نوشته شده توسط : کنکور نویس

از آنجا که بر اساس مصوبه جدید آموزش و پرورش ترمیم معدل در سوابق تحصیلی دانش آموز موثر بوده و در معدل دیپلم تاثیرگذار نمی باشد، داوطلبان به دنبال راهی هستند تا بتوانند از طریق ترمیم معدل شانس ورود به دانشگاه فرهنگیان را افزایش دهند. به همین منظور یکی از راه های پذیرش در دانشگاه فرهنگیان استفاده از تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری می باشد تا متقاضیان بتوانند با کسب رتبه خوب در کنکور شانس بیشتری برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان داشته باشند. در ادامه جهت اطلاع رسانی بیشتر در خصوص ترمیم معدل برای دانشگاه فرهنگیان به بررسی نحوه و شرایط ترمیم نمره فرهنگیان پرداخته ایم.

 

ترمیم معدل برای دانشگاه فرهنگیان

برای پذیرش در لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان، داوطلبان باید شرایط ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان را دارا باشند. یکی از شرایط پذیرش در این دانشگاه، شرط معدل دانشگاه فرهنگیان بوده و داوطلبان باید حداقل معدل لازم برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان را داشته باشند. حداقل معدل لازم برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان معدل 15 برای رشته انسانی و 14 برای سایر رشته ها برای سه سال دوره دوم متوسطه بوده و افرادی که نمراتی کمتر از حداقل معدل لازم کسب کرده اند، نمی توانند در زمان ثبت نام دانشگاه فرهنگیان، نسبت به ثبت نام و پذیرش در این دانشگاه اقدام نمایند.

 

بسیاری از داوطلبان نگران نمرات دروس دبیرستان خود برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان بوده و تلاش کرده تا نمرات بالاتری را در امتحانات نهایی کسب کنند. وزارت آموزش و پرورش این فرصت را در اختیار داوطلبان کنکوری قرار داده تا اگر نمرات قابل قبولی کسب نکرده اند، بتوانند برای کسب نمرات بالاتر تلاش کنند.

 

داوطلبانی که نمرات مطلوبی در سه سال دبیرستان کسب نکرده و معدل دیپلم آن ها کمتر از 14 است، می توانند در طرح ترمیم معدل شرکت نمایند، اما اطلاع از این نکته خالی از لطف نیست، افرادی که در طرح ترمیم معدل شرکت کردند تنها نمرات دروس امتحانی آنان در تاثیر سوابق تحصیلی دیپلم اثرگذار می باشد و معدل کتبی دیپلمشان تغییری نخواهد کرد.

حداقل معدل لازم برای فرهنگیان در کنکور 1401

در کنکور 1400 حداقل شرط معدل کل دانشگاه فرهنگیان برابر 14 لحاظ شد. یعنی باید معدل کل سه سال دبیرستان شما بالای 14 باشد. دقت داشته باشید که این معدل ربطی به معدل کتبی شما ندارد.
در واقع ممکن است شما معدل کتبی 10 داشته باشید ولی معدل کل شما در سه سال دهم یازدهم دوازدهم بالای 14 باشد. در این صورت میتوانید برای فرهنگیان ثبت نام کنید.

حداقل تراز یا نمره کل کنکور برای ثبت نام فرهنگیان:

یکی دیگر از شروط فرهنگیان داشتن حداقل تراز یا نمره کل 6500 در کارنامه کنکور سراسری است. یعنی برای اینکه بتوانید در این دانشگاه ثبت نام کنید باید تراز شما بالای 6500 باشد.
توجه: در کنکور 1400 داشتن تراز بالای 6500 برای قبولی دبیری تربیت بدنی الزامی نبود. یعنی زیر این تراز هم امکان مجاز شدن وجود دارد. البته باید در آزمون عملی شرکت کرد. متاسفانه امسال بخاطر شرایط کرونا هنوز خبر جدیدی اعلام نشده است.

قبل از سال 98 و در کنکور های 97 به قبل ، شرط معدل برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان ، حداقل معدل کتبی نهایی 15 بوده است و دانش آموزانی که کمتر از معدل 15 را داشتند ، اجازه شرکت در رشته های دانشگاه فرهنگیان به آن ها داده نمی شد.

در کنکور 98 شرط معدل دانشگاه فرهنگیان به معدل 14 تغییر پیدا کرد و اطلاعیه ای که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج شده بود ، به شرح زیر است :

بـا توجـه بــه رای هیـات عمــومی دیـوان عــدالت اداری بـه شــماره 1821 ، داشـتن حــداقل معـدل کــل 14 در دوره متوسـطه دوم (معــدل سـه پایــه اول ، دوم و سـوم) برای پــذیرش دانشجو ، ملاک عمل خواهـد بـود و حـداقل معـدل کـل ، تحـت هیچ شـرایطی تغییـر نخواهـد داشـت.

بنابراین منظور از حذف شرط معدل ، حذف کامل شرط معدل نیست بلکه معدل 15 به 14 تغییر پیدا کرده است. در کنکور سال 1402 نیز برای پذیرش دانشجو در دانشگاه تربیت دبیر ، حداقل معدل 14 در نظر گرفته شده است و برای آزمون سراسری سال های اینده باید منتظر اطلاعیه های جدید دیوان عدالت عالی و سازمان سنجش باشیم زیرا ممکن است دوباره و بر اساس درخواست داوطلبان ، تغییراتی را اعمال کنند.

در صورت وجود تغییرات در شرط معدل دانشگاه فرهنگیان ، حتما با بروزرسانی این مطلب آخرین اخبار را به اطلاع شما می رسانیم.

 

تغییر حداقل معدل لازم برای دانشگاه فرهنگیان

شرایط دانشگاه فرهنگیان هر ساله دستخوش تغییراتی است مثلا در کنکور 98 ، حداقل معدل لازم با یک نمره کاهش به معدل 14 تغییر یافت یا در کنکور 99 ، شرط سنی این دانشگاه از 22 سال به 24 سال افزایش پیدا کرد. با توجه به این تغییرات ، ممکن است برای داوطلبان ابهام ایجاد شود که آیا ممکن است شرط معدل دانشگاه فرهنگیان در کنکور 1402 تغییر کند ؟

در این خصوص باید منتظر اطلاعیه های جدید دیوان عدالت عالی و سازمان سنجش باشیم زیرا ممکن است دوباره و بر اساس درخواست داوطلبان ، تغییراتی را اعمال کنند اما در صورت وجود تغییرات ، حتما از چند ماه قبل به اطلاع داوطلبان رسانده می شود و ما نیز در این مطلب ، تغییرات جدید را به شما عزیزان اطلاع می دهیم.



:: برچسب‌ها: شرط معدل دانشگاه فرهنگیان ,
:: بازدید از این مطلب : 331
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

کاندیدای مناسب جراحی بینی

  • افرادی که از لحاظ روحی و جسمی در سلامت کامل به سر برده و به بیماری های مزمنی ، همچون لوپوس یا بیماری های روحی همچون افسردگی ابتلا ندارند.
  • افرادی که کمال گرا نبوده و به خوبی می دانند که جراحی بینی موجب بهبود نسبی بینی می شود ، به همین علت از پزشک خود توقع معجزه ندارند.
  • اشخاصی که سن رشد آن ها تکمیل شده است.
  • افرادی که پوست بینی آن ها کیفیت مناسبی دارد.
  • اشخاصی که به مصرف مشروبات الکلی ، سیگار و به طور کلی دخانیات اعتیاد نداشته و قادر به کنار گذاشتن مصرف این مواد به مدت 14 روز قبل از جراحی زیبایی بینی می باشند.
  • خانم هایی که در دوران بارداری و شیردهی قرار ندارند.

هدف از انجام جراحی بینی چیست ؟

لازمه داشتن یک چهره زیبا ، وجود تناسب بین اجزای مختلف موجود در آن اعم از لب ها ، چشم ها ، بینی و غیره می باشد. بینی به جهت محل قرار گیری آن که در مرکز صورت می باشد و همینطور برجسته بودن ، بیشتر از دیگر اجزا جلب توجه کرده و وجود کوچک ترین ایرادی در آن بر روی لب ها ، گونه ها ، چشم ها و غیره تاثیر خواهد گذاشت. لازم به ذکر است که بینی فقط بر روی زیبایی نقش نداشته ؛ بلکه تاثیر بسیار زیادی نیز بر عملکرد تنفسی افراد دارد. در برخی از افراد وجود توده هایی به نام پولیپ ، وجود انحراف در تیغه بینی که به آن سپتوم گفته می شود و شکسته شدن بینی در اثر حادثه ، عملکرد طبیعی بینی را با اشکال مواجه می نماید. برای برطرف کردن ایرادات ظاهری و عملکردی بینی از عمل بینی در کاشان بهره گرفته می شود.

اهمیت انتخاب جراح بینی

در مرحله اول، پیشنهاد می‌شود مقالات جراحان ماهر را مطالعه کنید؛ چرا که معیار مناسبی برای انتخاب متخصص جراحی بینی هستند. انتخاب پزشک معالج، مؤلفه مهمی در افزایش هر چه بیشتر میزان رضایت از عمل به‌شمار می‌رود. توجه داشته باشید در مورد نحوه‌ انجام عمل و عارضه‌های پس از عمل از پزشک خود به‌طور دقیق بپرسید تا میزان رضایتتان از عمل بیشتر شود. همچنین باید توجه کنید که بینی شما از کدام نوع است.

 نمونه کارهای بهترین جراح بینی در شهر اصفهان را در این صفحه ببینید. برای مثال اگر از نوع گوشتی است لازم است درباره بازگشت گوشت بعد از عمل و درصد موفقیت عمل، اطلاعات کسب کنید. البته باید در نظر داشت که علاوه بر مهارت و توانمندی جراح، عوامل دیگری هم در نتیجه جراحی مؤثر هستند:

  • نوع بینی: گوشتی یا استخوانی‌‌
  • جنس پوست: ضخامت و انعطاف‌پذیری آن
  • مشکلات ساختاری: مانند انحراف در تیغه بینی
  • انتظار و توقع بیمار از جراحی بینی

شناخت بینی گوشتی

pasokheto.irمیگوید:بینی گوشتی دارای ساختمان استخوانی – غضروفی ضعیف با پوست ضخیم و دارای غدد چربی متعدد است. پوست بینی گوشتی به دو دسته بینی با پوست معمولی و بینی با پوست ضخیم تقسیم‌بندی‌ می‌شود. جراحی بینی گوشتی به‌دلیل جنس پوست آن، کمی‌ سخت‌تر و فنی‌تر از جراحی بینی استخوانی است. در ادامه به صورت خلاصه مشخصات اصلی بینی گوشتی را برشمرده‌ایم:

  • پوست بینی: ضخیم، چرب به همراه منافذ وسیع
  • نوک بینی: پهن (استخوانی در زیر آن احساس نمی‌شود.)
  • پره‌های بینی: بلند، پهن و ضخیم
  • غضروف و استخوان بینی: ضعیف

پوست ضخیم، یک چالش مهم در جراحی بینی گوشتی

موضوع مهم در جراحی بینی، ضخامت پوست در آن قسمت است. بینی با پوست ضخیم آشکارترین عیوب اسکلت زیرین را هم پنهان می‌کند. پوست بینی فوق‌العاده ضخیم، به‌عنوان یک چالش بزرگ در جراحی بینی مطرح است که باعث شده برخی پزشکان از جراحی این نوع پوست خودداری کنند.

تکنیک های جراحی بینی گوشتی

تکنیک جراحی زیبایی بینی های گوشتی با بینی های استخوانی متفاوت است. در بینی گوشتی هدف تقویت اسکلت غضروفی بینی، به منظور ایجاد فشار بر روی پوست ضخیم و ایجاد بینی باریک تر و خوش فرم تر می باشد. پهنای بینی را می توان با کوچک کردن عرض پره های بینی از کنار کاهش داد. هر چه میزان گوشتی بودن بینی اولیه کمتر باشد نتیجه بعد از عمل ، بهتر خواهد بود، ولی تقریبا همه بینی های گوشتی را می توان با بکاربردن تکنیک های صحیح جراحی بهبود بخشید.

در کل برای انجام عمل جراحی بینی گوشتی در تهران یا سایر استان های کشور باید اسکلت زیر بینی به‌ دقت تقویت شود تا لایه رویی به بهترین نحو روی یک اسکلت پایدار قرار بگیرد. عدم انجام درست این کار سبب تغییر شکل و بازگشت فرم بینی به‌ صورتی نامطلوب می‌ گردد. این بینی‌ ها درست است که ظاهری بزرگ دارد ، اما بسیار حساس بوده و عمل درست آن‌ ها از پزشکان با‌ تجربه بر‌ می‌ آید.



:: برچسب‌ها: جراح بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

همانطور که در ابتدا نیز گفته شد ، مسئول ثبت نام و برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش ، سازمان سنجش آموزش کشور است و متقاضیات باید از طریق سایت این سازمان ، ثبت نام اینترنتی خود را انجام دهند. اطلاعیه های مربوط به زمانبندی و برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سایت سنجش به داوطلبان اطلاع رسانی می شود و در سال گذشته زمان ثبت نام از تاریخ 29 شهریور ماه الی 4 مهر ماه بوده است.

برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال آینده هنوز زمان دقیق ثبت نام اعلام نمی شود و با توجه به اینکه آگاهی از زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش بسیار ضروری است و ممکن است شانس خود را برای قبولی از دست بدهید ، توصیه می کنیم با مشاوران مرکز pasokhbama.com در ارتباط باشید و به محض فعال شدن لینک ثبت نام ، ثبت نام خود را توسط مشاوران مجرب انجام دهید.شرط سنی داوطلبان برای شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش متناسب با مدرک تحصیلی آن ها تعیین می گردد.

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400
همان طور که گفته شد، در زمان انتشار دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرایط ثبت نام در این آزمون مشخص می شود و در قسمتی از این دفترچه به داوطلبان ارائه می گردد. این شرایط به همراه ضوابط پذیرش متقاضیان در ادامه بیان شده است ، مشاوره آزمون استخدامی آموزش و پرورش به شما کمک میکند که درست انتخاب کرده و از اتلاف وقت شما جلوگیری میکند.

شرایط عمومی
داشتن تابعیت ایران
معتقد بودن به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
پایبند بودن به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
داشتن کارت پایان خدمت سربازی و یا معافیت از آن برای آقایان
برخورداری از سلامت جسمانی و روانی کامل و توانایی برای انجام شغل انتخابی
نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و دخانیات
نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر
نداشتن ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی از سوی مراجع قضایی
عدم مشمولیت در جامعه بازنشستگان و نیروهای بازخرید خدمت دستگاه های اجرایی
عدم اشتغال به صورت رسمی یا پیمانی در سازمان یا دستگاه اجرایی پس از پذیرفته شدن در آزمون یا حین استخدام
شرط سنی 20 الی 25 سال برای داوطلبان دارای مدرک دیپلم
داشتن حداکثر 30 سال برای داوطلبان دارای مدرک فوق دیپلم (کاردانی)
دارا بودن حداکثر 36 سال برای داوطلبان دارای مدرک لیسانس
داشتن 40 سال تمام برای داوطلبان دارای مدرک فوق لیسانس
دارا بودن حداکثر 45 سال برای دارندگان مدرک دکتری
تاریخ مندرج بر روی مدرک فارغ التحصیلی و کارت پایان خدمت باید قبل از آخرین روز ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش باشد.
در خصوص شرط سنی تعیین شده، ناگفته نماند که شرایط سنی مذکور، برای داوطلبان آقا بدون در نظر گرفتن مدت زمانی است که در دوره خدمت ضرورت به سر می برند. لازم به ذکر است جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان دارای یک سال سابقه اسارت از حداکثر شرایط سنی معاف هستند و همچنین، برای پدر، مادر، خواهر و برادر شهدا به اندازه 5 سال و برای رزمندگان دارای سابقه کمتر از 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه به اندازه مدت حضورشان بر شرط سنی اصلی اضافه می شود. همچنین به ازای تاهل و داشتن هر فرزند، یک سال به شرط سنی داوطلبان اضافه خواهد شد.داوطلبان با توجه به رشته ای که فارغ التحصیل شده اند و همچنین رشته مورد تقاضای خود در آزمون استخدامی ، باید از مواد و عناوین امتحانی اطلاع یابند و برای هر درس از منابع مطالعاتی استاندارد استفاده نمایند. بیشتر داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش به دلیل نداشتن برنامه ریزی صحیح و عدم استفاده از منابع مطالعاتی استاندارد و مناسب ، نگران هستند که نتوانند نتیجه مطلوب را به دست آورند و احتمالا اگر شما هم از آن دسته داوطلبانی باشید که برای بار چندم است در آزمون استخدامی شرکت می کنید ، متوجه شده باشید که منابع نامناسب تا چه اندازه در موفقیت شما در آزمون و کسب نمره و رتبه بالا تاثیر گذار است.

داوطلبانی که به صورت تمام وقت و غیر رسمی از تاریخ 22 بهمن ماه سال 57، در وزارتخانه ها، موسسات و شرکت های دولتی، بانک ها و شرکت های تحت پوشش آن ها، شرکت های بیمه های دولتی، شهرداری ها، موسسات و شرکت های دولتی که مگر با ذکر نام آن ها در موارد خاص قوانین و مقررات عمومی دولت شامل حال آن ها نمی شود، موسسه ها و شرکت های ملی و مصادره شده که به نحوی از بودجه و کمک دولت بهره می برند، نهادهای انقلاب اسلامی و شرکت های تحت پوشش آن ها، اشتغال داشته اند، به اندازه مدت زمان خدمت غیررسمی آن ها، بر شرط سنی مذکور اضافه می شود.

