نوشته شده توسط : کنکور نویس

یکی از آزمون های پر متقاضی کشور که برای چندین ارگان برگزار می شود ، آزمون استخدامی می باشد. به جرات می توان گفت که اکثر داوطلبان و ظرفیت این آزمون به آموزش و پرورش تعلق دارد. معمولا فارغ التحصیلان رشته های مختلف ، علاقه بسیار زیادی به ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۹۸ دارند تا از این طریق وارد شغل معلمی شوند . 

بدون شک اغلب داوطلبان مطلع سهمیه هایی سبب تاثیرگذاری بر روی نتایج آزمون آن ها می شود اگاه هستند، لیکن ممکن است برخی از داوطلبان از همه سهمیه های موجود و اثر بخش بر روی کارنامه کنکور اطلاعی نداشته باشند.

سهمیه های موثرآزمون استخدامی آموزش و پرورش

می توان گفت دارا بودن این شرایط خاص و سهمیه های موثر ، سبب قرارگیری داوطلب در موقعیت بهتری می باشد و از جهاتی پذیرش وی مقداری راحت تر خواهد شد. در واقع سهمیه های ذکر شده جزو سهمیه های خاص محسوب می شوند که این سهمیه مستقیما روی رتبه کسب شده داوطلب موثر نیست اما این دسته از داوطلبان در مجموعه ای جداگانه ارزیابی خواهند شد. به بیانی دیگر ، ظرفیت های موجود در یک کدرشته محل ،به متقاضیان با سهمیه های ذکر شده نیز اختصاص خواهد یافت.

لازم است بگوییم که ۲۵ درصد جذب نیرو به ایثارگران ، ۵ درصد نیز به رزمندگانی اختصاص می یابد که ۶ ماه سابقه حضور در مناطق عملیاتی دارند و ۳ درصد نیز سهمیه مربوط به معلولان می باشد.در این مقاله درباره سهمیه های آزمون استخدامی آموزش و پرورش صحبت خواهد شد.

 

انواع سهمیه های آزمون استخدامی آموزش و پرورش

تعداد کثیری از داوطلبان این آزمون ، دارای سهمیه هایی می باشند که این سهمیه های موثر (بر اساس قوانین تصویب شده از سوی مراجع مربوطه) در هنگام ثبت نام و در فرم پیش نویس مربوط به آن باید وارد شود. از جمله سهمیه ها و امتیازات این آزمون برای داوطلبین واجد شرایط می توان به : امتیاز داوطلبان بومی ، سهمیه ایثارگران و سهمیه معلولین اشاره کرد.

 

مشمولین سهمیه های آزمون استخدامی آموزش و پرورش

همانطور که قبلا ذکر کردیم ،داوطلبان برای استفاده از سهمیه های خود می بایست آن را در فرم پیش نویس خود در بازه زمانی ثبت نام  وارد نمایند که برای این منظور می بایست شماره سریال مربوط به آن را در فیلد مربوطه به ثبت برسانند. در ادامه به مشمولین سهمیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش خواهیم پرداخت.

ایثارگران سهمیه ۵ درصد :

سهمیه ۵ درصدی ایثارگران
۱. رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
۲. همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
۳. فرزندان آزادگان در اسارت کمتر از ۱ سال

۴. فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد(۲۵%)

افراد مشمول استفاده از سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 

سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی به گروه خاصی از افراد جامعه تعلق می گیرد. این افراد به راحتی می توانند با دریافت راهنمایی از جانب کارشناسان باتجربه مشاور گروپ، در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی پذیرش پیدا کنند. افرادی که می توانند از سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی استفاده کنند شامل موارد زیر می شوند:

ایثارگران سهمیه 25% درصدی: شامل جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا، همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر، خواهر و بردار شهید و در نهایت همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال و بالای یک سال اسارت می شود.

ایثارگران سهمیه 5 درصد: شامل فرزندان آزادگان کمتراز 1 سال اسارت، فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد، رزمندگان با سابقه حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها و در نهایت همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها می شود.

داوطلبان باید به یاد داشته باشند برای تایید مدت حضور داوطلبانه در جبهه ها به معاونت نیروی انسانی هر یک از رده های نیروهای مسلح در مورد رزمندگان، معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در مورد جهادگران و معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستعضعفین مراجعه کنند.

شرایط استفاده از سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 

استخدام افرادی که قصد استفاده از سهمیه 25 درصد ایثارگران را دارند، طبق شرایط و ضوابط خاصی صورت می گیرد. این افراد باید مطابق با مقررات جاری و همچنین هماهنگی با بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ثبت نام خود اقدام کنند.

با توجه به هماهنگی های انجام شده با مراکز ذکر شده، سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی  برای افراد مشمول سهمیه 25 درصدی مشخص شده است و از دیگر سهمیه ها تفکیک شده است. این افراد برای استفاده از این سهمیه ملزم هستند شغل محل های مشخص شده در سهمیه ایثارگران را انتخاب کنند.



:: برچسب‌ها: آزمون استخدامی آموزش و پرورش ,
:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

دانشجویان در تمام دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم ، پیام نور ، پردیس خودگردان ، غیر انتفاعی ، آزاد و علمی کاربردی پیش از شروع هر ترم و برای وارد شدن به ترم جدید ، باید دروسی را که قرار است در آن ترم بگذرانند ، انتخاب کنند. انتخاب واحد به صورت اینترنتی انجام می گیرد و دانشجو موظف است که با رعایت دروس پیش نیاز و هم چنین در نظر گرفتن معدل ، مطابق زمانبندی که دانشگاه اعلام می کند ، با مراجعه به پروتال دانشجویی خود اقدام به انتخاب واحد کند. در ادامه می خواهیم بدانیم که شرایط انتخاب واحد چیست و چه نکاتی را آن باید رعایت کنیم. مطلب را تا انتها مطالعه کنید و اگر سوالی داشتید ، می توانید در بخش نظرات بپرسید.

احتمالا تا حالا در مقطع دبیرستان تحصیل می کردید و همیشه درس هاتون مشخص بودند و فقط مرتب می رفتید سر کلاس و آخر ترم امتحان می دادید. اما در دانشگاه مسئله متفاوته. اینجا شما دانشجو هستید و باید دانش و واحد های درسی دانش?را خودتان بجویید. (به ضمه و فتحه بر روی جیم)

1- شما در دوره کارشناسی حقوق برای اخذ مدرک لیسانس باید 140 واحد درسی را بگذرانید. 140 درس نه، 140 واحد. درس های شما یک واحدی یا دو واحدی و یا سه واحدی هستند. اغلب دانشجویان در 8 ترم تحصیلی (4سال) این واحد ها را می گذرانند ولی برخی 9 یا 10 ترمه می شوند و برخی هم زودتر از موعد و در 7 یا 6 ترم دوره کارشناسی را به پایان می رسانند.

2- شما اختیار دارید در هر نیم سال(ترم)، هر درسی را که مایل هستید اخذ نمایید. فقط این اختیار توسط قانون پیش‌نیاز و ترم ورود آنقدر محدود می شود که تقریبا هیچ اختیاری ندارید.? پس علی الحساب 2 محدودیت دارید؛ 1) لیست درس هایی که باید در طول دوره کارشناسی اخذ نمایید، در کانال قرار خواهد گرفت. هر درسی را در هر ترمی که مایل به اخذ آن باشید، می توانید بر دارید. فقط باید درس دیگری که در جلوی اسم آن نوشته شده را در ترم قبل از آن پاس کرده باشید. (مثلا جلوی حقوق کار نوشته “پیش نیاز : مقدمه علم حقوق. یعنی تا زمانی که درس مقدمه علم حقوق را نگذرانده اید نمی توانید حقوق کار را بر دارید.) 2) دانشکده در هر ترم درس هایی که در آن ترم تدریس خواهند شد را به اطلاع همه می رساند و در کانال قرار می گیرد. جلوی هر درس نوشته شده است که ورودی های چه سالی اجازه اخذ آن را دارند. (مثلا اگر نوشته شده “مخصوص ورودی های قبل از 3961” یعنی شما که مهر سال 1396 وارد دانشگاه شده اید و سال بالایی های شما می توانند این درس را بردارند)

https://pasokhbama.com/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D9%88%D8%A7%D8%AD%D8%AF-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA/

3- علاوه بر دو محدودیت قبل، یک محدودیت مهم وجود دارد و آن تعداد نفرات حاضر در کلاس است. (مثلا درس حقوق اداری یک 3 کلاس دارد، که استاد 2 تا از آن ها یکسان است ولی زمان های هر سه کلاس متفاوت است. جلو این اسم این کلاس ها نوشته شده است، “ظرفیت: 45” . یعنی فقط 45 نفری که زودتر ?در سیستم گلستان درس را گرفته و دکمه “اعمال تغییرات” را بزنند موفق به حضور در آن کلاس می شوند. در نتیجه بقیه یا باید ساعت درس یا استاد را تغییر دهند و یا کلا درس را برای ترم بعد بگذارند.) ممکن است بعضا ساعت کلاس ها با هم تداخل داشته باشد و طبیعتا شما نمی توانید مثلا در شنبه ساعت 10-12 همزمان سر دو کلاس باشید. (البته من بودم شد.) امتحانات درس ها هم ممکن است با هم تداخل داشته باشد، در این صورت سیستم گلستان به شما اخطار داده و اجازه نمی دهد درس را بردارید. شما در هر ترم فقط می توانید 20 واحد اخذ کنید، البته اگر معدلتان بالا باشد دانشکده به شما اجازه اخذ 24 واحد در هر ترم را نیز می دهد و اگر خدایی نکرده مشروط شوید، فقط باید 12 واحد اخذ کنید.

