نوشته شده توسط : کنکور نویس

چرا سهمیه کنکور 1402 اعمال نشده

داوطلبانی که سهمیه کنکور آنها اعمال نشده است باید برای پیگیری های لازم به ارگان مربوطه مراجعه کنند. بنا به گفته های سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور ، عده ای از داوطلبان هستند که در مرحله اول تاییدیه نگرفته اند و بعد از اعلام سازمان سنجش به ارگان ذیربط ، سهمیه آنها تایید شده است و تاییدیه را به سازمان سنجش ارسال کرده اند. برای این دسته از داوطلبان سهمیه در انتخاب رشته کنکور لحاظ خواهد شد.

بیشتر داوطلبان پس از اعلام نتایج اولیه کنکور و دریافت کارنامه کنکور خود متوجه می شوند که سهمیه آنها اعمال نشده است و با توجه به تاثیر زیادی که سهمیه های رزمندگان و ایثارگری در افزایش شانس قبولی دارند ، نباید از این موضوع رد شد و حتما اگر برای شما هم چنین مشکلی پیش آمد حتما اقدامات لازم را پیش از پایان مهلت انتخاب رشته کنکور انجام دهید در غیر این صورت و پس از پایان زمان انتخاب رشته کنکور ، سهمیه برای شما اعمال نخواهد شد.

 

راهنمای تایید سهمیه کنکور 1402

داوطلبان برای تایید سهمیه کنکور خود باید دو اقدام را انجام دهند اقدام اول مراجعه به ارگان مربوطه و دریافت فرم تایید سهمیه و اقدام دوم ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش. ارگان های مربوطه برای تایید سهمیه های کنکور سراسری شامل بنیاد شهید _ امور ایثارگران ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و وزارت جهاد کشاورزی هستند و داوطلبان باید با مراجعه به ارگان مربوط به سهمیه خود ، فرم تایید سهمیه را دریافت و تکمیل نمایند. پس از تایید شدن سهمیه توسط آن سازمان ، داوطلب باید فرم را به سایت سازمان سنجش ارسال نماید.

 

آخرین مهلت اعمال سهمیه در آزمون سراسری 1402

آخرین مهلت اعمال سهمیه در آزمون سراسری حداکثر یک هفته پس از اعلام نتایج اولیه است و اگر فرم تایید شده سهمیه در این مهلت یک هفته ای به سازمان سنجش ارسال شد ، سهمیه برای داوطلب اعملال می شود و اگر پس از این مهلت ارسال شود ، سهمیه درخواستی داوطلب تایید نخواهد شد و با سهمیه آزاد گزینش می شود.

مشمولان سهمیه ایثارگران در کنکور 1401

هنگام نام نویسی در کنکور سراسری 1401 یکی از مواردی که باید در فرم ثبت نام مشخص نمایید، سهمیه پذیرش می باشد که مواردی همچون سهمیه خانواده شهدا، سهمیه مناطق، سهمیه ایثارگران و … در آن به چشم می خورد. یکی از دسته هایی که داوطلبان می توانند از آن استفاده کنند، سهمیه ایثارگران است که به دو گروه سهمیه 5 درصد ایثارگران و سهمیه 25 درصدی تقسیم می گردد.

افراد مجاز به استفاده از سهمیه ایثارگران 25 درصد

  • جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آن ها
  • آزادگان و همسر و فرزندان آن ها
  • همسر و فرزندان شهدا و مفقود الاثران

افراد مجاز به استفاده از سهمیه ایثارگران 5 درصد

  • جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آن ها
  • همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه
 
 

میزان تاثیر سهمیه ایثارگران در کنکور 1401

با توجه به «قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران» و سایر قوانین مربوطه در آزمون سراسری دانشگاه ها معمولا ظرفیت ویژه ای برای داوطلبان دارای سهمیه ایثارگران در نظر گرفته می شود. بدین شکل که در هر کد رشته مجموعا 30 درصد ظرفیت به مشمولین سهمیه ایثارگران تعلق می گیرد که تقسیم بندی ظرفیت بین دو گروه بر اساس نام هر دسته یعنی 25 و 5 درصد می باشد.

