نوشته شده توسط : کنکور نویس

دلایل و عوامل ریزش ابرو

بیماری هایی همچون تغییرات در هورمون ها ، عفونت ها ، کمبود برخی مواد معدنی مانند آهن در بدن و همچنین اختلالات تیروئیدی ممکن است سبب ریزش مو ابرو شود.امروزه با تحقیقاتی که صورت گرفته است به این تتیجه رسیده شده است که بیشترین دلیل ریزش ابرو اختلالات تیروئیدی می باشد.

 

یکی دیگر از مهم ترین دلایل ریزش ابرو تغذیه نا مناسب می باشد.کمبود ویتامین E در بدن سبب ریزش مو می شود.کمبود آب بدن نیز می تواند دلیل دیگری بر ریزش ابرو  و ایجاد نیاز برای کاشت ابرو در مشهد باشد.کمبود پروتئین ، بیوتین ، ویتامین های گروه B و... نیز دیگر دلایل کم پشتی و ریزش ابرو است.برای درمان ریزش ابرو می توانید از اسید های چرب استفاده نمایید.مصرف امگا 3 و امگا 6 در کاهش ریزش مو بسیار موثر می باشد.همچنین استفاده مواد غذایی سرشار از پروتئین مانند گوشت مرغ و ماکیان ، تخم مرغ و... سبب از بین بردن شکنندگی مو و ضعف آن می شود.

 

ریزش موها و ابروها یکی از مشکلاتی است که این روزها گریبان بسیاری از افراد را گرفته است. شاید بسیاری از ما این‌طور تصور کنیم که ریزش ابروها در جوانی به سراغ کسی نخواهد آمد و تنها زمانی که فرد پا به سن می‌گذارد، باید نگران این مشکل باشد. این تصور زمانی درست است که افراد غذاهایی سالم بخورند، فعالیت بدنی زیادی داشته باشند و در موقعیت‌های استرس‌زا قرار نگیرند. البته درصورتی‌که فرد سابقه ارثی ریزش مو نداشته باشد یا با ابروهای نازک به دنیا نیامده باشد و همه این موارد را رعایت کند، می‌توان این حرف را تا حدی زیادی و نه به‌طور کامل، درست دانست.

با توجه به زندگی ماشینی و سریع امروز و تمایل افراد به خوردن غذاهای ناسالم فست فودی و نیز زندگی‌های پرمشغله و پر از استرس، امروزه ریزش ابروها به یکی از مشکلات رایج جوانان تبدیل شده و بسیاری از آن‌ها به دنبال راه‌حلی برای آن می‌گردند. از طرف دیگر برخی بیماری‌ها نظیر بیماری‌های خود ایمنی یا سرطان نیز می‌تواند از دلایل ریزش مو و ابرو باشد. بدون شک ابرو یکی از مهم‌ترین المان‌ها در زیبایی صورت است. به همین دلیل هم روش‌های مختلفی برای جلوگیری از ریزش ابروها و جبران ابروهای ازدست‌رفته ایجاد شده است.

اهمیت کاشت ابرو

برخی از ویژگی های خاص موهای ابرو سبب شده است که کاشت ابرو از اهمیت و حساسیت بیشتری نسبت به کاشت موی سر برخوردار باشد. در این قسمت به ویژگی های خاص موهای ابرو پرداخته می شود.

  • جهت رشد موهای ابرو

یکی از ویژگی های منحصر به فرد ابروها این است که جهت رشد آن ها در بخش های مختلف متفاوت است. به طور کلی ابروها به سه قسمت سر، تنه و دم تقسیم می شوند که جهت رشد مو در هر کدام از این بخش ها متفاوت است.

