نوشته شده توسط : کنکور نویس

سامانه آموزش مجازی دانشگاه های آزاد با توجه به همه گیری بیماری کرونا، این امکان را برای تمام دانشجویان و اساتید خود فراهم کرد تا با استفاده از تلفن‌ همراه هوشمند، تبلت و رایانه بتوانند به ‌صورت آنلاین از خدمات آموزشی دانشگاه استفاده کنند. نخست سامانه وادانا دانشگاه آزاد با هدف ارتقا و بهینه سازی خدمات خود در قالب سامانه دانان به روز رسانی شد و در اختیار اساتید و دانشجویان قرار گرفت اما این ابهام را برای کاربران به وجود آورد که نهایتا از طریق کدام یک می توانند در کلاس های آنلاین خود شرکت نمایند.

با توجه به حجم بالای آموزش الکترونیک و تعداد زیاد کاربران، نیاز به سامانه ای با بروزرسانی به موقع و عملکرد بهتر هر روز پیش تر از قبل احساس می شود. لذا سامانه دان که همان نسخه به روز شده سایت دانان به آدرس daanaan.daan.ir می باشد، به منظور ارائه خدمات آموزشی بهتر برای دانشجویان و اساتید راه اندازی شد. این سایت نیز یک سرویس برگزاری کلاس های آنلاین و غیر حضوری است، بنابراین اساتید و دانشجویان امکان استفاده از خدمات آنلاین دانشگاه را از طریق سایت daan.ir خواهند داشت.

لینک مستقیم ورود به سامانه دان دانشگاه آزاد

آموزش و تدریس کلیه واحدهای درسی دانشگاه آزاد به صورت غیرحضوری و آنلاین از طریق سایت دان به نشانی daan.ir انجام می پذیرد.و شماره تماس پشتیبانی دان هم کمک رسان شما است.

دان یا وادانا؟

در ابتدا سامانه وادانا سیستم به روزرسانی شده سامانه LMS با هدف آموزش های مجازی و غیرحضوری برای دانشگاه آزاد طراحی شد اما پس ازمدت کوتاهی، سامانه دانان به نشانی daanaan.daan.ir، توانست جایگاه وادانا را با هدف ارتقا و افزایش قابلیت های خدماتی و همچنین امکان دسترسی بهتر به دست آورد. از همین رو، سایت دانان با توجه به مسائلی که پیش تر به آن پرداخته ایم، به روزرسانی شد و در قالب سایت دان با آدرس daan.ir به دانشجویان ارائه گردید.

عدم نیاز به نصب نرم افزار های کمکی، ثبت حضور دانشجویان و همچنین ذخیره کلاس های برگزار شده از جمله قابلیت ها و مزایایی به شمار می روند که باعث جایگزینی دان به جای وادانا شدند. بنابراین از این پس، فرآیند آموزش مجازی دانشگاه آزاد صرفا از طریق سامانه دان امکان پذیر خواهد بود و دانشجویان برای اطلاع از کلاس های خود می بایست به این سامانه مراجعه نمایند.

 
 

لینک مستقیم ورود به سامانه دان دانشگاه های آزاد

در این بخش قصد داریم تا به منظور تسهیل روند دسترسی به سامانه آموزش مجازی دان برای هر واحد دانشگاهی، لینک مستقیم ورود به آن را ارائه دهیم. برای ورود به سامانه می توانید بر روی آدرس اینترنتی واحد دانشگاه  آزاد خود کلیک کنید.

درصورت روبرو شدن با مشکلات هنگام  ورود به کلاس های مجازی (نظیر پیغام کاربر یافت نشد، نام کاربری یا رمز عبور اشتباه است، مغایرت و تداخل زمانی کلاس ها و غیره )  مشخصات و مشکل خود را به نشانی پست الکترونیکی teachdaan@srbiau.ac.ir (برای استادان) و   stddaan@srbiau.ac.ir (برای دانشجویان)ارسال کنید.

خواهشمند است هنگام ارسال ایمیل نکات زیر را رعایت فرمایید:

   در قسمت موضوع (subject) شماره دانشجویی/ کد استادی را وارد کنید.