4- همه ی این قفل هایی که گفتیم کلید دارند. کلیدشان دست خانم غلامحسینی است. آموزش در صورت درخواست شما می تواند تمام این محدود ها را بردارد و به شما اجازه بدهد که واحد را در سیستم خود بردارید. فقط حواستان باشد وقتی پیش نیاز درسی را نگذاراندید ممکن است سر کلاس نتوانید مطالب را به خوبی یاد بگیرد و یا وقتی دو امتحان هم زمان دارید، دانشکده بیشتر از دو ساعت به شما وقت نمی دهد و ممکن است وقت کم بیاورید.

دانشجویان تمامی مقاطع موظف هستند در زمان تعیین شده برای انتخاب واحد از سمت آموزش دانشکده، با ورود به  انتخاب واحد نمایند (انتخاب واحد دانشجویان ترم اول هر مقطع توسط آموزش انجام می‌شود).

توصیه می‌شود جهت ورود به سامانه سادا و (انتخاب واحد، ارسال درخواست اشتغال به تحصیل و مهمانی و کارآموزی) از استفاده تلفن همراه جدا خودداری کنید.

 

 

آگاهی شما از قوانین آموزشی زیر در زمان انتخاب واحد، لازم است:

  •  تعداد واحدی که باید توسط دانشجو در هر نیمسال تحصیلی اخذ گردد ۱۲ واحد است. در غیر این صورت انتخاب واحد دانشجو حذف می‌گردد (اگر دانشجو ترم آخر باشد و تمامی دروس باقیمانده کمتر از ۱۲ واحد باشند، ایرادی ندارد). حداکثر تعداد واحد مجاز برای اخذ توسط دانشجو ۲۰ واحد درسی است.
  • دانشجو مجاز به اخذ ۲ درس معارف در یک ترم نمی‌باشد (مگر دانشجوی ترم آخر).

  • در صورتی که ظرفیت دروس تخصصی گروه تمام شد، نماینده ورودی لیست اسامی دانشجویان متقاضی اخذ درس (به همراه شماره دانشجویی) را به صورت کتبی به دفتر گروه تحویل دهد و یا به رایانامه مدیرگروه ارسال کند. وضعیت این درخواست‌ها در زمان حذف و اضافه مشخص می‌شوند.

  • دانشجویان به دلیل جلوگیری از تداخل زمانی دروس و امتحانات پایان‌ترم، دروس هر ترم را طبق جدول ترم‌بندی پیشنهادی (چارت) رشته تحصیلی (واقع در سایت گروه)، اخذ نمایند. برنامه‌ریزی دروس در هر نیمسال بر اساس این جدول‌ها انجام خواهد شد.
    تعریف پیش‌نیاز: اگر درسی بر اساس جدول ترم‌بندی (چارت) رشته تحصیلی دارای پیش‌نیاز است، تنها در صورت گرفتن نمره قبولی درس پیش‌نیاز قابل به اخذ آن خواهید بود. (دانشجویان فارغ‌التحصیل مستثنی هستند).
    تعریف هم‌نیاز: اگر درسی در ستون هم‌نیاز تعریف شده‌ است، لازم است درس هم‌نیاز همزمان با درس موردنظر اخذ شود یا نیمسال گذشته اخذ شده باشد. در غیر این صورت، سیستم پیام خطا به شما ارسال می‌کند. هم‌چنین در صورتی که درس هم‌نیاز را به اشتباه حذف نمایید، فارغ‌التحصیلی شما در آینده با مشکل مواجه می‌شود.
    * دانشجویانی که پیش‌نیاز یک درس را اخذ نموده و نمره قبولی اخذ نکرده‌اند، همان درس در انتخاب نیمسال بعدی برای آنها تبدیل به هم‌نیاز می‌شود.

  • شرایط اخذ درس کارآموزی: این شرایط در جدول زمانبندی رشته تحصیلی در سایت گروه قرار داده شده است. هم‌چنین قوانین و فرآیند دریافت معرفی‌نامه در قسمت مقررات کارآموزی آورده شده است.
  • شرایط اخذ درس پروژه: شرایط اخذ این درس و گذراندن آن در قسمت مقررات پروژه پایانی آورده شده است.
  • قانون حذف و اضافه: زمان حذف و اضافه دانشجویان یک هفته پس از اتمام انتخاب واحد است که به صورت دقیق در تقویم آموزشی اعلام می‌شود. در بازه اعلام شده در تقویم آموزشی جهت حذف و اضافه، شما مجاز هستید حداکثر ۳ درس حذف و ۳ درس اضافه کنید.

به طور مثال: درس ساختمان داده، یک آزمایشگاه و شبکه را حذف کردم (۳ درس حذفی) درس برنامخ نویسی موبایل، آزمایشگاه مدار و ریاضی کاربردی را اضافه کردم (۳ درس اضافه). دیگر مجاز به حذف و یا اضافه هیچ درسی نیستم!

  • اگر در زمان انتخاب واحد در سیستم سادا، درسی برای شما در لیست دروس ارائه شده و قابل اخذ آورده نشده است، از داخل combobox موجود، دروس غیرقابل اخذ را انتخاب نمایید. در این صورت لیست دروس غیرقابل اخذ به شما نمایش داده می‌شود و دلیل عدم نمایش هر درس را در مقابل آن مشاهده می‌کنید.

  • در روز پایانی زمان حذف و اضافه، دانشجو موظف به تثبیت انتخاب واحد خود است. به هیچ وجه در بازه زمانی انتخاب واحد، تثبیت را نزنید. چنانچه دانشجویی تثبیت انتخاب واحد را بزند، امکان تغییر انتخاب واحد وجود ندارد. 

  • دانشجویان دوره کارشناسی ناپیوسته که درس کارآفرینی (۲ واحدی) را در دوره کاردانی خود گذارنده‌اند، لازم است این درس را به صورت ۳ واحدی در دوره کارشناسی ناپیوسته نیز بگذرانند.

  • دانشجویانی که رشته تحصیلی کاردانی آنها با مقطع کارشناسی آنها متفاوت است با تشخیص مدیر گروه باید حداقل ۶ واحد دروس جبرانی اخذ کنند. لازم است برای اخذ دروس جبرانی باید شهریه پرداخت نمایند.

 



:: برچسب‌ها: انتخاب واحد ,
:: بازدید از این مطلب : 386
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

جهت دریافت کارت ورود به جلسه المپیاد دانش آموزی صرفا از منوی "ورود دانش آموزان" با استفاده از نام کاربری و رمز عبور دانش آموز استفاده نمائید. در صورت استفاده از منوی "ورود فرهنگیان یا عموم مردم" با خطا مواجه خواهید شد.

برای ورود به جلسه المپیاد علمی، به همراه داشتن کارت ورود به جلسه المپیاد دانش آموزی عکس دار ضروری می باشد. تمامی دانش آموزانی که در المپیاد علمی دانش آموزی ثبت نام نموده اند، برای دریافت کارت ورود به جلسه المپیاد دانش آموزی، باید حداقل 3 روز قبل از برگزاری آزمون به سامانه  my.medu.ir مراجعه نمایند و نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه المپیاد اقدام نمایند.

لازم به ذکر است، محل حوزه امتحانی و زمان دقیق برگزاری آزمون، در کارت ورود به جلسه المپیاد قابل مشاهده است. همچنین آن دسته از داوطلبانی که در مهلت مقرر ثبت نام،‌ موفق به پرداخت هزینه ثبت نام نشده‌اند، ضمن  مراجعه به سامانه و انجام عملیات پرداخت،‌ثبت نام را تکمیل وکارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند.

