان وابسته به میزان قبولی بومیان منطقه، سهمیه جنسیتی و… است. به این موضوع توجه کنید که قبولی در کنکور برای دانشگاه فرهنگیان، نیاز به تراز و رتبه های خیلی پایینی دارد.

کسر از حقوق دانشجویان دانشگاه فرهنگیان چقدر است؟

حقوق دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به صورت ماهانه پرداخت می شود اما دانشجویانی که از امکانات دانشگاه استفاده می کنند ، حقوق کمتری به آنها تعلق می گیرد که درصد کسر از حقوق به صورت زیر است :

  • کسر 45 درصد : از حقوق از دانشجویانی که از تمام امکانات و خدمات رفاهی شامل غذا و خوابگاه در تمام روزهای هفته بهره مند هستند.
  • کسر 30 درصد : از حقوق از دانشجویانی که از تمام امکانات و خدمات رفاهی شامل غذا و خوابگاه در نیمی از روز های هفته بهره مند هستند.
  • کسر 20 درصد : از حقوق از دانشجویانی که فقط از غذا (صبحانه ، ناهار یا هر دو) استفاده می کنند.
  • کسر 10 درصد : از حقوق دانشجویانی که فقط از خوابگاه بهره مند هستند و از غذا استفاده نمی کنند.

    کسورات حقوق دانشگاه فرهنگیان چیست؟

    حکم دانشجویان این دانشگاه در دوران دانشجویی با زمانی که مشغول به کار می شوند متفاوت خواهد بود. با توجه به اینکه تحصیل در این دانشگاه کاملاً رایگان است، به همین دلیل تمامی تسهیلات و امکانات رفاهی رایگان از حکم کلیه دانشجویان کم خواهد شد.

    بیمه دانشجو معلمان نیز در دوران دانشجویی همانند دوران پس از فارغ التحصیلی نخواهد بود. همچنین، میزان حقوق دانشجو معلمان متاهل و مجرد با توجه به امکاناتی که استفاده می کنند، متغیر می باشد. کسورات اجباری حقوق این دانشجویان عبارتند از بیمه بازنشستگی، بیمه درمان، مالیات و بیمه عمر و … که در سال جاری، حدود 400 تا 450 هزار تومان برآورد شد.

    اما موارد دیگر تنها در صورت استفاده دانشجو کسر خواهد گردید، مانند کسورات ترددی، خوابگاهی، تابستان و کرونا. سهم هر کدام از این موارد نیز 20 درصد می باشد.

    البته این مقدار در سال های گذشته بیشتر بود که به دلیل اعتراضاتی که از سوی دانشجویان صورت گرفت، هیئت امنا آن را به 20 کاهش داد.

 



:: برچسب‌ها: حقوق دانشجو فرهنگیان ,
:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

در صورتی که زوجی بدون استفاده از وسایل پیشگیری اقدام به بارداری نمایند و خانم بالای 35 سال سن، 6 ماه و کمتر از آن 1 سال باردار نشود، نابارور محسوب می شود و باید به پزشک متخصص مراجعه کنند. 

در صورتی که زوجی 6 ماه اقدام به بارداری نموده باشند و خانم بالای 35 سال سن داشته باشد  زوجی 12 ماه بدون استفاده از وسایل پیشگیری اقدام به بارداری نمایند در صورت باردار نشدن، نابارور محسوب می شوند.

معمولا در باروری طبیعی، 73 تا 80 درصد زوج ‌ها پس از شش ماه و 85 تا 90 درصد آن‌ها بعد از 12 ماه نزدیکی منظم و بدون استفاده از روش های پیشگیری، موفق به بارداری می شوند؛ چرا که احتمال بارداری در هر چرخه قاعدگی تنها بین 15 تا 20 درصد است. بنابراین نباید این حقیقت را نادیده گرفت که فرآیند موفقیت در بارداری ممکن است کمی زمان‌بر باشد.

 

ناباروری چیست؟

یکی از اصلی ترین دغدغه های زوجین داشتن درک درست از تعریف ناباروری و نازایی است. در ابتدا توجه کنید که ناباروری به معنی هرگز بچه دار نشدن، نیست اما سوال اصلی این است که مفهوم درست ناباروری چیست؟ بر اساس جدیدترین تعریف جامعه‌ی پزشکان باروری آمریکا، نازایی یک بیماری می‌باشد. 

اگر شما هم با وجود تلاش‌های مکرر هنوز موفق به بارداری نشده‌اید و این نگرانی به سراغتان آمده است که نکند نتوانید بچه‌دار شوید، لازم است بدانید که بر اساس آمار، در تمام دنیا تنها 10 تا 15 درصد از زوج‌ هایی که در سنین باروری هستند از مشکلات ناباروری رنج می ‌برند. 

از نظر پزشکان تنها زمانی که زوجین بعد از یک سال نزدیکی منظم و بدون استفاده از روش های پیشگیری، باردار نشوند، تشخیص ناباروری قطعی خواهد شد.

البته لازم به ذکر است که این بازه‌ی زمانی برای خانم‌ های بالای 35 سال، شش ماه در نظر گرفته می شود.

برخلاف باورهای خرافی و رایج قدیمی ‌‌که در آن معمولاً تنها زنان را مسئول بچه‌ دار نشدن و ناباروری می‌دانستند، علل ناباروری حاصل از وجود مشکل در یکی از زوجین (چه زن و چه مرد)، هر دوی آن‌ ها و یا ترکیبی از عواملی باشد که از باردار شدن یا ادامه یافتن بارداری جلوگیری می‌کنند.

https://pasokheto.ir/tehran/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D9%86%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86/

برخی از دلایل نازایی زنان عبارتند از:

  • اختلالات تخمدان: مشکلات تخمدان و اختلالات تخمک گذاری مثل تخمک های کم، تخمک های نامناسب و یا عدم تخمک گذاری می تواند باعث نازایی شود. همچنین وجود کیست در تخمدان می تواند باعث ناباروری شود.
  • مشکلات رحمی: با اینکه مشکلات رحمی بیشتر باعث سقط جنین می شوند تا نازایی، اما می توانند در نازایی نیز موثر باشند.
  • مشکلات لوله رحم: مشکلات لوله رحم از جمله بسته بودن لوله می تواند باعث نازایی شود.
  • سرویکس: در صورتی که اختلالاتی در سرویکس یا همان دهانه رحم وجود داشته باشد، اسپرم زنده نخواهد ماند و منجر به نازایی خواهند شد.

همانطور که ذکر شد دلایل ناباروری می توانند مربوط به مردان باشند، که شایع ترین دلایل نازایی مردان عبارتند از:

  • عدم نزول بیضه ها: عدم نزول بیضه هنگامی اتفاق می افتد که فرد نتواند بیضه را دراخل اسکروتوم احساس کند، که به اصطلاح بیضه داخل شکمی گفته می شود.
  • انسداد مجرای منی: انسداد در مجرای مختلفی که اسپرم را از بیضه‌ ها به آلت می رساند، می‌ تواند سبب مشکلات عبور اسپرم گردد. انسداد مجرای منی نیز باعث عدم باروری می شود.
  • مشکلات آلت تناسلی فرد از جمله هیپوسپادیازیس یا اپیسپادیاس
  • سندروم داون
  • عفونت پروستات
  • انزال زودرس
  • استفاده از برخی داروهای فشار خون، داروهای اعصاب، ضد افسردگی و یا داروهای شیمیایی
  • مصرف الکل و یا دخانیات

    ناباروری چقدر شایع است؟

    pasokheto.ir میگوید: تخمین زده می‌شود که از هر ۱۰ زن بین ۱۵ تا ۴۴ سال، ۱ نفر برای باردار شدن مشکل دارد. در برخی از افراد هم با وجود باروری مشکلات بارداری وجود دارد:

    • قبل از هفته بیستم بارداری (سقط جنین).
    • بعد از هفته بیستم بارداری (مرده زایی).

    انواع ناباروری چیست؟

    انواع ناباروری عبارت‌اند از:

    • اولیه: زنی که هرگز باردار نشده است و پس از یک سال عدم استفاده از لوازم کنترل بارداری نمی‌تواند باردار شود.
    • ثانویه: ناباروری ثانویه زمانی اتفاق می‌افتد که یک زن نتواند پس از حداقل یک بارداری موفق دوباره باردار شود.


:: برچسب‌ها: انواع ناباروری ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

سامانه ضمن خدمت فرهنگیان ltms.medu.ir یکی از سایت هایی است که وزارات آموزش و پرورش به منظور ارائه آموزش های لازم به معلمان و کارکنان خود ایجاد نموده است. با توجه به نقش مهم و حیاتی معلمان در تعلیم و تربیت دانش آموزان، لازم است همواره از بهترین روش های آموزشی آگاهی داشته و در تدریس خود از آن ها استفاده نمایند. در همین راستا، اداره آموزش و پرورش اقدام به برگزاری دوره هایی تحت عنوان دوره ضمن خدمت برای دبیران و کارمندان این ارگان می کند. همان طور که از نام این دوره ها هم مشخص است، آموزش های لازم را در موضوعات مختلف هم زمان با خدمت معلمان به آن ها ارائه می دهد. در گذشته نام نویسی و شرکت در این دوره ها به صورت حضوری انجام می گرفت. اما در حال حاضر، سایت ضمن خدمت فرهنگیان امکان نام نویسی مشمولین را به صورت غیر حضوری فراهم کرده است. بنابراین، متقاضیان با مراجعه به این سامانه می توانند ثبت نام در دوره های گوناگون را انجام دهندمشکل در ورود به سامانه ltms را بیشتر فراگیرانی که دوره های ضمن خدمت فرهنگیان را در این سامانه می گذرانند دارند. برخی از این مشکلات که احتمالا شما هم با آنها روبرو بوده اید عبارتند از :

  • حذف بخش زیادی از ساعات گذرانده شده ضمن خدمت
  • پر شدن سقف سالیانه
  • فعال نشدن بخش آزمون پایان دوره ها
  • عدم نمایش کلاسهای ضمن خدمت
  • فعال نشدن کلاسهای ضمن خدمت در تاریخ مقرر پس از ثبت نام
  • عدم نمایش دوره های گذرانده شده
  • فراموشی رمز ضمن خدمت فرهنگیان
  • و ….

این موارد از جملات مشکلات سامانه ضمن خدمت فرهنگیان هستند برای کاربران پیش آمده است. برخی از خطاها مثل عدم نمایش کلاس ها و دوره ها مربوط به خود سامانه است و به زودی رفع می شود. اما برای رفع سایر مشکلات لازم است با کارشناس پشتیبانی تماس بگیرید تا خطا را برای شما رفع کنند. همچنین با توجه به بروزرسانی سامانه ال تی ام اس ، فراگیران در بخش نام کاربری باید کد ملی درج نمایند.

این موارد از جمله مشکلات سامانه ضمن خدمت فرهنگیان ال تی ام اس هست که برای کاربران پیش آمده است. برخی از خطاها مثل عدم نمایش کلاس ها و دوره ها مربوط به خود سامانه است و رفع خواهد شد.

اما برای رفع سایر مشکلات لازم است با کارشناس پشتیبانی تماس بگیرید تا خطا را برای شما رفع کنند. همچنین با توجه به بروزرسانی سامانه ال تی ام اس ، فراگیران در بخش نام کاربری باید کد ملی درج نمایند.

نحوه رفع خطای ورود به سامانه Ltms

نحوه رفع خطای ورود به سامانه Ltms به این صورت است که: سامانه  ال تی ام اس  را به روز رسانی کنید. فراگیران برای ورود به این سامانه باید در بخش نام کاربری کد ملی خود را درج نمایند و رمز عبور نیز همان رمز قبلی است.

اکثر مواقع مشکل در ورود به سامانه LTMS به دلیل بروزرسانی و ایجاد تغییرات در سایت است که خودشان مشکل را برطرف می کنند. در صورت داشتن سوال با کارشناسان ما در تماس باشید.

 اگر وارد سامانه شده اید ولی خطای رمز مشاهده می کنید ، لازم است که با کارشناس ضمن خدمت اداره تماس بگیرید تا برای شما رمز جدید ایجاد نماید.

خطای سرور در ورود به سامانه ltms

یکی دیگر از مسایل مربوط به خطای ورود به سامانه Ltms خطای سرور در ورود به سامانه Ltms است. بسیاری از کاربران سایت ضمن خدمت فرهنگیان در هنگام ورود به این سامانه خطای سرور را دریافت می کنند و مشکل در ورود به سایت دارد.

خطای سرور از سمت خود سامانه است و مشکل از اینترنت یا دستگاه شما نیست. برای رفع مشکلات سروری و امنیتی سامانه ltms صبور باشید تا در طی چند روز مشکل برطرف شود.

همان گونه که اشاره کردیم، وزارت آموزش و پرورش با ایجاد سامانه ضمن خدمت فرهنگیان امکان بهره مندی از خدمات متعددی را در این حوزه برای معلمان و سایر کارمندان آموزش و پرورش فراهم کرده است. از جمله مهم ترین خدمات این سایت می توان به مشاهده لیست دوره های موجود و ثبت نام در آن ها اشاره نمود. بنابراین، معلمان و سایر کارکنان آموزش و پرورش دیگر نیازی به مراجعات حضوری جهت نام نویسی در این دوره ها نداشته و می توانند از همین طریق ثبت نام شان را انجام دهند. البته اولین گام برای استفاده از خدمات مختلف سایت ضمن خدمت فرهنگیان وارد شدن به آن است که کاربران باید با روش انجام این کار آشنایی داشته باشند. با توجه به این موضوع، در این قسمت نحوه ورود به سامانه مذکور را به صورت کامل برای تان آورده ایم تا جهت این امر با مشکلی رو به رو نشوید.

برای این کار لازم است یک سری مراحل ساده را پشت سر بگذارید که در ادامه به آن ها پرداخته ایم. این مراحل مورد نیاز برای وارد شدن به سامانه مذکور به شرح زیر می باشند.

  1. ۱ابتدا باید نشانی اینترنتی این سامانه یعنی ltms.medu.ir را در مرورگر خود قرار داده و جست و جو نمایید. برای استفاده از این سامانه می توانید از سیستم های رایانه ای یا گوشی های موبایل استفاده کرده و از این نظر با محدودیتی مواجه نخواهید بود
  2. ۲بعد از این که آدرس فوق را سرچ کردید، اولین سامانه بالا آمده در لیست نتایج گوگل با عنوان « LTMS - وزارت آموزش و پرورش» را انتخاب کرده و به آن وارد شوید.


:: برچسب‌ها: ltms ,
:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

یعنی متقاضیان می توانند در یک سال دو مرتبه در کنکور سراسری شرکت کنند و دیگر یک سال کامل پشت کنکور نمانند. ثبت نام نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۲ در سایت سازمان سنجش از روز ۸ تا ۱۴ آبان۱۴۰۱ شروع و آزمون نوبت اول در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دی ماه برگزار می شود. نام نویسی نوبت دوم نیز بین روزهای ۱۵ تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ آغاز و نوبت دوم کنکور در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴ و ۱۵ تیر ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. ضمنا در کنکور سراسری ۱۴۰۲ دروس عمومی حذف شده و فقط از مطالب کتاب های درسی تخصصی هر رشته آزمون گرفته می شود. بنابراین برای موفقیت بیشتر در این آزمون ضروری است تا از تغییرات کتاب درسی کنکور ۱۴۰۲ آگاه باشیم. در این مقاله به تفکیک تغییرات کتاب های درسی را در رشته های تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

تغییرات کتب درسی کنکور ۱۴۰۲ : آخرین تغییرات منابع کنکور 1402 نسبت به کنکور 1401 رشته تجربی ، ریاضی و انسانی : تغییر کتاب های درسی سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱,تغییر منابع کنکور ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱,تغییرات اقتصاد ۱۴۰۲,تغییرات تاریخ و جغرافیا ۱۴۰۲,تغییرات حسابان ۱۴۰۲,تغییرات دینی ۱۴۰۲,تغییرات روانشناسی ۱۴۰۲,تغییرات زیست ۱۴۰۲,تغییرات شیمی 1402,تغییرات عربی 1402,تغییرات فنون ادبی ۱۴۰۲,تغییرات فیزیک ۱۴۰۲,تغییرات کتب درسی کنکور ۱۴۰۲,تغییرات گسسته ۱۴۰۲,تغییرات منطق و فلسفه ۱۴۰۲, تغییرات هندسه ۱۴۰۲,کدام دروس کتاب درسی جدید بگیریم ؟,کنکور 1402

https://pasokhbama.com/%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%AF%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1-1402/

هرساله بعد از پایان آزمون های سراسری کنکور در کشور یعنی به نحوی در اواسط تیرماه، کسانی که به نحوی می دانند نتیجه کنکور برایشان آنگونه که مدنظر می باشد، نخواهد بود، از همان ابتدای کار تصمیم می گیرند برای سالی دیگر باردیگر شانس خویش را امتحان نموده و در آزمون کنکور بعدی شرکت کنند. سوالی که برای اغلب شرکت کنندگان پیش می آید، این است که آیا محتویات کتاب های درسی عوض شده اند یا نه. و اگر هم عوض شده اند تا چه حد؟
داوطلبی که در کنکور 1401 شرکت کرده بود، برای دهم کتاب های چاپ 1398 و یازدهم چاپ 1399 و دوازدهم چاپ 1400 را می خوند ولی الان برای دهم باید 1399 و یازدهم 1400 و دوازدهم 1401 را بخواند.