  1. بخش سر: این بخش داخلی ترین ناحیه ابرو و به طول ۵ الی ۷ سانتی متر است. موها در این قسمت به سمت بالا رشد می کنند. موهای این بخش نازک تر و روشن تر از دو بخش دیگر هستند؛
  2. بخش تنه: بخش تنه، بخش مرکزی و در واقع متراکم ترین و پهن ترین بخش ابرو است و حدود ۲.۵ سانتی متر طول دارد. اگر بخش تنه را به دو قسمت تقسیم کنیم. در بخش های ابتدایی تنه (نزدیک به بخش سر) موها به سمت بالا رشد می کنند. در بخش دوم، موهای مرز بالای ابرو به سمت پایین و موهای مرز پایین به سمت بالا رشد می کنند؛
  3. بخش دم: بخش دم، ۲ سانتی متر انتهای ابرو است. در واقع از جایی که خم ابرو شروع می شود به سمت انتهای ابرو، دم ابرو است. موهای این بخش نازک و با کم تراکم هستند و تقریبا به شکل افقی رشد می کنند.
  4. 2- رشد موهای ابرو و زاویه آن

    زاویه رشد موی سر و ابرو حدود 45 درجه تفاوت دارند که همین امر سبب می‌شود که موهای ابرو روی پوست بخوابند برخلاف موهای سر که به صورت عمودی نسبت به موی سر رشد می‌کنند به همین دلیل موهایی که برای پیوند ابرو برداشته می‌شود اغلب ار ناحیه پشت گوش فرد گرفته می‌شود که خواب مشابه موهای ابرو داشته باشد و از موارد بسیار مهم که نیازمند تجربه و تخصص بالاست زاویه‌ای است که فولیکول را وارد پوست می‌کنند.‌

     

     ۳- تفاوت گرافت های مو

    بخش‌های فولیکولی که از ناحیه سر برداشته می‌شوند ممکن است شامل چند تار مو باشند چرا که اغلب فولیکول‌های سر شامل دسته‌های دوتایی سه تایی و حتی چهار تایی مو می‌شود این در حالی است که موهای ابرو به صورت تار به تار و تکی می‌باشند بنابراین باید دقت داشت که اگر هر واحد فولیکولی از یک تار مو بیشتر داشت زیر میکروسکوپ به قسمت‌های تک تار مویی بخش بندی شود.



:: برچسب‌ها: کاشت ابرو ,
:: بازدید از این مطلب : 532
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

کتاب های درسی پایه هفتم 1400 - 1401 شامل کتاب آموزش قرآن ، علوم تجربی ، نگارش فارسی ، ریاضی ، فارسی ، هدیه های آسمان ، مطالعات اجتماعی و . . . هستش که دانش آموزا باید از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی درخواست دریافت کتاب درسی هفتم رو ثبت کنن .

اما از اونجایی که چند سالیه که فرایند فروش کتاب درسی هفتم به صورت اینترنتی انجام میشه خیلی از اولیا و دانش آموزا نمی دونن که چه جوری باید وارد سایت ثبت نام کتاب درسی بشن و ثبت سفارش کتاب درسی پایه هفتم رو انجام بدن برای همین تو ادامه این مقاله در مورد زمان و نحوه ثبت نام کتاب درسی پایه هفتم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ توضیح دادیم . با ما همراه باشین !

 مهلت ثبت نام کتاب درسی هفتم و مهلت ثبت نام کتاب درسی پایه دهم

 

زمان ثبت نام کتاب درسی هفتم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱

سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بعد از راه اندازی این سامانه هر سال طبق یک جدول زمانبندی ، زمان ثبت نام کتاب درسی رو اعلام می کنه . والدین برای ثبت نام کتاب درسی هفتم که شامل ادبیات فارسی ، زبان انگلیسی، دین و زندگی ، عربی ، ریاضی و . . . میشه می تونن در تاریخ اعلام شده وارد سایت ثبت نام بشن و ثبت سفارش کتاب درسی هفتم رو انجام بدن .

