نوشته شده توسط : کنکور نویس

چرا سهمیه کنکور 1402 اعمال نشده

داوطلبانی که سهمیه کنکور آنها اعمال نشده است باید برای پیگیری های لازم به ارگان مربوطه مراجعه کنند. بنا به گفته های سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور ، عده ای از داوطلبان هستند که در مرحله اول تاییدیه نگرفته اند و بعد از اعلام سازمان سنجش به ارگان ذیربط ، سهمیه آنها تایید شده است و تاییدیه را به سازمان سنجش ارسال کرده اند. برای این دسته از داوطلبان سهمیه در انتخاب رشته کنکور لحاظ خواهد شد.

بیشتر داوطلبان پس از اعلام نتایج اولیه کنکور و دریافت کارنامه کنکور خود متوجه می شوند که سهمیه آنها اعمال نشده است و با توجه به تاثیر زیادی که سهمیه های رزمندگان و ایثارگری در افزایش شانس قبولی دارند ، نباید از این موضوع رد شد و حتما اگر برای شما هم چنین مشکلی پیش آمد حتما اقدامات لازم را پیش از پایان مهلت انتخاب رشته کنکور انجام دهید در غیر این صورت و پس از پایان زمان انتخاب رشته کنکور ، سهمیه برای شما اعمال نخواهد شد.

 

راهنمای تایید سهمیه کنکور 1402

داوطلبان برای تایید سهمیه کنکور خود باید دو اقدام را انجام دهند اقدام اول مراجعه به ارگان مربوطه و دریافت فرم تایید سهمیه و اقدام دوم ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش. ارگان های مربوطه برای تایید سهمیه های کنکور سراسری شامل بنیاد شهید _ امور ایثارگران ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و وزارت جهاد کشاورزی هستند و داوطلبان باید با مراجعه به ارگان مربوط به سهمیه خود ، فرم تایید سهمیه را دریافت و تکمیل نمایند. پس از تایید شدن سهمیه توسط آن سازمان ، داوطلب باید فرم را به سایت سازمان سنجش ارسال نماید.

 

آخرین مهلت اعمال سهمیه در آزمون سراسری 1402

آخرین مهلت اعمال سهمیه در آزمون سراسری حداکثر یک هفته پس از اعلام نتایج اولیه است و اگر فرم تایید شده سهمیه در این مهلت یک هفته ای به سازمان سنجش ارسال شد ، سهمیه برای داوطلب اعملال می شود و اگر پس از این مهلت ارسال شود ، سهمیه درخواستی داوطلب تایید نخواهد شد و با سهمیه آزاد گزینش می شود.

مشمولان سهمیه ایثارگران در کنکور 1401

هنگام نام نویسی در کنکور سراسری 1401 یکی از مواردی که باید در فرم ثبت نام مشخص نمایید، سهمیه پذیرش می باشد که مواردی همچون سهمیه خانواده شهدا، سهمیه مناطق، سهمیه ایثارگران و … در آن به چشم می خورد. یکی از دسته هایی که داوطلبان می توانند از آن استفاده کنند، سهمیه ایثارگران است که به دو گروه سهمیه 5 درصد ایثارگران و سهمیه 25 درصدی تقسیم می گردد.

افراد مجاز به استفاده از سهمیه ایثارگران 25 درصد

  • جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آن ها
  • آزادگان و همسر و فرزندان آن ها
  • همسر و فرزندان شهدا و مفقود الاثران

افراد مجاز به استفاده از سهمیه ایثارگران 5 درصد

  • جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آن ها
  • همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه
 
 

میزان تاثیر سهمیه ایثارگران در کنکور 1401

با توجه به «قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران» و سایر قوانین مربوطه در آزمون سراسری دانشگاه ها معمولا ظرفیت ویژه ای برای داوطلبان دارای سهمیه ایثارگران در نظر گرفته می شود. بدین شکل که در هر کد رشته مجموعا 30 درصد ظرفیت به مشمولین سهمیه ایثارگران تعلق می گیرد که تقسیم بندی ظرفیت بین دو گروه بر اساس نام هر دسته یعنی 25 و 5 درصد می باشد.

برای درک بهتر نحوه تاثیر سهمیه ایثارگران فرض کنید، در زمان انتخاب رشته کنکور کد رشته ای با ظرفیت 50 نفر ارائه گردد. مطابق قوانین در نظر گرفته شده، 15 جایگاه در ظرفیت این رشته متعلق به سهمیه 25 درصد، 3 جایگاه برای سهمیه 5 درصد و 32 ظرفیت دیگر مختص داوطلبان از دیگر سهمیه ها می باشد. بنابراین هر داوطلب تنها با متقاضیان حاضر در سهمیه خود به رقابت می پردازد و درنهایت باید با توجه به رتبه در سهمیه کنکور سراسری انتخاب رشته خود را انجام دهد.

در آخر خوب است بدانید که اگر ظرفیت سهمیه 25 درصد توسط مشمولین آن تکمیل نگردد، جایگاه های باقی مانده ابتدا به دارندگان سهمیه 5 درصد اختصاص می یابد و در نهایت ما بقی آن میان متقاضیان سهمیه آزاد تقسیم می شود.

 

 

سامانه تایید سهمیه کنکور سراسری ۱۴۰۲

کنکور سراسری 1402 شامل سهمیه های مناطق، سهمیه ایثارگران 25 و 5 درصدی، سهمیه خانواده شهدا، سهمیه رزمندگان، بهیاران و... می باشد که داوطلبان برای استفاده از هر سهمیه  و استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران باید شرایط آن را دارا باشند و در زمان ثبت نام کنکور سراسری می بایست نسبت به درج آن در فرم اینترنتی ثبت نام خود اقدام نمایند.

 

سازمان سنجش به عنوان مجری برگزار کننده تمامی آزمون های وزارت علوم از جمله کنکور سراسری، شرایط لازم جهت استفاده از هر سهمیه را از طریق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری به متقاضیان اطلاع رسانی می کند. سهمیه های مورد پذیرش در کنکور سراسری توسط دفترچه ثبت نام این آزمون اطلاع رسانی می گردد. سازمان سنجش sanjesh.org پس از اتمام مهلت ثبت نام کنکور سراسری اقدام به بررسی این سهمیه ها و دریافت تایید آن از ارگان مورد نظر می نماید.



:: برچسب‌ها: سهمیه ایثارگران ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

راهنما پادا

در ادامه به تعدادی از سوالات متداول سامانه پادا پاسخ داده ایم. کاربران برای ورود به سامانه پادا و مشاهده کارنامه باید دارای نام کاربری و رمزعبور باشند.

نشانی سامانه پادا چیست ؟

کاربران برای ورود به سامانه پرونده الکترونیکی دانش آموزان ( پادا ) باید به نشانی اینترنتی pada.medu.ir مراجعه نمایند.

اطلاعات لازم برای ورود به سامانه پادا چیست ؟

همکاران و دانش آموزان برای ورود به سامانه پادا ، باید دارای نام کاربری و رمزعبور باشند.

نام کاربری در سامانه پرونده الکترونیکی دانش آموزان چیست ؟

یکی از سوالات متداول سامانه پادا این است که، نام کاربری برای ورود به سامانه چیست؟ نام کاربری همان کد ملی دانش آموزان می باشد.

رمزعبور پادا را از کجا دریافت کنیم ؟

دانش آموزان و اولیای محترم ، رمز سامانه پادا pada.medu.ir را از مدرسه خود تحویل خواهند گرفت.

سامانه پرونده الکترونیکی دانش آموزان است که توسط سازمان آموزش و پرورش کشور برای سهولت دسترسی به کارنامه و پرونده دانش آموزی راه اندازی شده است. این سامانه قابلیت دسترسی برای دانش آموزان ، معلمان و مدیران مدارس دارد و دانش آموزان می توانند با دریافت نام کاربری و رمز عبور خود از مدیر مدرسه وارد این سامانه شده و به صورت الکترونیکی پرونده تحصیلی یا کارنامه خود را دریافت مشاهده نمایند. اگر در ورود به سایت پادا مشکلی دارید ، از آنجا که تاکنون بصورت رسمی کانال یا تلفن پشتیبانی سامانه پادا اعلام نشده است،

تغییر رمزعبور سامانه پادا

تمامی کاربران پس از ورود به سامانه پادا، باید کلمه عبور خود را تغییر دهند. برای تعیین رمز جدید در سامانه پادا لازم است از حروف کوچک، حروف بزرگ و اعداد استفاده نمایید. برای تعیین رمز عبور در سامانه پادا ( سامانه پرونده الکترونیکی دانش آموزان) از کاراکتر ها استفاده نکنید. بلافاصله پس از ورود به سامانه پادا pada.medu.ir نسبت به تغییر رمز عبور خود اقدام نمایید. برای تغییر رمز عبور و تعیین رمز جدید، حتما صفحه کلید خود را انگلیسی کنید.

نام کاربری و رمز عبور سامانه پادا چیست ؟

یکی از سوالاتی که در رابطه با سامانه پادا پرسیده می شود، مربوط به نحوه استفاده از نام کاربری و رمز عبور است. در این خصوص باید به شما بگوییم که کدملی همان نام کاربری و کلمه عبور همان رمز عبور سامانه سیدا است.

???? مدارک لازم در پرونده تحصیلی دانش آموزان در سامانه پادا چیست؟

یکی از سوالات دیگری که در مورد سامانه پادا پرسیده می شود، در رابطه با مدارک مورد نیاز در این سامانه است. مدارک لازم برای پرونده تحصیلی دانش آموزان بر روی این سایت به صورت کامل معرفی شده است.

???? کارنامه دانش آموزان در کدام قسمت سامانه پادا موجود است؟

همانطور که گفته بودیم، در سامانه پادا امکان مشاهده کارنامه افراد وجود دارد. کارنامه ها در قسمت سوابق تحصیلی درج می شود.

???? مشکل ورود به سامانه پادا در زمان وقفه تحصیلی

یکی دیگر از مشکلاتی که با شماره پشتیبانی پادا بسیار مطرح شده است ورود در زمان وقفه تحصیلی دانش آموزان می باشد. برای اینکه وارد فرم وقفه شوید ابتدا باید وضعیت دانش آموز خود را مشخص نمایید که برای تعیین پایه وارد شده اید و یا وقفه یک ساله 

پس از مشخص شدن این دو قسمت، اگر برای وقفه یک ساله وارد شده باشید و اطلاعات دانش آموز کامل در سامانه سیدا ثبت نشده باشد در ورود دچار مشکل خواهید شد و برای حل این مشکل ابتدا باید فرم تعیین پایه را پرکرده تا اسم دانش آموز وارد سیستم شود و سپس برای وقفه اقدام نمایید.

همچنین در زمان ثبت نام نام و نام خانوادگی دانش آموز باید به صورت کامل همراه با پسوند و پیشوند ورد شود، در غیرز این صورت دانش آموز در سیستم شناسایی نخواهد شد.

???? مشکل ورود در پادا در زمان نقل و انتقال

اگر قبل از درخوست نقل و انتقال دانش آمورزآ در سامانه سیدا اطلاعات ثبت نشده باشد با مشکل مواجه خواهید شد و باید از قبل وارد سامانه سیدا شده و اطلاعات را کامل وارد نمایید.

???? مشکلات در پیش ثبت نام های پایه های هفتم و دهم

برای حل مشکلات در پیش ثبت نام های پایه های هفتم و دهم باید در زمان پر کردن فرم مطمئن باشید که مدرسه مبدا تغییراتی درا در وضعیت دانش آموز اعمال نکرده باشد 

???? مشکلات در ثبت نام پیش دبستانی ها

یکی از مشکلات در ثبت نام پیش دبستانی ها درخوسات کد ملی ول دانش آموز است و باید فردی باشد که به صورت قانونی حضانت دانش آموز را برعهده داشته باشد و اون فرد تنها قادر به ثبت نام دانش آموز پیش دبستانی خود را دارد. مشکل دوم شماره موبایل می باشد که باید به نام همان فردی باشد که کد مملی خود را وارد کرده است و اگر مغایرت در این امر وجود داشته باشد سیستم به شما پیغام خواهد داد 

???? مشکلات در ثبت نام دانش آموزان غیر ایرانی

هر فرد غیر ایرانی که قصد درس خواند در مدارس ایران را داشته باشد باید از قبل کد اتباع را دریافت کرده باشد تا بدون مشکل بتواند در سامانه پادا ثبت نام نمایید. کد اتباع جایگرین کد ملی خواهد شد سامانه پرونده الکترونیکی دانش آموزان که به اختصار سامانه پادا نامیده می شود ، اخیرا برای دسترسی آسان دانش آموزان به کارنامه و پرونده تحصیلی شان توسط سازمان آموزش و پرورش راه اندازی شده است. دانش آموزان با مراجعه به این سامانه می توانند کارنامه و یا پرونده تحصیلی خود را دریافت کنند و در این صورت دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست. ورود به این سامانه با استفاده از نام کاربری و رمز عبور امکان پذیر است که توسط مدیر مدرسه به دانش آموز داده می شود.



:: برچسب‌ها: سامانه پادا ,
:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

مهلت دریافت کد سابقه تحصیلی

متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره تا روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ برای دریافت کد سابقه تحصیلی فرصت‌ دارند.

به گزارش گروه آموزش و پرورش آموزش و پرورش، مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌ و پرورش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره تا روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت برای دریافت کد سابقه تحصیلی مهلت‌ دارند.

در این اطلاعیه آمده است: متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره تا روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ فرصت دارند به پنجره واحد خدمات دولت الکترونیک وزارت آموزش‌ و پرورش به آدرس my.medu.ir مراجعه کرده و پس از ثبت اطلاعات تحصیلی، کد سابقه تحصیلی (کد ۱۹ رقمی) را دریافت کنند.

لازم است دانش‌آموزان برای انتخاب واحد (درس) به مدارس محل تحصیل و فارغ‌التحصیلان به مدارس معرفی‌ شده در پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش‌ و پرورش استان مربوط، مراجعه کنند.


نمره کل آزمون و سابقه تحصیلی داوطلبان در کنکور ۱۴۰۲ چگونه محاسبه می‌شود؟

نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری مجازی پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی ۱۴ و ۱۵ تیرماه سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

ثبت‌نام نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۲ از سه‌شنبه ۱۵ فروردین ماه آغاز شد و با توجه به مهلت تمدید شده، فردا پنجشنبه ۲۴ فروردین ماه به پایان می‌رسد. ایسکانیوز در ادامه نحوه محاسبه نمره کل آزمون و سابقه تحصیلی داوطلبان را بررسی کرده است.ترمیم معدل برای تمامی داوطلبان کنکور سراسری که دارای معدل پایینی هستند ، امکان پذیر می باشد. آموزش و پرورش شرایطی را فراهم کرده است که داوطلبان کنکور سراسری که سوابق تحصیلی آن ها برای شرکت در این آزمون در نظر گرفته می شود ، اما دارای معدل پایینی هستند بتوانند در امتحانات ترميم معدل شرکت کنند و معدل خود را ارتقا دهند. این دسته از متقاضیان فقط باید در نظر داشته باشند که برای شرکت در امتحانات ترميم معدل ، قبل از برگزاری امتحانات نهایی در خرداد ، شهریور و یا دی ماه اقدام نمایند. در ادامه این مقاله قصد داریم به راهنمای ترمیم معدل دیپلم برای کنکور 1402 بپردازیم.

چندین سال است که سخن از حذف تدریجی آزمون سراسری به میان آمده اما بعد از گذشت بیش از ده سال، هنوز خبری مبنی بر حذف کنکور منتشر نشده است. در راستای اجرایی شدن حذف تدریجی کنکور، پذیرش دانشجو باید بر اساس سوابق تحصیلی افراد انجام بگیرد؛ به همین دلیل است که هرساله شاهد افزایش تاثیر معدل بر نتایج کنکور 1402 هستیم تا جایی که در سال 1402 میزان تاثیر سوابق تحصیلی نهایتا به 40 درصد تاثیر مستقیم رسید. به این معنی که داشتن معدل بالا در پذیرش داوطلبان در کنکور سراسری تاثیر مستقیم دارد.

قطعا این موضوع برای دانش آموزان و داوطلبانی که معدل بالایی دارند، بسیار ناخوشایند است. متقاضیان کنکور سراسری 1402 که معدل نسبتا پایینی دارند و یا از معدل خود ناراضی هستند، نگران نباشند زیرا آن ها نیز می توانند با استفاده از فرصت مجددی که با عنوان ترمیم معدل در اختیارشان قرار داده می شود، در آزمون نهایی دروسی که در آن نمره خوبی کسب نکرده اند، شرکت کنند و معدل خود را ارتقا دهند. استفاده از ترمیم معدل مستلزم داشتن شرایطی نیز می باشد که در ادامه به بیان آن ها خواهیم پرداخت.

ترمیم معدل چیست ؟

همانطور که اطلاع دارید، علاوه بر عملکرد داوطلب در کنکور سراسری ، سوابق تحصیلی او نیز در قبولی نهایی او در دانشگاه اهمیت دارد. این موضوع سبب نگرانی دسته ای از دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری شده است که معدل پایینی دارند.

خوشبختانه آموزش و پرورش برای داوطلبان کنکور سراسری با معدل پایین ، راه حل استفاده از ترمیم معدل را پیشنهاد می کند. مطابق با این توضیحات داوطلبانی که معدل پایینی دارند ؛ می توانند در امتحانات ترميم معدل شرکت کنند و سوابق تحصیلی خود را بهبود ببخشند. هر فرد در طول دوران تحصیل خود مجاز است یکبار در امتحانات ترمیم معدل شرکت کند اما در انتخاب تعداد دروس محدودیتی ندارد.

متقاضیان می توانند برای ترمیم معدل فقط در امتحانات دروسی شرکت کنند که نمره خوبی در آن ها کسب نکرده اند. پس از شرکت در امتحانات ترميم معدل ، نمرات جدید به عنوان سوابق تحصیلی داوطلب در نظر گرفته می شود ولی در کارنامه او درج نمی گردد.

در نهایت داوطلبی که اقدام به ترميم معدل کرده است ، می تواند کد رشته محل هایی از کنکور سراسری را که دارای شرط معدل هستند همچون دانشگاه فرهنگیان را نیز انتخاب کند. به عبارت کلی تر ترمیم معدل دیپلم ، شانس قبولی داوطلب را در کنکور سراسری افزایش می دهد. البته لازم است بدانید اگر داوطلبی در امتحانات ترمیم معدل شرکت کند اما نمرات جدید او کم تر از نمرات قبلیش باشد ، نمره بالاتر برای او لحاظ می گردد.

البته شرکت مجدد در امتحانات نهایی یک سری شرایط و قوانین دارد که همه متقاضیان باید به خوبی از آن ها مطلع بوده و این موارد را مد نظر قرار دهند. علاوه بر این، با توجه به تغییر نظام آموزشی در سال های گذشته، داوطلبان ترمیم معدل برای نظام جدید یا ترمیم معدل برای دوازدهم، شرایط متفاوتی را با داوطلبان نظام قدیم خواهند داشت. حتی با توجه به این که برخی از داوطلبان نظام قدیم دوره پیش دانشگاهی را هم طی کرده و در امتحان های نهایی این دوره هم شرکت کرده اند، معدل نهایی پیش دانشگاهی هم برای آن ها موثر است. بنابراین، ترمیم معدل پیش دانشگاهی در کنکور ۱۴۰۲ هم برای این افراد حائز اهمیت خواهد بود. به طور کلی، با توجه به تمایل تعداد زیادی از داوطلبان برای شرکت در این امتحانات جهت ترمیم معدل دیپلم در کنکور ، ما در این جا به شرایط لازم برای انجام این کار، هزینه و نحوه ثبت نام در این امتحانات می پردازیم.

 

ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۲

همان گونه که اشاره کردیم، افرادی که مشمول سوابق تحصیلی شده و قصد شرکت در کنکور 1401 را هم دارند، می توانند نسبت به افزایش معدل موثر خود با شرکت مجدد در امتحانات نهایی اقدام کنند. البته علاوه بر کنکور سراسری، گاهی اوقات ممکن است داوطلب تمایل به ترمیم معدل برای مهاجرت داشته باشد. زیرا در بسیاری از موارد برای دریافت بورسیه و حتی پذیرش در برخی دانشگاه های خاص نیاز به معدل بالا وجود دارد. به هر حال، افرادی که تصمیم دارند به صورت مجدد در این امتحانات شرکت نمایند، دنبال سایت ترمیم معدل ۱۴۰۲ و یا راه های دیگر ثبت نام برای آن می باشند. نکته مهمی که در بخش های قبل هم به ان اشاره کردیم این است که شرایط شرکت در این آزمون ها برای داوطلبان نظام قدیم و جدید آموزش متفاوتی است. در این بخش روش انجام این کار برای متقاضیان افزایش معدل نظام جدید و ترمیم معدل نظام قدیم برای کنکور ۱۴۰۲ را توضیح می دهیم.



:: برچسب‌ها: ترمیم معدل ,
:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

یکی از دغدغه های مهم داوطلبان دانشگاه های شبانه، نحوه تخصیص خوابگاه به دانشجویان غیربومی است. این امر در حال حاضر برای دانشگاه های غیرانتفاعی، پیام نور و علمی کاربردی امکانپذیر نبوده و داوطلبان این دانشگاه های نمی توانند درخواستی مبنی بر دریافت خوابگاه از دانشگاه خود داشته باشند.

اما دانشگاه آزاد اسلامی، از مراکزی محسوب می شود که این امکان را برای دانشجویان فراهم آورده تا در ازای پرداخت مبلغی طبق چارت مشخص شده، اقدام به دریافت خوابگاه نمایند.

باید توجه داشته باشید که به دلیل فراوانی واحد های دانشگاه آزاد در سراسر کشور، امکان دریافت خوابگاه برای تمامی داوطلبان فراهم نبوده و این مسئله مربوط به چند واحد از دانشگاه آزاد می شود.

در ضمن با توجه به آغاز ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد توجه شما به این مقاله جلب میکینم.

در ادامه به چند مورد از این واحد های دانشگاهی اشاره ای مختصر خواهیم داشت. با ما همراه باشید.

دانشگاه ها برای امکانات رفاهی که در اختیار دانشجویان قرار می دهند، هزینه هایی را دریافت می نمایند. دانشگاه آزاد نیز از این قاعده مستثنی نیست و در ازای امکانات رفاهی که به دانشجویان می دهند، هزینه آن را دریافت می نمایند. یکی از این امکانات رفاهی، خوابگاه می باشد.

دانشجویانی که قصد اقامت در خوابگاه های دانشجویی دانشگاه آزاد را دارند، باید از هزینه اقامت در خوابگاه اطلاع داشته باشند. به همین جهت در این مقاله به بررسی میزان هزینه خوابگاه های دانشگاه آزاد، شرایط و نحوه رزرو خوابگاه دانشگاه آزاد پرداخته شده است.

https://pasokhbama.com/%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%A8%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF/

هزینه خوابگاه دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد از گروه دانشگاه های شهریه پرداز می باشد که برای تحصیل در آنها برای هر ترم باید مبلغی را تحت عنوان شهریه پرداخت نمایید. دانشگاه آزاد دانشجوهای زیادی را از سراسر ایران پذیرش می کند که برخی از این دانشجوها برای تحصیل، از شهر خود به شهری دیگر می روند.

 

دانشجویانی که برای تحصیل به شهر دیگری می روند، برای اسکان و اقامت خود نیاز به فضایی امن دارند که دانشگاه آزاد در برخی شهر ها این مسئله را با تاسیس خوابگاه های دانشجویی تحت نظر خود حل کرده است.

 

با توجه به این که خوابگاه، جزو امکانات رفاهی و مازاد دانشگاه می باشد، دانشگاه آزاد در قبال آن که خوابگاه را در اختیار دانشجویان قرار می دهد، هزینه آن را نیز دریافت می نماید. هزینه خوابگاه برای هر واحد دانشگاه آزاد، به تناسب شرایط خوابگاه و آن واحد و شهر مورد نظر متفاوت است. اما حدود شهریه ها برای سال گذشته به شح زیر بوده است.

 

هزینه خوابگاه دانشگاه آزاد از هزینه خوابگاه دانشگاه های سراسری بیشتر است چرا که دانشگاه های دولتی برای امکاناتی که در اختیار دانشجو قرار می دهند، اعتبار دریافت می کنند، اما دانشگاه آزاد به بخش خصوصی اختصاص دارد.

 

هزینه خوابگاه دانشگاه آزاد از ترمی 400 هزار تومان شروع می شود و بسته به امکانات واحد دانشگاهی و شهری که در آن قرار دارد متفاوت است.

 

هزینه خوابگاه دانشگاه آزاد در تهران و سایر شهر های کشور، به گونه ای می باشد که فشار اقتصادی آن چنانی به دانشجو وارد نشود. همچنین واحد ها مختلف این دانشگاه، در تابستان نیز نسبت به آماده سازی فضاهای خوابگاه ها، غذاخوری ها و سالن های ورزشی اقدامات لازم را انجام می دهند.

 

خوابگاه دانشگاه آزاد اسلامی به دو صورت پاره وقت و تمام وقت در اختیار دانشجویان قرار می گیرد که هزینه آنها متفاوت است. بسیاری از دانشجویان این دانشگاه چند روز در هفته کلاس دارند پس نیازی نیست که به صورت تمام وقت خوابگاه رزرو کنند و می توانند از اسکان موقت دانشگاه آزاد بهره مند شوند و هزینه کمتری بپردازند.

 

دانشجویان برای آگاهی از جزییات هزینه های خوابگاه های دانشگاه های دیگر و مقایسه این هزینه ها، می توانند به لینک زیر مراجعه نمایند.

آیا دانشگاه آزاد خوابگاه دارد

دانشگاه هایی همچون پیام نور و علمی کاربردی خوابگاه دانشجویی ندارند و دانشگاه های برتر نیز از خوابگاه های با قدمت بالا برخوردارند که اغلب قدیمی و فرسوده هستند. اما دانشگاه آزاد اسلامی در چند سال اخیر سرای دانشجویی را برای تحصیل بدون دغدغه و با اسکان کم هزینه و قانون مند فراهم کرده است. البته تمام واحد های دانشگاه آزاد خوابگاه دانشجویی ندارند و در حال حاضر برخی از آنها از جمله واحد های مرودشت ، قائم شهر ، بروجرد ، خرم‌ آباد و دانشگاه‌ های آزاد اسلامی از استان‌ های کرمان ، مشهد ، قزوین ، زنجان و … این خدمات را ارائه می دهند و دارای خوابگاه و سرای دانشجویی هستند.

مرتبط بخوانید : هزینه خوابگاه دانشگاه دولتی

با توجه به زیاد بودن تعداد دانشگاه های آزادی که دارای سرای دانشجویی هستند ، شما عزیزان می توانید برای اطلاع از اینکه آیا دانشگاه مد نظر شما خوابگاه دانشجویی دارد یا خیر و هزینه خوابگاه آن دانشگاه چقدر است ، با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا با اطلاعات دقیق کامل راهنمایی شوید.

تعدادی از واحدهای دانشگاه آزاد دارای خوابگاه به شرح زیر هستند :

  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان
  • دانشگاه آزاد اسلامی وحد اهواز
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد فردوس
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
  • و …


:: برچسب‌ها: دانشگاه آزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 367
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

همانطور که می دانید در شرایط حال حاضر کشورمان ، تمامی فعالیت های آموزشی مدارس به صورت غیرحضوری و از راه دور انجام می گیرد و سامانه شاد که توسط وزارت آموزش و پرورش کشور طراحی و معرفی شد ، مرجع اصلی آموزش مجازی می باشد. در پیام رسان شاد ، قابلیت های متعددی تنظیم شده است تا آموزش به دانش آموزان ، در بهترین کیفیت ارائه شود. یکی از امکانات برنامه شاد ، ایجاد آزمون آنلاین است تا علاوه بر اینکه کلاسهای درسی غیر حضوری باشند ، آزمون ها نیز به صورت مجازی برگزار شوند. معلمان می توانند هم از طریق آزمون ساز خود برنامه شاد و هم از طریق دیجی فرم ، سوالات آزمون را طراحی و برای دانش آموزان ارسال کنند.

راهنمای دیجی فرم آزمون ساز شاد

سایت دیجی فرم شاد همانند سایت گوگل فرم ، بیشترین کاربرد را در ساخت فرم هایی همچون فرم حضور و غیاب ، فرم نظرسنجی و … دارد. ساخت آزمون آنلاین در دیجی فرم بسیار ساده است و امکان تقلب را کاهش می دهد. برای شروع کار ، وارد سایت به نشانی digi-form.ir شوید و پس از عضویت و دریافت کد فعال سازی ، از بخش فرم ها ، فرم آزمون آنلاین را انتخاب کنید.

هرآنچه لازم است در رابطه با digiform.ir | سایت دیجی فرم | ورود به سایت دیجی فرم | آزمون آنلاین دیجی فرم بدانید، در این مقاله آموزشی ارائه داده شده است. دیجی فرم چیست ؟ در سایت دیجی فرم مشابه سایت گوگل فرم کاربران میتوانند انواع فرم ها را ایجاد کنند، مثلا معلیمن با خرید اشتراک مورد نظر میتوانند فرم آزمون آنلاین برای دانش آموزان ایجاد کنند و یا فرم های نظرسنجی را ایجاد کنند. از جمله فرم های قابل تعریف در فرم ساز می توان به  ثبت نام همایش ها و کلاس ها،  ثبت نظرات افراد، ثبت اطلاعات و ... اشاره کرد. در ادامه این مقاله نحوه ساخت آزمون در digiform.ir | سایت دیجی فرم برای کاربران ارائه داده شده است

 

ر سال های اخیر که مدارس غیر حضوری شدند، دانش آموزان برای آزمون دادن از بستر اینترنت استفاده نموده و آزمون ها نیز به صورت آنلاین برگزار می شوند، بسیاری از سایت ها اقدام به راه اندازی بستری آزمون ساز کردند تا معلمان بتوانند به صورت آنلاین آزمون های خود را از دانش آموزان بگیرند.

 

سامانه دیجی فرم شاد، یکی از بهترین بسترهای اینترنتی و مجازی برای آزمون آنلاین است. این سامانه بستر اینترنتی است که به وسیله آن می توان اقدام به طراحی آزمون کرد. علاوه بر این، امکان طراحی پرسشنامه و لیست حضور و غیاب نیز در آن وجود دارد. در ادامه برای آشنایی با امکانات این اپلیکیشن به بررسی دیجی فرم شاد می پردازیم.

دیجی فرم شاد

1️⃣وارد آزمون ساز دیجی فرم شاد از طریق لینک زیر شوید:
???? shad.digi-form.ir

2️⃣ انتخاب گزینه ایجاد فرم جدید؛ نوشتن عنوان و تایید
3️⃣ انتخاب گزینه افزودن سوال جدید
4️⃣ طراحی سوالات (ابتدا نام و نام خانوادگی را اضافه کنید و سپس سوالات خود را به ترتیب اضافه کنید)
5️⃣ بررسی تنظیمات بیشتر و تایید نهایی (زمان شروع و پایان، محدودیت ها، تصویر دانش آموز حین آزمون و ...)
6️⃣ کپی کردن لینک آزمون و ارسال در گروه کلاس مورد نظر خود در شاد

✅ بعد از آزمون، پاسخ نامه ها در همین پنل قابل مشاهده و تصحیح است

سایت دیجی فرم

امکانات digiform.ir | سایت دیجی فرم چیست ؟ در سایت دیجی فرم مشابه سایت گوگل فرم کاربران میتوانند انواع فرم ها را ایجاد کنند، مثلا معلیمن با خرید اشتراک مورد نظر میتوانند فرم آزمون آنلاین برای دانش آموزان ایجاد کنند و یا فرم های نظرسنجی را ایجاد کنند. ساخت آزمون آنلاین در دیجی فرم بسیار آسان است و امکان تقلب دانش آموزان را کاهش می دهد. از جمله امکانات سایت دیجی فرم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد انواع سوال تستی و تشریحی با امکان درج تصویر در سوالات
  • تصحیح اتوماتیک سوالات تستی
  • امکان بر زدن تصادفی سوالات
  • امکان محدود کردن دفعات شرکت در آزمون
  • لینک اختصاصی جهت استفاده در همه پیام رسان ها (واتساپ ، شاد، تلگرام، سروش و ...)
  • زمان بندی شروع و پایان آزمون
  • پنل آنلاین نمایش پاسخ های ثبت شده
  • خروجی اکسل پاسخ نامه ها
  • امکان تصحیح و درج نمره روی پاسخ نامه ها
  • نمایش کارنامه به شرکت کنندگان
  • گزارش و نمودار کلی آزمون

راهنمای ورود به سامانه دیجی فرم شاد و ساخت آزمون در ادامه بیان شده است.