تهیه کتاب های درسی جدید هم آسان نیست. چون فقط یک بار به دانش آموزان براساس کد ملی به صورت یارانه ای، کتاب های اصلی مدرسه را تحویل می دهند و بعد از آن باید از بازار آزاد تهیه گردد. در بازار آزاد هم کتابهای اصلی پیدا نمی شود و همگی کپی بوده و کیفیت اصلی را نداشته و تازه قیمت بسیار بالایی دارند. اینجاست که باید هوشمندانه عمل کرد. باید تغییرات درسی را بررسی کرد و اگر واقعا تغییرات اساسی ای صورت نگرفته باشد، از تهیه کتاب جدید اجتناب کرد.

زیست شناسی

تغییرات کتاب زیست شناسی
در بین دروس تخصصی رشته آزمایشی تجربی، زیست از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا اولا ضریب بالایی از کنکور را به خود اختصاص می دهد و درثانی تغییرات در این درس بسیار مهم بوده و تجربه نشان داده طراحان کنکور از این تغییرات سوال طرح می کنند.

تغییرات کتاب های درسی عمومی برای کنکور 1402 

دروس عمومی هر ساله در کنکور سراسری 100 سوال را به خود اختصاص می دهند و داوطلبان باید در مدت 75 دقیقه به 25 سوال ادبیات ، 25 سوال عربی ، 25 سوال زبان انگلیسی و 25 سوال فرهنگ و معارف اسلامی پاسخ دهند. درصدهای اکتسابی در دروس عمومی تاثیر زیادی در رتبه داوطلب دارند و نباید از اهمیت این دروس غافل شد.

احتمالا این را هم بپسندید  نداشتن کارت ملی برای کنکور 1402 - آیا کارت ملی سره جلسه کنکور لازم است ؟

اما در کنکور 1402 نحوه تاثیر نمره دروس عمومی در آزمون متفاوت خواهد بود و طبق تصمیماتی که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ، از کنکور 1402 و پس از آن ، سوالات دروس عمومی به طور کلی از آزمون حذف خواهند شد و در واقع داوطلبان دیگر نیازی نیست که 4 درس عمومی را برای شرکت در کنکور مطالعه کنند.

اما حذف دفترچه سوالات عمومی از کنکور به معنای بی تاثیر بودن این دروس بر نتیجه آزمون نیست بلکه ، نمراتی که دانش آموزان در امتحانات کتبی در دروس عمومی کسب کرده اند ، به طور مستقیم بر نتیجه آزمون تاثیر گذار خواهند بود.

بنابراین اگر داوطلب کنکور سراسری 1402 هستید ، سعی داشته باشید در امتحانات کتبی دروس عمومی نمرات بالایی کسب کنید تا تاثیر مثبتی بر رتبه کنکور شما داشته باشند. اگر هم دانش آموز نیستید و فارغ التحصیل شده اید ، می توانید با شرکت در امتحانات ترمیم معدل ، نمرات خود را ارتقا دهید.

 

 
 

تغییرات کتاب های درسی اختصاصی برای کنکور 1402 

در کنکور 1402 فقط از دروس تخصصی سوال مطرح خواهد شد و هیچ یک از کتاب های تخصصی حذف نمی شوند. ضمن اینکه دو بار در سال آزمون برگزار می شود و داوطلبانی که در آزمون مرحله اول موفق به کسب رتبه و تراز لازم نشوند ، می توانند در همان سال در آزمون مرحله دوم شرکت کنند.

تغییرات کتاب درسی کنکور ۱۴۰۲ دروس تخصصی انسانی

دروس تخصصی کنکور انسانی شامل ریاضی، اقتصاد، زبان و ادبیات فارسی، عربی، تاریخ و جغرافیا، فلسفه و منطق، علوم اجتماعی و روان شناسی می باشد. تغییرات کتاب درسی کنکور ۱۴۰۲ در رشته انسانی به شرح زیر است:

  • کتاب های ریاضی و آمار سه سال  و فلسفه یازدهم و جغرافیا یازدهم و علوم فنون دوازدهم کاملا بدون تغییر است.
  • اقتصاد کاملا عوض شده است
  •  جغرافیا دهم صفحات ۶ ، ۳۲ ، ۵۳ ، ۵۶، ۵۷، ۵۸، ۵۹ ، ۶۵ ، ۶۷، ۷۱ تغییرات جزئی داشته اندجغرافیا دوازدهم صفحه ۴۹ و ۸۲ تغییرات بسیارجزئی داشته اند
  •  تاریخ دهم کاملا بدون تغییر ولی تاریخ یازدهم در صفحه ۲۶ یک جمله اضافه شده
  •  تاریخ دوازدهم در صفحات ۲۰ و ۲۱ و ۹۷ و ۱۲۸ و ۱۴۳ و ۱۵۲ تغییرات بسیار جزئی داشته اند
  •  علوم و فنون ادبی دهم صفحه ۲۸ و یازدهم صفحه ۸۴ تغییرات بسیار جزئی داشته است
  •  جامعه شناسی دهم و یازدهم تغییراتی نداشته ولی جامعه شناسی دوازدهم درس ۶ برخی صفحات دچار حذف و اضافه شده که حتما خودتون بررسی کنین و تغییرات رو اعمال کنین
  •  روانشناسی یازدهم صفحات ۱۶،۱۷،۲۰،۸۱ تغییرات جزئی داشته و کلماتی اضافه شده حتما این صفحات رو بررسی کنید
  •  عربی دهم صفحه ۷ تمرین۳ فرومایگان (فرومایه ترها)  و شایستگان (شایسته تر ها)عبارت هایی که داخل پرانتز نوشتم اضافه شده و صفحه ۲۶ کلمه (عبر) از جدول معانی حذف شده و صفحات ۴ و ۲۷ و ۷۵ تغییرات بسیار جزئی داشته اند
  •  عربی یازدهم صفحه ۷۲ جمله (فاذا یکون....فی عز ملکه) حذف شده و صفحه ۷۴ کلمات (سابق،التزال، ملک) حذف شده
  •  عربی دوازدهم صفحات ۱۷ و ۱۹ و ۲۹ تغییرات بسیار جزیی داشته اند
  •  منطق دهم صفحه ۱۷ پاراگراف اول کاهن پیشگویی کرد که (در جنگ لیدیه با ایران آن پادشاهی قدرتمند نابود خواهد شد)جمله ای که داخل پرانتز گذاشتم جایگزین شده


:: برچسب‌ها: تغییرات کتاب درسی ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

انسان با گذشتن زمان و افزایش سن دچار مشکلات زیادی می‌شود. یکی از این مشکلات شل شدن پوست است که به دلیل کاهش کلاژن یا آتروفی بافت‌های ماهیچه‌ای رخ می‌دهد. شل شدن و افتادگی پوست در ناحیه صورت می‌تواند به افتادگی گونه‌ها منجر شود. این مشکل می‌تواند موجب احساس عدم زیبایی و کاهش اعتماد به نفس افراد شود. امروزه و با پیشرفت دانش و تکنولوژی شما می‌توانید از این مشکل جلوگیری کرده و اگر دچار این مشکلات هستید آنها را برطرف کنید. تزریق ژل گونه در شیراز بهترین راه جلوگیری از بروز این مشکلات و حفظ کردن زیبایی، جوانی و طراوت شما می‌باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با هر آنچه که باید درباره‌ی این راهکار بدانید آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

ژل گونه چیست؟

ژل گونه یا ژل صورت، ماده ای ژلاتینی است که در کلینیک‌‎های زیبایی به قسمت‌های مختلف صورت تزریق می‌شود. جنس ژل‌های تزریقی از هیالورونیک اسید می‌باشد. این ماده به شکل طبیعی در بخش‌های مختلف بدن از جمله چشم، استخوان‌ها، غضروف‌ها و مفاصل وجود دارد. در حالت عادی در بدن یک انسان حدود 15 گرم هیالورونیک اسید وجود دارد. بنابراین می‌توان گفت که ژل گونه یک راهکار طبیعی برای حفظ ساختار صورت یا تغییر فرم آن می‌باشد.

دلایل تزریق ژل گونه

تزریق ژل گونه می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. همانطور که قبل‌تر هم به آن اشاره شد یکی از دلایل تزریق این ماده، افزایش سن است. با افزایش سن بدن دچار تغییراتی می‌شود که یکی از مهمترین این تغییرات افتادگی پوست می‌باشد. افتادگی پوست در ناحیه صورت می‌تواند برای بسیاری از افراد آزار دهنده باشد. به همین علت این افراد می‌توانند با مراجعه به کلینیک زیبایی و تزریق این ماده این افتادگی را جبران کنند.

تزریق ژل گونه

تزریق ژل گونه برای افرادی که خواهان چهره منحصر به فرد هستند عمل مناسبی محسوب می شود اغلب افرادی که دارای گونه استخوانی و برجسته هستند چهره جذاب تری دارند به همین دلیل امروزه افراد از روش های مختلف برای برجسته کردن گونه های خود استفاده می کنند.

تزریق ژل گونه گذاری :

برای برجسته کردن گونه با ژل ، ابتدا نقاط تزریق بر روی پوست مشخص می شود و سپس با استفاده از سرنگ مقداری ژل به ناحیه مورد نظر تزریق می شود و باعث برجسته شدن و جوانسازی و رفع چروکیدگی های پوست می شود.

تزریق ژل به گونه باعث می شود که صورت چاق تر و پوست لطیف و بدون و چروکیدگی به نظر برسد.

همچنین ژل به صورت حجم می دهد و باعث جوانسازی پوست و شادابی بیشتر صورت می شود.

برجسته کردن گونه با ژل چه مزایایی دارد؟

  • این روش غیر تهاجمی می باشد.
  • نیازی به بستری شدن و استراحت مطلق ندارد.
  • باعث کاهش خطوط موجود در صورت می شود.
  • مقرون به صرفه می باشد.
  • کاملا ایمن و بدون خطر می باشد.

    در مقایسه با دیگر گزینه های درمانی، مانند ایمپلنت های گونه و لیفت صورت با عمل جراحی، فیلرهای گونه چند فایده واضح دارند:

    • فرآیند فیلر گونه می تواند در دفتر یک جراح پلاستیک یا متخصص پوست انجام شود و به مقدار کم بیهوشی نیاز دارد. در برخی موارد به بیهوشی هم نیازی نمی باشد.
    • بهبودی برای فیلرهای گونه سریع می باشد و بسیاری از افراد بعد از تمام شدن فرآیند، می توانند بلافاصله به فعالیت های معمول خود برگردند.
    • فیلرهای گونه، ماه‌ها یا سال‌ها پایدار باقی خواهند ماند، اما نتیجه آن دائمی نخواهد بود. در نتیجه، اگر شما نظر خود را نسبت به آن تغییر داده اید، با نتیجه به دست آمده گیر نکرده اید.
    • فیلرهای گونه، ریسک بسیار پایین از پیچیدگی های جدی یا عفونتی را با خود به همراه دارند.
    • فیلرهای گونه بعد از تزریق، قابلیت اصلاح شدن دارند و بدان معنی است که شما می توانید فیلرهای بیشتری را در نقطه تزریق شده اضافه کنید تا بتوانید به نتیجه دلخواه خود برسید.
    • فیلرهای گونه، از دیگر عمل های جراحی تهاجمی که وضعیت ظاهری گونه های شما را بهبود می دهند، هزینه کمتری دارند.

    داوطلبان ایده آل برای فیلرهای گونه


    بزرگسالان با سن 21 سال به بالا که می خواهند گونه های خود را چاق کنند، به ناحیه گونه خود حجم داده، یا چین و چروک های خفیف تا متوسط را از بین ببرند، ممکن است داوطلبان ایده آل برای فیلرهای گونه باشند. این افراد نباید سیگار بکشند، باید از سلامت معمول خوبی برخوردار باشند، نباید حساسیت یا مشکلات پزشکی داشته باشند و قادر باشند تا از پوست خود بعد از انجام درمان محافظت کنند.

    فیلرها از چه چیزی ساخته شده اند؟


    محصولات بسیار متنوعی از فیلرها موجود است که متخصصان زیبایی از آنها استفاده می کنند. به طور کلی، فیلرها براساس مواد سازنده خود طبقه بندی می شوند. یک نکته برای امنیت شما: همیشه اطمینان حاصل کنید که از برندهای فیلر تأیید شده سازمان غذا و دارو (که فقط به وسیله یک متخصص با مجوز، مانند یک متخصص پوست با گواهینامه)، استفاده کنید.

    اسید هیالورونیک

    اسید هیالورونیک به ماده طبیعی گفته می شود که در حال حاضر در پوست شما پیدا می شود. این ماده به چاق و هیدراته ماندن پوست کمک می کند. فیلرهای اسید هیالورونیک معمولاً نرم و ژل مانند هستند. نتایج آن موقت می باشد، و 6 تا 12 ماه یا بیشتر، قبل از جذب تدریجی طبیعی ذرات توسط بدن، پایدار خواهد بود. بیشتر فیلرهای اسید هیالورونیک از لیدوکائین تشکیل شده است تا بتواند ناراحتی را در حین و پس از درمان کاهش دهد.

    فیلرهای اسید هیالورونیک عبارتند از:

    • Juvéderm
    • Revofil
    • Aliaxin
    • Revanesse


:: برچسب‌ها: تزریق ژل گونه ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

آر اف پوست نوعی دستگاه تقویت‌کننده پوست است که با فرآیند‌های مخصوصی باعث تولید سلول‌های کلاژن ساز و جوانساز پوست می‌شود. این دستگاه موجب برطرف کردن ایرادات پوستی شده و با از بین بردن سلول‌های مرده پوست فرآیند بازسازی و جایگزینی سلول‌های جدید را در لایه‌های سطحی و میانی پوست انجام می‌دهد. این روش مدرن ایمن است و بدون جراحی نتیجه دلخواه را به شما خواهد داد. اگر کلی بخواهیم به سؤال آر اف پوست چیست پاسخ دهیم باید گفت نوعی تکنولوژی جوانسازی پوست که باعث از بین رفتن چین و چروک‌ها، از بین بردن منافذ پوستی، شفافیت پوست و لیفت پوست صورت شده و جای لک و جای اسکار را نیز از بین می‌برد. در ادامه مزایای آر اف پوست و هزینه آر اف صورت را بررسی خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

دستگاه آر اف چگونه کار میکند؟

در دهه اخیر استفاده از دستگاه آر اف به منظور جوانسازی پوست صورت، طرفدار بسیاری پیدا کرده است. ابتدا دستگاه‌های آر اف تنها محدود به مدل‌های تک قطبی و دو قطبی بودند اما اکنون با پیشرفت علم و فناوری در این زمینه دستگاه‌های آر اف بسیاری چون سوزنی، پالسی، فرکشنال، تک فاز و… ساخته شده‌اند. با وجود اینکه هرکدام از این دستگاه‌ها کاربرد و ویژگی‌های خاص خود را دارند اما کار با همه آن‌ها به یک شکل است.

با توجه به محتوای منتشر شده در ncbi: استفاده از این دستگاه‌ها بر مبنای انرژی الکترومغناطیس به همراه گرما و حرارت است. این گرما روی لایه درم پوست تمرکز می‌کند و با ساخت بافت فیبری موجب ساخت کلاژن و ترمیم پوست صورت خواهد شد. با افزایش میزان کلاژن پوست صورت چین و چروک، شل شدگی پوست، ضایعات پوستی و… درمان می‌شوند.

 

https://pasokheto.ir/tehran/%D8%A2%D8%B1-%D8%A7%D9%81-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86/

کاربردهای دستگاه آر اف چیست؟

این دستگاه کاربردهای بسیاری دارد که در ادامه با مهم‌ترین آن‌ها آشنا خواهید شد:

کلاژن سازی
امواج دستگاه آر اف دارای انرژی‌ هستند و می‌توانند در لایه درم پوست صورت موجب تولید کلاژن شوند. کلاژن یکی از مهم‌ترین پروتئین‌های مورد نیاز پوست است که موجب ترمیم و شادابی پوست خواهد شد. در واقع این انرژی در لایه درم به گرما تبدیل می‌شود و همین گرما موجب ساخته شدن کلاژن خواهد شد.

همچنین گرما واردشده بر پوست با روش RF به تحریک تولید کلاژن و بهبود پوست نیز کمک می‌کند. کلاژن درواقع:

  • رایج‌ترین پروتئین در بدن شماست.
  • چارچوب و ساختار پوست شما را ایجاد کرده و بازسازی می‌کند.
  • به پوست شما استحکام می بخشد.

این درحالی است که با افزایش سن، سلول‌ها، کلاژن کمتری تولید کرده که نتیجه این روال، افتادگی پوست و ایجاد چین‌وچروک است. به‌طور طبیعی شلی پوست در حدود 35 تا 40 سالگی رخ می‌دهد که کمیت و کیفیت کلاژن تولیدشده توسط پوست نیز در این روند بسیار تاثیرگذار است. آر اف درمانی است که از سال 2001 برای مبارزه با افتادگی و کاهش علائم پیری پوست کاربرد دارد.

مزایای روش درمانی RF

 مزایای اولیه RF تراپی، سفت‌کردن پوست و خلاص‌شدن از شر چین‌وچروک است. با این حال، این روش درمانی به دلیل توانایی زیاد آن در تحریک تولید کلاژن، ممکن است به مبارزه با آسیب نور خورشید نیز کمک کند. برخی از مهم‌ترین مزایای آر اف شامل موارد زیر است:

 مبارزه با آسیب نور خورشید

 قرارگرفتن درمعرض اشعه ماوراء بنفش (UV) می‌تواند رشته‌های کلاژن در پوست شما را بشکند یا ساختار آن را به هم بریزد. یک مطالعه در سال 2011 نشان داد که 3 ماه درمان با RF منجربه بهبودهای قابل توجهی در گروه کوچکی از افراد با علائم خفیف تا متوسط ​​آسیب ناشی‌از نورخورشید شده است.