طبق آخرین اخبار ثبت نام کتاب درسی هفتم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱​ که شامل کتاب آموزش قرآن ، علوم تجربی ، نگارش فارسی ، ریاضی، مطالعات ، فرهنگ و هنر و فارسی میشه از تاریخ تیر ماه شروع میشه و متقاضیا فرصت دارن تا تاریخ 9 شهریور ماه وارد سایت ثبت نام بشن و ثبت سفارش کتاب های درسی هفتم رو انجام بدن .

 

 

مقطع متوسطه اول مقطعی سه ساله است که بین مقاطع ابتدایی و متوسطه دوم قرار گرفته است و اولین پایه تحصیلی آن ، پایه هفتم متوسطه اول می باشد . همان طور که امکان ثبت نام اینترنتی کتاب های درسی برای تمامی پایه های تحصیلی امکان پذیر شده است ، دانش آموزان پایه هفتم متوسطه اول نیز می توانند از طریق سامانه ثبت نام کتاب درسی ، برای ثبت سفارش کتاب های درسی هفتم 1400 – 1401 ، اقدام نمایند .

با توجه به این مسئله که سامانه ثبت نام اینترنتی کتاب درسی مدت زمان زیادی نیست که راه اندازی شده است ، ممکن است بسیاری از دانش آموزان هفتم متوسطه و خانواده هایشان آشنایی زیادی با این سامانه و نحوه ثبت نام کتاب درسی در آن ، نداشته باشند .

زمان ثبت نام کتب درسی پایه هفتم 1400 – 1401

هر ساله، وزارت آموزش و پرورش با تعیین نمودن بازه زمانی مشخصی این امکان را برای دانش آموزان، دبیران و مدیران محیا می نماید تا بتوانند به یکی از روش های انفرادی یا گروهی در پایه تحصیلی مورد نظر خود، اقدام به ثبت سفارش کتب درسی به صورت دوره ای نمایند. به طور معمول، مدت زمان اعلام شده هر ساله با چندین بار تمدید همراه می باشد که شما عزیزان می توانید با عضویت در کانال تلگرام، از اخبار مربوط به آن مطلع گردید. همچنین امکان ویرایش سفارش متقاضیان در مهلت مجدد نام نویسی فراهم می باشد.

جدول زیر، مربوط به زمان بندی ثبت سفارش، اصلاح و توزیع کتاب درسی پایه هفتم در سال تحصیلی 1400 – 1401 می باشد که داوطلبان می توانند مطابق با تاریخ های ذکر شده، اقدامات لازم را به انجام برسانند.

 

زمان بندی ثبت نام کتب درسی پایه هفتم 1400 – 1401
عنوان تاریخ
ثبت نام گروهی و انفرادی  6 تیر لغایت 15 شهریور ماه 1400
اصلاح سفارش 12 تیر لغایت 31 شهریور ماه 1400
توزیع کتاب درسی منطقه به مدرسه 30 مرداد لغایت 15 شهریور ماه 1400
توزیع کتاب درسی مدرسه به دانش آموز 10 شهریور لغایت 1 مهر ماه 1400

 

 

مهلت ثبت نام کتاب درسی هفتم و دهم

برای ثبت نام کتاب های درسی معمولا به دانش آموزان حدود دو ماه مهلت داده می شود و در چند سال اخیر نیز ثبت نام کتاب های مدرسه فقط به صورت اینترنتی و از طریق سایت وزارت آموزش و پرورش انجام می گیرد. دانش آموزان می توانند یا به صورت انفرادی و یا به صورت گروهی از طریق مراجعه به مدرسه ثبت نام کتاب های درسی خود را انجام دهند

البته دانش آموزانی که در بازه های زمانی اعلام شده ثبت نام کتاب های درسی را انجام ندهند ، می توانند به سامانه فروش کتاب درسی آزاد و یا  نمایندگی پخش کتاب های درسی مراجعه نمایند و کتاب های درسی خود را به صورت آزاد خریداری کنند.