   مطالب داخل ایمیل به ترتیب زیر باشد:

۱- نام و نام خانوادگی، ۲- شماره دانشجویی/ کد استادی، ۳-  رمز عبور دانشجویی / استادی، ۴-  کد ملی، ۵-  گزارش خطای مشاهده شده، 

۶- تلفن همراه، ۷- رمز عبور سامانه دان

 

همچنین در صورت مواجهه با مشکلات احتمالی در زمان کلاس چون مشکلات صدا،تصویر و غیره  به "چت انلاین" پشتیانی شرکت دان پیام ارسال کنید تا مشکل شما را در زمان برگزاری کلاس مورد بررسی قرار دهند.

پشتیبانی دانان برای رفع مشکلات احتمالی دانشجویان و اساتید در زمان استفاده از این سامانه راه اندازی شده است و اگر شما هم برای ورود به سامانه ، شرکت در کلاس ها ، شرکت در آزمون ها و … با مشکلی مواجه هستید می توانید از طریق ارتباط با کارشناسان پشتیبانی رسمی سامانه دان که راه ارتباطی با آنها در ادامه مطلب توضیح داده میشود ، مشکل خود را حل کنید.

سامانه دانان ، سامانه برگزاری کلاس های آنلاین برخی واحد های دانشگاه آزاد اسلامی است و دانشجویان باید با مراجعه به این سامانه ، در کلاسهای درسی شرکت کنند.

 

از آنجا که سایت دانان به تازگی راه اندازی شده و هنوز بسیاری از قابلیت ها را ندارد ، ممکن است بعضی دانشجویان در ورود به این سامانه و شرکت در کلاسهای مجازی با مشکلاتی همچون عدم نمایش تمام دروس ، جابجا شدن ساعت کلاسها ، بیرون انداختن دانشجو از محیط کلاس ، عدم پخش صدای استاد ، فعال نشدن میکروفون و … روبرو شوند که تمام این مشکلات را میتوانید حل نمایید.



:: برچسب‌ها: سایت دانان ,
:: بازدید از این مطلب : 524
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

دانشگاه آزاد یکی از بزرگترین مراکز آموزشی در ایران است که زیر نظر وزارت علوم و سازمان سنجش در تمامی مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجوی می پذیرد. از آنجا که تحصیل در دانشگاه آزاد با پرداخت شهریه امکان پذیر است داوطلبان می بایست در کنار عواملی چون علاقه، مسیر و کیفیت دانشگاه، هزینه را نیز مورد بررسی قرار داده و پس از مقایسه آن با توان مالی خود نسبت به انتخاب رشته در این دانشگاه اقدام کنند.

 با توجه به این که شهریه عامل مهمی در مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد بوده و بسیاری از داوطلبان بر این اساس انتخاب های خود را انجام می دهند، بر آن شدیم تا اطلاعاتی در این خصوص در اختیار متقاضیان تحصیل در دانشگاه آزاد در سال تحصیلی1400 - 1401 قرار دهیم. با مطالعه ادامه مقاله از شهریه دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱​ در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مطلع شوید.

 

میزان شهریه دانشگاه آزاد 1400 – 1401

دانشگاه آزاد همانند سایر دانشگاه های شهریه پرداز، از دانشجویان خود (ورودی با آزمون و یا بدون آزمون) مبلغی را به عنوان شهریه دریافت می کند که البته میزان آن در دانشگاه آزاد نسبت به دیگر دانشگاه ها کمی بیشتر است. همچنین شهریه دروسی که دارای واحد عملی و پروژه می باشد، بیشتر از دروس نظری در نظر گرفته می شود. در جدول های زیر می توانید میزان دقیق شهریه تمامی مقاطع دانشگاه آزاد را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که بر اساس اعلام ریاست این دانشگاه، میزان شهریه تمامی مقاطع برای دانشجویان سال های قبل تا سقف 20 درصد و برای دانشجویان ورودی جدید بین 20 الی 25 درصد افزایش خواهد داشت.

