نوشته شده توسط : کنکور نویس

علاقه‌مندان به تحصیل در رشته فیزیوتراپی، برای رسیدن به این رشته به تلاش و ممارست بالایی نیاز دارند. رقابت گرم بین متقاضیان رشته فیزیوتراپی به این علت است که دانشگاه روزانه تنها دانشگاه ارائه دهنده رشته فیزیوتراپی است. البته علاوه بر دانشگاه‌های روزانه، پردیس‌های خودگردان نیز زمینه تحصیل در رشته فیزیوتراپی را فراهم کرده‌اند. اما به دلیل شهریه بالای دانشگاه‌های پردیس خودگردان، هر داوطلبی حاضر به تحصیل در این دانشگاه‌ها نیست. برای مشاهده انتخاب رشته کنکور تجربی کلیک کنید.

آخرین رتبه‌ی پذیرفته شدگان فیزیوتراپی کنکور ۱۴۰۰ را با توجه به سهمیه مناطق به سه دسته تقسیم می‌کنند. افرادی که دوره سه سال آخر دبیرستان خود را در کلان‌شهرها سپری کرده‌اند، در دسته سهمیه منطقه 1 قرار می‌گیرند. همچنین افرادی که دوره سه سال آخر دبیرستان خود را در مراکز استان‌ها به غیر از کلان‌شهرها سپری کرده‌اند، در دسته سهمیه منطقه 2 قرار می‌گیرند. و در نهایت داوطلبانی که دوره سه سال آخر دبیرستان خود را در شهرستان‌های کوچک و محروم تحصیل کرده‌اند، از سهمیه منطقه 3 برخوردار خواهند بود. 

هر سال داوطلبان زیادی به قصد قبولی در دانشگاه آزاد در کنکور سراسری شرکت می کنند تا برای قبولی در رشته های با آزمون این دانشگاه با سایر داوطلبان وارد رقابت شوند. بعد از انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری، داوطلبان با توجه به سهمیه ای که در آن قرار دارند و همچنین رتبه اکتسابی در آن سهمیه، اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoon.org می کنند.

رتبه در سهمیه که بیانگر وضعیت داوطلب نسبت به سایر داوطلبان در همان سهمیه است، مهم ترین بخش از کارنامه اولیه کنکور سراسری می باشد که در نهایت بعد از بررسی فرم انتخاب رشته داوطلبان، قبولی آن ها بر اساس رتبه در سهمیه بررسی می شود. 

متقاضیان در زمان برنامه ریزی و انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱، با بررسی آخرین رتبه قبولی فیزیوتراپی دانشگاه آزاد در سال های گذشته می توانند محدوده شانس قبولی خود را در رشته محل های با آزمون این دانشگاه تخمین زده و بر این اساس به اولویت بندی انتخاب های خود بپردازند. در ادامه این مقاله رتبه قبولی دانشگاه آزاد در سال های گذشته ارائه شده است.

 

رتبه قبولی دانشگاه آزاد

تا سال 96 به دلیل این که دانشگاه آزاد اطلاعات قبولی (رتبه و تراز) داوطلبان را منتشر و در اختیار داوطلبان قرار می داد، به راحتی با بررسی آمار قبولی های قبلی می توانستیم محدوده رتبه قبولی هر رشته محل را تخمین بزنیم ولی از سال 97 به بعد این امکان وجود نداشته و آن چه از کارنامه در اختیار ما قرار می گیرد صرفا قبولی یا عدم قبولی داوطلبان است.

 

اگر به طور دقیق بخواهیم توضیح بدهیم دانشگاه آزاد در اعلام نتایج انتخاب رشته سال 97 تنها محل قبولی داوطلبان را منتشر کرد، در سال 98 نیز نوع پذیرش این دانشگاه تغییر نمود و بر اساس سهمیه منطقه 1 ، 2 و 3 داوطلبان گزینش شدند اما رتبه قبولی آن ها در سهمیه منطقه ارائه نشد.