مهلت ثبت نام کتاب درسی هفتم و مهلت ثبت نام کتاب درسی پایه دهم در سال 1400 ، تاریخ های زیر اعلام شده است :

  • پایه هفتم دوره اول متوسطه : 6 تیر ماه 1400 الی 9 شهریور ماه
  • پایه هفتم دوره اول متوسطه پیش حرفه ای استثنایی : 6 تیر ماه 1400 الی 15 شهریور ماه1400
  • پایه دهم دوره دوم متوسطه : 6 تیر ماه 1400 الی 15 شهریور ماه 1400

زمان توزیع کتاب های درسی به مدرسه نیز برای دوره اول متوسطه در دهه سوم مرداد و برای دوره دوم متوسطه در دهه اول شهریورماه می باشد و دانش آموزان می توانند با مراجعه به مدرسه کتاب های خود را دریافت کنند.

 


:: برچسب‌ها: ثبت نام کتب درسی ,
:: بازدید از این مطلب : 705
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

فرق کاشت و اکستنشن مژه

داشتن مژه های ضخیم و پرپشت در زیبایی چشم ها تاثیر گذار است و از این رو بسیاری از خانم ها به دنبال روش هایی برای پر پشت کردن مژهای خود هستند . کم پشت بودن مژه ها در برخی از افراد ژنتیکی و یا به علت عوامل محیطی می باشد.

کاشت و اکستنشن مژه

برای تقویت مژه و پرپشت شدن آن ها روش های گوناگونی مانند درمان های خانگی وجود دارد که این روش ها زمان بر است و گاهی منجر به نتیجه دلخواه نخواهد شد. در مقابل می توان از روشی نوین به نام اکستنشن مژه استفاده کرد و به سرعت به نتیجه مطلوب خود رسید و با استفاده از این مژه های نیمه دائم مژه ها را پرتر و بلند تر نشان داد.

اما برخی از افراد اکستنشن را با کاشت مژه اشتباه می گیرند در صورتی که این دو با هم متفاوت هستند. در این بخش شما را با اکستنشن مژه و تفاوت آن با کاشت مژه آشنا می کنیم. تارهای مصنوعی مژه که در لابه لای مژه ها قرار می گیرد، اکستنشن مژه نام دارد. کاشت مژه ولی خیلی طبیعی تر از اکستنشن مژه به نظر می آید.

دانستنی‌هایی در مورد کاشت و اکستنشن مژه

  • عمر مفید اکستنشن مژه حدود یک ماه است حتی اگر بهترین مرکز اکستنشن مژه در تهران رفته باشید و با ریزش هر مژه طبیعی، معمولا اکستنشن آن هم می‌افتد.
  • تعداد مژه‌ای که برای هر فرد انتخاب می‌شود، بستگی به تعداد مژه‌های خود فرد دارد. به دلیل اینکه مژه‌های مصنوعی روی مژه‌های طبیعی کار می‌شوند اگر فردی تعداد مژه‌های طبیعی خودش کم باشد تعداد کمی مژه می‌تواند بکارد.
  • بلندی مژه مصنوعی حداکثر باید ۲ برابر بلندی مژه طبیعی باشد. بیش از این مقدار به‌خصوص اگر مژه‌های طبیعی ضعیفی دارید، می‌تواند باعث ریزش مژه شود.
  • اگر شخصی بداند پوست حساسی دارد و ممکن است بعد از کاشت دچار حساسیت شود، بهتر است ابتدا دو عدد مژه بکارد و بعد از گذشت چند روز اگر دچار حساسیت شد آن‌ها را بردارد و دیگر کاشت مژه انجام ندهد.
  • بعد از کاشت باید خیلی مراقب مژه‌ها باشید. بهتر است چشم‌های خود را نمالید و با قدرت آن‌ها را نخارانید. بهتر است وارد سونای بخار نشوید، وقتی حمام می‌کنید باید مراقب باشید فشار آب به صورت مستقیم به چشم‌هایتان نخورد.
  • اگر مژه‌های شما به اندازه کافی بلند و پرپشت است، بی‌دلیل به دنبال اکستنشن مژه نروید و به استفاده از مژه‌های مصنوعی در مهمانی‌ها اکتفا کنید. اکستنشن مژه فقط به افرادی پیشنهاد می‌شود که طول مژه آن‌ها کمتر از ۳ میلی‌متر است.
  • مدل های اکستنشن مژه

