نوشته شده توسط : کنکور نویس

شرایط کاری مناسب برای فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و تعهد استخدام بعد از پایان دوره تحصیلی از جمله دلایل علاقه متقاضیان زیاد برای ثبت نام در این دانشگاه می باشد. از طرفی به طور کل دانشگاه های فرهنگیان ظرفیت محدودی برای پذیرش دارند و به علاوه شیوه گزینش این دانشگاه به شکل بومی گزینی است. همگی این دلایل باعث شده تا اطلاع از جزئیات تعداد افراد قابل پذیرش در هر رشته از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

عوامل مختلفی از جمله نوع نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش، تعداد افراد فارغ التحصیل هر رشته محل در همان سال و تعداد افراد بازنشسته شده بر میزان پذیرش سالیانه این دانشگاه تاثیر گذارند.

البته با توجه به عدم انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 تا این لحظه، میزان دقیق پذیرش این دانشگاه در رشته های مختلف هنوز مشخص نیست، اما برای اطلاعات بیشتر در جدول زیر میزان ظرفیت ثبت نام دانشگاه فرهنگیان برای سال گذشته به تفکیک هر یک از گروه آزمایشی گردآوری شده است.

 

https://pasokhbama.com/%D8%AA%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%D8%B4-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-1400/

آیا ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان 1401 افزایش داشته است؟

با توجه به تقاضای زیاد افراد برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان، تقریبا هر ساله بر تعداد دانشجوهای جذب شده توسط این دانشگاه افزوده می شود. در سال 1400 نیز مجوز افزایش جذب چند هزار نفری برای دانشگاه مذکور صادر شد.

به همین دلیل انتظار می رود بنابر اخبار منتشرر شده، در سال 1401 نیز، ظرفیت پذیرش این دانشگاه با افزایش 50 درصدی روبرو شود. البته به دلیل عدم اننشار آمار دقیق این ظرفیت، برای آگاهی بیشتر مخاطبان، در جدول زیر میزان افزایش پذیرش در رشته های دانشگاه فرهنگیان بر اساس گروه آزمایشی مختلف را مطابق اطلاعات سال گذشته بیان نموده ایم.

مهم ترین مشکل دانشگاه فرهنگیان این است که فضای کافی ندارد و نسبت استاد به شاگرد هم نسبت خوبی نیست. این نسبت را با جذب بیش از ۳۵۰۰ دکتر معلم حق‌التدریس ترمیم کرده‌ایم. در هرصورت باید اصلاحاتی انجام شود تا دانشگاه فرهنگیان در عرصه رقابت با سایر دانشگاه‌ها که شاخه اصلی آن هیئت علمی است، حضور موثر داشته باشد.

با تصمیمی که در جلسه شورای سنجش گرفته شده قرار شد، سهمیه دانشجومعلمان ما دوبرابر شود. کنکور امسال ۲۵ هزار جذب داشتیم ولی تصمیم بر آن شد تا به ۵۰ هزار نفر برسد تا بخشی از نیاز ما را تامین کند.

حدود ۸۵ درصد از معلمانی که جذب شده‌اند، اصلا در دانشگاه‌های تربیت معلم تحصیل نکرده‌اند. برای پرهیز از این موضوع ترمیم کسری نیرو را از خود دانشگاه فرهنگیان انجام می‌دهیم

شرط معدل دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۱

شرط معدل دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۱، اعلام شد. معدل لازم برای پذیرش دانشگاه فرهنگیان به حداقل معدل 14 کاهش پیدا کرده است. سابقا شرط حداقل معدل 15 بود. سپس این شرط حذف شد و در نهایت به حداقل معدل 14 رسید. لازم به ذکر است که در شرایط جدید ثبت نام دانشگاه فرهنگیان در آزمون سراسری ضروری است، برای مجاز شدن به انتخاب رشته در گروه آزمایشی مربوط ، حداقل نمره کل نهایی 6500 و بالاتر در زیرگروه مربوط را کسب کنید.واجدین شرایط عمومی و اختصاصی می توانند، در صورت داشتن حداقل معدل ، برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان سال ۱۴۰۱ اقدام نمایند.

تعداد پذیرش دانشگاه فرهنگیان در رشته های کنکور سراسری ۱۴۰۱

دانشگاه تربیت معلم جزو دانشگاه های پرطرفدار کنکور سراسریه که هر سال در رشته های متعدد و در گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان، اقدام به جذب دانشجو می کنه. البته فقط داوطلبایی می تونن متقاضی ثبت نام در این دانشگاه باشن که علاوه بر داشتن تمام شرایط لازم، در کارنامه اولیه خود نیز مجاز به انتخاب رشته فرهنگیان بشن.

لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان کنکور 1401 برای هر گروه آزمایشی به طور مجزا در دفترچه انتخاب رشته اون ارائه میشه که در ادامه این مقاله برای دسترسی راحت تر داوطلبا به این رشته ها، رشته های تربیت معلم ارائه شده در گروه های آزمایشی مختلف رو گفتیم، پس با ما همراه باشین.

مهم ترین مشکل دانشگاه فرهنگیان این است که فضای کافی ندارد و نسبت استاد به شاگرد هم نسبت خوبی نیست. این نسبت را با جذب بیش از ۳۵۰۰ دکتر معلم حق‌التدریس ترمیم کرده‌ایم. در هرصورت باید اصلاحاتی انجام شود تا دانشگاه فرهنگیان در عرصه رقابت با سایر دانشگاه‌ها که شاخه اصلی آن هیئت علمی است، حضور موثر داشته باشد.



:: برچسب‌ها: دانشگاه فرهنگیان ، دانشجو معلم ,
:: بازدید از این مطلب : 476

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

کرم آبرسان چیست؟ برخی افراد کرم های آبرسان را با کرم های نرم کننده یکسان می دانند و آن ها را به عنوان یک محصول مشابه می شناسند. اما باید بدانید که کرم های آبرسان می توانند رطوبت و آب کافی را به پوست رسانده و از خشکی بیش از حد و آسیب های ناشی از خشکی پوست، جلوگیری کنند. در این صفحه توضیح می دهیم کرم آبرسان چیست و سپس بیان می کنیم کرم آبرسان چه کاری انجام می دهد.

برای اینکه همه چیز را درباره این نوع کرم ها بدانید و از این پس بتوانید با شناخت کافی درباره آبرسان ها، یکی از آن ها را خریداری نمایید، این مطلب را از دست ندهید.

 

https://pasokheto.ir/world/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A2%D8%A8%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA/

کرم آبرسان چیست؟

هنگامی که سطح پوست در اثر از دست دادن آب و خشکی پوست آسیب می بیند و در نتیجه دچار پوسته پوسته شدن، سوزش، خارش و قرمزی می شود، یک کرم آبرسان می تواند به درمان آن کمک کرده و با انتقال آب کافی به پوست، این مشکل را بر طرف کند.

کرم های آبرسان معمولا حاوی هیالورونیک اسید و سرامید ها هستند و سطح خشک شده پوست را به خوبی آبرسانی و ترمیم می کند. این نوع کرم های معمولا فاقد چربی و یا دارای درصد کمی چربی هستند تا به سرعت جذب شده و سریع ترین اثرگذاری را بر ریوی پوست های خشک شده داشته باشند.

پوست انسان از سه لایه بیرونی (اپیدرم) ، میانی (درم) و زیرین (هیپودرم یا لایه چربی) تشکیل شده است. رطوبت از طریق رگ های خونی به پوست منتقل می شود، اما آن ها فقط رطوبت را به لایه میانی یا درم می رسانند. آب موجود در لایه میانی برای تبخیر شدن از لایه اپیدرم یا بیرونی عبور کرده و به همین دلیل باعث خشکی سطح بیرونی پوست خواهد شد.

این تبخیر آب از اپیدرم باعث خشکی، پوسته پوسته شدن و ترک خوردن پوست خواهد شد، اما در فصل های خشک سال، آب بیشتری از پوست تبخیر شده و به همین دلیل خشکی پوست نیز بیشتر خواهد شد.

در بین محصولات زیادی که با عنوان آبرسان و به شکل های مختلف ژل، کرم، محلول و… در بازار وجود دارد، انتخاب یکی از آن ها ممکن است شما را سر در گم کند. اما اگر بدانید کرم آبرسان چه کاری انجام می دهد، ممکن است بتوانید به راحتی یک آبرسان مناسب خریداری نمایید.

کرم آبرسان چه کاری انجام می دهد؟

آبرسان ها به دو طریق می توانند خشکی پوست و عوارض ناشی از آن را بر طرف کنند. یا رطوبت موجود در لایه میانی را در پوست حبس می کند و یا رطوبت از دست رفته لایه بیرونی پوست را به آن بر می گرداند. در ادامه در باره عملکرد آبرسان ها توضیح خواهیم داد.

آبرسانی راهکاری برای شاداب ساختن پوست است که از پیری زودرس و چین و چروک سطح پوست پیشگیری می‌کند. این روش مراقبتی برای همه افراد و در همه سنین مفید است و سلامت و شادابی پوست شما کمک می‌کند. آبرسانی مراحل مختلفی دارد و در برخی موارد به وسیله آرایشگران انجام می‌شود. شما در خانه هم به کمک لوازم آرایشی و بهداشتی مناسب می‌توانید پوست خود را آبرسانی کنید.

اگر می‌خواهید بدانید که چرا آبرسانی پوست مهمه؟ باید به شما خاطرنشان کنیم پوست بیرونی‌ترین اندام بدن است که با محیط خارجی بیشترین تماس را دارد و به همین دلیل در معرض آلودگی، خشکی و آسیب دیدگی است. به کمک آبرسانی می‌توانید به ترمیم و شادابی پوست خود کمک کنید. آبرسانی سلول‌های پوست را سرزنده و جوان می‌کند و در زیبایی آن نقش حیاتی ایفا می‌کند. افزایش سن معمولا در پوست با علائمی مثل خشکی و چین و چروک نمایان می‌شود، پس از ۳۰ سالگی لازم است برای ترمیم و پیشگیری از آسیب دیدگی پوست آبرسانی به صورت مستمر انجام شود.

پس از آبرسانی شما احساس می‌کنید حالت لاستیکی پوست بهبود یافته و حالتی لاستیکی دارد به این ترتیب به خوبی کش می‌آید و به حالت طبیعی خود باز می‌گردد. بهتر است آبرسانی را انتخاب کنید که قدرت بالایی داشته باشد و به لایه‌های پوست به شکل عمیق‌تری آبرسانی کند تا سریع‌تر و بهتر نتایج استفاده از کرم‌ها را مشاهده کنید.

اهمیت آبرسانی پوست

با افزایش سن، پوست شکسته و دچار چین‌وچروک می‌شود. بهتر است افراد با شروع 30 سالگی به فکر رسیدگی هرچه بیشتر به پوستشان باشند. یکی از مهم‌ترین و آسان‌ترین کارهایی که می‌توان برای شادابی پوست انجام داد آبرسانی است. برای آبرسانی طبیعی پوست می‌توان به رژیم غذایی سالم، مصرف سبزی‌ها و میوه، نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در روز اشاره کرد.

امروزه با به‌کارگیری چند روش می‌توان موادی که جاذب آب هستند را به پوست تزریق و آن را هیدراته کرد. یکی از این روش‌ها مزوتراپی است. در این روش هیالورونیک اسید که یک گلیکوپروتیین است به پوست تزریق می‌شود تا کمبود آب آن جبران شود.

آبرسانی همچنین می‌تواند باعث کاهش لکه‌های پوست شود. بعضی از مرطوب‌کننده و آبرسان‌ها مقداری رنگ دارند که می‌توانند با هر رنگ پوست خود را تطبیق دهند.

از دیگر فواید آبرسان پوست این است که جوان ماندن پوست شما کمک می‌کند. حساس‌ترین مناطق پوست شما می‌تواند، صورت، گوش‌ها، گردن و قفسه سینه باشند. یعنی ما روزانه از سلول‌های پوستی زیادی را در این مناطق که بیشتر در معرض خشکی و عناصر قرار می‌گیرند از دست می‌دهیم. درواقع، آن‌ها بیشتر در معرض خطر سرطان پوست قرار دارند. آبرسانی می‌تواند به ترمیم و سالم ماندن کمک کند.

دوش آب گرم

 وب سایت تخصصی پاسخ تو میگوید: درست است که دوش آب گرم احساس عالی و نیرو بخشی دارد، اما رطوبت را از پوست شما بیرون می‌کشد. پس بهتر است که بیشتر با ولرم رو به سرد دوش بگیرید. یک آبرسان مناسب پوستتان انتخاب کنید و بعد از هر بار حمام آن را به پوست بدنتان بزنید.

استفاده صحیح از مرطوب‌کننده، باعث افزایش رطوبت پوست می‌شود. مرطوب‌کننده مناسب از پوسته‌پوسته شدن، تیرگی پوست شما جلوگیری می‌کند. به‌علاوه، استفاده مناسب از کرم صورت به عملکرد بهتر مواد ضد پیری کمک می‌کند احتمال کارایی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

وظیفه آبرسان‌ها

کرم و ماسک‌های آبرسان باعث تقویت، تحریک کلاژن سازی و الاستیک پوست می‌شوند. از فواید آبرسان پوست این است که از پیری زودرس جلوگیری می‌کند و باعث جوان‌سازی و شادابی پوست می‌شود. استفاده از آبرسان احتمال مشکلات پوستی را کاهش می‌دهد.

مصرف مرطوب‌کننده مناسب پوست شما می‌تواند به حفظ تعادل آن کمک کند. وقتی پوست خیلی خشک یا چرب باشد، بسیاری از مشکلات شایع پوستی مانند آکنه بروز می‌کنند. اگر پوست شما تمایل به چربی دارد، باید به‌جای کرم‌ها به دنبال لوسیون باشید و سعی کنید مرطوب‌کننده‌ای یا آبرسانی با ترکیبات لایه‌بردار پیدا کنید. اگر پوست شما تمایل به خشکی دارد، به دنبال کرم‌هایی باشید که آن‌ها دارای محتوای چربی بیشتری هستند. مطالعه راهنمای خرید کرم مرطوب‌کننده می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.



:: برچسب‌ها: مرطوب کننده , آبرسان , رطوبت پوست ,
:: بازدید از این مطلب : 466
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

دانشجویان ترم اولی ممکن است سؤالات بسیاری از  نحوه ترم بندی، مراحل تحصیل و این که هر ترم دانشگاه چقدر است؟ داشته باشند. به دلیل اهمیت این موضوع، ما قصد داریم به تمامی سؤالات شما در رابطه با نحوه تحصیل در دانشگاه پاسخ دهیم. اگر در مورد اینکه هر ترم دانشگاه پیام نور چند ماه است سؤالی دارید و یا دانشجوی رشته پزشکی هستید و نمی دانید هر ترم دانشگاه پزشکی چند ماه است با ما تماس بگیرید. دانشجویان دانشگاه های شهریه پرداز مانند آزاد و یا علمی کاربردی نیز ممکن است در رابطه با اینکه هر ترم دانشگاه علمی کاربردی چند ماه است نیاز به کسب اطلاعاتی دقیق داشته باشند و حتی احتیاج به بررسی ترم های دانشگاه های آزاد سراسری پزشکی داشته باشند که در این مورد توصیه می کنیم حتما از مشاوران آگاه کمک بگیرید.هر ترم دانشگاه غیر انتفاعی چندماه است ؟ 

هر ترم دانشگاه غیر انتفاعی چند ترم است ؟

مقطع کاردانی پیوسته و نا پیوسته :

در هر سال دو ترم پاس میکنند که 16 هفته آموزشی است و با این احتساب پس از گذراندن 4 ترم که همان 2 سال است مدرک خود ار دریافت میکنند .