شرایط ورود به جلسه المپیاد دانش آموزی

جهت ورود به جلسه آزمون المپیاد علمی دانش آموزی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲، داشتن کارت ورود به جلسه عکس‌دار الزامی می باشد. کارت ورود به جلسه آزمون علمی دانش آموزی در المپیاد معمولا ۳ تا ۴ روز قبل از روز برگزاری آزمون توزیع می شود.

دانش آموزانی که در ثبت نام آزمون المپیاد علمی دانش آموزی سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ شرکت کرده اند، باید در زمان مقرر با داشتن کد پیگیری که در زمان ثبت نام دریافت کرده اند، اقدام به دریافت این کارت نمایند.

گفتنی است که در این کارت اطلاعاتی اعم از زمان آزمون و  محل حوزه امتحانی درج شده است.

لازم به ذکر است داوطلبانی که کارت آنها بدون عکس یا مهر مدرسه باشد، اجازه حضور در جلسه آزمون المپیاد دانش آموزی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ را ندارد. اما فعلا با توجه به شیوع ویروس کرونا و غیر حضوری بودن مدارس، تا اطلاع ثانوی فعلا نیاز نیست برای ممهور کردن کارت ورود به جلسه خود، اقدام کنید.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه المپیاد دانش آموزی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

المپیاد های دانش آموزی در یک دوره و بازه زمانی برگزار نمیشه و در حقیقت در سه مرحله برگزار میشن و دانش آموزا باید پیگیر اطلاعیه های وزارت آموزش و پرورش باشن. تا سال گذشته تمامی اطلاعات ثبت نامی و اطلاعیه ها در سایت oly.medu.ir انجام می شد ولی برای سال جاری تمامی مراحل المپیاد از ثبت نام تا اعلام نتایج و ... از طریق سایت my.medu.ir انجام می شه. دانش آموزا می بایست پیگیر اطلاعیه های سایت my.medu.ir باشند تا از زمان انتشار کارت ورود به جلسه آزمون هر دوره با خبر بشن.

آزمون المپیاد دانش آموزی دارای چند مرحله می باشد. زمان دریافت کارت ورود به جلسه المپیاد مرحله اول، مرحله دوم، دوره تابستان و دوره طلایی کشور چند روز پیش از برگزاری آزمون آغاز می گردد و کارت ورود به جلسه المپیاد دانش آموزی از طریق سامانه my.medu.ir  قابل مشاهده و دریافت است.

زمان دقیق دریافت کارت ورود به جلسه المپیاد دانش آموزی از طریق سامانه my.medu.ir منتشر خواهد شد. بر اساس تجربه پیش بینی می کنیم دریافت کارت ورود به جلسه المپیاد مرحله اول اواخر دی ماه امکان پذیر شده و از این طریق در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.

امکان دریافت کارت ورود به جلسه المپیادهای علمی در سال تحصیلی 1402-1401 آغاز گردید. بر این اساس دانش آموزانی که در موعد مقرر با پرداخت هزینه ثبت نام آزمون نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام خود اقدام نموده اند می توانند با وارد کردن کد ملی و رمز عبور خود از طریق سامانه my.medu.ir نسبت به دریافت کارت خود اقدام نمایند. 

کارت ورود به جلسه آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ در مراحل (اول، دوم، دوره تابستانی و دوره طلایی) کشور در بازه های زمانی مختلف و معمولا ۳ روز قبل از زمان برگزاری آزمون المپیاد های علمی انجام می شود، که در ادامه به شرح زمان دریافت کارت ورود به جلسه هر یک از مراحل پرداخته ایم.

مطابق آخرین اطلاعیه منتشر شده در سامانه المپیاد دانش آموزی، امکان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون المپیاد علمی دانش آموزی برای داوطلبانی که اقدام به تکمیل فرم ثبت نام کردند، تا ساعت ۸ صبح یکشنبه ۳ بهمن ماه امکان پذیر می باشد.

لازم به ذکر است سالانه کارت ورود به جلسه آزمون المپیاد علمی، برای مرحله اول در بهمن همان سال و برای مرحله دوم در اواخر خرداد سال ۱۴۰۲ توزیع می گردید. مراحل آموزشی تابستانی و طلایی سال گذشته هنوز در جریان است که در شهریور و دی ماه برگزار خواهد شد.

زمان انتشار کارت ورود به جلسه دوره مراحل تابستانی و طلایی به محض اعلام شدن، در این مقاله قرار خواهد گرفت.

 

 

زمان دریافت کارت ورود به جلسه المپیاد مرحله اول
کارت ورود به جلسه المپیاد کامپیوتر 1401/10/28
کارت ورود به جلسه المپیاد جغرافیا 1401/10/28
کارت ورود به جلسه المپیاد زمین شناسی 1401/10/28
کارت ورود به جلسه المپیاد شیمی 1401/10/29
کارت ورود به جلسه المپیاد تفکر و کار آفرینی 1401/10/29
کارت ورود به جلسه المپیاد نجوم 1401/10/30
کارت ورود به جلسه المپیاد سلول های بنیادی 1401/10/30

 



:: برچسب‌ها: المپیاد ,
:: بازدید از این مطلب : 589
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

آشنایی با خال‌ها

در بدن تمام افراد تعدادی خال وجود دارد. این یک نوع ضایعه پوستی است که از همان بدو تولد در نوزاد ایجاد شده و ممکن است تعدادی از خال‌ها نیز در دوران نوجوانی نیز به وجود آیند.

خال ها (در پزشکی : nevi) خوشه هایی از سلول های رنگدانه دار هستند که به صورت نقاط کوچک و تیره بر روی پوست نمایان شده و می توانند در اندازه ها و رنگ های بسیار متفاوتی وجود داشته باشند. خال ها معمولاً در صورت، بازوها، پاها  ظاهر می شوند، اما می توانند در هر جای دیگری از بدن نیز یافت شوند.

اگر چه بیشتر خال های پوست بی ضرر هستند، اما در موارد نادر می توانند پیش سرطانی بوده و به عمل جراحی نیاز داشته باشند. همچنین خال برداشتن ضمن افزایش اعتماد به نفس در افراد با توجه به نوع خال که گوشتی یا سطحی باشد انجام می‌شود.

بعد از برداشتن خال چه پمادی بزنیم؟

بعد از برداشتن خال از کرم ترمیم کننده نظیر سیکالفیت یا سیکاموزا می توان استفاده کرد. اما قبل از مصرف هر نوع دارویی حتما می بایست با پزشک خود مشورت کنید.

https://pasokheto.ir/karaj/%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86-%D8%AE%D8%A7%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D8%AC/

عوارض برداشتن خال صورت و بدن چیست؟

برداشتن خال با لیزر – خال های اطراف چشم به خوبی به لیزر پاسخ می دهند

برداشتن خال صورت و بدن با لیزر معمولا مشکل زیادی ایجاد نمی کند اما برداشتن ضایعات روی گردن و سینه احتمال بجاگذاشتن اسکار هیپرتروفیک ( یا به اصطلاح عام گوشت اضافی ) دارد لذا همواره باید احتیاطات لازم به عمل آید و پزشک نکات لازم جهت پیشگیری از این عارضه را رعایت کند احتمال آن خیلی کمتر می شود ولی به هیچ عنوان این احتمال کاملا از بین نخواهد رفت.

قرمزی بعد از لیزر خال: معمولاً بعد از برداشتن خال صورت و بدن با جراحی و یا لیزر آنها یک قرمزی در محل برداشت خال ایجاد می شودد که با توجه به عمق ضایعه از 2 هفته تا 6 ماه بعد بطور کامل از بین می رود.

 عود خال ها بستگی به چه عواملی دارد؟

خال فقط همان چیزی که میبینیم نیست بلکه سلولهای حاشیه و حتی ریشه آن ممکن است بی رنگ باشند . بنابراین هنگام برداشتن خال صورت و بدن باید کمی از حاشیه ها و عمق بظاهر سالم خال هم برداشته شود. در غیر اینصورت احتمال عود آن بیشتر خواهد بود.

عود یا بازگشت ضایعه بستگی به عمق آن دارد. خال های عمیق معمولاً احتمال عود بیشتری دارند. البته عود آنها با لیزر کمتر از 5 درصد است. عود آنها با جراحی یا رادیوفرکانس حدود 15 درصد است.