ورود به digiform.ir

راهنمای ورود به digiform.ir | سایت دیجی فرم  در ادامه بیان شده است. کاربران برای ساخت آزمون در سایت دیجی فرم باید به نشانی اینترنتی digiform.ir مراجعه نمایند و پس از عضویت در سامانه و ایجاد حساب کاربری وارد بخش فرم ها شده و فرم آزمون آنلاین را انتخاب نمایند راهنمای ورود به سایت آزمون آنلاین دیجی فرم به شرح زیر است:

  • ورود به سایت آزمون آنلاین دیجی فرم به نشانی اینترنتیdigiform.ir/strong


:: برچسب‌ها: دیجی فرم شاد ,
:: بازدید از این مطلب : 376
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

سامانه پایش ناوگان دانش آموزی ، سامانه سرویس حمل و نقل مدارس کشور است که در راستای هویت سازی سیستم حمل و نقل مدارس و با هدف افزایش امنیت دانش آموزان در مسیر رفت و آمد مدرسه ، ایجاد شده است. ثبت نام در سامانه سپند برای همه رایگان است و رانندگان ، مدیران مدارس و اولیای دانش آموزان می توانند با ایحاد حساب کاربری در این سامانه ، از خدمات آن بهره مند شوند. در ادامه ضمن قرار دادن لینک ورود به سایت سپند ، روش ثبت نام در سامانه سپند را برای اولیا ، رانندگان و مدارس شرح داده ایم. پس از مطالعه مطلب اگر سوالی داشتید می توانید در بخش نظرات بپرسید.

 

پس از مراحل فوق ، ثبت نام شما به پایان می رسد و باید منتظر تایید مدرسه باشید تا هزینه سرویس را نیز از طریق سامانه پرداخت نمایید. اگر نام مدرسه دانش آموز در میان اسامی مدارس نباشد ، بدین معناست که مدرسه هنوز در سامانه سپند ثبت نام نکرده است و یا ممکن است شما موقعیت مکانی را اشتباه تعیین کرده باشید.

روش ثبت نام در سامانه سپند رانندگان در سایت سپند

رانندگانی که قصد فعالیت به عنوان راننده سرویس مدارس دارند ، می بایست در سایت سپند ثبت نام کنند و پس از ارائه مدارک لازم ، کد QR صادر شده را بر روی خودروی خود نصب نمایند تا مشخص شود که راننده سرویس مدرسه هستند.

ثبت نام اولیه رانندگان در دفاتر پیشخوان شهر و یا شهرداری انجام می گیرد و این دسته از عزیزان باید مدارک لازم را به مسئولین ثبت نام ارائه دهند و سپس با مراجعه به سامانه سپند ، ثبت نام خود را نهایی کنند. مدارک لازم به شرح زیر می باشند :

  • کارت ملی
  • گواهینامه
  • بیمه نامه
  • کارت ماشین
  • یک قطعه عکس 4*3
  • معاینه فنی خودرو
  • گواهی سلامت
  • گواهی عدم سوء پیشینه

رانندگانی که در سال های قبل از طریق سامانه سپند ثبت نام انجام داده اند ، نیازی به ثبت نام مجدد ندارند و برای آنها پیامک ارسال خواهد شد.

مراحل ثبت نام رانندگان در سایت سپند به صورت زیر است :

  • مطالعه شرایط ثبت نام
  • تکمیل اطلاعات شخصی مثل نام ، نام خانوادگی و …
  • تکمیل اطلاعات خودرو شامل شماره پلاک ، نوع خودرو ، سیستم خودرو ، نوع سوخت ، مدل ، ظرفیت خودرو ، کد شناسایی خودرو ، شماره موتور ، شماره بدنه ، کد خودرو تاکسی و …
  • تکمیل اطلاعات گواهینامه
  • بارگذاری مدارک لازم
  • ثبت موقعیت مکانی بر روی نقشه
  • تایید و ثبت اطلاعات

پس از مراحل فوق می توانید از قسمت “پیشخوان” وضعیت ثبت نام خود را کنترل کنید. پس از تایید راننده به عنوان راننده سرویس مدرسه ، ماهانه برای او سوخت یارانه ای واریز می شود و می تواند فعالیت خود را آغاز کند.

همانطور که در قسمت مقدمه به آن اشاره شد ، سامانه سپند که مخفف عبارت سامانه پایش ناوگان دانش آموزی است در راستای هماهنگی ، نظارت بیشتر و افزایش امنیت و آرامش خیال والدین راه اندازی شده است.

طبق دستورهای صادر شده رانندگان و شرکت هایی می توانند متقاضی ارائه خدمات حمل و نقل شوند که تایید صلاحیت شوند و از نظر جسمی ، روانی ، اخلاقی و شئونات اسلامی و ... مورد تایید قرار بگیرند. نرخ سرویس ها و قیمت گذاری آن ها هم توسط شورای شهر انجام می شود و نظارت کامل بر این موضوع دارند.

از زمان آغاز این طرح بیش از 1400 شرکت در این سامانه ثبت نام و اعلام آمادگی کرده و بیش از 596 شرکت هم مورد تایید صلاحیت قرار گرفته اند. پس از نهایی شدن ، اطلاعات رانندگان به شهرداری های مناطق ارسال می شوند و آن ها هم بر اساس نیاز و تعداد دانش آموزان هر مدرسه تعیین می کنند که چه تعداد از رانندگان مجاز می توانند در قالب شرکت ها اقدام به سرویس دهی نمایند.

 

برای ثبت نام و خدمات دهی رانندگان باید شرایطی را دارا باشند که در ادامه بیان خواهیم کرد ، مدارک مورد نیاز برای ثبت نام رانندگان:

عکس 4*3 ، گواهینامه ، کارت خودرو ، کارت ملی ، معاینه فنی ، گواهی سلامت ، عدم سوپیشینه ، بیمه نامه شخص ثالث 

ثبت نام رانندگان در سامانه سپند

در این بخش راهنمایی برای چگونگی ثبت نام رانندگان در سامانه سپند آورده ایم و به شرح ذیل است :

1. رانندگان به همراه مدارک اعلام شده در قسمت قبل باید به یکی از دفاتر پیشخوان ، شهرداری ها یا دفاتر امور هماهنگی امور تاکسیرانی در تهران مراجعه نموده و تقاضای خود را ارائه دهند.

2. چنانچه راننده صاحب اصلی وسیله نقلیه نمی باشد باید از طریق دفاتر پیشخوان ، شهرداری ها یا شرکت های حمل و نقل در سامانه سپند اطلاعات مالک خودرو ( نام و نام خانوادگی  ،کد ملی ، شماره تماس ، شماره شبای مالک خودرو و ... ) را ثبت کند.

3. پس از تایید صلاحیت ، معادل ریالی سهمیه تعیین شده برای سرویس های مدارس به حساب شبای مالک خودرو واریز خواهد شد و فرد می تواند شروع به کار نماید.

 

نحوه ثبت نام رانندگان در سامانه سپند

1. رانندگانی که واجد شرایط هستند و تمایل به ثبت نام در سامانه سپند دارند ، روی لینک زیر کلیک کرده و پس از باز صفحه روی گزینه ورود کلیک کرده و سپس از منو باز شده گزینه " ثبت نام راننده " را انتخاب کنید.

 

2. در این صفحه باید اطلاعات خود را وارد کرده و آن را ثبت کنید.

 



:: برچسب‌ها: سامانه سپند ,
:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

کنکور سراسری 1402 نوبت دی ماه در روز های 29 و 30 دی ماه 1402 و نوبت تیرماه در اوسط تیرماه برگراز می شود. داوطلبان باید چند روز قبل از برگزاری آزمون با وارد شدن به سایت سازمان سنجش آموزش کشور ، کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند تا از آدرس محل برگزاری آزمون خود مطلع شوند. یکی از سوالاتی که داوطلبان در روزهای نزدیک به برگزاری کنکور میپرسند این است که نداشتن کارت ملی برای کنکور 1402 مشکلی ایجاد می کتد و آیا کارت ملی سره جلسه کنکور لازم است ؟ در ادامه توضیحاتی در نداشتن کارت ملی برای کنکور سراسری ارائه خواهیم کرد.

ایا برای جلسه کنکور کارت ملی لازم است

داوطلبین چند روز قبل از برگزاری کنکور باید نسبت به گرفتن کارت ورود به جلسه کنکور سراسری اقدام کنند‌
دریافت این کارت برای همه داوطلبین الزامی است

برای آشنایی با نحوه گرفتن کارت ورود به جلسه روی لینک زیز کلیک کنید.

کارت ورود به جلسه کنکور 1400

و بدون داشتن کارت ورود به جلسه امکان حضور در کنکور سراسری ندارند.

در توضیحات کارت ورود به جلسه نوشته شده

که روز آزمون داشتن کارت ملی یا شناسنامه عکس دار در کنار کارت ورود به جلسه باید همراه شرکت کنندگان باشد.

پس در نتیجه در روز آزمون سراسری باید کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی عکس دار همراه داوطلبین عزیز باشد.

موضوعی که بعضی از داوطلبین نگران کرده است :

سوالی که به وجود آمده این است که داوطلب ممکن است نه کارت ملی هوشمند داشته باشد و نه شناسنامه عکس دار یا شناسنامه اش گم شده.

در این باره نیاز نیست نگران باشید در مواقع حساس همراه داشتن دفترچه بیمه می تواند مشکل شما را رفع کند.

اما توجه داشته باید که دفترچه بیمه آخرین گزینه برای ارائه است، الویت اول شما همراه داشتن کارت ملی و شناسنامه می باشد.

ثبت نام کنکور سراسری به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود. افرادی که قصد شرکت در این رقابت را داند در وهله اول باید زمان ثبت نام کنکور سراسری وارد سایت ثبت نام شده و با اطلاع کامل از جزئیات ثبت نام، اقدام به تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری نمایند.

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری داشتن اطلاعات فردی شناسنامه ای داوطلب اعم از کدملی، شماره شناسنامه، سری و سریال شناسنامه و همچنین مشخصات تحصیلی می باشد. بسیاری از شرکت کنندگان کنکور سراسری تاکنون برای عکسدار کردن شناسنامه و دریافت کارت ملی اقدامی انجام ندادند و با نزدیک شدن به زمان ثبت نام کنکور سراسری نگران هستند که مبادا نداشتن کارت ملی و شناسنامه عکسدار برای ثبت نام کنکور آنان را با مشکل مواجه کند. با مطالعه این مقاله مطلع می شوید که آیا برای کنکور شناسنامه باید عکسدار باشد یا خیر.

 

آیا داشتن کارت ملی برای ثبت نام کنکور سراسری الزامی است؟

ثبت نام کنکور سراسری در آبان و فروردین ماه صورت می گیرد. واجدین شرایط ثبت نام کنکور می بایست در موعد مقرر وارد سایت سنجش شده و پس از مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور سراسری اقدام به تکمیل فرم ثبت نام کنکور نمایند. یکی از اطلاعات لازم و ضروری که هنگام ثبت نام کنکور سراسری داوطلب می بایست وارد فرم ثبت نام نمایند، کدملی خود می باشد.

 

کدملی در کارت ملی افراد یادداشت شده از این جهت است که داشتن کارت ملی برای ثبت نام کنکور سراسری امری ضروری به شمار می رود. تمامی اتباع ایرانی بالای 15 سال تمام که شرایط دریافت کارت ملی را دارند برای دریافت این کارت باید به اداره ثبت احوال محل سکونت خود مراجعه کرده و اقدام به تکمیل مراحل لازم برای صدور کارت ملی نمایند. همچنین داوطلبان ایرانی ساکن خارج از کشور نیز برای دریافت کارت ملی باید به کنسولگری های ایران مراجعه کرده و از این طریق اقدام نمایند.

 

همانطور که می دانید عمده شرکت کنندگان کنکور سراسری را افراد بالای 18 سال تشکیل می دهند بنابراین معمولا این افراد اقدام به دریافت کارت ملی کرده و هنگام ثبت نام کنکور سراسری می توانند از روی کارت ملی خود کدملی داوطلب را یادداشت نمایند. شماره شناسنامه و کدملی متولدین سال 68 به بعد با هم یکسان می باشد. بنابراین آن دسته از افرادی که پس از سال 68 متولد شده و هنوز کارت ملی خود را دریافت نکردند زمان ثبت نام کنکور می توانند شماره شناسنامه خود را در بند مربوط به کدملی داوطلب وارد نمایند.

بیشتر بخوانید: دفترچه ثبت نام کنکور

 

آیا داشتن شناسنامه عکسدار برای ثبت نام کنکور سراسری الزامی است؟

آیا داشتن شناسنامه عکسدار برای ثبت نام کنکور سراسری الزامی است؟ یکی دیگر از سوالاتی است که هنگام ثبت نام کنکور ذهن داوطلبان را به خود مشغول می سازد. برای رسیدن به پاسخ این سوال بهتر است ابتدا از مراحل ثبت نام کنکور دی مطلع گردد. برای ثبت نام کنکور سراسری انجام چندین مرحله کلی الزامی است که عبارتند از: مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور، آماده سازی مدارک لازم برای ثبت نام کنکور، پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری، تکمیل فرم ثبت نام کنکور و دریافت کدرهگیری و شماره پرونده ثبت نام.

 

از مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری داشتن سریال کارت اعتباری ثبت نام کنکور، داشتن یک قطعه عکس مناسب، داشتن مشخصات شناسنامه، تحصیلی و محل سکونت فرد می باشد. با مطالعه این مقاله تا این قسمت کاملا واضح است که در هیچ یک از مراحل ثبت نام کنکور سراسری فرد به شناسنامه عکسدار نیاز ندارد. بنابراین می توان گفت داشتن شناسنامه عکسدار برای ثبت نام کنکور سراسری الزامی نیست.



:: برچسب‌ها: کنکور سراسری ,
:: بازدید از این مطلب : 379
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

بودجه بندی دروس عمومی کنکور 1402

دروس عمومی شامل درس های زبان و ادبیات فارسی ، فرهنگ و معارف اسلامی ، زبان عربی و زبان انگلیسی هستند. این دروس تا کنکور 1401 ، 100 سوال آزمون را به خود اختصاص می دادند و هر درس شامل 25 سوال بود اما از کنکور 1402 به بعد به طور کامل حذف شده اند و هیچ سوالی از آنها مطرح نمی شود.

 

بیشترین تعداد دفترچه، مختص داوطلبان گروه آزمایشی علوم‌ تجربی است؛ تعداد دفترچه سوالات داوطلبان این گروه آزمایشی با احتساب بهیاری ۴ دفترچه است. تعداد دفترچه سوالات این گروه نسبت به کنکور ۱۴۰۱ (آخرین دوره ای که کنکور به شیوه گذشته برگزار شد و تغییرات بر آن اعمال نشده بود) افزایش یافته است؛ تعداد دفترچه‌های داوطلبان گروه علوم‌تجربی در کنکور ۱۴۰۱ با احتساب دفترچه بهیاری، ۳ دفترچه بود.

دفترچه شماره یک گروه علوم‌ تجربی شامل ۴۵ سوال زیست‌ شناسی است که داوطلبان باید در مدت‌زمان ۴۵ دقیقه به سوالات طراحی‌ شده پاسخ دهند. تعداد سوالات زیست‌ شناسی نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ نسبت به کنکور ۱۴۰۱، ۵ مورد کاهش یافته است. اگرچه تعداد سوالات کمتر شده اما مدت‌زمان پاسخگویی به پرسش‌ ها افزایش یافته است. 

دفترچه شماره ۲ گروه آزمایشی علوم‌تجربی شامل ۳۰ سوال فیزیک و ۳۵ پرسش شیمی می‌شود و مدت زمان درنظر گرفته شده برای پاسخ به این پرسش‌ها ۷۵ دقیقه است. تعداد این سوالات نسبت به کنکور گذشته هیچ تغییری نکرده است.

همچنین دفترچه شماره ۳ گروه آزمایشی علوم‌ تجربی شامل ۴۵ سوال می‌شود که متعلق به دروس ریاضی و زمین‌ شناسی است؛ تعداد تفکیک شده این سوالات به ترتیب ۳۰ و ۱۵ مورد است. داوطلبان برای پاسخ به این سوال‌ ها، ۶۰ دقیقه فرصت دارند. 

داوطلبانی که بهیاری را انتخاب کرده باشند، باید به سوالات دفترچه چهارم که شامل ۳۰ پرسش است، پاسخ دهند. مدت‌زمان پاسخ به این پرسش‌ ها، ۲۰ دقیقه درنظر گرفته شده است.تعداد سوالات بهیاری در کنکور ۱۴۰۱، ۳۵ مورد بود.

 
 

بودجه بندی دروس اختصاصی کنکور تجربی 1402

تعداد سوالات کنکور سراسری تجربی 170 سوال می باشد که متقاضیان باید در مدت 175 دقیقه به آن ها پاسخ دهند. در ادامه به تعداد سوالات هر کدام از سرفصل های امتحانی و تخصصی کنکور تجربی 1402 اشاره کرده ایم : درباره بودجه بندی کنکور سال 1402 مطالب زیر رابخوانید.

  • زمین شناسی : 25 سوال
  • ریاضی : 30 سوال
  • زیست شناسی : 50 سوال
  • فیزیک : 30 سوال
  • شیمی : 35 سوال
  • بهیاری : 50 سوال

در ادامه برای اطلاع از این که کدام مباحث هر سال بیشترین سوالات را به خود اختصاص داده و کدام مباحث از نظر طراح سوال بی اهمیت تر بوده اند، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا از بودجه بندی کنکور سراسری ۱۴۰۲ در تمامی گروه های آزمایشی مطلع گردید.

 

اهمیت بودجه بندی کنکور ۱۴۰۲

بودجه بندی کنکور 1402 را در اصل می توان نگاهی به گذشته کنکور سراسری دانست که براساس آن داوطلب می تواند از مباحث مورد سوال در کنکور سال های گذشته و همچنین تعداد سوالات طراحی شده از هر مبحث مطلع شود. بررسی بودجه بندی کنکور سال های گذشته بعث می شود تا فرد بداند که پس از ثبت نام در کنکور سراسری کدام مباحث اهمیت بالاتری داشته و لازم است تا زمان بیشتری صرف آن گردد.

 

کنکور سراسری از سال 98 دچار تغییرات گسترده ای شد. یکی از این تغییرات، طراحی سوالات کنکور بر مبنای نظام جدید بود. زیرا داوطلبان نظام جدید (6-3-3) از سال 98 می توانستند اقدام به ثبت نام در کنکور سراسری نمایند. سازمان سنجش که مجری برگزاری این ماراتن نفس گیر محسوب می شود از سال 98 باید کنکور سراسری را طوری اداره می کرد تا داوطلبان نظام جدید و داوطلبان پشت کنکوری می توانستند بدون مشکلی در این آزمون شرکت کنند.

 

به عبارتی می توان گفت کنکور نظام جدید از سال 98 برگزار گردید و اکنون برای چهارمین سال متوالی قرار بر این است که این آزمون بر مبنای نظام جدید برگزار شود. تمامی افرادی که شرایط ثبت نام در کنکور سراسری را دارند باید فارغ از نظام و سال فارغ التحصیلی شان خود را براساس منابع کنکور سراسری نظام جدید برای کنکور ۱۴۰۲ آماده کنند.

بودجه بندی زمین شناسی کنکور تجربی 
مباحث تعداد سوالات در کنکور 1401
زمین شناسی ایران 3
پویایی زمین 3
سلامت 4
سازه های مهندسی 3
منابع آب و خاک 4
منابع معدنی، زیربنایی تمدن و توسعه صنعتی 3
آفرینش کیهان و تکوین 5

 

بودجه بندی زیست کنکور 
پایه تحصیلی مباحث تعداد سوالات در کنکور 1401
 

 

پایه دهم

فصل اول 0
فصل دوم 3


:: برچسب‌ها: کنکور 1402 ,
:: بازدید از این مطلب : 391
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

شورای عالی انقلاب به منظور پاسداشت جانبازان و ایثارگران، تسهیلات و مزایایی را تحت عنوان سهمیه ایثارگران در کنکور 1402 را برای ایشان در نظر گرفته است. سهمیه مذکور به دو دسته ایثارگران 5 و 25 درصدی تقسیم می گردد.

ایثارگران 5 و 25 درصدی هر کدام به ترتیب 5 و 25 درصد ظرفیت هر کد رشته محل را به خود اختصاص داده که بدیهی است تاثیری که ایثارگران 25 درصدی با توجه ظرفیت بیشتری که در کنکور داشته شانس قبولی افراد را افزایش می دهد اما لازم است داوطلبان به این نکته واقف باشند که شرایط و ضوابطی به منظور استفاده از این سهمیه برای داوطلبان قرار داده شده است که آگاهی از آنان ضروری می نماید.

در ادامه به بررسی جزئیات سهمیه ایثارگران چیست و تاثیری که در کنکور سراسری دارد می پردازیم تا مخاطبان آن را مطالعه نموده و با دریافت مشاوره صحیح احتمال قبولی خود را در کنکور 1402 افزایش دهند.

 

مشمولان سهمیه ایثارگران 25 درصدی در کنکور ۱۴۰۲

25 درصد ظرفیت هر کد رشته محل در کنکور سراسری سال تحصیلی ۱۴۰۲ به دارندگان سهمیه ایثارگران 25 درصدی که شرایط استفاده از این سهمیه را دارند، اختصاص دارد. این سهمیه تنها شامل افرادی است که در یکی از گروه های زیر قرار دارند:

 

  1. همسر و فرزندان شهدا و جاوید الاثر
  2. آزادگان و همسر و فرزندان آنان
  3. جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان

 

پراکندگی تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری و دارندگان سهمیه 25 درصد در گروه های آزمایشی مختلف در کنکور سال گذشته به شرح زیر می باشد:
 

تعداد ایثارگران 25 درصدی در کنکور تجربی 1401
ایثارگران 25 درصد 13512
تعداد کل شرکت کننده ها 510083
نسبت دارندگان سهمیه ایثارگران 25 درصد به کل شرکت کننده های گروه تجربی 2/6 درصد

 

در جدول زیر تعداد ایثارگران 25 درصدی در کنکور ریاضی سال 1401 قرار داده شده است.

 

تعداد ایثارگران 25 درصدی در کنکور ریاضی 1401
ایثارگران 25 درصد 1250
تعداد کل شرکت کننده ها 132452
نسبت دارندگان سهمیه ایثارگران 25 درصد به کل شرکت کننده های گروه ریاضی 0/9 درصد

 

در جدول زیر تعداد ایثارگران 25 درصدی در کنکور انسانی سال 1401 قرار داده شده است.

 
تعداد ایثارگران 25 درصدی در کنکور انسانی 1401
ایثارگران 25 درصد 4704
تعداد کل شرکت کننده ها 375869
نسبت دارندگان سهمیه ایثارگران 25 درصد به کل شرکت کننده های گروه انسانی 1/3 درصد 

 

در جدول زیر تعداد کل شرکت کننده ها و نسبت دارندگان سهمیه ایثارگران 25 درصد به کل شرکت کننده های گروه هنرقرار داده شده است.

همه متقاضیای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ باید در زمان ثبت نام، با توجه به شرایطی که دارن، یکی از سهمیه های دفترچه رو انتخاب و در فرم اینترنتی ثبت نام وارد کنن. همون طوری که در دفترچه ثبت نام کنکور نوشته شده یکی از سهمیه های موثر در انتخاب رشته کنکور 1402، سهمیه ایثارگران است که به دو دسته سهمیه ایثارگران 25 و سهمیه ایثارگران 5 درصدی تقسیم شده.

 

هر داوطلب در گروه مربوط به سهمیه خودش قرار می گیره و نسبت به افراد اون گروه سنجیده میشه و چون این سهمیه ها تاثیر مثبتی در انتخاب رشته و قبولی داوطلب دارن، مورد استقبال و توجه خیلی از داوطلبان کنکور قرار می گیرن. با توجه به مطالبی که گفته شد و همچنین برای راهنمایی بهتر داوطلبای آزمون کنکور 1402 در این مقاله در مورد مشمولان سهمیه ایثارگران و تاثیر سهمیه ۵ درصدی و ۲۵ درصدی ایثارگران در کنکور سراسری ۱۴۰۲ توضیح داده شده.

 

مشمولان سهمیه ایثارگران 25 درصدی در کنکور ۱۴۰۲

تاثیرگذار ترین سهمیه کنکور سراسری، سهیه ایثارگران 25 درصده! از 100 درصد ظرفیت هر رشته محل 25 درصد به داوطلبای سهمیه ایثارگران بیست و پنج درصدی اختصاص پیدا می کنه. اما استفاده از این سهمیه نیازمند داشتن یک سری شرایط خاصه. داوطلبایی می تونن از این سهمیه ۲۵ درصدی استفاده کنن که همه شرایطی که در ادامه گفته میشن رو داشته باشن:

 

جزو یکی از این 3 گروه باشه:

 

  1. همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر.
  2. آزادگان و همسر و فرزندان آنان.
  3. جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان.

 

سهمیه اش از طرف ارگانش تایید شده باشه.

 

حداقل 70 درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته محل رو آورده باشه.

 

اگه سهمیه بیست و پنج درصدی ایثارگران توسط داوطلبان مشمول این سهمیه تکمیل نشه ظرفیت خالی باقی مونده، اول به سهمیه 5 درصدی ایثارگران که شرایط و حد نصاب لازم رو داشته باشن اختصاص داده میشه و اگه باز هم این ظرفیت خالی بمونه، به داوطلبای سهمیه آزاد اختصاص پیدا می کنه.

سهمیه ایثارگران چیست

کنکور سراسری شامل 5 سهمیه اصلی است که عبارتند از سهمیه منطقه یک ، منطقه دو ، منطقه سه ، سهمیه ایثارگران که از دو نوع 5 درصدی و 25 درصدی تشکیل شده است. هدف از ایجاد سهمیه های مختلف در کنکور سراسری و دسته بندی کردن داوطلبان در یکی از این سهمیه ها ، توزیع عادلانه ظرفیت دانشگاه ها در میان سهمیه هاست به طوری که برای سهمیه های پر داوطلب تر ، ظرفیت بیشتری از دانشگاه ها اختصاص داده می شود.

اما برای سهمیه ایثارگران 5 درصدی و 25 درصدی ظرفیت ویژه ای در نظر گرفته می شود و در واقع داوطلبانی که از این سهمیه بهره مند هستند ، شانس بیشتری برای قبولی در دانشگاه دارند.

مرتبط بخوانید : تاثیر سهمیه ایثارگران در دانشگاه فرهنگیان

 

 
 

کدام دسته از داوطلبان واجد شرایط سهمیه ایثارگران هستند

همانطور که گفته شد ، سهمیه ایثارگران شامل دو دسته 5 و 25 درصدی است که دارندگان سهمیه 25 درصد ایثارگران به شرح زیر هستند :

  • جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آن ها
  • آزادگان و همسر و فرزندان آن ها
  • همسر و فرزندان شهدا و مفقود الاثران
احتمالا این را هم بپسندید  رتبه 1300 سهمیه ایثارگری - با رتبه 1300 سهمیه ایثارگری کجا قبول میشویم؟

همچنین داوطلبانی که دارای سهمیه 5 درصد ایثارگران هستند ، به شرح زیر می باشند :

  • جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آن ها
  • همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه

 

 تاثیر سهمیه ایثارگران در کنکور چیست

5 درصد ظرفیت هر رشته ای در هر دانشگاهی به داوطلبانی اختصاص دارد که از سهمیه 5 درصد ایثارگران بهره مند هستند. همچنین 25 درصد ظرفیت پذیرش رشته محل ها به دارندگان سهمیه 25 درصد ایثارگران تعلق دارد. در مجموع از کل ظرفیت دانشگاه ها ، 30 درصد ظرفیت دانشگاه ها به سهمیه ایثارگران داده می شود و در نتیجه داوطلبانی که این سهمیه را دارند به نسبت داوطلبان سهمیه مناطق شانس قبولی شان بیشتر است.

مرتبط بخوانید : فرق سهمیه رزمندگان با ایثارگران

نحوه استفاده از سهمیه ایثارگران در کنکور

اگر سهمیه ایثارگران دارید ، برای استقاده از سهمیه خود در کنکور باید در زمان ثبت نام کنکور سراسری که در بهمن ماه می باشد ، به سازمان مربوطه مراجعه نمایید و کد پیگیری سهمیه خود را دریافت کنید. سپس لازم است این کد را در فرم ثبت نام آزمون سراسری درج نمایید تا سهمیه برای شما اعمال شود. در صورت عدم درج کد در فرم ثبت نام ، سهمیه منطقه برای داوطلب در نظر گرفته خواهد شد.

پس از آنکه سهمیه برای شما اعمال شد ، در زمان اعلام نتایج کنکور در کارنامه کنکور شما دو رتبه در سهمیه درج خواهد شد که یک رتبه مربوط به رتبه در سهمیه منطقه شما و یک رتبه نیز رتبه در سهمیه ایثارگری شماست. شما در صورتی می توانید با استفاده از رتبه در سهمیه ایثارگری انتخاب رشته کنید که 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد آن رشته محل را به دست آورید و در غیر این صورت ، باید با رتبه در سهمیه منطقه خود انتخاب رشته را انجام دهید.



:: برچسب‌ها: ایثارگزان و سهمیه کنکور ,
:: بازدید از این مطلب : 402
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

امروزه بسیاری از فارق التحصیلان در رشته های مختلف به دنبال اطلاع از شرایط  سنی استخدام آموزش و پرورش، هستند چرا که فرهنگیان آموزش و پرورش و معلمان ساعات کمتری نسبت به کارمندان مشغول کار هستند و همچنین از حقوق بازنشستگی برخوردارند. در ضمن معلمان در سه ماه تابستان و تعطیلات عید نیازی به حضور در مدرسه ندارند ولی همچنان در مدت تعطیلات نیز حقوق خود را دریافت می کنند. علاوه بر این افراد فرهنگی از عیدی سالانه، بیمه درمانی، پاداش و مزایای دیگری بهره مند می شوند.

به همین دلیل بسیاری از افراد علاقه مند به استخدام در آموزش و پرورش می باشند و در آزمون های سالانه آن شرکت می کنند تا در این سازمان استخدام شوند. اما برای این کار شرایطی وجود دارد که در دفترچه پیش از ثبت نام بیان می شود و حتی در صورت نداشتن فقط یکی از شروط فرد نمی تواند در آزمون استخدامی این سازمان ثبت نام نماید. بنابراین اگر شما هم جزء افرادی هستید که به شغل معلمی علاقه دارید و یا می خواهید با عناوین دیگر در این سازمان مشغول به کار شوید باید از شرایط استخدام آموزش و پرورش اطلاع داشته باشید.

شرایط سنی معلم شدن در دانشگاه فرهنگیان

معلم شدن ، خواسته و آرزوی بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری است. اولین و مهم ترین راه برای رسیدن به شغل معلمی و تحصیل در دانشگاه فرهنگیان ، شرکت در کنکور سراسری در یکی از پنج زیرگروه آزمایشی می باشد.

داوطلبان برای ورود به دانشگاه فرهنگیان ، علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی تعریف شده در دفترچه راهنما ثبت نام کنکور سراسری ، باید دارای شرایط اختصاصی ثبت نام در این دانشگاه نیز باشند. شرایط اختصاصی ورود به دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی در دفترچه راهنما ثبت نام این آزمون درج شده و به داوطلبان اطلاع رسانی می گردد.

 

از مهم ترین شرایطی که برای ورود به دانشگاه فرهنگیان تعریف شده است ، شرط سنی است. از آنجایی که شرایط سنی معلم شدن در طول سال های اخیر دستخوش تغییرات بسیاری شده است، به یکی از موضوعات چالش برانگیز برای داوطلبان تبدیل گشته است.

شرط سنی تا قبل از کنکور سراسری 92 ، 24 سال تمام بود که پس از این آزمون و با ایجاد تغییرات ، شرط سنی معلم شدن در دانشگاه فرهنگیان به 22 سال کاهش پیدا کرد. مجدد دانشگاه فرهنگیان در سال 96 اعلام کرد که قصد کاهش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان را تا 20 سال دارد. این تغییر به دلیل اعتراضات داوطلبان عملی نشد.

در حال حاضر متقاضیانی که قصد دارند با شرکت در کنکور سراسری، وارد دانشگاه فرهنگیان شوند ؛ باید در بدو ورود به این دانشگاه دارای سن 24 سال تمام باشند. به عبارتی دقیق تر متولدین 1377/07/01 به بعد مجاز به انتخاب کد رشته محل های دانشگاه فرهنگیان هستند.

تغییر شرایط سنی معلم شدن در دانشگاه فرهنگیان

تنها ملاکی که برای کنکور سراسری و ورود به دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته می شود ، سن داوطلب مطابق مندرجات شناسنامه اش می باشد. شرایط سنی معلم شدن در دانشگاه فرهنگیان فقط وابسته به سن شناسنامه ای داوطلب است و به هیچ عنوان قابل تغییر نیست. بنابراین با این توضیحات سوابقی همچون خدمت سربازی و یا دیگر سوابق تحصیلی به حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان اضافه نمی شود.

لازم است اشاره ای نیز داشته باشیم اگر داوطلبی بخواهد با تقلب ، سن خود را در مدارک هویتیش دستکاری کرده و تغییر دهد ، در هر مرحله ای از کنکور سراسری که باشد، قبولی او لغو خواهد شد.

مون استخدامی وزارت آموزش و پرورش زیر نظر سازمان استخدامی و اداری کشور و توسط سازمان سنجش برگزار می شود. این آزمون سالیانه یکبار برگزار می شود و داوطلبان متقاضی می بایست از شرایط استخدام آموزش و پرورش مطلع باشند و در صورتی که واجد شرایط بودند در مهلت تعیین شده از سوی سازمان سنجش در پذیرش فرهنگیان سال جاری ثبت نام کرده و در آزمون شرکت کنند.

لذا در این مقاله برای داوطلبانی که علاقه مند به استخدام در آموزش و پرورش و ورود به حرفه دبیری هستند، به تفکیک شرایط عمومی ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ ​و همچنین شرایط اختصاصی استخدام دبیری و فرهنگیان در سال 1402 بیان شده است.