وام های دانشجویی دانشگاه آزاد

وام های دانشجویی دانشگاه آزاد رو میتونیم به سه دسته کوتاه مدت، میان مدت و بلند مندت تقسیم کنیم. وام های کوتاه مدت در واقع مبلغ کمتری رو شامل میشن و شما باید تا زمان دانشجوییتون حتما اون وجهی که پرداخت کردید رو تسویه کنید.

وام های میان مدتش تقریبا یکساله قابل پرداخت هستن. بنابراین شما در واقع دو ترم زمان دارید که این وام رو تسویه کنید. که مبلغ اون کمی بالاتری از وام های کوتاه مدت هست.

نوع سوم مبلغ خوبی داره. بازپراختشم پس از فارغ التحصیلتون هست. در واقع اگه این تسویه رو به موقع انجام ندید، مدرک شما صادر نمیشه و باید حتما این مبلغ رو تسویه کنید. البته دریافت این وام هم به راحتی انجام نمیشه و دردسرهای خاص خودش رو داره.

سوال بعدی اینکه چطور باید این وام ها رو بگیریم ؟؟ و اینکه شرایط دریافتشون به چه صورتی هست ؟؟ آیا هر ترم میتونیم این وام ها رو بگیریم با اینکه فقط یکبار در دوران دانشجویی امکان پذیر هستن؟ جواب همه این سوالا رو می تونید با تیم مشاوره های دانشگاه آزاد در میون بگذارید و به جواب برسید.

شهریه دانشگاه آزاد رشته های علوم انسانی

رشته های علوم انسانی اعم از روانشناسی ، مدیریت ، حسابداری ، حقوق ، مشاوره ، ادبیات و … می باشند که بیشترین تنوع رشته را در دانشگاه آزاد دارند. شهریه دانشگاه آزاد انسانی برای رشته های انسانی در هر یک از مقاطع به شرح جداول زیر است :

  • شهریه یک ترم تحصیلی رشته های انسانی مقطع کاردانی : 1/800/000 الی 2/500/000 تومان
  • شهریه یک ترم تحصیلی رشته های انسانی مقطع کارشناسی : 2/800/000 الی 3/500/000 تومان
  • شهریه یک ترم تحصیلی رشته های انسانی مقطع کارشناسی ارشد : 4/500/000 الی 6/000/000 تومان
  • شهریه یک ترم تحصیلی رشته های انسانی مقطع دکتری : 9/000/000 الی 12/000/000 تومان

علاقه مندان رشته تربیت بدنی این مقاله را نیز مطالعه نمایند : شهریه دانشگاه آزاد رشته تربیت بدنی

 

 
 

شهریه دانشگاه آزاد رشته های علوم پایه ، کشاورزی و منابع طبیعی

رشته های علوم پایه مانند فیزیک ، ریاضیات و کاربردها ، شیمی ، زیست شناسی ، آمار و … نیز در دانشگاه آزاد تدریس می شوند و شهریه دانشگاه آزاد برای این رشته ها که متشکل از شهریه ثابت + شهریه متغیر است در هر یک از مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری به شرح زیر است :

  • شهریه یک ترم تحصیلی رشته های علوم پایه ، کشاورزی و منابع طبیعی مقطع کاردانی : 2/000/000 الی 2/500/000 تومان
  • شهریه یک ترم تحصیلی رشته های علوم پایه ، کشاورزی و منابع طبیعی مقطع کارشناسی : 3/000/000 الی 3/500/000 تومان
  • شهریه یک ترم تحصیلی رشته های علوم پایه ، کشاورزی و منابع طبیعی مقطع کارشناسی ارشد : 4/500/000 الی 6/200/000 تومان
  • شهریه یک ترم تحصیلی رشته های علوم پایه ، کشاورزی و منابع طبیعی مقطع دکتری : 13/000/000 الی 15/000/000 تومان

 

 



:: برچسب‌ها: شهریه دانشگاه ,
:: بازدید از این مطلب : 657
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 آذر 1400 | نظرات ()