گاهی مواقع در خال های خیلی عمیق می توان به منظور کاهش احتمال اسکار از 2 یا 3 مرحله برای برداشتن آن استفاده نمود که اینگونه موارد بیانگر عود آن نیست.

در سنین زیر 30 سال خال ها سلول های فعال تری دارند لذا شانس عود خال در این دوره بیشتر است لذا بهتر است از روش هایی که عود کمتر دارند در این سنین استفاده شود. در صورت بازگشت آن معمولا کوچکتر از قبل بوده و در مرحله دوم باید مجدد ترمیم گردد این مرحله بین 3 تا 6 ماه بعد خواهد بود.معمولا در سنین بالاتر احتمال برگشت آنها کمتر است

آیا برداشتن خال صورت و بدن باعث تبدیل آن به بدخیمی می شود ؟

برداشتن خال صورت و بدن به هیچ عنوان باعث تبدیل شدن آن به سرطان نمی شود مگر اینکه ضایعه از همان ابتدا یک ضایعه سرطانی باشد. معمولا در اینگونه موارد اگر نمونه برداری و بررسی لازم انجام نگیرد ممکن است درمان ناقص انجام شود و پس از مدتی سرطان گسترش یافته تظاهر یابد. بنابراین بهتر است حتما در موارد مشکوک نمونه برداری و بررسی سیتوپاتولوژیک و آزمایشگاهی به عمل آید.

 ضایعاتی سرطانی یا پیش سرطانی که ممکن است با خال ساده اشتباه شوند و درمان ناقص برایشان انجام شود شامل ملانوما، سرطان سلول سنگفرشی SCC، آکتینیک کراتوزیس می باشد. در اینگونه موارد اگر فرد یا پزشک گمان کنند که یک خال ساده است و بررسی کامل انجام نشود پس از برداشتن ضایعه (ظاهرا خال) احتمال عود یا گسترش سرطان وجود دارد اما اگر یک خال ساده باشد به هیچ عنوان برداشتن آن باعث سرطانی شدن ضایعه نخواهد شد.

خال‌ها زوائد پوستی هستند که دارای رنگ قهوه‌ای یا سیاه می‌باشند. خال‌ها می‌توانند در هر نقطه‌ای از پوست ایجاد شوند.

اغلب خال‌ها در اوایل کودکی و در طول 20 سال نخست زندگی در یک فرد ظاهر می‌شوند. برخی از خال‌ها ممکن است تا اواخر زندگی ظاهر نشوند. وجود 40-10 خال در بزرگ‌سالان طبیعی است. باگذشت سال‌ها، خال‌ها معمولاً به‌آرامی تغییر می‌کنند. ممکن است برجسته‌تر شده یا تغییر رنگ دهند. اغلب موهایی بر روی خال‌ها رشد می‌کند. برخی از خال‌ها ممکن است اصلاً تغییر نکنند، درحالی‌که برخی دیگر ممکن است به‌آرامی در طول زمان ناپدید شوند. بسیاری از  افراد گمان می‌کنند که هر نقطه تیره یا هر بی‌نظمی در پوست، خال نامیده می‌شود، اما پزشکان از اصطلاحات مختلف استفاده می‌کنند. علائم پوستی خال محسوب نمی‌شوند و در اینجا موردبحث قرار نمی‌گیرند:

  • خال‌های مادرزادی
  • تشکل غیرطبیعی عروق خونی (همانژیوم)
  • کراتوز (نقاط خوش خیم یا سرطانی، که پس از حدود 30 سالگی به وجود می‌آیند)

علت ایجاد خال چیست؟


  • برخی از خال‌ها مادرزادی هستند. خال‌های دیگر در طول زمان پدید می‌آیند.
  • به نظر می‌رسد قرار گرفتن در معرض خورشید نقش مهمی در توسعه خال‌ها داشته باشد و حتی ممکن است با توسعه خال‌های غیرمعمولی، یا دیسپلاستیک، مرتبط باشد.
  • نقش ژنتیک در ایجاد خال نیازمند توجه بسیار است. بسیاری از خانواده‌ها یک نوع از خال به نام خال دیسپلاستیک یا آتیپیک دارند که با خطر بالاتر ابتلا به ملانوم یا سرطان پوست مرتبط است.

علت‌ها و دلایل برداشتن خال


سه دلیل اصلی برای برداشتن خال وجود دارد.

  • عدم اطمینان در تشخیص و نگرانی از مشکوک بودن خال به سرطان ملانوم پوست
  • خال به‌نوعی موجب آزار شده، به لباس‌ها گیر می‌کند و غیره.
  • دلایل زیبایی


:: برچسب‌ها: برداشتن خال صورت ,
:: بازدید از این مطلب : 725
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

ترمیم نمره دروس نهایی برای دیپلمه های نظام جدید فرصتی برای بهبود سوابق تحصیلی هر یک از داوطلبان در کنکور 1400 است که می توانند با شرکت در آزمون ترمیم معدل که معمولا سه نوبت در سال برگزار می شود ، نمرات خود را ارتقا دهند. ثبت نام داوطلبان ترمیم سوابق تحصیلی به صورت داوطلب آزاد و مطابق دستورالعمل ثبت نام داوطلبان آزاد صرفا در مدارس بزرگسالان دولتی انجام می گیرد و در مناطقی که مدارس دولتی بزرگسال دایر نیست ، یکی از واحدهای آموزشی روزانه که اداره آموزش و پرورش منطقه تعیین می ‌کند برای برگزاری آزمون ترمیم نمره نظام جدید در نظر گرفته خواهد شد.

ترمیم معدل برای نظام جدید به چه صورت است؟ اگر معدل دیپلم شما کم است و از بابت آن نگران هستید، می توانید در این طرح ثبت نام کنید. قانون ترمیم معدل نمرات امتحانات نهایی سال سوم دوره متوسطه و همچنین دیپلم برای اولین بار در سال 1394 تصویب و قطعی شد. این مورد با هدف ایجاد پیش زمینه جهت ارتقای سوابق تحصیلی دانش آموزان که این قانون تاثیر مستقیمی در آزمون ورودی دانشگاه ها داشته و به عبارتی در معدل فارغ التحصیلان موثر است، صورت می گیرد. طرح ترمیم معدل نیز همانند آزمون های اصلی که در مدارس مختلف برگزار می شود. در سه نوبت خرداد، دی و بهمن ماه اجرا می شود. در حال حاضر امتحانات دو پایه دهم و یازدهم به صورت نهایی برگزار نمی شود، پس ترمیم معدل برای این پایه ها در نظر گرفته نشده است.

 https://pasokhbama.com/%D8%AA%D8%B1%D9%85%DB%8C%D9%85-%D9%86%D9%85%D8%B1%D9%87-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF/

 

هزینه ترمیم معدل

 

هزینه ترمیم معدل چقدر است؟ شهریه ثابت ۵۰ هزار تومانی+بابت هر درس ۱۵ الی ۲۰ هزار تومن(برای هر شهر می تواند متغیر باشد). برخی از داوطلبانی که معدل آن ها بالا نیست ممکن است اینگونه تصور کنند که هیچ راه حلی برای جبران معدل گذشته خود ندارند. همین مسئله موجب می گردد که این احساس موجب دلسردی آنان از شرکت در آزمون سراسری می شود. فرصتی دوباره برای آن دسته از فارغ التحصیلان مایل به شرکت در کنکور است. بتوانند از این طریق، نسبت به بالا بردن دوباره معدل خود تلاش کنند. از تاثیر مثبت کنکور برخوردار شوند.

آموزش و پرورش به منظور یاری داوطلبانی که موفق به کسب نمره بالا در دروس امتحانات نهایی دیپلم و پیش دانشگاهی نشدند، طرح ترمیم معدل را در نظر گرفته است. ثبت نام آزمون ترمیم معدل در واقع امکان شرکت مجدد در امتحانات دروسی است که فرد موفق به کسب نمره بالا نشده و سبب می شود نمرات جدید در صورت بالا بودن از نمره قبلی به عنوان سوابق تحصیلی آن ها در نظر گرفته شود.

 

در نتیجه ترمیم معدل مانند ترمیم معدل برای دانشگاه فرهنگیان، یک فرصت برای بهبود تاثیر معدل در کنکور سراسری است و در صورتی نمرات جدید در سوابق تحصیلی فرد در کنکور تاثیر داده می شود که این نمرات بالاتر از نمره قبلی داوطلب باشد. چنانچه نمره گرفته شده پایین تر از نمره قبلی باشد سازمان سنجش نمره بهتر را برای داوطلب در کنکور تاثیر می دهد.