    کاشت تک به تک مژه ها یا همان اکستنشن کلاسیک  مژه

    در روش اکستنشن کلاسیک مژه، مژه های مصنوعی مجزا به صورت یکی یکی با استفاده از چسب روشن یا مشکی مخصوص و با دوام به مژه های طبیعی شما وصل می شوند.در این روش مژه ها بین 4 تا 6  هفته دوام می آورند. معمولا برای هر چشم می توان از 60 تا 80 مژه استفاده کرد.جنس مژه های مخصوص اکستنشن می تواند از موی انسان، موی سمور، موی اسب، فیبرهای مصنوعی یا ابریشم باشد. استفاده از موی حیوانات برای این کار توصیه نمی شود زیرا ما نمی توانیم از پاکیزه و استریل بودن آن اطمینان حاصل کنیم. علاوه براین مژه های تولید شده از موی حیوانات احتمال حساسیت را بالا می برند. 

    اکستنشن مژه والیوم (سه بعدی)

     به هر تار از مژه های طبیعی بین 2 تا 5  تار مژه ابریشمی بسیار نازک و سبک چسبانده میشود (البته با در نظر گرفتن ضخامت و قدرت تحمل مژه های طبیعی مشتری)

    جالب است که بدانید اکستنشن والیوم هم سبکتر از اکستنشن کلاسیک میباشد و هم دوام بیشتری دارد.

    اکستنشن مژه  مگا والیوم 

    برای افرادی که تمایل به داشتن مژه های خیلی پر پشت و کاملا مشکی دارند میتوان حجم بیشتری از مژه های ابریشمی استفاده کرد . در این روش با توجه به ضخامت و قدرت تحمل مژه مشتری بین 7 تا 12 مژه ابریشمی روی هر مژه استفاده میشود.

  • مدل های اکستنشن مژه

    کاشت تک به تک مژه ها یا همان اکستنشن کلاسیک  مژه

    در روش اکستنشن کلاسیک مژه، مژه های مصنوعی مجزا به صورت یکی یکی با استفاده از چسب روشن یا مشکی مخصوص و با دوام به مژه های طبیعی شما وصل می شوند.در این روش مژه ها بین 4 تا 6  هفته دوام می آورند. معمولا برای هر چشم می توان از 60 تا 80 مژه استفاده کرد.جنس مژه های مخصوص اکستنشن می تواند از موی انسان، موی سمور، موی اسب، فیبرهای مصنوعی یا ابریشم باشد. استفاده از موی حیوانات برای این کار توصیه نمی شود زیرا ما نمی توانیم از پاکیزه و استریل بودن آن اطمینان حاصل کنیم. علاوه براین مژه های تولید شده از موی حیوانات احتمال حساسیت را بالا می برند. 

    اکستنشن مژه والیوم (سه بعدی)

     به هر تار از مژه های طبیعی بین 2 تا 5  تار مژه ابریشمی بسیار نازک و سبک چسبانده میشود (البته با در نظر گرفتن ضخامت و قدرت تحمل مژه های طبیعی مشتری)

    جالب است که بدانید اکستنشن والیوم هم سبکتر از اکستنشن کلاسیک میباشد و هم دوام بیشتری دارد.

    اکستنشن مژه  مگا والیوم 

    برای افرادی که تمایل به داشتن مژه های خیلی پر پشت و کاملا مشکی دارند میتوان حجم بیشتری از مژه های ابریشمی استفاده کرد . در این روش با توجه به ضخامت و قدرت تحمل مژه مشتری بین 7 تا 12 مژه ابریشمی روی هر مژه استفاده میشود.