هزینه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۱

متقاضیانی زیادی هستند که از مبلغ آزمون استخدامی آموزش و پرورش بی خبر هستند و اطلاع دقیق از میزان هزینه آزمون ندارند؛ که باید خدمت آن دسته عزیزان عرض کنیم که سازمان آموزش و پرورش در هر دوره که به استخدام معلمین می پردازد، هزینه ای را جهت برگزاری آزمون تعیین می کند که از طریق سایت آموزش و پرورش با انتشار جزئیاتی به داوطلبان اعلام می شود.

داوطلبان بعد از اعلام میزان شهریه پرداختی باید برای دریافت شماره سریال لازم برای ورود به سامانه ثبت نام استخدامی آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۱، اقدام به پرداخت هزینه مذکور نمایند.

همچنین داوطلبان برای دریافت کارت اعتباری برای ثبت نام در آزمون مبلغ ۹۰ هزار تومان به سامانه سازمان وزارت آموزش و پرورش پرداخت نمایند.



:: برچسب‌ها: آمورش و پرورش ,
:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

یک تزریق خوب، باید باعث بهبود زیبایی طبیعی لب شود و مانند زمان جوانی پر باشد. افرادی که مادرزادی لب های برجسته ندارند یا لب هایشان بدشکل است، افرادی که لب هایشان با افزایش سن برجستگی خود را از دست داده اند و کسانی که به دلیل مصرف دخانیات در اطراف لب هایشان چروک ریز دارند، مایل به انجام این کار هستند. و تزریق ژل لب در اصفهان به نحو صحیح انجام میشود.

فیلرها نباید شما را مانند یک سلبریتی کنند؛  این کار را برای شما انجام می دهد، از لیست مراجعه ی خود حذف کنید. آن ها باید لب های شما را خوش فرم تر و متناسب تر کنند و ظاهر شما را خیلی تغییر ندهند. کلینیک های خوب، همیشه قبل از انجام این کار به شما مشاوره می دهند؛ می توانید از این فرصت استفاده کنید و درباره ی نتیجه ای که میخواهید بگیرید و اینکه آیا فیلر لب برای این کار مناسب است یا خیر، صحبت کنید.

آیا شرایطی وجود دارد که باعث منع استفاده از فیلر لب شود؟


متخصصین کلینیک زیبایی در قیطریه و اندرزگو، اگر باردار یا در دوران شیردهی باشید یا عفونتی مانند تبخال درون یا روی لب ها داشته باشید، این کار را برای شما انجام نمی دهند و تزریق را به تأخیر می اندازند. در موارد زیر حتماً قبل از تزریق با پزشک خود مشورت کنید:

  • اگر دیابت دارید.
  • اگر لوپوس دارید (لوپوس اریتماتوی سیستمی)، یا هرگونه بیماری خودایمنی دیگر.
  • اگر مشکلات انعقاد خون مانند هموفیلی دارید یا داروی رقیق کننده ی خون استفاده می کنید.

همچنین باید در صورت داشتن هر گونه حساسیت یا مصرف هر گونه دارو، به پزشک خود اطلاع دهید.

مواد تشکیل دهنده ی ژل لب چیست؟


فیلرهای مختلفی وجود دارد که می توان برای لب استفاده کرد.

  • معروف ترین آن ها نوعی هیالورونیک اسید است که به طور طبیعی در پوست و دیگر جاهای بدن وجود دارد. نقش اصلی آن هیدراته کردن پوست است؛ این ویژگی امروزه باعث اهمیت این ماده در درمان های زیبایی پوست شده. فیلرهای لب هیالورونیک اسیدی، 9 تا 12 ماه ماندگاری دارند.
  • فیلرهای لب کلاژنی، در گذشته رایج بودند؛ با این حال ماندگاری آن ها به اندازه ی فیلرهای هیالورونیک اسیدی نبود و فقط 3-4 ماه دوام داشتند. به همین خاطر هم دیگر رایج نیستند.

فیلرهای بادوام تری هم وجود دارد که بیش از 18 ماه ماندگاری دارند یا حتی دائمی هستند؛ اما پزشکان به دلیل خطر بیشتر عوارض جانبی آن ها، این فیلرها را توصیه نمی کنند.

نحوه تزریق ژل یا طریقه تزریق ژل در مطلوب‌تر انجام شدن آن و کم خطرتر بودن تزریق، بسیار اهمیت دارد. ضروری است که پزشک معالج شناخت دقیق و کافی‌ از ساختمان پوست انسان و اجزای صورت داشته باشد و همچنین به تکنیک‌های رایج که شامل محل مناسب، مقدار تزریق و قرار دادن این مواد در لایه‌های‌ مناسب پوستی است، به طور کامل مسلط باشد.

پزشک متخصص مربوطه به وسیله سرنگ مخصوص و سوزن‌هایی ظریف با ایجاد زاویه‌ای‌ درست، مقدار دقیقی‌ از فیلر را در یکی‌ از لایه‌های پوستی و یا زیرپوستی به نواحی مختلف در چهره که شامل دور چشم‌ها ،گونه‌ها، چین و چروک‌های دور دهان در خلال لبه فک ،در لب‌ها و به پیشانی تزریق می‌شود.

بوتاکس و ژل (فیلر) چه تفاوت‌هایی دارند؟

یکی از کاربردهای ژل یا فیلر، رفع چین و چروک‌های پوستی می‌باشد. از همین جهت میزان معینی از ژل را به خطوط صورت و چروک‌های ایجاد شده در اثر افزایش سن تزریق می‌کنند. هر چند که تزریق ژل روشی نچرال‌تر به حساب می‌آید، اما برخی افراد تمایل دارند با تزریق بوتاکس (Botox) لب از شر چین و چروک‌های صورت خود خلاص شوند. ماده بوتاکس دارای ویژگی‌ای می‌باشد که می‌تواند سیستم عصبی ناحیه تزریق شده را از کار بیاندازد و به نوعی آن را فلج کند. با انجام بوتاکس ناحیه مورد نظر انقباض پیدا نمی کند و به دنبال آن چین و چروکی نیز پدیدار نمی‌شود. بنابراین می‌توانید تفاوت عملکرد هر دو روش نام برده شده را درک کنید. در حالی که بوتاکس روی سیستم عصبی قسمتی از بدن فرد اثر می‌گذارد و شکلی غیر نرمال به آن می‌دهد، تزریق ژل لب عوارض کمتری را به دنبال دارد و از سوی دیگر طبیعی تر روی لب‌ها جلوه می‌کند.

بهترین مارک برای تزریق ژل لب

 

بهترین برند ژل لب که برای تزریق فیلر لب توصیه می‌شود، مارک‌های دارای اسید هیالورونیک مانند: ژوویدرم و رستیلن می‌باشد. مارک‌های دارای اسید هیالورونیک همیشه نتایج خوبی برای زیباجویان به همراه خود دارند، همچنین ریسک عوارض جانبی آنها کمتر است و پس از تزریق نیازی به داشتن استراحت مطلق نیست.

انواع مدل‌های تزریق ژل لب کدام است!

در این بخش، برخی از انواع مدل ژل لب را برایتان نام برده‌ایم.

  • ژل لب مدل نچرال یا طبیعی
  • ژل لب روسی
  • ژل لب مدل عروسکی یا باربی
  • ژل لب مدل قلوه ای
  • ژل لب مدل سه دکمه ای
  • ژل لب مدل کمان
  • ژل لب مدل هالیوودی

    فیلر لب ماده ای است که به روش تزریق باعث حجیم‌تر شدن لب‌ها می‌شود و ظاهری برجسته به لب‌ها می‌بخشد. همچنین فرم آنها را نیز اصلاح می‌کند. انواع مختلفی از مواد جهت تزریق فیلر استفاده می‌شوند اما محبوب‌ترین آنها اسید هیالورونیک است.

    یکی از دلایل محبوبیت این ماده این است که اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است و در حالت عادی در بدن یافت می‌شود. در نتیجه خطر واکنش‌های آلرژیک کاهش پیدا می‌کند و عوارض جانبی بسیار کمتری دارد.

    این اسید آب دوست یا هیدروفیل است و در نتیجه باعث جذب آب به سمت بافت می‌شود. این موضوع باعث حجیم‌تر شدن بافتی می‌شود که این اسید در آن تزریق شده است. مواد دیگری همچون چربی نیز برای تزریق استفاده می‌شوند که امروزه کاربرد آنها کمتر شده زیرا عوارض جانبی بیشتری دارند و نتیجه ظاهری آنها به خوبی فیلر نیست.

    نحوه تزریق فیلر بسیار بر نتیجه نهایی موثر است و به همین دلیل نتیجه نهایی کار پزشکان مختلف بسیار متفاوت است. به عنوان مثال فیلر را می‌توان به قسمت‌های مختلفی از لب تزریق کرد. در صورتی که فیلر مستقیما به لب تزریق شود لب‌ها ظاهری پر تر و حجیم‌تر خواهند داشت و در صورتی که به مرزهای لب تزریق شود باعث لیفت لب‌ها می‌شود.

    انواع فیلر لب هیالورونیک در برندهای متنوع از جمله فیلر لب رووفیل در بازار موجود است که هر کدام ویژگی‌های مختلفی از جمله مدت ماندگاری متفاوتی دارند اما به طور کلی عملکرد آنها یکسان است.

    مزایای فیلر لب

    استفاده از فیلر لب مزایای بسیاری نسبت به سایر روش‌ها از جمله چربی و کلاژن دارد. مهم‌ترین آن این است که کنترل پزشک بر میزان تزریق اسید هیالورونیک بسیار بیشتر است و در نتیجه تزریق دقیق‌تر خواهد بود. همچنین تزریق فیلر می‌تواند در چند مرحله انجام شود تا بهترین نتیجه را در پی داشته باشد. عوارض ظاهری فیلر به راحتی قابل رفع است.



:: برچسب‌ها: تزریق ژل ,
:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

 

 
     

 

از اینترنت کمک بگیرید:

 بسیاری از سالن های زیبایی در شبکه اینترنت پایگاه دارند که می‌توانید با مراجعه به این پایگاه‌ها خدمات این سالن‌ها و نمونه‌های کار آنها را ببینید.از تجربه دیگران استفاده کنید. ببینید ازنزدیکان‌تان چه کسی را پیشنهاد می دهند.بسیاری از سالن‌ها در تبلیغات خود از متدها و مدارک به روز بین‌المللی صحبت می‌کنند اما در واقع فقط مدرک دوره عمومی فنی حرفه‌ای را دارند

سالن را بپسندید:

یک سالن خوب سالنی است که پرسنل آن با شما رفتار محترمانه‌ای دارند زیرا از اینکه شما آنها را انتخاب کرده‌اید خرسندند. از طرفی مدیر یک سالن زیبایی باید بتواند محیط را کاملا تمیز و با طراوت نگاه دارد. وقتی وارد سالن می‌شوید ببینید وضعیت پاکیزگی سرشورها، میزکار، دیوارها، کف و سرویس‌های بهداشتی چگونه‌اند. اگر مدیر سالن به این موارد اهمیت نمی‌دهد دیگر آنجا نروید زیرا در سطح شهر سالن‌دارهایی هستند که به حداقل‌های حقوق مشتری اهمیت می‌دهند.

کار آرایشگر را بپسندید:

بعد از انتخاب سالن باید به کار آرایشگر توجه کنید.ضمن مشاهده مهارت دست او ببینید می‌تواند سریع و بدون سردرگمی کاری که از او خواسته شده را به نتیجه برساند، دور و برش را تمییز و مرتب نگاه دارد، روپوش و سرو و وضع مرتبی داشته باشد و محترمانه صحبت کند؟ اگر این موارد در مورد آرایشگر صدق می‌کرد و کیفیت کار او را هم قبول داشتید بروید جلو و با او صحبت کنید.

آلبوم کارهای قبلی او را ببینید. این روزها در بسیاری از آرایشگاه‌ها آلبوم کارهای قبلی هر کدام از آرایشگرها وجود دارد می‌توانید حتی آلبوم عروس هایی که این سالن آراسته را از آنها طلب کنید. البته این آلبوم‌ها و پرسیدن از سوابق آرایشگر نمی‌تواند چندان نتیجه قابل اطمینانی به شما بدهد زیرا عکس‌های داخل آلبوم می‌تواند از هر جایی تهیه شده باشد یا  مدل‌های داخل عکس ممکن است توسط فرد دیگری آرایش شده باشند. در مورد اطلاعات سوابق هم معمولا خیلی نمی توانید به گفته های آرایشگرتان اعتماد کنید بنابراین استناد به نتایج فعلی که در آرایشگاه می‌بینید مطمئن‌تر است. درباره سالن زیبایی در پرند اینجا بخوانید.

هنر و خلاقیت آرایشگر را بپسندید:

آرایش و پیرایش قبل از این‌که حرفه باشد هنر است. یک آرایشگر ضمن این‌که تکنیک‌ها و روش‌های آراستن مشتری‌اش را می‌داند باید سلیقه و ابتکار خوبی داشته باشد تا بتواند در مورد هر کس تکنیک‌ها را به طرز منحصر به فردی پیاده کند تا بهترین و جذاب‌ترین ظاهر را از او بسازد مثلا اگر شما می‌گویید این مدل را دوست دارم آرایشگر باید بتواند این مدل را برای شما نقد کند و بگوید به چه دلایلی موافق یا مخالف است که این مدل را روی شما پیاده کند. چنین آرایشگری می‌تواند ظاهر شما را برای روز عروسیمثل یک مدل گیرا و شیک بیاراید.

اگر به دنبال بهترین خدمات هستید ، باید بدانید که سالن هایی که حرفه ای هستند معمولا خدمات را با قیمت بالاتری ارائه می دهند که البته کیفیت کار این سالن ها تضمینی است و هزینه بیشتر به دلیل استفاده از بهترین مواد آرایشی و تجهیزات بهتر است.

آرایشگاهی که مناسب با پول جیبتان نباشد ، گزینه مناسبی برای مراجعه همیشگی و مداوم نیست و بهتر است سراغ سالن های با قیمت مناسب تر بروید. مخصوصا اگر برای نیاز روتین خود به آرایشگاه می روید مثلا ترمیم ماهانه ناخن ، اصلاح و مرتب کردن ابرو و …

قبل از مراجعه به آرایشگاه از دوستان و آشنایان خود که از خدمات آن سالن استفاده می کنند ، سوال بپرسید. رضایت مشتریان ، نشان از شهرت و اعتبار سالن های آرایشی دارند و به نوعی تبلیغ نیز برای آرایشگاه محسوب می شوند.

پس اگر مشتری از کار ارایشگاه رضایت داشته باشد ، مسلم است که کادر و نیروهای سالن به کار خود ارزش قائل هستند و رضایت مشتری را در اولویت قرار داده اند.

وقت قبلی برای مشاوره تعیین کنید

پیش از اینکه از خدمات یک سالن یا ارایشگاهی استفاده کنید ، می توانید وقت مشاوره بگیرید و با صحبت کردن با آنها متوجه شوید که تا چه حد حرفه ای هستند. اگر به دنبال سالن زیبایی عروس هستید ، حتما از عروس های آن سالن بازدید کنید و از آنها درباره نحوه رفتار مدیریت و پرسنل ، مواد آرایشی که استفاده شده است  و … سوال بپرسید تا بهتر تصمیم بگیرید.

پس از انتخاب یکی از سالن های آرایشی و اعتماد به آنها ، از یک کار کوچک مثل مرتب کردن ابرو یا خدمات ناخن شروع کنید و  در حالی که در بین مشتریان هستید ، می توانید روند کار پرسنل و کیفیت خدمات ارائه شده را مشاهده کنید و ارزیابی بهتری از سالن داشته باشید.

شما عزیزان میتوانید با نظرات خود راجع به بهترین آرایشگاه خود در پرند ما را در کامل تر کردن و اصلاح این لیست همراهی کنید.

مدارک  را چک کنید:

بسیاری از سالن‌های زیبایی در تبلیغات خود از متدها و مدارک به روز بین‌المللی صحبت می‌کنند اما در واقع فقط مدرک دوره عمومی فنی حرفه‌ای را دارند. اگر سالن یا آرایشگری در مورد مدارک و متدهایش ادعایی دارد حتما روی دیوار دفتر مدیر سالن زیبایی دنبال اسناد این ادعاها باشید. در غیر این صورت باید پول تبلیغات کذب را به این سالن زیبایی بدهید و مشابه خدمات آن‌ها را می‌توانید در سالن‌های معمولی‌تر هم داشته باشید.

ویژگی های یک سالن زیبایی خوب

 به طور کلی یک سالن زیبایی خوب را میتوان از نظر های مختلفی شناخت. ویژگی های یک سالن مناسب شامل موارد زیر می باشد:

  • استفاده از امکانات و تجهیزات با کیفیت و استاندارد
  • محیطی آرام و آرامش بخش
  • رعایت بهداشت محیطی و شخصی و همچنین داشتن پروانه بهداشتی برای آرایشگاه
  • رعایت حریم خصوصی مشتریان
  • همکاری با آرایشگران خبره و زبده
  • مشاوره به مشتری پیش از اجرای آرایش و گریم
  • ارائه خدمات کامل به مشتریان


:: برچسب‌ها: آرایشگاه زنانه ,
:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

دانشگاه علوم قضایی در سال ۱۳۶۱ با پذیرش اولین دوره دانشجو در رشته علوم قضایی تاسیس شد و هرسال با توجه به امکانات دانشگاه ضمن هماهنگی با وزارت علوم، اقدام به جذب دانشجو می‌نماید. در این دانشکده بیش از ۵۰۰۰ دانشجو در طی دوره‌های مختلف جذب و فارغ‌التحصیل شده‌اند که هم‌اکنون اکثریت آن‌ها در مشاغلی چون قضاوت و برخی دیگر حرفه‌هایی چون استاد دانشگاه، نماینده مجلس، وکیل دادگستری، کارشناسان ارشد سازمان‌های وابسته به قوه‌ی قضائیه و مانند آن مشغول انجام‌وظیفه هستند. در متن ذیل شرایط پذیرش دانشگاه علوم قضایی را بیان کرده ایم.