 

افراد مجاز برای شرکت در ترمیم معدل برای کنکور 1402

ترمیم معدل تنها برای شرکت کنندگان کنکور به جهت استفاده از تاثیر معدل در کنکور سراسری در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است تاثیر سوابق تحصیلی کنکور شامل سه گروه از داوطلبان کنکوری می شود و تنها این دسته از متقاضیان جهت بهبود معدل خود مجاز به شرکت در ترمیم معدل هستند. این دسته از افراد عبارتند از:

 

داوطلبان دارای دیپلم های نظری نظام جدید (3-3-6)

متقاضیان دارای دیپلم های شاخه فنی حرفه ای و کاردانش نظام جدید (3-3-6)

فارغ التحصیلان دوره پیش دانشگاهی دارای سابقه تحصیلی (4 عنوان درس نهایی)

فارغ التحصیلان دوره متوسطه سالی واحدی ترمی واحدی دارای مدرک پیش دانشگاهی ( از سال 1384 به بعد)

اما امکان ترمیم نمره دروس نهایی برای دیپلمه های نظام جدید با شرکت در آزمون ترمیم معدل فراهم است و اگر شما هم فکر می کنید که با شرکت در این آزمون می توانید نمرات بهتری را کسب کنید ، می توانید در زمانی که اعلام می شود برای ثبت نام کردن اقدام نمایید.

توجه داشته باشید که ترمیم معدل فقط مختص کنکور سراسری است و نمراتی را که در ترمیم معدل به دست می آورید در کارنامه کتبی دیپلم شما اصلاح نمی گردد و آموزش پرورش در هنگام ثبت نام در کنکور ، نمرات جدیدی که کسب کرده اید را به صورت سیستماتیک به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال می کند.

 



:: برچسب‌ها: ترمیم معدل ,
:: بازدید از این مطلب : 380
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

مشکلاتی که چاقی برای افراد ایجاد می‌کند، باعث می‌شود آنها هر روشی را برای کاهش وزن امتحان کنند. ممکن است تلاش زیادی کنند اما نتیجه نگیرند یا با تلاش بسیار وزن کم کنند، اما همچنان بخشی از بدنشان چربی اضافه داشته و یا بدفرم باشد.

pasokheto.ir میگوید: اگر شما هم به دنبال یک روش درمانی مناسب برای لاغری موضعی یا کل بدن هستید، ما در این مقاله به شما کمک می کنیم تا روش‌های کاهش وزن را بشناسید و با جدیدترین دستگاه‌های لاغری آشنا بشوید و حس بهتری به بدن خود داشته باشید.

گام اول برای لاغری

برای لاغری، در وهله اول باید بدن خود را خوب بشناسید تا بتوانید دلیل اضافه وزن خود را پیدا کنید و روش لاغری متناسب با خود را پیدا کنید. اضافه وزن می‌تواند به یکی از دلایل زیر به وجود بیاید:

  • عدم تحرک و فعالیت فیزیکی
  • پرخوری
  • ژنتیک
  • مصرف بیش از اندازه‌ی کربوهیدراتها، چربیها و قندها
  • عوارض برخی از داروها
  • عوامل روانی
  • بارداری
  • مصرف غذاهای آماده و فست فودها
  • استفاده مکرر از تنقلات ومیان وعده ها مانند شکلات ،بستنی و…
  • غذا خوردن سریع
  • حذف صبحانه
  • نوشیدن اّب و یا نوشابه های گازدار به همراه غذا
  • بیماری‌های داخلی و یا هورمونی مانند دیابت و مقاومت به انسولین، کم‌کاری تیروئید، سندرم تخمدان پلی‌کیستیک و سندرم کوشینگ و…

بهتر است با یک پزشک درباره شرایط ویژه‌ی بدن خود، سبک زندگی، نوع تغذیه روزانه، سابقه بیماری‌ها و داروهای مورداستفاده خود مشورت کنید.

روش‌های لاغری

هر مجله، روزنامه یا سایتی را که نگاه بیندازید، حداقل چند تبلیغ برای انواع رژیم لاغری و قرص‌ها و مکمل‌های لاغری می‌بینید؛ اما آیا این روش‌ها واقعا موثرند؟

در ابتدا بدانید که کاهش وزن اصول خاص خود را دارد و با بالا بردن اطلاعات خود درباره‌ی لاغری، مراقب باشید که گول تبلیغات را نخورید. این نکته را هم در نظر داشته ‌باشید که کاهش بیش از حد وزن در مدت زمان بسیار کوتاه، سلامتی شما را به خطر می‌اندازد.

عملکرد دستگاه کویتیشن برای لاغری چگونه است؟

یکی از روش های غیرجراحی برای از بین بردن چربی‌های زائد، در سطوح مختلف بدن استفاده از این دستگاه است. دستگاه کویتیشن با استفاده از امواج فراصوت باعث «کاهش چربی» و «قدرت کششی بالای پوست» می‌شود. فرکانس هایی که دستگاه کویتیشن به زیر پوست می فرستد باعث ایجاد شکاف در دیواره سلول های چربی می شود و این تخریب موجب از بین رفتن چربی های موضعی می گردد. این روش غیرتهاجمی و بدون درد برای هر دو گروه زن و مرد قابل استفاده است.

کاربردهای کویتیشن

  • کاهش چین و چروک
  • فرم دهی و سفت شدن بدن
  • کاهش حجم بافت‌های چربی
  • رفع چربی‌های موضعی و سلولیت
  • بهبود گردش خون و سیستم لنفاوی
  • بهبود و رفع افتادگی در بدن و صورت

برخی از مزایای استفاده از دستگاه کویتیشن:

روشی کوتاه مدت و سریع:

هرجلسه کمتر از 30 تا 60 دقیقه طول می کشد که بستگی به نواحی مورد نظر دارد.

نتیجه بخشی سریع و موثر:

به طور کلی بعد از 2 تا 3 جلسه به نتیجه قابل توجهی دست پیدا می کنید.

بدون استفاده از مواد شیمیایی:

با استفاده از امواج اولترا سوند سلول های چربی می شکند.



:: برچسب‌ها: لاغری ,
:: بازدید از این مطلب : 409
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

آخرین رتبه قبولی پزشکی دانشگاه بین المللی کیش موضوعی است که در این مقاله با آن آشنا خواهید شد. اکثریت افرادی که وارد رشته تجربی می شوند با هدف قبول شدن در پزشکی این راه را ادامه می دهند. به علت تقاضای بالایی که در این رشته وجود دارد ، سالیانه دانشگاه های زیادی در این رشته دانشجو پذیرش می کنند که از این دانشگاه ها می توان به پردیس خودگردان و بین الملل ، دانشگاه های سراسری و دانشگاه های آزاد اشاره کرد.

برای اطلاع از رتبه قبولی پزشکی بین الملل میتوانید این مقاله را مطالعه بفرمایید : رتبه قبولی پزشکی بین الملل

یکی از این دانشگاه ها ، دانشگاه بین المللی کیش است که افراد زیادی خواستار تحصیل رشته پزشکی در آنجا هستند. از این رو به دنبال این هستند تا از آخرین رتبه قبولی پزشکی دانشگاه بین المللی کیش مطلع شوند. این موضوعی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

شرایط پذیرش دانشگاه بین المللی کیش پزشکی 1402

در دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد پردیس خودگردان کیش تنها دو رشته پزشکی و دندانپزشکی ارائه می شود که ظرفیت هر کدام 20 نفر است. ورود به رشته های با آزمون دانشگاه پردیس کیش ، از طریق شرکت در کنکور تجربی میسر است و با توجه به ظرفیت پذیرش کمی که دارند ، داوطلبان با رتبه های بالاتر در اولویت پذیرش خواهند بود.

قابل ذکر است که ظرفیت اختصاص داده شده به رشته های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه پردیس کیش هر ساله تغییر می کند و در سال 1402 نیز باید منتظر باشیم تا دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد منتشر شود تا از ظرفیت این رشته محل ها مطلع شویم. شما داوطلبان می توانید پیگیری های لازم را در خصوص کاهش و افزایش ظرفیت رشته های دانشگاهی را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما ، جویا شوید.