کارشناسی پیوسته و نا پیوسته:

این دسته از دانشجویان کارشناسی ناپیوسته با گدراندن ۲ سال تحصیلی یعنی ۴ ترم فارق التحصیل میشوند .

کارشناسی پیوسته ،این افراد پس از گذراندن ۸ ترم (۴سال) فارق ااتخصیل میشوند و مدرک لیسانس خود را دریافت میکندد .

مقطع ارشد پیوسته :

ازن دسته از افراد سه دوره خود( کاردانی ،کارشناسی ، ارشد ) خود را به صورت پیسوته یعنی با گذراندن ۵/۵ که ۱۰ ترم است ففارق التحصیل میشوند و مدرک ارشد خود را دریافت میکنند .

مقطع ارشد نا پیوسته :

این دسته از دانشجویان با گذراندن دو سال تحصیلی یعنی ۴ ترم فارق تحصیل میشوند و مدرک ارشد خودرا دریافت میکنند .

اگر معدل ترم قبل ۱۱٫۹۹ یا کمتر باشد دانشجو مجاز به انتخاب واحد تا ۱۴ واحد درسی می باشد
حداقل انتخاب واحد برای دانشجویانی کارشناسی که خدمت در پیش دارند ۱۲ واحد و برای سایرین ۸ واحد است
نکته : دانشجویان ترم آخر (زمانی ترم آخر محسوب می شوید که حداکثر ۲۴ واحد یا کمتر واحد باقی مانده باشد) بدون در نظر گرفتن معدل ترم قبل می توانند تا سقف ۲۴ واحد انتخاب واحد کنند در صورتی که سیستم اخطار میدهد این دسته از دانشجویان ابتدا باید به کارشناس رشته خود مراجعه کنند تا اخطار را رفع کند

سقف مجاز انتخاب واحد کارشناسی ارشد :

ورودی های ۹۲ و قبل از آن:
۱- اگر معدل دانشجویان بالاتر از ۱۴ باشد دانشجو مجاز به انتخاب واحد تا ۱۴ واحد می باشد
۲- اگر معدل دانشجو ۱۳٫۹۹ یا کمتر باشد دانشجو مجاز به انتخاب واحد تا ۱۲ واحد می باشد

ورودی های ۹۳ و بعد از آن :
۱- اگر معدل دانشجو بالاتر از ۱۴ باشد دانشجو مجاز به انتخاب واحد تا ۱۴ واحد می باشد
۲- اگر معدل دانشجو ۱۳٫۹۹ یا کمتر باشد دانشجو مجاز به انتخاب واحد تا ۸ واحد می باشد
حداقل انتخاب واحد برای دانشجویان کارشناسی ارشد ۶ واحد است

امتحانات پایان ترم نوبت اول در اواخر دی ماه و امتحانات پایان ترم نوبت دوم در اواخر خرداد ماه برگزار می شود و پس از هر ترم حدود 20 روز تعطیلی دارید. ترم تابستان نیز شامل 6 هفته آموزشی اختیاری است و دانشجویان می توانند با اخذ ترم تابستان دروس بیشتری را گذرانده و در نتیجه زودتر فارغ التحصیل شوند و در غیر این صورت کل تابستان تعطیل هستید.

دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته پس از 4 ترم و دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته پس از 8 ترم فارغ التحصیل می شوند. البته برای هر یک از دوره های تحصیلی مذکور سقف مجاز تحصیلی وجود دارد و دانشجویان با شرایط خاص می توانند حداکثر 2 ترم بیشتر بگذرانند.

برای اطلاع از تفاوت دوره های کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و همچنین اطلاع از شرایط افزایش ترم تحصیلی می توانید از مشاوران مرکز مشاوره ” پاسخ با ما “ راهنمایی دریافت کنید.



:: برچسب‌ها: دانشگاه، ترم ,
:: بازدید از این مطلب : 469
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

معمولا همه افراد جهت رسیدگی به ظاهر خود به آرایشگاه می روند. در واقع هر هر فرد به یک آرایشگاه نیاز دارد تا بتواند همواره ظاهری زیبا و آراسته داشته باشد. فرقی ندارد خانم باشید یا آقا، در ذات و طبیعت انسان این امر وجود دارد که همیشه بهترین ها را بخواهد. پس حتما شما هم دوست دارید با هزینه ای که می پردازید، بهترین خدمات مورد نیازتان را دریافت کنید.

«عزیزم قبلا موهاتو کجا رنگ کردی؟  قبلا موهاتو کجا کوتاه کردی؟ ابروهاتو دست کی سپردی؟»  این عبارات برایتان آشنا نیستند؟  خیلی از ما  تجربه‌هایی داریم راجب آرایشگاه ها و همچنین با آرایشگرهایی روبه‌رو شده‌ایم که قصد دارند با استفاده از چنین سؤالاتی خودشان را از نتیجه ناخوشایند کارشان تبرئه کنند.

مهم ترین فاکتور برای یک آرایشگر ، تجربه است ، زیرا تمام کارهای مهارتی با تجربه آموزش داده می شود، همیشه به آرایشگر های تازه کار توصیه می شود که با تمرین یک مهارت، می توانند مشتری های زیادی پیدا کنند؛ حتی، اگر یک یا دو مهارت آرایشی را هم خوب یاد بگیرند و تمرین کنند در آن کار حرفه ای شوند ، همان ها می تواند آینده شغلی بسیار مناسبی را برای آن ها به ارمغان بیاورد.

در این مقاله از ویژگی‌های بهترین آرایشگاه زنانه شهرک غرب شرح خواهیم داد تا بدانید که یک آرایشگاه زنانه باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

اطمینان داشته باشید که با دانستن نکات لازم و انتخاب آرایشگاه خوب در هر کجا که باشید دیگر شاهد آثار هنری آرایشگران غیر حرفه ای و تازه کار روی موها و چهره‌تان نخواهید بود.

 

از سری ویژگی های یک آرایشگاه خوب

 

  • بهداشت و نظافت
  • کیفیت محصولات آرایشی
  • تبحر در کار
  • مدرک و مجوز آرایشگری
  • قیمت و هزینه منصفانه

 

در ادامه توضیحات بیشتری راجب ویژگی های یک آرایشگاه خوب شرح خواهیم داد با ما همراه باشید.

 

ویژگی های یک آرایشگاه خوب

 

1.رعایت نظافت و بهداشت در محیط و تجهیزات آرایشگری

 

 وب سایت تخصصی پاسخ تو میگوید: نکته ی خیلی مهم در انتخاب یک سالن آرایش و زیبایی برای انجام هر خدماتی مثل ابرو، ناخن ، رنگ مو یا هر چیز دیگری نظافت و رعایت بهداشت در آن مکان را یک اصل اساسی در نظر بگیرید.

سالن‌های درجه‌ یک و حرفه‌ای قبل از هر چیزی به بهداشت رسیدگی می‌کنند و نه‌ تنها ظاهر و محیط آرایشگاه را تمیز نگه می ‌دارند بلکه تمام وسایل و تجهیزاتی که برای کوتاهی مو یا خدمات دیگر به کار می ‌برند هم کاملا تمیز و بهداشتی و هم به تعداد مشتریان حوله و وسایلی از این قبیل دارند.

پس بخاطر بسپارید  که در مراجعه به آرایشگاه، به وسایل سالن و محیط اطراف توجه لازم را داشته باشید. اگر دیدید که نظافت و بهداشت در سالن زیاد رعایت نمی‌شود، یک خط قرمز پررنگ دور آن سالن بکشید و دیگر به آنجا مراجعه نکنید زیرا سلامتی شما در اولویت قرار دارد.

8 ویژگی یک آرایشگاه خوب از دیدگاه مشتری


1.بهداشت از ویژگی‌های یک آرایشگاه خوب


در انتخاب یک سالن آرایش و زیبایی برای انجام خدماتی مانند ابرو یا میکاپ یا هر چیز دیگری باید نظافت و رعایت بهداشت در آن مکان را در نظر داشته باشید.


سالن‌های درجه‌یک و حرفه‌ای قبل از هر چیزی به بهداشت رسیدگی می‌کنند و نه‌تنها ظاهر و محیط آرایشگاه را تمیز نگه می‌دارند بلکه تمام وسایل و تجهیزاتی که برای کوتاهی مو یا خدمات دیگر به کار می‌برند هم کاملا تمیز و بهداشتی است.


پس یادتان باشد که در مراجعه به آرایشگاه، به وسایل سالن و محیط اطراف دقت کنید. اگر دیدید که نظافت و بهداشت در سالن زیاد رعایت نمی‌شود، یک خط قرمز پررنگ دور آن سالن بکشید و دیگر به آنجا مراجعه نکنید.


2. موقعیت مکانی و زمان‌بندی رسیدگی به مشتریان


به موقعیت مکانی آرایشگاه هم دقت کنید. بهتر است به‌دنبال آرایشگاهی باشید که به محل کار یا زندگی‌تان نزدیک است. انتخاب یک آرایشگاه که از شما فاصله مکانی زیادی دارد، فکر چندان خوبی نیست.


این موضوع باعث می‌شود خسته شوید و زمان زیادی از شما گرفته شود. علاوه بر این به‌دنبال آرایشگاه‌هایی باشید که با نظم و زمان‌بندی مناسب، کارتان را پیش می‌برند.


کُند کارکردن یا درنظرنگرفتن زمان و وقت مشتریان، از ویژگی‌های یک آرایشگاه خوب نیست. به ساعات کاری سالن موردنظرتان دقت کنید و اگر دیدید که در زمان‌هایی عجیب‌وغریب به مشتریان خود خدمات ارائه می‌کنند، در کیفیت کارشان شک کنید.


البته این نکات برای انتخاب آرایشگاهی است که می‌خواهید برای کارهای ماهیانه‌تان به آن مراجعه کنید. گاهی‌اوقات، بعضی از سالن‌های زیبایی آن‌قدر خوب و باکیفیت کار می‌کنند که سرزدن به آنها حتی باوجود فاصله مکانی زیاد می‌ارزد.


مثلا اگر به‌دنبال انتخاب سالن آرایش عروس برای ازدواج‌تان هستید، انتخاب یک سالن خوب با ویژگی‌های مناسب بر موقعیت مکانی اولویت دارد.


3. کیفیت محصولات و استفاده از تجهیزات زیبایی مدرن


یک آرایشگاه خوب را از روی محصولات و تجهیزاتش هم می‌توان شناسایی کرد. بدیهی است که یک آرایشگاه با تجهیزات جدید و وسایل مدرن، خدمات بسیار بهتری از آرایشگاهی ارائه می‌دهد که برای فِٰر کردن موها هنوز از بیگودی‌های صد سال قبل استفاده می‌کند.


البته سالن‌های مدرن و باکیفیت معمولا هزینه بیشتری هم دریافت می‌کنند اما قبول کنید که هزینۀ بیشتر برای حفظ سلامت و زیبایی می‌صرفد.مثلا یک سالن زیبایی عروس که خدمات خوبی ارائه می‌کند و از محصولات باکیفیت برای مشتریانش بهره می‌برد، هزینه بیشتری هم دریافت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید  ۸ ترفند طلایی برای تمیز و براق کردن شیر آلات منزل


پس برای اینکه شب رؤیایی زندگی‌تان را بی‌دغدغه و با خیالی راحت بگذرانید، کمی بیشتر هزینه کنید. تجهیزات مختلفی در یک آرایشگاه خوب وجود دارد؛ برای مثال، صندلی‌هایی که مشتریان برای امور مختلف زیبایی روی آنها می‌نشینند، مواد آرایشی، شامپوها، لوازم حالت‌دهنده به مو و… باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد.

 

به اینکه سالن زیبایی در کجا واقع شده است هم باید دقت کنید. بهتر است به‌دنبال آرایشگاهی باشید که با محل کار یا زندگیتان فاصله زیادی ندارد. انتخاب یک آرایشگاه که از شما فاصله مکانی زیادی دارد، فکر چندان خوبی نیست.

چرا که این موضوع باعث می‌شود خسته شوید و زمان زیادی از شما گرفته شود. علاوه بر این به ‌دنبال آرایشگاه‌هایی باشید که با نظم و زمان‌بندی مناسب، کارتان را پیش می‌برند. و برای کار خود و وقت گرانقدر مشتری ارزش می گذارند.

به ساعات کاری سالن موردنظرتان دقت کنید و اگر دیدید که در زمان‌های عجیب‌وغریب به مشتریان خود خدمات می دهند و هر وقت میلشان می کشد در سالن حضور پیدا می کنند در حرفه ای بودنشان شک کنید.

البته این نکات برای انتخاب آرایشگاهی است که می‌خواهید برای کارهای ماهیانه‌ به آن مراجعه کنید. گاهی‌اوقات، بعضی از سالن‌های زیبایی آن‌قدر خوب و باکیفیت کار می‌کنند که سرزدن به آن ها حتی باوجود فاصله مکانی زیاد می‌ارزد.

مثلا اگر به‌دنبال انتخاب سالن آرایش عروس برای مراسم عروسیتان هستید، انتخاب یک سالن خوب با ویژگی‌های مناسب بر موقعیت مکانی اولویت دارد و یک روز برای عروس خسته کننده نخواهد بود و می شود تحمل کرد.



:: برچسب‌ها: سالن زیبایی، آرایشگاه زنانه ,
:: بازدید از این مطلب : 541
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

معلمان مقطع ابتدایی، مسئولیت آموزش دانش‌آموزان پایۀ اول تا ششم دبستان را بر عهده دارند. این گروه از معلمان باید توانایی تدریس همۀ دروس این مقطع شامل ریاضی، علوم تجربی، قرآن، فارسی، نگارش (تمام پایه‌ها)، هدیه‌های آسمانی (از پایۀ دوم به بعد) و مطالعات اجتماعی (از پایۀ سوم به بعد) را داشته باشند.

علاوه بر این، برای استخدام معلم تحت عنوان آموزگار ابتدایی، لازم است که در زمینۀ روش تدریس، روانشناسی تربیتی و ارتباط با کودکان، اطلاعات و دانش کافی داشته باشید.

اما میزان مهارت شما در این حوزه‌ها از چه طریقی سنجیده می‌شود؟ به چه روش‌ و شرایط  معلم ابتدایی شدن اقدام کنید؟ در ادامۀ مقاله قصد داریم به این سؤالات پاسخ دهیم.

روش‌های ورود به شغل آموزگاری دورۀ ابتدایی

برای اینکه به عنوان معلم مقطع ابتدایی وارد آموزش و پرورش شوید، می‌توانید با یکی از سه روش زیر اقدام کنید:

  1. استخدام به عنوان معلم ابتدایی از طریق دانشگاه فرهنگیان
  2. استخدام به عنوان معلم ابتدایی از طریق آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش
  3. استخدام به عنوان معلم ابتدایی حق‌التدریس

هر یک از این روش‌ها شرایط خاص خود را دارد که در ادامۀ مقاله به بررسی همۀ این موارد خواهیم پرداخت.

شرایط معلم ابتدایی شدن از طریق دانشگاه فرهنگیان

برای استخدام به عنوان معلم ابتدایی، اولین و مطمئن‌ترین مسیری که وجود دارد قبولی در دانشگاه فرهنگیان و رشتۀ تربیت معلم است. البته به دلیل مزایایی که دانشگاه فرهنگیان به دانشجویان خود ارائه می‌دهد، رقابت برای ورود به این دانشگاه بسیار فشرده است و قبولی در این آزمون نیاز به تلاش زیادی دارد.