 کانتورینگ بدن

 درمان RF می‌تواند با تحریک تولید کلاژن به سفت‌کردن نواحی افتاده و شل پوست بدن شما کمک کند. یک مطالعه در سال 2017 نشان داد 24 نفر از 25 نفری که تحت 5 تا 8 جلسه درمانی RF قرار گرفتند، در ظاهر و کیفیت پوست بدن خود بهبود زیادی را مشاهده کرده‌اند. جالب است بدانید در بین این افراد، بیست و سه نفر از نتایج درمان خود راضی بودند.

کانتورینگ صورت

در یک مطالعه کوچک روی تعدادی از افراد به مدت ۸ هفته، به بررسی تأثیر RF همراه با درمان الکترومغناطیسی پالسی پرداخته شد. محققین از نتایج این بررسی دریافتند بهبود قابل توجهی در شلی پوست صورت تمام شرکت‌کننده‌ها ایجاد شده و همچنین 73 درصد آنها، بهبودهایی را در کانتور صورت تجربه کرده‌اند.

کاهش چین و چروک و خطوط ظریف

مطالعه‌ای در سال 2018 به بررسی تأثیر آر اف بر چین‌وچروک دور چشم 70 زن میانسال پرداخت. محققان دریافتند سه درمان در طول 6 هفته به‌طور قابل توجهی چین‌وچروک پوست را کاهش می‌دهد.

توصیه های قبل از انجام آر اف پوست

  • قبل از درمان توسط آر اف نیاز به اقدامات خاصی نیست فقط توجه داشته باشید تا 2 هفته قبل در معرض تابش مستقیم خوشید و تابش اشعه سولاریوم قرار نگیرید.
  • اگر اقدامات جوانسازی با لیزر انجام داده اید باید حداقل 3 ماه از زمان لیزر یا ار اف قبلی گذشته باشد.
  • در صورت اقدامات لایه برداری پوست باید چند هفته صبر کرده و بعد از ان اقدامات دیگری را انجام دهید.
  • قبل از درمان از مصرف داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید.
  • اگر بوتاکس یا جراحی بلفاروپلاستی انجام داده اید با پزشک در میان بگذارید.
  • قبل از انجام ار اف، پوست باید تمیز و عاری از هرگونه مواد آرایشی باشد.

توصیه های بعد از انجام آر اف پوست

  • بعد از درمان با آر اف، پوست ملتهب می‌شود، این فرآیند طبیعی است.
  • بعد از انجام آر اف فرنکشنال پوست، از شستن صورت تا 3 روز با آب داغ و شوینده های قوی خودداری کنید.
  • استفاده از کرم ضد آفتاب و کرم مرطوب کننده
  • عدم استفاده از مواد آرایشی در همان روز
  • به استخر و سونا نروید و از انجام ورزش های سنگین خودداری کنید.
  • اگر بعد از انجام آر اف لخته یا جوش مشاهده کردید از دستکاری آن ها بپرهیزید.


:: برچسب‌ها: آر اف ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

وادانا سایت آموزش مجازی دانشگاه آزاد می باشد. سامانه جامع وادانا با توجه به شیوع ویروس کرونا، برای آموزش مجازی و برقراری ارتباط میان دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شده است.

برای ثبت نام دانشگاه آزاد می توانید به این پست مراجعه کنید:

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

وادانا یعنی چه و مخفف چیست؟

وادانا مخفف «واحد الکترونیکی یکپارچه دانشگاه آزاد» است. برای شرکت در کلاس های مجازی دانشگاه آزاد باید از سامانه جامع وادانا استفاده نمود.

mapوادانا چیست؟

mapوادانا به دانشجویان امکان انتخاب دانشگاه محل تحصیل را بر روی نقشه، بر اساس استان و شهر می دهد. پس از کلیک بر روی نقشه استان خود در واداناmap، لیست شهرها و دانشگاه ها به شما نمایش داده می شود.

https://pasokhbama.com/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%88%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%A7/

دلیل برکناری سامانه LMS

در گذشته اکثر دانشگاه ها از جمله پیام نور، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه آزاد اسلامی از سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی (LMS) برای آموزش های مجازی استفاده می کردند.

با گذشت زمان و گزارشات رسیده توسط دانشجویان و اساتید درباره ی اختلال این سامانه، دانشگاه آزاد به فکر چاره افتاد. نتیجه ی آن کنار گذاشتن سامانه LMS و جایگزین شدن سامانه جامع وادانا شد.

کلاس های مجازی وادانا را چگونه با موبایل ببینیم

برخی از دانشجویان به دلیل عدم دسترسی به سیستم‌، مجبور به اتصال به سامانه وادانا موبایل هستند که در ادمه این مقاله وادانا با موبایل را توضیح خواهیم دااد .

راهنمای استفاده از وادانا  موبایل فقط برای دانشجویان امکان پذیر است .

ابتدا وارد سامانه وادانا به نشانی vadamap.iauec.ir شوید .

استان مورد نظر خود را از روی نقشه پیدا و مشخص کنید .

در این پنل تمامی واحد های دانشگاهی که در استان مورد نظر وجود دارد به نمایش گذاشته میشود که باید بر روی واحد دانشگاهی خود کلیک کنید .

در این مرحله ، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید .

دانشجویان برای ورود به سایت وادانا آموزش مجازی بهتر است از کامپیوتر یا لپ تاپ استفاده کنند اما در صورت نداشتن کامپیوتر شخصی ، شرکت در کلاسهای آنلاین از طریق گوشی تلفن همراه نیز امکان پذیر است ولی باید تعدادی نرم افزار را نصب کنید.

نرم افزارهای لازم برای ورود به سایت وادانا با استفاده از لپ تاپ و کامیپوتر ، موارد زیر هستند :

  • نصب آخرين نسخه نرم افزار Add Connect Adobe
  • نصب آخرين نسخه نرم افزارهای مرورگر اينترنتی همچون Firefox Mozilla یا Chrome Google
  • فایرفاکس برای سیستم عامل های 32 و 64 بیتی
  • گوگل کروم برای سیستم عامل های 32 بیتی نسخه 77
  • گوگل کروم برای سیستم عامل های 64 بیتی نسخه 77
  • آخرين نسخه نرم افزار Player Flash با توجه به مرورگر
  • نصب نرم افزارهای Word و PowerPoint
  • نصب نرم افزار Adobe Acrobat Reader
احتمالا این را هم بپسندید  رشته مهندسی برق بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401 - شرایط و راهنمای ثبت نام

نرم افزارهای لازم برای ورود به سایت وادانا با استفاده از گوشی اندروید ، موارد زیر هستند :

  • Cm browser Android
  • FireFox Android
  • Adobe connect Android

نرم افزارهای لازم برای ورود به سایت وادانا با استفاده از گوشی تلفن همراه IOS ، موارد زیر هستند :

  • Aloha Browser
  • نحوه ورود به سامانه وادانا

    برای ورود به سایت وادانا، دانشگاه آزاد شرایط شما را برای ورود به کلاس های آموزش مجازی کنترل می کند. این کنترل توسط سامانه ی دیگری به اسم آموزشیار انجام می گیرد.

    طرز کار این سیستم به صورت اتوماتیک و خودکار می باشد. پس اگر هر کدام از این سه مرحله را انجام ندهید، آموزشیار به طور خودکار شما را دانشجو نشناخته و به تبع آن اجازه ی استفاده از سامانه وادانا را هم نخواهید داشت. این سه مرحله عبارتند از:

    1. ثبت نام در سامانه آموزشیار
    2. انتخاب واحدهای درسی یک ترم
    3. پرداخت شهریه واحدهای انتخابی


:: برچسب‌ها: وادانا ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

همان‌طور که گفته شد، لمینت دندان یکی از خدمات بسیار پر‌طرفدار دندان‌پزشکی و یکی از روش‌های ترمیم دندان است که برای افزایش زیبایی دندان‌ها و زیباترشدن لبخند انجام می‌شود. در لمینت از یک سری روکش‌ها استفاده می‌شود که با کمک آنها ظاهر دندان‌ها یعنی رنگ، شکل و اندازه‌ی آنها را به دلخواهتان عوض کنید.

کامپوزیت ونیر و لمینت دندان یک روش دندانپزشکی زیبایی و راه‌حلی پیشرفته است که از طریق آن می‌توانید از دندان‌های سفید، مرواریدی و سالم لذت ببرید. آنها موادی نازک، ویفری شکل، هم رنگ دندان و سفارشی هستند که به جلوی دندان شما متصل می‌شوند و به انواع مشکلات دندانی رسیدگی می‌کنند.

لمینت‌های دندان که معمولا به‌عنوان روکش دندان هم شناخته می‌شوند از پرسلن یا مواد کامپوزیتی تشکیل شده‌اند. این لایه‌نازک از مواد بر روی دندان‌های طبیعی قرار می‌گیرد و می‌تواند به محافظت از دندان در برابر پوسیدگی و همچنین بهبود ظاهر لبخند کمک کند. ازاین‌رو آنها را به‌عنوان روکش‌های زیبایی دندان‌ها در نظر می‌گیرند که وجودشان می‌تواند دندان‌ها را یکدست‌تر، درخشان‌تر و سفیدتر نشان دهد. لمینت انواع مختلفی دارد که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم.بهترین لمینت دندان در تهران را اینجا بیابید.

تفاوت لمینت دندان با روکش های دندانی چیست؟

روش‌های درمانی برای بهبود ظاهر و زیبایی دندان‌ها بسیار متفاوت است. روکش‌های دندانی و لمینت دندان دو روش پر کاربردند که معمولا بسیاری از افراد آنها را با هم اشتباه می‌گیرند. در هر دو روش از یک سری روکش‌ها استفاده می‌شود.

روکش دندان پوسته‌های نازکی به رنگ دندان هستند که برای بهبود ظاهر دندان‌ها روی سطح دندان قرار می‌گیرند و به مراجعه‌کنندگان لبخندی زیباتر می‌دهند. روشی که برای قراردادن روکش‌ها استفاده می‌شود کم تهاجمی است و نیاز به برداشتن مقدار کمی از مینای دندان برای جا افتادن آنها دارد.

لمینت‌های دندان عملکردی مشابه روکش‌ها دارند و گاهی اوقات این دو اصطلاح به‌جای هم استفاده می‌شوند. لمینت‌ها از این نظر متفاوت هستند که بسیار نازک‌تر بوده و برای قراردادن آنها نیاز به برداشتن مینای کمتری وجود دارد.

دانستن تفاوت بین لمینت‌های دندانی و روکش‌های دندانی مهم است، زیرا می‌تواند به بیمار کمک کند تصمیم بگیرد که کدام گزینه برای دندان‌ها و نیازهای لبخندش بهترین است. به‌عنوان‌مثال، افرادی که دندان‌های کج دارند یا دارای شکاف هستند، بهتر است روکش‌هایی را که انعطاف‌پذیرتر و پایدارتر از لمینت‌های دندانی هستند را تهیه کنند. بااین‌حال، اگر مشکل تغییر رنگ یا تراشه‌های جزئی باشد، لمینت‌ها گزینه بسیار خوبی هستند زیرا سبک‌وزن بوده و نیازی به حذف مینای دندان ندارند.

لمینت دندان به انگلیسی (Dental laminate) که به علت جنس آن برخی از دندانپزشکان آن را ونیر (Veneer) نیز می‌نامند، یک روکش همرنگ دندان و در عین حال نازک و با دوام است که روی سطح بیرونی دندان‌های بالا و پایین را می‌ پوشاند و ظاهر دندان‌هایتان را از لحاظ رنگ، اندازه و شکل تغییر می‌دهد.

لمینت‌ها علاوه بر خواص ظاهری که برای دندان‌ها دارند، مزایای دیگری مانند افزایش طول عمر دندا‌ن‌ها و بالا بردن مقاومت مینای دندان را دارند، بنابراین نصب و انجام صحیح فرآیند لمینیت دندان از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر می‌خواهید بدانید که نصب لمینت دندان چگونه است، دانستن همین نکته کافی است که برای چسباندن لمینت به دندان‌ها از یک اشعه خاص و یک نوع رزین حساس به نور استفاده می‌ کنند.

  • تغییر رنگ دندان ها به طوری که با هیچ روش دیگری نتوان آن را برطرف کرد
  • لب پر شدگی دندان. اگر تمایل نداشته باشیم با ونیر کامپوزیت یا باندینگ دندان آن را ترمیم کنیم
  • شکستگی های دندانی
  • ترک خوردگی های دندانی
  • کوتاه بودن یک یا چند دندان در طرح لبخند
  • کج بودن جزئی دندان های جلو

لازم به ذکر است که موارد ذکر شده مهمترین کاربرد لمینت دندان جهت بهبود ظاهر دندان های جلو و حاظر در طرح لبخند است. از این ونیرها هیچگاه برای زیباسازی دندان های خلفی استفاده نمی شود زیرا آن ها حین لبخند زدن اصلا دیده نمی شوند.

انواع لمینت دندان کدامند؟

pasokheto.ir میگوید: ما در واقع چیزی به نام انواع لمینت دندان نداریم زیرا آن ها نوعی پوسته نازک هستند و خودشان جزء ونیرهای دندانپزشکی دسته بندی می شوند. با این حال بر اساس اینکه از چه جنسی ساخته شده اند و یا ضخامتشان چقدر است ممکن است نامگذاری هایی روی آن ها صورت گرفته باشد. مثلا ما لمینیت های معمولی داریم که ضخامتشان 0.5 تا 0.7 میلی متر است و از طرفی لومینیرزها را داریم که ضخامتشان بسیار کم است و در اصطلاح به آن ها لمینت بدون تراش گفته می شود. در ادامه درباره هر کدام بیشتر خواهید خواند.

لمینت سرامیکی دندان چیست؟

لمینت سرامیکی همانطور که از اسمش پیداست، از پوسته بسیار نازک سرامیکی ساخته می شود. اجرای این روش زیباسازی بسیار شبیه قرار دادن ناخن های مصنوعی است. چرا که دندانپزشک پوسته های آماده شده لمینت سرامیکی را بعد از تراش دندان با استفاده از ابزار و چسب مناسب، بر روی دندان ها می چسباند. بخاطر دوام بیشتر سرامیک، این روش گزینه مناسب تری برای رفع مشکلات گسترده دندان است و به افزایش استحکام دندان ها بسیار کمک می کند. 



:: برچسب‌ها: لمینیت دندان ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

همانطور که می دانید معدل و سوابق تحصیلی در کنکور و رتبه کسب شده تاثیر خواهند گذاشت. به همین دلیل برای دانش آموزانی که معدل و نمره پایینی دارند، لازم است از طرق شرکت در طرح ترمیم معدل، نمره و معدل خود را ارتقا دهند. در این قسمت همراه ما باشید تا مدارک لازم برای ترمیم معدل کنکور 1401 را بررسی کنیم.

قبل از هر چیزی لازم است بدانید که امکان ترمیم معدل فقط برای دانش آموزانی وجود دارد که مدرک خود را از سال 84 به بعد دریافت نموده اند. به علاوه شما تنها می توانید برای دروس سال سوم و یا همان سال دوازدهم اقدام کنید. نمرات سال پیش دانشگاهی قابل ارتقا نیست. مدارک لازم برای ثبت نام ترمیم معدل را بیان میکنیم:

مدارک مورد نیاز شامل موارد زیر می شود:

  • شناسامه
  • کارت ملی
  • مدرک دیپلم
  • ریز نمرات دیپلم
  • رسید پرداخت هزینه ثبت نام

به علاوه همه دانش آموزان لازم است در زمان ترمیم معدل، هزینه ای را به آموزش و پرورش نیز بپردازند. میزان هزینه نیز براساس تعداد دروس و تعداد واحد های درسی و هم چنین نوع دروس تعیین خواهد شد. اگر درسی تعداد واحدهای بیشتری داشته باشد، هزینه بیشتر و اگر تعداد واحدهای کمتری داشته باشد، هزینه کمتر دریافت خواهد شد.

مدارک مورد نیاز شامل موارد زیر می شود:

TIK 2 شناسامه

TIK 2  کارت ملی

TIK 2  مدرک دیپلم

TIK 2  ریز نمرات دیپلم

TIK 2  رسید پرداخت هزینه ثبت نام

در زمان ترمیم معدل، دانش آموزان لازم است هزینه ای را به آموزش و پرورش نیز بپردازند.

جزئیات برگزاری آزمون ترمیم معدل

پس از ارائه مدارک لازم برای ثبت نام ترمیم معدل ، زمان و محل برگزاری آزمون توسط آموزش و پرورش به اطلاع داوطلبان می رسد و باید در زمان تعیین شده ، در حوزه امتحانی حضور داشت. معمولا محل برگزاری آزمون های ترمیم نمره ، مدارس بزرگسال می باشد و منابع امتحانی نیز همان دروس و کتاب های درسی سال دوزادهم برای داوطلبان نظام جدید و سال سوم دبیرستان برای داوطلبان نظام قدیم است.

محدودیتی در تعداد دروس انتخابی برای ترمیم نمره وجود ندارد و داوطلب می تواند در چند درس که احساس می کند نمره بیشتری لازم دارد ، آزمون ترمیم معدل شرکت کند.

مدارک لازم برای ترمیم معدل کنکور 1401

با توجه به اینه معدل داوطلب بسیار تاثیر گزار در کنکور می باشد

داوطلبینی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند و قصد دارند معدل خود را تغییر دهند می توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام ترمیم معدل نسبت به تغییر معدل خود اقدام کنند.