پس از مشخص شدن ظرفیت ها و انتشار نتایج کنکور ، تاریخ دقیق انتخاب رشته توسط مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی مشخص خواهد شد که برای سال جاری زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد احتمالا در هفته اول مهر ماه باشد. توجه داشته باشید که انتخاب رشته دانشگاه بین المللی کیش همزمان با انتخاب رشته دانشگاه آزاد انجام می گیرد و تنها داوطلبان کنکور تجربی می توانند این دانشگاه را انتخاب کنند.

https://pasokhbama.com/%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87-%D9%82%D8%A8%D9%88%D9%84%DB%8C-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%DA%A9%DB%8C%D8%B4/

 

شرایط پذیرش و آخرین رتبه قبولی دانشگاه بین الملل کیش پزشکی

شرایط پذیرش دانشگاه بین المللی کیش پزشکی همانند سایر واحد های پردیس خودگردان آزاد اسلامی است یعنی داوطلبان با رتبه کشوری گزینش می شوند و رتبه در سهمیه و به طور کلی سهمیه های مناطق و ایثارگری تاثیری در انتخاب رشته این دانشگاه ندارند. البته به جز رتبه کشوری ، تراز اکتسابی داوطلبان نیز مورد بررسی قرار می گیرد ولی در درجه اول رتبه کشوری شما مبنای سنجش و ارزیابی خواهد بود.

از اطلاعاتی که می تواند به داوطبان کمک شایانی نماید، اطلاع از کارنامه قبولی رشته پزشکی و درصدهای داوطلبانی است که سال های گذشته در این رشته قبول شده اند. حال ممکن است این سوال برایتان پیش آید که از کجا می توانیم کارنامه قبولی رشته پزشکی سال های گذشته و درصدهای قبولی این رشته را به دست آوریم؟

کارنامه قبولی رشته پزشکی سال گذشته چون نزدیک ترین آزمون به کنکور امسال می باشد، می تواند مبنای دقیق تری برای برای تحلیل وضعیت داوطلبان متقاضی رشته پزشکی 1402 باشد. از این رو کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی هیوا، اقدام به جمع آوری کارنامه قبولی پزشکی پردیس خودگردان و حداقل درصد لازم برای قبولی پزشکی پردیس سال گذشته کرده و جزئیات کارنامه آخرین رتبه قبولی پزشکی سال ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ را در اختیار شما عزیزان قرار داده است تا مرحله انتخاب رشته خود را به صورت آگاهانه پشت سر بگذارید. پس با ما همراه باشید.

 

کارنامه قبولی پزشکی پردیس خودگردان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ و حداقل درصد لازم در سهمیه منطقه 1

علاقمندان به رشته پزشکی می توانند ضمن بررسی کارنامه قبولی پزشکی سال گذشته، خود را برای شرکت در این ماراتن نفس گیر آماده کرده و یا در مرحله انتخاب رشته 1402 با آگاهی کامل، نسبت به تکمیل فرم اینترنتی انتخاب رشته خود پرداخته و شانس قبولی شان را در رشته پزشکی در دوره روزانه تخمین بزنند.از آنجایی که پذیرش در کنکور سراسری بر اساس رتبه در سهمیه داوطلبان انجام می شود. در این قسمت کارنامه قبولی پزشکی پردیس خودگردان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ و حداقل درصد لازم در سهمیه منطقه 1 را ارائه داده ایم.

 

 

رتبه در سهمیه  استان محل سکونت  دانشگاه محل قبولی  زمین شناسی  زیست شناسی  شیمی  ریاضیات  فیزیک
2302 همدان دانشگاه علوم پزشکی همدان 8.39 49.4 55.29 36.7 43.4
2345 سبزوار دانشگاه علوم پزشکی سبزوار 0 72 37.2 31.2 45.59
2497 گناباد دانشگاه علوم پزشکی گناباد 0 72 42 45.59 53.4
2502 شاهرود دانشگاه علوم پزشکی شاهرود 0 34.7 60 52.29 67.8
2528 سنندج دانشگاه علوم پزشکی کردستان - سنندج 0 60.7 38.09 55.59 41.2
2544 یزد دانشگاه علوم پزشکی یزد 0 48.7 56.2 35.59 40
2599 بجنورد دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی- بجنورد 0 61.4 44.79 40 46.7
2769 زاهدان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان 0 61.4 43.9 45.59 51.2
2891 بم دانشگاه علوم پزشکی بم 0 48 33.4 66.69 40
4043 تهران دانشگاه شاهد - تهران (رشته های پزشکی) 10 52 26.7 43.4


:: برچسب‌ها: دانشگاه بین المللی کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 422
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

در حقیقت یکی از بهترین راه‌ها برای اینکه فرش و مبل همیشه ظاهری نو و جدید داشته باشند این است که به صورت منظم آن را بشویید. وقتی از مواد شوینده و پاک‌کننده استفاده می‌کنید قادر خواهید بود تاثیرات آن را در پاکیزگی قالی به وضوح مشاهده کنید.

اگر قصد دارید مبل و فرش را در منزل بشویید، بهتر است قبل از آغاز کار مقداری از ماده شوینده را روی قسمت کوچکی از فرش یا مبل امتحان کرده و ببینید که آیا تاثیر منفی روی بافت فرش و مبل دارد یا خیر. در اغلب موارد مشکلی پیش نمی‌آید اما در هر حال انجام این آزمایش کوچک خالی از لطف نیست.

بسیاری برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکلی ترجیح می‌دهند از مواد شوینده‌ای که خود در خانه درست می‌کنند استفاده نمایند.

فقط در صورت وجود لکه روی فرش یا مبل نیاز به شستشو وجود دارد؟

حقیقت: حتی اگر لکه‌ای هم وجود نداشته باشد، هنوز هم باید به صورت مرتب شستشو شود. شستشوی فرش چه در خانه و چه در قالیشویی خیلی بیشتر از پاک کردن لکه انجام داده و تمامی ذرات آلودگی که در بافت روکش مبل یا تار و پود قالی پنهان شده را از بین می‌برد. این ذرات آلودگی بسیار ریز در حقیقت همان عاملین اصلی بروز آلرژی هستند و معمولا با جارو کردن از بین نمی‌روند

 تمامی روش‌های شستشوی فرش در قالیشویی یکسان است؟

حقیقت: pasokheto.ir میگوید: ممکن است چنین به نظر برسد که تمامی روش‌های قالیشویی و مبل شویی یکسان و مشابه هستند اما در حقیقت این امر با حقیقت فاصله زیادی دارد. در واقع چندین شیوه و روند شستشوی متفاوت وجود دارد و اهمیت و تخصص قالیشویی این است که با توجه به جنس الیاف به کار رفته در بافت فرش، شیوه صحیح را برای تمیز کردن آن اتخاذ کند.

البته شیوه خشکشویی مبل و فرش که در مراکز قالیشویی و مبل شویی به کار می‌روند چندان مفید و موثر نیست زیرا در این روش مواد شوینده به صورت خشک روی فرش یا سطح مبل ریخته می‌شود و روی همان سطح خشک می‌شود بنابراین احتمال آسیب به بافت فرش یا روکش مبلمان زیاد است. در عوض باید به دنبال قالیشویی باشید که مواد شوینده را به صورت مایع وارد بافت فرش می‌کندو پس از تمیز کردن  دوباره آب و مایع شوینده را با روش مکش از فرش خارج می‌کند. همیشه پیش از اینکه فرش را به مرکز قالیشویی بسپارید مطمئن شوید که خدمات این شرکت دارای کیفیت بالایی هستند، کارکنان با انوع شیوه‌های شستشو آشنایی دارند و بهترین گزینه‌ها را ارائه می‌دهند.

خدمات مهم قالیشویی

 قالیشویی : شستن قالی به صورت تمام اتوماتیک و پس از اتمام مراحل شستشو فرش داخل دستگاه آبگیر به صورت لوله ای در می آید و آب اضافی آن گرفته می‌شود دستگاه های ما مجهز به چندین برس و فرچه جهت شستشوی انواع فرش دستباف و ماشینی می باشند.
برای شستشوی فرش های ابریشمی با مهارت و آگاهی از مواد شوینده خاص استفاده می‌شود تا هیچگونه آسیبی به الیاف و رنگ‌ فرش وارد نگردد.