اگه از طریق کنکور سراسری برای معلمی اقدام می کنین باید بدونین که فقط دانشگاه تربیت معلم ، فرهنگیان و شهید رجایی این حرفه رو آموزش میدن . شرایط دبیر شدن از طریق کنکور به این شکله که بعد از قبولی در دانگشاه فرهنگیان و گذروندن 4 سال آموزشی می تونین فعالیت خودتون رو شروع کنین .

از جمله شرایطی که معلم باید داشته باشه تا بتونه در کنکور سراسری دانشگاه فرهنگیان و شغل معلمی رو انتخاب کنه داشتن سلامت جسمی و روانی و آمادگی روحی برای اجرای نقش معلمیه ، یک معلم باید ظاهر آراسته و بیان شیوا داشته باشه و از اون جایی که معلم ها با کودکان در ارتباط هستن باید از نظر سلامت روحی وضعیت مناسبی داشته باشه . بعد از اینکه این موارد بررسی شد و فرد شرایط لازم برای انتخاب رشته معلمی رو به دست آورد اون زمانه که شرایط معلم شدن رو داره.

رشته آموزش ابتدایی با بیشترین ظرفیت پذیرش در دانشگاه فرهنگیان ارائه می شود که در گروه علوم انسانی بیش از سایر گروه ها ظرفیت دارد. برای ورود به این رشته ، ضمن داشتن مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی ، می بایست واجد شرایط زیر نیز باشید :

  • دارا بودن معدل کل دیپلم 14 و بالاتر
  • رعایت شرط سنی دانشگاه فرهنگیان که حداقل 17 و حداکثر 24 سال تمام است که البته در کنکور 99 ، شرط سنی دو سال اضافه شده است و در سال های گذشته 22 سال تمام بوده است.
  • حضور در جلسه کنکور و کسب حداقل تراز 6500 و بالاتر (برای اطلاع از دروس لازم برای قبولی در رشته تربیت معلم ابتدایی می توانید بر روی لینک کلیک کنید)
  • انتخاب دانشگاه های بومی (به عبارتی دیگر ، هر داوطلب تنها می تواند از رشته های دانشگاه فرهنگیان استان بومی خود انتخاب کند)
  • انجام انتخاب رشته کنکور سراسری و قرار دادن رشته های دانشگاه فرهنگیان در فرم انتخاب رشته کنکور
احتمالا این را هم بپسندید  دریافت شماره پرونده و داوطلبی آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1401

برای اطلاع از شرایط معلمی در سایر پایه ها میتوانید این مقاله ما را مطالعه بفرمایید : شرایط جدید معلم شدن

 
 

لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان

لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری توسط سازمان سنجش منتشر می شود و انتخاب رشته این دانشگاه همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری است. پس از آنکه تمام شرایط را دارا باشید و تراز بالای 6500 را نیز کسب کنید ، به صورت چند برابر ظرفیت برای مصاحبه دعوت خواهید شد که لازم است در این مرحله نیز نمره قابل قبولی را نیز کسب کنید تا گزینش شما قطعی شود.

اسامی رشته های این دانشگاه به شرح زیر می باشند :

  • آموزش ریاضی
  • آموزش فیزیک
  • آموزش شیمی
  • آموزش زیست شناسی
  • آموزش جغرافیا
  • آموزش تاریخ
  • آموزش ابتدایی

خب پس علاوه بر این مسائلی که معرفی شد ، داوطلبا باید شرایط علمی لازم رو برای انتخاب این رشته در کنکور سراسری داشته باشن که در ادامه این شرایط رو گفتیم .

 

 اول اینکه فرد باید حداقل نمره علمی یعنی 6500 رو برای مجاز شدن به انتخاب رشته به دست بیاره .

 دوم اینکه حداکثر سن فرد باید 24 سال باشه

 معدل متوسطه فرد هم نباید کمتر از ۱۴ نباشه .

بومی بودن در این روش ملاکه و مصاحبه اختصاصی هم خیلی مهمه . توی این مصاحبه باید صلاحیت های عمومی خودشون رو اثبات کنن . چون داوطلبا بعد از داشتن شرایط لازم و شرکت در کنکور باید بتونن فرایند مصاحبه دانشگاه فرهنگیان رو هم با موفقیت بگذرونن .

 

https://cfu.ac.ir/



:: برچسب‌ها: معلمی، شغل معلمی ,
:: بازدید از این مطلب : 488
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

وقت زیادی را برای ورزش صرف کرده اید و در کوتاه مدت نتیجه کمی از آن گرفته اید؟ دنبال لاغری سریع هستید؟ تحمل گرسنگی و رژیم سخت را ندارید؟

می خواهید تناسب اندام داشته باشید و با اعتماد به نفس و ظاهری شیک وارد هر مجلس و مهمانی شوید؟

لاغری یک روزه رویا نیست و با علم پزشکی امروزه همه چیز میسر شده است. لیپوماتیک یک جراحی برای رسیدن به تناسب اندام دلخواهتان است که در این مطلب به طور کامل در مورد 

اگر از جراحی می ترسید و از عوارض آن وحشت دارید نگران نباشید چراکه روشی که به شما معرفی کرده ایم یک روش با عوارض بسیار کم است. 

منتظر نباشید و به خواندن ادامه دهید در صورتی که سوالی داشتید ما شما را راهنمایی خواهیم کرد. و شماره تلفن دکتر پیکر تراشی را در اختیارتان میگذاریم.

تعریفی از لیپوماتیک

لیپوماتیک یک نوع عمل زیبایی برای تناسب اندام و خلاص شدن از چربی ها در اندام های شکمی است. انجام این عمل به صورت سرپایی است و نیازی به بی هوشی ندارد.

طبق تجربه کسانی که این عمل را انجام داده اند، کاهش سایز به مدت طولانی ادامه دارد و سلولیت نیز از بین می رود.

در این عمل مقدار زیادی چربی از بدن بدون درد و خونریزی خارج می شود. ریکاوری پس از انجام این عمل بسته به شرایط فرد بین 3 الی 7 روز متغییر است.

روش انجام پیکرتراشی

در کشور ما به دلیل تبلیغات نامناسب تصور می شود که عمل پیکر تراشی نوعی روش جراحی مجزا است. پیکرتراشی به مجموعه ای از جدیدترین روش های جراحی برای خارج کردن چربی ها و فرم دهی  به بدن اطلاق می شود. انتخاب روش پیکر تراشی بر اساس شرایط بیمار، مقدار ذخایر چربی و مهارت جراح صورت می گیرد. تمامی این روش را با یک هدف انجام می‌شود، اما در نحوه انجام آنها و تجهیزات مورد استفاده تفاوت هایی وجود دارد. پیکر تراشی بدن با استفاده از روش هایی همچون لیپوماتیک، لیپوساکشن کلاسیک، لیپولیز و سایر روش ها انجام می‌ شود. در تمامی این روش ها با استفاده از دستگاه های مخصوص چربی های ذخیره شده تخریب و از بدن خارج می شود. در برخی از این روش ها چربی کاملاً تخریب شده و در برخی دیگر بدون آسیب دیدگی خارج می‌شود، به گونه ‌ای که پس از استخراج می توان از این چربی ها برای تزریق به دیگر نقاط بدن استفاده کرد.

در چه شرایطی نیاز به انجام پیکر تراشی است؟

شاید با خودتان بگویید راه دیگری مانند رژیم غذایی و ورزش برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام وجود دارد؛ ولی این راه علاوه بر زمان‌بر بودن، در بسیاری موارد امکان اجرای آن وجود ندارد. در موارد زیر نیاز به انجام پیکرتراشی حس می‌شود:

  • وقتی بی‌فایده بودن رژیم لاغری و ورزش اثبات شده باشد.

رژیم و ورزش همچنان پرطرفدارترین روش‌ها برای لاغری و از بین بردن چربی‌های بدن محسوب می‌شوند؛ اما برای نتیجه گرفتن از این روش‌های آهسته باید بسیار صبور باشید، بعلاوه ورزش و رژیم لاغری همواره موثر نیستند، به خصوص اگر چربی فراوانی در بدنتان انباشته شده باشد.  از طرفی ورزش دادن بعضی بخش‌های بدن تقریباً غیرممکن است. در نتیجه ورزش همواره کارساز نیست. بنابراین اگر ورزش و رژیم لاغری را امتحان کرده‌اید، اما به نتیجه دلخواهتان نرسیده‌اید، می‌توانید از روش‌های مختلف پیکرتراشی برای رسیدن به اندام ایده آل خود استفاده کنید.

  • اگر فرد به دلیل ابتلا به بیماری اجازه ورزش کردن نداشته باشد.

در بعضی شرایط افراد، به دلیل داشتن بیماری، اجازه ورزش کردن را ندارند و در نتیجه فقط میتوانند از طریق پیکرتراشی مشکل خود را حل کنند.

پیکر تراشی چیست و چه عوارضی دارد؟

پیکر تراشی یک روش برای حذف چربی‌های موضعی بدن است. این کار بدون اینکه به بافت و عروق و اعصاب ناحیه دارای چربی آسیبی برساند انجام می‌شود. با استفاده از این روش بیمار در مدت زمان کوتاهی، می‌تواند به فرم بدنی دلخواه خود برسد. در واقع به انواع روش‌های تهاجمی و غیر تهاجمی که به وسیله‌ی آن‌ها می‌توان قسمت‌های مختلف بدن را لاغر کرد و به شکل دلخواه درآورد؛ پیکرتراشی گفته می‌شود.

 

انواع روش‌های پیکر تراشی

برای پیکر تراشی روش‌های گوناگونی وجود دارد؛ که در اینجا به بررسی آنها، مزایا و معایب هر یک و عوارضی که ممکن است هر کدام برای فرد ایجاد کند، می‌پردازیم.

پیکر تراشی به روش لیپوماتیک

برای پیکر تراشی به این شیوه از دستگاهی با همین نام که از یک میله فلزی تشکیل شده است؛ استفاده می‌شود. در تکنیک لیپوماتیک نیازی به برش ناحیه‌ی مورد نظر نیست و با ایجاد سوراخ در ناحیه‌ی تحت درمان میله‌ای وارد می‌کنند. این دستگاه توانایی این را دارد، که چربی‌های اضافی بدن را به تکه‌های کوچکتر تجزیه کند و با کمک ساکشن از بدن خارج کند.

دستگاه لیپوماتیک، دقت خیلی پایینی نسبت به سایر دستگاه‌های پیکرتراشی مثل بادی جت و اولترازد دارد. به همین خاطر نتیجه آن کاملا به مهارت و تجربه پزشک برمی‌گردد. همچنین به خاطر ضربات کوچکی که به بافت پوست وارد می‌شود، امکان لیفت پوست در آینده وجود ندارد. 

پیکر تراشی به روش لیپوست

این تکنیک، نسل جدیدی از روش لیپوماتیک است؛ که این امکان را به وجود می‌آورد تا سلول‌های چربی از بافت جدا شوند و این موضوع، احتمال گلوله گلوله شدن چربی‌ها در زیر پوست به صفر برسد و در نتیجه سبب می‌شود، ناهمواری اتفاق نیفتد. لیپوست همچنین جزء روش‌های ایمن در لاغری می‌باشد. 

پیکر تراشی به روش لیپوساکشن

در این تکنیک، ابتدا یک برش کوچک در محل مورد نظر ایجاد می‌شود و چربی‌ها توسط کانالی که به دستگاه مکش وصل است، تخلیه می‎‌شوند. از تفاوت‌های این روش با دو شیوه قبلی این است که چربی‌های خارج شده از بدن در این شیوه قابل استفاده نیست. چرا که چربی‌های اضافی در این روش توسط حرارت سوزانده شده و از بدن مکش می‌شود. این تکنیک بسیار موثر است؛ ولی در عین حال دوره نقاهت بیشتری در حدود ۶ هفته دارد. از عوارض این عمل لاغری میتوان به تورم، کبودی و تا حدودی درد اشاره کرد.

پیکر تراشی به روش ابدومینوپلاستی

در این روش علاوه بر خارج کردن چربی از بدن، چین و چروک پوست هم از بین می‌رود. این روش برای افرادی مناسب است؛ که چربی بدن بسیار زیاد است؛ به طوری که دچار افتادگی شده است. 

در ابدومینوپلاستی، چربی و پوست اضافه زیر شکم، برش داده می‌شود و سپس از محلی بالاتر از شکم (بالای ناف)، پوست شکم به سمت پایین پیوند زده می‌شود. خط برشی که در اثر این عمل ایجاد می‌شود نیز به مرور زمان محو می‌شود. اما برای از بین بردن کامل جای بخیه می‌توانید از میکرونیدلینگ به همراه مزوتراپی کمک بگیرید. از این روش می‌توان برای لیفت ران و لیفت بازو نیز استفاده کرد.



:: برچسب‌ها: اضافه وزن ,
:: بازدید از این مطلب : 433
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

لیزر مو برای از بین بردن موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد روشی برای از بین بردن موهای زائد بدن شما است. این روش غیرتهاجمی است، به این معنی که نیازی به بریدگی در پوست شما ندارد. افراد ممکن است این درمان را در هر قسمت از بدن خود دریافت کنند، اما رایج‌ترین نواحی عبارت‌اند از:

  • صورت
  • زیر بغل
  • ناحیه بیکینی یا هر ناحیه‌ای که موهای ناحیه تناسلی رشد می‌کند.
  • دست‌ها
  • کمر و شکم
  • پاها

https://pasokheto.ir/%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86/products-services-isfahan/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86/

لیزر موهای زائد چگونه کار می‌کند؟

لیزر موهای بدن بر اساس فرآیندی به نام فتوترمولیز انتخابی انجام می‌شود. به این صورت که گرمای لیزر سلول‌هایی را که رنگ‌دانه زیادی دارند از بین می‌برد. ازآنجایی‌که موهای تیره رنگ‌دانه زیادی دارند، هنگام تابش امواج لیزر بیشترین گرما را جذب می‌کنند. گرمایی که از این طریق به فولیکول‌های مو تزریق می‌شود آن‌ها را از بین می‌برد، بنابراین مو نمی‌تواند مانند قبل رشد کند. یک فولیکول مو باید در مرحله آناژن یا رشد خود باشد تا لیزر بتواند به این شکل عمل کند.

به همین دلیل است که برای انجام کامل درمان لیزر مو برای قسمت‌های مختلف، بسته به میزان سطح و مشخصات موها به جلسات متعددی برای لیزر موهای بدن نیاز است. معمولاً قسمت‌های کوچک مانند لیزر موهای صورت به وقت و تعداد جلسات کمتری نسبت به قسمت‌های بزرگ‌تر مانند کمر یا پاها نیاز دارد. اینکه شما دقیقاً به چه تعداد جلسه برای انجام کامل لیزر موهای بدن نیاز دارید را متخصص شما در جلسه مشاوره مشخص می‌کند.

چرا لیزر بهترین روش شناخته شده است؟

در حقیقت هنگامی که موضوع برداشتن موهای صورت و بدن به میان می‌آید، روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد. شما می‌توانید همه این روش‌ها را امتحان کنید اما در نهایت پس از چند روز موها دوباره رشد خواهند کرد و معمولاً با خارش و گاهی زخم همراه هستند. پرتوی لیزر با دقتی که دارد بر روی سلول‌های رنگدانه مو تمرکز می‌کند و آن‌ها را از یکدیگر تشخیص می‌دهد. هنگامی که ملانین در مو شناسایی می‌شود و مورد هدف قرار می‌گیرد، لیزر موهای زائد تمام ساقه و ریشه مو را می‌سوزاند.