برای ثبت نام ترمیم معدل یه سری شرایط وجود دارد و در 3 زمان برای داوطلبین قابل انجام است.

مانند شرکت در امتحانات نهایی تحصیلی داوطلبین می بایست در دی ماه ، خرداد ماه و شهریور امکان ثبت نام خود را برای ترمیم معدل انجام دهند

لازم به ذکر است که هر داوطلب فقط یکبار امکان ثبت نام و شرکت در آزمون های ترمیم معدل را دارد.

برای انجام ترمیم معدل بایت هر درس باید مبلغی پرداخت شود در نتیجه

پس از پرداخت هزینه برای هر درس داوطلبین می توانند نسبت به آزمون مجدد اقدام کنند.

برخی از دانشگاه های سطح کشور شرایط تحصیل بدون کنکور را برای داوطلبین فراهم کرده است ، پذیرش این دشته از داوطلبین بر اساس سوابق و معدل تحصیلی می باشد



:: برچسب‌ها: ترمیم معدل ,
:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

وظایف متخصصین تغذیه

متخصصین تغذیه باید بر اساس وضعیت افراد مانند کودکان، بزرگسالان، میانسالان، چاق و لاغر بودن آن ‌ها و داشت بیماری و موارد دیگر، میزان و نوع تغذیه را تعیین کنند. در برخی مواقع افراد دارای بیماری ‌های خاص از قبیل بیماران کلیوی، دیابتی و سرطانی هستند. بنابراین به دلیل شرایط حساس و خاص  بعضی  بیماران باید یک برنامه غذایی تعیین شده داشته باشند که بهترین دکتر تغذیه در تهران این کار را به راحتی انجام می‌دهند.

ویژگی‌های یک متخصص تغذیه خوب چیست؟

به طور کلی یک متخصص تغذیه باید از ویژگی هایی مانند زیر برخوردار باشد:

  • باید صبور و با حوصله باشد و تمام مشکلات مراجعه‌کننده را در نظر بگیرد.
  • خوش اخلاق و رفتار مناسبی داشته باشد.
  • به فکر منافع خود نباشد و سلامت بیمار را اولویت قرار دهد.
  • از دانش کافی درباره خواص مواد غذایی و همه خوراکی‌ها برخوردار باشد.
  • علاوه بر سلامت جسم، سلامت روح و روان افراد و نوع سبک زندگی آنان را نیز در نظر بگیرد.
  • درباره انواع رژیم‌های غذایی از دانش کافی برخوردار باشد.
  • همواره اطلاعات خود را در زمینه مواد غذایی به روز نماید.
  • شرایط فرد را در هنگام تجویز برنامه غذایی در نظر داشته باشد.

ارتباط متخصص تغذیه و رژیم غذایی

رژیم غذایی به انواع و اقسام غذاهایی که یک فرد در طول روز مصرف می‌کند رژیم غذایی گویند. شاید بتوان گفت که کار اصلی متخصصین تغذیه نیز تعیین همان رژیم غذایی براساس شرایط موجود یک فرد می‌ باشد. متخصص تغذیه میزان کالری، ارزش غذایی، میزان ویتامین و املاح موجود در خوراکی‌ها را تعیین می‌کند و به فرد برای رسیدن به جسمی سالم کمک می‌کند.

متخصص تغذیه کیست؟

متخصص تغذیه(nutritionist) فردی است که در زمینه تغذیه و رژیم غذایی تخصص دارد. متخصص تغذیه در انتخاب غذای مناسب و تنظیم برنامه غذایی سالم شما را یاری می‌دهد و همچنین برای بیماران رژیم غذایی مناسب تدوین می‌کند و توصیه‌های غذایی لازم را به بیماران ارائه می‌کند.

متخصص تغذیه عادات غذایی فرد را بررسی می‌کند و غذاهایی را که برای بیمارلازم است را توصیه می‌کند و نحوه صحیح عادات غذایی را آموزش می‌دهد و تاثیر برنامه را پیگیری می‌کند تا مطمئن شود برنامه غذایی داده شده موثر بوده و از نتیجه آن گزارشی تهیه می‌کند و روند درمان را ثبت می‌کند.

این متخصص برای گروه‌های مختلف مردم اعم از کودکان، میانسالان، بیماران، افراد چاق و لاغر متناسب با وضعیت و نیاز آنها برنامه غذایی تهیه می‌کند. او برای آنها تعیین می‌کند از چه نوع مواد غذایی و به چه میزان روزانه مصرف کنند.

افراد بیمار تحت نظر متخصص قرار می‌گیرند تا به آنان در انتخب برنامه غذایی مناسب با توجه به شرایط ویژه ای که دارند کمک شود و روند درمان تسریع یابد. از بیمارانی که به این متخصصین مراجعه می‌کنند می‌توان به بیماران دیابتی، بیماران کلیوی، بیماران گوارشی و کبدی، بیماران قلبی و بیماران سرطانی که در دوره شیمی درمانی یا رادیوتراپی قرار دارند و خیلی از بیماری‌های دیگر که نیاز به تغذیه مناسب در بهبود یا کنترل بیماری دارند.

از بیمارانی که به این متخصصین مراجعه می‌کنند می‌توان به بیماران دیابتی، بیماران کلیوی، بیماران گوارشی و کبدی، بیماران قلبی وبیماران سرطانی که در دوره شیمی درمانی یا رادیوتراپی قرار دارند و خیلی از بیماریهای دیگر که نیاز به تغذیه مناسب در بهبود یا کنترل بیماری دارند.

 

  • رژیم
  • انجام دادن همه کار و تکان نخوردن وزن
  • وقتی احساسی می شوید پرخوری می کنید
  • لاغری زیاد
  • بارداری
  • مداوم فکر کردن در مورد غذا
  • کلسترول بالا

متخصصان رژیم غذایی:

آنها برنامه ریزی و نظارت بر رژیم غذایی بیماران (با شرایط پزشکی مانند دیابت، آلرژی غذایی، اختلالات گوارشی و روده و غیره) در بیمارستان ها، کلینیک ها، مراکز درمانی، مراکز ورزشی یا کلینیک های شخصی خود را دارند. متخصصان رژیم غذایی وظیفه دارند عادات غذایی مناسب و همچنین اصلاح عادات غذایی را در نظر بگیرند، ضمن اینکه این موارد را نیز باید در نظر بگیرند:سلامتی، سبک زندگی، سن، آلرژی های احتمالی و ترجیحات غذایی. 

متخصصان تغذیه:

آنها نمی توانند رژیم هایی را برای بیماران دارای مشکلات پزشکی برنامه ریزی کنند. با این حال با توصیه در مورد سلامتی و انتخاب مواد غذایی به مردم کمک می کنند تا سلامت بیشتری کسب کنند. تخصص آنها در تغذیه، بهداشت عمومی، بهداشت جامعه و آموزش عالی مربوط به تغذیه است. متخصصان تغذیه می توانند به عنوان مشاوران و مشاوران تغذیه، مسئول ارتقاء سلامت، مسئول توسعه جامعه، هماهنگ کننده های کیفیت و تغذیه، فن آوران مواد غذایی و غیره فعالیت کنند.

متخصص تغذیه چه کارهایی را انجام می دهد؟ 

به عنوان یک متخصص تغذیه، شما به طور معمول به صورت یک نفره با مخاطبان کار می کنید تا طرحی را برای بهبود سلامتی آنها از طریق غذا تهیه کنید. وقتی برای اولین بار با مخاطب خود ملاقات می کنید، نه تنها رژیم غذایی فعلی آنها، بلکه سبک زندگی کلی آنها از جمله ورزش، عادات خواب و همچنین اگر با یک اختلال یا بیماری روبرو هستند، را ارزیابی می کنید.به آنها کمک کنید تا اهداف واقع بینانه را تعیین کرده و طرحی را برای رفع نیازهای فردی خود تدوین کنند. pasokheto.ir میگوید: کارهایی که روزانه انجام می دهند بسته به کار دقیق و مکانی که در آن کار می کنند متفاوت خواهد بود، اما ممکن است اقدامات معمولی شامل موارد زیر باشد:

1.انجام ارزیابی های بهداشتی بر روی مراجعین در اولین ملاقات

2.بحث در مورد اهداف کوتاه مدت و بلند مدت و کمک به تعیین انتظارات واقع بینانه

3.تدوین برنامه های غذایی برای رسیدن به اهداف بهداشتی ، تغذیه ای و وزنی

4.به بیماران کمک می کند تا بفهمند کدام غذاها، مواد مغذی مورد نیاز آنها را تأمین می کند

5.تهیه منوها، دستور العمل ها و پشتیبانی از برنامه ریزی غذا برای مخاطبان

6.نظارت بر روند درمان بیمار در طول زمان و پیگیری پیشرفت آنها

7.پشتیبانی و ایجاد انگیزه برای بیمار در هنگام عادت به سبک زندگی جدید



:: برچسب‌ها: تغذیه ,
:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

یکی از مهم ترین شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ، شرط سنی است و علاقه مندان باید علاوه بر شرکت در کنکور سراسری و مصاحبه دانشگاه ، از شرط سنی لازم نیز برخوردار باشند. شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان 1402 احتمالا همانند سال قبل باشد و تغییراتی در این شرط اعمال نشود اما برای بررسی قطعی تر این موضوع که آیا در کنکور 1402 شرط سنی دانشگاه فرهنگیان تغییر خواهد کرد یا خیر ، باید منتظر اطلاعیه های دانشگاه و همچنین سازمان سنجش آموزش کشور باشیم.یکی از درخواست های داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان افزایش سقف سنی تا 24 است که گفته می شود فقط برای دو سال بوده است. آیا این موضوع دائمی شد؟

نوبختی: موضوع افزایش سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان چندین بار در شورای عالی آموزش و پرورش مطرح شد و رأی قاطع هم آورد که 24 سال شود و ان‌شاءالله این 24 سال قطعی است.

رنگ‌آمیز طوسی: این موضوع در مباحث قبل از دستور جلسات شورای عالی آموزش و پرورش مطرح شد؛ به دلیل آن ارجاعات که داوطلبان با ما داشتند و خیلی اصرار داشتند که افزایش سقف سنی صورت گیرد و فرصت دوباره برای شرکت در دانشگاه فرهنگیان فراهم شود، ما نیز این مسأله را چندین بار مطرح کردیم.

دانشگاه فرهنگیان به دلیل امنیت شغلی که برای داوطلبای کنکوری داره، مورد توجه خیلی از متقاضیای کنکور سراسری قرار گرفته، اما این دانشگاه به خاطر ظرفیت محدود و تعداد بالای متقاضیانی که داره، شرایط خاصی رو برای پذیرش دانشجو در نظر گرفته و فقط کسایی که همه اون شرایط رو داشته باشن، می تونن متقاضی انتخاب این دانشگاه بشن.شرط سنی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲ داشتن سن حداکثر 24 سال تمام در بدو ورود به دانشگاه است.

دانشگاه فرهنگیان هر ساله از طریق کنکور سراسری در رشته های ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان با توجه به نیاز خود دانشجو پذیرش میکنه و با توجه به مزایای ویژه ای که حین تحصیل و پس از فارغ التحصیلی در اختیار دانشجویان و دانش آموختگان خودش قرار میده، بسیاری از داوطلبای کنکوری علاقه مندن که از این دانشگاه پذیرش بگیرن.

یکی از مهم ترین شرایط این دانشگاه برای پذیرش داوطلبان، شرط سنی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲ برای پذیرش داوطلبای کنکور سراسریه. از اونجایی که خیلی از داوطلب ها نمی دونن شرط سنی تربیت معلم چقدره، متولدین چه سالی می تونن متقاضی پذیرش در این دانشگاه باشن و امکان افزایش شرط سنی وجود داره یا نه، در ادامه این مقاله در مورد شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان کنکور 1402 توضیح داده و به بررسی جزئیات اون پرداختیم.

 

شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲

دانشگاه فرهنگیان به دلیل این که به دنبال پذیرش نیروی جوان و کارآمد برای آموزش محصلان آینده کشورمونه علاوه بر پذیرش به صورت نیمه متمرکز و برگزاری مصاحبه علمی و عقیدتی، شرایط خاص و ویژه ای رو هم برای پذیرش دانشجو قرار داده. با این حال از اونجایی که دانشجویان فرهنگیان یا تربیت معلم سابق موظف به گذروندن تعهد شغلی خودشون به میزان دو برابر مدت زمان تحصیلشون هستن، نمی خوان که سن این افراد در زمان تعهد بالا باشه، پس یکی از این شرایطی که باعث محدود شدن انتخاب این دانشگاه از طرف متقاضیان شده محدود کردن شرط سنی پذیرش دانشگاه تربیت معلمه.

 

، یعنی داوطلبایی که حتی یک روز بزرگ تر از زمان شرط سنی این دانشگاه باشن حق ثبت نام و انتخاب رشته برای اون رو ندارن و در صورت انتخاب رشته های این دانشگاه، حتی اگه سایر شرایط پذیرش دانشگاه تربیت معلم رو هم داشته باشن هیچ کدوم از اون شرایط مورد بررسی قرار نمی گیره.

 

بنابراین شرط سنی دانشگاه فرهنگیان کنکور 1402 داشتن حداکثر سن 24 سال در بدو ورود به دانشگاهه، یعنی متولدین 1377/07/01 به بعد می تونن متقاضی ثبت نام دانشگاه فرهنگیان بشن. توجه داشته باشین که اگه تغییری در این موارد ایجاد بشه و شرایط سنی کم یا زیاد بشه مطالب لازم اطلاع رسانی شده و شروط گفته شده هم به روز رسانی میشه. اگه میخواین اطلاعاتی در مورد ثبت نام تربیت معلم بدون کنکور بدست بیارین، میتونین مقاله زیر رو مطالعه کنین.

سعی کردیم در جلسات نظر موافق همکاران را در شورای عالی آموزش و پرورش جلب کنیم و این قضیه تمام شده است و افزایش سقف سنی تا 24 سال تصویب شد و تا زمانی که نقضش اعلام نشده است، پایدار است.

دانشگاه فرهنگیان هر ساله از طریق کنکور سراسری رشته های ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان ، در رشته های تربیت معلم خود دانشجو پذیرش می کند و با توجه به مزایای ویژه ای که حین تحصیل و پس از فارغ التحصیلی در اختیار دانشجویان و دانش آموختگان خود قرار می دهد ، بسیاری از داوطلبان کنکوری علاقه مندند که از این دانشگاه پذیرش بگیرند.

دانشگاه فرهنگیان در مقابل مزایایی که دارد ، برای پذیرش دانشجو نسبت به سایر دانشگاه ها شرایط سخت تری دارد و تنها داوطلبانی که تمام شرایط را داشته باشند ، مجاز به انتخاب رشته این دانشگاه خواهند بود. یکی از شرایط مهم انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ، دارا بودن شرط سنی است و طبق آخرین اطلاعیه های رسمی دانشگاه و سازمان سنجش ، شرط سنی این دانشگاه 24 سال تمام است.



:: برچسب‌ها: دانشگاه فرهنگیان ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

وکلا و کارشناسان حقوقی هردو در رشته حقوق تحصیل می‌کنند؛ اما اگر کسی بخواهد وکیل شود باید بعد از اخذ مدرک لیسانس در رشته حقوق، در آزمون وکالت و دوره کارآموزی شرکت کند تا پروانه وکالت کسب کند. بااین‌حال، مشاور یا کارشناس حقوقی نیازی به گذراندن این مراحل ندارند و می‌توانند بعد از فارغ‌التحصیلی در سازمان‌ها به‌عنوان مشاور حقوقی فعالیت کنند.

یکی از تفاوت‌های دیگری که شغل وکالت با مشاور حقوقی دارد، این است که وکلا نمی‌توانند در شرکت‌ها و سازمان‌ها، به‌طور رسمی استخدام شوند؛ اما برای مشاور حقوقی این اصل برقرار نیست.

در انتها می‌توان این‌طور گفت که وکلا می‌توانند مشاور حقوقی نیز باشند؛ اما یک مشاور یا کارشناس حقوقی، وکیل نیست؛ زیرا پروانه وکالت ندارد. این تفاوتهای بین وکیل رسمی و کارشناس حقوقی نیز درباره وکیل ایرانی در ملبورن هم وجود دارد.

 

وظایف و مسئولیت‌های وکیل

مسئولیت‌های اصلی وکلا بسته به نوع شغلی که در آن فعالیت می‌کنند یا نوع موکلی که برای آن کار می‌کنند (حقیقی یا حقوقی)، می‌تواند متفاوت باشد. بااین‌حال، علیرغم این تفاوت‌ها، وظایف کلیدی و مشترک بین وکلا عبارت‌اند از:

  • پاسخگویی به سؤالات موکل و ارائه توضیحات شفاف
  • حل مشکلات با یافتن راه‌حل‌های مؤثر و مفید
  • مشاوره و توصیه به موکل در مورد راه‌حل‌های موجود یا محصولات و خدمات خاصی که ممکن است برای آن‌ها مفید باشد
  • یادداشت‌برداری از گزارش‌های جلسات برای ثبت مشکلات و راه‌حل‌ها و به‌روزرسانی پرونده‌ها با اطلاعات فعلی

انواع شغل وکالت

همان‌طور که در مقدمه نیز گفتیم، شغل وکالت انواع مختلفی دارد، زیرا حوزه‌های آن بسیار وسیع است و کسانی که در این شغل فعالیت می‌کنند، تخصص‌های مختلفی دارند. در ادامه انواع مختلف این شغل را برای شما نام برده و شرح داده‌ایم.