ثبت نام دانشگاه علوم قضایی 1402

داوطلبان تحصیل در دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری به‌ جز ثبت‌نام در آزمون سراسری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور، به هیچ‌گونه ثبت‌نام دیگر یا تکمیل فرم یا مراجعه حضوری نیاز ندارند. كلیه داوطلبان گروه‌های آزمایشی سه‌گانه علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی که علاقه‌مند به شركت در گزینش دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری هستند، با توجه به شرایط پذیرش، علاوه بر ثبت‌نام اینترنتی در آزمون سراسری، باید نسبت به تكمیل فرم درخواست پذیرش، كه در سایت دانشگاه درج گردیده اقدام نمایند. ثبت‌نام از روز یکشنبه 1401/11/10 تا یکشنبه 1401/11/17 فقط در سایت سازمان سنجش صورت می‌گیرد.

اقدامات لازم برای ثبت‌نام در دانشگاه علوم قضایی عبارت‌اند از:

  • ثبت‌نام در آزمون سراسری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در بهمن‌ماه
  • شرکت در کنکور سراسری در تیرماه
  • تکمیل فرم اینترنتی انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش و انتخاب کدرشته‌های کارشناسی و یا کارشناسی ارشد پیوسته دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری، در مهلت اعلام‌شده به‌وسیله سازمان سنجش آموزش.دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری از طریق کنکور سراسری گروه های آزمایشی انسانی ، ریاضی و تجربی در رشته های علوم قضایی و کارشناسی ارشد علوم قضایی دانشجو پذیرش می کند و بیشترین تعداد پذیرش را از رشته انسانی دارد. داوطلبانی که می خواهند وارد این دانشگاه شوند در قدم اول باید در کنکور سراسری شرکت کنند و با کسب رتبه لازم ، اتتخاب رشته این دانشگاه را انجام دهند. سپس در صورت داشتن صلاحیت های لازم ، برای مصاحبه دعوت خواهند شد و باید در این مرحله نیز حدنصاب قبولی را به دست آورند.

    قدمت علوم قضایی را می توان به تولد اولین تمدن های بشری نسبت داد؛ چراکه همیشه در همه تمدن ها افرادی وجود داشتند که به قضاوت و حل اختلاف میان مردم می پرداختند. برای مثال در گذشته در بعضی از قبایل و روستا ها ریش سفیدان و پادشاهان قضاوت می کردند.

    اما رشته علوم قضایی در ایران در جایگاه رشته تحصیلی با پایبندی به اصول جمهوری اسلامی، عمر کوتاهی دارد و بیش از چند دهه از پیدایش آن نمی گذرد.  در سال 1356 وزارت دادگستری مکلف شد تا برای تامین کادر مورد نیاز بخش قضایی و اداری کشور با همکاری وزارت علوم و آموزش عالی اقدام به تاسیس «دانشکده علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری» کرد. این دانشکده در سال 1361 شمسی اولین گروه دانشجویان خود را پذیرفت و تا به امروز به تربیت دانشجویان می پردازد.

     

      

    معرفی رشته علوم قضایی

    رشته علوم قضایی یکی از زیرمجموعه های گروه آموزشی انسانی است و دانشجویان پذیرفته شده در رشته علوم قضایی همان مفاهیم رشته حقوق را می خوانند. علوم قضایی همانند حقوق ناظر بر تمام روابط اجتماعی مردمان یک سرزمین است که آثار حقوقی دارد و به موضوعاتی مثل مالکیت، قراردادها، مسئولیت های اشخاص، قواعد مربوط به ارث، وصیت، ولادت، اقامتگاه اشخاص، مسئولیت های ناشی از حوادث، و ... می پردازد. تفاوت رشته علوم قضایی با حقوق در این است که پذیرش در رشته علوم غذایی دارای شرایط خاص پذیرش است و دانشجویان علوم قضایی بورسیه تحصیلی دریافت می کنند و اکثر آن ها برای امر قضاوت آماده می شوند. علاوه بر این بعد از اتمام تحصیل، فارغ التحصیلان رشته علوم قضایی متعهد به خدمت در بخش های قضایی و اداری دولتی می شوند. با توجه به وضعیت اشتغال کشور و امنیت شغلی رشته علوم قضایی، این رشته جزء رشته های پرطرفدار انسانی است. فقط پسران می توانند در این رشته ادامه تحصیل دهند.pasokhbama.com میگوید:  تا قبل از سال 96 دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری از کلیه ی گروه های آزمایشی اقدام به پذیرش دانشجو می کرد اما از آن سال به بعد تنها از داوطلبان کنکور انسانی دانشجو می پذیرد و عموما دانشجویان پذیرفته شده دو رقمی بودند.

     

    معرفی رشته علوم قضایی – وظایف کارشناس علوم قضایی

    مهمترین وظایف کارشناس علوم قضایی عبارتند از؛

    • تحریر دعاوی شامل بازپرسی و دادیاری
    • تحریر ادله مانند معاینه محل و استماع گواهان محلی و استماع اظهارات متداعیین معذور از حضور در دادگاه ها به دلایل مختلف از قبیل مرض و غیره.
    • سرپرستی محجورین فنی و حقوقی
    • تنظیم قراردادهای اقتصادی و بازرگانی داخلی و خارجی
    • ارائه مشاوره حقوقی به سازمان های دولتی و وزارت خانه ها
    • وکالت دعاوی خصوصی و دولتی (داخلی و خارجی)
    • اجرای احکام ( مدنی و کیفری)
    • نوشتن و تنظیم قراردادهای اقتصادی و بازرگانی داخلی و خارجی

     

    رشته علوم قضایی برای چه کسانی مناسب است؟

    ویژگی افرادی که در رشته علوم قضایی وارد می شوند، همانند دانشجویان رشته حقوق است. اولین ویژگی دانشجویان علوم قضایی علاقه است و انتخاب رشته آن باید براساس علاقه باشد؛ نه صرفا به دلیل اینکه رشته ای با بازارکار خوب در علوم انسانی است. از آن جایی که بسیاری از منابع و اصطلاحات حقوقی، به زبان انگلیسی، فرانسوی و یا عربی است؛ پس دانشجویان رشته علوم قضایی باید به این زبان ها تا حدودی مسلط باشند.

    همچنین فن بیان و نحوه استدلال برای کارشناسان علوم قضایی و وکلا بسیار مهم است. یکی دیگر از خصلت های کارشناسان علوم قضایی داشتن صداقت و امانتداری نسبت به موکل و سازمان مافوق خود است. علاوه بر این یکی دیگر از توانایی های لازم برای این رشته داشتن حافظه خوب و تسلط و آشنایی کامل در قوانین و امور حقوقی، دقت بالا، و جسارت است.



:: برچسب‌ها: علوم قضایی ,
:: بازدید از این مطلب : 324
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

معرفی سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد

با توجه به تعداد زیاد دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه های آزاد و همچنین پراکندگی مراکز آموزشی این دانشگاه ها در سطح کشور نیاز، به یک سیستم جامع و آنلاین برای ارتباط دانشجویان، اساتید و پرسنل نیاز بود که به همین منظور سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تاسیس شد تا امور اینترنتی و آنلاین دانشجویان، اساتید و پرسنل به آسانی انجام شود. قبل از ایجاد این سامانه هر کدام از واحدهای دانشگاه آزاد تحت نظر سامانه آنلاین سیدا فعالیت می کردند اما امروزه تمامی این واحدها به صورت منسجم و یکپارچه از طریق  پشتیبلنی سامانه آموزشیار فعالیت می کنند.

 

امکانات سامانه آموزشیار

  • امکان انجام امور دانشجویی اعم از انتخاب واحد، ارزشیابی اساتید، آگاهی از زمان دقیق برگزاری امتحانات، پرداخت شهریه و …
  • یکپارچه سازی همه فرایندهای تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد
  • امکان برقراری ارتباط انلاین و یا تماس با شماره تلفن پشتیبانی آموزشیار که مشکلات را در زمان کوتاه برطرف می کند.
  • مشاهده برنامه هفتگی
  • برگزاری کلاس های آنلاین و مجازی
  • ثبت نمرات و صدور کارنامه
  • انجام امور فارغ التحصیلی
  • مشاهده نمرات کارنامه و ثبت اعتراض به آن ها
  • درخواست پایان نامه 
  • انتخاب واحد
  • مشاهده چارت درسی و دروس ارائه شده هر ترم

    پشتیبانی سامانه آموزشیار به منظور پاسخگویی برخط به سوالات احتمالی واحدهای دانشگاهی و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص کاربری و راهبری سامانه آموزشـیار طراحی و پیاده سازی شده است. شما دانشجویان و اساتید عزیز در صورت مواجه شدن با اختلالات سامانه آموزشیار می توانید با واحد پشتیبانی تماس بگیرید و با طرح مشکل و سوال خود آن را برطرف نمایید.

    مرتبط بخوانید : آموزش تصویری انتخاب واحد دانشگاه آزاد – چگونه در دانشگاه آزاد انتخاب واحد کنیم

    ارتباط با پشتیبانی سایت آموزشیار از طریق تماس تلفنی و سایت امکان پذیر می باشد. در صورت شلوغی خطوط می توانید وارد سایت pasokh.iau.ac.ir شوید و با درج نام کاربری و رمز عبور خود در بخش های تعیین شده ، به کارشناس پشتیبانی متصل شوید و سوال خود را بپرسید.

    ضرورت پشتیبانی سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد

    یکی از سامانه های بسیار بزرگ و کاربردی دانشگاه آزاد که خدمات گوناگونی را نیز ارائه می دهد، سایت آموزشیار است. البته در گذشته این دانشگاه سامانه های دیگری را نیز در اختیار داشت، اما برخی از نیازهای مهم و جدید باعث شد تا چنین وب سایتی طراحی گردد. سامانه آموزشیار 4 نوع کاربر اعم از دانشجو، استاد، پرسنل و پرسنل آموزشی را پوشش می دهد.

    از سوی دیگر خدمات آموزشی بسیاری را در این سایت قابل ارائه هستند که باعث شده است این سایت به یکی از پر ترافیک ترین سیستم های دانشگاه آزاد تبدیل شود. پر واضح است که چنین ابزاری به یک پشتیبانی قوی برای رفع مشکلات و پاسخ به سوالات نیازمند است. پشتیبانی سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد این وظیفه را بر عهده داشته و سعی در بهبود روند اجرای موارد مختلف دارد.

    از این رو، کاربران می توانند از طریق پشتیبانی سایت آموزشیار و یا شماره تلفنی که در اختیار آن ها قرار داده می شود، مسائل خود را مطرح کنند. در ادامه برخی از مشکلات قابل حل از طریق پشتیبانی آموزشیار برای مشاهده شما عزیزان نوشته شده است.

    • مشکل در فرایند انتخاب واحد دانشگاه آزاد
    • مشکل در دریافت کارت ورود به جلسه
    • فراموشی نام کاربری و رمز عبور
    • مشکل در مشاهده لیست دروس و برنامه هفتگی
    • مشکل در ورود به درگاه پرداخت الکترونیکی شهریه دانشگاه آزاد اسلامی
    • مشکل در مشاهده منوی سامانه
    • مشکل در ورود به سایت و اشتباه بودن نام کاربری و رمز عبور

     



:: برچسب‌ها: سایت اموزشیار ,
:: بازدید از این مطلب : 316
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

کارشناسی پیوسته یکی از دوره های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه ها برای مقطع لیسانس است و افرادی که علاقه مند به دریافت مدرک لیسانس هستند ، می توانند در صورت داشتن مدارک لازم ، در این مقطع ثبت نام کنند. تحصیل در این مقطع 4 سال و به عبارتی 8 ترم به طول می انجامد و در نهایت به دانش آموختگان مدرک لیسانس اعطا می شود.

ثبت نام در مقطع کارشناسی پیوسته بر اساس شرایطی انجام می گیرد و تمام داوطلبان مجاز به ثبت نام نیستند. ارائه رشته تحصیلی مورد تقاضای داوطلب و همچنین دارا بودن یکی از مدارک مورد نیاز ، مهم ترین شرایط ثبت نام در این دوره تحصیلی است و داوطلبانی که مدرک مرتبط را ارائه ندهند ، امکان ثبت نام را نخواهند داشت. درباره کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در این مقاله به تفصیل سخن به میان آمده است.

قابل ذکر است که دوره کارشناسی پیوسته در دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم ، غیرانتفاعی ، پیام نور ، پردیس خودگردان و آزاد ارائه می شود که در دانشگاه های غیرروزانه امکان پذیرش بدون کنکور نیز وجود دارد اما اکثر رشته های دانشگاه روزانه در این مقطع ، با کنکور هستند و داوطلب باید در کنکور سراسری شرکت نماید و در صورت کسب رتبه لازم ، پذیرش خواهد شد.

مدارک لازم برای ثبت نام کارشناسی پیوسته چیست

همانطور که بالاتر ذکر شد ، برای ثبت نام مقطع کارشناسی پیوسته مدارکی نیاز است که این مدارک به شرح زیر هستند :

  • مدرک دیپلم نظام جدید آموزشی 3-3-6
  • مدرک دیپلم نظام قدیم رشته های نظری + مدرک پیش دانشگاهی
  • مدرک دیپلم 4 ساله نظام قدیم
  • مدرک کاردانی یا همان فوق دیپلم

توجه : آن دسته از داوطلبانی که مدرک دیپلم نظام قدیم رشته های فنی حرفه ای و کاردانش را دارند ، در صورتی که یکی از مدارک پیش دانشگاهی یا کاردانی را ارائه ندهند ، مجاز به ثبت نام در مقطع کارشناسی پیوسته نخواهند بود.

توجه : دارندگان مدرک فارغ التحصیلی لیسانس و بالاتر مجاز به ثبت نام دوره کارشناسی پیوسته هستند و مانعی موجود ندارد.

لیست رشته های کارشناسی پیوسته

رشته هایی که در مقطع کارشناسی پیوسته ارائه می شوند ، بسیار متعدد و متنوع هستند که در ادامه برخی از پر متقاضی ترین آنها را معرفی کرده ایم :

  • پرستاری
  • هوشبری
  • اتاق عمل
  • رادیولوژی
  • روانشناسی
  • حسابداری

    معرفی کارشناسی پیوسته

    برای تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته، دانشجو باید تعداد واحد درسی مشخصی رو در یک دوره چهار ساله بگذرونه. در دوره کارشناسی پیوسته معمولاً رشته‌های بدون کنکور دانشگاه‌های سراسری و آزاد ارائه می‌شه. دانشجو برای دریافت مدرک کارشناسی پیوسته مجاز به گذراندن هشت نیم‌سال یا رم تحصیلیه.

    داوطلبان مقطع کارشناسی پیوسته برای ثبت نام باید مدارک ذیر رو به دانشگاه مربوطه تحویل بدن. همچنین افرادی که هر یک از مدارک زیر رو دارن می‌تونن در کنکور سراسری شرکت کنن یا اینکه در دانشگاه‌های بدون کنکور ثبت نام کنن و در مقطع کارشناسی پیوسته ادامه تحصیل بدن:

    • مدرک دیپلم نظام جدید رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش
    • مدرک دیپلم نظام قدیم متوسطه نظری + مدرک پیش‌دانشگاهی
    • مدرک دیپلم ۴ ساله نظام قدیم
    • مدرک کاردانی

    نکته مهم در مورد تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته برای مردان، گذراندن دوره خدمت سربازیه. در صورتی که این افراد نتونن در کنکور قبول بشن باید خودشون رو به مراجع زیربط خدمت سربازی معرفی کنن.

    پیشنهاد مطالعه »»  تفاوت ویزا و پاسپورت چیه؟

    معرفی کارشناسی ناپیوسته

    با تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته هم می‌تونیم مدرک لیسانس بگیریم؛ البته طول دوره این مقطع دو ساله بوده و از مقطع کارشناسی پیوسته دو سال کمتره. کسایی که داری مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته هستن اجازه ثبت نام در مقطع کارشناسی ناپیوسته رو دارن. بنابراین افرادی که آخرین مدرک تحصیلی‌شون دیپلم یا پیش‌دانشگاهیه نمی‌تونن برای تحصیل در کارشناسی ناپیوسته ثبت نام کنن. به عبارت دیگه افرادی که دوره کاردانی خودشون رو طی دو سال در دانشگاه گذروندن و موفق به دریافت مدرک فوق دیپلم شدن، می‌تونن در مقطع کارشناسی ناپیوسته به مدت ۲ سال ادامه تحصیل بدن و مدرک لیسانس بگیرن.

    به طور کلی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته، دانشجو باید ۲ مرحله تحصیل رو بگذرونه و برای رشته کارشناسی ناپیوسته مدنظر، متقاضی ابتدا باید در دوره دو ساله کاردانی تحصیل کنه تا مدرک فوق دیپلم خودش رو بگیره و در مرحله بعد در مقطع کارشناسی ناپیوسته شرکت کنه تا مدرک لیسانس بگیره.