لیزر موهای زائد چگونه عمل می کند؟

لیزر در واقع پرتوهای نور تکفام شده هستند که روی طول موج دلخواه ما برای مقاصد خاص تنظیم می ­شوند و بنا به نیاز ما می ‏توانند اثرات متعددی در ناحیه مورد نظر داشته باشند. ریشه­ موجود در هر تار مو رنگ­دانه ای به نام ملانین دارد که هنگام رویش مو فعال شده و همه بدنه­  تار مو را به رنگ تیره (سیاه، قهوه ­ای روشن و تیره یا بلوند) در می ­آورد. لیزر موهای زائد روی ملانین ­های موجود در ریشه مو متمرکز شده و روی آن ناحیه اثر می­ کند و نهایتا منجر به نابود شدن ریشه­  مو می­ گردد.

بنابراین هرچه موی فرد تیره­ تر و ضخیم ­تر باشد لیزر اثر بهتری بر روی آن خواهد داشت. از طرفی به علت وجود ملانین در خود پوست، روشن بودن پوست باعث می ­شود لیزر بر روی خود پوست اثر نکرده و منجر به سوختگی پوست نشود، لذا افراد با پوست­ های روشن و موی ضخیم و تیره بهترین کاندید لیزر موهای زائد می­ باشند.

انواع طول موج های لیزر موهای زائد

دستگاه­های لیزر موهای زائد اصولا دارای 3 طول موج هستند. 755 نانومتر  یا الکساندرایت، 800نانومتر یا دایود و 1064 نانومتر یا ND-YAG

1. لیزر الکساندرایت: مناسب برای پوست‌های روشن و معمولی

2. سیستم لیزر دایود: مناسب برای پوست های معمولی رو به تیره جذب این طول موج در ملانین تاحدی کمتر از لیزرهای الکساندریت و بیشتر از Nd-YAG و IPL ها می باشد.

3. لیزر‌هایND-YAG برای پوست های تیره و برنز شده، ایمن‌تر و موثرتر است.

لیزر موهای زائد روندی پزشکی می باشد که در این روش از یک اشعه نوری استفاده می شود، تا موهای زائد بدن را از بین ببرند. مو زائد به طور معمول ضخیم می باشد و در نواحی مختلفی هم چون سینه، چانه، گلو و … رشد می کند. توصیه می شود افرادی که مشکلات هورمونی دارند، قبل از این که به سراغ لیزر موهای زائد بروند، مشکلات هورمونی خود را برطرف کنند، زیرا مشکلات هورمونی می تواند باعث شود که مو زائد در قسمت های مختلف بدن که قبلا در آن ناحیه مو زائد رشد نمی کرده، مو رشد کند که باید برای درمان این مشکل به بهترین دکتر زنان و یا به دکتر غدد مراجعه کنید، تا پزشک مورد نظر با تجویز دارو می تواند مشکلات هورمونی شما را کنترل و درمان کند. افرادی که لیزر موهای زائد انجام می دهند، به مرور زمان موهای بدن آن ها نازک می شود و کم کم از بین می رود.

برای کاهش عوارض لیزر چه باید کرد

در کنار پمادها و بی حس کننده ها که به کاهش درد درمان کمک می کنند ، می توان برای کاهش و پیشگیری از عوارض لیزر موهای بدن از روش های مختلف برای سرد کردن ناحیه لیزر شده استفاده کرد. این راه حل ها مانند استفاده از ژل سرد ، هوای سرد ، اسپری سرد کننده می توان بهره مند شد.

نکاتی که قبل از لیزر باید رعایت کنید

  • به مدت حداقل ۴ الی ۶ هفته قبل از لیزر از قرار گرفتن صورت در معرض نور خورشید جلوگیری کنید.
    در صورتی که قصد بیرون رفتن از منزل دارید ، از ضد آفتاب های با SPF بالا استفاده کنید.
  • اگر جزء افرادی هستید که تبخال می زنند ، باید قبل و بعد از لیزر صورت اقدامات مربوط به ضد ویروسی انجام دهید.
  • در مدت ۴ الی ۶ هفته قبل از لیزر صورت از انجام وکس ، اصلاح صورت به وسیله نخ ، اپیلاسیون صورت بپرهیزید.


:: برچسب‌ها: لیزر، لیزر صورت ، لیزر دست و پا ,
:: بازدید از این مطلب : 565
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

تغییرات حاصل از انجام هایفوتراپی بلافاصله پس از انجام آن قابل مشاهده است ، ولی تاثیر نهایی آن پس از سه ماه حاصل می شود . این روش درمان برای افراد 30 تا 75 سال که دچار افتادگی و شل شدن پوست شده اند مناسب است . هایفوتراپی در شهر رشت در کاهش سرعت پیری پوست موثر است ، به همین دلیل افراد بالای 25 سال نیز می توانند از این روش برای پیشگیری از پیری پوست استفاده کنند . تاثیر هایفوتراپی بر روی افراد با سن پایین تر بیشتر است .

کاربرد هایفوتراپی

- کاهش چین و چروک پوست
- رفع افتادگی و شل بودن پوست صورت و گردن
- درمان افتادگی پلک
- درمان افتادگی ابرو
- رفع چین و چروک اطراف چشم
- رفع افتادگی غبغب
- از بین بردن چین و چروک روی پوست سینه
- اصلاح طرح لبخند
- بهبود خط چانه

مزایا هایفوتراپی چیست

شیوه هایفودرمانی یکی از پیشرفته‌ترین روش‌های بدون جراحی یا غیرتهاجمی لیفت پوست صورت می‌باشد و مزایای بسیاری دارد. برخی از فواید هایفوتراپی عبارت‌اند از:

  • ۱ الی ۳ جلسه درمان با هایفو برای رسیدن به نتایج مدنظر کافی است.
  • نتایج هایفوتراپی تقریبا ۱ تا ۲ سال ماندگاری دارند.
  • جلسات درمانی وقت زیادی نمی‌گیرد و بین ۳۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشد.
  • هایفو روش درمانی آسان، بی‌دغدغه و بدون دوره‌ی نقاهت یا ریکاوری دارد.
  • روش هایفو بدون استفاده از تزریق و برش‌ جراحی است.
  • هایفوتراپی بدون خونریزی، درد و پانسمان است.
  • می‌تواند سبب افزایش ماندگاری نتایج جراحی‌های زیباسازی شود.
  • می‌تواند همزمان با راه‌های دیگر درمانی مانند میکرونیدلینگ انجام شود.
  • هزینه‌ی هایفو نسبت به جراحی بسیار کمتر است.

    نوع سونوگرافی که در این روش استفاده می شود با سونوگرافی که پزشکان برای تصویربرداری پزشکی استفاده می کنند متفاوت است. هایفو از امواج با انرژی بالا برای هدف قرار دادن مناطق خاصی از بدن استفاده می کند. متخصصان همچنین از HIFU برای درمان تومورها در جلسات بسیار طولانی تر و شدیدتر استفاده می کنند که می تواند تا 3 ساعت در اسکنر MRI طول بکشد.

    لیفت صورت Hyfu HIFU Illumia یک روش غیرتهاجمی قدرتمند است که از جدیدترین فناوری اولتراسوند برای سفت شدن پوست صورت و گونه های شل استفاده می کند.

    این امر با استفاده از اولتراسوند با سرعت 10 هرتز، که کلاژن را تحریک می کند و باعث بازسازی فیبر کلاژن پوست می شود، انجام می شود. لیفت صورت Hyfu بر روی تمام لایه های پوست از اپیدرم گرفته تا لایه SMAS تمرکز می کند. این روش سرعت فوق العاده سریعی دارد که هر 1.486 ثانیه یک عکس Hyfu را ایجاد می کند.

    اولتراسوند مورد استفاده در این روش ابتدا در عمق 3.0-4.5 میلی متر و به شکل کسری منتشر می شود که باعث آسیب حرارتی به لایه های صورت، SMAS، درم و زیر پوست می شود. با این روش، اثرات سفت کننده و لیفت کننده پوست در طی چند ماه قابل مشاهده است.

    علاوه بر سفت شدن بهتر ساختار پوست، این روش باعث کاهش چربی نیز می شود و به ویژه در بهتر جلوه دادن گونه های چاق و چربی زیر چشم موثر است. همچنین برای چین و چروک و پوست شل عالی است.



:: برچسب‌ها: هایفو، مرکز هایفو تراپی ,
:: بازدید از این مطلب : 477
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

ژل (فیلر) لب چیست؟

فیلرهای لب بر پایه‌ی اسید هیالورونیک طی چند سال گذشته به عوامل تقویت‌کننده و پرکننده بافت نرم تبدیل شده‌اند. محصولات ژل با انواع برندهای مختلف با کاربردهای گوناگون برای استفاده‌ی بیماران بدون عمل جراحی انقلابی در زیبایی به پا کرده اند. تزریق ژل یا فیلر لب به منظور افزایش حجم و تقارن لب های بالا و پایین انجام می شود.

 
 

فیلرهای هیالورونیک اسید تزریقی به لب ها معمولاً نرم هستند و ساختار ژل مانند دارند. نتایج حاصل از تزریق ژل لب  در شهر کرج و ماندگاری آن‌ها نیمه‌موقت است و بستگی به برند استفاده شده ژل و ناحیه‌ی مورد نظر جهت تزریق می‌تواند اثر بخشی طولانی‌تری داشته باشد اما معمولا مدت اثر آن ۶ تا ۱۲ ماه یا در برخی موارد ۱۸ ماه می‌باشد. انتخاب یک کلینیک زیبایی خوب و حرفه‌ای برای تزریق ژل لب به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است.

چرا هیالورونیک اسید (Hyaluronic Acid) بهترین فیلر لب است؟

معروف ترین، موثرترین و کم عوارض ترین پرکننده ی تزریقی به لب، هیالورونیک اسید است که در ادامه به معرفی آن می پردازیم. اسید هیالورونیک به طور طبیعی در ماتریس خارج سلولی با بیشترین غلظت در بافت چشم، مفاصل و پوست یافت می شود. در پوست، آب جذب اسید هیالورونیک می‌شود؛ به طوری که پوست به میزان مطلوبی هیدراته می گردد. با افزایش سن، استحکام و حجم بافت چربی، ماهیچه‌ها، بافت استخوانی و پوست بدن و بخصوص صورت به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

از دست دادن حجم و استحکام بافتی به ویژه در صورت باعث می‌شود خطوط سطحی تا عمیق، چین و چروک، افتادگی در گونه‌ها – خط خنده – چانه و لب‌ها ایجاد شود. تزریق فیلر (تزریق ژل)هایی بر پایه‌ی هیالورونیک اسید برای کاهش ظاهر خطوط، چین و چروک، و ایجاد ساختار و حجم مناسب در صورت (گونه، لب‌ها و گودی زیر چشم) استفاده می شود. اثرات حاصل از فیلر (ژل) اسید هیالورونیک تزریقی بلافاصله قابل مشاهده می‌باشد.

 
 

مدت زمان انجام تزریق ژل لب چقدر است؟

حدود ۳۰ الی ۴۰ دقیقه که بخش عمده آن صرف بی‌حسی می‌گردد مگر اینکه از بی‌حسی عصبی استفاده کنیم. با این نوع بی‌حسی، درد تزریق تقریباً صفر خواهد بود.

هزینه تزریق ژل لب چه قدر است؟

هزینه تزریق ژل بستگی به نوع ژل و میزان حجم ژل دارد. برای اطلاعات بیشتر با کلینیک ما به شماره ۰۹۳۰۳۸۳۹۹۱۹ تماس بگیرید.

آیا تزریق ژل لب درد دارد؟

بسته به نوع بی‌حسی می‌تواند بدون درد و یا درد مختصر باشد اما در صورت عدم مهارت پزشک در به کارگیری بی‌حسی می‌تواند دردناک و غیرقابل تحمل باشد.

 

حجم ژل مورد نیاز برای لب چقدر است؟

بسته به فرم و شکل اولیه لب و سلیقه مراجعین، میزان مورد نیاز می‌تواند متفاوت باشد ولی معمولاً برای یک تزریق طبیعی و نچرال حدود یک سی‌سی ژل مورد نیاز است و برای تزریقاتی که فرد خواستار حجم بیشتر باشد تا ۲ سی‌سی ژل می‌توان تزریق کرد. گاهی برای حصول نتیجه بهتر می‌توان تزریق را در دو مرحله و به فاصله یک ماه انجام داد.

 

تزریق ژل لب روسی

این سبک تزریق اولین بار در روسیه شروع شد و الهام گرفته از لب‌های زیبای خانم‌های روس است. این روش بعدها توسط پزشکان مختلفی تکامل تکامل یافت تا به نقطه اوج کنونی رسید.

منظور از متد روسی، تزریقاتی است که با فیلرهای خاص و تکنیک متفاوت انجام می‌شود. از ویژگی‌های منحصر به فرد این سبک تزریق، لیفت لب به سمت بالا است.

از ویژگی‌های دیگر، عدم ایجاد عارضه‌ای به نام لب اردکی است. در این عارضه لب‌ها به سمت جلو حرکت می‌کنند اما در تزریق لب روسی، لب فقط لیفت می‌شود و به سمت بالا حرکت می‌کند نه جلو. برای این منظور در تزریق ژل لب روسی، تمرکز بر فرم‌دهی و ارتفاع دادن به ناحیه V شکل دهان (Cupid bow) است.

 

 

روش لب روسی برای چه کسانی مناسب است؟

 به نقل از سایت پاسخ تو : برخی از بیماران ممکن است کمان cupid کمی داشته باشند، یا در برخی بیماران مسن تر، ممکن است زمانی، لب حجیم و تعریف شده ای از لحاظ زیبایی داشته اند ولی به دلیل افزایش سن، لب بالای آنها شکل خود را از دست داده و چروک شده است. برخی دیگر ممکن است اصلا کمان نداشته باشند و با این امید که لب هایی با کمان زیبا داشته باشند، به تکنیک تزریق لب روسی روی آروده باشند.

هنگام برخورد با اولین نوع بیمار ذکر شده، روش کار باید بسیار ساده باشد. تمام آن چیزی که نیاز است متخصص انجام دهد، تزریق مقداری مواد فیلر اسید هیالورونیک به ناحیه ای از لب است که بلافاصله حجم لب را افزایش می دهد و شکل کمان تیزتر و بارزتری را در بالای لب، ایجاد می کند. برای آن دسته از افرادی که هیچ وقت Cupid Bow طبیعی نداشته اند و می خواهند این کار را انجام دهند، این فرایند اندکی دشوارتر است و ممکن است برای رسیدن به نتیجه ی دلخواه، به چندین جلسه تزریق فیلر، نیاز داشته باشند.

پر کردن شیارهای عمودی بالای لب

یکی دیگر از نواحی که گاهی در این روش مورد توجه قرار می گیرد، شیارهای عمودی بر روی پوست بین سوراخ های بینی و نیمه فوقانی لب است که ستون های philtrum نامیده می شوند. زمانی که این ستون ها، با استفاده از فیلر اسید هیالورونیک پر شوند، می توانند به ظاهر زیبا و جوان تر نشان دادن لب ها کمک کنند. این ستون می تواند به برجسته تر نشان دادن شکل لب بالایی کمک کند و باعث شود تا کشیده تر به نظر آید.

انواع تزریق ژل لب

امروزه بسیاری از افراد سعی می کنند تا لب های خود را شبیه به دختران کشورهای دیگر، چهره های داستانی و حتی بازیگران خاص در بیاورند. انواع مدل های تزریق ژل لب به شرح زیر است. بعد از این لیست ی توانید درباره سه مدل تزریق ژل لب بسیار پر طرفدار در ایران یعنی تزریق ژل لب طبیعی، روسی و عروسکی بیشتر بخوانید:

 
 



:: برچسب‌ها: لب روسی ، تزریق ژل لب ,
:: بازدید از این مطلب : 511

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

با توجه به استمرار بیماری کرونا ، برای جلوگیری از همه گیری این بیماری قرار بر این شد که با شروع سال تحصیلی جدید ، آموزش به صورت مجازی و از طریق تلویزیون و شبکه های اجتماعی انجام بگیره . به همین دلیل آموزش و پرورش اقدام به راه اندازی سامانه شاد دانش آموزی در نسخه های تحت وب و نسخه اندروید کرد .