 

شرایط عمومی ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402

همانطور که پیش از این اشاره شده است داوطلبان برای ثبت نام در رشته های آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید پیش از آغاز فرآیند نام نویسی، شرایط تعیین شده را بررسی کرده و در صورتی که واجد شرایط عمومی استخدام در دستگاه های دولتی و شرایط اختصاصی استخدام در آموزش و پرورش باشند، می توانند در آزمون ثبت نام کنند.

 

در هر دوره از استخدام دبیری آموزش و پرورش، شرایط استخدام فرهنگیان با انتشار دفترچه راهنمای آزمون اعلام می شود. داوطلبان متقاضی آزمون سال جاری می توانند با دانلود دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۲​، از جزئیات شرایط عمومی و اختصاصی این آزمون مطلع شوند.

 

با توجه به انتشار دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1402، شرایط عمومی استخدام فرهنگیان در سال جاری را با استناد به دفترچه راهنمای سال ۱۴۰۲ ارائه داده ایم. خاطر نشان می شود به محض انتشار اصلاحیه دفترچه استخدامی آموزش و پرورش سال 1402 ​و در صورت تغییر شرایط عمومی، این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

داشتن تابعیت ایران 

اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان موجود در قانون اساسی

التزام به قانون جمهوری اسلامی ایران 

انجام دوره خدمت یا معافیت قانونی برای داوطلبان آقا 

داشتن سلامت جسمانی برای انجام کاری که استخدام می شوند. 

نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و دخانیات و نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر 

نداشتن ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی 

داوطلبان نباید جزو نیروهای خرید خدمت دستگاه های اجرایی و یا بازنشسته باشند. 

داشتن حداقل 20 سال تمام و داشتن حداکثر 40 سال تمام (لیسانس و فوق لیسانس) 

 

متقاضیان آزمون استخدامی آموزش و پرورش می بایست با بررسی رشته های شغلی مورد نیاز آموزگار ابتدایی و استثنایی در سال 1402، رشته شغلی مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس برای بررسی شرایط اختصاصی آن ارگان اقدام کنند.



:: برچسب‌ها: استخدام اموزش و پرورش ,
:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

یکی از آزمون های پر متقاضی کشور که برای چندین ارگان برگزار می شود ، آزمون استخدامی می باشد. به جرات می توان گفت که اکثر داوطلبان و ظرفیت این آزمون به آموزش و پرورش تعلق دارد. معمولا فارغ التحصیلان رشته های مختلف ، علاقه بسیار زیادی به ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۹۸ دارند تا از این طریق وارد شغل معلمی شوند . 

بدون شک اغلب داوطلبان مطلع سهمیه هایی سبب تاثیرگذاری بر روی نتایج آزمون آن ها می شود اگاه هستند، لیکن ممکن است برخی از داوطلبان از همه سهمیه های موجود و اثر بخش بر روی کارنامه کنکور اطلاعی نداشته باشند.

سهمیه های موثرآزمون استخدامی آموزش و پرورش

می توان گفت دارا بودن این شرایط خاص و سهمیه های موثر ، سبب قرارگیری داوطلب در موقعیت بهتری می باشد و از جهاتی پذیرش وی مقداری راحت تر خواهد شد. در واقع سهمیه های ذکر شده جزو سهمیه های خاص محسوب می شوند که این سهمیه مستقیما روی رتبه کسب شده داوطلب موثر نیست اما این دسته از داوطلبان در مجموعه ای جداگانه ارزیابی خواهند شد. به بیانی دیگر ، ظرفیت های موجود در یک کدرشته محل ،به متقاضیان با سهمیه های ذکر شده نیز اختصاص خواهد یافت.

لازم است بگوییم که ۲۵ درصد جذب نیرو به ایثارگران ، ۵ درصد نیز به رزمندگانی اختصاص می یابد که ۶ ماه سابقه حضور در مناطق عملیاتی دارند و ۳ درصد نیز سهمیه مربوط به معلولان می باشد.در این مقاله درباره سهمیه های آزمون استخدامی آموزش و پرورش صحبت خواهد شد.

 

انواع سهمیه های آزمون استخدامی آموزش و پرورش

تعداد کثیری از داوطلبان این آزمون ، دارای سهمیه هایی می باشند که این سهمیه های موثر (بر اساس قوانین تصویب شده از سوی مراجع مربوطه) در هنگام ثبت نام و در فرم پیش نویس مربوط به آن باید وارد شود. از جمله سهمیه ها و امتیازات این آزمون برای داوطلبین واجد شرایط می توان به : امتیاز داوطلبان بومی ، سهمیه ایثارگران و سهمیه معلولین اشاره کرد.

 

مشمولین سهمیه های آزمون استخدامی آموزش و پرورش

همانطور که قبلا ذکر کردیم ،داوطلبان برای استفاده از سهمیه های خود می بایست آن را در فرم پیش نویس خود در بازه زمانی ثبت نام  وارد نمایند که برای این منظور می بایست شماره سریال مربوط به آن را در فیلد مربوطه به ثبت برسانند. در ادامه به مشمولین سهمیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش خواهیم پرداخت.

ایثارگران سهمیه ۵ درصد :

سهمیه ۵ درصدی ایثارگران
۱. رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
۲. همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
۳. فرزندان آزادگان در اسارت کمتر از ۱ سال

۴. فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد(۲۵%)

افراد مشمول استفاده از سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 

سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی به گروه خاصی از افراد جامعه تعلق می گیرد. این افراد به راحتی می توانند با دریافت راهنمایی از جانب کارشناسان باتجربه مشاور گروپ، در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی پذیرش پیدا کنند. افرادی که می توانند از سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی استفاده کنند شامل موارد زیر می شوند:

ایثارگران سهمیه 25% درصدی: شامل جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا، همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر، خواهر و بردار شهید و در نهایت همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال و بالای یک سال اسارت می شود.

ایثارگران سهمیه 5 درصد: شامل فرزندان آزادگان کمتراز 1 سال اسارت، فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد، رزمندگان با سابقه حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها و در نهایت همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها می شود.

داوطلبان باید به یاد داشته باشند برای تایید مدت حضور داوطلبانه در جبهه ها به معاونت نیروی انسانی هر یک از رده های نیروهای مسلح در مورد رزمندگان، معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در مورد جهادگران و معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستعضعفین مراجعه کنند.

شرایط استفاده از سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 

استخدام افرادی که قصد استفاده از سهمیه 25 درصد ایثارگران را دارند، طبق شرایط و ضوابط خاصی صورت می گیرد. این افراد باید مطابق با مقررات جاری و همچنین هماهنگی با بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ثبت نام خود اقدام کنند.

با توجه به هماهنگی های انجام شده با مراکز ذکر شده، سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی  برای افراد مشمول سهمیه 25 درصدی مشخص شده است و از دیگر سهمیه ها تفکیک شده است. این افراد برای استفاده از این سهمیه ملزم هستند شغل محل های مشخص شده در سهمیه ایثارگران را انتخاب کنند.



:: برچسب‌ها: آزمون استخدامی آموزش و پرورش ,
:: بازدید از این مطلب : 412
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

دانشجویان در تمام دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم ، پیام نور ، پردیس خودگردان ، غیر انتفاعی ، آزاد و علمی کاربردی پیش از شروع هر ترم و برای وارد شدن به ترم جدید ، باید دروسی را که قرار است در آن ترم بگذرانند ، انتخاب کنند. انتخاب واحد به صورت اینترنتی انجام می گیرد و دانشجو موظف است که با رعایت دروس پیش نیاز و هم چنین در نظر گرفتن معدل ، مطابق زمانبندی که دانشگاه اعلام می کند ، با مراجعه به پروتال دانشجویی خود اقدام به انتخاب واحد کند. در ادامه می خواهیم بدانیم که شرایط انتخاب واحد چیست و چه نکاتی را آن باید رعایت کنیم. مطلب را تا انتها مطالعه کنید و اگر سوالی داشتید ، می توانید در بخش نظرات بپرسید.

احتمالا تا حالا در مقطع دبیرستان تحصیل می کردید و همیشه درس هاتون مشخص بودند و فقط مرتب می رفتید سر کلاس و آخر ترم امتحان می دادید. اما در دانشگاه مسئله متفاوته. اینجا شما دانشجو هستید و باید دانش و واحد های درسی دانش?را خودتان بجویید. (به ضمه و فتحه بر روی جیم)

1- شما در دوره کارشناسی حقوق برای اخذ مدرک لیسانس باید 140 واحد درسی را بگذرانید. 140 درس نه، 140 واحد. درس های شما یک واحدی یا دو واحدی و یا سه واحدی هستند. اغلب دانشجویان در 8 ترم تحصیلی (4سال) این واحد ها را می گذرانند ولی برخی 9 یا 10 ترمه می شوند و برخی هم زودتر از موعد و در 7 یا 6 ترم دوره کارشناسی را به پایان می رسانند.

2- شما اختیار دارید در هر نیم سال(ترم)، هر درسی را که مایل هستید اخذ نمایید. فقط این اختیار توسط قانون پیش‌نیاز و ترم ورود آنقدر محدود می شود که تقریبا هیچ اختیاری ندارید.? پس علی الحساب 2 محدودیت دارید؛ 1) لیست درس هایی که باید در طول دوره کارشناسی اخذ نمایید، در کانال قرار خواهد گرفت. هر درسی را در هر ترمی که مایل به اخذ آن باشید، می توانید بر دارید. فقط باید درس دیگری که در جلوی اسم آن نوشته شده را در ترم قبل از آن پاس کرده باشید. (مثلا جلوی حقوق کار نوشته “پیش نیاز : مقدمه علم حقوق. یعنی تا زمانی که درس مقدمه علم حقوق را نگذرانده اید نمی توانید حقوق کار را بر دارید.) 2) دانشکده در هر ترم درس هایی که در آن ترم تدریس خواهند شد را به اطلاع همه می رساند و در کانال قرار می گیرد. جلوی هر درس نوشته شده است که ورودی های چه سالی اجازه اخذ آن را دارند. (مثلا اگر نوشته شده “مخصوص ورودی های قبل از 3961” یعنی شما که مهر سال 1396 وارد دانشگاه شده اید و سال بالایی های شما می توانند این درس را بردارند)

https://pasokhbama.com/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D9%88%D8%A7%D8%AD%D8%AF-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA/

3- علاوه بر دو محدودیت قبل، یک محدودیت مهم وجود دارد و آن تعداد نفرات حاضر در کلاس است. (مثلا درس حقوق اداری یک 3 کلاس دارد، که استاد 2 تا از آن ها یکسان است ولی زمان های هر سه کلاس متفاوت است. جلو این اسم این کلاس ها نوشته شده است، “ظرفیت: 45” . یعنی فقط 45 نفری که زودتر ?در سیستم گلستان درس را گرفته و دکمه “اعمال تغییرات” را بزنند موفق به حضور در آن کلاس می شوند. در نتیجه بقیه یا باید ساعت درس یا استاد را تغییر دهند و یا کلا درس را برای ترم بعد بگذارند.) ممکن است بعضا ساعت کلاس ها با هم تداخل داشته باشد و طبیعتا شما نمی توانید مثلا در شنبه ساعت 10-12 همزمان سر دو کلاس باشید. (البته من بودم شد.) امتحانات درس ها هم ممکن است با هم تداخل داشته باشد، در این صورت سیستم گلستان به شما اخطار داده و اجازه نمی دهد درس را بردارید. شما در هر ترم فقط می توانید 20 واحد اخذ کنید، البته اگر معدلتان بالا باشد دانشکده به شما اجازه اخذ 24 واحد در هر ترم را نیز می دهد و اگر خدایی نکرده مشروط شوید، فقط باید 12 واحد اخذ کنید.

4- همه ی این قفل هایی که گفتیم کلید دارند. کلیدشان دست خانم غلامحسینی است. آموزش در صورت درخواست شما می تواند تمام این محدود ها را بردارد و به شما اجازه بدهد که واحد را در سیستم خود بردارید. فقط حواستان باشد وقتی پیش نیاز درسی را نگذاراندید ممکن است سر کلاس نتوانید مطالب را به خوبی یاد بگیرد و یا وقتی دو امتحان هم زمان دارید، دانشکده بیشتر از دو ساعت به شما وقت نمی دهد و ممکن است وقت کم بیاورید.

دانشجویان تمامی مقاطع موظف هستند در زمان تعیین شده برای انتخاب واحد از سمت آموزش دانشکده، با ورود به  انتخاب واحد نمایند (انتخاب واحد دانشجویان ترم اول هر مقطع توسط آموزش انجام می‌شود).

توصیه می‌شود جهت ورود به سامانه سادا و (انتخاب واحد، ارسال درخواست اشتغال به تحصیل و مهمانی و کارآموزی) از استفاده تلفن همراه جدا خودداری کنید.

 

 

آگاهی شما از قوانین آموزشی زیر در زمان انتخاب واحد، لازم است:

  •  تعداد واحدی که باید توسط دانشجو در هر نیمسال تحصیلی اخذ گردد ۱۲ واحد است. در غیر این صورت انتخاب واحد دانشجو حذف می‌گردد (اگر دانشجو ترم آخر باشد و تمامی دروس باقیمانده کمتر از ۱۲ واحد باشند، ایرادی ندارد). حداکثر تعداد واحد مجاز برای اخذ توسط دانشجو ۲۰ واحد درسی است.
  • دانشجو مجاز به اخذ ۲ درس معارف در یک ترم نمی‌باشد (مگر دانشجوی ترم آخر).

  • در صورتی که ظرفیت دروس تخصصی گروه تمام شد، نماینده ورودی لیست اسامی دانشجویان متقاضی اخذ درس (به همراه شماره دانشجویی) را به صورت کتبی به دفتر گروه تحویل دهد و یا به رایانامه مدیرگروه ارسال کند. وضعیت این درخواست‌ها در زمان حذف و اضافه مشخص می‌شوند.

  • دانشجویان به دلیل جلوگیری از تداخل زمانی دروس و امتحانات پایان‌ترم، دروس هر ترم را طبق جدول ترم‌بندی پیشنهادی (چارت) رشته تحصیلی (واقع در سایت گروه)، اخذ نمایند. برنامه‌ریزی دروس در هر نیمسال بر اساس این جدول‌ها انجام خواهد شد.
    تعریف پیش‌نیاز: اگر درسی بر اساس جدول ترم‌بندی (چارت) رشته تحصیلی دارای پیش‌نیاز است، تنها در صورت گرفتن نمره قبولی درس پیش‌نیاز قابل به اخذ آن خواهید بود. (دانشجویان فارغ‌التحصیل مستثنی هستند).
    تعریف هم‌نیاز: اگر درسی در ستون هم‌نیاز تعریف شده‌ است، لازم است درس هم‌نیاز همزمان با درس موردنظر اخذ شود یا نیمسال گذشته اخذ شده باشد. در غیر این صورت، سیستم پیام خطا به شما ارسال می‌کند. هم‌چنین در صورتی که درس هم‌نیاز را به اشتباه حذف نمایید، فارغ‌التحصیلی شما در آینده با مشکل مواجه می‌شود.
    * دانشجویانی که پیش‌نیاز یک درس را اخذ نموده و نمره قبولی اخذ نکرده‌اند، همان درس در انتخاب نیمسال بعدی برای آنها تبدیل به هم‌نیاز می‌شود.

  • شرایط اخذ درس کارآموزی: این شرایط در جدول زمانبندی رشته تحصیلی در سایت گروه قرار داده شده است. هم‌چنین قوانین و فرآیند دریافت معرفی‌نامه در قسمت مقررات کارآموزی آورده شده است.
  • شرایط اخذ درس پروژه: شرایط اخذ این درس و گذراندن آن در قسمت مقررات پروژه پایانی آورده شده است.
  • قانون حذف و اضافه: زمان حذف و اضافه دانشجویان یک هفته پس از اتمام انتخاب واحد است که به صورت دقیق در تقویم آموزشی اعلام می‌شود. در بازه اعلام شده در تقویم آموزشی جهت حذف و اضافه، شما مجاز هستید حداکثر ۳ درس حذف و ۳ درس اضافه کنید.

به طور مثال: درس ساختمان داده، یک آزمایشگاه و شبکه را حذف کردم (۳ درس حذفی) درس برنامخ نویسی موبایل، آزمایشگاه مدار و ریاضی کاربردی را اضافه کردم (۳ درس اضافه). دیگر مجاز به حذف و یا اضافه هیچ درسی نیستم!

  • اگر در زمان انتخاب واحد در سیستم سادا، درسی برای شما در لیست دروس ارائه شده و قابل اخذ آورده نشده است، از داخل combobox موجود، دروس غیرقابل اخذ را انتخاب نمایید. در این صورت لیست دروس غیرقابل اخذ به شما نمایش داده می‌شود و دلیل عدم نمایش هر درس را در مقابل آن مشاهده می‌کنید.

  • در روز پایانی زمان حذف و اضافه، دانشجو موظف به تثبیت انتخاب واحد خود است. به هیچ وجه در بازه زمانی انتخاب واحد، تثبیت را نزنید. چنانچه دانشجویی تثبیت انتخاب واحد را بزند، امکان تغییر انتخاب واحد وجود ندارد. 

  • دانشجویان دوره کارشناسی ناپیوسته که درس کارآفرینی (۲ واحدی) را در دوره کاردانی خود گذارنده‌اند، لازم است این درس را به صورت ۳ واحدی در دوره کارشناسی ناپیوسته نیز بگذرانند.

  • دانشجویانی که رشته تحصیلی کاردانی آنها با مقطع کارشناسی آنها متفاوت است با تشخیص مدیر گروه باید حداقل ۶ واحد دروس جبرانی اخذ کنند. لازم است برای اخذ دروس جبرانی باید شهریه پرداخت نمایند.

 



:: برچسب‌ها: انتخاب واحد ,
:: بازدید از این مطلب : 385
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

جهت دریافت کارت ورود به جلسه المپیاد دانش آموزی صرفا از منوی "ورود دانش آموزان" با استفاده از نام کاربری و رمز عبور دانش آموز استفاده نمائید. در صورت استفاده از منوی "ورود فرهنگیان یا عموم مردم" با خطا مواجه خواهید شد.

برای ورود به جلسه المپیاد علمی، به همراه داشتن کارت ورود به جلسه المپیاد دانش آموزی عکس دار ضروری می باشد. تمامی دانش آموزانی که در المپیاد علمی دانش آموزی ثبت نام نموده اند، برای دریافت کارت ورود به جلسه المپیاد دانش آموزی، باید حداقل 3 روز قبل از برگزاری آزمون به سامانه  my.medu.ir مراجعه نمایند و نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه المپیاد اقدام نمایند.

لازم به ذکر است، محل حوزه امتحانی و زمان دقیق برگزاری آزمون، در کارت ورود به جلسه المپیاد قابل مشاهده است. همچنین آن دسته از داوطلبانی که در مهلت مقرر ثبت نام،‌ موفق به پرداخت هزینه ثبت نام نشده‌اند، ضمن  مراجعه به سامانه و انجام عملیات پرداخت،‌ثبت نام را تکمیل وکارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند.

شرایط ورود به جلسه المپیاد دانش آموزی

جهت ورود به جلسه آزمون المپیاد علمی دانش آموزی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲، داشتن کارت ورود به جلسه عکس‌دار الزامی می باشد. کارت ورود به جلسه آزمون علمی دانش آموزی در المپیاد معمولا ۳ تا ۴ روز قبل از روز برگزاری آزمون توزیع می شود.

دانش آموزانی که در ثبت نام آزمون المپیاد علمی دانش آموزی سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ شرکت کرده اند، باید در زمان مقرر با داشتن کد پیگیری که در زمان ثبت نام دریافت کرده اند، اقدام به دریافت این کارت نمایند.

گفتنی است که در این کارت اطلاعاتی اعم از زمان آزمون و  محل حوزه امتحانی درج شده است.

لازم به ذکر است داوطلبانی که کارت آنها بدون عکس یا مهر مدرسه باشد، اجازه حضور در جلسه آزمون المپیاد دانش آموزی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ را ندارد. اما فعلا با توجه به شیوع ویروس کرونا و غیر حضوری بودن مدارس، تا اطلاع ثانوی فعلا نیاز نیست برای ممهور کردن کارت ورود به جلسه خود، اقدام کنید.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه المپیاد دانش آموزی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

المپیاد های دانش آموزی در یک دوره و بازه زمانی برگزار نمیشه و در حقیقت در سه مرحله برگزار میشن و دانش آموزا باید پیگیر اطلاعیه های وزارت آموزش و پرورش باشن. تا سال گذشته تمامی اطلاعات ثبت نامی و اطلاعیه ها در سایت oly.medu.ir انجام می شد ولی برای سال جاری تمامی مراحل المپیاد از ثبت نام تا اعلام نتایج و ... از طریق سایت my.medu.ir انجام می شه. دانش آموزا می بایست پیگیر اطلاعیه های سایت my.medu.ir باشند تا از زمان انتشار کارت ورود به جلسه آزمون هر دوره با خبر بشن.

آزمون المپیاد دانش آموزی دارای چند مرحله می باشد. زمان دریافت کارت ورود به جلسه المپیاد مرحله اول، مرحله دوم، دوره تابستان و دوره طلایی کشور چند روز پیش از برگزاری آزمون آغاز می گردد و کارت ورود به جلسه المپیاد دانش آموزی از طریق سامانه my.medu.ir  قابل مشاهده و دریافت است.

زمان دقیق دریافت کارت ورود به جلسه المپیاد دانش آموزی از طریق سامانه my.medu.ir منتشر خواهد شد. بر اساس تجربه پیش بینی می کنیم دریافت کارت ورود به جلسه المپیاد مرحله اول اواخر دی ماه امکان پذیر شده و از این طریق در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.

امکان دریافت کارت ورود به جلسه المپیادهای علمی در سال تحصیلی 1402-1401 آغاز گردید. بر این اساس دانش آموزانی که در موعد مقرر با پرداخت هزینه ثبت نام آزمون نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام خود اقدام نموده اند می توانند با وارد کردن کد ملی و رمز عبور خود از طریق سامانه my.medu.ir نسبت به دریافت کارت خود اقدام نمایند. 

کارت ورود به جلسه آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ در مراحل (اول، دوم، دوره تابستانی و دوره طلایی) کشور در بازه های زمانی مختلف و معمولا ۳ روز قبل از زمان برگزاری آزمون المپیاد های علمی انجام می شود، که در ادامه به شرح زمان دریافت کارت ورود به جلسه هر یک از مراحل پرداخته ایم.

مطابق آخرین اطلاعیه منتشر شده در سامانه المپیاد دانش آموزی، امکان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون المپیاد علمی دانش آموزی برای داوطلبانی که اقدام به تکمیل فرم ثبت نام کردند، تا ساعت ۸ صبح یکشنبه ۳ بهمن ماه امکان پذیر می باشد.

لازم به ذکر است سالانه کارت ورود به جلسه آزمون المپیاد علمی، برای مرحله اول در بهمن همان سال و برای مرحله دوم در اواخر خرداد سال ۱۴۰۲ توزیع می گردید. مراحل آموزشی تابستانی و طلایی سال گذشته هنوز در جریان است که در شهریور و دی ماه برگزار خواهد شد.

زمان انتشار کارت ورود به جلسه دوره مراحل تابستانی و طلایی به محض اعلام شدن، در این مقاله قرار خواهد گرفت.

 

 

زمان دریافت کارت ورود به جلسه المپیاد مرحله اول
کارت ورود به جلسه المپیاد کامپیوتر 1401/10/28
کارت ورود به جلسه المپیاد جغرافیا 1401/10/28
کارت ورود به جلسه المپیاد زمین شناسی 1401/10/28
کارت ورود به جلسه المپیاد شیمی 1401/10/29
کارت ورود به جلسه المپیاد تفکر و کار آفرینی 1401/10/29
کارت ورود به جلسه المپیاد نجوم 1401/10/30
کارت ورود به جلسه المپیاد سلول های بنیادی 1401/10/30

 



:: برچسب‌ها: المپیاد ,
:: بازدید از این مطلب : 580
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

آشنایی با خال‌ها

در بدن تمام افراد تعدادی خال وجود دارد. این یک نوع ضایعه پوستی است که از همان بدو تولد در نوزاد ایجاد شده و ممکن است تعدادی از خال‌ها نیز در دوران نوجوانی نیز به وجود آیند.

خال ها (در پزشکی : nevi) خوشه هایی از سلول های رنگدانه دار هستند که به صورت نقاط کوچک و تیره بر روی پوست نمایان شده و می توانند در اندازه ها و رنگ های بسیار متفاوتی وجود داشته باشند. خال ها معمولاً در صورت، بازوها، پاها  ظاهر می شوند، اما می توانند در هر جای دیگری از بدن نیز یافت شوند.

اگر چه بیشتر خال های پوست بی ضرر هستند، اما در موارد نادر می توانند پیش سرطانی بوده و به عمل جراحی نیاز داشته باشند. همچنین خال برداشتن ضمن افزایش اعتماد به نفس در افراد با توجه به نوع خال که گوشتی یا سطحی باشد انجام می‌شود.

بعد از برداشتن خال چه پمادی بزنیم؟

بعد از برداشتن خال از کرم ترمیم کننده نظیر سیکالفیت یا سیکاموزا می توان استفاده کرد. اما قبل از مصرف هر نوع دارویی حتما می بایست با پزشک خود مشورت کنید.

https://pasokheto.ir/karaj/%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86-%D8%AE%D8%A7%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D8%AC/

عوارض برداشتن خال صورت و بدن چیست؟

برداشتن خال با لیزر – خال های اطراف چشم به خوبی به لیزر پاسخ می دهند

برداشتن خال صورت و بدن با لیزر معمولا مشکل زیادی ایجاد نمی کند اما برداشتن ضایعات روی گردن و سینه احتمال بجاگذاشتن اسکار هیپرتروفیک ( یا به اصطلاح عام گوشت اضافی ) دارد لذا همواره باید احتیاطات لازم به عمل آید و پزشک نکات لازم جهت پیشگیری از این عارضه را رعایت کند احتمال آن خیلی کمتر می شود ولی به هیچ عنوان این احتمال کاملا از بین نخواهد رفت.

قرمزی بعد از لیزر خال: معمولاً بعد از برداشتن خال صورت و بدن با جراحی و یا لیزر آنها یک قرمزی در محل برداشت خال ایجاد می شودد که با توجه به عمق ضایعه از 2 هفته تا 6 ماه بعد بطور کامل از بین می رود.

 عود خال ها بستگی به چه عواملی دارد؟

خال فقط همان چیزی که میبینیم نیست بلکه سلولهای حاشیه و حتی ریشه آن ممکن است بی رنگ باشند . بنابراین هنگام برداشتن خال صورت و بدن باید کمی از حاشیه ها و عمق بظاهر سالم خال هم برداشته شود. در غیر اینصورت احتمال عود آن بیشتر خواهد بود.

عود یا بازگشت ضایعه بستگی به عمق آن دارد. خال های عمیق معمولاً احتمال عود بیشتری دارند. البته عود آنها با لیزر کمتر از 5 درصد است. عود آنها با جراحی یا رادیوفرکانس حدود 15 درصد است.

گاهی مواقع در خال های خیلی عمیق می توان به منظور کاهش احتمال اسکار از 2 یا 3 مرحله برای برداشتن آن استفاده نمود که اینگونه موارد بیانگر عود آن نیست.

در سنین زیر 30 سال خال ها سلول های فعال تری دارند لذا شانس عود خال در این دوره بیشتر است لذا بهتر است از روش هایی که عود کمتر دارند در این سنین استفاده شود. در صورت بازگشت آن معمولا کوچکتر از قبل بوده و در مرحله دوم باید مجدد ترمیم گردد این مرحله بین 3 تا 6 ماه بعد خواهد بود.معمولا در سنین بالاتر احتمال برگشت آنها کمتر است

آیا برداشتن خال صورت و بدن باعث تبدیل آن به بدخیمی می شود ؟

برداشتن خال صورت و بدن به هیچ عنوان باعث تبدیل شدن آن به سرطان نمی شود مگر اینکه ضایعه از همان ابتدا یک ضایعه سرطانی باشد. معمولا در اینگونه موارد اگر نمونه برداری و بررسی لازم انجام نگیرد ممکن است درمان ناقص انجام شود و پس از مدتی سرطان گسترش یافته تظاهر یابد. بنابراین بهتر است حتما در موارد مشکوک نمونه برداری و بررسی سیتوپاتولوژیک و آزمایشگاهی به عمل آید.

 ضایعاتی سرطانی یا پیش سرطانی که ممکن است با خال ساده اشتباه شوند و درمان ناقص برایشان انجام شود شامل ملانوما، سرطان سلول سنگفرشی SCC، آکتینیک کراتوزیس می باشد. در اینگونه موارد اگر فرد یا پزشک گمان کنند که یک خال ساده است و بررسی کامل انجام نشود پس از برداشتن ضایعه (ظاهرا خال) احتمال عود یا گسترش سرطان وجود دارد اما اگر یک خال ساده باشد به هیچ عنوان برداشتن آن باعث سرطانی شدن ضایعه نخواهد شد.

خال‌ها زوائد پوستی هستند که دارای رنگ قهوه‌ای یا سیاه می‌باشند. خال‌ها می‌توانند در هر نقطه‌ای از پوست ایجاد شوند.

اغلب خال‌ها در اوایل کودکی و در طول 20 سال نخست زندگی در یک فرد ظاهر می‌شوند. برخی از خال‌ها ممکن است تا اواخر زندگی ظاهر نشوند. وجود 40-10 خال در بزرگ‌سالان طبیعی است. باگذشت سال‌ها، خال‌ها معمولاً به‌آرامی تغییر می‌کنند. ممکن است برجسته‌تر شده یا تغییر رنگ دهند. اغلب موهایی بر روی خال‌ها رشد می‌کند. برخی از خال‌ها ممکن است اصلاً تغییر نکنند، درحالی‌که برخی دیگر ممکن است به‌آرامی در طول زمان ناپدید شوند. بسیاری از  افراد گمان می‌کنند که هر نقطه تیره یا هر بی‌نظمی در پوست، خال نامیده می‌شود، اما پزشکان از اصطلاحات مختلف استفاده می‌کنند. علائم پوستی خال محسوب نمی‌شوند و در اینجا موردبحث قرار نمی‌گیرند:

  • خال‌های مادرزادی
  • تشکل غیرطبیعی عروق خونی (همانژیوم)
  • کراتوز (نقاط خوش خیم یا سرطانی، که پس از حدود 30 سالگی به وجود می‌آیند)

علت ایجاد خال چیست؟


  • برخی از خال‌ها مادرزادی هستند. خال‌های دیگر در طول زمان پدید می‌آیند.
  • به نظر می‌رسد قرار گرفتن در معرض خورشید نقش مهمی در توسعه خال‌ها داشته باشد و حتی ممکن است با توسعه خال‌های غیرمعمولی، یا دیسپلاستیک، مرتبط باشد.
  • نقش ژنتیک در ایجاد خال نیازمند توجه بسیار است. بسیاری از خانواده‌ها یک نوع از خال به نام خال دیسپلاستیک یا آتیپیک دارند که با خطر بالاتر ابتلا به ملانوم یا سرطان پوست مرتبط است.

علت‌ها و دلایل برداشتن خال


سه دلیل اصلی برای برداشتن خال وجود دارد.

  • عدم اطمینان در تشخیص و نگرانی از مشکوک بودن خال به سرطان ملانوم پوست
  • خال به‌نوعی موجب آزار شده، به لباس‌ها گیر می‌کند و غیره.
  • دلایل زیبایی


:: برچسب‌ها: برداشتن خال صورت ,
:: بازدید از این مطلب : 712
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

ترمیم نمره دروس نهایی برای دیپلمه های نظام جدید فرصتی برای بهبود سوابق تحصیلی هر یک از داوطلبان در کنکور 1400 است که می توانند با شرکت در آزمون ترمیم معدل که معمولا سه نوبت در سال برگزار می شود ، نمرات خود را ارتقا دهند. ثبت نام داوطلبان ترمیم سوابق تحصیلی به صورت داوطلب آزاد و مطابق دستورالعمل ثبت نام داوطلبان آزاد صرفا در مدارس بزرگسالان دولتی انجام می گیرد و در مناطقی که مدارس دولتی بزرگسال دایر نیست ، یکی از واحدهای آموزشی روزانه که اداره آموزش و پرورش منطقه تعیین می ‌کند برای برگزاری آزمون ترمیم نمره نظام جدید در نظر گرفته خواهد شد.

ترمیم معدل برای نظام جدید به چه صورت است؟ اگر معدل دیپلم شما کم است و از بابت آن نگران هستید، می توانید در این طرح ثبت نام کنید. قانون ترمیم معدل نمرات امتحانات نهایی سال سوم دوره متوسطه و همچنین دیپلم برای اولین بار در سال 1394 تصویب و قطعی شد. این مورد با هدف ایجاد پیش زمینه جهت ارتقای سوابق تحصیلی دانش آموزان که این قانون تاثیر مستقیمی در آزمون ورودی دانشگاه ها داشته و به عبارتی در معدل فارغ التحصیلان موثر است، صورت می گیرد. طرح ترمیم معدل نیز همانند آزمون های اصلی که در مدارس مختلف برگزار می شود. در سه نوبت خرداد، دی و بهمن ماه اجرا می شود. در حال حاضر امتحانات دو پایه دهم و یازدهم به صورت نهایی برگزار نمی شود، پس ترمیم معدل برای این پایه ها در نظر گرفته نشده است.

 https://pasokhbama.com/%D8%AA%D8%B1%D9%85%DB%8C%D9%85-%D9%86%D9%85%D8%B1%D9%87-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF/

 

هزینه ترمیم معدل

 

هزینه ترمیم معدل چقدر است؟ شهریه ثابت ۵۰ هزار تومانی+بابت هر درس ۱۵ الی ۲۰ هزار تومن(برای هر شهر می تواند متغیر باشد). برخی از داوطلبانی که معدل آن ها بالا نیست ممکن است اینگونه تصور کنند که هیچ راه حلی برای جبران معدل گذشته خود ندارند. همین مسئله موجب می گردد که این احساس موجب دلسردی آنان از شرکت در آزمون سراسری می شود. فرصتی دوباره برای آن دسته از فارغ التحصیلان مایل به شرکت در کنکور است. بتوانند از این طریق، نسبت به بالا بردن دوباره معدل خود تلاش کنند. از تاثیر مثبت کنکور برخوردار شوند.