    تفاوت کارشناسی پیوسته و ناپیوسته

    به طور کلی تفاوت کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در تعداد دوره‌هاییه که باید دانشجو در آن مقطع خاص بگذرونه. همچنین برای ورود به مقطع کارشناسی ناپیوسته فرقی نمی‌کنه مدرک کاردانی پیوسته باشه یا ناپیوسته؛ همچنین تعداد واحدهای درسی مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته با همدیگه متفاوته و متناسب با طول دوره تحصیل خواهد بود.

    • کارشناسی پیوسته شامل ۴ سال تحصیلیه اما کارشناسی ناپیوسته از ۲ سال تحصیلی تشکیل شده.
    • برای ثبت نام کارشناسی پیوسته داشتن مدرک دپیلم و پیش دانشگاهی الزامیه اما برای ثبت نام کارشناسی ناپیوسته فقط مدرک کاردانی نیازه.
    • اگر مدرک کاردانی دارید، هم میتونید در دوره کارشناسی پیوسته و هم در دوره کارشناسی ناپیوسته ثبت نام کنید اما این نکته رو یادتون باشه که طول دوره تحصیل این دو مقطع متفاوته.
    • اگر رشته مورد تقاضای شما در دوره کارشناسی پیوسته ارائه نمیشه، باید وارد مقطع کاردانی بشید و بعد از دو سال اگه تمایل داشتید ادامه تحصیل بدید، میتونید در مقطع کارشناسی ناپیوسته ثبت نام کنید.
    • شهریه دانشگاه آزاد در دو مقطع کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته تفاوت زیادی ندارن.

      تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته نیز همچون مقطع کارشناسی پیوسته به دریافت مدرک لیسانس منجر می شود، با این تفاوت که طول دوره تحصیل 4 ساله ندارد و تنها شامل 2 سال تحصیلی می باشد. به منظور ثبت نام مقطع کارشناسی ناپیوسته داوطلبانی می توانند اقدام کنند که مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته دارند، به این معنا که با مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی امکان تحصیل و ورود به این مقطع فراهم نیست.

      در حقیقت فارغ التحصیلان دوره کاردانی دانشگاه ها که پس از دو سال تحصیل مدرک فوق دیپلم دریافت کرده اند، می توانند برای ادامه تحصیل و دریافت مدرک لیسانس وارد مقطع کارشناسی ناپیوسته شوند و دوباره با 2 سال تحصیل در نهایت مدرک کارشناسی به آن ها اعطا می شود.
      بنابراین در یک جمع بندی اساسی و کلی، مقطع کارشناسی ناپیوسته شامل 2 تحصیل است و اگر رشته مورد تقاضای شما در این مقطع ارائه شده است، ابتدا باید وارد دوره کاردانی شوید و پس از دریافت مدرک فوق دیپلم، ثبت نام دوره کارشناسی ناپیوسته را انجام دهید.
      طول دوره کارشناسی پیوسته معمولاً چهار سال بوده و برای شروع به تحصیل در آن، نیاز به تکمیل دوره پیش دانشگاهی و پذیرش از طریق قبولی در آزمون سراسری است. پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های سراسری، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی انجام می‌گیرد اما کارشناسی ناپیوسته که طول دوره آن، اغلب دو سال بوده و برای شروع به تحصیل در آن، نیاز به تکمیل دوره کاردانی و شرکت در آزمون ورودی کاردانی به کارشناسی است.

       



:: برچسب‌ها: کارشناسی ناپیوسته ,
:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

حداکثر سن استخدام آموزش و پرورش 1401

آزمون استخدامی آموزش و پرورش توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود و شرایط استخدام در این آزمون به صورت دفترچه ای تهیه شده و به داوطلبان اطلاع رسانی می شود. یکی از شرایط شرکت در این آزمون ، شرایط سنی است و داوطلبان با توجه به مدرک فارغ التحصیلی که ارائه می دهند ، باید واجد سن لازم باشند.

 

حداکثر سن استخدام آموزش و پرورش با توجه به دفترچه ثبت نام سال گذشته ، به صورت زیر است :

  • دارا بودن سن 20 الی 25 سال برای دارندگان مدرک دیپلم
  • دارا بودن حداکثر سن 30 سال برای دارندگان مدرک فوق دیپلم
  • دارا بودن حداکثر سن 36 سال برای دارندگان مدرک لیسانس
  • دارا بودن حداکثر سن 40 سال برای دارندگان مدرک فوق لیسانس
  • دارا بودن حداکثر سن 45 سال برای دارندگان مدرک دکتری

لازم به ذکر است که شرایط استخدام آموزش و پرورش هر ساله دستخوش تغییراتی است و این امکان دارد که شرایط سنی کاهش یا افزایش پیدا کند. شرایط سنی فوق مربوط به ازمون سال گذشته است و احتمالا در سال آینده نیز به همین صورت باشد اما در صورتی که تغییر یابد ، این مطلب را بروزرسانی خواهیم کرد

 

شرایط افزایش حداکثر سن استخدام آموزش و پرورش

حداکثر سن استخدام آموزش و پرورش که در بند فوق گفته شد ، مربوط به داوطلبان عادی است اما برخی از متقاضیان در صورت داشتن شرایط زیر ، می توانند با سن بیشتر نیز در آزمون استخدامی شرکت نمایند :

  • جانبازان ، آزادگان ، فرزندان شهدا ، فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان دارای یک سال سابقه اسارت از حداکثر شرایط سنی معاف می باشند.
  •  پدر ، مادر ، خواهر و برادر شهدا به میزان 5 سال و برای رزمندگان دارای سابقه کمتر از 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه به میزان مدت حضورشان بر شرط سنی شان افزوده می شود.

    شرایط عمومی ثبت نام آموزش و پرورش

    ???? تمامی افراد باید تابعیت ایرانی داشته باشند. 

    ???? تمامی داوطلبان حتما باید به دین مبین اسلام یا یکي از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اعتقاد داشته باشند. 

    ???? متقاضیان باید به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پایبند باشند. 

    ???? داوطلبان عزیز و گرامی نباید به هیچ یک از مواد مخدر اعتیاد داشته باشند. 

    ???? داوطلبان آقا حتما باید دارای کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت از خدمت باشند.

    ???? متقاضیان باید هیچ گونه سوء سابقه ای نداشته باشند. 

    ???? تمامی متقاضیان و داوطلبان می بایست از سلامت جسمی و روانی برخوردار باشند. 

    ???? داوطلبان عزیز نباید دارای هیچ گونه ممنوعیت استخدام در دستگاه های دولتی باشند. 

    ???? داوطلبان می بایست حداقل مدرک فوق دیپلم را داشته باشند.

    ???? داشتن حداکثر 30 سال برای داوطلبان دارای مدرک فوق دیپلم (کاردانی) الزامی است. 

    ???? متقاضیان مدرک لیسانس، باید حداکثر 36 سال سن داشته باشند. 

    ???? داشتن نهایتا 40 سال تمام برای داوطلبان دارای مدرک فوق لیسانس امری الزامی است. 

    ???? متقاضیان با مدرک دکتری، حتما باید کمتر از 45 سال داشته باشند. لیست رشته های مورد پذیرش در آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1401

    همانطور که اطلاع دارید همه رشته ها از همه گروه‌ های آموزشی مد نظر آموزش و پرورش نیستند و آموزش و پرورش تصمیم دارد تا از فارغ التحصیلان در یک سری کد رشته ‌های خاص پذیرش را انجام دهد. از جمله رشته هایی که مورد پذیرش آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1401 می باشد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    رشته ‌های مورد پذیرش
    زیست شناسی آموزش کودکان استثنایی الهیات و معارف اسلامی ادبیات عرب آموزگار تربیت بدنی
    مدیریت خانواده شیمی زبان و ادبیات فارسی ماشین ابزار مهندسی نقشه کشی معماری
    مهندسی صنایع فلزی مهندسی مکانیک خودرو مهندسی معدن مهندسی عمران ارتباط تصویری
    مهندسی الکترونیک مهندسی کامپیوتر تاریخ آموزش ابتدایی گرافیک
    علوم اجتماعی علوم تجربی فیزیک ریاضی مهندسی سرامیک
    عکاسی زبان انگلیسی پویانمایی طراحی دوخت صنایع دستی – فرش
    بازیگری زمین شناسی مهندسی برق تربیت کودک مهندسی تاسیسات
    مهندسی صنایع شیمیایی مهندسی صنایع چوب مهندسی چاپ حسابداری  
     



    سهمیه های آزمون استخدامی اموزش و پرورش سال 1401

    وزارت آموزش و پرورش کل کشور به معلمان حق التدریسی قول داده است که مدت زمان سابقه کاری آن ها را در سهمیه آن ها لحاظ کند و روی قبولی آن ها تاثیر بگذارد و علاوه بر سهمیه ای که برای معلمان حق التدریسی در نظر گرفته شده است سهمیه هایی هم برای خانواده های جانبازان، ایثارگران و معلولان در نظر گرفته شده و آن ها نیز در این آزمون ظرفیت و سهمیه مشخصی دارند و کسانی که دارای هرکدام از این سهمیه ‌ها باشند باید به ارگان مربوطه مراجعه کنند تا کد مشخصی که برای وضعیت سهمیه آن ها تعیین شده است را دریافت کنند و در فرم ثبت نام وارد کنند. از جمله سهمیه هایی که مربوط به خانواده های ایثارگران و رزمندگان می باشد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    1. درصد جذب نیروی ایثارگران ۲۵ درصد
    2. برای رزمندگان ۵ درصد ( البته درصدی که به رزمندگان تعلق می گیرد برای افرادی است که ۶ ماه سابقه حضور در منطقه عملیاتی داشته باشند )
    3. سهمیه ی معلولان نیز ۳ درصد است.


:: برچسب‌ها: آزمون استخدامی اموزش و پرورش ,
:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

شاید تا به امروز به گوش شما رسیده باشد. اصلاح اعلاشویی و این سوال برای شما هم پیش آماده اعلاشویی در قالیشویی چیست؟ اعلاشویی فرش یکی از خدمات منحصر به فردی است که قالیشویی ها به کاربران خود عرضه می دهند. این روش با شستشوی عادی فرق دارد و در آن مواد خاصی بکاربرده می شود. حتی فرش های گرانبهای کاربران در این روش دو بار شستشو داده می شوند.

مراحل اعلاشویی فرش در قالیشویی

اعلاشویی در قالیشویی در اسلامشهر  طی چند مرحله صورت می گیرد که به شرح زیر می باشد:

•در وهله اول فرش به صورت عادی شستشو داده می شود. با این اختلاف که در این شیوه از مواد شوینده با سطح کیفی عالی و مرغوب بهره برده می شود. همه سعی کارشناسان قالیشویی های معتبر این است که هیچ صدمه به الیاف و رنگ قالی وارد نشود.

•یکی از مراحل اعلاشویی فرش عملیات لکه برداری می باشد. در این مرحله هر نوع لکه موجود بر روی قالی به وسیله متخصصین با دقت ارزیابی شده و با مواد خاصی پاک می شود.

•آخرین مراحل اعلاشویی فرش بدین صورت است که تار و پود فرش با مواد ویژه ای روشن و براق شده و جهت خشک کردن قالی هم اتو پرس های ویژه اتوکشی و خشک کردن قالی بکار برده می شود. در آخر فرش با بسته بندی مجلل و زیبا در درب خانه به کاربران تحویل داده می شود.

انواع روش شستشو 

روش دستی قالیشویی 

روش نیمه اتوماتیک

روش اتوماتیک 

با توجه به میزان مدرن بودن تجهیزات یک شرکت قالیشویی  هر یک از این روش ها برای شستن قالی استفاده شود.

 فرآیند غبارگیری، شستشو با آب، بخارشویی یا خشکشویی، آبگیری و خشک کردن فرش در هر یک از این روش ها در قالی شویی انجام می شود.

بهتر است که کار نظافت قالی هایتان را به دست افراد متخصص بسپارید. تا هم مصرف آب کمتری داشته باشید.

 هم شستشو به صورت کاملا اصولی و درست انجام شود.

قالی شویی ها  شستشوی تخصصی انواع فرش ها و تابلو فرش ها،

خدماتی مانند لکه برداری ،رفوگری، شیرازه دوزی، ریشه زنی، دارکشی، رفع سوختگی و ترمیم فرش ها را نیز به عهده دارند.

فرش های رنگ روشن یا انواع فرش ابریشم دارای حساسیت زیادی هستند که  متخصصین قالی شویی سلامت فرش ها را پس از شستشو  برای شما تضمین می کنند.

بهتر است درباره کارهایی که مد نظرتان است بر روی فرش انجام شود

یا قیمت تمام شده ،  مدت زمان تحویل فرش ها و همچنین شرایط تضمین کار با شرکت قالی شویی صحبت کنید.

 این گونه مطمئن می شوید که رضایت شما جلب خواهد شد.

در قالیشویی ها چه می گذرد؟

شاید بارها این سوال را از خودتان پرسیده باشید که اصلا در یک کارگاه قالیشویی چه می گذرد؟ بد نیست بدانید که امروزه به دلیل پیشرفت صنعت و تولید انواع ماشین قالیشویی، از روش های مختلفی برای شستن انواع فرش و قالی استفاده می شود. فرش های ماشینی، فرش های دستباف و یا انواع موکت ها هر یک با توجه اینکه چقدر کثیف هستند و با توجه به جنس شان به روش های مختلف و با مواد پاک کننده‌ی مختلفی که متخصصین حاذق در قالیشویی  تشخیص بدهند شسته می شوند. به طور کلی روش های قالیشویی بر اساس میزان مکانیزه بودن شان را می توان به صورت زیر دسته بندی نمود:

 

  • روش دستی قالیشویی (توسط متخصصین قالیشویی با استفاده از تجهیزات دستی)
  • روش نیمه اتوماتیک (توسط متخصصین قالیشویی با استفاده از تجهیزات اتوماتیک)
  • روش اتوماتیک (توسط انواع دستگاه قالیشویی اتوماتیک با نظارت متخصصین قالیشویی)

 

با توجه به میزان مدرن بودن تجهیزات یک شرکت قالیشویی ممکن است از هر یک از این روش ها برای شستن قالی استفاده شود. در هر صورت فرآیند غبارگیری، شستشو با آب، بخارشویی یا خشکشویی، آبگیری و خشک کردن فرش در هر یک از این روش ها به طور کامل انجام خواهد گرفت.

چرا بهتر است که فرش هایتان را به قالیشویی بدهید؟

دلایل زیادی وجود دارند که شما را متقاعد کنند تا به جای آستین بالا زدن برای شستن فرش هایتان به دنبال استفاده از خدمات قالیشویی باشید. اول و مهم تر از همه این که با این روش نه تنها کار نظافت قالی هایتان را به دست افراد کاردان می سپارید، بلکه صرفه جویی قابل ملاحظه ای نیز در مصرف آب کشور می کنید. چرا که متخصصین قالیشویی موظف اند که با توجه به استانداردهای صنفشان، کار را به صورت کاملا اصولی و درست انجام دهند.

همچنین جالب است بدانید که قالیشویی ها اغلب علاوه بر شستشوی تخصصی انواع فرش ها و تابلو فرش ها، خدمات دیگری نظیر لکه بری، رفوگری، شیرازه پیچی، ریشه زنی، دارکشی، رفع سوختگی و ترمیم آن ها را نیز ارائه می دهند که بسیار کاربردی است. همچنین شستن فرش های رنگ روشن یا انواع فرش ابریشم از حساسیت بسیار بیشتری برخوردارند که این متخصصین صحت و سلامت هر نوع فرشی را پس از شستشو تضمین می کنند.

جالب است بدانید که خدمات قالیشویی در منزل نیز توسط بسیاری از این شرکت ها ارائه می شود. حالا خودتان بگویید که با این همه مزایا کدام روش بهتر است؟ آستین بالا بزنید، خسته شوید و ریسک کنید یا با خیال راحت فرش کثیفتان را به یک متخصص قالی شویی بدهید و آن را تمیز تحویل بگیرید؟



:: برچسب‌ها: قالیشویی ,
:: بازدید از این مطلب : 398
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

نحوه ثبت نام مدارس تیزهوشان در پایه های مختلف تحصیلی برای داوطلبان و متقاضیان مشخص شد. کلیه دانش آموزان باید قبل از انجام ثبت نام از نحوه سامانه نام نویسی استعدادهای درخشان اطلاعات لازم را بدست آورند. باید عرض کنیم که نحوه ثبت نام آزمون سمپاد برای تمامی افراد متقاضی به صورت اینترنتی و از طریق سامانه اعلام شده انجام می گیرد.

 

در اینجا ممکن است این سؤال در ذهنتان ایجاد شود که آیا نحوه ثبت نام مدارس تیزهوشان در دو پایه ششم به هفتم و همین طور نهم به دهم با یکدیگر فرق دارد؟ آیا ثبت نام در هر دو پایه در یک سایت انجام می گیرد و یا این که نه شاهد ثبت نام در این دو پایه در دو سایت مختلف هستیم؟ اگر به دنبال اطلاع از نحوه ثبت نام استعدادهای درخشان هستید مطالعه مقاله حاضر را به شدت به شما عزیزان همیشه همراه توصیه می کنیم. در این نوشته، قصد ارائه اطلاعاتی را در رابطه با نحوه ثبت نام مدارس تیزهوشان برای شما دوستان و عزیزان داریم. البته در این نوشته می توانید اطلاعاتی را در رابطه با زمان و شرایط ثبت نام در این قبیل از مدارس و مواردی از این دست را نیز پیدا کنید.آموزش ثبت نام ذر آزمون تیزهوشان ششم را اینجا ببینید.