با توجه به اینکه هنوز نسخه پیام رسان شاد برای کامپیوتر و سیستم عامل IOS در دسترس نیست در این مقاله در مورد نحوه ورود و نصب برنامه شاد وب برای کامپیوتر  توضیح دادیم تا دانش آموزی از تحصیل عقب نمونه . پس تا آخر این مقاله همراهمون باشین !

 

نسخه وب ورود به برنامه شاد

با شروع سال تحصیلی جدید ، دانش آموزا برای طی کردن روند تحصیلی شون حتما باید به برنامه شاد دسترسی داشته باشن تا با عضویت در گروه ها و کانالای درسی از درساشون عقب نیوفتن . متاسفانه خیلی از دانش آموزا به تلفن همراه با سیستم عامل بالای 4.4 دسترسی ندارن و اصطلاحا گوشی شون قابلیت نصب این برنامه رو نداره .

به خاطر همین آموزش و پرورش ، سامانه شاد رو علاوه بر نسخه های اندروید و IOS در نسخه وب نیز برای استفاده کاربرانی که به گوشی های هوشمند دسترسی ندارن ایجاد کرده . دانش آموزایی که تمایل به استفاده از نسخه تحت وب پیام رسان شاد دارن ، با استفاده از لینک زیر  می تونن وارد صفحه تحت وب شاد بشن .

از جمله مواردی که این بیماری تاثیر بسیاری زیادی بر آن گذاشته است مسئله آموزش و تحصیل دانش آموزان می باشد .

دانش آموزان جهت استفاده از برنامه شاد می بایست مشخصات خود را به رسمیت در این سامانه ثبت کنند تا بتوانند فرآیند آموزش خود را با شرکت در کلاس های مجازی پیگیری نمایند. لازم به ذکر است که استفاده از نسخه تحت وب تنها از طریق سیستم های رایانه ای مانند کامپیوتر امکان پذیر نیست و دانش آموزان می توانند از طریق مرورگر موجود در گوشی همراه نیز به این آدرس مراجعه کنند. در ادامه، راهنمای ورود به سامانه شاد تحت وب به صورت گام به گام و تصویری ذکر شده است.

  • ابتدا به آدرس اینترنتی web.shad.ir مراجعه کنید و در صفحه اول، شماره تلفن همراهی را وارد نمایید که در دسترس باشد.

 

  • یک کد فعال سازی 5 رقمی به شماره تماس ثبت شده در مرحله قبل ارسال می گردد که می بایست آن را در کادر مربوطه درج نمایید.

 

  • پس از ورود به محیط تحت وب سامانه شاد، از قسمت راست صفحه بر روی گزینه “ورود” کلیک کنید.

 

  • نقش خود را به عنوان “معلم”، “دانش آموز” یا “مدیر” انتخاب کنید.
  • مطابق تصویر، لازم است کد ملی خود را درج نموده و بر روی گرینه “ارسال” کلیک نمایید.

 

در مراحل بعدی می بایست اطلاعاتی از قبیل سال، ماه و روز تولد خود را نیز وارد کنید و نهایتا مواردی که به ثبت رسانده اید را تایید نمایید.

نسخه تحت وب با نسخه موبایلی برنامه شاد چه تفاوتی دارد؟

اپلیکیشن دانش آموزی شاد جهت ارائه برخط دروس به محصلین مدارس در دو نسخه اندروید و ویندوز ارائه شد. اگر چه این دو نسخه جهت ارائه خدمات یکسان به وجود آمده اند اما تفاوت هایی دارند که در ادامه به برخی از موارد مهم آن پرداخته شده است.

  • امکان ارسال ویس در نسخه تحت وب وجود ندارد.
  • دانش آموزان نمی توانند تماس صوتی یا تصویری از طریق نرم افزار تحت وب برقرار کنند.
  • در نسخه ویندوز نمی توان نسبت به برگزاری لایو یا برنامه زنده و آنلاین اقدام نمود.
  • بخش شادینو و برخی از سرویس های موجود در نسخه اندروید اپلیکیشن‏، در سامانه تحت وب وجود ندارد.

با وجود تعطیلی مدارس و آموزش های حضوری دانش آموزان ، اما یادگیری و آموزش آن ها تعطیل نبوده و یادگیری دروس به روش های گوناگون و غیر حضوری ادامه یافته است .

از جمله روش های ارائه شده توسط وزارت آموزش و پرورش کشور طراحی و ارائه پیام رسان دانش آموزی شاد ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ می باشد که تا به امروز با استقبال دانش آموزان و معلمان پایه های مختلف روبرو بوده و در به روزرسانی های نسخه های مختلف این برنامه امکانات آن نیز افزایش می یابد .

با توجه به شرایط اقتصادی به وجود آمده ممکن است بسیاری از دانش آموزان و خانواده های آن ها قادر به خرید گوشی های هوشمند نباشند لذا به منظور کمک به این دانش آموزان در دسترسی به خدمات اپلکیشن مدارس شاد ، نسخه تحت وب این برنامه نیز طراحی و اجرا شده است که تمامی موارد نسخه شاد گوشی را شامل شده و دسترس پذیری ساده ای نیز دارد .

جهت ارائه اطلاعات بیشتر در رابطه با نسخه تحت وب نرم افزار شاد 1400 - 1401 و راهنمایی دانش آموزان در ورود به این برنامه و استفاده از آن در ادامه مقاله به جزئیات مربوطه از جمله لینک ورود به نسخه وب برنامه ، راهنمای ورود به نسخه تحت وب نرم افزار شاد می پردازیم .

 

 

لینک ورود به نسخه وب برنامه شاد

برنامه شاد علاوه بر نسخه های اندروید و IOS در نسخه وب نیز برای استفاده کاربرانی که به گوشی های هوشمند دسترسی ندارند ایجاد شده است . به منظور راحتی کاربران در استفاده از برنامه شاد طراحی این نرم افزار به صورتی انجام گرفته است که محیط کاربری و نحوه استفاده از برنامه شاد در اپلیکیشن های موبایلی و نسخه وب تقریبا مشابه هم باشند . 

به منظور دسترسی راحت تر و ساده تر دانش آموزان به نسخه تحت وب نرم افزار شاد ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ در این قسمت امکان ورود مستقیم به محیط نرم افزاری برنامه شاد را در اختیار آن ها قرار داده ایم .



:: برچسب‌ها: برنامه شاد ,
:: بازدید از این مطلب : 474
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

موی پرپشت همواره یکی از ملاک‌های جذابیت و زیبایی افراد اعم از زن و مرد بوده است. معمولا با افزایش سن از حجم موها کاسته شده و زنان و مردان زیادی از ریزش موهای خود رنج می‌برند. ریزش مو یک مشکل رایج بین تمام مردم جهان در هر سن و نژادی است. گاهی این مشکل به حدی شدید می‌شود که اعتمادبه‌نفس فرد را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. از گذشته تاکنون روش‌های زیادی به وجود آمده‌اند که می‌توانند تا حدودی جلوی ریزش موها را بگیرند و آن‌ها را متراکم‌تر کنند. یکی از مدرن‌ترین روش‌های درمانی برای کم‌پشتی موها مزوتراپی مو نام دارد. مزوتراپی مو چیست و چگونه انجام می‌شود؟ مزوتراپی موی سر چه کاربردهایی دارد؟ عوارض مزوتراپی سر چیست؟ مزوتراپی برای مو چقدر هزینه دارد؟ در این مقاله به بررسی تمام سوالات پیرامون مزوتراپی مو می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 

 
 

مزوتراپی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

مزوتراپی یک روش درمانی برای جوان‌سازی و از بین بردن چربی‌های اضافی بدن است که طی آن ویتامین‌ها، مواد معدنی، عصاره‌های گیاهی و سایر مواد شیمیایی مورد نیاز پوست به آن تزریق می‌شود. از آنجایی که هیچ جراحی و برشی در صورت یا بدن انجام نمی‌شود، مزوتراپی یک روش غیرتهاجمی به حساب می‌آید.

 

https://pasokheto.ir/tehran/%D9%85%D8%B2%D9%88%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%BE%DB%8C-%D9%85%D9%88/

در گذشته مزوتراپی برای تسکین درد انجام می‌شد. اما امروزه کاربردهای این روش درمانی بسیار فراتر رفته و درمان‌های زیبایی زیادی به این روش قابل‌انجام است. از جمله کاربردهای مزوتراپی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان ریزش مو و رشد بیشتر موها
  • درمان سلولیت و سفت کردن پوست در نواحی باسن و ران
  • جوانسازی پوست و آبرسانی مستقیم به آن
  • از بین بردن چربی‌های اضافی در بدن و کاهش وزن
  • رفع لک‌ها و روشن‌تر کردن پوست تیره

مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی مو یک روش مدرن شامل تزریق مستقیم داروها به پوست سر است. این تکنیک روی اپیدرم، بافت همبند پوست، گردش خون و سیستم ایمنی و حسی-عصبی تاثیر می‌گذارد و عملکرد آن‌ها را بهبود می‌بخشد. به تجربه ثابت شده است که این روش درمانی می‌تواند شکل‌های مختلفی از طاسی را درمان کند. با این حال، شواهد علمی کمی وجود دارد که نشان دهد این روش می‌تواند ریزش موها را از بین ببرد.

ایده اصلی مزوتراپی موی سر این است که با تامین مواد مغذی، سلول‌های پوستی و فولیکول‌های مو بازیابی و تقویت شده و رشد موها تحریک شود. از جمله موادی که تولید موهای جدید را تشویق می‌کنند، عبارت‌اند از:

  • بیوتین
  • دوتاستراید
  • فیناستراید
  • ماینوکسیدیل
  • سیلیسیم آلی
  • ویتامین‌ها
  • PRP

مواد مورداستفاده برای مزوتراپی سر را می‌توان به دو دسته مواد اصلی که توسط FDA تایید شده‌اند و مواد مکمل که شرایط موجود را بهبود می‌بخشند، تقسیم‌بندی کرد. لزوم این مواد در مزوتراپی مو توسط FDA تایید شده است، اما فرمول استانداردی برای ترکیب آن‌ها وجود ندارد. در واقع، مقدار ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، هورمون‌ها، داروها، عصاره‌های گیاهی طبیعی و… در این تزریق‌ها به عمل و تجربه پزشک بستگی دارد.

به درمان های تزریقی با کمترین میزان تهاجم، مزوتراپی می گویند. مزوتراپی از دو قسمت “مزو” و “تراپی” تشکیل شده است. مزو به معنای لایه میانی پوست است، چرا که تمام تزریق ها در این لایه انجام می شود. تراپی به معنای درمان است. مزوتراپی به معنای درمان لایه میانی پوست می باشد. این روش درمانی کاربردهای فراوانی در علم پزشکی دارد و با توجه به کاربرد آن، نوع موادی که به لایه میانی پوست تزریق می شود، متفاوت است. در گذشته مزوتراپی، برای کاهش درد در افراد استفاده می شد؛ اما امروزه این روش بیشتر در درمان های زیبایی کاربرد دارد. کاربردهای مزوتراپی به شرح ذیل است:

  • درمان سلولیت در ناحیه ران و باسن که موجب سفت شدن و لیفت می شود.
  • درمان ریزش مو و افزایش رشد موها
  • آبرسانی به پوست و جوانسازی آن
  • برطرف کردن لک های صورت، شفاف و روشن تر شدن پوست های تیره
  • از بین بردن چربی های اضافه بدن، کاهش وزن و لاغری.
  • برطرف کردن جای زخم و اسکار (جای جوش)
  • درمان چربی پلک
  • اصلاح انحناهای سطحی بدن (به اصطلاح کانتور کردن)

تاثیر مزوتراپی مو برای درمان آلوپسی

آلوپسی به معنای ریزش مو است و آلوپسی آندروژنیک رایج ترین نوع آلوپسی است. در بیماران مبتلا به آلوپسی، سیستم ایمنی به فولیکول های مو حمله می‌کند و باعث از بین رفتن آنها می‌شود. تا زمانی که سیستم ایمنی بدن با فولیکول ها مبارزه می‌کند، موهای جدید رشد نمی‌کنند. رایج ترین درمانی که برای آلوپسی در کشور مرسوم است، استفاده از ماینوکسیدل موضعی و فیناستراید خوراکی است. اما تحقیقات نشان داد که از سال 2019، با تزریق این مواد به پوست سر می توانند نتایج بسیار عالی را مشاهده کنند. در این روش، کوکتلی شامل ماینوکسیدل و فیناستراید، بیوتن و دی پانتنول، به صوزت دو هفته درمیان به پوست سر بیمار تزریق می شد. بعد از گذشت ده جلسه، نتایجی که در درمان آلوپسی با مزوتراپی مو دریافت کردند، بسیار شگفت آور بود. این روش بدون هیج عارضه ای و با بالاترین میزان تراکم توانست نظر خیلی از افراد را به خود جلب کند.

چرا ماینوکسیدیل و فیناستراید در درمان ریزش مو موثر نیست؟

دلایل ریزش مو با الگوی ریزش مو مردان و زنان، به طور دقیق شناخته شده نیست. عواملی مانند:

  • عوامل ارثی و هورمون های آندروژنی
  • استرس و کم خوابی
  • کمبود مواد مغذی
  • اختلالات خونرسانی بدن
  • اختلال در هورمون ها

همگی جزء دلایل ریزش مو هستند. به همین دلیل نمی توان از داروی ماینوکسیدیل و فیناستراید توقع داشت که بتواند تمام عوامل ریزش مو را برطرف کند و برای همه آلوپسی ها مفید باشد. اگر این نوع دارو برای درمان ریزش موی شما هم موثر نبود، می توانید از روش هایی مانند: روش prp، مزوتراپی مو، نور درمانی، مصرف مکمل های ویتامینی و در نهایت کاشت مو را جایگزین کنید. (مقاله پیشنهادی: بهترین روش کاشت مو)

 

 



:: برچسب‌ها: مزوتراپی ,
:: بازدید از این مطلب : 609
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

آدرس اینترنتی سامانه هوشمند مديريت يکپارچه امور آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ، edu.iau.ac.ir می باشد که امکانات گسترده ای دارد. دانشجویان دانشگاه آزاد از طریق این سامانه می توانند شهریه پرداخت کنند ، انتخاب واحد انجام دهند ، کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت نمایند ، به نمرات خود اعتراض کنند ، ترمیم انتخاب واحد انجام دهند و …. و بسیاری از مشکلاتی که سامانه سیدا داشت ، در این سامانه حل شده است.

برای وارد شدن به صفحه اصلی سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد ، بر روی لینک زیر کلیک کنید :

 edu.iau.ac.ir

در اولین صفحه سامانه ، سه قسمت دانشجو ، اساتید و پرسنل را مشاهده خواهید کرد. دانشجویان عزیز باید کلید دانشجو را بزنند.