آموزش و پرورش به منظور یاری داوطلبانی که موفق به کسب نمره بالا در دروس امتحانات نهایی دیپلم و پیش دانشگاهی نشدند، طرح ترمیم معدل را در نظر گرفته است. ثبت نام آزمون ترمیم معدل در واقع امکان شرکت مجدد در امتحانات دروسی است که فرد موفق به کسب نمره بالا نشده و سبب می شود نمرات جدید در صورت بالا بودن از نمره قبلی به عنوان سوابق تحصیلی آن ها در نظر گرفته شود.

 

در نتیجه ترمیم معدل مانند ترمیم معدل برای دانشگاه فرهنگیان، یک فرصت برای بهبود تاثیر معدل در کنکور سراسری است و در صورتی نمرات جدید در سوابق تحصیلی فرد در کنکور تاثیر داده می شود که این نمرات بالاتر از نمره قبلی داوطلب باشد. چنانچه نمره گرفته شده پایین تر از نمره قبلی باشد سازمان سنجش نمره بهتر را برای داوطلب در کنکور تاثیر می دهد.

 

افراد مجاز برای شرکت در ترمیم معدل برای کنکور 1402

ترمیم معدل تنها برای شرکت کنندگان کنکور به جهت استفاده از تاثیر معدل در کنکور سراسری در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است تاثیر سوابق تحصیلی کنکور شامل سه گروه از داوطلبان کنکوری می شود و تنها این دسته از متقاضیان جهت بهبود معدل خود مجاز به شرکت در ترمیم معدل هستند. این دسته از افراد عبارتند از:

 

داوطلبان دارای دیپلم های نظری نظام جدید (3-3-6)

متقاضیان دارای دیپلم های شاخه فنی حرفه ای و کاردانش نظام جدید (3-3-6)

فارغ التحصیلان دوره پیش دانشگاهی دارای سابقه تحصیلی (4 عنوان درس نهایی)

فارغ التحصیلان دوره متوسطه سالی واحدی ترمی واحدی دارای مدرک پیش دانشگاهی ( از سال 1384 به بعد)

اما امکان ترمیم نمره دروس نهایی برای دیپلمه های نظام جدید با شرکت در آزمون ترمیم معدل فراهم است و اگر شما هم فکر می کنید که با شرکت در این آزمون می توانید نمرات بهتری را کسب کنید ، می توانید در زمانی که اعلام می شود برای ثبت نام کردن اقدام نمایید.

توجه داشته باشید که ترمیم معدل فقط مختص کنکور سراسری است و نمراتی را که در ترمیم معدل به دست می آورید در کارنامه کتبی دیپلم شما اصلاح نمی گردد و آموزش پرورش در هنگام ثبت نام در کنکور ، نمرات جدیدی که کسب کرده اید را به صورت سیستماتیک به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال می کند.

 



:: برچسب‌ها: ترمیم معدل ,
:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

مشکلاتی که چاقی برای افراد ایجاد می‌کند، باعث می‌شود آنها هر روشی را برای کاهش وزن امتحان کنند. ممکن است تلاش زیادی کنند اما نتیجه نگیرند یا با تلاش بسیار وزن کم کنند، اما همچنان بخشی از بدنشان چربی اضافه داشته و یا بدفرم باشد.

pasokheto.ir میگوید: اگر شما هم به دنبال یک روش درمانی مناسب برای لاغری موضعی یا کل بدن هستید، ما در این مقاله به شما کمک می کنیم تا روش‌های کاهش وزن را بشناسید و با جدیدترین دستگاه‌های لاغری آشنا بشوید و حس بهتری به بدن خود داشته باشید.

گام اول برای لاغری

برای لاغری، در وهله اول باید بدن خود را خوب بشناسید تا بتوانید دلیل اضافه وزن خود را پیدا کنید و روش لاغری متناسب با خود را پیدا کنید. اضافه وزن می‌تواند به یکی از دلایل زیر به وجود بیاید:

  • عدم تحرک و فعالیت فیزیکی
  • پرخوری
  • ژنتیک
  • مصرف بیش از اندازه‌ی کربوهیدراتها، چربیها و قندها
  • عوارض برخی از داروها
  • عوامل روانی
  • بارداری
  • مصرف غذاهای آماده و فست فودها
  • استفاده مکرر از تنقلات ومیان وعده ها مانند شکلات ،بستنی و…
  • غذا خوردن سریع
  • حذف صبحانه
  • نوشیدن اّب و یا نوشابه های گازدار به همراه غذا
  • بیماری‌های داخلی و یا هورمونی مانند دیابت و مقاومت به انسولین، کم‌کاری تیروئید، سندرم تخمدان پلی‌کیستیک و سندرم کوشینگ و…

بهتر است با یک پزشک درباره شرایط ویژه‌ی بدن خود، سبک زندگی، نوع تغذیه روزانه، سابقه بیماری‌ها و داروهای مورداستفاده خود مشورت کنید.

روش‌های لاغری

هر مجله، روزنامه یا سایتی را که نگاه بیندازید، حداقل چند تبلیغ برای انواع رژیم لاغری و قرص‌ها و مکمل‌های لاغری می‌بینید؛ اما آیا این روش‌ها واقعا موثرند؟

در ابتدا بدانید که کاهش وزن اصول خاص خود را دارد و با بالا بردن اطلاعات خود درباره‌ی لاغری، مراقب باشید که گول تبلیغات را نخورید. این نکته را هم در نظر داشته ‌باشید که کاهش بیش از حد وزن در مدت زمان بسیار کوتاه، سلامتی شما را به خطر می‌اندازد.

عملکرد دستگاه کویتیشن برای لاغری چگونه است؟

یکی از روش های غیرجراحی برای از بین بردن چربی‌های زائد، در سطوح مختلف بدن استفاده از این دستگاه است. دستگاه کویتیشن با استفاده از امواج فراصوت باعث «کاهش چربی» و «قدرت کششی بالای پوست» می‌شود. فرکانس هایی که دستگاه کویتیشن به زیر پوست می فرستد باعث ایجاد شکاف در دیواره سلول های چربی می شود و این تخریب موجب از بین رفتن چربی های موضعی می گردد. این روش غیرتهاجمی و بدون درد برای هر دو گروه زن و مرد قابل استفاده است.

کاربردهای کویتیشن

  • کاهش چین و چروک
  • فرم دهی و سفت شدن بدن
  • کاهش حجم بافت‌های چربی
  • رفع چربی‌های موضعی و سلولیت
  • بهبود گردش خون و سیستم لنفاوی
  • بهبود و رفع افتادگی در بدن و صورت

برخی از مزایای استفاده از دستگاه کویتیشن:

روشی کوتاه مدت و سریع:

هرجلسه کمتر از 30 تا 60 دقیقه طول می کشد که بستگی به نواحی مورد نظر دارد.

نتیجه بخشی سریع و موثر:

به طور کلی بعد از 2 تا 3 جلسه به نتیجه قابل توجهی دست پیدا می کنید.

بدون استفاده از مواد شیمیایی:

با استفاده از امواج اولترا سوند سلول های چربی می شکند.



:: برچسب‌ها: لاغری ,
:: بازدید از این مطلب : 404
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

آخرین رتبه قبولی پزشکی دانشگاه بین المللی کیش موضوعی است که در این مقاله با آن آشنا خواهید شد. اکثریت افرادی که وارد رشته تجربی می شوند با هدف قبول شدن در پزشکی این راه را ادامه می دهند. به علت تقاضای بالایی که در این رشته وجود دارد ، سالیانه دانشگاه های زیادی در این رشته دانشجو پذیرش می کنند که از این دانشگاه ها می توان به پردیس خودگردان و بین الملل ، دانشگاه های سراسری و دانشگاه های آزاد اشاره کرد.

برای اطلاع از رتبه قبولی پزشکی بین الملل میتوانید این مقاله را مطالعه بفرمایید : رتبه قبولی پزشکی بین الملل

یکی از این دانشگاه ها ، دانشگاه بین المللی کیش است که افراد زیادی خواستار تحصیل رشته پزشکی در آنجا هستند. از این رو به دنبال این هستند تا از آخرین رتبه قبولی پزشکی دانشگاه بین المللی کیش مطلع شوند. این موضوعی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

شرایط پذیرش دانشگاه بین المللی کیش پزشکی 1402

در دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد پردیس خودگردان کیش تنها دو رشته پزشکی و دندانپزشکی ارائه می شود که ظرفیت هر کدام 20 نفر است. ورود به رشته های با آزمون دانشگاه پردیس کیش ، از طریق شرکت در کنکور تجربی میسر است و با توجه به ظرفیت پذیرش کمی که دارند ، داوطلبان با رتبه های بالاتر در اولویت پذیرش خواهند بود.

قابل ذکر است که ظرفیت اختصاص داده شده به رشته های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه پردیس کیش هر ساله تغییر می کند و در سال 1402 نیز باید منتظر باشیم تا دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد منتشر شود تا از ظرفیت این رشته محل ها مطلع شویم. شما داوطلبان می توانید پیگیری های لازم را در خصوص کاهش و افزایش ظرفیت رشته های دانشگاهی را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما ، جویا شوید.

پس از مشخص شدن ظرفیت ها و انتشار نتایج کنکور ، تاریخ دقیق انتخاب رشته توسط مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی مشخص خواهد شد که برای سال جاری زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد احتمالا در هفته اول مهر ماه باشد. توجه داشته باشید که انتخاب رشته دانشگاه بین المللی کیش همزمان با انتخاب رشته دانشگاه آزاد انجام می گیرد و تنها داوطلبان کنکور تجربی می توانند این دانشگاه را انتخاب کنند.

https://pasokhbama.com/%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87-%D9%82%D8%A8%D9%88%D9%84%DB%8C-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%DA%A9%DB%8C%D8%B4/

 

شرایط پذیرش و آخرین رتبه قبولی دانشگاه بین الملل کیش پزشکی

شرایط پذیرش دانشگاه بین المللی کیش پزشکی همانند سایر واحد های پردیس خودگردان آزاد اسلامی است یعنی داوطلبان با رتبه کشوری گزینش می شوند و رتبه در سهمیه و به طور کلی سهمیه های مناطق و ایثارگری تاثیری در انتخاب رشته این دانشگاه ندارند. البته به جز رتبه کشوری ، تراز اکتسابی داوطلبان نیز مورد بررسی قرار می گیرد ولی در درجه اول رتبه کشوری شما مبنای سنجش و ارزیابی خواهد بود.

از اطلاعاتی که می تواند به داوطبان کمک شایانی نماید، اطلاع از کارنامه قبولی رشته پزشکی و درصدهای داوطلبانی است که سال های گذشته در این رشته قبول شده اند. حال ممکن است این سوال برایتان پیش آید که از کجا می توانیم کارنامه قبولی رشته پزشکی سال های گذشته و درصدهای قبولی این رشته را به دست آوریم؟

کارنامه قبولی رشته پزشکی سال گذشته چون نزدیک ترین آزمون به کنکور امسال می باشد، می تواند مبنای دقیق تری برای برای تحلیل وضعیت داوطلبان متقاضی رشته پزشکی 1402 باشد. از این رو کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی هیوا، اقدام به جمع آوری کارنامه قبولی پزشکی پردیس خودگردان و حداقل درصد لازم برای قبولی پزشکی پردیس سال گذشته کرده و جزئیات کارنامه آخرین رتبه قبولی پزشکی سال ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ را در اختیار شما عزیزان قرار داده است تا مرحله انتخاب رشته خود را به صورت آگاهانه پشت سر بگذارید. پس با ما همراه باشید.

 

کارنامه قبولی پزشکی پردیس خودگردان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ و حداقل درصد لازم در سهمیه منطقه 1

علاقمندان به رشته پزشکی می توانند ضمن بررسی کارنامه قبولی پزشکی سال گذشته، خود را برای شرکت در این ماراتن نفس گیر آماده کرده و یا در مرحله انتخاب رشته 1402 با آگاهی کامل، نسبت به تکمیل فرم اینترنتی انتخاب رشته خود پرداخته و شانس قبولی شان را در رشته پزشکی در دوره روزانه تخمین بزنند.از آنجایی که پذیرش در کنکور سراسری بر اساس رتبه در سهمیه داوطلبان انجام می شود. در این قسمت کارنامه قبولی پزشکی پردیس خودگردان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ و حداقل درصد لازم در سهمیه منطقه 1 را ارائه داده ایم.

 

 

رتبه در سهمیه  استان محل سکونت  دانشگاه محل قبولی  زمین شناسی  زیست شناسی  شیمی  ریاضیات  فیزیک
2302 همدان دانشگاه علوم پزشکی همدان 8.39 49.4 55.29 36.7 43.4
2345 سبزوار دانشگاه علوم پزشکی سبزوار 0 72 37.2 31.2 45.59
2497 گناباد دانشگاه علوم پزشکی گناباد 0 72 42 45.59 53.4
2502 شاهرود دانشگاه علوم پزشکی شاهرود 0 34.7 60 52.29 67.8
2528 سنندج دانشگاه علوم پزشکی کردستان - سنندج 0 60.7 38.09 55.59 41.2
2544 یزد دانشگاه علوم پزشکی یزد 0 48.7 56.2 35.59 40
2599 بجنورد دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی- بجنورد 0 61.4 44.79 40 46.7
2769 زاهدان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان 0 61.4 43.9 45.59 51.2
2891 بم دانشگاه علوم پزشکی بم 0 48 33.4 66.69 40
4043 تهران دانشگاه شاهد - تهران (رشته های پزشکی) 10 52 26.7 43.4


:: برچسب‌ها: دانشگاه بین المللی کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 420
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

در حقیقت یکی از بهترین راه‌ها برای اینکه فرش و مبل همیشه ظاهری نو و جدید داشته باشند این است که به صورت منظم آن را بشویید. وقتی از مواد شوینده و پاک‌کننده استفاده می‌کنید قادر خواهید بود تاثیرات آن را در پاکیزگی قالی به وضوح مشاهده کنید.

اگر قصد دارید مبل و فرش را در منزل بشویید، بهتر است قبل از آغاز کار مقداری از ماده شوینده را روی قسمت کوچکی از فرش یا مبل امتحان کرده و ببینید که آیا تاثیر منفی روی بافت فرش و مبل دارد یا خیر. در اغلب موارد مشکلی پیش نمی‌آید اما در هر حال انجام این آزمایش کوچک خالی از لطف نیست.

بسیاری برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکلی ترجیح می‌دهند از مواد شوینده‌ای که خود در خانه درست می‌کنند استفاده نمایند.

فقط در صورت وجود لکه روی فرش یا مبل نیاز به شستشو وجود دارد؟

حقیقت: حتی اگر لکه‌ای هم وجود نداشته باشد، هنوز هم باید به صورت مرتب شستشو شود. شستشوی فرش چه در خانه و چه در قالیشویی خیلی بیشتر از پاک کردن لکه انجام داده و تمامی ذرات آلودگی که در بافت روکش مبل یا تار و پود قالی پنهان شده را از بین می‌برد. این ذرات آلودگی بسیار ریز در حقیقت همان عاملین اصلی بروز آلرژی هستند و معمولا با جارو کردن از بین نمی‌روند

 تمامی روش‌های شستشوی فرش در قالیشویی یکسان است؟

حقیقت: pasokheto.ir میگوید: ممکن است چنین به نظر برسد که تمامی روش‌های قالیشویی و مبل شویی یکسان و مشابه هستند اما در حقیقت این امر با حقیقت فاصله زیادی دارد. در واقع چندین شیوه و روند شستشوی متفاوت وجود دارد و اهمیت و تخصص قالیشویی این است که با توجه به جنس الیاف به کار رفته در بافت فرش، شیوه صحیح را برای تمیز کردن آن اتخاذ کند.

البته شیوه خشکشویی مبل و فرش که در مراکز قالیشویی و مبل شویی به کار می‌روند چندان مفید و موثر نیست زیرا در این روش مواد شوینده به صورت خشک روی فرش یا سطح مبل ریخته می‌شود و روی همان سطح خشک می‌شود بنابراین احتمال آسیب به بافت فرش یا روکش مبلمان زیاد است. در عوض باید به دنبال قالیشویی باشید که مواد شوینده را به صورت مایع وارد بافت فرش می‌کندو پس از تمیز کردن  دوباره آب و مایع شوینده را با روش مکش از فرش خارج می‌کند. همیشه پیش از اینکه فرش را به مرکز قالیشویی بسپارید مطمئن شوید که خدمات این شرکت دارای کیفیت بالایی هستند، کارکنان با انوع شیوه‌های شستشو آشنایی دارند و بهترین گزینه‌ها را ارائه می‌دهند.

خدمات مهم قالیشویی

 قالیشویی : شستن قالی به صورت تمام اتوماتیک و پس از اتمام مراحل شستشو فرش داخل دستگاه آبگیر به صورت لوله ای در می آید و آب اضافی آن گرفته می‌شود دستگاه های ما مجهز به چندین برس و فرچه جهت شستشوی انواع فرش دستباف و ماشینی می باشند.
برای شستشوی فرش های ابریشمی با مهارت و آگاهی از مواد شوینده خاص استفاده می‌شود تا هیچگونه آسیبی به الیاف و رنگ‌ فرش وارد نگردد.

رفوگری و ترمیم فرش: ایجاد ریشه های جدید فرش از طریق الیاف مشابه با تارهای فرش؛ متخصصین بخش رفوگری قالیشویی افرا همچنین خدمات رفع و ترمیم بید خوردگی فرش را  توسط جدیدترین متد ها ارائه می دهند.
 رنگ برداری :در کارخانه قالیشویی افرا فرشهایی که احتمال رنگی دهی دارند با متد خاص شستشو می‌شوند و از مواد تثبیت کننده رنگ استفاده می شود ولی چنانچه فرش شما از قبل دستخوش آسیب هایی مانند ریختن مواد چسبنده،  رنگهای شیمیایی،  رنگهای جوهری و روغنی،  چای،  قهوه و ...شده باشد متخصصین افرا با مواد مخصوص و ترکیبات مشخص این عملیات تکمیلی فرش را انجام می‌دهند.
دوا شویی :کهنه نما کردن فرش های جوان توسط ترکیبات گوناگون کلرو هیدرور به همراه کمی مواد شوینده و حتی از ماشین های خاصی برای کهنه شدن بیشتر فرش بهره می برند.
دارکشی و پرداخت: در پرداخت فرش با روش‌های جدید دستگاه ماشین را به شکل دوار روی فرش می‌کشند تا پرزهای اضافه آن گرفته شود و راه حلی برای بازگرداندن طراوت و جلوه طرح و نقشه فرش می باشد.
خشکشویی مبلمان :خشکشویی اکیپ قالیشویی افرا در محل توسط فرچه های مخصوص تا به پارچه ها و یا فوم مبل شما آسیبی وارد نگردد.
شستشوی موکت در محل با دستگاه مخصوص، تشک اتومبیل و تشک خوشخواب و پشتی توسط دستگاههای اتومات بدون آبریزی به‌صورت بخار نیز انجام می گردد.

 

از چه موادی برای شستشوی فرش ها در قالیشویی ها استفاده می شود؟

مواد های شوینده متفاوتی در شستن فرشهای ماشینی و دستباف در قالیشویی استفاده می‌شوند که این بستگی به نوع مکانیزه و یا سنتی بودن قالیشویی دارد. پودرهای مخصوص قالیشویی که دارای آنزیم های قوی برای لکه های چرب می باشند یکی از موارد قدیمی می باشند زیرا موجب خشک و یا سفت شدن قالی می گردند.

شست و شوی با آب و تاید نیز یک روش سنتی می باشد که امکان ایجاد زردآب را فراهم می کند که دلیل آن باقی ماندن آب چرک و شستشوی ناکافی است. از این رو استفاده از آب ژاول (مایع سفید کننده) تنها گزینه جهت سفید کردن ریشه های فرش می باشد.

و اما شامپو تگزافون آلمان بهترین گزینه در انتخاب مواد شوینده قالی است که تنها توسط قالیشویی های مکانیزه به کار گرفته می شود. این شامپو فرش های با کیفیت برای هر نوع سطوح و هر نوع قالی به طور منحصر به فردی تهیه و تولید می شوند و انواع مختلفی دارند.

استفاده از مواد تثبیت کننده و مواد نانو نیز از خدمات یک قالیشویی معتبر جهت تضمین سلامت قالی می باشد. با محلول های نانو با قابلیت ۱۳ آنزیم سخت ترین لکه ها پاک میشوند و فرش شما براق و تمیز می گردد.

 



:: برچسب‌ها: قالیشویی ,
:: بازدید از این مطلب : 409
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

رشته دبیری زبان انگلیسی یا همان آموزش زبان انگلیسی تنها رشته تحصیلی دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی است که با ظرفیت پذیرش محدود در بیشتر دانشگاه های فرهنگیان استان ها کشور دانشجو می پذیرد.

همانطور که می دانید برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید یک سری شرط ها را مانند شرط معدل و شرط سنی را داشته باشید. داوطلبان گروه آزمایشی زبان هم مانند سایر گروه های آزمایشی باید از این شروط برخوردار باشند.

رشته دبیری زبان انگلیسی یکی از رشته های دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان است که مانند سایر رشته های دوره کارشناسی پیوسته مدت زمان تحصیل آن ۴ سال است که باید دانشجویان ۱۳۵ واحد درسی که مربوط به شغل معلمی و چند دروس تخصصی زبان انگلیسی می باشد را طی ۸ ترم پاس کنند.

یکی از مزایای دانشگاه فرهنگیان این است که فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان شرایط استخدام رسمی را مهیا می کند و دانشجویان بعد از ۴ سال درس خواندن می توانند به استخدام رسمی آموزش و پرورش در بیایند.

همانطور که گفتیم نحوه ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان، به صورت نیمه متمرکز می باشد و داوطلبانی که در انتخاب رشته کنکور سراسری قبول می شوند و موفق به کسب رتبه قبولی دانشگاه فرهنگیان می شوند، لازم است در مرحله مصاحبه، معاینه و آزمون علمی و علمی با توجه به رشته انتخابی شرکت نمایند نمره قبولی کسب نمایند.

برای اطلاع از شرایط ثبت نام شاغلین رسمی و پیمانی در دانشگاه فرهنگیان- تربیت معلم ، برای اطلاع از شرایط پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در دانشگاه فرهنگیان ، نحوه پذیرش داوطلبان آزاد در دانشگاه فرهنگیان و زمان ثبت نام پذیرفته­ شدگان نهایی ظرفیت­ های جدید دانشگاه فرهنگیان روی دکمه سبز رنگ زیر کلیک کنید.

 

مزایای رشته دبیری زبان دانشگاه فرهنگیان

به دانشجویان رشته دبیری زبان دانشگاه فرهنگیان ، دانشجو معلم گفته می شود. تحصیل در این دانشگاه رایگان است و علاوه بر این دانشجویان از ابتدای ورود به دانشگاه حقوقی تحت عنوان حقوق دانشجو دریافت می کنند که برای کمک هزینه تحصیل دانشجویان است.

https://pasokhbama.com/%D8%AF%D8%A8%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%86/

آخرین رتبه قبولی دانشگاه فرهنگیان کنکور زبان

رشته دبیری زبان تحت عنوان آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه فرهنگیان ارائه می شود و داوطلبان کنکور زبان که دارای حداقل تراز هستند ، مجاز به انتخاب این رشته محل می باشند. رتبه قبولی دانشگاه فرهنگیان در سال های مختلف ، متفاوت است زیرا این دانشگاه با برگزاری مصاحبه دانشجو پذیرش می کند و نمره مصاحبه تعیین کننده نیمی از شانس قبولی داوطلب است یعنی ممکن داوطلبی با رتبه و تراز بهتر به دلیل عدم عملکرد مناسب در مصاحبه ، پذیرفته نشود اما داوطلبی که رتبه و تراز پایین تری دارد ، موفق به کسب پذیرش شود.

مرتبط پیشنهاد میشود: لیست رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان

حداقل تراز لازم برای دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ، تراز 6500 است و داوطلبانی که کمتر از این تراز را به دست آورند ، ضمن اینکه مجاز به انتخاب رشته های دانشگاه فرهنگیان در فرم انتخاب رشته کنکور خود نیستند ، برای مصاحبه نیز دعوت نمی شوند. البته کسب تراز 6500 نیز به معنای دعوت به مصاحبه قطعی نیست ولی شرط لازم است.

دانشگاه فرهنگیان به صورت بومی دانشجو پذیرش می کند و در استان های مختلف داوطلبان با تراز های متفاوت ، احتمال قبولی دارند. مثلا ممکن است در یک استان داوطلب با تراز 7000 برای مصاحبه دعوت شود ولی در استانی دیگر تراز داوطلب با 7000 شانسی برای دعوت به مصاحبه نداشته باشد و دلیل این موضوع ، ظرفیت متفاوت دانشگاه هاست.

فرضا اگر دانشگاهی در رشته آموزش زبان انگلیسی 20 نفر ظرفیت پذیرش داشته باشد و داوطلبان با تراز های 6500 تا 9000 این رشته را در فرم انتخاب رشته خود درج کنند ، مسلما داوطلبانی که تراز بالاتری دارند برای مصاحبه دعوت می شوند و در این صورت شانس داوطلبان با تراز پایین تر ، کمتر می شود اما اگر ظرفیت رشته بیشتر باشد ، احتمال دعوت به مصاحبه داوطلبان دارای تراز پایین تر نیز وجود دارد.

  • رتبه 374 – سهمیه منطقه 1 : پردیس شهيد هاشمی نژاد – مشهد
  • رتبه 1388 – سهمیه منطقه 1 : پرديس نسيبه – تهران
  • رتبه 558 – سهمیه منطقه 1 : پردیس شهید باهنر کرمان
  • رتبه 685 – سهمیه منطقه 1 : پردیس شهید رجایی تبریز
  • رتبه 2847 – سهمیه منطقه 2 : پرديس شهيد چمران تهران
  • رتبه 2420 –سهمیه منطقه 2 : پرديس حضرت رسول اکرم – اهوار
  • رتبه 785 –سهمیه منطقه 2 : پرديس بنت الهدی صدر گیلان
  • رتبه 1752 –سهمیه منطقه 2 : پرديس شهيد مفتح شهر ری
  • رتبه 224 –سهمیه منطقه 2 : پرديس رسالت زاهدان
  • رتبه 188 – سهمیه منطقه 3 : پردیس شهید مقصودی همدان
  • رتبه 1785 – سهمیه منطقه 3 : پردیس رسالت زاهدان
  • رتبه 2363 – سهمیه منطقه 3 : پرديس شهيد چمران تهران
  • از رشته های پر متقاضی دانشگاه فرهنگیان ، رشته دبیری زبان انگلیسی می باشد که برای پذیرش در این رشته تحصیلی ، داوطلبان باید در کنکور زبان شرکت نمایند و پس از کسب رتبه و تراز لازم و شرکت در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ، پذیرش شوند. دلیل محبوبیت رشته دبیری زبان دانشگاه فرهنگیان در میان داوطلبان کنکور زبان ، صرف نظر از اینکه داوطلب به زبان انگلیسی و تدریس کردن علاقه مند است ، مزایای دانشگاه فرهنگیان است. این دانشگاه ، برای فارغ التحصیلان خود شرایط استخدام رسمی را مهیا کرده است و دانشجویان پس از 4 سال تحصیل ، به استخدام رسمی آموزش و پرورش در می آیند.


:: برچسب‌ها: دبیری زبان ,
:: بازدید از این مطلب : 416
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

می تونین در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنین ولی نمی تونین عنوان شغلی آموزگار ابتدایی رو انتخاب کنین . می تونین در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنین ولی نمی تونین در پذیرش شغل آموزگار ابتدایی شرکت کنین . نمی تونین در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنین و معلم بشین . برای معلم شدن باید در کنکور سراسری یکی از سه رشته نظری و یا دو رشته شناور ( زبان و هنر ) و در پذیرش دانشگاه فرهنگیان شرکت کنین . برای معلم شدن باید مدرک کارشناسی بگیرین و بعد در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنین . برای معلم شدن ، باید در کنکور سراسری یکی از سه رشته نظری و یا دو رشته شناور ( زبان و هنر ) و در پذیرش دانشگاه فرهنگیان شرکت کنین .

می تونین با مدرک کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه پیام نور ، برای معلم شدن در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنین . با مدرک تحصیلی که دارین ، نمی تونین در آزمون استخدامی آموزش و پرورش عنوان شغلی مورد نظرتون شرکت کنین و معلم دوره ابتدایی بشین . همانطور که در مطلب نیز بررسی شده است ، از شرایط معلم شدن در مدارس ابتدایی شرکت در کنکور سراسری و قبولی در دانشگاه فرهنگیان و یا شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش است. شرط سنی شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای دارندگان مدرک کاردانی حداکثر 30 سال تمام است و شما شرط سنی لازم را دارید.

  •  با متخصصان دیگر ملاقات کنید تا در مورد نیازها و پیشرفت دانش آموزان صحبت کنید.
  • توانایی شناسایی یا تشخیص یک الگوی شناخته شده (شکل، شی، کلمه یا صدا) که در سایر موارد منحرف کننده پنهان است.
  • برای معلم شدن باید در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنین ، برای شرکت در آزمون باید شرایط رو داشته باشین .
  •  معلم‌ها نیاز دارن برای زمانی که در اختیار دارن برنامه‌ریزی کنن تا این عمر و انرژی که در آموزش سرمایه‌گذاری میکنن، اثربخش باشه… این برنامه‌ریزی دیگه با وجود منابع اطلاعات امروزی، نمی‌تونه غیرعلمی باشه.

شرط سنی آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای دارندگان مدرک لیسانس ، 36 سال تمام است و به ازای هر فرزند ، یک سال به شرط سنی افزوده می شود. مدرک مهندسی عمران برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش رشته معلمی ابتدایی مورد نیاز نیست. با مدرک لیسانس تربیت بدنی می توانید برای عنوان شغلی دبیر تربیت بدنی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش اقدام کنی

شرایط معلم ابتدایی شدن 1402 چیست ؟ از چه رشته هایی میتوان معلم شد ؟ سالانه چند هزار نفر در آموزش و پرورش استخدام می شوند ؟ شرایط معلم ابتدایی شدن با مدرک دیپلم به چه صورت است ؟ آیا برای ورود به شغل معلمی باید در آزمونی شرکت کنیم ؟

وزارت آموزش و پرورش کشور به عنوان بزرگترین وزارت خانه در ایران ، هر ساله از طریق دو آزمون مختص به داوطلبان کنکور سراسری و همچنین فارغ التحصیلان دوره های کاردانی ، کارشناسی ارشد و دکتری برای شغل معلمی دانشجو پذیرش می کند و کسانی که علاقه مند به این شغل هستند ، می توانند بر اساس شرایطی که دارند در یکی از این آزمون ها شرکت نمایند و پس از گذراندن دوره مهارت آموزی ، به استخدام رسمی آموزش و پرورش در آیند.

شرایط معلم ابتدایی شدن با مدرک دیپلم ، از طریق شرکت در کنکور سراسری یکی از گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی و انسانی فراهم است. اگر داوطلب نظام قدیم هستید باید علاوه بر مدرک دیپلم ، مدرک پیش دانشگاهی نیز داشته باشید ولی داوطلبان نظام جدید فقط باید مدرک دیپلم سال دوازدهم را ارائه دهند.

شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان

رشته آموزش ابتدایی با بیشترین ظرفیت پذیرش در دانشگاه فرهنگیان ارائه می شود که در گروه علوم انسانی بیش از سایر گروه ها ظرفیت دارد. برای ورود به این رشته ، ضمن داشتن مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی ، می بایست واجد شرایط زیر نیز باشید :

  • دارا بودن معدل کل دیپلم 14 و بالاتر
  • رعایت شرط سنی دانشگاه فرهنگیان که حداقل 17 و حداکثر 24 سال تمام است
  • حضور در جلسه کنکور و کسب حداقل تراز 6500 و بالاتر (برای اطلاع از دروس لازم برای قبولی در رشته تربیت معلم ابتدایی می توانید بر روی لینک کلیک کنید)
  • انتخاب دانشگاه های بومی (به عبارتی دیگر ، هر داوطلب تنها می تواند از رشته های دانشگاه فرهنگیان استان بومی خود انتخاب کند)
  • انجام انتخاب رشته کنکور سراسری و قرار دادن رشته های دانشگاه فرهنگیان در فرم انتخاب رشته کنکور

برای اطلاع از شرایط معلمی در سایر پایه ها میتوانید این مقاله ما را مطالعه بفرمایید : شرایط جدید معلم شدن

در صورتی که واجد تمام شرایط باشید و در کنکور تراز بالای 6500 به دست آورید ، مجاز خواهید بود که رشته های دانشگاه فرهنگیان را در فرم انتخاب رشته کنکور خود قرار دهید. پس از این مرحله ، داوطلبان برای حضور در مصاحبه دعوت می شوند و پس از اجرای مصاحبه ، پذیرفته شدگان نهایی راهی دانشگاه خواهند شد.