وکیل جراحت شخصی و حوادث

وکلای جراحات شخصی عمدتاً در دعاوی مدنی کار می‌کنند و نماینده کسانی هستند که دچار آسیب و جراحات شده‌اند. اغلب این آسیب‌ها ناشی از تصادفات رانندگی، قصور پزشکی یا حوادث محل کار است. وکلای جراحت شخصی باید ثابت کنند که طرف مقابل که معمولاً شخصی حقیقی یا حقوقی است، مقصر است و باید به شخص آسیب‌دیده خسارت پرداخت کند. بسیاری از این پرونده‌ها بدون مراجعه دادگاه حل‌وفصل می‌شوند.

 انواع وکالت

الف) وکالت مطلق: یعنی این‌ که شخصی را برای تمام امور وکیل کند و این وکالت شامل امور اداری و مالی موکل می‌شود مثل فروش و یا خرید و یا پرداخت هزینه خانواده که در این قسم اعمال وکیل نیاز به اجازۀ موکل ندارد.
ب) وکالت مقید: در این نوع وکالت، مورد وکالت مشخص و معین است و وکیل باید در همان مورد معین، عمل نماید. مثل خرید خانه یا فروش ماشین
وکالت از جهت شکل به وکالت رسمی یا عادی یا شفاهی تقسیم می‌شود.
مورد وکالت باید امری باشد که به موجب قانون یا طببعتاً درانحصار شخص نباشد مثل وکالت در مجلس معامله که باید خودش عمل نماید و نمی‌تواند دیگری را وکیل نماید و دیگر این‌که خود شخص موکل بتواند آن را انجام دهد، برای مثال شخص ورشکسته که از دخالت در اموال ممنوع است نمی‌تواند در مورد آن به دیگری وکالت دهد.

حدود وکالت

«وکیل نمی‌تواند عملی را که خارج از حدود وکالت است انجام دهد». (مفاد ماده ۶۶۳قانون مدنی)
«در صورتی که وکالت به طور مطلق داده شده و قیدی در آن نیامده مربوط به ادارۀ اموال خواهد بود». (مفاد ماده ۶۶۱قانون مدنی)
در یک تقسیم بندی وکالت به وکالت قضایی و غیر قضایی تقسیم می شود:
وکالت قضایی: عبارت است از اینکه شخص در جهت امور دادگاهی خود شخص دیگری را به عنوان نماینده خود در دادگاه معرفی می نماید. این نوع وکالت محدود به امور قضایی است مانند اعطای وکالت به وکلای دادگستری.
وکالت غیر قضایی: عبارت است اینکه شخصی به طور رسمی یا عادی جهت انجام امور کاری یا اداری خود به شخص دیگری وکالت می دهد.

نایب السلطنه را در دوره صفویه وکیل می‌گفتند و عنوان وکیل الرعایا هم از همین جا برخاسته است. میتوان برای وکیل انتخابی حد و مرزی مشخص کرد که در چه زمینه ای اجازه وکالت از طرف شما دارد و در چه زمینه ای خود شخص باید برای آن کار حضور داشته باشد

به کسی که از طرف شخص دیگری، که میتواند حقوقی یا حقیقی باشد، به موجب عقد وکالت مامور میشود تا کاری را انجام دهد وکیل گفته میشود. عقد وکالت عقدی جایز است به این معنی که هر یک از طرفین میتواند هر زمان که بخواهد آن را فسخ کند. این عقد با توجه به مقررات قانون مدنی منعقد میشود که طرفین این عقد وکیل و موکل هستند.

عقد وکالت قدمتی طولانی داشته و در دوره صفویه وکیل با عنوان نایب السلطنه شناخته میشد. و عنوان وکیل الرعایا نیز از همان زمان ایجاد شده است.

وکالت از جهت حدود اختیارات وکیل به وکالت مطلق و مقید تقسیم میشود. وکالت مطلق به این معناست که موکل فردی را برای انجام همه امور خود به عنوان وکیل انتخاب نماید و وکیل بدون محدودیتی حق دخالت و دخل و تصرف و اعمال وکالت در اموال موکل دارد. در موارد و پرونده های حساس و مهم میتوان محدودیت هایی را برای وکیل منتخب مشخص کرد به این صورت که چه مواردی را وکیل می تواند انجام دهد و چه موارد را تنها خود شخص می تواند انجام بدهد که به این نوع وکالت وکالت مقید گفته میشود.

بر اساس اصل 35 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران طرفین دعوا در تمام دادگاه ها از حق داشتن وکیل برخوردارند و اگر توانایی انتخاب وکیل را نداشته باشند بایستی شرایط و امکانات انتخاب برای آنها مهیا شود.

در ایران و بسیاری از کشورها انتخاب شغل وکالت تنها با داشتن تحصیلات مرتبط میسر نمیشود و علاوه بر آن نیازمند اخذ مجوز با شرکت در آزمون های وکالت و گذراندن دوره های کارآموزی است. وکالت یکی از عقود و قراردادهای نامبرده شده در قانون مدنی است که توسط وکیل و موکل منعقد میشود و به موجب آن وکیل به جای موکل کار مورد وکالت را انجام میدهد. به عنوان مثال احمد به محمد وکالت میدهد تا خانه ای برای او بخرد، در اینجا احمد موکل و محمد وکیل است. محمد خرید خانه را به نیابت از احمد انجام میدهد. موکل این حق را دارد تا حد و مرزی برای وکیل بگذارد و وکیل حق ندارد از این حد و مرز بگذرد برای مثال احمد میگوید خانه ای تا قیمت پانصد میلیون برای من خریداری کن و بر این اساس محمد حق ندارد خانه ای با قیمت بالاتر برای احمد خریداری کند.

وکیل پایه یک دادگستری کسی است که بعد از گذراندن تحصیلات دانشگاهی در مقطع لیسانس و یا بالاتر  در رشته های حقوق یا فقه و مبانی حقوق اسلامی و یا هم تراز آن در حوزه های علمیه در آزمون کانون وکلای دادگستری که یکبار در سال برگزار میشود در رقابتی بسیار سخت معدل و تراز لازم را از میان رقبا و دیگر شرکت کنندگان کسب میکند و به عنوان کارآموز وکالت قبول میشود.

مدت دوره کارآموزی وکالت 18 ماه است و بعد از آن کارآموزان بایستی در آزمون اختبار که به صورت کتیی و مصاحبه علمی شفاهی است شرکت نمایند و کارآموزی که موفق شود در هر دو آزمون کتبی و شفاهی قبول شود مجاز به شرکت و حضور در مراسم تحلیف می شود که در این مراسم پس از طی تشریفات و اتیان سوگند توسط وی، به سمت وکیل دادگستری یا وکیل پایه یک دادگستری دست می یابد.

 

انواع وکالت

1)      وکیل قراردادی

در این مورد وکیل توسط خود موکل انتخاب میشود و به موجب قرارداد وکالت از وکیل میخواهد که وکالت وی  را برای دفاع از حقوق او در مراجع قضایی به عهده بگیرد.

2)      وکیل تسخیری

در امور کیفری از طرف دادگاه برای دفاع از متهم یا متهمانی که از انتخاب وکیل امتناع مینمایند و یا به دلیل بضاعت مالی توانایی انتخاب وکیل را ندارند و قانون انتخاب وکیل را برای آنها اجباری دانسته است از بین وکلای دادگستری وکیل رایگان برای او انتخاب میشود. وکیلی که اینگونه وارد پرونده میشود و وکالت را می پذیرد با عنوان وکیل تسخیری شناخته میشود.

3)      وکیل معاضدتی

در امور حقوقی از طرف کانون وکلا برای اشخاصی که نیاز به دفاع توسط وکیل داشته اما به دلایلی از جمله عدم توانایی مالی، با تشخیص عسر و حرج موکل از سوی دادگاه یا تشخیص کمیسیون معاضدت کانون وکلا، وکیلی برای وی انتخاب می شود تا به صورت رایگان از حقوق وی دفاع نماید. وکیل نامبرده شده با عنوان وکیل معاضدتی شناخته می شود.

معسر به کسی گفته میشود که به واسطه نداشتن دارایی یا دسترسی نداشتن به مالش توانایی پرداخت هزینه محاکمه از جمله حق الزحمه وکیل یا دیون خود را ندارد.

4)      وکیل انتخابی

منظور از وکالت انتخابی وکالتی است که از طرف محکمه در موارد جزایی (وکیل تسخیری) و از طرف کانون وکلا در موارد حقوقی ( وکیل معاضدتی) به آنها ارجاع می شود.

5)      وکیل اتفاقی

اشخاصی که واجد معلومات کافی برای وکالت باشند ولی شغل آنها وکالت در دادگستری نباشد اگر بخواهند برای اقربای سببی یا نسبی خود تا درجه دوم از طبقه سوم وکالت بنمایند ممکن است به آنها در سال سه نوبت جواز وکالت اتفاقی داده شود که به وکیلی که به این طریق وکالتی را میپذیرد وکیل اتفاقی می گویند.



:: برچسب‌ها: وکیل ایرانی ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

زمان اعلام نتایج آزمون فنی حرفه ای 1401

زمان اعلام نتایج آزمون فنی حرفه ای در زمان برگزاری این آزمون ها و از قبل مشخص شده است و متقاضیان باید در روز تعیین شده به سایت مراجعه و نتایج را دریافت کنند. البته این امکان نیز وجود دارد که در بعضی استانها نتایج دیرتر یا زودتر اعلام شود و به همین دلیل توصیه می شود که مرتب پیگیر اطلاعیه های سایت سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور باشید و به محض انتشار نتایج ، کارنامه خود را دریافت کنید.

نمره قبولی آزمون مرحله اول مهارت های فنی حرفه ای ، 50 از 100 است و مهارت آموزانی که حداقل نمره را کسب کرده باشند ، مجاز به شرکت در آزمون عملی خواهند بود. نمره قبولی آزمون عملی نیز 70 از 100 است.

تاکنون چند مرحله از آزمون های هماهنگ و ادواری سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور اجرا شده و نتایج نیز اعلام شده است. آزمون های پیش رو ، در تاریخ های زیر برگزار می شوند و نتایج آزمون نیز از قبل تعیین شده است.

 

پس از برگزاری آزمون کتبی و آزمون عملی ، مهارت آموز می تواند نسبت به دریافت کارت مهارت فنی و حرفه ای خود اقدام نماید. استعلام کارت مهارت از طریق سایت portaltvto.com انجام می گیرد و با استفاده از این کارت امکان اشتغال در بسیاری از مراکز فراهم است. در خصوص اعتبار مدرک فنی حرفه ای نیز باید به اطلاعتان برسانیم که در حال حاضر ، معتبر ترین مدرک که مورد تایید بیش از 186 کشور خارجی نیز می باشد ، مدرک سازمان فنی حرفه ای می باشد. پس بعد از دریافت کارت مهارت خود نگرانی از جهت ورود به حرفه و اشتغال نداشته باشید.

 

 

نحوه دریافت نتایج آزمون فنی حرفه ای

برای دریافت نتایج ازمون فنی حرفه ای باید وارد سایت سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور به نشانی portaltvto.com شوید و سپس با وارد شدن به بخش نتایج آزمون و درج مشخصات لازم ، کارنامه را دریافت نمایید.

چه زمانی می توان برای مشاهده نتایج آزمون فنی حرفه ای اقدام کرد؟

از جمله مواردی که هر یک از افراد شرکت کننده در کلاس های آموزشی فنی حرفه ای مایل به کسب اطلاعاتی در رابطه با آن هستند در مورد زمان اعلام نتایج امتحان فنی حرفه ای است.

در رابطه با زمان اعلام نتایج امتحان فنی حرفه ای باید خدمت شما دوستان و همراهان عزیز سایت ایران تحصیل عرض کنیم که به طور معمول زمان اعلام نتایج امتحان فنی حرفه ای بین 10 الی 15 روز بعد از برگزاری آزمون بوده و شما می توانید در این فاصله زمانی برای مشاهده نتایج فنی حرفه ای اقدام کنید.

 

 

آیا زمان اعلام نتایج آزمون فنی حرفه ای براساس رشته مورد آزمون متفاوت است؟

از آن جایی که رشته های مختلفی در سازمان فنی حرفه ای ارائه می شوند و داوطلبان به دنبال شرکت در آزمون و گرفتن مدارکی در آن هستند شاید این پرسش برای شما هم مطرح شود که آیا زمان اعلام نتایج امتحان فنی حرفه ای و مشاهده نتیجه فنی حرفه ای برای داوطلبان متفاوت است یا خیر؟

در پاسخ به این پرسش سایت pasokhbama.com میگوید: که بله با توجه به رشته مورد آزمون در زمان متفاوتی برای اطلاع و مشاهده نتیجه آزمون فنی حرفه ای اقدام کنید.

 البته موضوع دیگری که الزاماً‌ باید به آن اشاره کنیم این است که بسته به این که در کدام شهر هستید نیز زمان اعلام نتایج امتحان فنی حرفه ای و مشاهده نتایج فنی حرفه ای با یکدیگر متفاوت است. در نتیجه این موضوع را در زمان اعلام و مشاهده نتایج فنی حرفه ای در نظر داشته باشید.

تاریخ اعلام نتایج آزمون های هماهنگ، ادواری و آنلاین فنی و حرفه ای 1401 با توجه به زمان برگزاری هر آزمون، در پورتال جامع آموزش فنی و حرفه ای کشور منتشر می شود. بنابراین، نتیجه تمام آزمون ها در یک روز اعلام نشده و این امر بستگی به نوع آزمونی دارد که متقاضی در آن شرکت نموده است. بر این اساس پس از گذشت دو هفته از زمان برگزاری آزمون با مراجعه مجدد به سامانه سازمان فنی و حرفه ای می تواند از نتیجه پذیرش خود مطلع شود.

سایت سازمان فنی و حرفه ای کشور از قسمت های مختلفی تشکیل شده که یکی از مهم ترین بخش های آن به ارائه زمان اعلام نتایج انواع آزمون های هماهنگ، ادواری و آنلاین فنی و حرفه ای  اختصاص یافته است. در ادامه مقاله قصد داریم نحوه ورود به بخش اعلام نتایج سازمان فنی و حرفه ای ۱۴۰۱ را ارائه داده و زمان دریافت کارنامه هر آزمون را شرح دهیم.

 

زمان اعلام نتایج آزمون های فنی و حرفه ای ۱۴۰۱

پس از اینکه داوطلب از زمان برگزاری آزمون های فنی و حرفه ای مطلع شد و در آن شرکت نمود می تواند با مراجعه مجدد به سایت سازمان فنی و حرفه ای، تاریخ اعلام نتایج آزمون خود را مشاهده نماید. معمولا بین زمان برگزاری آزمون تا اعلام جواب آن حدود 10 الی 15 روز زمان نیاز است تا فرآیند تصحیح آزمون به درستی سپری شود.

 



:: برچسب‌ها: نتایج آزمون فنی و حرفه ای ,
:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

عمل بینی چه تاثیری در ظاهر دارد ؟

از دلایلی که بسیاری از افراد علاقه مند به انجام عمل جراحی بینی هستند ، این است که ضمن رفع بیماری ها و مشکلات بینی ، می توانند ظاهر جدیدی از آن را نیز تجربه کنند. در ادامه به تاثیرات عمل بینی در ظاهر افراد اشاره کرده ایم :

  • تغییر در سایز بینی گوشتی و استخوانی
  • رفع قوز بینی
  • تغییر و ایجاد تفارن در سایز سوراخ های بینی
  • برطرف شدن مشکلات بینی شامل پولیپ و انحراف بینی
  • و …

تفاوت جراحی بینی به روش بسته و باز به شرح ذیل می باشد:

در این بخش از مقاله به صورت مقایسه ای تعدادی از تفاوت های این دو روش را مطرح می کنیم اما در ادامه مقاله به صورت کامل تر به آن می پردازیم.

  1. عمده تفاوت این دو روش در نحوه ایجاد برش می باشد، در جراحی باز برش بر روی کلوملا ایجاد می شود و در روش بسته برشی بر روی پوست بینی ایجاد نمی گردد.
  2. در جراحی بینی به روش باز احتمال تحلیل تکیه گاه نوک بینی بسیار کمتر از روش بسته می باشد.
  3. در روش بسته میزان تورم و کبودی نسبت به عمل باز کمتر می باشد.
  4. همچنین دوره نقاهت پس از عمل بینی در روش جراحی بسته بینی نسبت به باز کمتر است.
  5. مدت زمان عمل بینی به روش بسته کمتر از روش عمل بینی باز می باشد.
  6. در صورتی که نیاز به رفع ایرادات نوک بینی باشد روش باز نسبت به روش بسته ارجح تر می باشد.
  7. در جراحی های پیچیده بخصوص عمل بینی ترمیمی چون جراح در روش باز دید بهتری دارد، از این روش استفاده می شود.
  8. احتمال بروز غیر قرینگی ناشی از عمل بینی در روش باز کمتر از روش بسته است.
  9. در عمل بینی بسته احتمال ضعف و ناخوشی بخصوص در افراد سن بالا کمتر از جراحی بینی باز می باشد.

حال برای درک بهتر تفاوت جراحی بینی به روش بسته و باز در ادامه مقاله درباره هر دو روش توضیحاتی را مطرح می کنیم پس با ما همراه باشید.

https://pasokheto.ir/mashhad/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AC%D8%B1%D8%A7%D8%AD-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF/

  برداشتن استخوان از پل بینی

•    باریک کردن یا اصلاح نوک بینی

•    افزایش طول، کوتاه کردن یا کاهش اندازه بینی

•    باریک یا پهن کردن بینی

•    صاف کردن بینی

برای بیمارانی که قصد دارند هم مجرای تنفسی بینی و هم ظاهر آن را بهبود دهند، می‌توان رینوپلاستی برای بهبود عملکرد و رینوپلاستی زیبایی را همزمان انجام داد.