معرفی سایت آموزشیار دانشگاه آزاد

قبل از معرفی سایت بهتر است بدانید که این سامانه به تازگی راه اندازی شده است  و درباره راهنمای ورود به سامانه آموزشیار باید توضیحاتی داد که به طور قطع، برای اجرای هماهنگ یک سامانه بین تمام دانشگاه ها خالی از عیب و نقص نیست. اما این سامانه به منظور ارائه و توزیع بهتر خدمات نوین آموزشی در جهت آسودگی و رفع نیازهای دانشجویان و اساتید محترم، به طور پیوسته بروزرسانی خواهد شد. اما بخش های مختلفی که می توان از جهت عرضه امکانات در این سایت به آن ها اشاره نمود، عبارت اند از:

  • برنامه های نیمسال تحصیلی
  • گروه های درسی ارائه شده در ترم جاری و آینده
  • ارزشیابی اساتید
  • ارائه شرایط دریافت خوابگاه دانشجویی
  • انجام امور فارغ التحصیلان
  •  انتخاب واحد و ثبت نام دروس
  • ارائه برنامه کلاسی
  • مشاهده نمره ها
  • ثبت درخواست های مختلف از جمله درخواست وام دانشجویی دانشگاه آزاد
  • و…

علاوه بر موارد فوق، ارائه دیگر خدمات آموزشی از جمله ارسال درخواست دانشجویان مبنی بر ارسال گواهی اشتغال به تحصیل به صورت الکترونیکی، از دیگر ویژگی ‌های مهم سامانه آموزشیار است. همچنین امکان برگزاری امتحانات تئوری و عملی به صورت هماهنگ در سبک های متنوع از مهم ترین دستاوردهای اجرایی در این سامانه به شمار می رود.

امروز، آخرین مهلت ثبت‌ نام پذیرفته‌ شدگان ارشد دانشگاه آزاد

فرآیند ثبت‌ نام مجازی پذیرفته‌ شدگان نهایی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ دانشگاه آزاد اسلامی امروز پایان می‌پذیرد. همه پذیرفته شدگان می‌ توانند جهت ثبت نام به سامانه آموزشیار مراجعه نمایند. 

اعلام مبلغ پرداختی اولیه پذیرفته شدگان آزمون ارشد آزاد/ آغاز ثبت‌نام از شنبه

پذیرفته شدگان آزمون ارشد دانشگاه آزاد اسلامی در بدو ورود به دانشگاه و فقط در نیمسال اول باید مبلغ ۲ میلیون ۲۵۰ هزار ریال به عنوان هزینه خدمات آموزشی در سامانه آموزشیار پرداخت کنند.

 

انتخاب واحد در سایت آموزشیار

در سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد انتخاب واحد نیز انجام می شود و دانشجویان این دانشگاه باید در نیمسال های اول و دوم تحصیلی و همچنین ترم تابستان ، برای اخذ واحد به این سامانه مراجعه نمایند. پیش از انتخاب واحد باید شهریه پرداخت شود و دانشجویان دارای بدهی که با امور مالی دانشگاه نیز هماهنگ نکرده اند ، مجاز به اخذ دروس نخواهند بود.

کد ارائه و کد دروس در سایت آموزشیار موجود است و برای انتخاب واحد نیز باید از این کد ها استفاده کرد. هر دانشجو باید با توجه به معدل اکتسابی ترم قبل خود انتخاب واحد کند و سقف مجاز انتخاب واحد دانشگاه آزاد با توجه به ترم و مقطع تحصیلی دانشجو متفاوت است.

سوالات متداول

  • نحوه ورود به سامانه آموزشیار چگونه است ؟

چگونگی ورود به سامانه آموزشیار در این مطلب کامل بررسی شده است.

  • منظور از نام کاربری سامانه آموزشیار چیست ؟

نام کاربری سامانه آموزشیار ، شماره دانشجویی + کد دانشگاه است .

  • در صورت مشکل در ورود به سامانه آموزشیار ، چگونه مشکل خود برطرف کنیم ؟

برای رفع مشکلات سامانه آموزشیار ، با واحد پشتیبانی آموزشیار تماس حاصل بفرمایید.

 


:: برچسب‌ها: دانشگاه آزاد، سایت آموزشیار ,
:: بازدید از این مطلب : 504
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

با نزدیک شدن به سنین بالای 30 سالگی، تقریبا دو سوم مردان به تدریج موهای خود را از دست می‌دهند. این آمار با عبور از 50 سالگی بیش از 85 درصد مردان را شامل می‌شود. البته این مشکل تنها در خصوص مردان نیست؛ در حال حاضر نیمی از زنان با مشکلات ریزش مو دست و پنجه نرم می‌کنند. با این تفاسیر قابل درک است که چرا انواع روش‌های ترمیم مو تا این اندازه مورد توجه قرار گرفته است.

امروزه تبلیغات متعددی در رسانه‌ها و فضای مجازی در مورد بهترین مرکز  عمل کاشت مو  به چشم می‌خورد. درحالی که بسیاری از این گزینه‌ها جز خالی کردن جیب شما و امیدهای واهی، نتیجه‌ی دیگری ندارند. از سوی دیگر در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشم‌گیری در خصوص روش‌های ترمیم و پیوند مو صورت گرفته است. این مطلب از سری مقالات کلینیک پوست و مو رز به بررسی روش‌ های پیوند مو، بهترین روش کاشت مو و مراحل کاشت موی طبیعی می‌پردازد. همچنین شما می توانید با مراجعه به انتهای محتوا نظرات کسانی که کاشت مو انجام داده اند را مطالعه کنید.

تراکاشت مو یا کاشت مو به تکنیک جراحی گفته می‌شود که در آن ریشه‌های مو، تک تک از ناحیه اهداکننده به ناحیه در حال ریزش یا خالی از مو برده می‌شوند. از این روش بیشتر برای درمان ریزش موی مردانه استفاده می‌شود و طی آن ریشه‌هایی که به صورت ژنتیکی در مقابل ریزش مقاوم هستند به ناحیه طاس برده می‌شوند. بعلاوه از این روش برای بازسازی ابرو، مژه، محاسن، موهای سینه و ناحیه تناسلی و پوشاندن محل زخم‌های ناشی از تصادف یا جراحی مانند کشیدن پوست و کاشت موهای قبلی استفاده می‌شود. کاشت مو با پیوند پوست متفاوت است.

از هر پیاز مو ۱ تا ۴ رشته مو رشد می‌کند. امروزه در پیشرفته‌ترین روش‌های کاشت مو، پیاز مو را دست نخورده انتقال می‌دهند. نتیجه این کار ظاهر طبیعی تر موهای کاشته شده‌است. این روش کاشت Follicular Unit Transplantation یا به صورت کوتاه شده FUT نامیده می‌شود. موهای اهدایی به دو روش کاملاً متفاوت جمع‌آوری می‌شوند. این کار فوق‌العاده تخصصی بوده و فقط متخصصین پوست و مو مجاز به انجام آن می‌باشند.

تاریخچه کاشت مو

تاریخچه استفاده از بخش‌هایی از پوست سر که در آن بافتی از پوست سر به همراه منبع اصلی تولید خونش به یک منطقه طاس کاشته شود، به قرن ۱۹ بر می‌گردد. استفاده از تکنیک‌های کاشت موی مدرن به دهه ۳۰ میلادی در ژاپن بر می‌گردد که آن موقع جراحان از گرافت‌های کوچک و حتی «گرافت‌های واحد فولیکولی» برای جایگزین کردن مناطق آسیب دیده ابرو یا مژگان، ولی نه در رابطه با برطرف سازی طاسی، استفاده می‌کردند.

در آن زمان تلاش‌های آن‌ها مورد توجه گسترده‌ای قرار نگرفت، و آسیب‌های جنگ جهانی دوم به کشور آن‌ها پیشرفت‌های آن‌ها را تا دو دهه دیگر مخفی نگه داشت. در اواخر دهه ۵۰ بود که عصر مدرن کاشت مو در جهان غرب شروع شد، زمانی که یک متخصص پوست نیویورکی به اسم نورمن ارنریش (Norman Orentreich) با استفاده از به‌کارگیری گرافت‌های آزاد دهنده در بیماران دارای الگوی طاسی مردانه شروع به آزمایش کرد.[۱] قبل از این تصور می‌شد که موی کاشته شده بیشتر از موی اولیه در منطقه «گیرنده» رشد نمی‌کند. ارنریش نشان داد که استفاده از چنین گرافت‌هایی باعث می‌شود که موهای جدیدی در منطقه گیرنده رشد کنند که دوام آن‌ها به همان اندازه‌ای باشد که در محل اولیه خود در اختیار داشته‌اند.

روش های کاشت مو چیست؟

همانطور که گفته شد، در حین انجام جراحی کاشت مو، پزشک فولیکول ها را از ناحیه متراکم به ناحیهای کم پشت یا طاس انتقال میدهد. برای انجام این کار، از روش های زیر استفاده میشود:

 

جراحی کاشت موی طبیعی به روش FUT

در میان روشهای مختلفی که برای کاشت موی طبیعی وجود دارد، این روش بسیار تهاجمی بوده و با خونریزی زیادی همراه است. چرا که یک نوار 1 یا دو سانتی از جای ریزش مو برداشته می شود. سپس با استفاده از یک میکروسکوپ فوق العاده قوی، فولیکولهای مو جدا شده و به ناحیه مو پیوند زده می شود.

مزایای روش FUT

  • هزینه جراحی به روش  FUT کمتر از سایر روشهاست.
  • برای برداشت و پیوند مو تنها به یک روز زمان نیاز است.
  • احتمال آسیب دیدن گرافت های مو بسیار کم است.

معایب روش FUT

  • دوره بهبودی طولانی به دلیل تهاجمی بودن روش.
  • وجود جای زخم بعد از انجام جراحی.
  • بالا بودن احتمال عفونت و التهاب نسبت به روشهای دیگر.


:: برچسب‌ها: عمل پیوند مو، کاشت مو ,
:: بازدید از این مطلب : 589
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

قالیشویی، امروزه با پیشرفت تکنولوژی، و آمدن دستگاه‌ها و مواد شوینده قوی، آسانتر و سریعتر شده‌است. قالیشویی امروزی بیشتر در کارخانه‌ها یا کارگاه‌های قالیشویی، و با دستگاه‌های مرکز قالیشویی در رباط کریم انجام می‌پذیرد و برای خشک شدن فرشهای شسته شده، از گرمخانه استفاده می‌شود. البته همچنان در بعضی از نقاط ایران و خاورمیانه، هنوز به صورت دستی نیز انجام می‌شود.

قالیشویی فرش‌ها به دو نوع فرشهای ماشینی و فرشهای دستباف تقسیم می‌شود؛ که نوع شستشوی فرش و مواد شوینده، متناسب با نوع فرش انتخاب می‌شود.

قالیشویی به عنوان شغل در ایران ثبت شده‌است و دارای اتحادیه قالیشویی و صنف قالیشویی می‌باشد. اتحادیه صنف قالیشویان تهران در سال ۱۳۵۱ تأسیس گردیده‌است. با توجه به کمبود منابع آبی امروزه در ایران از دستگاه‌های اتوماتیک جهت شتشوی قالی و با قابلیت بازیافت آب مصرفی استفاده می‌شود.

روش شستشوی فرش

بسیاری از مشکلات که موجب کاهش عمر فرش می‌شود؛ هنگام شستشوی فرش در خانه رخ می‌دهد. حقیقت آن است که خانه و حیاط و… محیط مناسبی برای شستشوی فرش نیست. از سویی شستشوی فرش کاری تخصصی است؛ که در صورت استفاده از روش‌های اشتباه می‌تواند آسیب‌های جدی به فرش وارد کرده و از عمر فرش بکاهد. پس قبل از هر توضیح بیشتری اکیدا توصیه می‌کنیم شستشوی فرش‌های خود را به بهترین قالیشویی با خدمات تخصصی در این زمینه بسپارید.

در قالیشویی ها چه می گذرد؟

شاید بارها این سوال را از خودتان پرسیده باشید که اصلا در یک کارگاه قالیشویی چه می گذرد؟ بد نیست بدانید که امروزه به دلیل پیشرفت صنعت و تولید انواع ماشین قالیشویی، از روش های مختلفی برای شستن انواع فرش و قالی استفاده می شود. فرش های ماشینی، فرش های دستباف و یا انواع موکت ها هر یک با توجه اینکه چقدر کثیف هستند و با توجه به جنس شان به روش های مختلف و با مواد پاک کننده‌ی مختلفی که متخصصین حاذق در قالیشویی  تشخیص بدهند شسته می شوند. به طور کلی روش های قالیشویی بر اساس میزان مکانیزه بودن شان را می توان به صورت زیر دسته بندی نمود:

 

  • روش دستی قالیشویی (توسط متخصصین قالیشویی با استفاده از تجهیزات دستی)
  • روش نیمه اتوماتیک (توسط متخصصین قالیشویی با استفاده از تجهیزات اتوماتیک)
  • روش اتوماتیک (توسط انواع دستگاه قالیشویی اتوماتیک با نظارت متخصصین قالیشویی)

 

با توجه به میزان مدرن بودن تجهیزات یک شرکت قالیشویی ممکن است از هر یک از این روش ها برای شستن قالی استفاده شود. در هر صورت فرآیند غبارگیری، شستشو با آب، بخارشویی یا خشکشویی، آبگیری و خشک کردن فرش در هر یک از این روش ها به طور کامل انجام خواهد گرفت.

چرا بهتر است که فرش هایتان را به قالیشویی بدهید؟

دلایل زیادی وجود دارند که شما را متقاعد کنند تا به جای آستین بالا زدن برای شستن فرش هایتان به دنبال استفاده از خدمات قالیشویی باشید. اول و مهم تر از همه این که با این روش نه تنها کار نظافت قالی هایتان را به دست افراد کاردان می سپارید، بلکه صرفه جویی قابل ملاحظه ای نیز در مصرف آب کشور می کنید. چرا که متخصصین قالیشویی موظف اند که با توجه به استانداردهای صنفشان، کار را به صورت کاملا اصولی و درست انجام دهند.

همچنین جالب است بدانید که قالیشویی ها اغلب علاوه بر شستشوی تخصصی انواع فرش ها و تابلو فرش ها، خدمات دیگری نظیر لکه بری، رفوگری، شیرازه پیچی، ریشه زنی، دارکشی، رفع سوختگی و ترمیم آن ها را نیز ارائه می دهند که بسیار کاربردی است. همچنین شستن فرش های رنگ روشن یا انواع فرش ابریشم از حساسیت بسیار بیشتری برخوردارند که این متخصصین صحت و سلامت هر نوع فرشی را پس از شستشو تضمین می کنند.

جالب است بدانید که خدمات قالیشویی در منزل نیز توسط بسیاری از این شرکت ها ارائه می شود. حالا خودتان بگویید که با این همه مزایا کدام روش بهتر است؟ آستین بالا بزنید، خسته شوید و ریسک کنید یا با خیال راحت فرش کثیفتان را به یک متخصص قالی شویی بدهید و آن را تمیز تحویل بگیرید؟

امروزه کم تر کسی حاضر است در خانه اقدام به شستشوی سنتی فرش ها نماید ، چراکه ضمن اینکه آب آشامیدنی هدر می رود ، اینکار کمی سخت نیز هست و حتی ممکن است به شیوه درست و اصولی انجام نشود و به تار و پود فرش آسیب وارد شود. به همین دلیل اغلب افراد به دنبال بهترین قالیشویی در محل زندگی خود هستند تا شستشوی فرش های خود را به آن ها بسپارند. اگر به دنبال قاليشویی در رباط کریم هستید به ویژگی های بهترین قالیشویی توجه کنید.

  • قالیشویی مورد نظر باید عضو رسمی اتحادیه بوده و تابع قوانین اتاق اصناف ایران باشد.
  • قالیشویی های که بدون واسطه فعالیت می کنند ، خدمات را با قیمتی به صرفه تر به مشتریان ارائه می کنند.
  • فرش ها پس از شستشو باید به صورت لول و کاور شده به مشتریان تحویل داده شود.
  • داشتن سرویس شبانه روزی نیز می تواند در ارائه خدمات به شما مشتریان گرامی تاثیر گذار باشد.
  • بهتر است در قاليشویی در رباط کریم که انتخاب می کنید ، خدمات رفوگری نیز ارائه شود تا شما بتوانید مشکلات فرش خود را نیز برطرف کنید.
  • خشک کردن فرش با تجهیزات لازم در خشکشویی ها نیز از دیگر ویژگی های یک قاليشویی خوب در رباط کریم می باشد.