زمان ثبت نام دانشگاه فرهنگیان همزمان با ثبت نام کنکور می باشد و متقاضیان باید در آبان ماه و یا در فروردین ماه نسبت به ثبت نام آزمون اقدام نمایند و سپس در مردادماه ، انتخاب رشته را انجام دهند. مصاحبه دانشگاه فرهنگیان در اوایل شهریورماه اجرا می شود و لیست دعوت شدگان از طریق سایت سازمان سنجش قابل مشاهده خواهد بود.

لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان 1402

لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری توسط سازمان سنجش منتشر می شود و انتخاب رشته این دانشگاه همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری است. پس از آنکه تمام شرایط را دارا باشید و تراز بالای 6500 را نیز کسب کنید ، به صورت چند برابر ظرفیت برای مصاحبه دعوت خواهید شد که لازم است در این مرحله نیز نمره قابل قبولی را نیز کسب کنید تا گزینش شما قطعی شود.

احتمالا این را هم بپسندید  آیا دانشگاه فرهنگیان مختلط است ؟ راهنمای کامل

اسامی رشته های این دانشگاه به شرح زیر می باشند :

  • آموزش ریاضی
  • آموزش فیزیک
  • آموزش شیمی
  • آموزش زیست شناسی
  • آموزش جغرافیا
  • آموزش تاریخ
  • آموزش ابتدایی
  • آموزش کودکان استثنایی
  • آموزش الهیات
  • راهنمایی و مشاوره


:: برچسب‌ها: معلم شدن ,
:: بازدید از این مطلب : 407
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه تکمیل ظرفیت تیزهوشان هفتم به هشتم 1400 – 1401

ارائه کارت ورود به جلسه در روز آزمون تیزهوشان برای تمامی داوطلبان الزامی است. متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت hoosh8.medu.ir کارت ورود به جلسه خود را مشاهده و پرینت نمایند. جهت دریافت کارت فوق، لازم است مراحل زیر را طی نمایید.

  • ابتدا وارد سایت hoosh8.medu.ir شوید.
  • در صفحه پیش رو، “کد ملی” و “رمز عبور” همگام خود را وارد نمایید.
  • در این مرحله “نقش خود” و همچنین “عنوان سازمان” را مشخص کنید.
  • در این قسمت شما می توانید با کلیک روی آدمک قرمز رنگ، کارت ورود به جلسه خود را مشاهده و از آن پرینت تهیه کنید.

داوطلبان پس از دریافت کارت می توانند از نشانی محل دقیق حوزه امتحانی خود آگاه شوند. توصیه می شود که قبل از برگزاری آزمون حوزه مربوطه را شناسایی کرده تا در روز برگزاری آزمون دچار مشکل نشوید. شایان ذکر است اعلام نتایج آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان هفتم به هشتم 1400 – 1401 نیز از طریق سایت مذکور صورت خواهد گرفت.

 

کارت ورود به جلسه تکمیل ظرفیت تیزهوشان هفتم با هشتم با هدف تکمیل ظرفیت های باقی مانده پایه هشتم توسط مرکز ملی استعداد های درخشان برگزار می شود و دانش آموزان پایه هفتم که موفق به قبولی در این مدرسه از طریق آزمون سنجش هوش ششم به هفتم نشده اند و یا در این آزمون شرکت نکرده بودند ، می توانند با شرکت در آزمون تکمیل ظرفیت ، شانس دوباره ای برای ورود به مدارس تیزهوشان داشته باشند.

زمان برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان هفتم به هشتم مشخص نیست ولی با توجه به اینکه مدارس از ابتدای مهرماه بازگشایی می شود و دانش آموزان باید از یک مهر در مدرسه حضور داشته باشند ، آزمون تکمیل ظرفیت باید حداکثر تا اواسط شهریورماه برگزار گردد تا با اعلام نتایج تا اواخر شهریورماه ، پذیرفته شدگان فرصت ثبت نام داشته باشند.


همانطور که می دانید، مدارس تیزهوشان از جمله مدارس مورد تایید از نظر سیستم آموزشی، برنامه های آموزشی و کارکنان مجرب علمی_پژوهشی است. این مدارس در اکثر شهرستان های ایران ساخته شده است و هر ساله میزبان بسیاری از دانش آموزان تیز هوش است. به دلیل برنامه های فشرده علمی و آموزشی در این مدارس، سازمان استعداد های درخشان، راه حلی در راستای سنجش دانش آموزان متقاضی این مدارس اندیشیده است.

دانش آموزانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر مدارس تیزهوشان را دارند، بایست در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان سال 1401 شرکت نمایند و در صورت قبولی در این آزمون، می توانند به تحصیل خود در این مدارس ادامه دهند. به همین ترتیب دانش آموزان داوطلب آزمون مدارس تیزهوشان سال 1401،می توانند از طریق سایت استعداد های درخشان، دفترچه آزمون مدارس تیزهوشان سال 1401 را دریافت و مطالعه کنند و با استفاده از راهنمایی های دفترچه، وارد سایت شوند و با پرداخت هزینه ذکر شده از طریق اینترنت، در این آزمون شرکت نمایند. سایت سازمان استعداد های درخشان، دارای کلیه اطلاعات مربوط به آزمون مدارس تیزهوشان، شرایط شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان سال 1401 و همچنین نحوه نقل و انتقال مدارس تیزهوشان هفتم به هشتم سال 1401می باشد.داوطلبان محترم آزمون مدارس تیزهوشان پایه های ششم به هفتم و همچنین نهم به دهم، برای شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان سال 1401 بایست به سایت azmoon.medu.ir جهت ثبت نام در آزمون مدارس تیزهوشان سال 1401 مراجعه نمایند. تمامی اطلاعات آزمون در دفترچه مربوط،‌ قابل مشاهده است. داوطلبان بایست بعد از ورود به سایت و وارد کردن اطلاعات شخصی، هزینه مشخص شده ثبت نام در آزمون مدارس تیزهوشان را پرداخت کرده و بعد از حصول اطمینان از اطلاعات وارد شده، روی گزینه ثبت نهایی کلیک کنند. لازم است یادآوری شود که داوطلبان، جهت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون مدارس تیزهوشان سال 1401، بایست 5 روز قبل از آزمون از طریق سایت ذکر شده اقدام نمایند.


منابع درسی آزمون تیزهوشان سال 1401

با توجه به آزمون های تیزهوشان برگزار شده در سال های قبل، 
منابع آزمون مدارس تیزهوشان پایه هفتم سال 1401، شامل دروس سال قبل داوطلبان نیست و این آزمون برای متقاضیان پایه ششم به هفتم، تنها بر اساس هوش آنها برگزار خواهد شد. در همین راستا توصیه می شود که داوطلبان آزمون پایه ششم به هفتم، از طریق سایت سازمان استعداد های درخشان از زمان برگزاری آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم سال 1401، اطلاع یابند. همچنین دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی، برای حضور داوطلب در جلسه آزمون مدارس تیزهوشان الزامی می باشد. اما در مورد منابع آزمون مدارس تیزهوشان پایه دهم سال 1401، لازم به ذکر است که منابع آزمون تشکیل شده است از دروس ریاضیات، علوم تجربی، مطالعات اجتماعی، زبان و ادبیات فارسی و قرآن و معارف اسلامی. سوالات این آزمون بر اساس استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی دانش آموز می باشد. در صورت هرگونه تغییر در آزمون مدارس تیزهوشان سال 1401، داوطلب محترم می تواند از طریق سایت سازمان استعداد های درخشان، از تغییرات ایجاد شده در آزمون آگاه شود. دانش آموزان پایه نهم به دهم شرکت کننده در این آزمون نیز بایست کارت ورود به جلسه آزمون مدارس تیزهوشان را به همراه داشته باشند.

سوالات متداول

1- کارت ورود به جلسه آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان هفتم به هشتم 1400 - 1401 در چعه زمانی منتشر می شود؟

طبق دوره های گذشته معمولا کارت ورود به جلسه در کمتر از یک هفته باقی مانده به برگزاری آزمون منتشر می گردد که در حال حاضر زمان دقیقی در دست نمی باشد.

2- کارت ورود به جلسه آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان هفتم به هشتم از چه طریقی قابل دریافت می باشد؟

شما می توانید در زمان مقرر و با مراجعه به سامانه سنجش و پذیرش تکمیل ظرفیت پایه هشتم به نشانی hoosh8.medu.ir، کارت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنید.

3- کارت ورود به جلسه آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان هفتم به هشتم شامل چه اطلاعاتی می شود؟

اطلاعات مندرج شده بر روی این کارت عبارت اند از مشخصات فردی، محل و زمان برگزاری آزمون کنکور و... می باشد.



:: برچسب‌ها: تیزهوشان ,
:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

دانشگاه علوم انتظامی دارای شش دانشکده تخصصی، یک مجتمع آموزش عالی ویژه آموزش پلیس زن و پنج مرکز آموزشی است. این دانشگاه با 31 گروه آموزشی و 23 رشته تحصیلی با 29 گرایش در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری مشغول فعالیت است. تمام دانشجویان در مقطع کاردانی و کارشناسی دروس مهارتی از قبیل شنا، آموزش رانندگی، آمادگی جسمانی، دفاع شخصی و... را باید در طول دوره طی کرده و گواهینامه مربوط را اخذ کنند. به‌غیراز دوره‌های مصوب، دوره‌های داخلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد برای ارتقای سطح علمی کارکنان نیروی انتظامی (از طریق کنکور داخلی) برگزار می‌شود.

در سال ١٣٧٨ مجتمع آموزش عالی (خواهران) كوثر در تابعیت دانشگاه علوم انتظامی، به‌منظور تربیت نیروی مجرب و كار آزموده از بین دختران مومن و متعهد، تاسیس و با پذیرش دانشجو شروع به كار نمود. دانشجویان دختر پلیس در محیطی کاملا مجزا و زنانه با کادر اداری خانم و با امکانات آموزشی، خوابگاهی و ورزشی کاملا مجهز و پیشرفته، آموزش‌های خاص پلیسی را فرامی‌گیرند. تحصیل در این دانشکده استخدام به دنبال دارد؛ لذا خانم ‌ها باانگیزه‌ هایی قوی برای پذیرش و استخدام در این دانشکده وارد عرصه ‌ی رقابت می‌شوند.

کلیه بانوان محترمی که مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه افسری می باشند، ابتدا لازم است از شرایط ورود به این دانشگاه اطلاعات لازم را کسب نمایند.

آنچه در ابتدا لازم است به اطلاع کلیه داوطلبان عزیز برسانیم این است که در مرحله ابتدایی موفق به کسب رتبه مجاز در کارنامه کنکور سراسری برای ورود به دانشگاه مربوطه شوید.

شرایط ورود به دانشگاه افسری بانوان بدون کنکور را می توان به صورت شرایط عمومی و شرایط اختصاصی دانست. آن دسته از متقاضیانی که در زمان برگزاری کنکور در جلسه حضور داشته اند و موفق به کسب رتبه مجاز برای قبولی شده اند، لازم است در مراحل بعدی و در مصاحبه عملی که توانایی های جسمانی و همچنین مصاحبه هایی که به صورت مطرح کردن سوالات می باشد شرکت نمایند .

اما نکته مهمی که متقاضیان این دانشگاه لازم است از آن اطلاع یابند، در رابطه با رشته های مختلف این دانشگاه، نحوه مصاحبه و معاینه پزشکی این دانشگاه می باشد. بنابراین قبل از اینکه نسبت به ثبت نام در این دانشگاه اقدام نمایید، بهتر است به طور دقیق اطلاعات لازم را به دست آورید .

 

https://pasokhbama.com/%d8%b4%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b7-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d9%81%d8%b3%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d9%86/

 

شرایط عمومی ورود به این دانشگاه

شرایط ورود به دانشگاه افسری بانوان که به صورت عمومی تعریف شده است، برای کلیه داوطلبان به صورت یکسان قرار داده شده است. تمامی متقاضیان این دانشگاه لازم است واجد شرایط ذکر شده در ادامه باشند.

  • برخورداری از سلامت روانی و جسمانی و همچنین رعایت موازین اسلامی
  • برخورداری از سلامت فیزیکی با توجه به رشته مورد انتخابی
  • آن دسته از داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده اند، در صورت کسب رتبه مجاز و صدور کارنامه خواهند توانست در هر یک از رشته های این دانشگاه ثبت نام و انتخاب رشته نمایند.
  • دارا بودن تابعیت جمهوری اسلامی
  • پذیرش داوطلبان به صورت نیمه متمرکز و در صورت قبولی انجام مصاحبه نهایی
  • نداشتن هیچ گونه سوء سابقه برای شرکت کنندگان
  • نداشتن اعتیاد به هر یک از مواد مخدر
  • عدم حضور و تعهد به هیچ یک از احزاب و گروه های سیاسی و معارض با نظام جمهوری اسلامی ایران

شرایط معاینات دانشگاه افسری بانوان

برای ورود به دانشگاه افسری بانوان ، معاینات پزشکی که شامل چند مرحله است ، برگزار می شود و متقاضیان می بایست در تمام مراحل تایید پزشک را دریافت نمایند. چشم پزشکی ، دندانپزشکی ، شنوایی سنجی ، اعصاب و روان ، ازمایش خون ، پوست و مو … از مراحل معاینات پزشکی دانشگاه افسری بانوان هستند که توسط پزشکان معتمد دانشگاه انجام می شود.

سوالات متداول

  • آیا دانشگاه افسری بانوان در سال جدید دانشجو پذیرش می کند ؟

در حال حاضر هیچ اطلاعیه ای مبنی بر پذیرش دانشجو در دانشگاه افسری بانوان از سوی این دانشگاه منتشر نشده است.

  • شرایط سنی لازم برای پذیرش در دانشگاه افسری بانوان چقدر است ؟

دارا بودن حداقل سن 18 و حداکثر سن 25 سال تمام ، شرط سنی دانشگاه افسری بانوان است.

  • آیا داوطلبان متاهل امکان پذیرش در دانشگاه افسری بانوان را دارند ؟

خیر ،‌ پذیرش دانشجو در دانشگاه افسری بانوان از میان داوطلبان مجرد انجام می شود.

 

 

 



:: برچسب‌ها: دانشگاه افسری بانوان ,
:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

مطمئنا تمامی دانش آموزان پایه دوازدهم از تاثیر 30 درصدی معدل خود در کنکور بی خبر نیستند. بنابراین کسب اطلاعات در رابطه با حذفیات درسی در امتحانات نهایی و همچنین اطلاع از بارم بندی امتحانات نهایی پایه دوازدهم تجربی می تواند تمامی داوطلبان را در مسیر کسب رتبه قبولی کنکور یاری نماید.

دانش آموزان پایه دوازدهم تجربی جهت آشنایی با نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی و کسب آمادگی لازم برای حضور در جلسه آزمون می توانند از نمونه سوالات امتحان نهایی خرداد سال های گذشته کمک گرفته و با تکرار و تمرین به تسلط و درک درستی از امتحان درس مورد نظر خود دست پیدا کنند. اطلاع از حذفیات مباحث درسی به شما این امکان را می دهد که علاوه بر تدوین یک برنامه ریزی درسی اصولی، فرصت بیشتری را برای مطالعه باقی دروس داشته و عملکرد بهتری در آزمون نهایی و حتی کنکور سراسری داشته باشید.

حذفیات امتحان نهایی پایه دوازدهم تجربی 1400

در سال 1400 به دلیل شیوع بیماری کرونا و شرایط حاکم بر جامعه علی رغم سال های گذشته تدریس و آموزش به صورت غیرحضوری اجرا شد اما مطابق با روند سال های گذشته، مطالب و بخش هایی از کتب درسی که مورد طراحی سوال قرار نمی گیرند از سوی وزارت آموزش و پرورش در اردیبهشت ماه 1400 اعلام گشت. در ادامه جهت آشنایی شما با مباحث حذفی هر درس پایه دوازدهم در امتحانات نهایی سال 1400 اطلاعات زیر را در جدول قرار داده ایم.

https://pasokhbama.com/%D8%AD%D8%B0%D9%81%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%85%D8%AA%D8%AD%D8%A7%D9%86-%D9%86%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C/

حذفیات امتحان نهایی پایه نهم 1402

دانش آموزان پایه نهم در امتحانات نهایی 1402 به صورت حضوری شرکت خواهند کرد و نمرات اکتسابی در امتحانات نهم از جهت آنکه در هدایت تحصیلی و انتخاب رشته نهم به دهم تاثیر گذار است ، اهمیت زیادی دارد.

مرتبط بخوانید : حذفیات نمونه دولتی نهم به دهم

 
 حذفیات امتحان نهایی دوازدهم 1402

هدف از برگزاری امتحانات نهایی دوازدهم ، تعیین معدل کتبی جهت تاثیر گذاری در کنکور سراسری است و همانطور که بسیاری از شما می دانید تاثیر معدل در کنکور 1402 به میزان 40 درصد قطعی است و اگر بتوانید نمرات خوبی در امتحانات نهایی کسب کنید ، تا میزان زیادی در رتبه شما اثر مثبت خواهد داشت.

مرتبط بخوانید : دریافت کارت ورود به جلسه امتحان نهایی

بنابراین با توجه به شرط معدل کنکور 1402 ، لازم است که برای امتحانات نهایی آمادگی به دست آورید و نمرات بالایی را کسب کنید. در سال گذشته با توجه به غیرحضوری شدن مدارس و اجرای آموزش مجازی در بستر پیام رسان شاد ، بسیاری از معلمان به دلیل کمبود وقت نتوانستند که تمام مباحث را تدریس کنند و همین موضوع سبب تصمیم گیری برای تعیین حذفیات امتحان نهایی از سوی آموزش و پرورش شد اما در سال تحصیلی 1402 که اکثر مدارس به صورت حضوری آموزش های لازم را ارائه کردند ، در خصوص حذفیات امتحانات نهایی تصمیم گیری قطعی انجام نشده است.

 

مباحثی که در ادامه مشاهده می کنید ، حذفیات امتحانات نهایی سال قبل هستند و برای امتحانات نهایی 1402 فعلا لازم است تمام مباحث کتاب های درسی را مطالعه کنید و در صورتی که بخش هایی از کتاب ها حذف شود ، اطلاع رسانی های لازم انجام می گیرد.

حذفیات امتحان نه

برنامه ریزی امتحانات نهایی ۱۴۰۱

با توجه به تاثیر مثبت معدل کتبی امتحانات نهایی دانش آموزان در کنکور ۱۴۰۰، کسب نمرات بالا در آینده دانش آموزان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

به دانش آموزانی که هدف قبولی در رشته های برتر را دارند و والدینی که آینده دانش آموز برای آن ها حائز اهمیت است، داشتن برنامه ریزی درسی همراه با مشاور تحصیلی، که روش مطالعه دروس را آموزش داده و از دانش آموز خواستار گزارش مطالعه مطابق با برنامه ریزی بوده و دلسوزانه پیگیر مطالعه دانش آموز باشد را توصیه می کنیم.

حذفیات احتمالی امتحانات نهایی نهم ۱۴۰۱

اطلاع از حذفیات امتحانات نهایی ۱۴۰۰ پایه نهم، جهت داشتن مطالعه دقیق و جلوگیری از اتلاف وقت دانش آموزان و برنامه ریزی بر اساس آن بسیار کاربردی است.

حذفیات دقیق امتحانات نهایی ۱۴۰۱ پایه نهم پس از انتشار توسط سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

حذفیات امتحان نهایی پایه دوازدهم تجربی
نوع درس فصل / درس حذف شده
فارسی
  • گنج حکمت
  • روان خوانی / شعر خوانی
دین و زندگی
عربی
  • بخش ترجمه جمله های عربی به فارسی از (اعلموا) و تمرینات سؤال طرح نشود.
  • البحث العلمی (پژوهش)
زبان انگلیسی
  •  what you learned
زیست شناسی 3
  • فصل 1 :گفتار 1 از تلاش برای کشف ساختار مولکولی دنا تا ابتدای مدل مولکولی دنا، گفتار3 از سطوح ساختاری پروتئین ها تا ابتدای نقش پروتئین ها، از عملکرد اختصاصی آنزیم ها تا
    پایان فصل.
  • فصل 2 :از تغییرات رنای پیک تا پایان گفتار 1، از محل پروتئین سازی و سرنوشت آن ها تا
    پایان گفتار 2.
  • فصل 3 :از مهار بیماری های ژنتیک تا آخر فصل.
  • فصل 4 :از ابتدای گفتار 3 تا ابتدای گونه زایی.
  • فصل 5 :از تنظیم تنفس یاخته ای: تولیدی اقتصادی تا آخر گفتار 2 / از سلامت بدن: پاداکسنده ها تا آخر فصل.
  • فصل 6 :از اثر محیط بر فتوسنتز تا آخر گفتار 2 / از جانداران فتوسنتزکننده دیگر تا آخر فصل.
  • فصل 7 :از مهندسی بافت تا آخر گفتار 2.
  • فصل 8 :از زندگی گروهی تا پایان فصل.
شیمی
  • فصل اول: از آغاز فصل ص 1 ـ خود را بیازمایید ص 9 ـ پیوند با صنعت ص 11 ـ پیوند با زندگی ص 31 تا انتهای ص 32
  • فصل دوم: از آغاز فصل تا ص 39 تا ابتدای انجام واکنش با سفر الکترون ـ پیوند با زندگی ص 49 و ص 52 ـ خود را بیازمایید ص 62
  • فصل سوم: از آغاز فصل تا ص67 -سازه های یخی زیبا با ظاهری سخت اما زود گداز ص73 – پیوند با زندگی ص 83 ـ باهم بیندیشیم ص 85 و 86


:: برچسب‌ها: امتحان نهایی ,
:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

رشته پزشکی یکی از پرمتقاضی ترین رشته ها در کنکور سراسری چندین دهه اخیر به شمار می رود. داوطلبان بسیاری رویای قبولی در این رشته را در سر می پرورانند و برای رسیدن به این آرزو تلاش بسیاری می کنند. سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی تهران در نیمسال اول و نیمسال دوم بیش از 208 دانشجو پذیرفت که نیمی از آنها خانم و نیم دیگر آقا بودند.

کنکور سال گذشته نزدیک ترین آزمون به کنکور امسال به شمار می رود به همین خاطر اطلاع از آخرین رتبه قبولی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در کنکور ۱۴۰۰ می تواند داوطلبان را چندین گام به جلو هدایت کرده و برنامه ریزی بهتری را برای فرد به ارمغان آورد.

لازم به ذکر است اطلاعات این مقاله می تواند بعد از انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری​ و شروع مرحله انتخاب رشته به داوطلبان کمک کند. زیرا در این مقاله رتبه و حداقل درصد دروس رشته پزشکی دولتی دانشگاه علوم پزشکی تهران در کنکور 1400 را در هر سه منطقه ذکر کرده ایم تا داوطلبانی که هدف شان قبولی در رشته پزشکی این دانشگاه است بتوانند با آگاهی انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ خود را انجام دهند.

 

آخرین رتبه قبولی پزشکی روزانه دانشگاه علوم پزشکی تهران در منطقه 1

نتایج حاصل از بررسی رتبه و کارنامه های قبولی پزشکی دانشگاه تهران در منطقه یک کنکور سراسری سال گذشته نشان می دهد که آخرین رتبه قبولی پزشکی روزانه دانشگاه علوم پزشکی تهران ۱۴۰۰ در منطقه 1 و درصدهای مکتسبه در هر درس به شرح زیر می باشد:

داوطلبانی که به ادامه تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه تهران با قبولی در کنکور 1400 علاقه مند هستند ، باید آخرین رتبه قبولی پزشکی که سال گذشته مورد پذیرش قرار گرفته است را مورد بررسی قرار دهند.

 

https://pasokhbama.com/%D9%82%D8%A8%D9%88%D9%84%DB%8C-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86/

بررسی آخرین رتبه قبـولی پزشکی دانشگاه تهران نقش تاثیرگذاری در انتخاب رشته شما خواهد داشت. در عین حال می توانید به عنوان یک راهنمایی مناسب برای اولویت بندی رشته از آن استفاده کنید در ادامه این مطلب به بررسی رتبه لازم برای قبـولی پزشـکی کنکور 1401  دانشـگاه تـهران می پردازیم ، با ما همراه شوید

قبولی در رشته پزشکی روزانه دانشگاه علوم تهران به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از پرطرفدارترین رشته ها در کنکور تجربی ، رشته پزشکی می باشد و قبولی در این رشته هدف بسیاری از داوطلبان است.

داوطلبانی که قصد قبولی پزشکی دانشگاه تهران را دارند برای برنامه ریزی دقیق و حرفه ای باید کارنامه و میانگین درصد های زده شده آخرین فردی که رشته پزشکی دانشگاه تهران قبول شده است را مورد بررسی قرار دهند.

 

طلبانی که از همان ابتدا قصد قبول شدن در پزشکی دانشگاه های سراسری را ندارند و به همین خاطر تمام تلاش خود را برای شرکت در کنکور برای قبولی پزشکی به کار گرفته اند، می توانند با اطلاع از آخرین رتبه قبولی پزشکی برنامه ریزی دقیق تری داشته باشند. هر چند که رقابت بر سر قبولی در رشته های پزشکی در دانشگاه آزاد نیز همانند کنکور سراسری وجود دارد. لذا؛ به همین دلیل، داوطلبان شرکت کننده در کنکور دانشگاه آزاد باید اطلاع دقیقی از آخرین رتبه و تراز قبولی پزشکی دانشگاه های سراسری و آزاد در شهرهای مختلف داشته باشند. چرا که رتبه و تراز قبولی های پزشکی در شهرها و دانشگاه های مختلف بسیار با هم متفاوت است.

به عنوان مثال برای قبولی پزشکی آزاد تهران باید رتبه بهتری نسبت به رتبه قبولی داوطلبی که پزشکی آزاد زاهدان قبول شده، داشته باشید. باز هم تاکید می کنیم که شما با اطلاع دقیق از رتبه و تراز آخرین نفرات قبولی در هر منطقه می توانید برنامه ریزی حرفه ای تر و مفید تری داشته باشید. می توان با اطلاع از آخرین رتبه قبولی پزشکی سراسری و آزاد به میانگین درصد های لازم برای قبولی دست یابید و این نکته خیلی مهم را در برنامه ریزی های درسی و روزانه خود جهت دهید و متناسب با آن ها درس بخوانید و تلاش کنید.

آخرین رتبه قبولی پزشکی روزانه دانشگاه علوم پزشکی تهران در منطقه 1
ادبیات فارسی 60 70 70 70 70
عربی 70 80 80 70 60
معارف 90 80 80 80 80
زبان 80 70 80 70 70
زمین شناسی 10 10 40 10 30
ریاضیات 90 100 90 90 100
زیست شناسی 90 90 90 90 90
فیزیک 100 100 90 90 90
شیمی 90 90 90 90 90
رتبه در منطقه 1 83 70 69 67 57
رتبه کشوری 213 187 180 178 156
شهر محل سکونت تبریز تهران مشهد اصفهان تبریز

 



:: برچسب‌ها: قبولی در پزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 367
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

لیزر موهای زائد در مرکز لیزر میرداماد یکی از روش‌های بسیار پرطرفدار برای از بین بردن موهای ناخواسته بر روی سطح تمام بدن است که در سال‌های اخیر تقاضا برای انجام آن بسیار افزایش پیدا کرده است.
از بین بردن موهای زائد برای همیشه که توسط لیزر انجام می‌شود با کمک انتشار پالس‌های انرژی نور به یک ناحیه مشخص از پوست بدن عمل می‌کند. با کمک این اشعه فولیکول و ریشه اینگونه موها از بین می‌رود و همین باعث می‌شود تا مو دیگر نتواند رشد پیدا کند.

دستگاه های لیزر موهای زائد:

  • لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت : یکی از پیشرفته ترین دستگاه های لیزر مو های زائد دستگاه الکساندرایت است. این لیزر توسط شرکت آمریکایی ساخته شده است. یکی از ویژگی های این دستگاه  قابلیت تنظیم طول موج و میزان انرژی برای درمان انواع مختلف مو و پوست است. این دستگاه  بیشترین کارایی و کمترین خطر را برای بدن دارد و طولانی مدت باقی می ماند.
  • لیزر موهای زائد با لیزر روبی ( یاقوت ) : این لیزر برای موهای نازک و روشن مناسب تر است و به دلیل جذب بالا باعث رنگدانه هایی در پوست می شود به همین دلیل برای افراد با پوست تیره توصیه نمی شود .
  • لیزر تور پالسی بالا : این لیزر اصلاً لیزر نیست بلکه نور شديد پالسى است كه توسط يک لامپ گزنون توليد مى ‌شود و مثل  لیزر روی سطح پوست قرار می گیرد، اما تأثیر آن روى موهاى زائد و تعداد جلسات درمانى با لیزر موهای زائد متفاوت است.
  • لیزر ND:YAG : اين ليزر براى پوست ‌هاى تيره و بسيار تيره استفاده می شود.
  • لیزر موهای زائد با لیزر دایود : این لیزر برای همه پوست ها حتی پوست های تیره قابل استفاده است و به دلیل قدرت نفوذ زیاد به عمق پوست، می‌تواند موهایی که زیر پوست قراردارند را از بین ببرد. بهترین لیزر دایود؛ لیزر Lightsheer ساخت کمپانی Lumenis آمریکاست.

    در حال کلی، لیزر برای تمامی قسمت‌های بدن قابل استفاده است، که برخی از این بخش‌ها در زیر بیان شده است:

     لیزر بیکینی

     زیر بغل

     دست ها

     لیزر پا

     موهای زائد پشت لب و چانه

     برجستگی گونه

     بین ابروها

     شکم و پهلوها

     لیزر کمر

     پهنای شانه

    با انجام یک معاینه کلی می‌توانید بر اساس نیاز خود لیزر موهای زائد بدن در نواحی مختلف را انجام بدهید و آن را به طور کامل از بین ببرید.

     

    مزایای دستگاه لیزر سوپرانو آیس پلاتینیوم

    با پیشرفت تکنولوژی قطعا مزایای مختلفی به دستگاه های لیزر افزوده شده است اگر بخواهیم به مزایای این دستگاه اشاره کنیم می توان موارد زیر را نام برد.

     
    1. این درمان محدودیت فصلی ندارد و در هر زمانی می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
    2. هر نوع و رنگ پوستی می تواند برای لیزر موهای زائد از این دستگاه استفاده کند.
    3. هنگام استفاده از این دستگاه حسی مانند ماساژ بدن را تجربه خواهید کرد و دستگاه لیزری بدون درد است.
    4. از این دستگاه می توان برای مناطق حساس مانند گوش، سوراخ بینی و خط بیکینی استفاده نمود.
    5. استفاده از آن برای موهای ریز و درشت امکان پذیر است.
    6. لیزر با این دستگاه طی جلسات درمانی بسیار سریع انجام می پذیرد.
    7. دستگاه لیزر سوپرانو آیس پلاتینیوم دارای سه طول موج همزمان در ۱ اپراتور است.
    8. پس از لیزر با این دستگاه می توانید بلافاصله به فعالیت های روزانه خود باز گردید.
    9. این دستگاه دارای ایمنی بسیار بالا است و به همین علت برای هر نوع پوستی استفاده می شود.


:: برچسب‌ها: لیزر موهای زائد ,
:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

رادیولوژی یکی از رشته هایی است که در زیر مجموعه کنکور تجربی قرار دارد و داوطلبان کنکور تجربی می توانند در فرایند انتخاب رشته تجربی این رشته را در دانشگاههای سراسری، آزاد و پردیس های بین الملل انتخاب نمایند. رتبه قبولی رادیولوژی در دانشگاههای مختلف متفاوت است و هر فرد می تواند بر اساس هدف خود برای قبولی در یکی از این کد رشته محل ها تخمین رتبه قبولی رادیولوژی را انجام دهد.

یکی از معیارهایی که به انتخاب رشته داوطلبان کمک زیادی می نماید تخمین رشته یا رتبه قبولی رادیولوژی با توجه به درصدهای کسب شده در کنکور سراسری می باشد. داوطلبان بعد از گذراندن کنکور سراسری در ابتدا با استفاده از درصدهای کسب شده در کنکور سراسری تخمین رتبه قبولی رادیولوژی دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد را انجام می دهند و سپس با استفاده از رتبه مورد نظر تخمین کد رشته محل قبولی را مورد بررسی قرار می دهند.