 

بنابراین نزدیک ترین آمار برای تخمین شانس قبولی داوطلبان در دانشگاه آزاد، رتبه قبولی های سال 96 است تا داوطلبان بتوانند با استفاده از کاهش 3 الی 5 درصدی رتبه در هر سال شانس قبولی خود را برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ تخمین بزنند.

پیش از آنکه وارد بحث رتبه قبولی فیزیوتراپی دانشگاه آزاد شویم ، باید به اطلاعتان برسانیم که در ده سال گذشته هیچ یک از دانشگاه های علوم پزشکی آزاد ، رشته فیزیوتراپی را ارائه نداده اند و در واقع ، هنوز امکانات لازم برای جذب دانشجو در این رشته تحصیلی و تدریس آن در دانشگاه آزاد فراهم نشده است.

اما حتی اگر به احتمال خیلی کم این رشته در سال 1402 ارائه شود ، شما باید بدانید که با چه حدود رتبه ای احتمال قبولی دارید و حداقل باید چه رتبه ای در کارنامه کنکور کسب کنید.

دانشگاه آزاد در تمامی رشته های علوم پزشکی خود بر اساس رتبه کشوری دانشجو پذیرش می کند و احتمالا برای رشته فیزیوتراپی نیز همین روال را در پیش بگیرد.

با فرض آنکه دانشگاه آزاد برای رشته فیزیوتراپی 300 نفر ظرفیت اختصاص دهد ، داوطلبان با رتبه های کشوری زیر شانس پذیرش خواهند داشت :

  • حدود رتبه کشوری برای قبولی فیزیوتراپی دانشگاه آزاد : رتبه 20 هزار الی 45 هزار کشوری
  • حدود رتبه کشوری برای قبولی فیزیوتراپی دانشگاه آزاد ظرفیت مازاد : رتبه 35 هزار الی 60 هزار کشوری

دلیل تفاوت در رتبه ها ، در دانشگاهی است که این رشته را ارائه می دهد ، به عنوان مثال دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی تهران رتبه های بهتری را در مقایسه با دانشگاه های واحد شاهرود ، واحد علی آبادکتول ، واحد یزد و … پذیرش می کند.

 

حداقل رتبه و درصد دروس لازم برای قبولی فیزیوتراپی دانشگاه آزاد

اگر زمان برگزاری و انتخاب رشته کنکورتان فرا نرسیده است ، می توانید در چند ماه فرصت باقی مانده تا برگزاری کنکور برای برنامه ریزی درسی هوشمندانه تر عمل کنید و با اطلاع از رتبه و حداقل درصد دروسی که برای قبولی در رشته فیزیوتراپی دانشگاه آزاد لازم است ، مطالعه دروس را مطابق با درصد دروس تنظیم کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  آخرین رتبه قبولی داروسازی دانشگاه آزاد - طبق رتبه قبولی های 1400 و 99

میانگین درصد دروس لازم برای رتبه کشوری 20 تا 25 هزار کنکور تجربی :

  • ادبیات فارسی 40 درصد
  • زبان عربی 70 درصد
  • فرهنگ و معارف اسلامی 70 درصد
  • زبان انگلیسی 60 درصد
  • زمین شناسی 10 درصد


:: برچسب‌ها: فیزیوتراپی دانشگاه آزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

سامانه ضمن خدمت فرهنگیان ال تی ام اس

وزارت آموزش و پرورش هر ساله با هدف ارتقا سطح علمی و دانش معلمان و کادر آموزشی مدارس ، دوره های ضمن خدمت فرهنگیان را برگزار می کند و متقاضیان در صورت دارا بودن شرایط لازم، از جمله حداقل سابقه خدمت 5 ساله، می بایست در زمان مقرر، به ltms.medu.ir سایت ضمن خدمت فرهنگیان مراجعه نموده و ثبت نام خود را انجام دهند و سپس در آزمون شرکت نمایند. لیست دوره های ضمن خدمت فرهنگیان شامل دوره های 6 الی 48 ساعته است که فرد متقاضی بر اساس رشته شغلی می تواند در این دوره ها ثبت نام کند.