دانش آموزان پایه ششم ابتدایی که از شرایط لازم برای تحصیل در مدارس تیزهوشان برخوردار هستند و در پایه های تحصیلی پنجم و ششم ابتدایی تمام نمرات آنها خیلی خوب بوده است ( یا یک نمره خوب و مابقی نمرات خیلی خوب است) می توانند ثبت نام آزمون سنجش هوش ششم به هفتم را انجام دهند و پس از شرکت در آزمون ، در صورت کسب نمره قبولی وارد این مدارس شوند.

برای ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم باید به صورت اینترنتی اقدام نمود و مدارس ثبت نام حضوری انجام نمی دهند. بنابراین با توجه به اینترنتی بودن ثبت نام ، شما باید با مراحل آن به طور کامل آشنا باشید تا با مشکل مواجه نشوید.

  • در صفحه اول سامانه azmoon.medu.ir ، گزینه “سمپاد پایه هفتم” را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد ، کد ملی و رمز ورود همگام را درج کنید و سپس دکمه “ورود” را بزنید.
  • در مرحله بعد باید نقش خود را دانش آموز و عنوان سازمانی را نام مدرسه انتخاب کنید.
  • در صورت صحت اطلاعات وارد شده ، به داشبورد اصلی هدایت خواهید شد که باید گزینه “استعداد های درخشان پایه هفتم” را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد باید تعهد نامه را با دقت مطالعه کنید و در صورت تایید تیک “تمامی موارد توافق نامه را به دقت مطالعه کرده و موافقت خود را با تمامی بندهای آن اعلام می کنم” را بزنید.
  • در مرحله بعدی گزینه ویرایش اطلاعات را از بخش “مدیریت” انتخاب کنید.
  • در قدم بعدی فرم موجود در سایت را تکمیل کنید و عکس دانش آموزی را با مشخصات خواسته شده بارگذاری نمایید. سپس تیک عبارت “با توجه به این که مراحل نام نویسی اینترنتی انجام می شود، صحت تمامی اطلاعات ثبت شده در تقاضانامه بر عهده اینجانب بوده و مورد تایید است” را بزنید و گزینه ذخیره را انتخاب کنید.

    ثبت نام در آزمون تیزهوشان برای هر دو مقطع ششم به هفتم و نهم به دهم، به صورت اینترنتی انجام می‌ شود. در سال های گذشته مراحل ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم به طور مجزا از طریق سایت های ”  hoosh.medu.ir ” و “ azmoon.medu.ir ” صورت می گرفت. در سال جاری تغییراتی در نحوه ثبت نام تیزهوشان ۱۴۲۰ – ۱۴۰۳ اعمال شده و همه داوطلبان متقاضی در پایه های ششم به هفتم و نهم به دهم باید به سایت پادا مراجعه نمایند. 

    به طوری که متقاضیان می توانند پس از ورود به سایت پادا، اطلاعات خواسته‌ شده‌ را وارد کنند. سپس بعد از پرداخت هزینه آزمون تیزهوشان ششم به هفتم، ثبت نام خود را نهایی نمایند. متقاضیانی که در این مرحله نام نویسی خود را تکمیل می کنند، می توانند در موعد مقرر با دریافت کارت ورود به جلسه، در جلسه آزمون تیزهوشان شرکت کنند.

    پذیرش متقاضیان در مدارس تیزهوشان دوره اول متوسطه 1402 - 1403 صرفا از طریق برگزاری آزمون سنجش هوش تیزهوشان انجام می شود . مراحل ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ برای ورود به پایه هفتم و پایه دهم به این صورت است که دانش آموزان برای تحصیل در هر یک از این پایه ها باید در بازه زمانی مشخصی جهت ثبت نام در آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم به سایت hoosh.medu.ir و برای آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم به سامانه azmoon.medu.ir مراجعه کنند .

    در این مقاله برای متقاضیانی که قصد ثبت نام در آزمون تیزهوشان را دارند به شرح کامل نحوه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 1402 - 1403 جهت ورود به پایه هفتم و پایه دهم به صورت جداگانه بپردازیم .

     

    نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان پایه هفتم 1402 - 1403

    دانش آموزانی که قصد تحصیل در پایه هفتم مدارس تیزهوشان را دارند، می بایست در آزمون سنجش هوش ثبت نام نمایند. کلیه مراحل ثبت نام آزمون سنجش هوش مدارس تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ از طریق مراجعه به سایت hoosh.medu.ir صورت می گیرد .

     

    داوطلبان پس از مراجعه به سایت مذکور در زمان ثبت نام آزمون سنجش هوش تیزهوشان پایه هفتم 1402 - 1403 باید ابتدا کد ملی و رمز عبور همگام خود را وارد نمایند پس از ورود به پرتال دانش آموزی خود فرم مربوطه را باید با اطلاعات دانش آموزی تکمیل نموده و در انتها با پرداخت هزینه ثبت نام تیزهوشان ، ثبت نام خود را به نهایی نمایند .

     

    ثبت نام در آزمون سمپاد با مراجعه به پرتال سامانه همگام مدارس نیز امکان پذیر می باشد و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت و انتخاب گزینه ثبت نام آزمون استعداد های درخشان از داشبورد دانش آموزی خود اقدام به ثبت نام نمایند .

     

     

    مراحل ثبت نام آزمون تیزهوشان 1402 – 1403

    دانش آموزان واجدالشرایط ورود به مدارس سمپاد، باید در بازه زمانی اعلام شده‌ به سایت پادا مراجعه کنند. سپس از طریق سایت ثبت نام تیزهوشان اقدام به درج اطلاعات خواسته‌ شده‌ و همینطور پرداخت هزینه برای شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان نمایند. در ادامه به شرح نحوه ثبت نام تیزهوشان به صورت تصویری می پردازیم

     

    راهنما تصویری نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان

    به منظور راهنمایی شما عزیزان، در ادامه مراحل نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان 1402 – 1403 را آورده‌ ایم.

    1️⃣ به سایت پادا (پرونده الکترونیکی دانش آموزان) به نشانی اینترنتی ” pada.medu.ir ” مراجعه کنید.

    2️⃣ پس از ورود به صفحه اصلی بر روی گزینه ” آموزشی ” کلیک نمایید.



:: برچسب‌ها: تیزهوشان ,
:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

در پاسخ باید بگیم که افزایش داوطلبای تجربی کارو برای رسیدن به رشته های اصلی خیلی سخت تر میکنه.
یک امتیاز که برای کنکوری های رشته ریاضی وجود داره اینه که دانش آموزای ریاضی در دروس محاسباتی مثل ریاضی و فیزیک بهتر از تجربی ها هستند.کنکور تجربی با بیش از 500 هزار داوطلب ، 60 درصد کل داوطلبان کنکور همه گروه های آزمایشی را به خود اختصاص داده است و به دلیل آنکه رشته های جذابی مثل پزشکی ، دندانپزشکی ، پرستاری در این گروه آزمایشی ارائه می شوند ، در سال های گذشته آمار داوطلبان کنکور انسانی و ریاضی که به این رشته ، تغییر رشته داده اند روند افزایشی داشته است. در مطالب قبلی سایت pasokhbama.com ، شرایط تغییر رشته از پرستاری به پزشکی و تغییر رشته از مهندسی به پزشکی را شرح دادیم و در این مطلب میخواهیم بررسی کنیم که آیا امکان تغییر رشته از انسانی به پزشکی وجود دارد و در صورت امکان ، شرایط آن به چه صورت است. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

تغییر رشته به تجربی  »   ولی در مقابل هم کنکوری های تجربی در زیست و شیمی خیلی بهتر از دانش آموزای ریاضی فیزیک هستند.
ولی در کنکور منابع کنکوری یکی از مهمترین انتخاب ها هستند که میتونن در موفقیت شما تاثیر گذار باشن ، مثلا برای رشته ریاضی که در تجربی شرکت کردن استفاده از منابع زیست و شیمی کنکور میتونه اونارو در شرایط بهتری قرار بده.

البته قبل از این باید یاد آور بشم که در ریاضی فیزیک رشته ها و دانشگاه های خوبی وجود داره که با قبولی از این رشته ها میتونید آینده خودتونو تضمین کنید.
چرا که میزان داوطلبای کنکور ریاضی فیزیک خیلی کمتره و این کمتر بودن تعداد داوطلبای کنکوری باعث میشه رقابت بین شما و رقبا کمتر باشه.تغییر رشته به تجربی  

 

بهترین برای تغییر رشته از ریاضی به تجربی ؟

 

تغییر رشته به تجربی  »   برای تغییر رشته از ریاضی به تجربی باید گفت که هر چه زود تر بهتر و چه بهتر که اگر قصد تغییر رشته دارید بعد از امتحانات سال دوم دبیرستان(سال نهم) اقدام به این کار نمایید.

شاید دوستان و آشنایان شما که قبلا کنکور داده اند یا حتی مشاوران قدیمی به بعضی از شما بگویند که بهتر است رشته ریاضی انتخاب کنید تا ریاضی قوی داشته باشید و سال آخر به تجربی تغییر رشته بدید و زیست رو بخونید که هم زیست بالا و هم ریاضی(که به نظر آنها نقطه ضعف داوطلبان رشته تجربی هست) بالا بزنید.تغییر رشته به تجربی 

آینده خوب و بازار کار نسبتا مطلوب رشته پزشکی را تبدیل به یکی از رشته های محبوب و پر متقاضی در میان دانش آموزان و دانشجویان کرده است و هر ساله تعداد زیادی از داوطلبان کنکور برای قبولی در رشته پزشکی با هم به رقابت می پردازند.

علاوه بر کنکور سراسری راه دیگری که برای علاقه مندان به تحصیل رشته پزشکی در نظر گرفته شده، شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی است. آن دسته از دانشجویانی که در کنکور سراسری موفق به ورود به این رشته نشده اند و رشته دیگری را در مقطع کارشناسی تحصیل کرده اند می توانند پس از فارغ التحصیلی در این آزمون شرکت کنند. 

ممکن است برای این دانش آموختگان سوال باشد که در صورت تحصیل در چه رشته هایی می توانند وارد پزشکی شوند و آیا فارغ التحصیلان شیمی یا سایر رشته ها نیز می توانند با شرکت در آزمونی که دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می کند به پزشکی تغییر رشته دهند یا نه؟ مقاله حاضر برای پاسخ به سوالات فوق آماده شده است. 

 

از چه رشته هایی می توان وارد پزشکی شد ؟

علاقه برخی ها به تحصیل در رشته پزشکی حتی پس از قبولی در سایر رشته های دانشگاهی نیز ادامه پیدا می کند و بسیاری تصمیم می گیرند تا مجددا در کنکور سراسری شرکت کنند و آرزوی خود در رسیدن به شغل پزشکی را محقق سازند. اما این دانشجویان نیازی به اینکه دوباره در کنکور سراسری شرکت کنند ندارند چرا که دانشگاه علوم پزشکی تهران برای این دانشجویان شرایطی فراهم کرده است که بتوانند در رشته پزشکی ادامه تحصیل دهند.

 

همانطور که مطلع اید یکی از راه های پزشک شدن شرکت مجدد در کنکور سراسری رشته تجربی است اما خیلی از علاقمندان به رشته پزشکی زمان و حوصله کافی برای ثبت نام برای شرکت در کنکور را ندارند. این دانشجویان می توانند در آزمون لیسانس به پزشکی ثبت نام کنند.

 

دانشگاه علوم پزشکی تهران به منظور جذب علاقمندان به تحصیل در رشته پزشکی هر ساله آزمونی را تحت عنوان آزمون لیسانس به پزشکی برگزار می کند و متقاضیان می توانند در صورتی که واجد شرایط لازم برای نام نویسی در این آزمون هستند نسبت به ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی اقدام کنند.دوران مدرسه و در پایه های یازدهم و دوازدهم بهترین زمان برای تغییر رشته از انسانی به تجربی و در واقع تغییر دیپلم انسانی به تجربی می باشند چرا که امکان یادگیری دروس تخصصی برای دانش آموز فراهم است و در نتیجه دروس مربوطه را بهتر یاد می گیرد و همچنین نمرات امتحانات نهایی در سوابق تحصیلی او اعمال می شود. اشخاصی که در زمان شرکت در کنکور سراسری اقدام به تغییر رشته می نمایند، به دلیل آنکه آشنایی کامل با هیچ یک از دروس اختصاصی از جمله: فیزیک، شیمی، زیست شناسی آشنایی ندارند، در نتیجه برای برنامه ریزی درسی و مطالعه دروس با مشکل مواجه می شوند.
داوطلبانی که دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی انسانی دارند از آنجایی که سوابق تحصیلی داوطلبان در کنکور سراسری اعمال می گردد، اگر در کنکور تجربی شرکت نمایند، نحوه اعمال سوابق تحصیلی برای آن ها متفاوت خواهد بود. در نظر داشته باشید که دروس عمومی در هر دو گروه آزمایشی ضرایب یکسانی دارند اما ضرایب دروس تخصصی کاملا متفاوت می باشند.



:: برچسب‌ها: تغییر رشته ,
:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

پرستاری بدون کنکور از رویا تا واقعیت!

رشته پرستاری برای بار اول سال 1394 از طریق انتخاب رشته کنکور سراسری، از بخش پذیرش براساس سوابق تحصیلی متقاضیان انجام شد. متقاضیان این رشته و دیگر رشته‌های پیراپزشکی در سال 94 با شرایط ویژه و تعهد به خدمت در نقاط محروم کشور، در این رشته‌ها پذیرفته شده و وارد این حرفه‌ها شدند. از سال 97 به بعد رشته پرستاری دوباره به دفترچه کنکور سراسری بازگشت و امکان پذیرش رشته پرستاری در دانشگاه‌های داخل کشور از طریق بدون کنکور برداشته شد.

در حال حاضر تنها راه موجود برای تحصیل در رشته پرستاری بدون نیاز به شرکت در کنکور سراسری، تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه و اتحادیه اروپا است. کالج مدیکال ایران تحصیل برای رفاه حال هموطنان عزیز، اقدام به پذیرش و آماده‌سازی داوطلبان برای تحصیل در دانشگاه‌های اتحادیه اروپا می‌کند. با شرکت در دوره یک ساله کالج، راه شما برای ورود به دانشگاه‌های اتحادیه اروپا از همیشه هموارتر خواهد شد، حتی هموارتر از مسیر کنکور سراسری ایران.

 

 قانون جدید پرستاری بدون کنکور را اینجا بخوانید.از آنجا که رشته پرستاری یکی از رشته های پر طرفدار میان متقاضیان کنکور تجربی بوده، افراد بسیاری اقدام به برنامه ریزی صحیح و دقیقی برای مطالعه منابع دروس تخصصی آزمون سراسری تجربی نموده تا بتوانند با استفاده از روش های تست زنی و به کارگیری کتاب های تستی و آموزشی مناسب به نتیجه دلخواه خود یعنی قبولی در رشته پرستاری دست یابند.

به دلیل اینکه ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته پرستاری دانشگاه های علوم پزشکی پایین بوده و تراز بالایی برای قبولی در این رشته نیاز است، بسیاری از متقاضیان موفق به قبولی در رشته پرستاری نخواهند شد. بنابراین، این افراد به دنبال راهی هستند تا بتوانند بدون کنکور در این رشته به تحصیل بپردازند.

به منظور راهنمایی بیشتر شما داوطلبان و نیز پاسخ به سوالاتی مانند آیا در رشته پرستاری بدون کنکور پذیرشی وجود دارد ؟ و در صورت قبولی در رشته پرستاری بدون آزمون متقاضیان باید واجد چه شرایطی باشند ؟ قصد داریم به پرستاری بدون کنکور و نیز قانون جدید پرستاری بدون آزمون بپردازیم.

 

پرستاری بدون کنکور

با توجه به اینکه سازمان سنجش هر ساله رشته های بدون کنکور را بر روی سایت خود منتشر می کند و داوطلبان متقاضی رشته های بدون آزمون می توانند با مراجعه به سایت سنجش از رشته محل ها و شرایط پذیرش در رشته های بدون کنکور سراسری مطلع شوند. در این میان ممکن است بسیاری از متقاضیان رشته های علوم پزشکی از جمله رشته پرستاری، مامایی، پزشکی و ... به دلیل عدم قبولی در رشته های با آزمون پیراپزشکی به دنبال راهی باشند که در این رشته ها بدون کنکور ثبت نام نمایند.

 

رشته پرستاری به دلیل بازار کار مناسب نسبت به سایر رشته های کنکور تجربی داوطلبان بسیاری علاقه مند به تحصیل در این رشته می باشند. به همین خاطر این افراد می توانند تمام تلاش خود را جهت قبولی در رشته پرستاری از طریق مطالعه صحیح منابع کنکور سراسری تجربی و نیز برنامه ریزی اصولی به کار بگیرند تا از طریق شرکت در کنکور سراسری تجربی بتوانند در رشته مورد علاقه خود به تحصیل بپردازند.

 

از سال 94 تا سال 97 طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش و بنا به تصمیم وزارت بهداشت برخی از رشته های پیراپزشکی در مقطع کاردانی به لیست رشته های بدون کنکور سراسری پیوست. این رشته ها شامل اتاق عمل، بهداشت حرفه ای، بهداشت عمومی ـ بهداشت خانواده، بهداشت عمومی ـ مبارزه با بیماری ها، بهداشت محیط، تكنسین سلامت دهان، تكنولوژی رادیولوژی دهان، فک و صورت، علوم آزمایشگاهی، مامـایی و هوشـبری بود که از طرف دانشگاه های علوم پزشکی برخی مناطق محروم اعلام شد.