عوارض جراحی بینی را به دو گروه کلی تقسیم می شود:

1-انسداد تنفسی:

اگر بعد از جراحی زیبایی بینی، حفرۀ داخل بینی تنگ شود و تنفس از بینی برای فرد سخت شود، بیمار از علائمی مثل تنفس دهانی،خشک شدن گلو به هنگام خواب، تنفس صدادار و کاهش حس بویایی رنج می برد.

2-تغییرات نامطلوب ظاهر بینی:

اگر جراح بینی از تجربۀ کافی برخوردار نباشد علاوه بر مختل شدن عملکرد بینی این احتمال وجود دارد که ظاهر بینی فرم مطلوب و مورد نظر را پیدا نکند و به شکل نامطلوبی در آید.

 مشکلات تنفسی بعد از جراحی زیبایی بینی

اگر اصول حفظ تنفس در جراحی زیبایی بینی رعایت نشود و تنفس بیمار فدای کوچک تر شدن ظاهر بینی شود ، مشکلات تنفسی متعددی مثل سوت کشیدن بینی ، تنگی نفس موقع فعالیت، احساس خفگی موقع خواب ، خشکی گلو و فس فس کردن موقع خواب و حتی خرخر شبانه ایجاد می شود. کسانی که قبل از انجام جراحی ، انحراف بینی و مشکل تنفسی دارند، یا کسانی که مشکلات آلرژی شدید دارند و یا کسانی که غضروفهای نازک و بینی بلندی دارند ، بیشتر در معرض مشکلات تنفسی می باشند.

علل انسداد تنفسی بعداز جراحی زیبایی بینی چیست؟

1-اصلاح نکردن انسدادهای مکانیکی : در صورت بزرگی شاخک های بینی و یا انحراف تیغۀ بینی ، جراح باید در حین عمل این موانع به ظاهر مختصر را هم برطرف کند. زیرا با کوچک تر شدن بینی ، این موانع به ظاهر بی اهمیت باعث انسداد مسیر تنفسی خواهد شد.

2-تورم مخاط داخل بینی : سینوزیت مزمن و یا آلرژی شدید، سبب تورم مخاط داخل بینی و انسداد تنفسی می شود.

3-چسبندگی های داخل بینی : اگر جراح داخل بینی را زیاد دستکاری کند باعث زخمی شدن مخاط بینی می شود و اگر مخاط های زخمی شده در مجاورت یکدیگر قرار گیرند به هنگام ترمیم به یکدیگر می چسبند و راه داخل بینی را تنگ می کنند.

4- تنگ کردن بیش از حد سوراخهای بینی

5-برداشتن بیش از اندازه از غضروف های نوک بینی: این امر منجر به تنگی مدخل بینی می شود.



:: برچسب‌ها: جراحی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

دانشگاه آزاد نیز همانند بسیاری از دانشگاه های دیگر، رشته های بسیاری را در مقاطع مختلف بدون کنکور پذیرش می کند. این دانشگاه در طول سال، در دو نیمسال وال و دوم از میان متقاضیان واجد شرایط به صورت بدون آزمون دانشجو می پیذیرد. از این رو ممکن است که علاقه مندان ورود به این قبیل رشته ها مایل به پیگیری زمان ثبت نام دانشگاه آزاد تا بتوانند مدارک را به موقع تحویل دهند.

زمان ثبت نام نیمسال اول به طور معمول در اوایل تابستان صورت می گیرد. در سال جاری نیز اعلام شد که داوطلبان رشته های بدون آزمون این دانشگاه می توانند از تاریخ 9 الی 22 تیرماه مدارک خود را جهت ثبت نام ارائه دهند. البته این مهلت تا 31 تیرماه تمدید شد. همچنین، مجددا برای رفاه حال متقاضیان گرامی این تاریخ مجددا به 15 شهریور ماه تغییر یافت و افرادی که در موعد اول جامانده بودند، توانستند نام نویسی خود را انجام دهند.

توجه داشته باشید که مهلت های ذکر شده برای تمامی رشته های غیر پزشکی مقاطع کارشناسی و کاردانی پیوسته و ناپیوسته یکسان می باشد، و این امکان وجود دارد که تمدیدی معرفی نشود. به همین دلیل، توصیه می شود که حتما در زمان های مقرر ثبت نام خود را انجام دهید.

 

https://pasokhbama.com/%D9%BE%DB%8C%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF/

 

داوطلبانی که ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را انجام داده اند، برای پیگیری ثبت نام خود و اطلاع از نتایج باید به سایت azmoon.org مراجعه نمایند و در صورت اعلام شدن نتایج کارنامه شان را دریافت نمایند. بنابراین برای پیگیری ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400 نیازی به مراجعه حضوری به دانشگاه ها نیست و به صورت اینترنتی و از طریق سامانه معرفی شده باید اقدام نمود.

 

پیگیری ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400 | مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد برای ورودی مهرماه 1400 از اوایل مردادماه آغاز می شود و داوطلبان بیشتر از یک ماه و تقریبا تا اواخر شهریورماه فرصت دارند که برای ثبت نام کردن در این رشته ها که در چهار مقطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته ارائه می شوند، اقدام نمایند.

 

زمان اعلام نتایج 

 pasokhbama.com میگوید: حدود یک هفته پس از پایان مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد مهرماه 1400، نتایج اعلام می شود و داوطلبان می توانند با دریافت کارنامه خود مطلع شوند که آیا در رشته های انتخابی خود پذیرفته شده اند یا خیر. در سال گذشته نتایج در هفته اول مهرماه اعلام شد و امسال نیز پیش بینی می شود که حداکثر دهه اول مهرماه نتایج بر روی سایت azmoon.org قرار داده شود.

 

نحوه مشاهده نتایج 

نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد مهرماه 1400 بر روی سایت azmoon.org قرار داده می شود بنابراین نحوه مشاهده نتایج به صورت اینترنتی می باشد. برای دریافت کارنامه خود باید پس از ورود به سایت فوق، مراحل زیر را طی کنید :

  • پس از ورود به سامانه بر روی یکی از لینک های اعلام نتایج با توجه به مقطع ثبت نامی خود کلیک کنید.

    معمولا ثبت نام ترم اول دانشگاه ازاد از طریق سایت azmoon.org انجام می گیرد و داوطلبان باید پس از تهیه کارت اعتباری و واریز هزینه در این سامانه ، کد رشته محل های مورد تقاضای خود را در سامانه به ثبت برسانند. در پایان مراحل ثبت نام به داوطلبان کد پیگیری ارائه داده می شود که با استفاده از آن می توانند پیگیر ثبت نام و اعلام نتایج باشند.

     
     

    پیگیری ثبت نام دانشگاه آزاد با کد رهگیری

    داوطلبانی که ثبت نام دانشگاه آزاد را در سایت azmoon.org انجام می دهند ، پس از تکمیل فرم تقاضا نامه ثبت نام و طی تمام مراحل و تایید نهایی ، در پایان ثبت نام به آنها کد پیگیری ارائه می شود که به معنای موفقیت آمیز بودن ثبت نام است. در صورتی که مراحل ثبت نام را تکمیل کردید اما کد پیگیری توسط سامانه به شما ارائه نشد ، لازم است که تمام مراحل را مجدد تکرار کنید تا اطلاعات شما در سامانه ذخیره شود و حتما کد رهگیری را دریافت نمایید.

     



:: برچسب‌ها: دانشگاه آزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

تا به حال از کسی پرسیده اید که “موهایت را کجا کوتاه کرده ای؟” یا پرسیده اید که “صورتت را در کدام سالن زیبایی آرایش کرده ای؟”. این سوالات برای خیلی افراد پیش می آیند و معمولا از کسانی پرسیده می شوند که به آرایشگاهی درجه یک و کاربلد مراجعه می کنند. اما نکته مهمی که در این رابطه وجود دارد، این است که اساسا چطور می توان یک آرایشگاه  زنانه در نیاوران  و معتبر را از یک آرایشگاه معمولی تشخیص داد؟ یک آرایشگر خوب چه ویژگی هایی دارد؟ چطور است که بعضی افراد خیلی خوب آرایشگرهای حرفه ای را از افراد کم تجربه تشخیص می دهند؟

پاسخ به همه این سوالات تا حد زیادی به خود شما بر می گردد. کافی است ویژگی های آرایشگران حرفه ای را بشناسید تا خیلی سریع متوجه شوید جایی که به آن مراجعه کرده اید مکان مناسبی است یا نه. آرایشگرهای خوب ویژگی های بارز یکسانی دارند که اگر با آنها آشنا باشید، کارتان برای پیدا کردن بهترین ها ساده تر می شود. در ادامه این مطلب مهمترین ویژگی های آرایشگران حرفه ای و زبردست را آورده ایم. پس اگر می خواهید از این به بعد فقط به بهترین سالن های زیبایی مراجعه کنید، تا انتها همراهمان باشید.

 داشتن مدرک معتبر

اگر نمی دانید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. ما شما را با ویژگی ها و خصوصیات یک آرایشگر حرفه ای آشنا می کنیم تا وقت و پول خود را جای درستی هزینه کنید.

مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری یا هر مدرک معتبر بین المللی دیگری نشان دهنده مهارت آن آرایشگر در کار خود است. یعنی او تمام دوره های آموزشی مربوطه را در یک آموزشگاه آرایشگری گذرانده و به مهارت بالایی در حرفه خود دست پیدا کرده است.

به عنوان مثال، کسی که می خواهد در رشته لیفت و لمینت ابرو آموزش ببیند و مهارت کامل را در این رشته کسب کند، باید ابتدا در دوره آموزش لیفت و لمینت ابرو شرکت کرده و سپس در آزمون دوگانه سازمان فنی و حرفه ای شرکت کند. در صورت قبولی در آزمون می تواند مدرک خود را گرفته و شروع به کار کند.

۲. داشتن تجربه کاری

با اینکه داشتن مدرک بسیار مهم و ضروری است، اما تنها تجربه است که شما را به تسلط کامل به کارتان می رساند. خواه این تجربه با کارآموزی در یک آرایشگاه بدست آمده باشد، خواه با انجام دادن کار روی مشتری های خودتان. در هر صورت، یکی از ویژگی هایی که یک آرایشگر خوب و حرفه ای را از دیگران متمایز می کند، داشتن تجربه کاری خوب و مفید است.

۳. خوش برخورد و دارای مهارت برقراری ارتباط

یک آرایشگر خوب باید دارای شخصیتی خوش برخورد باشد و بتواند به خوبی به مشتری گوش بدهد. یک آرایشگر باید با هر مشتری به صورت ویژه کار کند تا بتواند با توجه به ویژگی های خاص صورت و سلیقه مشتری بهترین کار را به او ارائه دهد. هنگام صحبت از محصولات مختلف، به علائق مشتری گوش دهد. اگر مشتری رژ لب قرمز روشن می خواهد اما مکمل رنگ پوست او نیست، باید تعادل رضایت مشتری را در عین ایجاد بهترین ظاهر پیدا کند. اکثر آرایشگران خوب و موفق، مهارت های بین فردی خود را تمرین کرده و بر هنر گوش دادن فعال مسلط شده اند.

 

 

اولین و مهمترین ویژگی یک آرایشگر خوب و توانا دارا بودن تخصص و تجربه کافی در زمینه آرایش و گریم عروس می باشد. توجه به این نکته در آرایشگری که انتخاب می کنیم. از اهمیت بالایی برخوردار است. یک آرایشگر متخصص با فرم صورت، نحوه تاثیر رنگ ها و ترکیب آنها، نوع نمای گریم در نورهای مختلف و بسیاری از مسایل دیگر آشنایی دارد. و در شناخت و انتخاب به جا و اعمال صحیح گریم و آرایش به نحوی که زیبایی شما را چندین برابر جلوه کند، مهارت دارد.علاوه بر ظاهر و زیبایی شما در مراسم، ظاهر شما در فیلم و عکس های گرفته شده از مراسم نیز اهمیت دارد.یک آرایشگر متخصص و باتجربه با تکنیک های فیلمبرداری، نورپردازی و نحوه ای که صورت شما در عکس ها و فیلم نمایش داده میشود آشنایی کامل دارد و این توانایی را دارد به گونه ای شما را آرایش کند تا زیبایی طبیعی شما را در عکس ها و فیلم های مراسم عروسی برجسته کند.

قابل اعتماد بودن:

دومین ویژگی برای آرایشگر مراسم عروس شما قابل اعتماد بودن وی است. استفاده از ابزار و مواد مرغوب که به پوست شما آسیب نرساند و ماندگاری بالایی داشته باشد، درست و به هنگام کار کردن و عدم تاخیر در انجام کار خود و در نهایت داشتن اخلاق حرفه ای که باعث شود شما به وی در زمینه آرایش مراسم عروسی خود اعتماد کنید، از جمله ویژگی های مهم یک آرایشگر خبره و مناسب است. اگر شما به تخصص و تعهد آرایشگر خود اعتماد کامل داشته باشید آرامش روانی بالایی برای مراسم عروسی خود خواهید داشت و بهتر و پرانرژی تر و با خیالی راحت در مراسم عروسی خود قدم خواهید گذاشت.

خوش خلقی:

در نهایت یک آرایشگر حرفه ی خوب از لحاظ رفتاری و اخلاقی به گونه ای است که شما با وی راحت خواهید بود. و با اخلاق و رفتار خوب و آرامش دهنده خود. از تشنج و اضطرابی که به صورت. طبیعی در روز مراسم عروسی خواهید داشت کم خواهد نمود. آخرین چیزی که شما در روز مراسم عروسی نیاز دارید آرایشگری بداخلاق و با انرژی منفی است. زیرا نزدیک به یک تا دو ساعت از شروع روز، وی رو به روی صورت شما خواهد بود.



:: برچسب‌ها: آرایشگاه ,
:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

بوتاکس یک ترکیب ساخته شده از سمی به نام بوتولینوم است . وقتی حرف از سم زده می شود ممکن است یک مقداری ترسناک به نظر برسد . اما اصلا جای نگرانی نیست ! .. اگر در دز های کنترل شده استفاده شود کاملا بی خطر است . تزریق بوتاکس در زیر پوست، سبب فلج شدن عضلات آن ناحیه و از بین رفتن چین و چروک صورت خواهد شد و ظاهری جوان تر را برای مدتی ایجاد خواهد کرد.

ممکن است به خاطر وجود پیشانی سفت و محکم در برخی افراد، خیلی از ستارگان، بوتاکس را تا حدودی، یک کار بد بدانند، اما برای کسانی که در دنیای واقعی سعی در درمان آن داشته اند، بعید است که متوجه شوید آنها اصلاً هیچ کاری انجام داده اند یا نه. من همیشه این را گفته ام – اگر آنها چیزی غیر از” بوتاکس “نامگذاری می کردند، پذیرش بهتری بدست می آورد و در همان اوایل پیچیدگی بدی بوجود می آورد. دکتر استافورد برومند از ۷۴۰ جراحی پلاستیک در خیابان پارک در نیویورک می گوید. “همه صحبت ها در مورد اعتدال است و باید بیشتر به عنوان یک نوع عمل درست و حرفه ای دیده شود، به جای اینکه به عنوان یک روش برای نگاه متفاوت مورد استفاده واقع شود. شما ماشین خود را رها نکنید و (آزادانه در زمین رها نکنید) و آن را هر ۱۰ سال روبراه کنید- شما تعمیر و نگهداری منظم ماشین را انجام دهید تا آن را همچنان آماده رانندگی همانند یک ماشین نو نگه دارید.

اثرات مورد نظر بیشتر از یک بحث زیبایی شناسی صرف است، مخصوصاً برای افرادی که بیش از حد عرق می کنند و از بوتاکس برای غیر فعال کردن غده های عرق استفاده می کنند. به نظر می رسد که مردم همیشه در مورد بوتاکس صحبت می کنند و این که آیا شما به این موضوع فکر می کنید یا نه، یا اینکه فقط در مورد آن صحبت می کنید، دلالت های ضمنی منفی آن را ترسیم می کنید. مطمئناً، این موضوع برای همه مردم نیست، و اگر شما نیاز به آن را احساس نکنید، بعداً شما به طور واضح می توانید احساس راحتی کنید، اما برای روشن شدن هر گونه تصورات غلط، از دکتر استافورد برومند خواسته شد تا یک دوره کوتاه مطالعه را در مورد درمان انجام دهد، و چگونگی اینکه آیا این روش برای شما مناسب است را تشریح کند. برای دریافت تمام اطلاعاتی که در مورد بوتاکس نیاز دارید، به ادامه مطلب بروید خواه به آن توجه داشته باشید(بدون قضاوت!) و خواه کمترین کنجکاوی را نسبت به درمان داشته باشید. چین و چروک بوسیله بوتاکس در مرکز بوتاکس در کرج تا حد زیادی از بین میرود.

جهت استفاده از بوتاکس به منظور کاربرد درمانی و یا زیبایی ؛ ابتدا پزشک متخصص وضعیت سلامت و سابقه ی بیماری و مصرف داروهای بیمار را مورد ارزیابی قرار می دهد و در صورت احراز واجد شرایط بودن بیمار به تزریق بوتاکس اقدام می کند .

ماده ی بوتاکس اصل و دارای استانداردهای مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا و نیز وزارت بهداشت و درمان کشور توسط پزشک متخصص با تکنیک های خاص تزریق به کمک سوزن های بسیار ریزی تزریق می گردد .