لازم به ذکر است، نمره قبولی در آزمون ضمن خدمت فرهنگیان 12 از 20 است و فرهنگیانی که بتوانند در آزمون های پایان دوره نمره قبولی کسب کنند ،‌ گواهی دوره ضمن خدمت دریافت خواهند کرد.

 

سایت ضمن خدمت فرهنگیان

ltms.medu.ir سامانه ضمن خدمت فرهنگیان به منظور ثبت نام فرهنگیان در دوره های ضمن خدمت طراحی شده است. داوطلبان برای ثبت نام سال 1400 در سامانه جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان LTMS باید در زمان مقرر، به نشانی اینترنتی ltms.medu.ir مراجعه نمایند و فرآیند ثبت نام خود را انجام دهند.

ltms.medu.ir سایت ضمن خدمت فرهنگیان به منظور انجام امور مرتبط با دوره های ضمن خدمت دانشگاه فرهنگیان راه اندازی شده است. لازم به ذکر استف علاوه بر فرهنگیان شاغل مدارس دولتی، کادر آموزشی و اداری مدارس غیر دولتی نیز می توانند با ثبت نام در سامانه، در دوره های "ضمن خدمت فرهنگیان" شرکت نمایند. ثبت نام داوطلبان در دوره های ضمن خدمت فرهنگیان سال 1400، تنها از طریق ltms.medu.ir سامانه ضمن خدمت فرهنگیان | LTMS انجام می پذیرد.

نحوه ورود به سامانه ال تی ام اس (ltms medu ir) ضمن خدمت فرهنگیان

تمام اخبار و اطلاعیه های مربوط به دوره های ضمن خدمت فرهنگیان فقط از طریق سایت ال تی ام اس اطلاع رسانی می شود و کاربران این سایت می توانند علاوه بر ثبت نام دوره ها ، به سایر امکانات این سامانه دسترسی داشته باشند از قبیل :

  • مشاهده دوره های گذرانده شده ضمن خدمت فرهنگیان
  • بررسی لیست دوره های ضمن خدمت فرهنگیان در حال برگزاری
  • مشاهده نمرات دوره های ضمن خدمت فرهنگیان
  • مشاهده دوره های ضمن خدمت ثبت نام شده فرهنگیان
  • بازیابی رمز ضمن خدمت فرهنگیان (فراموشی رمز ضمن خدمت فرهنگیان )
  • اطلاع از نمره قبولی آزمون ضمن خدمت فرهنگیان
  • و ….

البته علاوه بر سایت ال تی ام اس ، سایت دیگری نیز برای دوره های ضمن خدمت فرهنگیان در نظر گرفته شده است که به نشانی rayadars.com می باشد. برای سایت رایادرس مطلب جداگانه ای را تهیه کرده ایم که می توانید با کلیک بر روی لینک زیر این مطلب را مطالعه فرمایید.

ورود به سامانه رایادرس ضمن خدمت و راهنمای استفاده 

مشاوره تلفنی سامانه ال تی ام اس

حتما با مطالعه این مطلب متوجه شدید که تمام کلاس های ضمن خدمت فرهنگیان در سامانه ال تی ام اس برگزار می شود و در حال حاضر نیز که به دلیل بیماری کرونا امکان برگزاری کلاس های حضوری فراهم نیست ، فراگیران گرامی باید در کلاس های مجازی این سامانه ثبت نام و شرکت نمایند

معرفی سامانه ضمن خدمت فرهنگیان ltms.medu.ir

سایت جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان از جمله سامانه هایی است که از سوی وزارت آموزش و پرورش به منظور ارائه خدمات به فرهنگیان راه اندازی شده است. یکی از خدمات اصلی که در این سامانه ارائه می شود، دسترسی به دوره های ضمن خدمت و ثبت نام در این دوره ها می باشد. به همین خاطر به سامانه جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان، سایت ضمن خدمت فرهنگیان نیز گفته می شود.