رفوگری و ترمیم فرش: ایجاد ریشه های جدید فرش از طریق الیاف مشابه با تارهای فرش؛ متخصصین بخش رفوگری قالیشویی افرا همچنین خدمات رفع و ترمیم بید خوردگی فرش را  توسط جدیدترین متد ها ارائه می دهند.
 رنگ برداری :در کارخانه قالیشویی افرا فرشهایی که احتمال رنگی دهی دارند با متد خاص شستشو می‌شوند و از مواد تثبیت کننده رنگ استفاده می شود ولی چنانچه فرش شما از قبل دستخوش آسیب هایی مانند ریختن مواد چسبنده،  رنگهای شیمیایی،  رنگهای جوهری و روغنی،  چای،  قهوه و ...شده باشد متخصصین افرا با مواد مخصوص و ترکیبات مشخص این عملیات تکمیلی فرش را انجام می‌دهند.
دوا شویی :کهنه نما کردن فرش های جوان توسط ترکیبات گوناگون کلرو هیدرور به همراه کمی مواد شوینده و حتی از ماشین های خاصی برای کهنه شدن بیشتر فرش بهره می برند.
دارکشی و پرداخت: در پرداخت فرش با روش‌های جدید دستگاه ماشین را به شکل دوار روی فرش می‌کشند تا پرزهای اضافه آن گرفته شود و راه حلی برای بازگرداندن طراوت و جلوه طرح و نقشه فرش می باشد.
خشکشویی مبلمان :خشکشویی اکیپ قالیشویی افرا در محل توسط فرچه های مخصوص تا به پارچه ها و یا فوم مبل شما آسیبی وارد نگردد.
شستشوی موکت در محل با دستگاه مخصوص، تشک اتومبیل و تشک خوشخواب و پشتی توسط دستگاههای اتومات بدون آبریزی به‌صورت بخار نیز انجام می گردد.

 

از چه موادی برای شستشوی فرش ها در قالیشویی ها استفاده می شود؟

مواد های شوینده متفاوتی در شستن فرشهای ماشینی و دستباف در قالیشویی استفاده می‌شوند که این بستگی به نوع مکانیزه و یا سنتی بودن قالیشویی دارد. پودرهای مخصوص قالیشویی که دارای آنزیم های قوی برای لکه های چرب می باشند یکی از موارد قدیمی می باشند زیرا موجب خشک و یا سفت شدن قالی می گردند.

شست و شوی با آب و تاید نیز یک روش سنتی می باشد که امکان ایجاد زردآب را فراهم می کند که دلیل آن باقی ماندن آب چرک و شستشوی ناکافی است. از این رو استفاده از آب ژاول (مایع سفید کننده) تنها گزینه جهت سفید کردن ریشه های فرش می باشد.

و اما شامپو تگزافون آلمان بهترین گزینه در انتخاب مواد شوینده قالی است که تنها توسط قالیشویی های مکانیزه به کار گرفته می شود. این شامپو فرش های با کیفیت برای هر نوع سطوح و هر نوع قالی به طور منحصر به فردی تهیه و تولید می شوند و انواع مختلفی دارند.

استفاده از مواد تثبیت کننده و مواد نانو نیز از خدمات یک قالیشویی معتبر جهت تضمین سلامت قالی می باشد. با محلول های نانو با قابلیت ۱۳ آنزیم سخت ترین لکه ها پاک میشوند و فرش شما براق و تمیز می گردد.

 



:: برچسب‌ها: قالیشویی ,
:: بازدید از این مطلب : 412
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

رشته دبیری زبان انگلیسی یا همان آموزش زبان انگلیسی تنها رشته تحصیلی دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی است که با ظرفیت پذیرش محدود در بیشتر دانشگاه های فرهنگیان استان ها کشور دانشجو می پذیرد.

همانطور که می دانید برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید یک سری شرط ها را مانند شرط معدل و شرط سنی را داشته باشید. داوطلبان گروه آزمایشی زبان هم مانند سایر گروه های آزمایشی باید از این شروط برخوردار باشند.

رشته دبیری زبان انگلیسی یکی از رشته های دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان است که مانند سایر رشته های دوره کارشناسی پیوسته مدت زمان تحصیل آن ۴ سال است که باید دانشجویان ۱۳۵ واحد درسی که مربوط به شغل معلمی و چند دروس تخصصی زبان انگلیسی می باشد را طی ۸ ترم پاس کنند.

یکی از مزایای دانشگاه فرهنگیان این است که فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان شرایط استخدام رسمی را مهیا می کند و دانشجویان بعد از ۴ سال درس خواندن می توانند به استخدام رسمی آموزش و پرورش در بیایند.

همانطور که گفتیم نحوه ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان، به صورت نیمه متمرکز می باشد و داوطلبانی که در انتخاب رشته کنکور سراسری قبول می شوند و موفق به کسب رتبه قبولی دانشگاه فرهنگیان می شوند، لازم است در مرحله مصاحبه، معاینه و آزمون علمی و علمی با توجه به رشته انتخابی شرکت نمایند نمره قبولی کسب نمایند.

برای اطلاع از شرایط ثبت نام شاغلین رسمی و پیمانی در دانشگاه فرهنگیان- تربیت معلم ، برای اطلاع از شرایط پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در دانشگاه فرهنگیان ، نحوه پذیرش داوطلبان آزاد در دانشگاه فرهنگیان و زمان ثبت نام پذیرفته­ شدگان نهایی ظرفیت­ های جدید دانشگاه فرهنگیان روی دکمه سبز رنگ زیر کلیک کنید.

 

مزایای رشته دبیری زبان دانشگاه فرهنگیان

به دانشجویان رشته دبیری زبان دانشگاه فرهنگیان ، دانشجو معلم گفته می شود. تحصیل در این دانشگاه رایگان است و علاوه بر این دانشجویان از ابتدای ورود به دانشگاه حقوقی تحت عنوان حقوق دانشجو دریافت می کنند که برای کمک هزینه تحصیل دانشجویان است.

https://pasokhbama.com/%D8%AF%D8%A8%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%86/

آخرین رتبه قبولی دانشگاه فرهنگیان کنکور زبان

رشته دبیری زبان تحت عنوان آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه فرهنگیان ارائه می شود و داوطلبان کنکور زبان که دارای حداقل تراز هستند ، مجاز به انتخاب این رشته محل می باشند. رتبه قبولی دانشگاه فرهنگیان در سال های مختلف ، متفاوت است زیرا این دانشگاه با برگزاری مصاحبه دانشجو پذیرش می کند و نمره مصاحبه تعیین کننده نیمی از شانس قبولی داوطلب است یعنی ممکن داوطلبی با رتبه و تراز بهتر به دلیل عدم عملکرد مناسب در مصاحبه ، پذیرفته نشود اما داوطلبی که رتبه و تراز پایین تری دارد ، موفق به کسب پذیرش شود.

مرتبط پیشنهاد میشود: لیست رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان

حداقل تراز لازم برای دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ، تراز 6500 است و داوطلبانی که کمتر از این تراز را به دست آورند ، ضمن اینکه مجاز به انتخاب رشته های دانشگاه فرهنگیان در فرم انتخاب رشته کنکور خود نیستند ، برای مصاحبه نیز دعوت نمی شوند. البته کسب تراز 6500 نیز به معنای دعوت به مصاحبه قطعی نیست ولی شرط لازم است.

دانشگاه فرهنگیان به صورت بومی دانشجو پذیرش می کند و در استان های مختلف داوطلبان با تراز های متفاوت ، احتمال قبولی دارند. مثلا ممکن است در یک استان داوطلب با تراز 7000 برای مصاحبه دعوت شود ولی در استانی دیگر تراز داوطلب با 7000 شانسی برای دعوت به مصاحبه نداشته باشد و دلیل این موضوع ، ظرفیت متفاوت دانشگاه هاست.

فرضا اگر دانشگاهی در رشته آموزش زبان انگلیسی 20 نفر ظرفیت پذیرش داشته باشد و داوطلبان با تراز های 6500 تا 9000 این رشته را در فرم انتخاب رشته خود درج کنند ، مسلما داوطلبانی که تراز بالاتری دارند برای مصاحبه دعوت می شوند و در این صورت شانس داوطلبان با تراز پایین تر ، کمتر می شود اما اگر ظرفیت رشته بیشتر باشد ، احتمال دعوت به مصاحبه داوطلبان دارای تراز پایین تر نیز وجود دارد.