عمل زیبایی تزریق بوتاکس به صورت سرپایی و بدون نیاز به بستری شدن در کلینیک یا درمانگاه صورت می پذیرد .

 مکانیسم عملکرد بوتاکس در فلج نمودن موقت عضله ی پرکار هر ناحیه از بدن بوده که با خاصیت پرکنندگی خود نیز به رفع چین و چروک آن ناحیه نیز کمک می کند .

مفهوم هر واحد بوتاکس

به منظور درمان هر ناحیه از بدن یا صورت با تزریق بوتاکس ؛ با توجه به وضعیت و شدت عارضه ی ایجاد شده در هر ناحیه به مقدار مشخصی از ماده ی بوتاکس نیاز می باشد که مقدار بوتاکس مصرفی با واحد اندازه گیری می شود به عنوان مثال جهت رفع چین و چروک های پیشانی به ۵۰ واحد بوتاکس مورد نیاز می باشد .

از آنجا که ماده ی بوتاکس دارای برندهای مختلفی با تاثیرات متفاوتی نیز می باشد ، هر برند از ماده ی بوتاکس دارای واحد خاصی برای درمان یک ناحیه از صورت و یا بدن می باشد ، به عنوان مثال اگر جهت کاهش خط اخم در یک فرد از برند دیسپورت به ۵۰ واحد از ماده بوتاکس نیاز می باشد ، جهت کاهش همین خط اخم از برند بوتاکس به مقدار واحد بیشتری نیاز خواهد بود .

چه نوع چروک‌ها‌یی توسط بوتاکس برطرف میشود؟

چروکهای صورت به دودسته تقسیم میشوند:

چروک‌های استاتیک :که در حالت استراحت پوست، بر روی آن مشاهده می‌شوند. این چروک‌ها عمدتاً معلول عوامل مضر و آسیب‌رسان خارجی نظیر آفتاب هستند و در نتیجه تغییر بافت اصلی پوست ایجاد می‌شوند. به همین دلیل به درمان با روش لایه‌برداری شیمیایی، میکرودرم ابریژن و لیزردرمانی برای نوسازی پوست به‌ خوبی پاسخ می‌دهند.

 چروک‌های دینامیک :که در نتیجه فعالیت زیاد عضلانی در ناحیه صورت پدیدار می‌شوند و عمدتاً ناشی از عادت‌های غلط و عوامل آسیب‌رسان داخلی هستند. این چروک‌ها معمولاً در یک‌سوم فوقانی صورت مشاهده می‌شوند.

چروک‌های شعاعی اطراف چشم‌ها موسوم به چروک‌های پاکلاغی یا پنجه‌کلاغی، چروک‌های افقی پیشانی و چروک‌های اخم ناحیه میانی صورت از این نوع هستند. چروک‌های دینامیک معمولاً از چروک‌های استاتیک عمیق‌ترند و به درمان با تزریق ماده بوتولینوم پاسخ می‌دهند.

 بوتاکس چگونه عمل می‌کند؟

وقتی فردی به دلیل ناراحت بودن از به وجود آمدن چین و چروک و خطوط روی صورتش به پزشک مراجعه می‌کند، برحسب وضعیت پوستش، درمان‌های متفاوتی از جمله بوتاکس به او پیشنهاد می‌شود. این نوع درمان در کلینیک‌ها و مراکز پزشکی انجام می‌شود. مقدار کمی از بوتاکس توسط سوزن ظریف به داخل عضلات زیر چروک تزریق میشود، این باعث غیر فعال شدن عضله تولید کننده چین میشود و نتیجتاً چروک فعال محو میشود. برای همین بوتاکس برای برطرف کردن چین اخم (بین دو ابرو)،خطوط پیشانی و خطوط دور چشم بسیار عالی عمل میکند.

آیا بوتاکس ضرر دارد؟

مهمترین نکته در تزریق بوتاکس تبحر و مهارت پزشک است. پزشک باید مهارت‌های علمیلازم را داشته باشد که بتواند مریض را درست انتخاب کند و نوع عضله‌ای که انتخابمی‌کند را از نظر آناتومی و فیزیولوژی بشناسند و در نهایت مقدار سم نیز باید لازم وکافی باشد.

شایعترین اشتباهاتی که در تزریق این آمپول صورت می‌گیرد این است که هنگام تزریقمویرگ مسیر تزریق پاره شده و موجب خونریزی و کبودی محل تزریق می‌شود و اشتباه دیگراحتمالی این است که گاهی اوقات به دلیل تزریق بیش از حد مجاز و ماساژ آن عضله پس ازتزریق موجب وارد شدن سم به دیگر عضلات و در نتیجه فلج شدن آنها نیز می‌شود و درنهایت موجب غیر طبیعی شدن فرم صورت خواهد شد.



:: برچسب‌ها: بوتاکس ,
:: بازدید از این مطلب : 660
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

داوطلبان واجد شرایط ثبت نام می توانند از میان رشته هایی مانند دبیری ادبیات، ریاضی، علوم اجتماعی و... با رعایت ضوابط و قوانین تعیین شده در آزمون سال جاری ثبت نام کنند. با توجه به اهمیت اطلاع داوطلبان از رشته های آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۱، در ادامه مقاله رشته های تحصیلی مجاز به ثبت نام و همچنین رشته های شغلی ارائه شده در آزمون استخدامی آموزش و پرورش بیان شده است.

 

رشته های تحصیلی مجاز به ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1401

آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۱ به منظور تکمیل نیروی (معلمان) مورد نیاز مقاطع و رشته های مختلف کشور برگزار می شود. بدیهی است که رشته های مورد نیاز و ظرفیت های ارائه شده هر یک از استان ها و شهرستان ها از دیگری متفاوت است.

 

با توجه به تنوع بالای رشته مورد نیاز آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1401 و الزام رعایت تجانس رشته تحصیلی و ​رشته شغلی، داوطلبان این آزمون نخست باید از رشته های تحصیلی مورد نیاز استان و منطقه مورد نظر خود مطلع شوند.

 

با توجه به تغییر نیازهای وزارت آموزش و پرورش استان ها طی هر دوره از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، سازمان سنجش در هر دوره با انتشار دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش اقدام به اعلام رشته های تحصیلی مورد پذیرش هر استان می کند.

 

 pasokhbama.com میگوید: با توجه به اینکه دفترچه ثبت نام دهمین آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش و دستگاه های اجرایی هنوز منتشر نشده است، در ادامه رشته های تحصیلی مجاز به استخدام آموزش و پرورش در سال گذشته ارائه شده است، اما به محض اینکه رشته های تحصیلی مجاز به ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۱ مشخص شود لینک دانلود آن در این بخش قرار داده می شود.

داوطلبان علاقه مند به شرکت در ازمون استخدامی آموزش و پرورش باید با اطلاع از رشته ها و مقاطع تحصیلی مجاز در ازمون سال جاری ، رشته شغلی متجانس با رشته فارغ التحصیلی خود انتخاب نمایند. رشته های مورد نیاز و ظرفیت های ارائه شده هر یک از استان و شهرها با دیگر شهرها متفاوت است و با توجه به تنوع بالای رشته ها و مقطع تحصیلی مورد نیاز و همچنین الزام رعایت تجانس رشته تحصیلی و رشته شغلی ، داوطلبان باید از رشته های مورد نیاز ازمون استخدامی آموزش و پرورش استان و شهر خود اطلاع یابند.

در ادامه لیست کلی رشته های مورد نیاز ازمون استخدامی آموزش و پرورش را می توانید مشاهده کنید ولی نکته ای که وجود دارد این است که ظرفیت های تخصیص یافته به هر رشته شغلی در هر منطقه ای از استان های مختلف متفاوت است و این ظرفیت ها طبق اعلام نیاز آموزش و پرورش مناطق تعیین می شود. مثلا ممکن است در منطقه شما رشته شغلی مدنظرتان ارائه نشود و یا ظرفیت کمی داشته باشد.

برای شرکت و انتخاب رشته های آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرایط و ضوابطی در نظر گرفته می شود که لیست آنها در دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش تعبیه شده است. توجه داشته باشید که داشتن تمامی این موارد از مهمات بوده و در صورت نبود یکی از آنها داوطلب مجاز به انجام فرآیند نام نویسی نخواهد بود. این شرایط به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم می شود که برای دستیابی راحت شما به این موارد این قسمت از مقاله به نگارش این موضوع پرداخته است.

شرایط عمومی و اختصاصی

  1. دارا بودن تابعیت ایرانی
  2. اعتقاد و التزام به دین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی
  3. التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  4. گذراندن دوره خدمت
  5. دارا بودن سلامت جسمانی مرتبط با شغل درخواستی
  6. عدم وجود هر گونه مانع که در آزمون استخدامی از جهت مراجع قضایی
  7. داوطلبان نباید بازنشسته و باز خرید باشند
  8. عدم اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان
  9. پذیرفته شدگان نباید به عنوان عضو رسمی یا پیمانی یکی از دستگاه های اجرایی باشند.
  10. حداقل 20 سال سن و حداکثر 25 سال تمام برای دارندگان مدرک دیپلم، حداکثر 30 سال برای دارندگان مدرک فوق دیپلم، 36 سال برای دارندگان مدرک کارشناسی، 40 سال برای دارندگان کارشناسی ارشد و 45 سال برای دارندگان مدرک دکتری الزامی می باشد.
  11. نداشتن سابقه حکومت جزایی

مرتبط بخوانید : از چه رشته هایی میتوان معلم شد  و سهمیه های آزمون استخدامی آموزش و پرورش

شغل رشته های مورد نیاز مقطع تحصیلی لازم
دبیر شیمی شیمی کلیه گرایش ها – دبیری شیمی لیسانس ، فوق لیسانس
دبیر علوم تجربی زیست شناسی کلیه گرایش ها – شیمی کلیه گرایش ها – فیزیک کلیه گرایش ها – دبیر علوم تجربی – دبیری زیست شناسی – دبیری فیزیک – دبیری شیمی لیسانس ، فوق لیسانس
آموزگاری ابتدایی (استثنایی) روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی – روانشناسی تربیتی گرایش کودکان استثنایی – علوم تربیتی گرایش استثنایی لیسانس ، فوق لیسانس
آموزگاری ابتدایی (ابتدایی) آموزش ابتدایی – برنامه ریزی درسی – علوم تربیتی  – فلسفه تعلیم و تربیت  – مشاوره و راهنمایی  – روانشناسی کلیه گرایش ها به جز روانشناسی صنعتی لیسانس ، فوق لیسانس


:: برچسب‌ها: آموزش و پرورش ,
:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

 

 امروزه برای بانوان و آقایان آراستگی یک امر ضروری محسوب میشود. بنابرین در حال حاضر مراکزی برای ارائه ی خدمات آرایشی و بهداشتی و سالن زیبایی بازار گرمی دارد.

در گذشته ارایش به هفت قسمت تقسیم میشد، که الان به هفت قلم آرایش معروف است.

سرخاب: برای خوشرنگ کردن گونه ها و لب

سفید آب: برای لایه بردار پوست و بدن

سرمه: برای تیره کردن خط مژه

وسمه: برای پرپشت نشان دادن ابرو

خال: برای زیبایی صورت

حنا: برای رنگ ناخن و مو

زرک: گرد طلایی رنگ که عملکردی مانند پنکک داشته

برخلاف گذشته دیگر سالن های زیبایی فقط در حوزه ی آرایش و زیبایی فعالیت نمیکنند و با گسترش خدمات، این مراکز علاوه بر خدمات زیبایی به درمان و بهداشت پوست و مو مشتریان رسیدگی میکنند.اکثر بهترین آرایشگاه زنانه در سعادت آباد در حوزه زیبایی خدمات تخصصی ارائه میدهند.

قبل از مراجعه به سالن زیبایی و استفاده از خدمات زیبایی سالن ها باید اطلاعاتی درباره ی این خدمات داشته باشید. ما در این قسمت به شرح این خدمات میپردازیم.

خدمات سالن های زیبایی:

اصلاح و کوتاهی مو در آرایشگاه زنانه:

یکی از روش های تاثیر گزار برای تغییر حالت صورت و تنوع در چهره کوتاهی مو است. برای سالم نگه داشتن مو و فرار از موخوره و شکستگی های ساقه ی مو بهترین روش حذف قسمت های آسیب دیده است. مدل های متنوعی از کوتاهی مو مثل مدل باب، مصری، چتری، تیفوسی و پیکسی وجود دارد و آرایشگر ها با استفاده از قیچی و ماشین های اصلاح اینکار را به صورت حرفه ای انجام میدهند. برای داشتن مو های زیبا و سالم باید به متخصصان این حوزه رجوع کنید.

 

کوتاهی باید متناسب با فرم صورت انجام شود:

صورت های کشیده با پیشانی بلند باید مدل هایی را انتخاب کنند که قسمتی از پیشانی با چتری ها پوشانده شود.

 

صورت های گرد باید مدل های بلند تر و تیکه تیکه استفاده شود.

کسانی که گردن های بلندی دارند باید مدل های کوتاهی را انتخاب کنند که جلوی مو بلندتر از پشت آن باشد. تا گردن کوتاه تر دیده شود.

 

گردن های کوتاه مدل مو های خیلی کوتاه دخترانه مناسب است تا تمام گردنشان دیده شود.

 

هیکل های درشت با مدل موی بلند و اندام های لاغر با مدل های کوتاه زیباتر میشوند.

کراتینه مو چیست و چه تاثیری دارد:

کراتین چیست؟

کراتین پروتئین طبیعی موجود در پوست، مو و ناخن است که باعث استحکام مو میشود. طی گذشت زمان و بالا رفتن سن و استفاده از شامپوها و مواد شیمیایی و رنگ و دکلره ی مو این پروتئین در مو از بین میرود. این پروتئین در مو های وز و فر کمتر وجود دارد.

کراتینه ی مو چه تاثیری دارد؟

کراتینه ی مو عملی است که با استفاده از مواد و محصولات حاوی کراتین، مو های آسیب دیده را احیا میکند و مو ها تا مدت ها صاف، نرم و درخشنده میماند. مدت ماندگاری کراتینه به تعداد مرتبه ی شستشوی مو بستگی دارد و هرچه کمتر مو با شامپو شسته شود این مدت بیشتر میشود.به طور معمول 2 تا 3 ماه ماندگاری دارد.

 

امروزه برای بانوان و آقایان آراستگی یک امر ضروری محسوب میشود. بنابرین در حال حاضر مراکزی برای ارائه ی خدمات آرایشی و بهداشتی و سالن زیبایی بازار گرمی دارد.

در گذشته ارایش به هفت قسمت تقسیم میشد، که الان به هفت قلم آرایش معروف است.

سرخاب: برای خوشرنگ کردن گونه ها و لب

سفید آب: برای لایه بردار پوست و بدن

سرمه: برای تیره کردن خط مژه

وسمه: برای پرپشت نشان دادن ابرو

خال: برای زیبایی صورت

حنا: برای رنگ ناخن و مو

زرک: گرد طلایی رنگ که عملکردی مانند پنکک داشته

برخلاف گذشته دیگر سالن های زیبایی فقط در حوزه ی آرایش و زیبایی فعالیت نمیکنند و با گسترش خدمات، این مراکز علاوه بر خدمات زیبایی به درمان و بهداشت پوست و مو مشتریان رسیدگی میکنند.

قبل از مراجعه به سالن زیبایی و استفاده از خدمات زیبایی سالن ها باید اطلاعاتی درباره ی این خدمات داشته باشید. ما در این قسمت به شرح این خدمات میپردازیم.

طراحی داخلی لوکس آرایشگاه زنانه : لوکس بودن این نیست که وسایل زرق و برق دار در آرایشگاهت داشته باشی، مدیر یک آرایشگاه لوکس و باکلاس میداند که با یک مشتری چگونه برخورد کند و شرایط رفاهی او را چطور فراهم کند. صاحبان آرایشگاه های درجه یک جهان علاوه بر کیفیت خدمات، امکانات رفاهی و راحتی فضای آرایشگاه را از دلایل اصلی موفقیت خود می دانند.

طراحی داخلی لوکس آرایشگاه زنانه : آرایشگاه ها جزء مکان هایی هستند که زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی آن ها بیش از هر فضای دیگری مورد توجه مشتریان قرار می گیرد. طراحی داخلی لوکس آرایشگاه زنانه از اهمیت زیادی برخوردار است و در بسیاری از موارد موفقیت یک آرایشگر در جذب مشتری های بیشتر از اینکه مدیون هنر و کار آرایشگر باشد مدیون زیبایی و جذابیت طراحی داخلی آرایشگاه است. طراحی منحصر به فرد و متفاوت برای طراحی داخلی آرایشگاه زنانه از اهمیت زیادی برخوردار است و بیشتر آرایشگر ها قبل از شروع کار و یا بعد از گذشت مدت زمانی از شروع کار خود اقدام به ایجاد و یا تغییر دکوراسیون داخلی آرایشگاه می کنند و سعی دارند تا دکوراسیون آرایشگاه خود را به بهترین شکل طراحی کنند.

دکوراسیون سالن زیبایی زنانه، چه رنگ­ هایی بهتره؟

در انتخاب رنگ برای دکوراسیون سالن زیبایی عواملی مانند؛ مساحت فضا، سلیقه کارفرما، سبک طراحی، نورگیری فضا و.. تاثیرگذار هستند. هر یک از رنگ ­ها از نظر روانشناسی احساسات مختلفی را به همراه دارند. در نتیجه در انتخاب رنگ دکوراسیون باید حساسیت به خرج بدهید. به طور کلی بهتر است دو رنگ را برای کلیت رنگ­بندی فضا به کار ببرید و از رنگ­ های دیگر متناسب با نوع فضا در زمینه ­ای از آن دو رنگ و به صورت فکر شده استفاده کنید. استفاده از رنگ ­هایی که برای مشتریان شما جذاب باشد انتخابی زیرکانه برای جذب مشتری است.