دوره های ضمن خدمت، همانطور که از نامشان هم مشخص است، به منظور ارائه آموزش های لازم به معلمانی که در حال حاضر در آموزش و پرورش در حال فعالیت می باشند، برگزار می شوند. معلمین می توانند به منظور ثبت نام در این دوره ها، به ltms.medu.ir​ مراجعه نمایند و از طریق ورود به این سامانه، اقدام به نام نویسی کنند.

سامانه ال تی ام اس به نشانی ltms.medu.ir، سامانه ای است که خدمات مختلفی را در حوزه آموزش و یادگیری در وزارت آموزش و پرورش ارائه می کند. از جمله خدمات ارائه شده در این سامانه می توان به ثبت نام مدرسین، مشاهده لیست دوره های ضمن خدمت، مشاهده پنل موسسات و ... اشاره کرد.



:: برچسب‌ها: ltms ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

بسیاری از مردان ایرانی به داشتن ریش و سبیل پرپشت علاقه دارند.  چرا که در کشور ما به خاطر شرایط فرهنگی و زمینه‌های دینی، داشتن ریش و سبیل از جلوه‌های زیبایی صورت مردان محسوب می‌شود. موهای صورت همانند موهای سر، موهبتی خدادادی هستند که برخی از ما از آن بهره مند نیستیم. اما خبر خوب این است که با کاشت ریش و سبیل تقریباً همه می‌توانند ریش و سبیل پرپشت و زیبا داشته باشند.

در این مقاله می‌خواهیم تمام موضوعات و جنبه‌های مربوط به کاشت ریش و سبیل را بررسی کنیم. از کاندیدای مناسب برای کاشت گرفته تا عوارض کاشت ریش و مراقبت‌های پس از کاشت. اما پیش از این که به سراغ اصل مطلب برویم، باید ببینیم که علت ریزش مو در ناحیه ریش و سبیل یا طاسی‌های ناحیه‌ای در برخی از مردان چیست.

علت ریزش مو در ناحیه ریش و سبیل

مشکلات ریش و سبیل در آقایان به سه شکل کلی مشاهده می‌شود:

  • در بیشتر آقایان بخش‌هایی از صورت (مثل لپ‌ها) فاقد ریش است ولی بخش‌های دیگر تراکم خوبی دارند مثلاً چانه پر از مو است.
  • برخی از آقایان ریش و سبیل کامل دارند ولی با تراکم کم و موهای ضعیف. این افراد عموماً نمی‌توانند ریش و سبیل خود را بلند کنند.
  • تعداد کمی از آقایان به طور کلی ریش و سبیل ندارند که می‌تواند علل ژنتیکی، مادرزادی یا اکتسابی داشته باشد.

این مشکلات را می‌توانیم با کاشت ریش و سبیل برطرف کنیم، البته اگر کاندیدای خوبی برای این روش باشید.

اما علت ضعف‌های موجود در موهای ریش و سبیل چیست؟ واقعیت این است که برای کم‌پشت بودن ریش و سبیل شما علل محتمل زیادی وجود دارد. خوب است این علل را بشناسید ولی روش درمان همه‌ی این‌ها تقریباً یکی است: کاشت ریش و سبیل.

 

https://pasokheto.ir/ahwaz/%DA%A9%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D8%B1%DB%8C%D8%B4-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%87%D9%88%D8%A7%D8%B2/

در ادامه چند مورد از دلایل مهم‌تر را بررسی کرده‌ایم:

۱) عوامل ژنتیکی

عوامل ارثی یا ژنتیکی احتمالاً مهم‌ترین دلایل کم‌پشت بودن ریش و سبیل هستند. اگر پدر و پدربزرگ شما ریش پرپشت و سبیل ضخیمی داشته‌اند، احتمالاً برای شما نیز چنین خواهد شد. اگر هم که شرایط برعکس این بوده، به احتمال زیاد ریش و سبیل پرپشتی نخواهید داشت. البته وضعیت ریش و سبیل در خانواده‌ی مادری هم مهم است.