برای درک بهتر نحوه تاثیر سهمیه ایثارگران فرض کنید، در زمان انتخاب رشته کنکور کد رشته ای با ظرفیت 50 نفر ارائه گردد. مطابق قوانین در نظر گرفته شده، 15 جایگاه در ظرفیت این رشته متعلق به سهمیه 25 درصد، 3 جایگاه برای سهمیه 5 درصد و 32 ظرفیت دیگر مختص داوطلبان از دیگر سهمیه ها می باشد. بنابراین هر داوطلب تنها با متقاضیان حاضر در سهمیه خود به رقابت می پردازد و درنهایت باید با توجه به رتبه در سهمیه کنکور سراسری انتخاب رشته خود را انجام دهد.

در آخر خوب است بدانید که اگر ظرفیت سهمیه 25 درصد توسط مشمولین آن تکمیل نگردد، جایگاه های باقی مانده ابتدا به دارندگان سهمیه 5 درصد اختصاص می یابد و در نهایت ما بقی آن میان متقاضیان سهمیه آزاد تقسیم می شود.

 

 

سامانه تایید سهمیه کنکور سراسری ۱۴۰۲

کنکور سراسری 1402 شامل سهمیه های مناطق، سهمیه ایثارگران 25 و 5 درصدی، سهمیه خانواده شهدا، سهمیه رزمندگان، بهیاران و... می باشد که داوطلبان برای استفاده از هر سهمیه  و استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران باید شرایط آن را دارا باشند و در زمان ثبت نام کنکور سراسری می بایست نسبت به درج آن در فرم اینترنتی ثبت نام خود اقدام نمایند.

 

سازمان سنجش به عنوان مجری برگزار کننده تمامی آزمون های وزارت علوم از جمله کنکور سراسری، شرایط لازم جهت استفاده از هر سهمیه را از طریق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری به متقاضیان اطلاع رسانی می کند. سهمیه های مورد پذیرش در کنکور سراسری توسط دفترچه ثبت نام این آزمون اطلاع رسانی می گردد. سازمان سنجش sanjesh.org پس از اتمام مهلت ثبت نام کنکور سراسری اقدام به بررسی این سهمیه ها و دریافت تایید آن از ارگان مورد نظر می نماید.



:: برچسب‌ها: سهمیه ایثارگران ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

راهنما پادا

در ادامه به تعدادی از سوالات متداول سامانه پادا پاسخ داده ایم. کاربران برای ورود به سامانه پادا و مشاهده کارنامه باید دارای نام کاربری و رمزعبور باشند.

نشانی سامانه پادا چیست ؟

کاربران برای ورود به سامانه پرونده الکترونیکی دانش آموزان ( پادا ) باید به نشانی اینترنتی pada.medu.ir مراجعه نمایند.

اطلاعات لازم برای ورود به سامانه پادا چیست ؟

همکاران و دانش آموزان برای ورود به سامانه پادا ، باید دارای نام کاربری و رمزعبور باشند.

نام کاربری در سامانه پرونده الکترونیکی دانش آموزان چیست ؟

یکی از سوالات متداول سامانه پادا این است که، نام کاربری برای ورود به سامانه چیست؟ نام کاربری همان کد ملی دانش آموزان می باشد.

رمزعبور پادا را از کجا دریافت کنیم ؟

دانش آموزان و اولیای محترم ، رمز سامانه پادا pada.medu.ir را از مدرسه خود تحویل خواهند گرفت.

سامانه پرونده الکترونیکی دانش آموزان است که توسط سازمان آموزش و پرورش کشور برای سهولت دسترسی به کارنامه و پرونده دانش آموزی راه اندازی شده است. این سامانه قابلیت دسترسی برای دانش آموزان ، معلمان و مدیران مدارس دارد و دانش آموزان می توانند با دریافت نام کاربری و رمز عبور خود از مدیر مدرسه وارد این سامانه شده و به صورت الکترونیکی پرونده تحصیلی یا کارنامه خود را دریافت مشاهده نمایند. اگر در ورود به سایت پادا مشکلی دارید ، از آنجا که تاکنون بصورت رسمی کانال یا تلفن پشتیبانی سامانه پادا اعلام نشده است،

تغییر رمزعبور سامانه پادا

تمامی کاربران پس از ورود به سامانه پادا، باید کلمه عبور خود را تغییر دهند. برای تعیین رمز جدید در سامانه پادا لازم است از حروف کوچک، حروف بزرگ و اعداد استفاده نمایید. برای تعیین رمز عبور در سامانه پادا ( سامانه پرونده الکترونیکی دانش آموزان) از کاراکتر ها استفاده نکنید. بلافاصله پس از ورود به سامانه پادا pada.medu.ir نسبت به تغییر رمز عبور خود اقدام نمایید. برای تغییر رمز عبور و تعیین رمز جدید، حتما صفحه کلید خود را انگلیسی کنید.