در تخمین رتبه قبولی رادیولوژی داوطلبان می توانند آمار قبولی های  و رتبه لازم برای  رشته رادیولوژی سال های گذشته را ملاک پذیرش خود قرار دهند. اما همواره باید به این نکته توجه کرد که آمار قبولی های رشته رادیولوژی در سال های مختلف با یکدیگر متفاوت است و نمیتوان صرفا بر اساس رتبه های قبولی رادیولوژی در سال گذشته از انتخاب رشته امسال خود مطمئن شویم.رشته تکنولوژی پرتوشناسی - رادیولوژی ​یکی از رشته های گروه آزمایشی تجربی در کنکور سراسری است که هر ساله آماده پذیرش دانشجو در دوره های روزانه ، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد است . دانشگاه شهید بهشتی - تهران یکی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور است که در سال گذشته 25 دانشجوی خانم آقا در رشته تکنولوژی پرتوشناسی - رادیولوژی در دوره روزانه پذیرش کرده است . داوطلبانی که در ثبت نام کنکور سراسری 98 شرکت کرده و در جلسه حضور داشتند در مرحله مهم و حساس انتخاب رشته قرار دارند . پس از اعلام نتایج اولیه کنکور 98 بسیاری از داوطلبان درصدد قیاس و تخمین شانس قبولی خود در رشته تکنولوژی پرتوشناسی - رادیولوژی ​هستند که علاوه بر نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری ، بررسی حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی تکنولوژی پرتوشناسی - رادیولوژی ​کنکور سال گذشته می تواند مثمر ثمر باشد و داوطلبان را در چینش و تکمیل هر چه صحیح تر و دقیق تر انتخاب هایشان در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 98 یاری کند . نظر به این مسئله که در کنکور ۹۸ رقابت بر سر رشته محل های پر طرفدار است و با توجه به حساسیت بالای انتخاب رشته کنکور سراسری در این مقاله حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی تکنولوژی پرتوشناسی - رادیولوژی ​دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی - تهران کنکور 97 - 98 در سهمیه مناطق 1 ، 2 و 3 را در اختیارتان قرار داده ایم .

یکی دیگر از انواع تخمین رتبه قبولی رادیولوژی، تخمین رتبه قبولی رادیولوژی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد است که پس از دانشگاه سراسری مورد نظر بسیاری از داوطلبان می باشد. رتبه قبولی رادیولوژی دانشگاه آزاد نسبت به رتبه قبولی رادیولوژی دانشگاه دولتی حد نصاب های پایین تری داشته اما بازهم در برخی کدرشته محل ها در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد مانند دانشگاههای آزاد تهران و یا برخی از دانشگاههای با رنکینگ بالا در رتبه بندی دانشگاههای آزاد، رقابت بالایی برای پذیرش وجود دارد.

رتبه قبولی رادیولوژی دانشگاه بین الملل

دانشگاه دوره رتبه در منطقه 1 رتبه در منطقه 2 رتبه در منطقه 3
دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تهران پردیس خودگردان 5038 6085 4473
دانشگاه علوم پزشکی مازندران - ساری پردیس خودگردان 4657 - -
دانشگاه علوم پزشکی كرمان پردیس خودگردان 6793 9513 7801
دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تهران پردیس خودگردان - 4157 2519
دانشگاه علوم پزشکی زاهدان پردیس خودگردان 3359 4549 2777

 

رتبه قبولی رادیولوژی بین الملل نیز از دیگر انتخاب های موجود در انتخاب رشته کنکور سراسری و یا انتخاب رشته دانشگاه آزاد می باشد که داوطلبان می توانند در آنها انتخاب کد رشته محل را انجام دهند. معمولا دانشگاه بین الملل دارای شهریه بالاتری نسبت به دانشگاه آزاد می باشد و خود واحد های دانشگاه آزاد نیز در بسیاری از مواقع دارای پردیس های بین الملل می باشند. معمولا حدود هزینه در پردیس های بین الملل در رشته رادیولوژی بین 6 تا 10 میلیون تومان است که البته این رقم ها سال به سال متفاوت می شود.

در این بخش ، حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی تکنولوژی پرتوشناسی - رادیولوژی ​دولتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی - تهران منطقه 2 کنکور 97 - 98 را ارائه داده ایم .

 

 

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی تکنولوژی پرتوشناسی - رادیولوژی ​دولتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی - تهران منطقه 2 کنکور 97 - 98
ادبیات فارسی 30 70 70 70 70
عربی 70 50 80 70 80
معارف 70 60 70 50 60
زبان 30 30 60 10 100
زمین شناسی 10 10 10 1 10
ریاضیات 30 50 10 60 40
زیست شناسی 60 70 70 60 60
فیزیک 30 50 20 50 40
شیمی 60 30 50 40 50
رتبه در منطقه 2 5883 5689 5071 4906 4170
رتبه کشوری 12270 11830 10552 10204 8618
شهر محل سکونت کرمانشاه ابهر اردبیل نیشابور کرج

 

توجه : درصد های ذکر شده در جدول بالا تقریبی بوده و به سمت نزدیک ترین عدد رند ، گرد شده است .

 

 

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی تکنولوژی پرتوشناسی - رادیولوژی ​دولتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی - تهران منطقه 3 کنکور 97 - 98

در این بخش ، حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی تکنولوژی پرتوشناسی - رادیولوژی ​دولتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی - تهران منطقه 3 کنکور 97 - 98 را ارائه داده ایم .

 کارنامه های ارائه شده در جداول این مقاله بر اساس قبولی های کنکور سراسری 97 است و متقاضیان کنکور 98 در نظر داشته باشند که بر اساس اطلاعات و آمار ارائه شده می توانند درصد دروس خود را تا قبل از اعلام نتایج اولیه به طور حدودی محاسبه نمایند و طبق رتبه های قبولی آمار ارائه شده پس از اعلام نتایج اولیه و در مرحله انتخاب رشته شانس قبولی خود را در رشته مورد نظر تخمین بزنند . داوطلبان کنکور تجربی که متقاضی رشته تکنولوژی پرتوشناسی - رادیولوژی ​​دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی - تهران هستند می بایست سهمیه های کنکور سراسری ، تاثیر سهمیه بومی گزینی و تاثیر سهمیه مناطق و ایثارگران در انتخاب رشته کنکور سراسری را در نظر بگیرند . پس از اعلام نتایج و مشاهده کارنامه خود در صورتی که معترض به نتایج کنکور سراسری هستید می توانید از گزینه ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش استفاده کنید . برای توجیه و درک صحیح تر کارنامه خود مطالعه مقالات  توضیحات کارنامه اولیه کنکور سراسری 98 و کارنامه نهایی کنکور سراسری 98 می تواند مفید باشد . اگر جز داوطلبانی هستید که تحصیل در رشته تکنولوژی پرتوشناسی - رادیولوژی ​هدف نهایی شماست توصیه می کنیم مقاله انتخاب رشته دانشگاه آزاد 98 را مطالعه کنید تا بتوانید شانس قبولی خود را در رشته تکنولوژی پرتوشناسی - رادیولوژی ​دانشگاه آزاد امتحان کنید .

 



:: بازدید از این مطلب : 380
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

علاوه بر فاکتورهای تاثیرگذار در مرحله انتخاب رشته کنکور  ، آنچه مسیر دستیابی به کسب رتبه قبولی را برای متقاضیان سهمیه ایثارگران 25 درصدی هموار می کند و تاثیر بسزایی در نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 98 خواهد داشت بررسی رتبه و کارنامه قبولی داوطلبان سال گذشته می باشد که در صورت دسترسی به آخرین رتبه و نمونه کارنامه های قبولی کنکور سراسری 98  و مقایسه رتبه خود با داوطلبان سال گذشته سبب می شود چینش انتخاب های خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند . 

بنابراین به جهت حساسیت مرحله انتخاب رشته در این مقاله تصمیم گرفتیم چندین نمونه از آخرین رتبه و کارنامه قبولی سهمیه ایثارگران 25 درصدی 98 - 99 در دوره روزانه و پردیس خودگردان گروه آزمایشی تجربی در اختیار داوطلبان قرار داده شده است . 

 

آخرین رتبه و کارنامه قبولی سهمیه ایثارگران 25 درصدی در کنکور سراسری

برای آشنایی بهتر داوطلبان با آخرین رتبه و کارنامه قبولی سهمیه ایثارگران 25 درصدی تجربی 97 - 98 ، لینک ورود به مقاله آخرین رتبه قبولی هر رشته را به تفکیک در ادامه آورده ایم .

 

برای اطلاع از آخرین رتبه و کارنامه قبولی سهمیه ایثارگران 25 درصدی تجربی در هر رشته کافیست روی آن کلیک کنید :

 

در نظر داشته باشید اطلاعات قبولی مذکور مربوط به سال 97 است به محض انتشار اطلاعات قبولی سهمیه ایثارگران 25 درصدی 98 مقاله به روز رسانی می شود .

https://pasokhbama.com/%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B3%D9%87%D9%85%DB%8C%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%AB%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-25-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF/

 

آخری

نمونه کارنامه سهمیه ایثارگران 25 درصد رشته پزشکی

دانشگاه محل قبولی

دانشگاه علوم پزشکی زاهدان – پردیس خودگردان دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس

دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

رتبه در سهمیه 

1887 1582 1375

رتبه کشوری

10254

8984

8463

ادبیات فارسی

28

45

125

عربی

26 22

68

معارف

23 47

51

زبان انگلیسی

12 18

43

زمین شناسی

ریاضیات

14 25

35

زیست شناسی

27 34

30

فیزیک

17 18

15

شیمی

11 22

28

نمونه کارنامه سهمیه ایثارگران 25 درصد رشته دندانپزشکی

دانشگاه محل قبولی

دانشگاه علوم پزشکی زنجان – پردیس خودگردان دانشگاه علوم پزشکی مازندران – پردیس خودگردان

دانشگاه علوم پزشکی مشهد – پردیس خودگردان

رتبه در سهمیه

1352 1040 984

رتبه کشوری

7982

6607

6253

ادبیات فارسی

25

41

38

عربی

68 60

41

معارف

27 55

34

زبان انگلیسی

16 22

36

زمین شناسی

10

ریاضیات

27 15

34

زیست شناسی

32 44

31

فیزیک

 

 

18 10

30



:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

 

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد به یکی از پرطرفدارترین روش های رفع موهای ناخواسته بدن تبدیل شده است که در سال های اخیر تقاضا براى لیزر موهای زائد افزايش زیادی داشته است. که باعث خلاص شدن از سالن های اپیلاسیون، تیغ، مومک، موبر و دستگاه اپیلیدی همچنین جوش ها و موهای زیر پوستی می شود. اما لیزر موهای زائد مانند هر تكنولوژى جديدی كه ممكن است مورد سوء استفاده قرارگيرد بسيارى ازكساني كه بدون مطالعه قبلى و صرفاً براساس تبليغات يا قيمت ارزانتر، اقدام به انجام لیزر موهای زائد كردند را مأيوس كرده است. در اين مقاله سعى داریم تا با ارائه اطلاعات مهم دراين زمينه و معرفى روش صحيح انتخاب مركز مناسب براى انجام ليزر موى زائد مانع تكرار تجربه تلخ از دست دادن پول و وقت و از همه مهمتر سلامتی خود را به خطر بیندازیم.

عملکرد لیزر موهای زائد چگونه است؟

نور لیزر هر چیزی که تیره‌رنگ باشد را حرارت داده و می‌سوزاند. با حرارت دادن و سوزاندن موی تیره‌رنگ داخل فولیکول مو، خود فولیکول نیز آسیب می‌بیند و از بین می‌رود. هرکدام از موهای بدن ما دارای یک چرخه‌ی رشد و استراحت هستند. در یک زمان مشخص اکثر موهای بدن ما در فاز استراحت هستند و تعداد کمی از آن‌ها در فاز رشد هستند.

اگر هنگام لیزر موهای زائد ، فولیکول مو در فاز استراحت باشد، اشعه لیزر بر آن اثری ندارد. به همین دلیل است که برای از بین بردن تمامی ‌موها به چندین جلسه درمان با لیزر، با فاصله های زمانی مشخص نیاز است. با هر جلسه رفع موهای زائد تعدادی از فولیکول‌های فعال مو سوخته می‌شوند و بالاخره پس از مدتی تمامی‌ موها از بین می‌روند.

نواع روش های حذف موهای زائد

بطور کلی حذف موهای زائد به دو روش دائمی و موقت انجام می شود.

۱- روش موقت

شما می توانید برای از بین بردن موهای زائد از روشهای متعددی استفاده نمایید. ژیلت یکی از گزینه های سریع اصلاح موهای زائد می باشد. رشد موها پس از اصلاح با ژیلت سریع می باشد.

از کرم های موبر نیز می توانید برای حذف موهای زائد استفاده نمایید. این کرم ها بوی بدی دارند و همچنین در کاهش سرعت رشد مو تاثیری ندارند.

ایا اپیلاسیون بیکینی برای دختر ضرر دارد؟ این سوالی است که وقتی یک دختر مجرد برای رفع موهای زائد با اپیلاسیون اقدام می کند از خود می پرسد  . پس با لیزر کل بدن دیگر از نگرانی اینکه آیا این روش برای دختران مضر است یا خیر خلاص می شوید در واقع موم یا اپیلاسیون نیز از گزینه های متعارف حذف موهای زائد می باشند.

در این روش رشد موها هفته ها به تاخیر می افتد. اما این روش علاوه بر آنکه ممکن است سبب تحریک و خارش پوست شود ، دردناک نیز می باشد.

https://pasokheto.ir/tehran/%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%B1-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86/

۲- روش دائمی

روش‌ های دائمی از بین بردن موهای زائد بدن شامل لیزر و الکترولیز می باشد. توجه داشته باشید استفاده از روش های موقت برای حذف موهای زائد در برخی از نواحی بدن دردناک می باشد.

مراحل انجام لیزر

۱- قبل‌ از انجام لیزر باید ناحیه مورد نظر کاملاً عاری از مو باشد. بنابراین حتما ناحیه مورد نظر را اصلاح کنید.

۲- در نقاطی از بدن که دارای حساسیت بالاتری می‌باشد، از کرم‌های موضعی برای بی‌حسی استفاده می‌شود و این کار حدود نیم‌ ساعت قبل‌ از انجام لیزر صورت می‌گیرد.

۳- لیزر موهای زائد باید در اتاق مخصوص انجام بگیرد و شما حتما حین انجام لیزر، از عینک‌های محافظ چشم استفاده کنید، زیرا نور لیزر ممکن است باعث اختلال در بینایی افراد شود.

۴- اشعه لیزر با طول‌ موج مشخص بر سطح پوست تابانده می‌شود و باعث از بین رفتن و سوزاندن فولیکول‌های مو می‌شود. حین انجام لیزر ممکن است، بویی مانند سوختن بوی گوگرد، به مشامتان برسد. مدت‌زمان انجام لیزر، بستگی به ناحیه تحت درمان دارد، اما به‌طور معمول حدود چهل و پنج دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد.

کاربردهای لیزر موی زائد

رشد موهای زائد، اکثراً در سن بلوغ بر روی پوست اکثر افراد مشاهده می‌شود و باعث می‌شود، پوست ظاهر زیبایی نداشته باشد و همچنین رشد این موها در بعضی از قسمت‌های بدن مشکلاتی از نظیر عرق کردن و بو گرفتن را به‌ همراه دارد.

انواع لیزر موهای زائد

عوامل زیادی بر نتیجه لیزر موهای زائد تاثیر گذار هستن که با تشخیص پزشک متخصص برای برطرف کردن موهای زائد بدن از دستگاه های متفاوتی استفاده می شود .

بسته به رنگ مو , نوع پوست , ضخامت مو و ناحیه درمان لیزر موهای زائد برای زمانبندی جلسات لیزر مو یکی از دستگاه های زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

  • 1. لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت
  • 2. لیزر موهای زائد با لیزر روبی ( یاقوت )
  • 3. لیزر تور پالسی بالا
  • 4. لیزر ND:YAG
  • 5. لیزر موهای زائد با استفاده از لیزر دایود

    انواع کاربرد لیزر

    لیزر زیر بغل

    موهای زیر بغل نسبت‌ به سایر قسمت‌های بدن تیره تر و ضخیم‌تر می‌باشد. بنابراین ممکن است در اثر اصلاح رنگ این ناحیه نیز تیره‌تر شود. لیزر بر موهای ضخیم تاثیر بیشتری دارد و ممکن است در همان جلسات ابتدایی، تغییر قابل‌ملاحظه‌ای بر کاهش موهای زیر بغل، مشاهده شود.

    لیزر شکم

    موهای این ناحیه از بدن دارای ظرافت بیشتری هستند و به‌صورت کم‌رنگ می‌باشند. بنابراین برای لیزر این نواحی باید دقت بیشتری به خرج داد. زیرا در صورت ظرافت زیاد، ممکن است لیزر روی آن‌ها جواب ندهد.

    لیزر کمر

     بهتر است زمانی از لیزر برای این ناحیه استفاده کنید که موهای آن به‌ صورت ضخیم و تیره می‌باشند و در صورتی‌که کرکی و بور می‌باشند، بهتر است از لیزر استفاده نشود.

    لیزر دست

    موهای ناحیه مچ تا آرنج، نسبت به بازو، دارای ضخامت بیشتر و رنگ تیره‌تری می‌باشد، بنابراین اثر لیزر برای از بین بردن موهای این ناحیه بیشتر می باشد. درصورتی‌که موهای دست شما، به‌صورت کرکی می‌باشد، استفاده از لیزر برای دستان شما، توصیه نمی‌شود.

    لیزر پاها

     موهای زائد در قسمت پاها، دارای ضخامت بیشتر و تیره‌تر می‌باشند. بنابراین تاثیر لیزر بر موزدایی پاها زیاد بوده و می‌توانید با خیال راحت از این روش استفاده کنید.

    کاربرد لیزر برای سایر قسمت‌های بدن مانند بیکینی و صورت نیز تاثیر گذار می‌باشد، که در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد.

 



:: برچسب‌ها: لیزر موهای زائد ,
:: بازدید از این مطلب : 457
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

گاهی اوقات افراد رمز عبور خود را برای ورود به سامانه ضمن خدمت و یا سایت آزمون های ضمن خدمت فراموش می کنند. در این مواقع، امکان بازیابی رمز عبور سایت ضمن خدمت وجود دارد. به طور کلی رمز عبور سایت ضمن خدمت، همان رمز عبور سامانه جامع یادگیری فرهنگیان به نشانی ltms.medu.ir می باشد که مراحل ثبت نام در دوره های ضمن خدمت در این سایت انجام می شود.

 

به همین خاطر برای بازیابی رمز عبور سایت ضمن خدمت نیاز است افراد به سایت ltms وارد شده و رمز عبور خود را از طریق این سایت بازیابی نمایند. لازم به ذکر است که دو روش برای نحوه بازیابی رمز عبور سایت ضمن خدمت وجود دارد. اولین روش ورود به سایت ضمن خدمت به نشانی rayadars.com و کلیک کردن بر روی گزینه «رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟» می باشد. دومین روش نیز ورود به سایت ltms.medu.ir برای بازیابی رمز عبور می باشد.فراگیران برای وارد شدن به سامانه ضمن خدمت فرهنگیان باید کد ملی ، کد پرسنلی و رمز عبور را داشته باشند و در صورت فراموشی اطلاعات ، نمی توانند از خدمات سامانه استفاده کرده و وارد دوره های آموزشی شوند. در این مطلب می خواهیم راهنمای بازیابی رمز ضمن خدمت فرهنگیان و نحوه بازیابی نام کاربری و رمز عبور در سامانه ltms را ارائه دهیم.

موارد مورد نیاز برای بازیابی رمز عبور در صورت فراموشی رمز ضمن خدمت فرهنگیان

دقت داشته باشید که در صورت فراموشی رمز ضمن خدمت فرهنگیان و نیاز به بازیابی آن به چند مورد مهم یعنی شماره تلفن همراه، کد ملی، ایمیل شخصی و کد پرسنلی نیاز مبرمی دارید.

در نتیجه، قبل از هر گونه اقدامی برای دریافت و بازیابی رمز عبور ضمن خدمت فرهنگیان این موارد مهم را آماده داشته باشید.

 

راهنمای بازیابی رمز عبور در صورت فراموشی رمز ضمن خدمت فرهنگیان

بازیابی رمز عبور در صورت فراموشی رمز ضمن خدمت فرهنگیان برای هر یک از افراد و معلمان با طی مراحلی انجام می گیرد.

  • نکته اول : کلمه عبور جدید حداقل باید 6 حرف باشد که شامل ترکیبی از حروف انگلیسی بزرگ و کوچک و اعداد
  • نکته دوم : از کد پرسنلی و کد ملی نمی توانید به عنوان کلمه عبور استفاده کنید.

پس از تغییر کلمه عبور یکبار از سایت خارج شوید و این بار با رمز جدید وارد سامانه شوید تا اطمینان حاصل کنید رمز برای سامانه تایید شده است.

 

بار اولی که وارد سامانه می شوید ، حتما رمز جدید را ذخیره کنید تا در دفعات بعدی اگر آن را فراموش کردید ، دیگر نیازی به وارد کردن رمز جدید نباشد و سامانه به صورت پیشفرض و از قبل ذخیره شده ، برای شما باز شود.

در صورتی که با مشکل فراموشی رمز ورود ltms مواجه هستید، حتما طبق نحوه بازیابی رمز عبور سایت ضمن خدمت، رمز عبور خودتان را بازیابی نمایید. خوشبختانه، نحوه بازیابی رمز عبور سایت ضمن خدمت بسیار ساده انجام می شود و نیازی به وارد کردن اطلاعات خاصی برای بازیابی رمز عبور نمی باشد.

 

دقت داشته باشید که رمز عبور سایت ضمن خدمت، تنها برای شرکت در آزمون های ضمن خدمت نمی باشد، شما می توانید با این رمز عبور، در دوره های مختلف ضمن خدمت ثبت نام کنید و در آن ها شرکت نمایید. بدیهی است که بدون رمز عبور سایت ضمن خدمت امکان ثبت نام در دوره های ضمن خدمت و شرکت در آزمون های ضمن خدمت برای افراد وجود نخواهد داشت.

 

لذا توصیه می کنیم که اگر قصد شرکت و ثبت نام در دوره های ضمن خدمت را دارید، حتما با توجه به مراحل توضیح داده شده در مقاله، مراحل مربوط به بازیابی رمز عبور خود را انجام دهید تا بتوانید در دوره های ضمن خدمت ثبت نام و در آزمون های آنلاین دوره های ضمن خدمت نیز شرکت کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

جراحی گوش در چه مواردی انجام می شود؟

مهمترین دلایلی که افراد اقدام به عمل جراحی زیبایی گوش می کنند ، عبارتند از:

  1. برجسته بودن بیش از حد گوش ها
  2. وجود فاصله زیاد گوش ها نسبت به سر
  3. بزرگ بودن گوش ها و عدم تناسب بین گوش ها و سر
  4. نقص ها و ناهنجاری های مادرزادی
  5. عدم رضایت از عمل جراحی گوش قبلی ( جراحی گوش ترمیمی )

انواع ناهنجاری های مادرزادی گوش

  • ماکروتیا

عدم تناسب بین گوش ها و سر به دلیل بزرگ بودن بیش از حد گوش ها

  • میکروتیا

عدم رشد کافی گوش و کوچک ماندن آن

  • گوش های ویلدرموت

گوش های دارای انحنای داخلی به سمت سر

  • گوش های استال

وجود تا خوردگی و جمع شدگی شدید غیر طبیعی در گوش ها

  • شکاف در گوش

وجود شکاف و فرورفتگی در قسمت لاله گوش

  • گوش های کاگوت

عدم وجود لاله گوش در ساختار آن

  • گوش های علامت سوالی ( کوسمان )

بیرون بودن انحنای گوش و وجود فاصله مشخص در بخش لاله گوش تا جمجمه

خیلی از اشخاص باظاهر و اندازه گوش خود در زمان کودکی مشکل دارند ، ممکن است برخی دیگر از اشخاص دارای گوش های نامتقارن و یا بیش از اندازه افتاده داشته باشند. مشکلاتی که در بالا ذکر شد برای کودکان بسیار آزار دهنده می باشد ، بزرگسالان نیز به وسیله موهایش سعی در پوشش آنها دارند ، اما امروزه به آسانی و در زمان کوتاهی به وسیله بهترین جراح زیبایی گوش در اصفهان می توان این مشکلات را حل نمود.

عمل زیبایی گوش که بیشتر به عنوان جراحی پلاستیک گوش شناخته شده است، جهت رفع و برطرف ساختن مشکلات گوش ظاهری گوش می باشد.

برای جراحی زیبایی گوش نیاز است، ابتدا پزشک بیمار را دقیق معاینه نمایند تا با ارزیابی دقیق اندازه ، محل قرارگیری و سایز گوش ها تعیین شود.

پس از مشاوره پزشک معالج مراقبت های قبل و پس از جراحی گوش را به بیمار آموزش می دهد.

چرا جراحی اتوپلاستی انجام دهیم؟

دلایل انجام اتوپلاستی معمولا موارد زیر است:

  • یکی از گوش ها یا هر دو گوش دور از سر قرار گرفته است
  • گوش های شما نسبت به سرتان خیلی بزرگ است
  • شما از جراحی قبلی خود ناراضی هستید

اتوپلاستی معمولا برای هر دو گوش انجام می شود که بتواند تقارن بیشتری ایجاد کند.به طور طبیعی لاله گوش و جمجمه باید زاویه 10 تا 15 درجه را تشکیل دهند و در بعضی افراد بدلیل نقص های مادرزادی این زاویه بیش از حد طبیعی است و ظاهری نا میزان را ایجاد می کند .

عمل اتوپلاستی علاوه بر برطرف کردن نقص های مادرزادی گوش به منظور بازسازی شکل ظاهری گوش نیز انجام می شود .

به عنوان مثال :
افرادی که در یک حادثه یا در اثر برداشتن تومور ، قسمت یا تمام لاله گوش آنها از بین رفته است .

کدام مشکلات ظاهری را می توان به وسیله اتوپلاستی ( جراحی زیبایی گوش ) برطرف کرد ؟

  •  گوش هایی که بیش از حد طبیعی برجسته هستند و اصطلاحا به آنها گوش های خفاشی یا بلبله گوش می گویند.
  •  گوش هایی که با هم تقارن ندارند
  •  افرادی که گوش آنها در اثر یک حادثه مانند ضربه خوردن ،سوختگی یا کنده شدن دچار نقص شده است یا به دلیل استفاده از گوشواره های سنگین ، گوش آنها پاره شده است .
  •  افرادی که به طور مادرزادی ، تشکیل لاله گوش در آنها صورت نگرفته است و علاوه بر مشکلات ظاهری دچار مشکلات شنوایی هستند .

در چه سنی عمل زیبایی گوش را انجام دهیم؟

اگر گوش دچار عارضه مادرزادی باشد بهتر است در سنین کودکی (بعد از شش سالگی ) که در سن ورود به مدرسه است انجام شود زیرا ممکن است به دلیل برخی مشکلاتی که در جامعه وجود دارد توسط بچه های دیگر مورد تمسخر واقع شود . در این سن گوش ها به اندازه کافی رشد کرده اند و برای جراحی مناسب است .

چه چیزی باعث برجسته شدن گوش ها می شود ؟

معمولاً گوش ها در حالت نرمال ، تحت زاویه 30 درجه نسبت به سر قرار دارند. زاویه بالاتر از 30 درجه ، باعث برجسته به نظر رسیدن گوش ها می شود. عوامل ژنتیکی و موقعیت سلامت ما ، مقدار رشد غضروف در گوش ها را تنظیم می کند ؛ ولی گاهی عواملی از قبیل آسیب دیدگی یا تصادف ، می تواند بعنوان یک عامل تعیین کننده در شکل گوش محسوب شود.



:: برچسب‌ها: جراحی زیبایی گوش ,
:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

علاقه‌مندان به تحصیل در رشته فیزیوتراپی، برای رسیدن به این رشته به تلاش و ممارست بالایی نیاز دارند. رقابت گرم بین متقاضیان رشته فیزیوتراپی به این علت است که دانشگاه روزانه تنها دانشگاه ارائه دهنده رشته فیزیوتراپی است. البته علاوه بر دانشگاه‌های روزانه، پردیس‌های خودگردان نیز زمینه تحصیل در رشته فیزیوتراپی را فراهم کرده‌اند. اما به دلیل شهریه بالای دانشگاه‌های پردیس خودگردان، هر داوطلبی حاضر به تحصیل در این دانشگاه‌ها نیست. برای مشاهده انتخاب رشته کنکور تجربی کلیک کنید.

آخرین رتبه‌ی پذیرفته شدگان فیزیوتراپی کنکور ۱۴۰۰ را با توجه به سهمیه مناطق به سه دسته تقسیم می‌کنند. افرادی که دوره سه سال آخر دبیرستان خود را در کلان‌شهرها سپری کرده‌اند، در دسته سهمیه منطقه 1 قرار می‌گیرند. همچنین افرادی که دوره سه سال آخر دبیرستان خود را در مراکز استان‌ها به غیر از کلان‌شهرها سپری کرده‌اند، در دسته سهمیه منطقه 2 قرار می‌گیرند. و در نهایت داوطلبانی که دوره سه سال آخر دبیرستان خود را در شهرستان‌های کوچک و محروم تحصیل کرده‌اند، از سهمیه منطقه 3 برخوردار خواهند بود. 

هر سال داوطلبان زیادی به قصد قبولی در دانشگاه آزاد در کنکور سراسری شرکت می کنند تا برای قبولی در رشته های با آزمون این دانشگاه با سایر داوطلبان وارد رقابت شوند. بعد از انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری، داوطلبان با توجه به سهمیه ای که در آن قرار دارند و همچنین رتبه اکتسابی در آن سهمیه، اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoon.org می کنند.

رتبه در سهمیه که بیانگر وضعیت داوطلب نسبت به سایر داوطلبان در همان سهمیه است، مهم ترین بخش از کارنامه اولیه کنکور سراسری می باشد که در نهایت بعد از بررسی فرم انتخاب رشته داوطلبان، قبولی آن ها بر اساس رتبه در سهمیه بررسی می شود. 

متقاضیان در زمان برنامه ریزی و انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱، با بررسی آخرین رتبه قبولی فیزیوتراپی دانشگاه آزاد در سال های گذشته می توانند محدوده شانس قبولی خود را در رشته محل های با آزمون این دانشگاه تخمین زده و بر این اساس به اولویت بندی انتخاب های خود بپردازند. در ادامه این مقاله رتبه قبولی دانشگاه آزاد در سال های گذشته ارائه شده است.

 

رتبه قبولی دانشگاه آزاد

تا سال 96 به دلیل این که دانشگاه آزاد اطلاعات قبولی (رتبه و تراز) داوطلبان را منتشر و در اختیار داوطلبان قرار می داد، به راحتی با بررسی آمار قبولی های قبلی می توانستیم محدوده رتبه قبولی هر رشته محل را تخمین بزنیم ولی از سال 97 به بعد این امکان وجود نداشته و آن چه از کارنامه در اختیار ما قرار می گیرد صرفا قبولی یا عدم قبولی داوطلبان است.

 

اگر به طور دقیق بخواهیم توضیح بدهیم دانشگاه آزاد در اعلام نتایج انتخاب رشته سال 97 تنها محل قبولی داوطلبان را منتشر کرد، در سال 98 نیز نوع پذیرش این دانشگاه تغییر نمود و بر اساس سهمیه منطقه 1 ، 2 و 3 داوطلبان گزینش شدند اما رتبه قبولی آن ها در سهمیه منطقه ارائه نشد.

 

بنابراین نزدیک ترین آمار برای تخمین شانس قبولی داوطلبان در دانشگاه آزاد، رتبه قبولی های سال 96 است تا داوطلبان بتوانند با استفاده از کاهش 3 الی 5 درصدی رتبه در هر سال شانس قبولی خود را برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ تخمین بزنند.

پیش از آنکه وارد بحث رتبه قبولی فیزیوتراپی دانشگاه آزاد شویم ، باید به اطلاعتان برسانیم که در ده سال گذشته هیچ یک از دانشگاه های علوم پزشکی آزاد ، رشته فیزیوتراپی را ارائه نداده اند و در واقع ، هنوز امکانات لازم برای جذب دانشجو در این رشته تحصیلی و تدریس آن در دانشگاه آزاد فراهم نشده است.

اما حتی اگر به احتمال خیلی کم این رشته در سال 1402 ارائه شود ، شما باید بدانید که با چه حدود رتبه ای احتمال قبولی دارید و حداقل باید چه رتبه ای در کارنامه کنکور کسب کنید.

دانشگاه آزاد در تمامی رشته های علوم پزشکی خود بر اساس رتبه کشوری دانشجو پذیرش می کند و احتمالا برای رشته فیزیوتراپی نیز همین روال را در پیش بگیرد.

با فرض آنکه دانشگاه آزاد برای رشته فیزیوتراپی 300 نفر ظرفیت اختصاص دهد ، داوطلبان با رتبه های کشوری زیر شانس پذیرش خواهند داشت :

  • حدود رتبه کشوری برای قبولی فیزیوتراپی دانشگاه آزاد : رتبه 20 هزار الی 45 هزار کشوری
  • حدود رتبه کشوری برای قبولی فیزیوتراپی دانشگاه آزاد ظرفیت مازاد : رتبه 35 هزار الی 60 هزار کشوری

دلیل تفاوت در رتبه ها ، در دانشگاهی است که این رشته را ارائه می دهد ، به عنوان مثال دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی تهران رتبه های بهتری را در مقایسه با دانشگاه های واحد شاهرود ، واحد علی آبادکتول ، واحد یزد و … پذیرش می کند.