هر ساله تعدادی از دانشگاه های علوم پزشکی رشته های پیراپزشکی را به صورت بدون کنکور ارائه می دهند و داوطلبان با اطلاع از این رشته ها و همچنین دارا بودن شرایط لازم می توانند برای ثبت نام و انتخاب رشته خود اقدام نمایند. قوانین پرستاری بدون کنکور معمولا هر ساله تغییر می کند مثلا شرط معدل افزایش را می دهند تا از این طریق برای تعداد بیشتری از متقاضیانی که معدل پایین تر دارند ، فرصت ثبت نام فراهم کنند و یا اینکه برای بعضی از دانشگاه هایی که رشته های پیراپزشکی را بدون کنکور ارائه می دهند ، شرط بومی گزینی را لحاظ می کنند و برای بعضی دیگر از دانشگاه ها شرط بومی گزینی حذف می شود.

 
 

شروط ثبت نام پرستاری بدون کنکور

 

رشته های پیراپزشکی بدون کنکور هر ساله ارائه می شوند یعنی پیراپزشکی بدون کنکور فقط محدود به رشته پرستاری نیست و در سال های گذشته رشته مامایی بدون کنکور ، اتاق عمل بدون کنکور ، هوشبری بدون کنکور و همچنین علوم آزمایشگاهی بدون کنکور نیز ارائه شده بودند. و هر ساله حداکثر 3 تا 4 رشته از این رشته ها بدون کنکور هستند یعنی ممکن است در سال 1402 پرستاری بدون کنکور ارائه نشود ولی رشته هوشبری یا رشته مامایی بدون کنکور باشد.

تعیین اینکه هر سال کدام رشته های پیراپزشکی بدون کنکور ارائه شوند به عهده سازمان سنجش آموزش کشور است و بر اساس نیاز مناطق تعیین می شود. البته با توجه به اینکه در دو سال اخیر رشته هایی مانند مامایی ، هوشبری ، اتاق عمل ، علوم آزمایشگاهی و … ارائه شده اند احتمالا در سال 1402 رشته پرستاری ارائه شود.

مهم ترین قانون جدید پرستاری بدون کنکور 1402 ، ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی تجربی نظام قدیم و یا مدرک دیپلم تجربی نظام جدید است و دارا بودن حداقل معدل کتبی دیپلم 15 و بالاتر از شروط دیگر ثبت نام است

رشته پرستاری جزء رشته‌های پیراپزشکی است و اگر بخواهید وارد این رشته شوید، باید در کنکور سراسری شرکت کنید. در گذشته در مقطعی تقریبا سه ساله، رشته پرستاری به صورت بدون کنکور ارائه شد. اما از سال 97 به بعد تنها راه موجود برای فارغ‌التحصیلان ایرانی برای تحصیل در رشته پرستاری به صورت بدون کنکور، تحصیل در دانشگاه‌های اتحادیه اروپا یا ترکیه است. برخلاف آنچه ممکن است فکر کنید، اخذ پذیرش در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه‌های ترکیه یا اتحادیه اروپا، سخت‌تر از مسیر کنکور سراسری نیست.

برای اخذ پذیرش در یکی از دانشگاه‌های ترکیه کافی است ابتدا یک دوره یکساله را به عنوان پیش‌دانشگاهی تخصصی پزشکی/پیراپزشکی پشت سر بگذارید. برای آماده‌سازی داوطلبان جهت تحصیل در دانشگاه‌های معتبر اتحادیه اروپا، این دوره‌ها به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند. بعد از آن با آمادگی که کسب کرده‌اید در یکی از آزمون‌های بین‌المللی پذیرش دانشجو شرکت می‌کنید. آزمون‌های بین‌المللی که در این مرحله برای سنجش دانش پایه و زبان انگلیسی داوطلبان برگزار می‌شوند و هیچکدام از این آزمون‌ها به سختی کنکور سراسری نیستند.

با ثبت نام د قادر خواهید بود ظرف یکسال، آمادگی لازم جهت کسب نمره لازم در آزمون را بدست آورده و در یکی از دانشگاه‌های معتبر اروپایی پرستاری بخوانید.



:: برچسب‌ها: پرستاری ,
:: بازدید از این مطلب : 523
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

بازنشستگان کشوری با مراجعه به سایت صندوق بازنشستگان کشوری می‌توانند فیش حقوقی خودشان را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

طبق قانون سه قشر بازنشسته در کشور وجود دارد: بازنشسته تامین اجتماعی، بازنشسته کشوری و بازنشسته لشکری.
 

1- بازنشستگان کشوری، افرادی هستند که استخدام رسمی دولت بوده و بازنشسته شده‌اند.

2- بازنشستگان تامین اجتماعی،‌ افرادی هستند که بیمه شده سازمان تامین اجتماعی بوده و به مدت 30 سال حق بیمه خود را به این سازمان پرداخت کرده اند.

3- بازنشستگان نیروهای مسلح یا بازنشستگان لشکری، افرادی هستند که در نیروهای مسلح بازنشسته شده‌اند. 

درباره فیش حقوقی فرهنگیان با کد ملی مطالب مهمی در ذیل بیان شده است.


بر اساس همین دسته‌بندی،‌ روشهای مشاهده فیش حقوقی بازنشستگان به صورت اینترنتی متفاوت است.

در این متن نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان کشوری یا بازنشستگان دولت توضیح داده شده است.

بازنشستگان کشوری می‌توانند با اطلاعات زیر، فیش حقوقی خود را مشاهده و دریافت نمایند:

  • شماره دفتر کل
  • کد ملی
  • شماره حساب

1.شماره دفتر کل چیست؟

شماره دفتر کل شماره‌ای است که در هنگام بازنشستگی از سوی صندوق بازنشستگی کشوری به جای شماره پرسنلی اختصاص می یابد و در تمامی احکام صادره از طرف صندوق بازنشستگی کشوری با عنوان شماره دفتر کل درج گردیده است.

نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان کشوری

روش اول:

بازنشستگان کشوری با مراجعه به این صفحه؛ می‌توانند با وارد کردن مشخصاتی که در بالا به آن اشاره شده فیش حقوقی خود را مشاهده کنند.فرهنگیان بازنشسته می توانند برای مشاهده و دریافت فیش حقوقی ماهانه خود به سامانه صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی cspf.ir مراجعه نمایند و با درج اطلاعات خواسته شده از قبیل شماره دفتر کل ، شماره شناسنامه و … فیش حقوقی را مشاهده نمایند. به دلیل آنکه تعداد سایت ها و نرم افزارهای های غیر رسمی برای دریافت فیش حقوقی فرهنگیان بازنشسته زیاد شده اند ، در ادامه این مطلب قصد داریم ضمن قرار دادن لینک ورود به سامانه اصلی cspf.ir ، راهنمای دریافت فیش حقوقی را نیز به صورت تصویری شرح دهیم.

فیش حقوقی که آموزش و پرورش به فرهنگیان تحویل می دهد، دارای اطلاعات بسیار مهمی در زمینه میزان درآمد، میزان مبلغ کسر از حقوق فرهنگیان و میزان حقوق اضافه‌ شده آنهاست. به‌ همین خاطر بسیاری از معلمان آموزش‌وپرورش در بازه‌های زمانی مختلف قصد دریافت فیش حقوقی خود را دارند.

pasokhbama.com میگوید: در گذشته فیش حقوقی از طریق سامانه‌های مختلفی دریافت می شد و فرهنگیان باید از طریق اداره آموزش‌وپرورش فیش حقوقی خود را مشاهده می‌کردند، اما اکنون بسیاری از امور مربوط به دریافت فیش‌های حقوقی از طریق سایت انجام می‌شود و وزارت آموزش‌وپرورش سامانه‌ای را برای این کار راه‌اندازی کرده که معلمان بتونند به‌ راحتی با ورود به سامانه fish.medu.ir فیش حقوقی خود را مشاهده و پرینت بگیرند. لازم به ذکر است این سامانه در سطح کشور و در هر مقطع تحصیلی برای معلمان راه‌اندازی شده است. توجه داشته باشید که برای ورود به این سامانه داشتن کد پرسنلی و کد ملی ضروری می‌باشد.سامانه صندوق بازنسشتگی کشوری فقط مختص به دریافت فیش حقوقی نیست و تمام امور مربوط به بازنشستگی همچون دریافت حکم حقوقی ، استعلام پرداخت بیمه عمر ، بیمه تکمیلی درمان ، دفاتر بیمه دولت و … از طریق این سایت قابل پیگیری است. شما برای دریافت فیش حقوقی فرهنگیان با موبایل یا کامیپوتر باید وارد بحش خدمات بازنشستگان که در تصویر زیر مشخص شده است ، شوید .

 



:: برچسب‌ها: فیش حقوقی ,
:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

داشتن پوستی با طراوت و شاداب یکی از خواسته هایی است که ارتباط خاصی با سن و جنسیت ندارد چرا که این روزها تقریبا طیف وسیعی از افراد به دنبال روش های مختلف جهت جوانسازی پوستشان هستند. صرف نظر از این که چه جنسیتی داشته و چند سال دارند! از گذشته تا کنون روش های مختلفی برای درمان جای جوش، لک، زخم و ... وجود داشته است که برخی از آنها به صورت سنتی و برخی دیگر با استفاده از تکنیک های خاص پزشکی قابل استفاده هستند. میکرونیدلینگ یکی از همین روش های جوان سازی پوست صورت است که سابقه آن به بیش از 50 سال پیش باز میگردد! شاید این مسئله به نظر شما کمی عجیب باشد، اما باید گفت که این شیوه درمانی، شباهت زیادی به یکی از شیوه های درمانی مصریان باستان دارد! در ادامه همراه ما باشید تا شما را با این شیوه جوانسازی پوست آشنا کنیم.

میکرونیدلینگ چیست؟

همانطور که گفته شده، میکرو نیدلینگ یکی از جدیدترین شیوه های درمانی برای از بین بردن جای بسیاری از جراحت های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. جالب است بدانید که این شیوه به عنوان یکی از روش های درمان غیر تهاجمی در نظر گرفته می شود که در سالیان دور به شکل دیگری با همین هدف جوانسازی پوست صورت مورد استفاده قرار می گرفته است. چرا که مصریان در گذشته با استفاده از ماسک های زبر خشن، مامند سنگ مرمر، لایه های مرده پوست را بر می داشتند و در نتیجه راه را برای ساخت و ترمیم مجدد پوست هموار می نمودند.

میکرونیدلینگ (تحریک کلاژن سازی) برای رفع چین و چروک و جای اسکار

 

 بهترین مرکز میکرونیدلینگ پوست در کرج یک نوآوری در طب زیبایی دارد که برای درمان خطوط ظریف صورت , جای جوشو بهسازی بافت، سفتی و رنگ پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حین این عمل، از قلم میکرو استفاده می‌شود تا جراحات ریز کنترل شده‌ای را روی پوست ایجاد کنیم تا به تولید کلاژن و الاستین پوست کمک شود. فرآیند ترمیم پوست منجر به تولید اپی درمیس ضخیم‌تر و نرم‌تر شدن ظاهر چین و چروک خواهد شد. قلم میکرو، کانال‌های میکرویی را ایجاد می‌کند که به ژل‌ها، کرم‌ها و سرم‌های موضعی اجازه می‌دهد تا بهتر جذب شده و اثر آنها را در لایه‌های عمیق‌تر پوست افزایش می‌دهد.

 

تاریخچه میکرونیدلینگ


 

اولین کاربرد ثبت شده میکرونیدلینگ در دنیای غرب به سال ۱۹۰۵ در آلمان باز می‌گردد. ارنست کرومایر، یک متخصص پوست معروف، آزمایش را با “برآمدگی‌های ریز با اندازه‌های مختلف روی یک استوانه انعطاف پذیر” شروع کرد. او با این وسیله جای زخم، ماه گرفتگی‌ها و هایپرپیگمنتیشن را درمان کرد. در طول دهه ۱۹۵۰ کار دکتر کرومایر توسط آبنر کورتین، متخصص پوست اهل نیویورک، بازکشف شد. او تکتیک درمانی را تعدیل کرده و از سیم‌های نوک تیز فولادی به جای برآمدگی‌های فلزی استفاده کرد. کارهای تحقیقاتی که الکسیس کارل، دانشمند فرانسوی و برنده جایزه صلح نوبل، روی فرآیند افزایش سن، منجر به از سرگیری تحقیقات روی این نوع درمان شد. کارل به نیویورک مهاجرت کرد، که بعد از مدت کوتاهی به پاتوق نوآوران و متخصصین پوست و مو تبدیل شد. تا سال ۱۹۹۵، دو تن از شاگردان کارل در نیویورک، تکنیک جدیدی را برای درمان جای زخم و چین و چروک ارائه داند که ار سوزن هیپودرمیک استفاده می‌کرد. مدت زمان کوتاهی بعد از آن، یک جراح پلاستیک کانادایی و دستیار او کشف کردند که وقتی با استفاده از رنگ‌های همرنگ بدن روی بدن بیماران تتو می‌کنند، جای زخم کاهش می‌یابد. پس از درمان‌های مکرر روی زخم‌ها توسط آنرده کامیراند و جوکلین دوسه، کاشف به عمل آمد که رنگ باعث کاهش بافت زخم نشده، بلکه سوزن‌ها باعث این تأثیر شده‌اند.

انواع میکرونیدلینگ


 

دو نوع میکرونیدلینگ وجود دارد: نیدلینگ پزشکی، که باید به دست یک متخصص مراقبت پوستی آموزش دیده انجام شود، و نیدلینگ زیبایی که می‌توان در منزل نیز آن را انجام داد. هر دو فرآیند منجر به افزایش تولید کلاژن، بهسازی ظاهر چروک و خطوط ظریف صورت خواهد شد.

نیدلینگ زیبایی

در نیدلینگ زیبایی از سوزن‌های کوچکی (با طول کمتر از نیم میلیمتر) استفاده می‌شود تا اپیدرمیس و لایه بالایی پوست را تحریک کند. نیدلینگ زیبایی می‌تواند ظاهر چروک و خطوط ریز را کاهش دهد ولی درمان مناسبی برای جای جوش و سایر انواع اسکار مناسب نیست، که احتمالاً به نفوذ عمیق‌تری نیاز دارند تا بافت اسکار را از بین ببرد.

نیدلینگ پزشکی

در نیدلینگ پزشکی از سوزن‌ها بلندتری (نیم میلیمتر و بیشتر) استفاده می‌شود تا درمیس و لایه‌های عمیق پوست تحریک شوند. سوزن‌های بلندتر ( بیشتر از ۲ و نیم میلیمتر) به عمق درمیس می‌رسند، که درمان آکنه و سایر اسکارها را با شکستن بافت اسکار و تحریک پوست ممکن می‌سازند. نیدلینگ پزشکی باید تحت نظارت یک متخصص آموزش دیده انجام شود و در صورت انجام دادن صحیح این درمان، ریسک عفونت و باقی ماندن جای زخم در این روش بسیار کم است. ثابت شده است که نیدلینگ پزشکی در کاهش ظاهر جای جوش موثر است.

میکرونیدلینگ چیست و چه فوایدی دارد ؟

میکرونیدلینگ که به آن Collagen Induction Therapy هم گفته می شود توسط یک قلم که در سر آن سوزن های ریزی تعبیه شده و باعث ایجاد صدها حفره های نازک روی قشای خارجی پوست می شود .

pasokheto.ir میگوید: این روش دو هدف را دنبال می کند :

۱ – با ایجاد سوراخ های میکرونی روی پوست شرایطی را ایجاد می کند تا سرم های مخصوص بتواند جذب قشای داخلی پوست شده تا نتایج بهتری را جهت ترمیم و بازسازی پوست ایجاد کند .

 

۲ – سوراخ های کوچک ایجاد شده توسط دستگاه میکروپن ، باعث می شود پوست با تولید کلاژن و الاستین شروع به بازسازی خود نماید . این فرایند باعث بهبودی چین و چروک ، خطوط ریز ، جای جوش ، زخم ها و منافذ می شود.

در بعضی از دستگاه های درماپن ، سرم و مواد مغذی همزمان با ایجاد حفره های میکرونی در پوست تزریق می شوند . ولی عموما ابتدا سرم یا مزو روی پوست مالیده شده بعد جهت نفوظ این مواد ، با درماپن روی پوست حفره های ریز ایجاد می گردد



:: برچسب‌ها: میکرونیدلینگ پوست ,
:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

بسیاری از ما در مورد لیزر موهای زائد شنیده‌ایم. برخی آن را معجزه‌ای می‌دانند، برخی می‌گویند که هیچ فایده‌ای ندارد و برخی هم از لیزر و عوارضش می‌ترسند! به هر حال لیزر است و می‌توان با آن سنگ و آهن را برید! اگر آشنایی چندانی با لیزر ندارید، فکر می‌کنید که بی‌فایده است، قبلاً تجربه‌ی ناخوشایندی داشته‌اید یا جزو کسانی هستید که از عوارض و خطرات لیزر می‌ترسند، این مطلب برای شماست.

در این جا هر آنچه مربوط به لیزر موهای زائد هست را بررسی کرده‌ایم، حقایق آن را گفته‌ایم و تلاش کردیم ابهام زدایی مفیدی داشته باشیم.