:: برچسب‌ها: فرش ، قالی ، قالیشویی ,
:: بازدید از این مطلب : 568
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

 

زمانی که در حال مطالعه این مطلب هستید به احتمال زیاد سوالات و دغدغه‌های بسیار زیاد و متفاوتی در ذهن شما وجود دارد و به موضوعاتی مانند مشاغل رشته ریاضی فیزیک، آینده شغلی رشته ریاضی فیزیک، رشته‌ های پردرآمد ریاضی فیزیک و … فکر می‌کنید.

از طرفی اطرافیان، معلمان و دوستانتان سلایق خودشان را به شما تحمیل می‌کنند و از فواید رشته‌های تجربی یا ریاضی به شما می‌گویند و شغل های رشته ریاضی فیزیک یا تجربی را با آب و تاب برای شما تعریف می‌کنند و از طرف دیگر احتمالا شما هم نمی‌دانید که علایق شما چیست و دوست دارید که در نهایت چه کار کنید.

چیزی که معمولا در مورد شغل های ریاضی فیزیک می‌شنوید این است که برای ورود به رشته ریاضی هم باید یک سری پیش‌نیازها مانند علاقه به کار با اعداد و فرمول‌ها، توانایی تجسم ذهنی بالا و علاقه به درس‌های معمول این رشته مانند ریاضی و فیزیک را داشته باشید.

اما جدای از این‌که رشته ریاضی برای چه کسانی مناسب است آیا واقعا همه چیز به همینجا ختم می‌شود؟ آیا برای انتخاب رشته و ورود به مشاغل مربوط به رشته ریاضی و دیگر رشته‌ها تنها دانستن همین نکات سطحی کفایت می‌کند؟

در این پست می‌خواهیم از تجربه‌ای دست اول از تحصیل در رشته ریاضی و پس از آن رشته‌های مهندسی و بازار کار رشته ریاضی فیزیک حرف بزنیم. این متن با همکاری دو فارغ التحصیل از دانشگاه‌های شریف و امیرکبیر نوشته شده. با ما همراه باشید.

:: برچسب‌ها: رشته ریاضی ,
:: بازدید از این مطلب : 608

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

لیزر موهای زائد روشی است که در آن پرتو لیزر پوست را هدف قرار می دهد تا موها را از بین ببرد و از رشد مجدد آن جلوگیری کند. بدون در نظر گرفتن روند علمی می توان اینطور گفت که وقتی لیزر به ملانین در فولیکول های مو برخورد می کند، واکنشی ایجاد می کند که در نهایت منجر به تخریب فولیکول مو می شود.

با گذشت زمان و چندین جلسه درمانی لیزر که دوره آنها با مشاوره بهترین مرکز لیزر تهران مشخص می شود، رشد موها به طور فزاینده ای ضعیف شده تا زمانی که رشد آنها به طور کلی متوقف شود. این واقعیت که لیزر بر روی ملانین داخل فولیکول اثر می گذارد، به این معنی است که لیزر موهای زائد بر روی افرادی که رنگدانه موهایشان تیره تر از رنگ پوستشان باشد، موثرتر است. البته فن آوری های جدید لیزر می توانند موهای تیره تر را در پوست های تیره حذف کنند، اما همچنان توصیه می شود برای اطمینان از کاندید مناسب بودن، با یک متخصص پوست دارای مجوز مشورت کنید.

 

لیزر موهای زائد برای آقایان چگونه کار می کند؟

قبل از هر چیزی، پزشک نوع پوست و مو متقاضی را در نظر خواهد گرفت تا بهترین پیشنهاد برای نوع لیزر و تعداد جلسات را ارائه کند. این روش نسبتاً ساده است و از چند دقیقه برای یک ناحیه کوچک مانند بالای لب تا یک ساعت یا بیشتر برای نواحی بزرگتر مانند پاها یا پشت طول می کشد. پزشک دستگاه لیزر را به سمت ناحیه ای که قرار است تحت درمان قرار گیرد هدف می گیرد و موها را از بین می برد، معمولاً لیزرها به قدری هستند که چندین فولیکول مو را به طور همزمان هدف قرار می دهند. درد لیزر موهای زائد برای مردان مانند احساس ضربه مکرراست و بسته به ناحیه تحت درمان متفاوت است، با این حال شدت واکنش با جلسات مکرر کمتر می شود زیرا فولیکول ها در اندازه و ضخامت کاهش می یابند.

 

برای کسانی که آستانه درد پایینی دارند، قبل از لیزر از داروهای ضد درد بدون نسخه استفاده می کنند، کرم بی حس کننده نیز یک گزینه است، اما ممکن است با همه انواع لیزرها کار نکند. بلافاصله پس از لیزر نتایج را خواهید دید؛ با این حال برای دستیابی به حذف دائمی موهای زائد به چند جلسه متوالی لیزر نیاز دارید؛ بسته به رنگ پوست و ناحیه ای که درمان می کنید ممکن است 6 تا 10 جلسه طول بکشد، جلسات لیزر با فاصله 4 تا 6 هفته انجام می شود تا بتوانید چرخه رشد موهای زائد را هدف قرار دهید.

پس به هیج وجه فکر نکنید با یک روش ساده و غیر کاربردی روبرو هستید که ممکن است تاثیری روی از بین بردن موهای بدن شما نداشته باشد. اگر قبلا تجربه نامناسبی داشته‌اید و یا در مورد تاثیر معکوس لیزر، درد زیاد، سوختگی و یا دیگر عوارض جانبی لیزر چیزهایی شنیده‌اید، شما فقط بخشی از ماجرا را فهمیده‌اید؛ اما چیزی که شما نمی‌دانید این است که:

با کدام دستگاه، کدام طول موج و توسط چه کسی لیزر نامناسب انجام شده است که اثرات منفی و عوارضی را به دنبال داشته است؟

وقتی به کلینیک معتبر مراجعه کنید، تحت نظر پزشک و سوپروایزر لیزر، توسط اپراتور مجرب و با دستگاه مناسب و طول موج درست لیزر موهای زائد آقایان را انجام دهید، نتایج معجزه آسای آن را طی چند ماه خواهید دید.

اما اساس کار لیزر موهای زائد در چیست؟ چگونه یک باریکه از پرتوهای نوری، می‌تواند فقط موهای بدن را از بین ببرد و جلوی رشد آنها را بگیرد اما به دیگر بافت‌های پوست و اندام‌های داخلی بدن آسیبی نرسد؟

اساس کار لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد بدن دستگاهی است که با کمک تابش پرتوهای نور لیزر، ریشه موهای درون پوست را هدف قرار می‌دهد و با آسیب زدن به آنها، جلوی فعالیت و رشد دوباره موها را می‌گیرد. فناوری لیزر بیش از ۵۰ سال است که در دنیا برای رفع موهای زائد بدن استفاده می‌شود و از نظر سازمان غذا و داروی امریکا به عنوان یک روش درمانی ایمن و بدون خطر پذیرفته شده است. در واقع اولین مجوز FDA برای دستگاه لیزر روبی در سال ۱۹۶۴ میلادی (۱۳۴۳ خورشیدی) صادر شده است.  

اساس کار لیزر در چرخه رشد مو و رنگدانه‌های موجود در تارهای مو نهفته است. وقتی موها در حالت رشد و فعالیت قرار دارند، امواج نوری لیزر در یک طول موج خاص به آنها تابیده می‌شود. موها رنگ خود را از وجود رنگدانه‌هایی مانند ملانین می‌گیرند. ملانین این ویژگی را دارد که انرژی پرتوهای لیزر را به خود جذب کند.

 

با جذب انرژی لیزر، ملانین داغ می‌شود و باعث سوختن موهای زائد می‌شود. وقتی موهای بدن با تابش نور لیزر شروع به سوختن می‌کند، ریشه‌های مو و فولیکول‌های آن دچار آسیب می‌شوند. فولیکول‌ها که در واقع ارگان‌های کوچک سازنده موهای سر و بدن هستند، با سوختن موها از کار می‌افتند و برای مدتی به فاز استراحت می‌روند.

وقتی جلسات لیزر با چرخه رشد مو و فعالیت فولیکول‌ها هماهنگ شود، به طور مرتب به ریشه مو آسیب وارد می‌شود. تا جایی که فولیکول‌ها برای مدت طولانی، گاهی تا چند سال، از کار می‌افتند. هرگاه دوباره ریشه‌های مو بازسازی شوند و شروع به کار کنند، تنها یک جلسه لیزر تکمیلی می‌تواند باز هم برای یک یا چند سال، آنها را متوقف کند.

آیا مردان هم می توانند لیزر موهای زائد انجام دهند

بسیاری از مردان از اصلاح دائم موهای قفسه سینه، موهای روی گونه، زیر گلو و سایر نقاط بدنشان خسته شده‌اند و به همین دلیل است که لیزر موهای زائد برای مردان روز به روز محبوب‌تر می‌شود. همانطور که از نام این متد پیداست، درمان‌های لیزر موهای زائد شامل استفاده از فناوری نور لیزر است؛ این لیزرها پالس‌هایی از انرژی نور را به پوست منتشر می‌کنند تا ریشه و فولیکول‌های مو را هدف قرار دهند. هنگامی که ریشه و فولیکول از بین می روند، مو دیگر نمی تواند رشد کند و نتیجه آن کاهش دائمی مو است. بسته به وسعت ناحیه تحت درمان، اکثر مراجعین به چندین جلسه حذف مو نیاز دارند تا بهترین نتیجه را ببینند و این به این دلیل است که مو همانطور که رشد می‌کند سه مرحله مختلف را طی می‌نماید؛ لیزر موهای زائد فقط روی موهایی که در مرحله رشد هستند موثر است.

نحوه لیزر موهای زائد در آقایان

لیزر موهای زائد یکی از پیشرفته‌ترین و امن‌ترین راه‌هایی است که عمدتا مردانی که می‌خواهند از شر موهای زائد خود خلاص شوند انتخاب می‌کنند. متخصصین با تجربه قبل از انجام لیزر موهای زاید نوع پوست و موی فرد را بررسی خواهند کرد تا بهترین انتخاب را برای لیزر موهای زائد داشته باشند. به طور کلی لیزر در 3 مرحله انجام می‌شود:

  1. مرحله 1: مشاوره اولیه که شامل ارزیابی کامل منطقه درمانی است.
  2. مرحله 2: برنامه درمانی با شروع درمان بلافاصله مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
  3. مرحله 3: انجام حداقل 6 جلسه برای دریافت نتایج چشمگیر
  4. فاصله جلسات لیزر موهای زائد آقایان

    لیزر کردن مو های زائد در آقایان با روش های متفاوتی شدنی است و انتخاب یک روش به نوع مو های شما بستگی دارد ( موارد هورمونی و همچنین بالا رفتن سن). شما به چند درمان دائمی حذف موهای زائد نیاز خواهید داشت که هر 5 الی 6 هفته انجام می شوند و تا زمانی پیگیری خواهند شد که پیاز موی شما دیگر نتواند رشد مو را پشتیبانی کند. برای داشتن بهترین نتایج ممکن است به چند جلسه لیزر سالانه پس از انجام درمان اولیه خود نیاز داشته باشید.

    علاوه بر این، لیزر کردن مو های زائد در آقایان به این معنا است که مو هایی که از درون پوست رشد داشته و غیر نرمال بوده اند در همان جلسه های ابتدایی از بین می روند و نیاز نیست برای رشد آن ها صبر کنید که دوباره برای لیزر کردنشان جلسه جدیدی را نیاز داشته باشد.



:: برچسب‌ها: لیزر ,
:: بازدید از این مطلب : 540
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

بوتاکس یک ترکیب ایجاد شده توسط باکتری است که از سمی به نام بوتولینوم ساخته شده است که این ترکیب توسط بهترین دکتر بوتاکس در اصفهان به یک منطقه خاص تزریق می شود و در داخل آن، خود را به گیرنده های موجود در عضله شما متصل می کند، که بر عصب تاثیر می گذارد. چین‌ های پیشانی و بین ابرو ها به‌علت انقباض و جمع شدن عضلاتی است که زیر پوست آن ناحیه قرار دارند و منقبض کردن عضلات پیشانی باعث پیدایش فرورفتگی و چین خوردگی پوست می‌شود. 

با شل کردن عضلات، پوست هم صاف می‌ شود اما با گذشت سال‌ ها و انقباضات مکرر جای این چین‌ها دائمی می‌ شود به‌ نحوی که حتی وقتی انقباض نیز وجود ندارد چین‌ ها روی پیشانی باقی هستند. برای اینکه یک عضله منقبض شود باید امواج عصبی مربوطه بتواند از طریق عصب به عضله برسند. 

تزریق بوتاکس در عضلات که این روزها طرفداران زیادی دارد، فعالیت عضلانی را فلج کرده و خطوط ناشی از انقباض عضلات روی چهره را کم می‌کند. در این صورت چهره شاداب‌‌ تر به‌ نظر می‌ رسد. 

 رفع چین و چروک با تزریق بوتاکس چگونه انجام می شود؟

توکسین بوتولینوم دارویی است که به‏ منظور محدود کردن برخی از فعالیت های عضلات حالت دهنده ‏ی چهره به کار می‏ رود. عضله در نواحی تزریق، ضعیف یا محدود می‏ گردد و از  ایجاد چین و چروک‏ ها جلوگیری می‏‏‏‏ کند. در نهایت پس از چندین بار تزریق ممکن است موجب رفع چین و چروک ‏های حرکتی نقاطی که بوتاکس تزریق می شود:

هم اکنون نواحی تزریق بوتاکس به کل پیشانی، چین‏ های پنجه کلاغی ، خط خنده، چانه، گردن، زیربغل و کف دست محدود می‏ شوند که محققان و پزشکان در حال بررسی نواحی درمانی دیگر توسط این روش هستند.

 بهترین سن برای تزریق بوتاکس چه سنی است؟

 سن استفاده از این روش به سال تولد مربوط نمی ‏شود بلکه با سن پوست فرد مرتبط است. گاهی به عنوان پیشگیری از عمیق ‏تر شدن خطوط در سنین 18 تا 19 سال انجام می‏ گیرد.

 تصور غلط در مورد بوتاکس:

 یک تصور غلطی وجود دارد که بوتاکس عضله را فلج می‏ کند در صورتی که این اتفاق زمانی پیش می‏ آید که مقدار تزریق آن بیش از حد باشد. پزشک در هر جلسه تنها مقداری بوتاکس تزریق می کند که حرکت عضلات محدود شود.

بهترین کاندیدای تزریق بوتاکس

تصور رایجی که در بین مردم وجود دارد، استفاده از بوتاکس برای رفع چین و چروک‌های عمیق پوستی در سنین میانسالی و پیری است، اما در حقیقت همه افراد بالای ۲۵ سال در صورت وجود چین‌های هرچند خفیف می‌توانند کاندیدای مناسبی برای تزریق بوتاکس باشند.

تزریق بوتاکس برخلاف تصور برخی از مردم، اختصاصی به زنان ندارد و همه افراد چه مرد و چه زن می‌توانند برای رفع چین و چروک پوست خود از بوتاکس استفاده کنند.

تحقیقات نشان داده است که تاثیرات بوتاکس در میان افرادی که به سنین پیری رسیده‌اند و چروک‌های صورت آن‌ها عمق شده، کمتر از افراد جوانی است که بر صورت آن‌ها خط‌های خفیف پدیدار شده است.