وقتی می‌گوییم یک چیزی ارثی یا ژنتیکی است، یعنی دارویی وجود ندارد که بتواند شرایط را عوض کند. در حال حاضر کاشت ریش و سبیل تنها چاره‌ای است که داریم. داروها، لوسیون‌ها، سرم‌ها، مزوتراپی و سایر روش‌ها نمی‌توانند همچون معجزه‌ای الهی، باعث رشد ریش و سبیل شما بشوند! پس فریب تبلیغات دروغین و ادعاهای توخالی را نخورید.

۲) هورمون‌ها

هورمون‌ها می‌توانند یکی از عوامل کم‌پشتی ریش و سبیل باشند. هورمونی که روی رشد موهای ریش و سبیل تاثیر حیاتی دارد، تستسترون است. یکی از هورمون‌های جنسی بدن که به هورمون جنسی مردانه نیز معروف است. البته خانم‌ها نیز این هورمون را می‌سازند، ولی مقدار ترشح آن در آقایان بیشتر است.

مزایای کاشت ریش چیست؟

1- کنترل کامل برای زیبایی:

شما میتوانید هر نوع مدل و سبکی که دوست دارید به ریش خود بدهید ،بهتر است اگر مدل خاصی مدنظر شماست، عکس آن را به دکتر نشان دهید که طبق آن کاشت ریش انجام شود.

2- به وجود آمدن عشق و جذابیت بیشتر:

مطالعات زیادی نشان داده که خانم ها از مردانی خوششان می آید که موی صورت آن ها پرپشت و مرتب باشد و اینطور مردان برای خانم ها جذاب تر هستند و از لحاظ جنسی بیشتر جذب اینطور آقایان می شوند .در مطالعه ای که در سال 2013 انجام شد ،اینطور ارزیابی شد که مردان با ریش کامل جذاب ترین و بهترین شریک جنسی و همینطور پدران بالقوه ای هستند.

اما ما فقط نمی خواهیم قلب زنان را جلب کنیم ، بلکه می خواهیم احترام مردان دیگر را نیز جلب کنیم. این مطالعه نشان داد که مردان نیز مردان ریش دار را مردانه می دانند و صحبت های آنها تاثیرگذار تر است .

3- حداقل درد :

برش هایی که روی صورت شما برای کاشت ریش ایجاد شده آنقدر ریز است که اصلا درد آن احساس نمی شود و از بی حسی موضعی نیز برای اینکار استفاده می شود. فقط برای زدن آمپول بی حسی به صورت ممکن است اندازه ی یک نیشگون ریز درد را احساس کنید.

4- بهبود سریع :

کاشت ریش در کلینیک ممکن است بین 4 تا 5 ساعت زمان ببرد و بعد از آن ،بعد از گذشت چند روز تورم و قرمزی جزئی که به وجود آمده بود نیز حل خواهد شد. در موارد بسیار نادر ممکن است در یک جلسه کار به طور کامل انجام نشود و نیاز باشد در دو جلسه کار انجام شود.

5- می توانید ریش خود را مانند قبل از عمل کاشت ریش اصلاح کنید و حالت بدهید:

فولیکول های موی جدید شما به طور دائمی کاشت می شوند ، بنابراین ریش شما مانند بقیه افراد رشد می کنند و قابل اصلاح و حالت دهی می باشد.

6- درمان واقعی : کاشت ریش تنها روش درمانی دائم و موثر می باشد .

مراحل روز عمل

عمل با بی‌حسی موضعی شروع می‌شود تا متقاضی در طول جراحی احساس درد نداشته باشد. فرآیند اصلی کاشت ریش و سبیل به روش fue سه مرحله اصلی دارد :

مرحله اول

گرافت‌های مو از قسمت بانک مو  جدا می‌شوند.

مرحله دوم

فولیکول‌های مو زیر میکروسکوپ و در شرایط مخصوص جدا سازی و آماده سازی می‌شوند.

مرحله سوم

در نهایت فولیکول‌ها در کانال‌های ایجاد شده در قسمت گیرنده با زاویه مناسب نسبت به پوست کاشته می‌شوند.

مزایا و معایب کاشت ریش به روش fue

کاشت ریش به روش fue مانند هر روش دیگری مزایا و معایب خود را دارد. در ادامه مزایا و معایب این روش را بیشتر بررسی می‌کنیم:

مزایا کاشت به روش fue

کاشت به روش fue تهاجمی نیست و دوره نقاهت کوتاهی دارد.