لیزر موهای زائد چیست ؟

نمی‌خواهیم سرتان را با مباحث علمی لیزر درد بیاوریم ولی خوب است که ایده‌ای کلی از عملکرد و نحوه‌ی اثر لیزر  داشته باشید. , و بدانید عملکرد لیزر در بهترین مراکز لیزر موهای زائد در تهران چگونه است؟

  • لیزر یک پرتوی نوری است. منتها نوری که ویژگی‌های فیزیکی خاصی دارد و بسیار پرانرژی است. لیزرها در پزشکی و صنعت استفاده‌های زیادی دارند. در صنعت برای برش و حکاکی و در پزشکی از لیزر برای جراحی‌های مختلف مثل جراحی چشم (لیزیک) استفاده می‌شود.
  • لیزر یک دانش و فناوری است. یعنی بسته به کاربردی که دارد، می‌توان ویژگی‌های خاصی در آن لحاظ کرد و آن را برای انجام یک کار خاص بهینه‌ سازی نمود. لیزر موهای زائد دقیقاً به نحوی طراحی شده که بدون اثر گذاشتن روی قسمت‌های دیگر پوست و بدن، باعث حذف موهای زائد شود.
  • لیزرهای مختلفی برای حذف موهای زائد استفاده می‌شوند. فناوری‌های الکساندریت، Nd:YAG و دایود از جمله لیزرهای پرکاربرد برای حذف موهای زائد هستند. این لیزرها از نظر کاربرد باهم تفاوت دارند. مثلاً الکساندریت بیشتر برای کسانی موثر است که پوستی روشن دارند و Nd:YAG بیشتر برای پوست‌های تیره استفاده می‌شود. این تفاوت کاربردی به دلیل تفاوت خاصیت‌های فیزیکی لیزرها مثل فرکانس و طول موج است.
  • لیزر روی فولیکول‌ها اثر می‌گذارد. لیزر حذف موهای زائد به شکی طراحی شده که باعث داغ شدن پیاز مو و آسیب دیدن فولیکول‌ها شود. فولیکول‌ها ارگان کوچکی درون پوست هستند که موهای بدن را می‌سازند. با آسیب دیدن فولیکول و پیاز مو، رشد مو برای همیشه متوقف می‌شود.
  • لیزر آسیبی انتخابی وارد می‌کند. نکته‌ی قابل توجه این است که گرمای لیزر باعث آسیب دیدن و از کار افتادن فولیکول‌ها می‌شود، اما این آسیب کاملاً انتخابی است. یعنی به طور همزمان آسیبی به پوست و بافت‌های مجاور فولیکول وارد نمی‌شود. البته گاهی در اثر خطای اپراتور پوست آسیب می‌بیند. این موضوعات را در بخش عوارض لیزر موهای زائد بررسی کرده‌ایم.

    اشعه لیزر توسط رنگدانه‌ها جذب می‌شود و این رنگدانه‌ها در فولیکول‌های تیره مو بیشتر یافت می‌شود. به همین دلیل لیزر معمولا در پوست‌های روشن و موهای تیره بیشترین تاثیر را دارد. وقتی پوست تیره باشد لیزر پوست تیره را از مو تمیز نداده و باعث سوختن پوست تیره می‌شود.
    معمولا به خاطر شیوهای مکرر پوست ناحیه بیکینی تیره می‌شود و معمولا سوختگی و تاول از عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی (Laser bikini hair removal) است. توصیه کلینیک زیبایی فیروزه به زیباجویان این است که حتما قبل از لیزر ناحیه بیکینی با پزشک متخصص پوست مشورت کرده و برای لیزر به کلینی‌های معتبر و مجهز مراجعه کنند.

    عوارض لیزر موهای زائد صورت

    صورت شما بیشترین تاثیر را در زیبایی‌تان دارد و همیشه جلوی دید است. بنابراین برای از بین بردن موهای زائد صورت باید دقت بیشتری کنید. نکته حائز اهمیت در مورد لیزر موهای زائد صورت این است که اگر موهای شما زبر و تیره نباشد لیزر موهای زائد تاثیر آنچنانی برا موهای زائد شما نخواهد داشت.

    مزایای دستگاه لیزر شاتی

    معمولاً تکنسین‌های دستگاه لیزر تعداد شات‌ها و دفعات استفاده از آن را بر اساس حجم و ضخامت مو های نواحی مختلف بدن مشخص می‌کند. pasokheto.ir نقل میکند: در موارد زیر با مزایای استفاده از لیزرهای شاتی برای از بین بردن موهای زائد آشنا می‌شویدم

    • مهم‌ترین مزیت، هزینه لیزر موهای زائد است. لیزرهای شاتی بر اساس تعداد جلسات کمتری برنامه ریزی می‌شوند، بنابراین فرد برای استفاده از آن هزینه کمتری می‌پردازد.
    • همچنین این دستگاه‌ها با پوست ارتباطی ندارد و هیچ عوارض جانبی نظیر سوختگی قرمزی و تاول بعد از استفاده از لیزر مشاهده نمی‌شود.
    • هیچ‌گاه بعد از استفاده از لیزر شاتی شاهد ناراحتی و درد نواحی مختلف پوست نخواهید بود، زیرا تکنسین دستگاه بر اساس شرایط بیمار تعداد شات را مشخص می‌کند و رضایت بیمار از دیگر مزایای بارز این دسته از دستگاه‌های لیزری است.
    • معمولاً دستگاه‌های لیزر شاتی دارای راندمان کاری بسیار بالایی هستند و بعد از استفاده از آنها، رشد موهای زائد بسیار کاهش پیدا می‌کند.

    چگونگی تعیین تعداد شات‌های لیزر کل بدن

    حال که می‌دانید پالس در لیزر چیست، بهتر است کمی در مورد تعیین تعداد آن نیز آگاهی کسب کنید. تکنسین‌های لیزر با توجه به ناحیه مورد هدف، وسعت آن و نوع پوست تعداد شات‌های لیزر را مشخص می‌کنند. یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار روی تعداد شات‌های لیزر نوع دستگاه است. معمولاً برای پوست‌های روشن با موهای تیره پالس‌های کوتاه و تعداد شات بیشتر در نظر می‌گیرند و اپراتور با افزایش تعداد پالس‌ها، تعداد جلسات مورد نیاز را کاهش می‌دهد. پوست‌های تیره نیز برخلاف پوست‌های روشن به‌مدت پالس بیشتری نیز دارند و تعداد شات در لیزر برای آنها کاهش پیدا می‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

دریافت سوابق تحصیلی دانش آموزان از سایت سنجش

دانش آموزان پایه دوازدهم که در زمان ثبت نام کنکور سراسری 1402 ، کد سوابق تحصیلی خود را از سایت dipcode.medu.ir دریافت نکرده اند ، پس از برگزاری کنکور سراسری فرصت دارند با مراجعه به سایت سازمان سنجش ، برای مشاهده و تایید نمرات خود اقدام کنند.

مرتبط ببینید : ثبت نام دانشگاه پیام نور با سوابق تحصیلی

در واقع سازمان سنجش پس از برگزاری کنکور سراسری این فرصت را برای داوطلبان کنکوری جا مانده فراهم می کند که سوابق تحصیلی خود را تایید و اعمال کنند و در صورتی که نمرات آنها به اشتباه درج شده باشد ، با مراجعه به سایت dipcode.medu.ir اطلاعات شان را ویرایش نمایند.

سامانه دریافت و مشاهده سوابق تحصيلی دانش آموزان سال دوازدهم ، در تیرماه در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org فعال می باشد که البته امکان تمدید مهلت نیز وجود دارد.

پس از ورود به سامانه سنجش بر روی لینک فعال شده “ سوابق تحصيلی دانش آموزان – وضعيت نمرات ارسالي از آموزش و پرورش “ کلیک کنید و سپس در صفحه ای که ایجاد می شود ، از طریق یکی از روش ها اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید.

راهنمای ورود به سامانه کد و سوابق تحصیلی آموزش و پرورش

گاه ممکن است افراد در زمان دریافت کد سوابق تحصیلی با مشکلات متعددی رو به رو شوند و یا اطلاعی از نحوه ورود به سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی نداشته باشند؛ به همین دلیل در این بخش از مقاله به بررسی نحوه ورود به این سامانه ها خواهیم پرداخت. توجه داشته باشید که هر دو سامانه dipcode.medu.ir و sahat.medu.ir دارای محتوای یکسانی می باشند و از طریق هر دو این سامانه ها می توانید کد سوابق تحصیلی خود را دریافت نمایید. 

 ???? راهنمای ورود به سایت دریافت کد سوابق تحصیلی (سامانه ساهت):

???? در مرحله اول می بایست به سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی به نشانی های اینترنتی dipcode.medu.ir یا sahat.medu.ir وارد شوید. پس از ورود به سامانه بر روی گزینه «ثبت نام دانش آموز» در سربرگ کلیک نمایید.

 

تاثیری که سوابق تحصیلی در نتایج کنکور سراسری دارد، بسته به نوع مدرک دیپلم متقاضی و گروه آزمایشی که در کنکور آن شرکت می کند متفاوت است. در واقع داوطلبانی که دیپلم آن ها غیر مرتبط با رشته گروه آزمایشی آن ها می باشد، از سوابق تحصیلی به میزان مختلفی بهره مند خواهند شد. بنابراین منظور از سوابق تحصیلی در قانون تاثیر سوابق تحصیلی برای کنکور سراسری، نمره هر یک از دروس مرتبط می باشد. لازم است بدانید که فقط نمرات امتحاناتی که به صورت نهایی و سراسری برگزار شده اند جزء سوابق تحصیلی محسوب می شوند.

در کنکور سراسری 1402 که با توجه به تغییرات کنکور 1402 یکی از مراحل آن در دی ماه سال جاری برگزار می گردد، سوابق تحصیلی به صورت 40 درصد تاثیر مستقیم برای داوطلبانی که نوع دیپلم و گروه آزمایشی آن ها یکسان می باشد، اعمال می گردد. در صورت وجود تفاوت میان این دو، تاثیر معدل در کنکور حدود 26 درصد تاثیر قطعی خواهد بود. به عنوان مثال اگر داوطلبی با دیپلم رشته علوم انسانی در کنکور گروه ریاضی شرکت کند، معدل وی حدودا 26 درصد (بسته به نوع زیرگروه) در کنکور تاثیر گذار خواهد بود. در بخش بعدی نحوه دسترسی به وضعیت سوابق تحصیلی و کد مربوط به آن که برای هر متقاضی اختصاصی می باشد را بیان کرده ایم.

شایان ذکر است، افرادی که قصد شرکت در هر دو مرحله آزمون سراسری را دارند، با توجه به این که در کدام کنکور، رتبه بهتری کسب نموده اند، تاثیر سوابق برایشان لحاظ می گردد؛ یعنی سوابق بر رتبه مطلوب تر اعمال خواهد شد.

https://pasokhbama.com/%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%A8%D9%82-%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9/

نحوه دریافت کد دانش آموزی 

همانطور که در بخش پیشین مطالعه کردید، برای ورود به سامانه سامانه کد و سوابق تحصیلی آموزش و پرورش، لازم است تا کد دانش آموزی متقاضی را در کادر مربوطه وارد نمایید. کد دانش آموزی در واقع این کد، شناسنامه دانش آموز می باشد که در کارنامه امتحانات نهایی وی درج می گردد. برای اینکه بتوانید کد سوابق تحصیلی را دریافت کنید لازم است این کد را وارد نمایید. 

چنانچه دسترسی به کارنامه تحصیلی خود ندارید، می توانید از مدرسه کمک بگیرید.

کد سوابق تحصیلی چه افرادی در سامانه موجود می باشد؟

پیش از ورود به سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی، خوب است تا از مشمول اعمال بودن سوابق تحصیلی خود در کنکور سراسری کسب اطلاع نمایید. براساس بیانیه منتشر شده توسط سازمان سنجش کشور، تمامی متقاضیان شرکت در کنکور سراسری نمی توانند از تاثیر مثبت سوابق تحصیلی خود در کنکور استفاده کنند و می بایست دارای برخی شرایط باشند تا به اصطلاح مشمول اعمال سوابق تحصیلی شناخته شوند. 

???? شرایط مورد نیاز برای مشمول اعمال سوابق تحصیلی بودن:

 ???? افراد دیپلمه‌ شاخه نظری که از سال 1384 تا 1399 نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی و نظام آموزشی جدید 6-3-3 تحصیل کرده اند، برای تمامی رشته‌ های ریاضی، علوم تجربی، ادبیات و علوم معارف اسلامی می‌ توانند با مراجعه به سامانه دیپ کد جهت دریافت کد اقدام نمایند.

???? برای دانش‌ آموزان سال دوازدهم شاخه نظری در نظام آموزشی جدید 3-3-6  هم این کد صادر شده است و دانش‌ آموزان باید هم‌ زمان با اعلام مدرسه محل تحصیل، این کد را از سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی دریافت کنند. داوطلبان گرامی می‌ توانند با وارد کردن این کد در سایت سازمان سنجش اطلاعات خود را مشاهده و بررسی کنند.

???? برای دانش‌ آموزان با مدرک پیش‌دانشگاهی از سال 1391 تا 1399 در رشته‌ های ریاضی، تجربی، ادبیات، معارف و هنر نیز کد سوابق تحصیلی صادر می گردد.



:: برچسب‌ها: سوابق تحصیلی ,
:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

یکی از خدمات زیبایی پرطرفدار که این روزها اسمش بیشتر از قبل به گوش‌‌ می‌رسد، لیزر موهای زائد است. حتما شما هم درباره مزایا و معایب لیزر شنیده‌اید و یا شاید درباره انتخاب این خدمات زیبایی دچار شک و تردید شده‌ باشید. برای حذف موهای زائد بدن، روش‌‌های زیاد و پر دردسری مثل اپیلاسیون، تیغ و یا کرم‌‌های موبر وجود دارد که سختی‌‌های هر روش باعث روی آوردن افراد زیادی به استفاده از خدمات لیزر شده است. در ادامه‌‌‌ی این مطلب‌‌ می‌خواهیم به طور کامل به معرفی لیزر موهای زائد، شرایط انجام آن، انتخاب بهترین دستگاه لیزر، مزایا و معایب لیزر موهای زائد را اینجا مطالعه کنید.

لیزر موهای زائد چیست؟

در ابتدا بهتر است بدانیم که لیزر چیست و چطور کار‌‌ می‌کند. در حقیقت لیزر نوعی تکنولوژی است که باعث‌‌ می‌شود پرتوهای نوری در یک طول موج مشخص و فرکانس خاص متمرکز شوند. در لیزر تمامی فوتون‌های نوری (ذرات نور) توسط دستگاه‌های الکترونیکی هم‌فاز شده و در یک جهت قرار‌‌ می‌گیرد و باعث افزایش انرژی و قدرت نفوذ پرتوها می‌شود. از لیزر در بسیاری از صنایع مثل خدمات چاپ و برش، فعالیت‌‌های پزشکی مثل جراحی‌‌های چشم و شکستن سنگ کلیه استفاده‌‌ می‌شود.

دستگاه‌‌های لیزر موهای زائد به نحوی طراحی و تولید شده‌‌‌اند که پرتوی نور، با طول معین و انرژی مشخصی را تولید کند. این پرتوها باید تنها بر روی فولیکول‌‌های مو اثر بگذارد و باعث آسیب به نواحی دیگر نشوند و به عمق پوست نفوذ نکنند.

 

نحوه عملکرد و اثرگذاری لیزر روی پوست

از ناگفته های لیزر موهای زائد اثرگذاری پرتوهای لیزر روی فولیکول‌ها با هدف از بین بردن پیاز مو و وارد کردن آسیب به آنها است. درواقع هدف از لیزر، تخریت ارگان های سازنده مو بوده و به این طریق برای متوقف کردن رشد موها تلاش می شود. نکته مهم بعدی، عملکرد هوشمندانه گرمای لیزر است. به این صورت که پرتوهای لیزر بدون تاثیر بر روی پوست و سایر بافت های اطراف، تنها فولیکول ها را هدف قرار می دهند. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که در صورت عدم تجربه و یا خطای اپراتور این احتمال وجود دارد که پوست شما نیز تحت تاثیر عوارض پرتوهای لیزر، آسیب ببیند.

 

حذف موهای زائد توسط لیزر دائمی است؟

یکی دیگر از ناگفته های لیزر موهای زائد توجه به این مورد است که اساسأ لیزر باعث حذف دائمی تمام موهای زائد بدن نمی شود. بلکه انجام مرتب تمام جلسات آن به کاهش و توقف رشد 70 تا 90 درصدی موهای زائد بدن به صورت همیشگی منجر می گردد.pasokheto.ir میگوید:  درواقع این یک نظریه علمی است که فرآیند لیزر به صورت دائمی نمی تواند موجب حذف موهای زائد گردد و تنها موجب متوقف ساختن رشد بخش زیادی از موهای زائد خواهد شد. چراکه در طول دوره درمان و جلسات لیزر، تنها 70 تا 90 درصد موها هدف گرمای لیزر قرار می گیرند و ادعای برخی مراکز برای از بین بردن 100 درصدی موهای زائد بدن شما برای همیشه، کاملا بی اساس است.

کاربرد لیزر در بدن

یکی از مزایایی که لیزر دارد دقت آن است، که موهای تیره و درشت را مورد هدف قرار می‌دهد، در حالی که به اطراف پوست آسیبی نرساند.