  • رتبه 374 – سهمیه منطقه 1 : پردیس شهيد هاشمی نژاد – مشهد
  • رتبه 1388 – سهمیه منطقه 1 : پرديس نسيبه – تهران
  • رتبه 558 – سهمیه منطقه 1 : پردیس شهید باهنر کرمان
  • رتبه 685 – سهمیه منطقه 1 : پردیس شهید رجایی تبریز
  • رتبه 2847 – سهمیه منطقه 2 : پرديس شهيد چمران تهران
  • رتبه 2420 –سهمیه منطقه 2 : پرديس حضرت رسول اکرم – اهوار
  • رتبه 785 –سهمیه منطقه 2 : پرديس بنت الهدی صدر گیلان
  • رتبه 1752 –سهمیه منطقه 2 : پرديس شهيد مفتح شهر ری
  • رتبه 224 –سهمیه منطقه 2 : پرديس رسالت زاهدان
  • رتبه 188 – سهمیه منطقه 3 : پردیس شهید مقصودی همدان
  • رتبه 1785 – سهمیه منطقه 3 : پردیس رسالت زاهدان
  • رتبه 2363 – سهمیه منطقه 3 : پرديس شهيد چمران تهران
  • از رشته های پر متقاضی دانشگاه فرهنگیان ، رشته دبیری زبان انگلیسی می باشد که برای پذیرش در این رشته تحصیلی ، داوطلبان باید در کنکور زبان شرکت نمایند و پس از کسب رتبه و تراز لازم و شرکت در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ، پذیرش شوند. دلیل محبوبیت رشته دبیری زبان دانشگاه فرهنگیان در میان داوطلبان کنکور زبان ، صرف نظر از اینکه داوطلب به زبان انگلیسی و تدریس کردن علاقه مند است ، مزایای دانشگاه فرهنگیان است. این دانشگاه ، برای فارغ التحصیلان خود شرایط استخدام رسمی را مهیا کرده است و دانشجویان پس از 4 سال تحصیل ، به استخدام رسمی آموزش و پرورش در می آیند.


:: برچسب‌ها: دبیری زبان ,
:: بازدید از این مطلب : 418
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

می تونین در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنین ولی نمی تونین عنوان شغلی آموزگار ابتدایی رو انتخاب کنین . می تونین در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنین ولی نمی تونین در پذیرش شغل آموزگار ابتدایی شرکت کنین . نمی تونین در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنین و معلم بشین . برای معلم شدن باید در کنکور سراسری یکی از سه رشته نظری و یا دو رشته شناور ( زبان و هنر ) و در پذیرش دانشگاه فرهنگیان شرکت کنین . برای معلم شدن باید مدرک کارشناسی بگیرین و بعد در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنین . برای معلم شدن ، باید در کنکور سراسری یکی از سه رشته نظری و یا دو رشته شناور ( زبان و هنر ) و در پذیرش دانشگاه فرهنگیان شرکت کنین .

می تونین با مدرک کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه پیام نور ، برای معلم شدن در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنین . با مدرک تحصیلی که دارین ، نمی تونین در آزمون استخدامی آموزش و پرورش عنوان شغلی مورد نظرتون شرکت کنین و معلم دوره ابتدایی بشین . همانطور که در مطلب نیز بررسی شده است ، از شرایط معلم شدن در مدارس ابتدایی شرکت در کنکور سراسری و قبولی در دانشگاه فرهنگیان و یا شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش است. شرط سنی شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای دارندگان مدرک کاردانی حداکثر 30 سال تمام است و شما شرط سنی لازم را دارید.

  •  با متخصصان دیگر ملاقات کنید تا در مورد نیازها و پیشرفت دانش آموزان صحبت کنید.
  • توانایی شناسایی یا تشخیص یک الگوی شناخته شده (شکل، شی، کلمه یا صدا) که در سایر موارد منحرف کننده پنهان است.
  • برای معلم شدن باید در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنین ، برای شرکت در آزمون باید شرایط رو داشته باشین .
  •  معلم‌ها نیاز دارن برای زمانی که در اختیار دارن برنامه‌ریزی کنن تا این عمر و انرژی که در آموزش سرمایه‌گذاری میکنن، اثربخش باشه… این برنامه‌ریزی دیگه با وجود منابع اطلاعات امروزی، نمی‌تونه غیرعلمی باشه.

شرط سنی آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای دارندگان مدرک لیسانس ، 36 سال تمام است و به ازای هر فرزند ، یک سال به شرط سنی افزوده می شود. مدرک مهندسی عمران برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش رشته معلمی ابتدایی مورد نیاز نیست. با مدرک لیسانس تربیت بدنی می توانید برای عنوان شغلی دبیر تربیت بدنی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش اقدام کنی

شرایط معلم ابتدایی شدن 1402 چیست ؟ از چه رشته هایی میتوان معلم شد ؟ سالانه چند هزار نفر در آموزش و پرورش استخدام می شوند ؟ شرایط معلم ابتدایی شدن با مدرک دیپلم به چه صورت است ؟ آیا برای ورود به شغل معلمی باید در آزمونی شرکت کنیم ؟

وزارت آموزش و پرورش کشور به عنوان بزرگترین وزارت خانه در ایران ، هر ساله از طریق دو آزمون مختص به داوطلبان کنکور سراسری و همچنین فارغ التحصیلان دوره های کاردانی ، کارشناسی ارشد و دکتری برای شغل معلمی دانشجو پذیرش می کند و کسانی که علاقه مند به این شغل هستند ، می توانند بر اساس شرایطی که دارند در یکی از این آزمون ها شرکت نمایند و پس از گذراندن دوره مهارت آموزی ، به استخدام رسمی آموزش و پرورش در آیند.

شرایط معلم ابتدایی شدن با مدرک دیپلم ، از طریق شرکت در کنکور سراسری یکی از گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی و انسانی فراهم است. اگر داوطلب نظام قدیم هستید باید علاوه بر مدرک دیپلم ، مدرک پیش دانشگاهی نیز داشته باشید ولی داوطلبان نظام جدید فقط باید مدرک دیپلم سال دوازدهم را ارائه دهند.

شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان

رشته آموزش ابتدایی با بیشترین ظرفیت پذیرش در دانشگاه فرهنگیان ارائه می شود که در گروه علوم انسانی بیش از سایر گروه ها ظرفیت دارد. برای ورود به این رشته ، ضمن داشتن مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی ، می بایست واجد شرایط زیر نیز باشید :

  • دارا بودن معدل کل دیپلم 14 و بالاتر
  • رعایت شرط سنی دانشگاه فرهنگیان که حداقل 17 و حداکثر 24 سال تمام است
  • حضور در جلسه کنکور و کسب حداقل تراز 6500 و بالاتر (برای اطلاع از دروس لازم برای قبولی در رشته تربیت معلم ابتدایی می توانید بر روی لینک کلیک کنید)
  • انتخاب دانشگاه های بومی (به عبارتی دیگر ، هر داوطلب تنها می تواند از رشته های دانشگاه فرهنگیان استان بومی خود انتخاب کند)
  • انجام انتخاب رشته کنکور سراسری و قرار دادن رشته های دانشگاه فرهنگیان در فرم انتخاب رشته کنکور

برای اطلاع از شرایط معلمی در سایر پایه ها میتوانید این مقاله ما را مطالعه بفرمایید : شرایط جدید معلم شدن

در صورتی که واجد تمام شرایط باشید و در کنکور تراز بالای 6500 به دست آورید ، مجاز خواهید بود که رشته های دانشگاه فرهنگیان را در فرم انتخاب رشته کنکور خود قرار دهید. پس از این مرحله ، داوطلبان برای حضور در مصاحبه دعوت می شوند و پس از اجرای مصاحبه ، پذیرفته شدگان نهایی راهی دانشگاه خواهند شد.

زمان ثبت نام دانشگاه فرهنگیان همزمان با ثبت نام کنکور می باشد و متقاضیان باید در آبان ماه و یا در فروردین ماه نسبت به ثبت نام آزمون اقدام نمایند و سپس در مردادماه ، انتخاب رشته را انجام دهند. مصاحبه دانشگاه فرهنگیان در اوایل شهریورماه اجرا می شود و لیست دعوت شدگان از طریق سایت سازمان سنجش قابل مشاهده خواهد بود.

لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان 1402

لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری توسط سازمان سنجش منتشر می شود و انتخاب رشته این دانشگاه همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری است. پس از آنکه تمام شرایط را دارا باشید و تراز بالای 6500 را نیز کسب کنید ، به صورت چند برابر ظرفیت برای مصاحبه دعوت خواهید شد که لازم است در این مرحله نیز نمره قابل قبولی را نیز کسب کنید تا گزینش شما قطعی شود.

احتمالا این را هم بپسندید  آیا دانشگاه فرهنگیان مختلط است ؟ راهنمای کامل

اسامی رشته های این دانشگاه به شرح زیر می باشند :

  • آموزش ریاضی
  • آموزش فیزیک
  • آموزش شیمی
  • آموزش زیست شناسی
  • آموزش جغرافیا
  • آموزش تاریخ
  • آموزش ابتدایی
  • آموزش کودکان استثنایی
  • آموزش الهیات
  • راهنمایی و مشاوره


:: برچسب‌ها: معلم شدن ,
:: بازدید از این مطلب : 409
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 فروردين 1402 | نظرات ()