 

حداقل رتبه و درصد دروس لازم برای قبولی فیزیوتراپی دانشگاه آزاد

اگر زمان برگزاری و انتخاب رشته کنکورتان فرا نرسیده است ، می توانید در چند ماه فرصت باقی مانده تا برگزاری کنکور برای برنامه ریزی درسی هوشمندانه تر عمل کنید و با اطلاع از رتبه و حداقل درصد دروسی که برای قبولی در رشته فیزیوتراپی دانشگاه آزاد لازم است ، مطالعه دروس را مطابق با درصد دروس تنظیم کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  آخرین رتبه قبولی داروسازی دانشگاه آزاد - طبق رتبه قبولی های 1400 و 99

میانگین درصد دروس لازم برای رتبه کشوری 20 تا 25 هزار کنکور تجربی :

  • ادبیات فارسی 40 درصد
  • زبان عربی 70 درصد
  • فرهنگ و معارف اسلامی 70 درصد
  • زبان انگلیسی 60 درصد
  • زمین شناسی 10 درصد


:: برچسب‌ها: فیزیوتراپی دانشگاه آزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

سامانه ضمن خدمت فرهنگیان ال تی ام اس

وزارت آموزش و پرورش هر ساله با هدف ارتقا سطح علمی و دانش معلمان و کادر آموزشی مدارس ، دوره های ضمن خدمت فرهنگیان را برگزار می کند و متقاضیان در صورت دارا بودن شرایط لازم، از جمله حداقل سابقه خدمت 5 ساله، می بایست در زمان مقرر، به ltms.medu.ir سایت ضمن خدمت فرهنگیان مراجعه نموده و ثبت نام خود را انجام دهند و سپس در آزمون شرکت نمایند. لیست دوره های ضمن خدمت فرهنگیان شامل دوره های 6 الی 48 ساعته است که فرد متقاضی بر اساس رشته شغلی می تواند در این دوره ها ثبت نام کند.

لازم به ذکر است، نمره قبولی در آزمون ضمن خدمت فرهنگیان 12 از 20 است و فرهنگیانی که بتوانند در آزمون های پایان دوره نمره قبولی کسب کنند ،‌ گواهی دوره ضمن خدمت دریافت خواهند کرد.

 

سایت ضمن خدمت فرهنگیان

ltms.medu.ir سامانه ضمن خدمت فرهنگیان به منظور ثبت نام فرهنگیان در دوره های ضمن خدمت طراحی شده است. داوطلبان برای ثبت نام سال 1400 در سامانه جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان LTMS باید در زمان مقرر، به نشانی اینترنتی ltms.medu.ir مراجعه نمایند و فرآیند ثبت نام خود را انجام دهند.

ltms.medu.ir سایت ضمن خدمت فرهنگیان به منظور انجام امور مرتبط با دوره های ضمن خدمت دانشگاه فرهنگیان راه اندازی شده است. لازم به ذکر استف علاوه بر فرهنگیان شاغل مدارس دولتی، کادر آموزشی و اداری مدارس غیر دولتی نیز می توانند با ثبت نام در سامانه، در دوره های "ضمن خدمت فرهنگیان" شرکت نمایند. ثبت نام داوطلبان در دوره های ضمن خدمت فرهنگیان سال 1400، تنها از طریق ltms.medu.ir سامانه ضمن خدمت فرهنگیان | LTMS انجام می پذیرد.

نحوه ورود به سامانه ال تی ام اس (ltms medu ir) ضمن خدمت فرهنگیان

تمام اخبار و اطلاعیه های مربوط به دوره های ضمن خدمت فرهنگیان فقط از طریق سایت ال تی ام اس اطلاع رسانی می شود و کاربران این سایت می توانند علاوه بر ثبت نام دوره ها ، به سایر امکانات این سامانه دسترسی داشته باشند از قبیل :

  • مشاهده دوره های گذرانده شده ضمن خدمت فرهنگیان
  • بررسی لیست دوره های ضمن خدمت فرهنگیان در حال برگزاری
  • مشاهده نمرات دوره های ضمن خدمت فرهنگیان
  • مشاهده دوره های ضمن خدمت ثبت نام شده فرهنگیان
  • بازیابی رمز ضمن خدمت فرهنگیان (فراموشی رمز ضمن خدمت فرهنگیان )
  • اطلاع از نمره قبولی آزمون ضمن خدمت فرهنگیان
  • و ….

البته علاوه بر سایت ال تی ام اس ، سایت دیگری نیز برای دوره های ضمن خدمت فرهنگیان در نظر گرفته شده است که به نشانی rayadars.com می باشد. برای سایت رایادرس مطلب جداگانه ای را تهیه کرده ایم که می توانید با کلیک بر روی لینک زیر این مطلب را مطالعه فرمایید.

ورود به سامانه رایادرس ضمن خدمت و راهنمای استفاده 

مشاوره تلفنی سامانه ال تی ام اس

حتما با مطالعه این مطلب متوجه شدید که تمام کلاس های ضمن خدمت فرهنگیان در سامانه ال تی ام اس برگزار می شود و در حال حاضر نیز که به دلیل بیماری کرونا امکان برگزاری کلاس های حضوری فراهم نیست ، فراگیران گرامی باید در کلاس های مجازی این سامانه ثبت نام و شرکت نمایند

معرفی سامانه ضمن خدمت فرهنگیان ltms.medu.ir

سایت جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان از جمله سامانه هایی است که از سوی وزارت آموزش و پرورش به منظور ارائه خدمات به فرهنگیان راه اندازی شده است. یکی از خدمات اصلی که در این سامانه ارائه می شود، دسترسی به دوره های ضمن خدمت و ثبت نام در این دوره ها می باشد. به همین خاطر به سامانه جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان، سایت ضمن خدمت فرهنگیان نیز گفته می شود.

دوره های ضمن خدمت، همانطور که از نامشان هم مشخص است، به منظور ارائه آموزش های لازم به معلمانی که در حال حاضر در آموزش و پرورش در حال فعالیت می باشند، برگزار می شوند. معلمین می توانند به منظور ثبت نام در این دوره ها، به ltms.medu.ir​ مراجعه نمایند و از طریق ورود به این سامانه، اقدام به نام نویسی کنند.

سامانه ال تی ام اس به نشانی ltms.medu.ir، سامانه ای است که خدمات مختلفی را در حوزه آموزش و یادگیری در وزارت آموزش و پرورش ارائه می کند. از جمله خدمات ارائه شده در این سامانه می توان به ثبت نام مدرسین، مشاهده لیست دوره های ضمن خدمت، مشاهده پنل موسسات و ... اشاره کرد.



:: برچسب‌ها: ltms ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

بسیاری از مردان ایرانی به داشتن ریش و سبیل پرپشت علاقه دارند.  چرا که در کشور ما به خاطر شرایط فرهنگی و زمینه‌های دینی، داشتن ریش و سبیل از جلوه‌های زیبایی صورت مردان محسوب می‌شود. موهای صورت همانند موهای سر، موهبتی خدادادی هستند که برخی از ما از آن بهره مند نیستیم. اما خبر خوب این است که با کاشت ریش و سبیل تقریباً همه می‌توانند ریش و سبیل پرپشت و زیبا داشته باشند.

در این مقاله می‌خواهیم تمام موضوعات و جنبه‌های مربوط به کاشت ریش و سبیل را بررسی کنیم. از کاندیدای مناسب برای کاشت گرفته تا عوارض کاشت ریش و مراقبت‌های پس از کاشت. اما پیش از این که به سراغ اصل مطلب برویم، باید ببینیم که علت ریزش مو در ناحیه ریش و سبیل یا طاسی‌های ناحیه‌ای در برخی از مردان چیست.

علت ریزش مو در ناحیه ریش و سبیل

مشکلات ریش و سبیل در آقایان به سه شکل کلی مشاهده می‌شود:

  • در بیشتر آقایان بخش‌هایی از صورت (مثل لپ‌ها) فاقد ریش است ولی بخش‌های دیگر تراکم خوبی دارند مثلاً چانه پر از مو است.
  • برخی از آقایان ریش و سبیل کامل دارند ولی با تراکم کم و موهای ضعیف. این افراد عموماً نمی‌توانند ریش و سبیل خود را بلند کنند.
  • تعداد کمی از آقایان به طور کلی ریش و سبیل ندارند که می‌تواند علل ژنتیکی، مادرزادی یا اکتسابی داشته باشد.

این مشکلات را می‌توانیم با کاشت ریش و سبیل برطرف کنیم، البته اگر کاندیدای خوبی برای این روش باشید.

اما علت ضعف‌های موجود در موهای ریش و سبیل چیست؟ واقعیت این است که برای کم‌پشت بودن ریش و سبیل شما علل محتمل زیادی وجود دارد. خوب است این علل را بشناسید ولی روش درمان همه‌ی این‌ها تقریباً یکی است: کاشت ریش و سبیل.

 

https://pasokheto.ir/ahwaz/%DA%A9%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D8%B1%DB%8C%D8%B4-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%87%D9%88%D8%A7%D8%B2/

در ادامه چند مورد از دلایل مهم‌تر را بررسی کرده‌ایم:

۱) عوامل ژنتیکی

عوامل ارثی یا ژنتیکی احتمالاً مهم‌ترین دلایل کم‌پشت بودن ریش و سبیل هستند. اگر پدر و پدربزرگ شما ریش پرپشت و سبیل ضخیمی داشته‌اند، احتمالاً برای شما نیز چنین خواهد شد. اگر هم که شرایط برعکس این بوده، به احتمال زیاد ریش و سبیل پرپشتی نخواهید داشت. البته وضعیت ریش و سبیل در خانواده‌ی مادری هم مهم است.

وقتی می‌گوییم یک چیزی ارثی یا ژنتیکی است، یعنی دارویی وجود ندارد که بتواند شرایط را عوض کند. در حال حاضر کاشت ریش و سبیل تنها چاره‌ای است که داریم. داروها، لوسیون‌ها، سرم‌ها، مزوتراپی و سایر روش‌ها نمی‌توانند همچون معجزه‌ای الهی، باعث رشد ریش و سبیل شما بشوند! پس فریب تبلیغات دروغین و ادعاهای توخالی را نخورید.

۲) هورمون‌ها

هورمون‌ها می‌توانند یکی از عوامل کم‌پشتی ریش و سبیل باشند. هورمونی که روی رشد موهای ریش و سبیل تاثیر حیاتی دارد، تستسترون است. یکی از هورمون‌های جنسی بدن که به هورمون جنسی مردانه نیز معروف است. البته خانم‌ها نیز این هورمون را می‌سازند، ولی مقدار ترشح آن در آقایان بیشتر است.

مزایای کاشت ریش چیست؟

1- کنترل کامل برای زیبایی:

شما میتوانید هر نوع مدل و سبکی که دوست دارید به ریش خود بدهید ،بهتر است اگر مدل خاصی مدنظر شماست، عکس آن را به دکتر نشان دهید که طبق آن کاشت ریش انجام شود.

2- به وجود آمدن عشق و جذابیت بیشتر:

مطالعات زیادی نشان داده که خانم ها از مردانی خوششان می آید که موی صورت آن ها پرپشت و مرتب باشد و اینطور مردان برای خانم ها جذاب تر هستند و از لحاظ جنسی بیشتر جذب اینطور آقایان می شوند .در مطالعه ای که در سال 2013 انجام شد ،اینطور ارزیابی شد که مردان با ریش کامل جذاب ترین و بهترین شریک جنسی و همینطور پدران بالقوه ای هستند.

اما ما فقط نمی خواهیم قلب زنان را جلب کنیم ، بلکه می خواهیم احترام مردان دیگر را نیز جلب کنیم. این مطالعه نشان داد که مردان نیز مردان ریش دار را مردانه می دانند و صحبت های آنها تاثیرگذار تر است .

3- حداقل درد :

برش هایی که روی صورت شما برای کاشت ریش ایجاد شده آنقدر ریز است که اصلا درد آن احساس نمی شود و از بی حسی موضعی نیز برای اینکار استفاده می شود. فقط برای زدن آمپول بی حسی به صورت ممکن است اندازه ی یک نیشگون ریز درد را احساس کنید.

4- بهبود سریع :

کاشت ریش در کلینیک ممکن است بین 4 تا 5 ساعت زمان ببرد و بعد از آن ،بعد از گذشت چند روز تورم و قرمزی جزئی که به وجود آمده بود نیز حل خواهد شد. در موارد بسیار نادر ممکن است در یک جلسه کار به طور کامل انجام نشود و نیاز باشد در دو جلسه کار انجام شود.

5- می توانید ریش خود را مانند قبل از عمل کاشت ریش اصلاح کنید و حالت بدهید:

فولیکول های موی جدید شما به طور دائمی کاشت می شوند ، بنابراین ریش شما مانند بقیه افراد رشد می کنند و قابل اصلاح و حالت دهی می باشد.

6- درمان واقعی : کاشت ریش تنها روش درمانی دائم و موثر می باشد .

مراحل روز عمل

عمل با بی‌حسی موضعی شروع می‌شود تا متقاضی در طول جراحی احساس درد نداشته باشد. فرآیند اصلی کاشت ریش و سبیل به روش fue سه مرحله اصلی دارد :

مرحله اول

گرافت‌های مو از قسمت بانک مو  جدا می‌شوند.

مرحله دوم

فولیکول‌های مو زیر میکروسکوپ و در شرایط مخصوص جدا سازی و آماده سازی می‌شوند.

مرحله سوم

در نهایت فولیکول‌ها در کانال‌های ایجاد شده در قسمت گیرنده با زاویه مناسب نسبت به پوست کاشته می‌شوند.

مزایا و معایب کاشت ریش به روش fue

کاشت ریش به روش fue مانند هر روش دیگری مزایا و معایب خود را دارد. در ادامه مزایا و معایب این روش را بیشتر بررسی می‌کنیم:

مزایا کاشت به روش fue

کاشت به روش fue تهاجمی نیست و دوره نقاهت کوتاهی دارد.

نتیجه عمل کاملا طبیعی است و موهای ریش و سبیل به طور طبیعی رشد می‌کنند و اصلاح می‌شوند.

موهای ریش و سبیل از چوست شما در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می‌کند.

معایب کاشت به روش fue

 



:: برچسب‌ها: کاشت ریش ,
:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

در این صفحه فرم اعتراض نظام مهندسی 99، در اختیار داوطلبان قرار گرفته است. با تکمیل فرم مشخص شده نظام مهندسی می توانید برای ثبت شکایت به این آزمون اقدام نمایید. دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان اطلاعیه ای مربوط به اعلام نتایج آزمون های ورود به حرفه مهندسان مهر 99 را اعلام کرد. پیرو اطلاعیه مبنی بر اعلام نتایج آزمون های ورود به حرفه مهندسان، سال 99 بدینوسیله به اطلاع می رساند که بعد از اعلام نتایج آزمون های موصوف که استخراج گردیده است نتایج بر روی سامانه آزمون های ورود به حرفه قابل مشاهده است. داوطلبان میتوانند از همین طریق برای دریافت کارنامه آزمون نظام مهندسی اقدام نمایند و در صورت نیاز به ثبت اعتراض، فرم اعتراض به آزمون ذکر شده را تکمیل نمایند.

نتایج آزمون نظام مهندسی معمولا 3 الی 4 ماه پس از برگزاری آزمون اعلام خواهد شد و آن دسته از داوطلبانی که نسبت به سوالات آزمون و پاسخنامه آن معترض هستند و یا متقاضیانی که حدنصاب نمره قبولی در امتحان مذکور را کسب نکرده اند و تقاضای بازنگری در نتایج را در آزمون نظام مهندسی دارند، می توانند در زمانی که از طریق سایت رسمی inbr.ir اعلام می شود نسبت به ثبت و ارسال اعتراضات خود اقدام کنند.

فرم اعتراض به نتایج آزمون نظام مهندسی در قالب اطلاعیه ای توسط سامانه آزمون ورود به حرفه مهندسان منتشر می گردد. در ضمن این گونه افراد می بایست در وقت معین شده نسبت به ثبت و یا ارسال اعتراض خود اقدام کنند زیرا به درخواست های که پس از پایان مهلت اعتراض، ارسال می شوند هیچ گونه ترتیب اثری داده نخواهد شد. همچنین معمولا مهلت ارسال آن یک هفته بعد از اعلام نتایج آزمون می باشد.

 
 

نحوه ثبت اعتراض مربوط به آزمون نظام مهندسی 1401

همان طور که گفته شد داوطلبان می توانند اعتراض خود را نسبت به سوالات و پاسخنامه آن ها و یا نسبت به نمره و نتیجه نهایی آزمون ثبت کنند. در این قسمت به چگونگی ثبت اعتراضات آزمون نظام مهندسی می پردازیم.

نحوه اعتراض به نتیجه آزمون نظام مهندسی

متقاضیانی که پس از اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی، نسبت به نتایج آزمون خود رضایت کافی را ندارند و حدنصاب کافی را در آن کسب نکرده اند، در صورتی که درخواست بازنگری نتایج آزمون را داشته باشند می توانند اعتراض و درخواست خود را صرفا به صورت کتبی و به همراه ذکر مشخصات کامل (نام و نام خانوادگی ، شماره داوطلبی ، شماره شناسنامه ، تاریخ تولد ، رشته آزمون ، آدرس دقیق و شماره تماس) ، تا پایان مهلت مقرر اعتراض و از طریق پست به آدرس های زیر ارسال نمایند.

متقاضیان می بایست برگ اعتراض و درخواست خود برای آزمون های تستی را به آدرس : تهران ، صندوق پستی به شماره 355- 17775 ، شرکت خدمات آموزشی سازمان سنجش ارسال کنند.

داوطلبانی که در آزمون طراحی معماری شرکت کرده اند و نسبت به نتایج آزمون خود اعتراض دارند نیز ، می بایست درخواست کتبی خود را به نشانی : تهران ، صندوق پستی به شماره 573- 19935 ارسال کنند.

نکته: توجه داشته باشید که بر روی پاکت مربوطه حتما ذکر شود که درخواست شما مربوط به” کدام بخش از آزمون های ورود به حرفه مهندسانمی باشد.

آزمون نظام مهندسی همه ساله دو بار برگزار می شود که نوبت اول در نیمه ابتدایی سال و نوبت دوم معمولا در اواخر سال برگزار می گردد. نتایج آزمون نظام مهندسی حداکثر چند هفته پس از برگزاری آزمون ، در سامانه قرار داده می شود و داوطلبان می‌ توانند با درج مشخصات داوطلبی خود ، نتایج را دریافت کرده و از قبولی یا عدم قبولی شان مطلع گردند.

پس از اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی ، امکان اعتراض به نتیجه برای تمام داوطلبان فراهم است و اگر داوطلبی نسبت به نمرات اکتسابی خود ، معترض باشد ، می تواند در خواست اعتراض خود را به ثبت برساند.

زمان اعتراض به نتیجه آزمون نظام مهندسی حداکثر تا یک هفته پس از اعلام نتایج است و به درخواست هایی که پس از مهلت مقرر ثبت شوند ، رسیدگی نخواهد شد.

اعتراض به نتایج آزمون نظام مهندسی برای داوطلبانی که موفق به کسب حداقل 50 درصد نمره کل آزمون نشده اند ، بدین صورت است که داوطلب متن درخواست کتبی خود را به همراه شماره داوطلبی ، نام و نام خانوادگی ، شماره شناسنامه ، تاریخ تولد ، رشته امتحانی ، آدرس دقیق و شماره تماس درج کرده و برای واحد مربوطه ارسال نماید.

البته احتمال وجود خطا در محاسبه نمره داوطلبان آزمون نظام مهندسی بسیار کم است و تاکنون چنین اشتباهی رخ نداده است ، اما اگر در هر صورت احتمال می دهید در محاسبه نمره شما اشتباهی رخ داده است ، امکان اعتراض به نتیجه به ترتیبی که گفته شد ، برای شما مهیاست.

درخواست اعتراض به نتیجه آزمون نظام مهندسی باید به نشانی پستی زیر ارسال شود و نیازی به ثبت اعتراض اینترنتی یا مراجعه حضوری نیست.



:: برچسب‌ها: نظام مهندسی ,
:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

دیزاین دائم ناخن

 

همه خانم ها علاقه مند هستند تا با انجام دادن کاشت ناخن به زیباتر شدن ناخن های خود کمک کنند، ولی سوالی که اینجا پیش می آید این است که آیا تنها با انجام دادن کاشت ناخن میتوان به ان زیبایی که مد نظر شما است برسید؟ در پاسخ به این سوال بهتر است اینگونه بگوییم که شما می توانید به راحتی با داشتن ناخن کاشت به همراه یک دیزاین دائم بر روی آن تا مدت ها از زیبایی ناخن های خود لذت ببرید. حال سوال دیگری مطرح می شود که دیزاین دائم چیست؟ و چگونه می تواند زیبایی بخش ناخن های شما باشد. برای یافتن پاسخ این سوالات بهتر است تا انتهای این مقاله همراه ما بمانید تا مطالب جدید و به روزتری را در این خصوص بیاموزید.

 

دیزاین دائم ناخن چیست؟

یکی از مهمترین سوالاتی که برای بسیاری از افراد پیش می آید این است که دیزاین دائم ناخن چیست؟ و ناخن کار خوب در شهر کرج کیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که این روش یکی از روش های طراحی ناخن بوده که تا مدت ها بر روی ناخن شما باقی می ماند. دیزاین دائم ناخن در اصل به روش کاشت ناخن پودری گفته می شود که در واقع شما با این روش می توانید دیگر نگران شکسته شدن ناخن های طبیعی خود نباشید و به راحتی از زیبایی ناخن های بلند خود لذت ببرید. 

 

دیزاین دائم ناخن یکی از روش هایی بوده که از طریق آن می توان از شکسته شدن ناخن های طبیعی جلوگیری کرد. از این رو اگر می خواهید با این روش بیشتر آشنا شوید، بهتر است تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با یکی از رایج ترین روش های کاشت ناخن بیشتر آشنا شوید. 

 

زیرسازی اولین قدم 

زیرسازی یکی از مهمترین و اساسی ترین قدم برای انجام کاشت ناخن به شمار می رود. برای این کار شما می توانید با انجام دادن یک مانیکور روسی زیرساز ناخن های خود را آماده کنید. برای این کار به یک پوشر(عقب زن) نیاز داریم، شما با استفاده از پوشر می توانید کوتیکول های انباشته شده اطراف ناخن خود را به عقب بزنید. در واقع کوتیکول های اضافی بر روی بستر ناخن شما سبب می شود تا ناخن شما حالت دفرمه و نامرتبی به خود بگیرد، از این رو بهتر است که از شر آنها راحت شوید. با استفاده از یک سر سوهان کاغذی می توانید بر روی بستر ناخن خود خط و خش ایجاد نمایید. پس از انجام این کار با یک فرچه مخصوص تمامی گرد و غباری که بر روی ناخن شما قرار گرفته را بزدایید. 

استفاده از ضد قارچ و پرایمر را فراموش نکنید

مهمترین نکته ای که شاید افراد مبتدی آن را فراموش کنند، این است که حتما باید از ضد قارچ و پرایمر استفاده شود. چرا که در صورت عدم استفاده از این دو مواد امکان قارچ گرفتن ناخن فرد بسیار افزایش می یابد. از طرفی شما با استفاده از این دو مواد بستر ناخن فرد را برای کاشت آماده می کنید.

فرمر گذاری 

در این مرحله شما می توانید با استفاده از یک فرمر که بر روی ناخن شما نصب می شود، به راحتی مواد گذاری را انجام دهید. برای اینکار توصیه ما این است که از یک فرمر پلاستیکی استفاده کنید. چسب فرمر رار باز کرده و آن را زیر ناخن خود فیکس کرده و سپس چسب آن را ببندید. 

مواد گذاری را شروع کنید

پس از فیکس شدن فرمر نوبت به مواد گذاری می رسد. برای اینکار می توانید از لبه آزاد ناخن شروع به مواد گذاری نمایید. در مواد گذاری بهتر است به این نکته توجه کنید که مواد شره نکند. پس مقدار موادی که بر می دارید می تواند تاثیر زیادی بر روی کاشت ناخن شما بگذارد. هنگامی که مواد گذاری می کنید بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که زمانی که می خواهید به سمت استرس پوینت بیایید، بهتر است به صورت ضربه ای این کار را انجام دهید. بهتر است از یک پینچر برای مواد گذاری برای ناحیه استرس پوینت استفاده شود.

سوهان کشی آخرین مرحله برای دیزاین دائم ناخن است

یکی از مهمترین مراحل در ناخن کاشت سوهان کشی آن است که غالبا توسط سوهان برقی انجام می شود. از این رو بهتر است که به این نکته توجه داشته باشید که سوهان کشی در قسمت های ساید وال ناخن انجام می شود و به اطراف ناخن نیز می رسد. از طرفی شما باید به این نکته توجه کنید که برای اینکه دور ناخن صاف شود بهتر است به وسیله یک سوهان دستی لبه های ناخن را صاف کرده و سپس ناخن را به قد دلخواه مشتری در بیاورید. در آخر از یک تاپ شاین برای جذاب شدن ناخن و براق شدن سطح آن استفاده نمایید. دیزاین دائم کاشت ناخن بهتر است توسط فردی انجام شود که تجربه کافی برای انجام دادن این کار را داشت

ناخن کار کیست ؟

ناخن کار شخصی است که دوره های مختلف و تخصصی را در زمینه کاشت ناخن پشت سر گذاشته است. این فرد با استفاده دانش و مهارتی که کسب کرده است و همینطور با استفاده از سلیقه و مهارت خود در این زمینه ، اقدام به زیباسازی و آراسته سازی ناخن های بانوان می کند.

این موضوع را در نظر داشته باشید که امروزه تعداد ناخن کاران زیاد شده است اما تعداد معدودی از آن ها در کارت خود مهارت دارند و می توان برای کاشت ناخن به آن ها اعتماد کرد.

 

ویژگی بهترین ناخن کار در کرج

 

بهترین ناخن کارها دارای ویژگی ها و خصوصیاتی هستند که آن ها را نسبت به دیگران متمایز می کند. از مهم ترین این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • برخورداری از جواز و پروانه و همینطور مدرک مرتبط و معتبر
  • برخورداری از تجربه و تخصص در زمینه کاشت ناخن
  • دارای مهارت و سلیقه برای طراحی ناخن
  • دارای رفتار و اخلاق پسندیده و محترمانه با مراجعه کنندگان و مشتریان
  • صبور و با حوصله
  • ارائه خدمات در سالنی تمیز و پاکیزه و به دور از هر گونه آلودکی
  • دارای صدها نمونه کار متفاوت و نشان دادن آن به مراجعه کنندگان و زیباجویان
  • استفاده از لوازم و وسایل بهداشتی و تمیز و استریل شده برای ارائه خدمات زیبایی
  • در الویت قرار دادن تمامی پروتکل های بهداشتی
  • برخورداری از آمار رضایت مندی بالا از سوی مراجعه کنندگان

در نظر داشته باشید که بهترین ناخن کار در کرج کسی است که همواره به دنبال یادگیری جدیدترین خدمات مرتبط با ناخن و طرح های زیبای ناخن باشد. به طوری که دائما به روز باشد و با جدیدترین تکنیک هایی که در این زمینه ایجاد می شود ، آشنایی داشته باشد.

روش های کاشت ناخن

کاشت ناخن به روش های متفاوت و بسیار زیادی صورت می گیرد. اما موضوعی که وجود دارد ، این است که مراحل کاشت میان تمامی این روش ها یکسان و مشابه می باشد. بهترین ناخن کار کسی است که علم تمامی کاشت ها را داشته باشد و پس از آشنایی تخصصی با تمامی روش ها ، برای هر کدام از زیباجویان از روش مناسبی استفاده کند. به همین دلیل است که ناخن کاری یک شاخه بسیار حرفه ای است و به تبحر و مهارت بسیار خاصی نیاز دارد. در ادامه قصد داریم به روش های مختلف کاشت ناخن بپردازیم.

انواع روش های کاشت ناخن شامل  کاشت ناخن با ژل ، کاشت ناخن با پودر ، کاشت ناخن هلویی ، کاشت ناخن با قالب ، کاشت ناخن با پلی ژل ، کاشت ناخن با ژل کاسه ای ، کاشت پلی ژل با قالب ، هواگیری کاشت ناخن ، کاشت ناخن با ژل بیلدر ، کاشت ناخن بیبی بومر ، کاشت ناخن با فرمر ، ژلیش ناخن طبیعی ، کاور ناخن ، ریمو کردن کاشت ناخن و … می باشد که بهترین ناخن‌ کار در کرج باید از آن ها مطلع باشد.

یکی از ضروری‌ترین وسایل طراحی ناخن، قلم‌ها هستند که با وجود آن‌ها، پیکاسوی وجودتان شکوفا می‌شود. اکثر دیزاین‌های ناخن نیاز به قلم دارند؛ پس حتماً‌ چند قلم اساسی را داشته باشید. مهم‌ترین قلم‌های طراحی از این قرارند:

  • قلم اشکی یا سرگرد (round nail brush)

 این قلم پرکاربردترین قلم برای طراحی ناخن است که حتماً باید آن را تهیه کنید. اگر طرح پیچیده و سختی داشتید، این قلم مناسب شماست. نوشتن حروف و کشیدن شکل کلی طرح مناسب از کاربردهای دیگر آن است. مبتدیان می‌توانند برای کار با پودر کاشت، از قلم‌های سرگرد استفاده کنند زیرا کار با آن بسیار راحت است.

کار راه بنداز: با قلم سرگرد می‌توانید طرح‌های سه‌بعدی با پودر اکریلیک و لیکوئید را نیز اجرا کنید.  

 

  • قلم سوزنی طراحی یا قلم لاینر (striper or liner brush)

 سری این قلم بسیار باریک است و می‌توانید ریزترین جزئیات را با آن اجرا کنید.  این قلم برای کشیدن ماربل، طرح‌های شطرنجی، کشیدن خط‌های صاف، اشکال هندسی و طرح‌های حیوانات به کار می‌رود. قلم سه‌صفر یکی از شماره‌های این نوع است که بسیار نازک است.

کار راه بنداز: می‌توانید دیواره‌ها و لبه ناخن را با این قلم لاک ژل بزنید.

 

 

  • قلم بادبزنی (Fan brush)

 این قلم شبیه بادبزن است و سری پهنی دارد. به همین خاطر برای سایه زدن، پخش کردن پودر شوگر و داستر و کشیدن خط‌های افقی کاربرد دارد. البته می‌توانید کثیف‌کاری‌های پودر دیزاین روی ناخن را نیز به وسیله این قلم تمیز کنید.

 

 

  • قلم طراحی سرصاف (Flat brush/ shader brush)

 

این قلم‌ها خود دارای سایزهای متفاوتی‌اند و برای کشیدن یک‌سره روی ناخن و ترکیب رنگ‌ها برای سایه‌روشن به کار می‌رود. البته از آنجا که این قلم مربعی‌شکل است، با لبه پهن آن می‌تواند گلبرگ‌های گل را نیز کشید.

کار راه بنداز: برای زدن لاک ژل هم به کار می‌رود.



:: برچسب‌ها: ناخن کار ,
:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

در شروع مشاوره انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ داوطلب بایستی برای خود ملاک انتخاب رشته اش را تعیین کند. برای درک بهتر این مطلب، باید بگوییم که داوطلب باید ابتدا برای خود مشخص کند که رشته تحصیلی برایش اهمیت دارد یا دانشگاه محل قبولی، به عبارت بهتر می خواهد انتخاب رشته دانشگاه محور داشته باشد یا رشته محور.

در انتخاب رشته دانشگاه محور، برای داوطلب فرقی نمی کند چه رشته ای می خواهد، چرا که فقط دانشگاه برایش اهمییت دارد و رشته های خوب را در یک دانشگاه معتبر و دلخواه و البته در شهری که می تواند در آن تحصیل کند، انتخاب می کند.مشاوره انتخاب رشته رایگان ، پر طرفدارترین عنوان روزهای سرنوشت ساز انتخاب رشته است. با اعلام نتایج کنکور 1402 و نزدیک شدن به روزهای انتخاب رشته ، استرس داوطلبان بیش تر از قبل می شود مخصوصا داوطلبانی که برای اولین بار است که شرکت در انتخاب رشته را تجربه می کنند و اطلاعات زیادی ندارند.

در یک انتخاب رشته به صورت رشته محور، داوطلب رشته مورد علاقه اش را در دانشگاه هایی که می تواند در آن ها به تحصیل بپردازد را انتخاب می کند، در این مورد شهر محل تحصیل نیز باید در نظر گرفته شود اما الویت داوطلب رشته می باشد.

پس از تعیین این مورد باید داوطلب از ابتدای دفترچه انتخاب رشته دانشگاه های سراسری، کد رشته محل های مورد نظر خود را  استخراج کند و بر روی یک کاغذ بنویسد. در هنگام انجام این کار رشته، دانشگاه و محل دانشگاه باید در نظر گرفته شود و داوطلبان باید توجه کنند حتی یک انتخاب هم از نظر آن ها پنهان نباشد.

در ادامه برای الویت بندی، داوطلبان نیاز دارند از قبولی های رتبه های مشابه خود در سال های گذشته مطلع شوند. برای این امر می توان با مشاوران مرکز دانتل تماس گرفت و لیست دانشگاه هایی که با توجه به رتبه اکتسابی در سال های گذشته مشابه آن قبول شده اند را دریافت کرد.

علاقه داوطلب حرف اول را می‌زند

pasokhbama.com میگوید: مهم ترین اصل در انتخاب رشته، توجه به علاقه مندی های داوطلب است. اما چگونه می توان به این علاقه مندی پی برد؟ یکی از مؤثرترین راه‌ها، کسب اطلاعات در مورد رشته‌ها، آگاهی از واحدهای درسی و آینده شغلی آن‌هاست. فراموش نکنید که دانشگاه و شهر محل تحصیل نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین اولین قدم، شناخت علاقه مندی‌ها و انتخاب رشته بر اساس آن است. در سامانه انتخاب رشته گزینه دو داوطلب می‌تواند رشته‌ها و شهر‌های مورد علاقه خود را در پنج اولویت دسته بندی کند و دقیقا بر اساس علایق خود انتخاب رشته کند.