  • سینه، شکم، پشت، صورت که شامل (پشت لب‌ها، چانه و گردن، گونه‌ها، دور ابرو، پیشانی، گوش).
  •  ران، کشاله ران، خط مایو، باسن.
  • زیربغل، ساعد، بازو، شانه‌ها، ساق پا

نکات قبل از لیزر موی زائد

  • از 4 الی 6 هفته قبل نباید در معرض آفتاب قرار بگیرید، در صورت قرار گرفتن قابل درمان نیست. و اگر برنزه هستید، باید قبل از شروع درمان صبر کنید تا کمرنگ شود.
  • درد سریع و شدید احساس می‌کنید که اکثر دستگاه‌های لیزر مکانیسم خنک کنندگی دارند که باعث می‌شود درد کمتری احساس کنید.
  • بعد از اولین جلسه درمان، 2 الی 3 هفته طول می‌کشد تا تفاوتی را ببینید و بعد از 8 -12 جلسه نتیجه کامل را می‌گیرید.
  • ناحیه مورد نظر را موچین، اپیلاسیون، موم و سفید کاری نکنید زیرا مانع روند کار می‌شود. فقط اصلاح کنید.
  • گرمای لیزر به مدت 24 ساعت در پوست می‌ماند، و نباید از باشگاه، سونا و دوش آب گرم استفاده کنید. زیرا باعث تکثیر باکتری‌ها و ایجاد لکه‌ها وجود دارد.
  • لیزر درمان قطعی رفع موهای زائد نیست و می‌تواند در برخی موارد رشد بیشتری ایجاد کند. انواع مختلفی از مو را می‌توان با لیزر بلندتر و ضخیم‌تر کرد. اما اگر مو مناسب نباشد متخصص پوست با مشاوره ای که قبل از درمان انجام می‌دهد به شما اطلاع داده می‌شود.
  •  موها باید به اندازه کافی تیره باشند تا لیزر کشیده شود. لیزرهای پالس طولانی (IPL) برای درمان رنگ پوست یا تیره شدن پوست ایمن‌تر هستند.
  • بیشتر افراد کاهش 90 درصدی دائمی رشد مو را گزارش می‌دهند اما نوسان هورمون‌ها باعث رشد مجدد مو می‌شود توصیه می‌کنیم با دوره‌های بزرگ‌تر در فواصل سه ماهه یا دو بار در سال انجام شود.

    مهم ترین عواض ناشی از خطای اپراتور

    برخی از مهم ترین خطراتی که به علت خطای اپراتور و عدم دانش و تخصص او ایجاد می شود، شامل سوختگی و بروز لکه های پوستی است. سوختگی های بسیار خفیف می تواند از عوارض طبیعی و ناگفته های لیزر موهای زائد باشد. اما در صورت بی تجربگی اپراتور، احتمال سوختگی شدید و ایجاد تاول، بسیار زیاد می شود. لکه‌های پوستی نیز اغلب به صورت لکه های تیره و روشن بر روی پوست نمایان می گردند که در صورت مراجعه به افراد و کلینیک های حرفه ای و با تجربه، احتمال بروز آن به صفر خواهد رسید.



:: برچسب‌ها: کاربرد لیزر موهای زائد ,
:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

فیشیال صورت چیست ؟

فیشیال صورت یک روش درمانی رایج و پرطرفدار برای مراقبت از پوست است. Facial شامل چندین روش درمانی جداگانه است که معمولا انجام تمام آن ها در اندک زمانی امکان پذیر است.
از لحظه ورود شما به سالن زیبایی تا زمانی که به پوستی جوان تر و شادابتر دست پیدا کنید، تمام پروسه تنها یک ساعت به طول می انجامد و در خلال این فرایند، شما احساس بسیار خوبی را تجربه خواهید کرد. فشیال پوست در تهران می تواند راحت ترین و بهترین راهکار برای فرار از یک از هفته پر استرس باشد. فراموش نکنید که استرس می تواند به شکل جدی بر روی پوست صورت شما اثر بگذارد.

اگر می خواهید روتین های مراقبت پوستی خود را ارتقا بدهید و راهکاری به جز محصولات پوستی که روزانه از آنها استفاده می کنید را امتحان کنید، فیشیال صورت بهترین انتخاب است. شما می توانید در عرض یک ساعت، پوست مرده، تیره و کدر خود را به پوستی سالم و جوان تبدیل کنید و بدین ترتیب، با مشکلات پوستی نیز خداحافظی کنید.

روند انجام فیشیال چگونه است؟

همانطور که گفتیم برای انجام فیشیال پوست از ترکیب چند روش استفاده می‌شود. در ادامه میخواهیم به این مراحل اشاره کرده و توضیح مختصری درباره هر کدام از آن بدهیم:

پاکسازی صورت و تمیز کردن پوست

فیشیال صورت همیشه با تمیز کردن پوست شروع می‌شود. این مرحله شامل پاک کردن آرایش، آلودگی ها و… است. اگر پوست شما در این مرحله قرمز شود، ممکن است پوستی حساس داشته باشید. این نوع پوست ها در برابر هر گونه لمس یا خراش، با برجستگی و قرمزی واکنش نشان می‌دهند.

بنابراین اگر در این مرحله مشخص شود که شما پوستی حساس دارید، احتمالا انجام مرحله لایه برداری یا میکرودرم ابریژن و… برای شما انجام نگیرد. اگر واکنش کمی دیده شود، می‌توان به راحتی مراحل بعدی فیشیال را انجام داد.

لایه برداری و اسکراب پوست

در این مرحله تکنسین پوست، شروع به لایه برداری پوست با مواد مخصوص نوع پوست شما می‌کند. ممکن است این روش به صورت دستی و یا با استفاده از دستگاه صورت گیرد. در این مرحله، سلول‌های مرده پوست از بین می‌روند و هرگونه آلودگی یا موادی که باعث بسته شدن منافذ پوست شده است، استخراج می‌گردد. لایه برداری پوست باعث می‌شود تا شما پوستی شفاف و زیبا داشته باشید.

در اغلب مواقع این روش به صورت دستی نیز انجام می‌شود که تکنسین پوست، با استفاده از انگشتان خود منافذ مسدود شده پوست را فشار می‌دهد. بخار و لایه برداری، منافذ را نرم می‌کنند و بدین ترتیب به راحتی و بدون دردسر و با فشار دست، آلودگی ها را استخراج می‌کنند.

ماساژ پوست صورت

پس از رفع شدن آلودگی ها، متخصص زیبایی با انجام ماساژهای صحیح و مناسب، پوست صورت را تحریک می‌کند. این عمل باعث رشد مجدد سلول‌های پوست و تحریک کلاژن سازی شود. کلاژن نوعی پروتئین است که خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد. همچنین اینکار گردش خون در پوست صورت را افزایش می‌دهد.

استفاده از ماسک ها در فیشیال پوست

اغلب افراد تصور می‌کنند با دانستن مراحل فیشیال، میتوانند آن را در خانه و به تنهایی انجام دهند. اما باید بدانید که نمی‌توان به صورت دقیق و حرفه‌ای در خانه این کار را انجام داد و ممکن است پوست آسیب ببیند. پس از اتمام مراحل فوق، تکنسین پوست از ماسک‌های مناسب با نوع پوست استفاده می‌کند. به عنوان مثال برای پوست های خشک از ماسک‌های آبرسان، مرطوب کننده پوست و ماسک های مغذی استفاده می‌شود. برای پوست های چرب نیز از ماسک‌های خاک رس و مواد آنتی آکنه استفاده می‌شود. از ماسک های آبرسان و آنتی اکسیدان نیز برای پوست چرب استفاده می‌کنند.

چه افرادی می توانند از مزایای فشال صورت بهره مند شوند؟

حال که با فیشیال صورت و مراحل آن به خوبی آشنا شدید، وقت آن رسیده است که به یک پرسش رایج دیگر پاسخ دهیم: بهترین زمان (یا سن) برای انجام فیشیال صورت کدام است و این کار را هر چند وقت یک بار باید انجام داد؟

اگرچه مشکلات پوستی از دوران نوجوانی آغاز می شوند، اما اکثر متخصصان پوست انجام فشیال صورت از بیست سالگی به بعد را توصیه می کنند. تا آن زمان، شما می توانید مراقبت های پوستی را در خانه انجام دهید و به یک روتین پوستی خوب وفادار بمانید. بهتر است این روتین پوستی را زیر نظر پزشک و متناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید.

 

اگر بین 18 تا 25 سال هستید، می توانید برای موقعیت های خاص و یا یک الی دو بار در ماه (حداقل) اقدام به فیشایل کنید. این کار به درخشش و جوانی پوست شما کمک می کند.pasokheto.ir میگوید:  انجام این کار یک الی دو بار در ماه کافی است. افراد بالای 20 سال، می توانند حداکثر استفاده را از فیشیال صورت ببرند و با انجام این کار، اثرات پیری در پوست صورت را به حداقل برسانند. همچنین این افرادی می توانند با کمک فیشیال صورت آکنه های هورمونی، پوست های کدر و لکه های اطراف صورت را درمان کنند.

از آنجایی که Facial صورت شامل لایه برداری و ماساژ پوست نیز می شود، انجام این کار به صورت ماهیانه یا یک جلسه در هر سه هفته، می تواند به شما کمک کند تا درخشندگی پوست خود را حفظ کنید، مشکلات پوستی را از بین ببرید و از صورتی جوانتر و بی عیب و نقص لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: پاکسازی پوست ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

رشته های ممنوعه برای داوطلبان اتباع غیرایرانی 1401

همان طور که گفته شد، اتباع غیرایرانی باید از انتخاب رشته های ممنوعه پرهیز کنند چرا که موجب لغو پذیرش آن ها در آن رشته می شود. رشته های ممنوعه به آن دست رشته هایی می گویند که تعهدات استخدام برای کشور ایجاد می کنند. این رشته ها از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org در دسترس داوطلبان آزمون سراسری، کنکور کاردانی به کارشناسی، آزمون ارشد و آزمون دکتری قرار می گیرد.

پذیرش اتباع غیرایرانی در رشته هایی که منجر به ایجاد تعهدات استخدامی برای جمهوری اسلامی ایران شود ممنوع است.

همچنین انتخاب رشته های تحصیلی مانند فیزیک اتمی، فیزیک (گرایش هسته ای)، مهندسی هسته ای، مهندسی تسلیحات، مهندسی فناوری اطلاعات (گرایش امنیت اطلاعات، امنیت شبکه، مخابرات امن)، مهندسی هوافضا (کلیه گرایش ها)، مهندسی شیمی (گرایش صنایع پالایش، پتروشیمی، شیمیایی، معدنی، گاز، عملیات پتروشیمی)، مهندسی نگهداری هواپیما (هوانوردی، خلبانی، مراقبت پرواز، نمایش و نگهداری هواپیما)، الکترونیک هواپیمایی، مهندسی فرماندهی و کنترل هوایی، تکنیک حوزه های نظامی، علوم و فنون هوانوردی، خلبانی هلیکوپتر، مهندسی تعمیر و نگهداری هلیکوپتر، اطلاعات نظامی، اویونیک هواپیما، علوم نظامی، ناوبری و فرماندهی کشتی، مدیریت و کمیسر دریایی ممنوع است.

اتباع غیرایرانی پذیرفته شده در هر یک از رشته های تحصیلی منحصراً باید واجد شرایط و ضوابط اعلام شده فوق باشند و محل تحصیل خود را با توجه به شرایط و ضوابط مربوط و رعایت مناطق ممنوعه در هنگام تعیین رشته انتخاب کرده باشند و در غیر این صورت قبولی آنان کان لم یکن تلقی شده و از ثبت نام و ادامه تحصیل آنان ممانعت بعمل خواهد آمد.

https://pasokhbama.com/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B7%D9%82-%D9%88-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B9%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B9/

جدول مناطق ممنوعه برای انتخاب محل تحصیل اتباع غیرایرانی

 

ردیف نام استان مناطق ممنوعه استان
1 آذربایجان شرقی اقامت اتباع افغانی در سطح استان ممنوع است
2 آذربایجان غربی  اقامت اتباع افغانی در سطح استان و سایر اتباع غیرایرانی در شهرهای مرزی استان ممنوع است
3 اردبیل اقامت اتباع افغانی در سطح استان و اقامت اتباع عراقی در شهرستانهای پارس آباد، بیله سوار، گرمی، مشکین شهر و نمین ممنوع است
4 اصفهان اقامت اتباع افغانی در شهرستانهای نطنز، فریدن، فریدونشهر، سمیرم، چادگان، خوانسار، بخش مرکزی اصفهان، دهاقان، نائین، گلپایگان و ابوزید ممنوع است
5 البرز اقامت اتباع غیرایرانی در کل استان بلامانع است
6 ایلام اقامت اتباع افغانی در سطح استان و اقامت کلیه اتباع خارجی در شهرستانهای مهران، دهلران و شهرهای مرزی ممنوع است

پذیرش اتباع غیرایرانی در رشته هایی که منجر به ایجاد تعهدات استخدامی برای جمهوری اسلامی ایران نماید و همچنین رشته های تحصیلی: فیزیک اتمی، فیزیک هسته ای، فیزیک مولکولی (پلاسما)، فیزیک ذرات بنیادی، مهندسی پلاسما، مهندسی ایمنی (گرایش بازرسی فنی و حفاظت هواپیما)، مهندسی تعمیر و نگهداری (هلیکوپتر و هواپیما)، مهندسی هوا فضا، مهندسی هوانوردی (خلبانی، ناوبری هواپیما، تعمیر و نگهداری هواپیما، خلبانی هلیکوپتر و مراقبت پرواز)، علوم نظامی، الکترونیک هواپیمایی، تعمیر و نگهداری هواپیما، مخابرات هواپیما، مراقبت پرواز، فناوری اطلاعات IT (گرایش مخابرات امن)، مهندسی فناوری ماهواره و مهندسی کامپیوتر (گرایش رایانش امن) ممنوع می باشد.

مناطق ممنوعه برای انتخاب محل تحصیل اتباع غیرایرانی

هر یک از اتباع غیرایرانی که متقاضی شرکت در آزمون های سراسری میباشند، منحصراً می بایست واجد شرایط و ضوابط اعلام شده در دفترچه های راهنمای هر یک از آزمون های ذی ربط باشند و در زمان انتخاب رشته، محل تحصیل خود را با توجه به شرایط و ضوابط مربوط انتخاب نمایند. شایان ذکر است اتباع غیرایرانی مقیم، مجاز به انتخاب رشته در مناطق ممنوعه نمی باشند؛ بدیهی است در صورت پذیرش و اعلام قبولی داوطلبان غیرایرانی در رشته ها و مناطق ممنوعه، پذیرش آنان در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی آن مناطق، «لغو» می گردد.

تبصره: آن دسته از اتباع غیرایرانی که دارای «دفترچه مخصوص مدرک اقامت ویژه» صادره از سوی پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران می باشند، محدودیتی برای تردد و یا سکونت در هیچ یک از شهرها و یا مناطق کشور را ندارند.

 جدول مناطق ممنوعه برای تردد و اقامت اتباع غیرایرانی

نام استان مناطق ممنوعه استان
آذربایجان شرقی اقامت اتباع افغانی در سطح استان (به غیر از شهرستان تبریز) ممنوع می باشد.
آذربایجان غربی اقامت اتباع افغانی در سطح استان (به غیر از شهرستان ارومیه) و سایر اتباع غیرایرانی در شهرهای مرزی استان ممنوع می باشد.
اردبیل اقامت اتباع افغانی در سطح استان (به غیر از شهرستان اردبیل) و اقامت اتباع عراقی در شهرستان های پارس آباد، بیله سوار، گرمی، مشکین شهر و نمین ممنوع می باشد.
اصفهان اقامت اتباع افغانی در شهرستان های نطنز، فریدن، فریدونشهر، سمیرم، چادگان، خوانسار، دهاقان، نائین، گلپایگان، خور و بیابانک، اردستان و بخش ابوزید از شهرستان آران و بیدگل ممنوع می باشد.
البرز اقامت اتباع غیرایرانی در کل استان بلامانع است.
ایلام اقامت اتباع افغانی در سطح استان (به غیر از شهرستان ایلام) و اقامت سایر اتباع غیرایرانی در شهرستان های مهران، دهلران و شهرهای مرزی استان ممنوع می باشد.
بوشهر اقامت اتباع افغانی در شهرستان های دیلم و گناوه ممنوع می باشد.
تهران اقامت اتباع غیرایرانی در کل استان (به استثناء منطقه خجیر در منطقه ۱۳ شهرداری تهران برای اتباع افغانی) بلامانع می باشد.
چهارمحال و بختیاری اقامت اتباع افغانی در سطح استان (به غیر از شهرستان شهرکرد) ممنوع می باشد.
خراسان جنوبی اقامت کلیه اتباع غیرایرانی در شهرستان های مرزی نهبندان، سربیشه، درمیان، قائن، زیرکوه، فردوس، سرایان و طبس ممنوع می باشد. اقامت اتباع افغانی در شهرستان های خوسف و بیرجند مجاز است.

 

اقامت اتباع عراقی در سطح استان (به غیر از شهرستان بیرجند) ممنوع می باشد.

لیست رشته های ممنوعه برای داوطلبان اتباع غیرایرانی 1401
ردیف عنوان رشته
1 فیزیک اتمی
2 فیزیک هسته ای
3 فیزیک مولکولی (پلاسما)
4 فیزیک ذرات بنیادی
5 مهندسی پلاسما
6 مهندسی ایمنی

 

(گرایش: بازرسی فنی و حفاظت هواپیما)

7 مهندسی تعمیر و نگهداری (هلیکوپتر و هواپیما)
8 مهندسی هوافضا
9 مهندسی هوانوردی

 

(گرایش: خلبانی، ناوبری هواپیما، تعمیر و نگهداری هواپیما، خلبانی هلیکوپتر و مراقبت پرواز)

10 علوم نظامی
11 الکترونیک هواپیمایی
12 تعمیر و نگهداری هواپیما
13 مخابرات هواپیما


:: برچسب‌ها: رشته های ممنوعه اتباع خارجی ,
:: بازدید از این مطلب : 443
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 بهمن 1401 | نظرات ()