نتیجه عمل کاملا طبیعی است و موهای ریش و سبیل به طور طبیعی رشد می‌کنند و اصلاح می‌شوند.

موهای ریش و سبیل از چوست شما در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می‌کند.

معایب کاشت به روش fue

 



:: برچسب‌ها: کاشت ریش ,
:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

در این صفحه فرم اعتراض نظام مهندسی 99، در اختیار داوطلبان قرار گرفته است. با تکمیل فرم مشخص شده نظام مهندسی می توانید برای ثبت شکایت به این آزمون اقدام نمایید. دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان اطلاعیه ای مربوط به اعلام نتایج آزمون های ورود به حرفه مهندسان مهر 99 را اعلام کرد. پیرو اطلاعیه مبنی بر اعلام نتایج آزمون های ورود به حرفه مهندسان، سال 99 بدینوسیله به اطلاع می رساند که بعد از اعلام نتایج آزمون های موصوف که استخراج گردیده است نتایج بر روی سامانه آزمون های ورود به حرفه قابل مشاهده است. داوطلبان میتوانند از همین طریق برای دریافت کارنامه آزمون نظام مهندسی اقدام نمایند و در صورت نیاز به ثبت اعتراض، فرم اعتراض به آزمون ذکر شده را تکمیل نمایند.

نتایج آزمون نظام مهندسی معمولا 3 الی 4 ماه پس از برگزاری آزمون اعلام خواهد شد و آن دسته از داوطلبانی که نسبت به سوالات آزمون و پاسخنامه آن معترض هستند و یا متقاضیانی که حدنصاب نمره قبولی در امتحان مذکور را کسب نکرده اند و تقاضای بازنگری در نتایج را در آزمون نظام مهندسی دارند، می توانند در زمانی که از طریق سایت رسمی inbr.ir اعلام می شود نسبت به ثبت و ارسال اعتراضات خود اقدام کنند.

فرم اعتراض به نتایج آزمون نظام مهندسی در قالب اطلاعیه ای توسط سامانه آزمون ورود به حرفه مهندسان منتشر می گردد. در ضمن این گونه افراد می بایست در وقت معین شده نسبت به ثبت و یا ارسال اعتراض خود اقدام کنند زیرا به درخواست های که پس از پایان مهلت اعتراض، ارسال می شوند هیچ گونه ترتیب اثری داده نخواهد شد. همچنین معمولا مهلت ارسال آن یک هفته بعد از اعلام نتایج آزمون می باشد.

 
 

نحوه ثبت اعتراض مربوط به آزمون نظام مهندسی 1401

همان طور که گفته شد داوطلبان می توانند اعتراض خود را نسبت به سوالات و پاسخنامه آن ها و یا نسبت به نمره و نتیجه نهایی آزمون ثبت کنند. در این قسمت به چگونگی ثبت اعتراضات آزمون نظام مهندسی می پردازیم.

نحوه اعتراض به نتیجه آزمون نظام مهندسی

متقاضیانی که پس از اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی، نسبت به نتایج آزمون خود رضایت کافی را ندارند و حدنصاب کافی را در آن کسب نکرده اند، در صورتی که درخواست بازنگری نتایج آزمون را داشته باشند می توانند اعتراض و درخواست خود را صرفا به صورت کتبی و به همراه ذکر مشخصات کامل (نام و نام خانوادگی ، شماره داوطلبی ، شماره شناسنامه ، تاریخ تولد ، رشته آزمون ، آدرس دقیق و شماره تماس) ، تا پایان مهلت مقرر اعتراض و از طریق پست به آدرس های زیر ارسال نمایند.

متقاضیان می بایست برگ اعتراض و درخواست خود برای آزمون های تستی را به آدرس : تهران ، صندوق پستی به شماره 355- 17775 ، شرکت خدمات آموزشی سازمان سنجش ارسال کنند.