بوتاکس علاوه بر نقش درمانی، در بروز و عمیق شدن چین و چروک صورت تاثیر پیشگیری‌کننده دارد. به‌همین دلیل به افراد توصیه می‌شود صرف نظر از سن و جنسیت خود، در صورت مشاهده چروک هرچند ریز در پوست خود به پزشک مراجعه کنند.

اگر شما نیز احساس می‌کنید که کاندیدای مناسبی برای تزریق سم بوتولینوم هستید اما در تصمیم نهایی خود دچار شک و تردید شده‌اید یا امکان مراجعه حضوری به پزشک زیبایی را به علت‌های مختلف ندارید، با متخصصان آنلاین مشاوره پوست و مو سامانه در ارتباط باشید و جواب سوال‌های خود را از آن‌ها دریافت کنید.

موارد ممنوع برای تزریق بوتاکس

همواره گروهی از افراد، اجازه استفاده از روش‌های زیبایی را بسته به شرایط مختلف ندارند. در مورد تزریق بوتاکس پیشانی و سایر نواحی صورت، گردن و جاهای دیگر باید توجه داشته باشید که اگر شما نیز جزو یکی از گروه‌های زیر هستید، باید از انجام این کار خودداری کنید:

  • افرادی که سابقه مشکلات قلبی و عروقی دارند.
  • کسانی که واکسن بیماری‌های مختلف را کمتر از دو هفته گذشته دریافت کرده‌اند.
  • افرادی که سن آن‌ها کمتر از ۱۸ سال یا بالای ۸۰ است.
  • مادرانی که دوران بارداری یا شیردهی را طی می‌کنند.
  • اشخاصی که دچار سابقه بیماری‌های عفونی و التهابی در ناحیه مورد تزریق هستند.
  • افرادی که سیستم عصبی و عضلانی آن‌ها دچار اختلال است یا از بیماری‌هایی مانند ام اس رنج می‌برند.
  • کسانی که مشکلات انعقاد خون دارند یا داروهای روان‌کننده خون مصرف می‌کنند.
  • افرادی که سیستم بدنی آن‌ها بسیار ضعیف است یا دچار عفونت شدید در بدن خود شدند.


:: برچسب‌ها: بوتاکس ,
:: بازدید از این مطلب : 492
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

تفاوت دانشگاه فرهنگیان با تربیت دبیر شهید رجایی

 با بدل شدن دانشگاه‌‌های تربیت معلم سابق به دانشگاه فرهنگیان که از سال ۹۰ فعالیت رسمی خود را بعد از تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی، آغاز کرده است. این دانشگاه در کنار دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در پی جذب و تربیت نیروی کار انسانی مورد نیاز در آموزش و پرورش می‌باشد. در وهله اول می‌توان عمده تفاوت دانشگاه فرهنگیان با تربیت دبیر شهید رجایی را در رشته‌ها و دانشکده‌های این دو دانشگاه دانست. دانشگاه فرهنگیان بر رشته‌های علوم انسانی و هنر تمرکز دارد و شرایط قبولی در دانشگاه فرهنگیان خاص است، بر خلاف دانشگاه‌های تربیت دبیر شهید رجایی که بیش‌تر در شاخه‌های فنی مهندسی و فنی حرفه‌ای اقدام به جذب می‌کند.

بخش دیگر تفاوت دانشگاه فرهنگیان با تربیت دبیر شهید رجایی به موضوع هدف از جذب بر می‌گردد، که دانشگاه فرهنگیان تنها به تربیت نیروی لازم در آموزش و پرورش تمرکز دارد اما دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی علاوه بر تربیت نیرو به جذب دانشجو نیز اقدام می‌کند.

اما: یکی از مهم‌ترین بخش‌های تفاوت دانشگاه فرهنگیان با تربیت دبیر شهید رجایی را می‌توان در امکانات دانشگاه فرهنگیان برای دانشجویان و به علاوه استخدام تقریبا تضمین شده فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان دانست.

در هر دو دانشگاه دانشجویان بعد از فراغت از تحصیل به مدت ۲ برابر مدت تحصیل ملزم به اجرای تعهد کاری خود می‌باشند.

اما در برخی از زمینه‌ها تفاوت دانشگاه فرهنگیان با تربیت دبیر شهید رجایی مشهود می‌شود که برای اطلاع از آن‌ها لازم است با برخی نکات ویژه ی این دانشگاه ها آشنا شوید.

امتیازات ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان

۱- ماهانه بهتون حقوق یا کمک هزینه تحصیلی میدن که آخرین حکم دانشجوها بالای ۳ میلیون بوده و سالانه کمی بهش اضافه میشه. البته این مبلغ همش توی جیب دانشجو نمیره و کسانی که از خوابگاه استفاده میکنن کمتر از نصف و اگر از خوابگاه استفاده نکنن کمتر از یک چهارم از این مبلغ از حقوقشون کسر میشه. ضمنا دقت کنید که پردیس فرهنگیان با پردیس خودگردان (بین الملل) فرق داره هرچند هر دو اول اسمشون پردیس هست. شما در حین تحصیل در پردیس فرهنگیان شهریه پرداخت نمی کنید اما برای تحصیل در پردیس خودگردان باید شهریه پرداخت کنید.

۲- آقایان فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان نیازی به رفتن به خدمت سربازی ندارند.

۳- شما در آینده به عنوان معلم آموزش و پرورش استخدام میشین و دغدغه بیکاری ندارید. البته آخر ۴ سال باید یه آزمون جامع بدید که بیشتر صرفا حالت تعیین کیفیت داره و اکثر دانشجوها راحت قبول میشن.

۴- دوره ۴ ساله دانشجویی شما جزو سوابق کاریتون به حساب میاد و در این ۴ سال استخدام قراردادی هستید. بعد از ۴ سال بصورت رسمی بعنوان معلم استخدام آموزش و پرورش میشین.

 

ظرفیت پذیرش و رشته های دانشگاه فرهنگیان در کنکور تجربی 

در کنکور ۹۸ ظرفیت پذیرش داوطلب آزاد دانشگاه فرهنگیان در رشته های گروه آزمایشی تجربی ۵۲۸۳ نفر و گروه انسانی ۱۴۷۲۹ نفر اعلام شده. رشته هایی که از گروه تجربی پذیرش داره اینها هستن: آموزش شیمی، آموزش زیست شناسی، آموزش ابتدایی، آموزش کودکان استثنایی. رشته شیمی محض و رشته مهندسی صنایع مبلمان هم محل تحصیلشون دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی هست، نه پردیس ها.

دقت کنید که اسم بعضی از پردیس های دانشگاه فرهنگیان «پردیس شهید رجایی» هست. اینها رو با «دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی اشتباه نگیرید». مثلا پردیس شهید رجایی شیراز، پردیس شهید رجایی ارومیه، پردیس شهید رجایی سمنان، پردیس شهید رجایی قزوین، پردیس شهید رجایی کرمانشاه. این ۵ شهر پردیس شهید رجایی دارن (زیرمجموعه دانشگاه فرهنگیان) که با دانشگاه تربیت دبیر رجایی تفاوت داره.

محل تدریس دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و رجایی، بعد از فارغ التحصیلی

دانشجویان دانشگاه شهید رجایی بعد از فارغ التحصیلی وارد هنرستان ها می شوند و در آنجا مشغول به تدریس می شوند اما دانشجویان دانشگاه فرهنگیان تمام دوره های تحصیلی اعم از دبستان و راهنمایی و دبیرستان را در بر می گیرند.

دوره دبستان شامل پایه های اول تا ششم می شود و راهنمایی یا همان متوسطه اول شامل پایه ی هفتم تا نهم می شود و دبیرستان شامل دوره دوم متوسطه می شود و شامل پایه های دهم و یازدهم و دوازدهم می شود.

هر دانشجوی فارغ التحصیل از دانشگاه فرهنگیان با توجه به رشته ای که در دانشگاه داشته وارد یکی از دوره های تحصیلی می شود.

تفکیک جنسیتی

دانشگاه شهید رجایی در آن هیچ گونه تفکیک جنسیتی وجود ندارد، یعنی برای دانشجویان پسر و دختر دانشگاه های مختلفی وجود ندارد بلکه کلاس ها مختلط است.

اما در دانشگاه فرهنگیان به علت کثرت دانشجو برای دانشجویان پسر و دختر دانشگاه های مختلفی در سراسر ایران تاسیس شده دانشگاه فرهنگیان دارای تفکیک جنسیتی است و هر دانشجو با توجه به جنسیت آن دانشگاه مخصوصی را دارد.



:: برچسب‌ها: دانشگاه فرهنگیان , دانشگاه شهید رجایی ,
:: بازدید از این مطلب : 828
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

 هایفوتراپی و کاربردهای آن

با شروع شل شدن پوست (از سن 30 سال به بالا) می توانید در صورت تمایل به همیشه جوان ماندن، از مزایای تکنیک هایفوتراپی بهره مند گردید. افتادگی و شل شدگی ها را می توان در سطوح خفیف، متوسط و زیاد درجه بندی کرد. اثر بخشی هایفوتراپی در شیراز در رفع افتادگی خفیف تا متوسط در مقایسه با افتادگی های شدید تر، نتیجه بهتری دارد. هایفوتراپی در سه عمق متفاوت (1.5 و 3 و 4 میلی متر) روی پوست انجام می شود. از طریق هایفو می توان به بخش های عمیق تری از پوست نفوذ کرد. هایفوتراپی یک روش درمان غیر تهاجمی است و نیازی به بستری شدن بیمار نمی باشد. یکی از ویژگی های خوب هایفو این است که، ادامه زندگی روزمره بعد از هایفوتراپی ، بدون توقف امکان پذیر خواهد بود. هایفوتراپی در موارد زیادی کاربرد دارد و افراد می توانند با توجه به شرایط خود از آن بهره مند گردند.

کاربردهای هایفو در موارد ذیل اشاره شده است:

  • رفع شلی صورت و گردن در اثر کاهش وزن
  • لیفت (کشیدن) فک و چانه، ابرو ، گونه
  • زاویه سازی فک
  • برطرف ساختن افتادگی پلک بالا
  • از بین بردن غبغب
  • کاهش خطوط گوشه های لب
  • رفع خطوط و چروک گردن،صورت و حاشیه خارجی چشم
  • موارد منع هایفو
    نمی توان به طور کل مشخص کرد چه کسانی نباید هایفو انجام دهند. البته موارد منع هایفو معمولا توسط پزشک متخصص در جلسه مشاوره بررسی می شود تا مشخص شود آیا بیماران کاندید مناسبی برای انجام هایفوتراپی باشند. برای پاسخ به این سوال که چه کسانی نباید هایفو انجام دهند؛ مشخصات زیر باید بررسی شوند:
    1.سن 
    بهترین زمان برای آغاز درمان هایفو معمولا در اواسط دهه ی سی است، یعنی زمانی که پوست علائم پیری را نشان می دهد. پوست معمولا خاصیت کشسانی و سفتی خود را در این زمان از دست می دهد، گرچه ممکن است هنوز جوان و بدون چین و چروک به نظر برسد. افزایش تولید کلاژن با هایفو بعد از سن سی سالگی این تضمین را به شما می دهد که می توانید پوست خود را در بهترین شرایط ممکن حفظ کنید. بیمارانی که سن بالایی دارند و افتادگی شدیدی در ناحیه غبغب آنها وجود دارد و یا به علت کهولت سن نیاز به درمانهای ضدپیری گسترده دارند نباید هایفو انجام دهند و بهتر است از درمان های جراحی زیبایی بهره ببرند.
    2.مشکلات پوستی 
    گرچه سن می تواند راهنمای خوبی برای زمان درمان با هایفو باشد، اما پوست هر فردی به گونه ای متفاوت رو به پیری می رود. برخی از ما ممکن است زودتر به این درمان نیاز پیدا کنیم در حالی که ممکن است دیگران دیرتر به آن نیاز پیدا کنند. از این رو مهم است که شرایط پوست خود را در نظر بگیرید. درمان با هایفو می تواند باعث سفت تر و جوان تر شدنِ پوست شود. افزایش تولید کلاژن سبب تقویت خاصیت کشسانی آن شده و زمانی که پوست شل می شود؛ آن را سفت می کند. از این رو درمان زمانی موثر واقع خواهد بود که پوست رو به پیری می رود و تولید کلاژن کاهش می یابد. ممکن است شما متوجه پوست شل خود اطراف پیشانی و یا فک شده باشید. در واقع پوست شما دیگر خاصیت کشسانی قبل را ندارد. اگر این مشکلات پوستی خفیف تا متوسط باشند شما بهترین نتایج را کسب خواهید کرد. اما اگر شدت افتادگی پوست زیاد باشد درمان های تهاجمی دیگر موثرتر خواهند بود. 
    3.نوع دستگاه هایفو
    انواع مختلف دستگاههای هایفو روی مشکلات متفاوتی از پوست تاثیر گذارند. بیماران معمولا با توجه به شکل صورت و شرایطی که دارند؛ انتخاب می شوند. به طور کلی، هایفو برای افرادی موثرتر است که صورتی رو به پایین، فک برجسته و یا دارای چربی اضافی پوست هستند. به عنوان مثال، ترماژ برای بیمارانی که پوست آنان شل است یا دارای خطوط ریز صورت هستند؛ مناسب تر است. اگر خواهان رسیدن به بهترین نتایج هستید، انتخاب نوع صحیح از درمان آرایشیِ مختص سن و پوست شما الزامی است. در این راستا درمان های متعددی وجود دارند از جمله فیلرهای پوستی، بوتاکس، لیفت با PRP   یا هایفوتراپی. پزشکان میتوانند به شما در تصمیم گیری درست کمک کنند و پس از بررسی شرایط مختلف بهترین روش کشیدن پوست و جوانسازی صورت را به شما معرفی کنند. 

هایفوتراپی برای افرادی با مشخصه های زیر توصیه نمی گردد:

✔ خانم های باردار

✔ افرادی که زیر 30 سال سن دارند.

✔ کسانی از از دیابت پیشرفته رنج می برند.

✔ کسانی که در نواحی که قصد انجام هایفوتراپی دارند پروتز فلزی دارند.

✔ افرادی که دچار عفونت در نواحی مورد نظر هستند.

✔ افرادی که دچار بیماری صرع هستند.

✔ مبتلایان به بیماری های خونی و افرادی که دچار خونریزی هستند

✔ مبتلایان به بیماری های ویروسی

 

پس می توان گفت هایفوتراپی برای افرادی مناسب است که در بازه سنی 30 تا 60 سال هستند و از مشکلات افتادگی پوست ، پلک ، چین و چروک های سطحی پوست بر روی صورت و گردن رنج می برند.علاوه بر این برای انجام این روش زیبایی پوست شما میبایست از سلامت کامل برخوردار باشد و چنانچه شل شدگی و یا افتادگی پوست شما بسیار شدید باشد این روش درمانی نمی تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

 

مزایای هایفوتراپی:

از مهمترین مزایای این تکنیک می توان به عدم دوره نقاهت و یا تعداد جلسات زیاد جهت درمان ، عدم وجود هرگونه عارضه خاص ، عدم نیاز به عمل های جراحی ، ایمنی بالای این روش و بدون درد بودن تکنیک اشاره نمود.تاثیر اولیه این روش درمانی طی 3 تا 4 ماه به صورت کامل نمایان می شود.این اتفاق با جایگزینی کامل کلاژن های جدید به جای کلاژن های قدیمی با گذشت 6 ماه از انجام این روش صورت می گیرد.نتایج هایفوتراپی دائمی بوده و از بین نخواهد رفت.



:: برچسب‌ها: هایفوتراپی ,
:: بازدید از این مطلب : 532
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 مرداد 1401 | نظرات ()