با کمک تست هالند علاقه‌مندی‌های خود را با یک شغل مطابقت دهید

مهم ترین هدف از انتخاب رشته، آمادگی برای یک شغل یا حرفه است. کارهایی هستند که شما از انجام دادن آن‌ها لذت می‌برید. کلید وارد شدن به شغلی رضایت‌بخش این است که علایق اساسی خود را با آن شغل تطبیق دهید. به‌عنوان‌مثال، اگر یک فرد برونگرا و اجتماعی تمام روز را تنها در یک دفتر کار کند، حتما از لحاظ روحی شدیدا اذیت می‌شود. یا اگر فردی شخصیت هنری داشته باشد، از اجرای قواعد سخت‌گیرانه در کار متنفر خواهد بود. به همین دلیل است که آزمون‌های رغبت سنج شغلی می‌تواند بسیار مفید باشد. آزمون رغبت سنج شغلی هالند، مادر بسیاری از آزمون‌های شغلی است.

در حال حاضر کدهای هالند یکی از محبوب‌ترین مدل‌های مورد استفاده برای آزمون‌های شغلی است. ازنظر هالند انتخاب شغل و حرفه بایستی بر اساس شخصیت افراد باشد. در مدل هالند شش نوع تیپ شخصیتی وجود دارد و می توان گفت اکثر افراد به چند دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • واقع‌گرا: عملی، فیزیکی، عینی، کنشی، ماشینی و ابزارگرا
  • جستجوگر: تحلیلی، روشنفکر، علمی، اکتشافی، متفکر
  • هنری: خلاق، مبتکر، مستقل، نامنظم، نوآور، رسانه‌ای، اهل نگاشتن و نوشتن
  • اجتماعی: تعاونی، حمایت‌کننده، کمک‌کننده، درمان / پرورش، آموزش
  • متهور: رقابتی، رهبری، متقاعد کردن، مقام
  • قراردادی: جزئی گرا، سازمان‌دهی، دفتری

    خدمات مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری

    خدماتی که توسط مشاوران مرکز مشاوره انتخاب رشته رایگان ارائه می شوند بسیار متعدد است و مشاوران در هر زمینه ای آماده ارائه مشاوره تخصصی هستد از جمله :

    • بررسی بند به بند شرایط و ضوابط موجود در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری که در قبولی شما نقش دارند.
    • تحلیل کارنامه کنکور که ملاک انتخاب رشته است و باید همه جزئیات آن به دقت بررسی شود.
    • مشاوره در زمینه تاثیر سهمیه های کنکور سراسری در پذیرش داوطلب و شرایط استفاده از سهمیه ایثارگری
    • بررسی کارنامه کنکور سهمیه ایثاگران 5 درصد و 25 درصد
    • تحقیق در زمینه رتبه قبولی رشته های مختلف
    • وارسی ظرفیت پذیرش دانشگاه های روزانه ، فرهنگیان ، نوبت دوم و …
    • ارائه مشاوره بازار کار ، آینده شغلی و درآمدی که رشته های مختلف دارند.
    • و …

      نحوه انتخاب رشته کنکور توسط مشاوران مرکز پاسخ با ما

      مشاوران مرکز پاسخ با ما برای انجام انتخاب رشته اولویت هایتان را مد نظر قرار می دهند (اولویت هایی مانند علاقه ، توانمندی و استعداد ، دوری دانشگاه و مسافت ، شهریه دانشگاه و …) و یک فرم انتخاب رشته با شانس قبولی در رشته ها به صورت خوش بینانه ، واقع بینانه و بد بینانه به شما ارائه می دهند.



:: برچسب‌ها: انتخاب رشته به صورت رایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

کاشت مو چیست؟ امروزه به دلایل مختلفی افراد بسیاری هستند که دچار ریزش مو شده‌اند و به دنبال راهکار مناسب برای درمان و بهبود آن می‌باشند. روش‌های خانگی، انواع قرص‌ها و یا حتی داروهای شیمیایی به طور قطع نمی‌توانند نتیجه رضایت بخشی را برای افراد فراهم نمایند.

تنها روش دائمی و ماندگار برای از بین بردن طاسی و یا ریزش مو در مردان و زنان انجام جراحی کاشت مو است که در این مقاله به توضیح کامل جدیدترین وبهترین روش کاشت مو پرداخته شده است. با ما در ادامه مقاله همراه باشید:

 

کاشت مو چیست؟

کاشت مو یک فرایند زیبایی برای انتقال فولیکول‌های مو از یک ناحیه سر و یا حتی بدن به نواحی کم پشت و یا بدون مو گفته می‌شود. معمولا برای انجام این جراحی از بی حسی موضعی استفاده می‌کنند و بیماران کاملا هوشیار هستند و از این رو نیازی به نگرانی در مورد عوارض داروهای بیهوشی نخواهند داشت. هزینه کاشت مو  در بهترین کلینیک کاشت مو در شیراز با توجه به نوع روش کاشت و عوامل دیگر برای هر فرد متفاوت است.

همه ما به داشتن موهای جذاب و پرپشت علاقه داریم و همواره دوست داریم که با تنوع بخشیدن به فرم موها چهره خود را جذاب‌تر کرده و توجه دیگران را جلب کنیم؛ اما گاهی بعضی مسائل مانند استرس، عوامل ارثی و ژنتیکی، بیماری، مصرف برخی داروها و… می‌تواند بر روی موهای محبوب ما تاثیر بگذارد و باعث شروع ریزش بیش از حد در موها شود. اینجاست که نگرانی‌ها آغاز می‌شود و باید به دنبال راهی بهترین روش کاشت مو طبیعی با تراکم بالا در ایران بگردیم.

اگر برای درمان ریزش مو در اینترنت جستجو کنید روش‌های خانگی و داروهای متعددی را پیدا می‌کنید که ادعا می‌شود این روش‌ها تاثیر بسیار زیادی دارند و می‌توانند همه مشکلات شما را یک شبه درمان کنند؛ اما واقعیت این است که زمانی که این روش‌ها را امتحان می‌کنید متوجه بی‌فایده بودن آن‌ها خواهید شد و حتی ممکن است به موهای خود ضربه بزنید. به همین دلیل لازم است که قبل از شروع درمان به سراغ یک پزشک متخصص بروید تا با تشخیص علت ریزش مو بهترین روش را به شما پیشنهاد دهد.

بسته به اینکه علت ریزش موی هر فرد چیست و ریزش موها در چه سنی آغاز شده است، کاشت مو می‌تواند یکی از اولین یا آخرین پیشنهادهای پزشک متخصص باشد؛ اما زمانی که شما به عنوان کاندید مناسب برای کاشت مو انتخاب می‌شوید همواره این سوال برایتان وجود دارد که بهترین روش کاشت مو چیست و با استفاده از چه روشی می‌توان برای همیشه با ریزش موها خداحافظی کرد. اگر اکنون این سوال فکر شما را به خود مشغول کرده است تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

پیش از آنکه به سراغ توضیح روش‌های کاشت مو و معرفی بهترین روش کاشت مو در ایران برویم بهتر است ابتدا به این سوال پاسخ دهیم که اصلا خود کاشت مو چیست و برای درمان چه مواردی استفاده می‌شود. در افرادی که ریزش موها به دلیل عوامل ژنتیکی و ارثی رخ داده است، کاشت مو تنها راهکار موثر درمانی است و استفاده از دیگر روش‌ها به نوعی پول هدر دادن است. این افراد لازم است که دقیقا توسط پزشک معاینه شوند تا بهترین روش کاشت مو برای آن‌ها تعیین شود.

در تعاریف علمی آمده است که کاشت مو به معنای برداشت واحد فولیکولار از ناحیه بانک مو و انتقال آن به ناحیه‌ای است که دچار ریزش شده است. در این فرایند عمل برداشت فولیکول‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و پزشک باید مهارت کافی در این امر داشته باشد. توجه کنید که هرچه نحوه برداشت بهتر و دقیق‌تر باشد، کیفیت نتایج کاشت مو بیشتر خواهد بود و فرد درنهایت صاحب موهایی ضخیم‌تر و پرپشت‌تر خواهد شد. به همین دلیل بهتر است قبل از هر چیز به دنبال پیدا کردن یک کلینیک معتبر با پزشکان ماهر باشید که شما را از نتایج کاشت مطمئن می‌کنند.

یکی از روش های بسیار موثر و محبوب برای بهبود وضعیت ظاهری و برطرف کردن ریزش مو، کاشت مو می باشد که توسط متخصصین پوست و مو انجام می پذیرد. در این روش، فولیکول های سالم از ناحیه های مختلف سر برداشته می شود و در محل کاشت، قرار می گیرند.

ریزش مو می تواند تحت تاثیر عواملی مانند، وراثت، استفاده زیاد از سشوار و اتوی مو، استفاده از شامپوهای نامرغوب و نامتناسب با مو، استفاده از رنگ موهای قوی و یا بیماری و شیمی درمانی باشد؛ اما کاشت مو تنها راه قطعی شما برای داشتن موهای بلند، پرپشت و زیبا است. (نمونه کار کاشت مو جهت مشاهده تمامی نمونه کارها)

کاشت مو به وسیله موهای طبیعی خود شخص، انجام می‌شود. موهای پشت گردن و پشت گوش‌ها، مناسب‌ترین و بهترین ناحیه برای برداشت فولیکول مو است. در صورتی که شخص متقاضی پیوند مو، از موهای مناسب برای کاشت برخوردار نباشد، موهای دیگر نقاط بدن مانند قفسه سینه نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

انواع روش های کاشت مو

در دنیای امروز روش‌های مختلفی برای کاشت مو ایجاد شده است که تفاوت اصلی آن‌ها در نحوه برداشت فولیکول‌هاست. در همه روش‌های موجود برای کاشت روش برداشت متفاوت است و به همین دلیل هم هست که نتایج نهایی و کیفیت موهای کاشته شده در هر روش تفاوت خواهد داشت.

بسته به اینکه شیوه برداشت چگونه است و چقدر دقیق و بدون آسیب زدن به فولیکول‌ها انجام می‌شود، هزینه‌ کاشت مو نیز متفاوت خواهد بود. روش کاشت فولیکول‌ها در ناحیه برداشت در همه روش‌ها به‌جز Sapphire FUE و SUPER FUE PLUS یکسان است. در این دو روش استفاده از دستگاه‌های مدرن‌تر و دقیق‌تر باعث بهبود نتایج کاشت می‌شود.

به‌طورکلی روش‌های کاشت مو را می‌توان در دو دسته FUT و FUE طبقه‌بندی کرد. روش دوم در کشور ما به نام FIT هم شناخته می‌شود و این اصطلاح معمول‌تر است. سایر روش‌های دیگر که در ادامه این بخش توضیح می‌دهیم مشتق شده از روش FUE هستند، که با تفاوت‌های ظریفی کیفیت موهای کاشته شده در آن‌ها فرق می‌کند.

در میان انواع روش‌هایی که برای کاشت موها ابداع شده است پزشکان روش Super FUE plus را بهترین روش کاشت مو در ایران می‌دانند. در این روش از دستگاه‌های تمام اتوماتیک استفاده می‌شود و روش کاشت موها در آن متفاوت خواهد بود. به همین دلیل هم هست که اکثر افرادی که این روش را امتحان کرده‌اند آن را به دیگران توصیه می‌کنند.

  • کاشت مو به روش FUT

یکی از اصلی‌ترین نشانه‌های کاشت مو به روش FUT زخم‌های نواری بزرگی است که در ناحیه برداشت موها به وجود می‌آید. این روش قدیمی‌ترین روش کاشت مو است که در آن فولیکول‌ها به‌صورت نواری از پشت سر یا بالای گوش‌ها برداشت می‌شوند و به همین دلیل زخم‌های بزرگی در این نواحی ایجاد خواهد شد. فولیکول‌های برداشت شده در FUT با استفاده از روش‌های میکروسکوپی از نوار پوستی استخراج شده و به‌صورت دانه به دانه در محل ریزش قرار می‌گیرند. این روش زمانی یکی از بهترین و پرطرفدارترین روش‌های کاشت مو بود؛ اما بعد از پیدا شدن روش‌های FUE و زیرمجموعه‌های آن که زخم‌های کمتر و دوره نقاهت کوتاه‌تری داشتند، از محبوبیت آن کاسته شد.



:: برچسب‌ها: روشهای کاشت مو ,
:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

همان طور که گفته شد، دانش آموزان پایه سوم متوسطه اول بعد از دریافت کارنامه خود، در زمان مقرر فرآیند هدایت تحصیلی پایه نهم را انجام داده و رشته مورد نظر خود را انتخاب نمایند. انتخاب رشته دانش آموزان در پایه نهم متوسطه اول به صورت غیرحضوری و اینترنتی انجام می شود. در دوره های گذشته دانش آموزان می بایست برای دریافت فرم هدایت تحصیلی به سایت دانش آموزی همگام مراجعه می نمودند، اما اکنون افراد متقاضی می توانند برای تکمیل این فرایند به سامانه دانش آموزی پادا به نشانی pada.medu.ir که توسط وزارت آموزش و پرورش کشور ایجاد شده است جهت انجام مراحل هدایت تحصیلی و انتخاب رشته پایه نهم خویش اقدام نمایند.

بر اساس تغییراتی که در انتخاب رشته دوران متوسطه صورت گرفت، دانش آموزان پایه نهم باید بدانند تمام نمرات سه سال دوران متوسطه اول همچنین ضریب درس ها برای تمامی رشته ها یکسان است. انتخاب رشته نهم به رتبه دانش آموز بستگی دارد، برای مثال اگر دانش آموزی رتبه لازم برای انتخاب رشته در علوم تجربی را ندارد، می بایست در گروه های فنی و یا انسانی و… دست به انتخاب بزند.

سهمیه های موثر در این مرحله شامل مناطق، ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا و رزمندگان است و افرادی که از آن ها برخوردارند، در اولویت پذیرش قرار می گیرند. برای انتخاب رشته نهم به دهم، 100 امتیاز در نظر گرفته شده و بسته به این که دانش آموز چه امتیازی کسب می کند، باید رشته مورد نظر را انتخاب نماید. در ادامه، می توانید نحوه تقسیم بندی این امتیازها را مشاهده کنید.

https://pasokhbama.com/%D8%A8%D8%A7-%DA%86%D9%87-%D9%86%D9%85%D8%B1%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%86%D9%87%D9%85-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85/

تاثیر نمرات بر هدایت تحصیلی

نمرات دانش آموزان در مقاطع هفتم ، هشتم و نمرات به دو روش بر هدایت تحصیلی و انتخاب رشته نهم تاثیر می گذارد :

  • روش اول : تاثیر حذفی ؛ تاثیر حذفی در انتخاب رشته مقطع نهم بدین صورت است که اگر میانگین دروس تخصصی دانش آموز از حدنصاب نمره تعیین شده کمتر باشد ، دانش آموز نمی تواند آن رشته را انتخاب کند و در واقع انتخابش حذف می شود.
  • روش دوم : تاثیر بر امتیاز ؛ تاثیر بر امتیاز در انتخاب رشته مقطع نهم بدین صورت است که اگر میانگین دروس تخصصی دانش آموز از حدنصاب نمره تعیین شده بیشتر باشد ، دانش آموز می تواند آن رشته را انتخاب کند و 35% از کل امتیاز هدایت تحصیلی بر اساس نمرات دروس تخصصی محاسبه می شود.

شرایط انتخاب رشته و هدایت تحصیلی پایه نهم

دانش آموزان ، هدایت تحصیلی را برای انتخاب یکی از رشته های شاخه نظری ، شاخه کاردانش و شاخه فنی حرفه ای انجام می دهند که در هر کدام ، دروس ، حد نصاب نمره ای دارد.

هر شاخه ، زیر گروه هایی دارد که شرایط انتخاب هر کدام متفاوت می باشد. دانش آموزان باید این نکته را در نظر بگیرند که نمرات هر سه سال دوره  متوسطه  اول در انتخاب رشته تاثیرگذار خواهد بود بدین صورت که دروس تخصصی در مقاطع هفتم و هشتم با ضریب یک و در مقطع نهم با ضریب سه محاسبه خواهد شد.

با چه نمره هایی در نهم متوسطه رشته علوم تجربی را انتخاب می کنیم

  • محاسبه نمره درس ریاضی و علوم در سه سال اول متوسطه با ضریب 3
  • کسب نمره حداقل 14 در درس علوم و نمره 13 در درس ریاضی
  • داشتن حداقل معدل بالای 14
  • کمتر از ضریب 42 نبودن ، مجموع سه نمره کسب شده در سه پایه هفتم ، هشتم و نهم درس های ریاضی و علوم
  • انتخاب رشته دبیرستان برای دانش آموزان از اهمیت زیادی برخوردار بوده و دانش آموزانی که می خواهند در رشته ای متناسب با توانایی های فردی خود تحصیل کنند، باید از ابزارهای مناسب استفاده کرده و انتخاب رشته پایه نهم را به دقت انجام دهند. استفاده از ابزارهای مناسب مانند آزمون های مشاوره ای و جدول انتخاب رشته، تاثیر بسیار زیادی در موفقیت دانش آموزان جهت انتخاب رشته دارد.

    همان طور که بیان شد یکی از ابزارهای انتخاب رشته نهم، جدول انتخاب رشته نهم می باشد، به همین جهت در این مقاله جدول انتخاب رشته نهم، جدول حدنصاب نمره لازم برای انتخاب رشته نهم و مشاوره انتخاب رشته نهم به طور کامل برای دانش آموزان پایه نهم توضیح داده شده است.


    جدول انتخاب رشته نهم

    داشتن تحصیلات دانشگاهی در رشته مورد علاقه، یکی از مهمترین موضوعات برای داشتن شغلی ایده آل و ساختن آینده ای بهتر می باشد. برای تحصیل در رشته و دانشگاه دلخواه، ابتدا باید در رشته مورد علاقه و متناسب در دبیرستان تحصیل کرد. بنابراین، موضوع انتخاب رشته در دبیرستان از میان رشته های تحصیلی، موضوعی اساسی و آینده ساز می باشد. دانش آموزانی که در پایه نهم متوسطه تحصیل می کنند، باید خود را آماده انتخاب رشته برای ورود به دبیرستان نمایند.

     

    انتخاب رشته دانش آموزان پایه نهم دوره اول متوسطه، پس از اتمام امتحانات خرداد ماه و قبولی در امتحانات خرداد، برای ورود به پایه دهم یعنی دوره دوم متوسطه انجام می شود. دانش آموزانی که در دوره دبیرستان در رشته مورد علاقه و متناسب با توانمندی های خود تحصیل نمایند، در آینده می توانند انتخاب ایده آلی برای تحصیل در رشته دانشگاهی و پس از آن قرار گرفتن در شغلی مناسب، داشته باشند. از این حیث، انتخاب رشته پایه نهم به دهم یک مرحله مهم و سرنوشت ساز در زندگی تحصیلی هر فرد می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 421
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

بعد از جراحی پلک چه انتظاری باید داشت؟


بیماران بصورت سرپایی یا با یک شب بستری در بیمارستان تحت جراحی پلک قرار می‌گیرند. جراح با توجه به شرایط خاص بیمار در مورد گزینه‌ی مناسب تصمیم خواهد گرفت. پس از جراحی پلک ممکن است نیاز به بستری در بیمارستان باشد. بهترین محیط برای بهبودی بر اساس اولویت‌های بیمار و پزشک تعیین خواهد شد.

در ابتدای دوره‌ی بهبودی بیماران می‌توانند انتظار مقداری قرمزی و تورم در اطراف نواحی برش داشته باشند. چشم‌ها ممکن است بیش از حد دچار آبریزش باشند. پلک‌ها بطور معمول سفت بوده و همراه با درد می‌باشند. هر گونه خشکی که در ناحیه چشم رخ می‌دهد را می‌توان با پمادی که جراح در اختیار بیمار قرار می‌دهد، تسکین داد. هرچند بیماران ممکن است در اثر استفاده از پماد دچار تاربینی موقت شوند. بطور کلی، تاربینی موقت یکی از شایع‌ترین عوارض جانبی جراحی پلک است. بهبودی همچنین می‌تواند شامل حساسیت موقت به نور باشد.\

https://pasokheto.ir/mashhad/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AC%D8%B1%D8%A7%D8%AD-%D9%BE%D9%84%DA%A9-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF/

بلافاصله بعد از جراحی


  • یک فرد بالغ باید حداقل ۲۴ ساعت بعد از جراحی همراه با شما باشد.
  • به مدت ۴۸ ساعت بعد از جراحی باید در هنگام استراحت سر خود را بالا نگاه دارید یا دو بالش در زیر سر خود قرار دهید.
  • داروهای مسکن تجویزی را قبل از اینکه احساس درد کنید مصرف نمایید. پیشگیری از درد راحت‌تر از کنترل آن است.
  • در روز جراحی و چند روز بعد از آن فعالیت‌های خود را محدود کنید. معمولاً بازگشت به حالت طبیعی و از سر گرفتن فعالیت‌های جسمانی پرفشار ۷ تا ۱۰ روز طول می‌کشد.
  • از کیسه‌ی یخ بر روی ناحیه‌ی جراحی استفاده کنید.
  • اگر بطور ناگهانی از حالت خوابیده بلند شوید یا بنشینید ممکن است احساس سرگیجه کنید. بعد از جراحی اگر در حالت خوابیده هستید، قبل از ایستادن یک دقیقه بنشینید. به آرامی بایستید تا بتوانید تعادل خود را پیدا کنید. در صورتی که هنگام نشستن یا بلند شدن احساس سرگیجه داشتید، باید بلافاصله دراز بکشید تا احتمال غش کردن به حداقل برسد.

    کاربرد های جراحی پلک 

    جراحی بلفاروپلاستی دارای کاربردهای مختلفی است و برای موارد گوناگونی استفاده می شود که در ادامه به آن ها پرداخته ایم.

    • جراحی پلک توسط بهترین جراح پلک در مشهد با هدف از بین بردن افتادگی پوست ، پوست های شل پلک بالا که منجر به ایجاد چین و چروک هایی شده است ، اننجام می شود.
    • با عمل بلفاروپلاستی می توان مشکل در انحنای سطحی (کانتور) پلک را درمان کرد.
    • گاهی افتادگی شدید پلک و سنگینی پوست اضافه ، منجر به بروز اختلال در بینایی فرد می شود که این مشکل نیز با بلفاروپلاستی قابل رفع است.
    • این عمل زیبایی منجر به درمان پف و تورم پلک ها نیز می شود.
    • در صورتی که افتادگی پلک پایین شدید باشد ، منجر به دیده شدن نواحی سفید چشم در زیر قرنیه می شود که عمل جراحی پلک این مشکل را برطرف می کند.
    • با برداشتن پوست های اضافی ، چین و چروک های ظریف پلک پایینی نیز رفع می گردد.
     

    نکات مهم قبل از مراجعه به بهترین دکتر جراح افتادگی پلک 

    در صورتی که تصمیم به جراحی پلک گرفته اید ، لازم است به برخی نکات و توصیه های مهم توجه داشته باشید.

    • از مصرف داروهای رقیق کننده خون و داروهای ضد انعقادی همچون آسپرین اجتناب کنید.
    • به مدت یک الی دو هفته قبل از جراحی ، از خوردن مسکن هایی همچون ایبوپروفن خودداری نمایید چراکه این داروها خطر خونریزی را افزایش می دهد.
    • در روز جراحی نباید هیچ گونه آرایشی بر روی صورت شما وجود داشته باشد. 
     

    نکات مهم پس از جراحی پلک 

     

    پس از اتمام جراحی بلفاروپلاستی ، نکات مهم زیر را مد نظر قرار داشته باشید تا دوره نقاهت شما بدون هیچ مشکلی سپری شود.

    • در روز اول پس از عمل جراحی پلک ، هر یک ساعت یکبار در زمان بیداری ، به مدت 10 الی 15 دقیقه از کمپرس آب سرد استفاده کنید. این موضوع منجر به کاهش تورم و کبودی ها می شود.
    • پس از دو روز از جراحی پلک توسط بهترین جراح پلک در مشهد ، از کمپرس آب سرد هر چند ساعت یکبار استفاده کنید.
    • به منطور تسریع روند بهبودی ، پس از گذشته 48 ساعت می توانید از کمپرس آب گرم استفاده کنید

      نحوه انجام جراحی پلک بالا

      در جراحی زیبایی پلک بالا ، بهترین جراح پلک برای اینکه جای برش پس از بهبودی مشخص نباشد، برش را بر روی خطوط موجود روی پلک ایجاد می کند و پس از تخلیه چربی و بریدن پوست اضافه ، پوست را بخیه می زند.

      جراحی زیبایی پلک چه مزایایی دارد ؟

      • در برخی از افراد افتادگی پلک بالا باعث محدود شدن دید فرد می شود که با جراحی پلک برطرف می گردد.
      • باعث افزایش اعتماد به نفس افراد می شود.
      • باعث زیباتر شدن چهره افراد می شود.

      آیا جراحی پلک بالا عوارض دارد ؟

      باید بگوییم در صورتی که به بهترین جراح پلک مراجعه کنید و مراقبت های قبل و بعد از آن را رعایت کنید ؛ دچار عارضه ای نخواهید شد و تنها عیب این روش تورم و کبودی بعد از آن می باشد که امری طبیعی بوده و به مرور زمان رفع می شود و جای نگرانی وجود ندارد.



:: برچسب‌ها: جراح پلک ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

دانش آموزان پایه نهم متوسطه اول در صورتی که قصد ادامه تحصیل داشته باشند باید پس از دریافت نمرات امتحانی پایانی و نیز نتیجه عملکرد تحصیلی خود جهت انتخاب رشته تحصیلی در یکی از شاخه های نظری، علوم و معارف اسلامی، فنی حرفه ای و کاردانش ارائه شده اقدام نمایند.

دانش اموزان پایه نهم باید قبل از اقدام به انتخاب رشته در خصوص هر رشته تحصیلی اطلاعات لازم را کسب نمایند تا بتوانند بر اساس استعداد، توانایی و علاقه خود، رشته تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب کنند. لازم به ذکر است که برای انتخاب هر یک از رشته های ارائه شده دانش آموز باید حدنصاب نمره لازم برای دروس مرتبط به آن رشته موردنظر را کسب نمایند تا امکان انتخاب و ثبت نام در رشته دلخواه خود را داشته باشند.

به همین منظور با توجه به اهمیت انتخاب رشته پایه نهم در آینده تحصیلی و شغلی دانش آموزان، می بایست والدین از طریق مشاوره تلفنی انتخاب رشته نهم و صحبت با کارشناسان خبره و متخصص در این زمینه، اطلاعات کافی در رابطه با رشته های هر شاخه تحصیلی کسب نموده تا بر اساس توانایی و علاقه فرزندنشان مناسب ترین رشته را انتخاب کنند. در ادامه جهت راهنمایی بیشتر شما متقاضیان با هدایت تحصیلی پایه دهم به توضیحاتی در مورد دسته بندی کلی شاخه های تحصیلی انتخاب رشته نهم و شرایط پذیرش هر رشته پرداخته شده، که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

 

 jgtkd

رشته تحصیلی دهم با توجه به نوع ویژگی ها و میزان امتیاز بندی های کلی دانش آموزان دسته بندی و انتخاب می شوند. با وجود این که شاخه های تحصیلی پایه دهم چهار گروه اصلی هستند، اما به دو دسته کلی رشته های نظری و فنی یا عملی تقسیم می شوند.

 

شاخه های اصلی رشته های تحصیلی پایه نهم متوسطه اول عبارتند از :

 

 شاخه نظری

 شاخه علوم و معارف اسلامی

 شاخه فنی و حرفه ای

 شاخه کار و دانش

معیارهای انتخاب رشته  نهم به دهم

جهت انتخاب رشته در پایه نهم چه شاخص‌ ها و معیارهایی را باید مبنا قرار داد؟!
آیا می‌ دانید که انتخاب رشته پایه نهم به دهم به نوعی قبل از کنکور تعیین کننده مسیر زندگی فرزندان شماست!!
ما در انتخاب رشته  نهم به دهم ، با در نظر گرفتن شرایط شما، در کنارتان هستیم.

انتخاب رشته در پایه نهم بر مبنای شناخت شخصی افراد از توانایی‌ ها و علایق خود

قطعا هیچ کس بهتر از شما نمی‌ تواند توانایی‌ ها و علایق شما را شناسایی کند.
این شما هستید که می‌ دانید در درس‌ های استدلالی توانایی بیشتری دارید یا در درس‌ های حفظی.
بنابراین باید خودتان توانایی‌ های خود را شناسایی کرده و تصمیم اولیه را بگیرید.

انتخاب رشته نهم به دهم بر اساس پتانسیل دانشگاه‌ ها

توانایی ورود به دانشگاه و رشته مورد علاقه یکی از مواردی است که دانش‌ آموزان باید به آن توجه کنند.
ناگفته پیداست که هدف‌ گذاری دانشگاه و رشته باید واقع‌ گرایانه باشد.
فردی با معدل ۱۲ نمی‌ تواند پزشکی دانشگاه تهران را هدف خود قرار دهد.

بازار کار رشته‌ ها و تأثیر تعیین‌ کننده در انتخاب رشته پایه نهم و دهم

مورد دیگری که دانش‌ آموزان باید به آن توجه کنند بازار کار رشته‌ های دانشگاهی است.
انتخاب رشته نهم مسیری است که شما را به دانشگاه راهنمایی می‌ کند بنابراین انتخاب رشته نامناسب در دانشگاه می‌ تواند آینده شما در دانشگاه را نیز تغییر دهد.

 

 انتخاب رشته‌ های ممکن برای پایه نهم به دهم

دانش‌ آموزان در پایه نهم می‌ توانند یکی از شاخه‌ های زیر را به عنوان رشته تحصیلی انتخاب نمایند:

انتخاب رشته نهم به دهم شاخه نظری

این شاخه شامل چهار زیر شاخه کلی ریاضی، تجربی، انسانی و معارف اسلامی است.

انتخاب رشته ریاضی در انتخاب رشته نهم به دهم

همان‌ طور که از اسم این رشته مشخص است درس‌ های اصلی این رشته دروس ریاضی و فیزیک هستند.
دانش ریاضی از پیش نیازهای اصلی برای موفقیت در این رشته محسوب می‌ شود، پس دانش‌ آموزانی که وارد رشته ریاضی می‌ شوند باید به درس ریاضی علاقه‌مند باشند و توانایی لازم برای مطالعه و یاد گرفتن مطالب مربوط به این درس را داشته باشند.

نام رشته ریاضی، با رشت ه‌های فنی و مهندسی دانشگاه‌ ها عجین است.
بنابراین اگر می‌ خواهید
 مهندس شوید باید رشته ریاضی را انتخاب کنید.

از دیگر مزایای مشاوره تلفنی می توان به صرفه جویی در وقت و هزینه ، عدم تعیین وقت قبلی ، ارتباط با مشاوران بدون محدودیت های زمانی و مکانی و عدم نیاز به مراجعه حضوری نیز اشاره کرد.

از آنجا که بسیاری از دانش آموزان در این دوره در آزمون های تیزهوشان و آزمون های مدارس نمونه دولتی شرکت می کنند ، آگاهی از روش های مناسب برنامه ریزی درسی ، سطح آزمون ها و اطلاع از منابع لازم برای هر درس دارای اهمیت می باشد.

شرایط انتخاب رشته نهم به دهم

با توجه به تغییر نظام آموزشی ، در فرآیند انتخاب رشته نهم به دهم دانش آموزان فقط نمرات پایه دهم اهمیت ندارد بلکه تمام نمرات دوران متوسطه اول یعنی پایه هفتم ، هشتم و نهم مورد بررسی قرار می گیرد. لازم به ذکر است که ضریب دروس برای کلیه دروس یکسان خواهد بود.

براساس آخرین تغییرات صورت گرفته ، انتخاب رشته پایه نهم به پایه دهم تا حدودی به انتخاب رشته دانشگاه شباهت دارد بدین منظور که هریک از دانش آموزان طبق نمرات و سوابق تحصیلی دوران متوسطه اول خود دارای یک رتبه می باشند که با توجه به آن رتبه مجاز به انتخاب رشته خواهند شد.

از عوامل دیگر که در انتخاب رشته نهم در نظر گرفته شده است ، تاثیر سهمیه ها (سهمیه ایثارگران ، سهمیه مناطق ، سهمیه جانبازان و سهمیه شهدا) در این فرآیند می باشد.

 

 
 

مشاوره تلفنی انتخاب رشته نهم برای معرفی رشته ها

 

در انتخاب رشته پایه نهم دانش آموزان می توانند پنج رشته تحصیلی از جمله تجربی ، انسانی ، ریاضی ، کار و دانش و فنی حرفه ای را انتخاب نمایند ، که هریک از رشته های مذکور شرایط متفاوتی برای پذیرش دارند.

دانش آموزان در زمان انتخاب رشته نهم به دهم باید راجب آینده تحصیلی و شغلی رشته انتخابی خود اطلاعات زیادی داشته باشند و با آگاهی کامل انتخاب رشته کنند. شناخت شاخه های تحصیلی رشته انتخابی ، شغل های آینده ، دانشگاه هایی که در آن رشته پذیرش دارند و …. از ملزومات انتخاب رشته و هدایت تحصیلی نهم به دهم است



:: برچسب‌ها: مشاوره تلفنی ,
:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 اسفند 1401 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 23 صفحه بعد