داوطلبانی که در آزمون طراحی معماری شرکت کرده اند و نسبت به نتایج آزمون خود اعتراض دارند نیز ، می بایست درخواست کتبی خود را به نشانی : تهران ، صندوق پستی به شماره 573- 19935 ارسال کنند.

نکته: توجه داشته باشید که بر روی پاکت مربوطه حتما ذکر شود که درخواست شما مربوط به” کدام بخش از آزمون های ورود به حرفه مهندسانمی باشد.

آزمون نظام مهندسی همه ساله دو بار برگزار می شود که نوبت اول در نیمه ابتدایی سال و نوبت دوم معمولا در اواخر سال برگزار می گردد. نتایج آزمون نظام مهندسی حداکثر چند هفته پس از برگزاری آزمون ، در سامانه قرار داده می شود و داوطلبان می‌ توانند با درج مشخصات داوطلبی خود ، نتایج را دریافت کرده و از قبولی یا عدم قبولی شان مطلع گردند.

پس از اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی ، امکان اعتراض به نتیجه برای تمام داوطلبان فراهم است و اگر داوطلبی نسبت به نمرات اکتسابی خود ، معترض باشد ، می تواند در خواست اعتراض خود را به ثبت برساند.

زمان اعتراض به نتیجه آزمون نظام مهندسی حداکثر تا یک هفته پس از اعلام نتایج است و به درخواست هایی که پس از مهلت مقرر ثبت شوند ، رسیدگی نخواهد شد.

اعتراض به نتایج آزمون نظام مهندسی برای داوطلبانی که موفق به کسب حداقل 50 درصد نمره کل آزمون نشده اند ، بدین صورت است که داوطلب متن درخواست کتبی خود را به همراه شماره داوطلبی ، نام و نام خانوادگی ، شماره شناسنامه ، تاریخ تولد ، رشته امتحانی ، آدرس دقیق و شماره تماس درج کرده و برای واحد مربوطه ارسال نماید.

البته احتمال وجود خطا در محاسبه نمره داوطلبان آزمون نظام مهندسی بسیار کم است و تاکنون چنین اشتباهی رخ نداده است ، اما اگر در هر صورت احتمال می دهید در محاسبه نمره شما اشتباهی رخ داده است ، امکان اعتراض به نتیجه به ترتیبی که گفته شد ، برای شما مهیاست.

درخواست اعتراض به نتیجه آزمون نظام مهندسی باید به نشانی پستی زیر ارسال شود و نیازی به ثبت اعتراض اینترنتی یا مراجعه حضوری نیست.



:: برچسب‌ها: نظام مهندسی ,
:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

دیزاین دائم ناخن

 

همه خانم ها علاقه مند هستند تا با انجام دادن کاشت ناخن به زیباتر شدن ناخن های خود کمک کنند، ولی سوالی که اینجا پیش می آید این است که آیا تنها با انجام دادن کاشت ناخن میتوان به ان زیبایی که مد نظر شما است برسید؟ در پاسخ به این سوال بهتر است اینگونه بگوییم که شما می توانید به راحتی با داشتن ناخن کاشت به همراه یک دیزاین دائم بر روی آن تا مدت ها از زیبایی ناخن های خود لذت ببرید. حال سوال دیگری مطرح می شود که دیزاین دائم چیست؟ و چگونه می تواند زیبایی بخش ناخن های شما باشد. برای یافتن پاسخ این سوالات بهتر است تا انتهای این مقاله همراه ما بمانید تا مطالب جدید و به روزتری را در این خصوص بیاموزید.

 

دیزاین دائم ناخن چیست؟

یکی از مهمترین سوالاتی که برای بسیاری از افراد پیش می آید این است که دیزاین دائم ناخن چیست؟ و ناخن کار خوب در شهر کرج کیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که این روش یکی از روش های طراحی ناخن بوده که تا مدت ها بر روی ناخن شما باقی می ماند. دیزاین دائم ناخن در اصل به روش کاشت ناخن پودری گفته می شود که در واقع شما با این روش می توانید دیگر نگران شکسته شدن ناخن های طبیعی خود نباشید و به راحتی از زیبایی ناخن های بلند خود لذت ببرید. 