برای سالن زیبایی لاکچری که به سبک مدرن طراحی شده است؛ رنگ ­های خنثی می­ توانند زمینه ­ای برای به کار گیری رنگ­ های دیگر باشند. در دکوراسیون سالن زیبایی کلاسیک استفاده از رنگ­ های سفید، نقره ­ای و یا کمی طلایی مناسب است.



:: برچسب‌ها: سالن زیبایی ,
:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

ویژگی های برترین آرایشگر ها

 

ابتدا با بگوییم که آرایشگری یک شغل آرایشی و بهداشتی است و بهداشت در آرایشگری حرف اول را میزند و سپس آرایش مهم است.

 

خب بیایید ببینیم که برترین آرایشگرها چه ویژگی هایی دارند

1خلاقیت 2خوش اخلاق بودن مشتری مدار بودن 3موقعیت مکانی مناسب و از همه مهمتر 4استفاده از وسایل درجه یک

ما تمامی این ویژگی ها را برایتان باز خواهیم کرد.

خلاقیت آرایشگر باید خلاق باشد و ذاتا همیشه نباید دستور مشتری خود را اجرا کند و باید همیشه در باره اطلاعات نوع کوتاه کردن و اصلاح سر و صورت بروز باشد باید بداند که چه نوع اصلاحی مناسب تر است برای سر و صورت مشتری خود.

 

2خوش اخلاق بودن مشتری مداری :

آرایشگر خوش اخلاق همیشه مشتری های زیادی دارد و مشتری های زیاد یک آرایشگر مشتری را لازم دارد که همیشه راز دار مشتری خود باشد و مشتری نزد او احساس امنیت و راحتی کند.برترین آرایشگر ها همیشه شنونده های خوش ذوقی هستند و همیشه با ذوق و شوق حذف های مشتری خود را در کنار اصلاح گوش می دهند .

3موقعیت مکانی عالی

و در این صورت همیشه آرایشگاه شلوغ و پر از مشتری دارند و همیشه مشتری های بیشتری جذب می‌کنند.

ویژگی های یک آرایشگر خوب در تهران و شهرهای دیگر

ممکن است شما هم جزء آن دسته از افرادی باشید که همیشه برای کوتاه کردن موهای تان به دنبال یک آرایشگر خوب بودید و در این باره موفق نمی شدید.مثلا ممکن بود به همین خاطر به آشنایان خودتان مراجعه کنید اما باز هم آن ها نمی توانستند مدل موهای مورد علاقه شما را ایجاد کنند. به همین دلیل در این قسمت از دنیای مد راهکارهایی را به شما معرفی می کنیم که از طریق آن بتوانید ویژگی های یک آرایشگر خوب را بشناسید.

 

اطلاعات کافی و احترام به سلیقه مشتری

یک آرایشگر حرفه ای به اندازه کافی در مورد کوتاه کردن مو و هر چیزی مربوط به آن اطلاعات دارد و اطلاعات خودش را هوشمندانه برای پیاده کردن سلیقه مشتری استفاده می کند.

او هرگز در خواست خودش را اجرا نمی کند و به سلیقه شما احترام می گذارد. البته ممکن است یک مدل موی جایگزین هم به شما معرفی کند که شاید روی صورت تان بهتر باشد اما در هر حال سلیقه نهایی شما را در نظر می گیرد.

تسلط بر روی کار

یک آرایشگر حرفه ای باید روی کار خود تسلط کامل داشته باشد و از مهارت و تجربه کاری کافی برخوردار باشد و به طور دقیق بدانید که چه نوع آرایشی مناسب چه پوست و صورتی بوده و برای هر فرم و مدل از صورت باید به دنبال چه مدل مویی بود. آرایشگر باید بتواند مشتری خود را راهنمایی کند تا مشتری به بهترین انتخاب دست یابد.

 

احترام به تخصص

یک آرایشگر متخصص از شغل خودش لذت می برد و آن را عاشقانه دوست دارد و به آن افتخار می کند. علایق شما را در این زمینه به خوبی رعایت می کند و همیشه استاندارد های بالایی دارد. او احترام زیادی به شما می گذارد و حرف های شما را نیز محترم می شمارد.

جلب اعتماد مشتری

همه خانم ها ترجیح می دهند که آرایشگری داشته باشند که بتوانند با خیال راحت به او اعتماد کنند و کار خود را به او بسپارند و مطمئن باشند آخر کار راضی هستند. یک آرایشگر خوب به مو و پوست مشتری توجه کرده و از مواد مناسب و باکیفیتی استفاده می کند که هیچ گونه ضرر و آسیبی برای پوست و موی شما نداشته باشد.

برای آرایشگر شدن از کجا شروع کنیم؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که به کرات از ما پرسیده می شود این است که برای آرایشگر شدن از کجا شروع کنم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت برای شروع آرایشگری حداقلی کاری که شما باید انجام دهید، کسب مهارت در حوزه هایی است که قرار در آن فعالیت کنید. پیشنهاد ما برای افرادی که می خواهند آرایشگری شروع کنند این است که از همان ابتدای راه به دنبال بهترین دوره های آموزشی باشید تا بتوانید در ادامه به صورت تخصصی و در غالب یک آرایشگر حرفه ای فعالیت کنید.

چگونه آرایشگر موفقی باشیم؟

همان‌طور که در قبل تر نیز گفته شد برای این که بتوانید شغل آرایشگری را شروع کنید و در آن موفق باشید، باید به دنبال بهترین شدن باشید و این کار، تنها با تاسیس یک سالن زیبایی یا یک آرایشگاه مردانه تمام نمی شود. در ادامه مهم ترین عوامل در موفقیت آرایشگران حرفه ای را مورد تحلیل قرار می دهیم.

  1. رفتار و شخصیت فردی

یکی از مهم ترین دلایل موفقیت هر فردی، اخلاق و طرز برخورد با دیگران است. اگر می خواهید به یک آرایشگر حرفه ای تبدیل شوید، باید مانند حرفه ای ها نیز رفتار کنید. دقت داشته باشید تنها طرز رفتار درست با مشتری نمی تواند شما را به یک آرایشگر حرفه ای تبدیل کند، بلکه رفتار شما با همکاران، پرسنل و رقبایتان نیز در رفتار حرفه ای شما بسیار تاثیر گذار است.

  1. همواره به دنبال جمع آوری تخصص باشید

دنیا هر روز در حال پیشرفت و بروز شدن است و شغل آرایشگری نیز از این قاعده مستثنا نیست و می توان آن را یکی از مهم ترین کسب و کارهایی دانست که با تغییر روزانه ی زندگی، تغییر می کند. مطمئنا اگر فضای کسب و کار آرایشگری را دنبال کنید، می بینید که هرروز مدل ها و تجهیزات جدید بیرون می آید که هواداران زیادی دارد.

شما باید همواره به دنبال چیزهای نو باشید و در آن ها کسب مهارت کنید تا به موفقیت برسید. به یاد داشته باشید که یک آرایشگر موفق خود را محدود نمی سازد و سعی می کنید در حوزه هایی هم که در آن به هر دلیلی فعالیت حرفه ای ندارد، حرفه ای شود تا در زمان توسعه ی کار خود، بدون هیچ مشکلی به کسب درآمد بپردازد.



:: برچسب‌ها:
آرایشگاه زنانه ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

آیا برایتان پیش آمده که از دیدن اندام خود در آینه احساس خوبی نداشته باشید و با پوشیدن لباس، چربی های شکم و پهلویتان مزاحم زیبا به نظر رسیدنتان باشند؟ شاید بسیاری از شما هم ورزش و هم رژیم را تجربه کرده باشید اما همچنان این مشکل برایتان باقی مانده باشد. اما امیدتان را از دست ندهید زیرا علم پزشکی به کمک پیشرفت هایی که داشته، توانسته تا به طور موثر این مشکل را رفع کند. یکی از روش های لاغری، استفاده از کویتیشن اولتراسونیک است که به صورت غیرتهاجمی و با امواج اولتراسوند چربی های اضافی نواحی مختلف بدن از جمله چربی های شکم و پهلو و ران ها را از بین می برد. اما کویتیشن اولترا سونیک چیست و دقیقاً به چه صورت عمل می کند؟ بهترین کلینیک برای کویتیشن کدام است؟ با ما در این مطلب همراه باشید تا به بررسی دقیق تر یکی از بهترین روش های لاغری موضعی بپردازیم.در این میان روش هایی برای لاغری وجود دارند که برای لاغری موضعی در افرادی که از چاقی در برخی قسمت های بدن،رنج می برند بسیار مناسب هستند.برخی ورزش ها تا حدی به بهبود این عدم همخوانی سایزها کمک می کنند اما گاهی این راه حل ها موثر واقع نمی شوند و افراد همواره به دنبال راهکارهایی برای تناسب اندام و سایز می گردند.دستگاه های لاغری با لیزر ابداع شده اند تا به افراد در این وضعیت یاری رسان باشند.از انواع لیزر برای کاهش وزن و کاهش چربی می توان بهره برد.افرادی که مبتلا به اضافه وزن و چاقی مفرط هستند،می توانند از روش های لاغری با جراحی استفاده کرده و سپس چربی های باقی مانده را توسط لیزر از بدن خارج کنند.از لیزر می توان به عنوان راه حلی در کنار سایر روش ها برای کاهش چربی بهره برد.کاهش وزن توسط رژیم های غذایی و فعالیت های ورزشی برای برخی افراد کافی نیست.در نتیجه می توان از روش هایی مثل لاغری با لیزر برای از بین بردن چربی های انباشته شده و اشباع استفاده کرد.توان لیزر مشخص می کند که برای لاغری کدام قسمت مناسب تر است.لیزر می تواند چربی های داخل سلولی را آزاد کرده و با انجام فعالیت های بدنی منجر به تخلیه و دفع آنها شود.با چند جلسه رفتن به مطب پزشک و تحت درمان قرار گرفتن می توان به نتیجه ایده آل و مورد نظر دست یافت. کلینیک لاغری در کرج را اینجا بیابید.

1.دستگاه لاغری لیپولیزر

به عنوان بهترین روش برای لاغری موضعی به این روش می توان اشاره کرد.از جمله لیزرهای بی خطر و کم تهاجم به شمار می رود که برای انجام لیپوساکشن می تواند به فرد در رسیدن به اندام متناسب کمک کند.لیزر لیپولیز با شدت پایین و دمای سرد برای از بین بردن چربی های اضافی در نقاط مختلف به کار برده می شود.این روش جزء جراحی های زیبایی محسوب می شود.قسمت هایی از جمله غبغب،سینه مردان،بازوها،ران ها،صورت،باسن و چربی های ناشی از زایمان و قسمت های دیگر بدن را می توان با این روش لاغر کرد.تنها با ایجاد دو یا یک سوراخ کوچک به قطر یک یا دو میلی متر به وسیله میکرو کانولا،نیروی مشخصی به چربی های مورد نظر وارد می شود.در پی آن چربی ها شکسته شده و در طول فرایندهای متابولیسمی بدن به صورت طبیعی و به مرور زمان خارج می شوند.لیپولیزر چه عوارضی دارد؟

از آنجایی که این روش یکی از بهترین روش های لاغری موضعی است،عوارض بسیار کمی را بر جای می گذارد.از عوارض احتمالی این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:این دو مورد اغلب بعد از استفاده از لیپولیزر بروز داده می شوند.البته معمولا پس از چند روز از بین می رود.در صورتی که بعد از عمل،از محل لیزر خوب مراقب شود،آن قسمت دچار عفونت نخواهد شد.

لیپولیز برای چه افرادی مناسب تر است؟

با توجه به متفاوت بودن مقدار چربی در افراد مختلف،لاغری با لیزر لیپولیز مناسب برای افرادی در نظر گرفته می شود که زیر پوست خود یک تا 6 سانتی متر چربی دارند.برای چربی کمتر و یا بیشتر از این مقدار،روش مناسبی محسوب نمی شود.

در این میان روش هایی برای لاغری وجود دارند که برای لاغری موضعی در افرادی که از چاقی در برخی قسمت های بدن،رنج می برند بسیار مناسب هستند.برخی ورزش ها تا حدی به بهبود این عدم همخوانی سایزها کمک می کنند اما گاهی این راه حل ها موثر واقع نمی شوند و افراد همواره به دنبال راهکارهایی برای تناسب اندام و سایز می گردند.دستگاه های لاغری با لیزر ابداع شده اند تا به افراد در این وضعیت یاری رسان باشند.از انواع لیزر برای کاهش وزن و کاهش چربی می توان بهره برد.افرادی که مبتلا به اضافه وزن و چاقی مفرط هستند،می توانند از روش های لاغری با جراحی استفاده کرده و سپس چربی های باقی مانده را توسط لیزر از بدن خارج کنند.از لیزر می توان به عنوان راه حلی در کنار سایر روش ها برای کاهش چربی بهره برد.کاهش وزن توسط رژیم های غذایی و فعالیت های ورزشی برای برخی افراد کافی نیست.در نتیجه می توان از روش هایی مثل لاغری با لیزر برای از بین بردن چربی های انباشته شده و اشباع استفاده کرد.توان لیزر مشخص می کند که برای لاغری کدام قسمت مناسب تر است.لیزر می تواند چربی های داخل سلولی را آزاد کرده و با انجام فعالیت های بدنی منجر به تخلیه و دفع آنها شود.با چند جلسه رفتن به مطب پزشک و تحت درمان قرار گرفتن می توان به نتیجه ایده آل و مورد نظر دست یافت.

1.دستگاه لاغری لیپولیزر

به عنوان بهترین روش برای لاغری موضعی به این روش می توان اشاره کرد.از جمله لیزرهای بی خطر و کم تهاجم به شمار می رود که برای انجام لیپوساکشن می تواند به فرد در رسیدن به اندام متناسب کمک کند.لیزر لیپولیز با شدت پایین و دمای سرد برای از بین بردن چربی های اضافی در نقاط مختلف به کار برده می شود.این روش جزء جراحی های زیبایی محسوب می شود.قسمت هایی از جمله غبغب،سینه مردان،بازوها،ران ها،صورت،باسن و چربی های ناشی از زایمان و قسمت های دیگر بدن را می توان با این روش لاغر کرد.تنها با ایجاد دو یا یک سوراخ کوچک به قطر یک یا دو میلی متر به وسیله میکرو کانولا،نیروی مشخصی به چربی های مورد نظر وارد می شود.در پی آن چربی ها شکسته شده و در طول فرایندهای متابولیسمی بدن به صورت طبیعی و به مرور زمان خارج می شوند.لیپولیزر چه عوارضی دارد؟

از آنجایی که این روش یکی از بهترین روش های لاغری موضعی است،عوارض بسیار کمی را بر جای می گذارد.از عوارض احتمالی این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:این دو مورد اغلب بعد از استفاده از لیپولیزر بروز داده می شوند.البته معمولا پس از چند روز از بین می رود.در صورتی که بعد از عمل،از محل لیزر خوب مراقب شود،آن قسمت دچار عفونت نخواهد شد.

لیپولیز برای چه افرادی مناسب تر است؟

با توجه به متفاوت بودن مقدار چربی در افراد مختلف،لاغری با لیزر لیپولیز مناسب برای افرادی در نظر گرفته می شود که زیر پوست خود یک تا 6 سانتی متر چربی دارند.برای چربی کمتر و یا بیشتر از این مقدار،روش مناسبی محسوب نمی شود.

 

ماندگاری روش لاغری موضعی به دلیل حذف سلول های چربی از ناحیه مورد نظر تقریبا طولانی مدت است. مراقبت های قبل و بعد از جلسات درمانی حتما طبق دستور پزشک انجام شود. نتیجه گیری از این روش ها زمانی به بهترین حالت خود می رسد که به صورت ترکیبی انجام شوند. به طوری که هریک از این دستگاه ها به نحوی در حذف چربی های موضعی تاثیرگذار هستند و هنگامی که از یک روش برای تخریب بافت چربی و از روش دیگر برای افزایش متابولیسم بدن استفاده شود در یک جلسه می توان حداکثر تاثیرگذاری را دریافت نمود. همچنین انجام مزوتراپی لاغری در کنار استفاده از دستگاه های لاغری غیر تهاجمی به دفع سریع چربی ها از ناحیه مورد نظر کمک می کند.

مزایای لاغری موضعی

  • بدون هیچ برش و زخمی انجام می شود.
  • دوره نقاهت ندارد. بلافاصله بعد از جلسه درمانی می توانید به فعالیت روزمره خود بپردازید.
  • به بافت اطراف سلول های چربی آسیبی وارد نمی شود.
  • قابل استفاده برای افرادی که BMI بالاتر از 40 دارند و نمی توانند لیپوماتیک انجام دهند.
  • همچنین در بهبود سلولیت نیز تاثیرگذار هستند.
  • باعث جلوگیری از شل شدن و افتادگی پوست می گردد.
  • قابل استفاده برای تمام نواحی بدن هستند.
  • روشی کاملا ایمن، بدون درد و تقریبا بی بازگشت است.

معایب لاغری غیر تهاجمی

  • میزان حذف چربی ها را نمی توان مشخص کرد. تنها راه مقایسه اندازه گیری سایز است.
  • ممکن است برای رسیدن به نتیجه به تعداد جلسات بیشتری نیاز پیدا کنید.


:: برچسب‌ها: کلینیک لاغری ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 دی 1401 | نظرات ()