 



:: برچسب‌ها: اکستنشن مژه ,
:: بازدید از این مطلب : 714
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

داوطلبان کنکور سراسری ۹۹ بعد از تکمیل فرم ثبت نام در رسید ثبت نامی شماره پرونده و یک کد پیگیری ثبت نام خود را دریافت کرده اند . همچنین داوطلبانی که کارت ورود به جلسه کنکور خود را دریافت کرده اند به شماره داوطلبی خود دسترسی داشته اند . همچنین کلیه داوطلبان برای دیدن نتایج اولیه کنکور سراسری و انتخاب رشته کنکور و دیدن نتایج نهایی کنکور سراسری به اطلاعات ثبت نامی از جمله شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور خود نیازمند هستند .

داوطلبانی که بنا بر هر دلیل به اطلاعات ثبت نامی کنکور خود دسترسی ندارند ، می توانند از طریق ارسال درخواست در سامانه پاسخ گویی سازمان سنجش شماره پرونده و داوطلبی خود را بازیابی کنند.

آیا امکان بازیابی شماره داوطلبی کنکور برای من وجود دارد؟

سؤالی که ذهن شمار زیادی از متقاضیان انواع گروه های آزمایشی تجربی، ریاضی، انسانی و غیره را به خود مشغول کرده است که آیا امکان بازیابی و دستیابی دوباره شماره داوطلبی برای من وجود دارد؟

آیا می شود دوباره و با طی مراحلی اقدام به دریافت شماره داوطلبی کنکور کرد؟

در جواب به شما عزیزان باید عرض کنیم که بله. شما با طی فرآیندها و مراحلی می توانید دوباره به این شماره دسترسی داشته باشید. 

پس اگر اظهار می کنید که شماره داوطلبی کنکور را فراموش کردم باید عرض کنیم که نگران نباشید چون راهی جهت بازیابی شماره داوطلبی کنکور برایتان وجود دارد. در ادامه شما را با چگونگی انجام این بازیابی آشنا می کنیم.

داوطلبان کنکور سراسری در مواردی همچون مشاهده نتایج کنکور خود نیازمند شماره پرونده، کد پیگیری و شماره داوطلبی می باشند. این اطلاعات در فرم نام نویسی اولیه درج گردیده است. حال ممکن است برخی از داوطلبان رسید ثبت نام خود را گم کرده یا به آن ها دسترسی نداشته باشند. برای این دسته از متقاضیان امکانی فراهم شده است که با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org و ارسال درخواستی با مضمون دریافت شماره پرونده یا شماره داوطلبی اطلاعات خود را بازیابی کنند.

بازیابی شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری از طریق تماس با روابط عمومی سازمان سنجش و نیز ثبت درخواست در سیستم پاسخگویی سایت این سازمان امکان پذیر می باشد.

نحوه دریافت شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری 1400

برای دریافت شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری دو روش وجود دارد؛ روش اول تماس با روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور می باشد و در روش دوم، می بایست از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش درخواست خود را مطرح نمایید. بدین صورت که پس از وارد شدن به صفحه اصلی این سامانه مطابق مراحل زیر عمل نمایید.

  • به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و از منوی سمت چپ سایت وارد سیستم پاسخگویی شوید.
  • نحوه دریافت شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور

    برای بازیابی کد پرونده و کد داوطلبی کنکور 1400 کافییست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش درخواستی مبنی بر فراموشی اطلاعات کنکور ارسال کنید و حداکثر تا 24 ساعت این دو کد بازیابی می شوند.

    البته علاوه بر ارسال درخواست ، می توانید به صورت تلفنی که آسان تر است نیز اطلاعات خود را بازیابی کنید. به این صورت که با تلفن پاسخگوی سازمان سنجش تماس بگیرید و درخواست بازیابی شماره پرونده و شماره داوطلبی خود را داشته باشید.

     



:: برچسب‌ها: شماره داوطلبی کنکور ,
:: بازدید از این مطلب : 594
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 تير 1400 | نظرات ()