نام کاربری و رمز عبور سامانه پادا چیست ؟

یکی از سوالاتی که در رابطه با سامانه پادا پرسیده می شود، مربوط به نحوه استفاده از نام کاربری و رمز عبور است. در این خصوص باید به شما بگوییم که کدملی همان نام کاربری و کلمه عبور همان رمز عبور سامانه سیدا است.

???? مدارک لازم در پرونده تحصیلی دانش آموزان در سامانه پادا چیست؟

یکی از سوالات دیگری که در مورد سامانه پادا پرسیده می شود، در رابطه با مدارک مورد نیاز در این سامانه است. مدارک لازم برای پرونده تحصیلی دانش آموزان بر روی این سایت به صورت کامل معرفی شده است.

???? کارنامه دانش آموزان در کدام قسمت سامانه پادا موجود است؟

همانطور که گفته بودیم، در سامانه پادا امکان مشاهده کارنامه افراد وجود دارد. کارنامه ها در قسمت سوابق تحصیلی درج می شود.

???? مشکل ورود به سامانه پادا در زمان وقفه تحصیلی

یکی دیگر از مشکلاتی که با شماره پشتیبانی پادا بسیار مطرح شده است ورود در زمان وقفه تحصیلی دانش آموزان می باشد. برای اینکه وارد فرم وقفه شوید ابتدا باید وضعیت دانش آموز خود را مشخص نمایید که برای تعیین پایه وارد شده اید و یا وقفه یک ساله 

پس از مشخص شدن این دو قسمت، اگر برای وقفه یک ساله وارد شده باشید و اطلاعات دانش آموز کامل در سامانه سیدا ثبت نشده باشد در ورود دچار مشکل خواهید شد و برای حل این مشکل ابتدا باید فرم تعیین پایه را پرکرده تا اسم دانش آموز وارد سیستم شود و سپس برای وقفه اقدام نمایید.

همچنین در زمان ثبت نام نام و نام خانوادگی دانش آموز باید به صورت کامل همراه با پسوند و پیشوند ورد شود، در غیرز این صورت دانش آموز در سیستم شناسایی نخواهد شد.

???? مشکل ورود در پادا در زمان نقل و انتقال

اگر قبل از درخوست نقل و انتقال دانش آمورزآ در سامانه سیدا اطلاعات ثبت نشده باشد با مشکل مواجه خواهید شد و باید از قبل وارد سامانه سیدا شده و اطلاعات را کامل وارد نمایید.

???? مشکلات در پیش ثبت نام های پایه های هفتم و دهم

برای حل مشکلات در پیش ثبت نام های پایه های هفتم و دهم باید در زمان پر کردن فرم مطمئن باشید که مدرسه مبدا تغییراتی درا در وضعیت دانش آموز اعمال نکرده باشد 

???? مشکلات در ثبت نام پیش دبستانی ها

یکی از مشکلات در ثبت نام پیش دبستانی ها درخوسات کد ملی ول دانش آموز است و باید فردی باشد که به صورت قانونی حضانت دانش آموز را برعهده داشته باشد و اون فرد تنها قادر به ثبت نام دانش آموز پیش دبستانی خود را دارد. مشکل دوم شماره موبایل می باشد که باید به نام همان فردی باشد که کد مملی خود را وارد کرده است و اگر مغایرت در این امر وجود داشته باشد سیستم به شما پیغام خواهد داد 

???? مشکلات در ثبت نام دانش آموزان غیر ایرانی

هر فرد غیر ایرانی که قصد درس خواند در مدارس ایران را داشته باشد باید از قبل کد اتباع را دریافت کرده باشد تا بدون مشکل بتواند در سامانه پادا ثبت نام نمایید. کد اتباع جایگرین کد ملی خواهد شد سامانه پرونده الکترونیکی دانش آموزان که به اختصار سامانه پادا نامیده می شود ، اخیرا برای دسترسی آسان دانش آموزان به کارنامه و پرونده تحصیلی شان توسط سازمان آموزش و پرورش راه اندازی شده است. دانش آموزان با مراجعه به این سامانه می توانند کارنامه و یا پرونده تحصیلی خود را دریافت کنند و در این صورت دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست. ورود به این سامانه با استفاده از نام کاربری و رمز عبور امکان پذیر است که توسط مدیر مدرسه به دانش آموز داده می شود.



:: برچسب‌ها: سامانه پادا ,
:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 تير 1402 | نظرات ()