 

دیزاین دائم ناخن یکی از روش هایی بوده که از طریق آن می توان از شکسته شدن ناخن های طبیعی جلوگیری کرد. از این رو اگر می خواهید با این روش بیشتر آشنا شوید، بهتر است تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با یکی از رایج ترین روش های کاشت ناخن بیشتر آشنا شوید. 

 

زیرسازی اولین قدم 

زیرسازی یکی از مهمترین و اساسی ترین قدم برای انجام کاشت ناخن به شمار می رود. برای این کار شما می توانید با انجام دادن یک مانیکور روسی زیرساز ناخن های خود را آماده کنید. برای این کار به یک پوشر(عقب زن) نیاز داریم، شما با استفاده از پوشر می توانید کوتیکول های انباشته شده اطراف ناخن خود را به عقب بزنید. در واقع کوتیکول های اضافی بر روی بستر ناخن شما سبب می شود تا ناخن شما حالت دفرمه و نامرتبی به خود بگیرد، از این رو بهتر است که از شر آنها راحت شوید. با استفاده از یک سر سوهان کاغذی می توانید بر روی بستر ناخن خود خط و خش ایجاد نمایید. پس از انجام این کار با یک فرچه مخصوص تمامی گرد و غباری که بر روی ناخن شما قرار گرفته را بزدایید. 

استفاده از ضد قارچ و پرایمر را فراموش نکنید

مهمترین نکته ای که شاید افراد مبتدی آن را فراموش کنند، این است که حتما باید از ضد قارچ و پرایمر استفاده شود. چرا که در صورت عدم استفاده از این دو مواد امکان قارچ گرفتن ناخن فرد بسیار افزایش می یابد. از طرفی شما با استفاده از این دو مواد بستر ناخن فرد را برای کاشت آماده می کنید.

فرمر گذاری 

در این مرحله شما می توانید با استفاده از یک فرمر که بر روی ناخن شما نصب می شود، به راحتی مواد گذاری را انجام دهید. برای اینکار توصیه ما این است که از یک فرمر پلاستیکی استفاده کنید. چسب فرمر رار باز کرده و آن را زیر ناخن خود فیکس کرده و سپس چسب آن را ببندید. 

مواد گذاری را شروع کنید

پس از فیکس شدن فرمر نوبت به مواد گذاری می رسد. برای اینکار می توانید از لبه آزاد ناخن شروع به مواد گذاری نمایید. در مواد گذاری بهتر است به این نکته توجه کنید که مواد شره نکند. پس مقدار موادی که بر می دارید می تواند تاثیر زیادی بر روی کاشت ناخن شما بگذارد. هنگامی که مواد گذاری می کنید بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که زمانی که می خواهید به سمت استرس پوینت بیایید، بهتر است به صورت ضربه ای این کار را انجام دهید. بهتر است از یک پینچر برای مواد گذاری برای ناحیه استرس پوینت استفاده شود.

سوهان کشی آخرین مرحله برای دیزاین دائم ناخن است

یکی از مهمترین مراحل در ناخن کاشت سوهان کشی آن است که غالبا توسط سوهان برقی انجام می شود. از این رو بهتر است که به این نکته توجه داشته باشید که سوهان کشی در قسمت های ساید وال ناخن انجام می شود و به اطراف ناخن نیز می رسد. از طرفی شما باید به این نکته توجه کنید که برای اینکه دور ناخن صاف شود بهتر است به وسیله یک سوهان دستی لبه های ناخن را صاف کرده و سپس ناخن را به قد دلخواه مشتری در بیاورید. در آخر از یک تاپ شاین برای جذاب شدن ناخن و براق شدن سطح آن استفاده نمایید. دیزاین دائم کاشت ناخن بهتر است توسط فردی انجام شود که تجربه کافی برای انجام دادن این کار را داشت

ناخن کار کیست ؟

ناخن کار شخصی است که دوره های مختلف و تخصصی را در زمینه کاشت ناخن پشت سر گذاشته است. این فرد با استفاده دانش و مهارتی که کسب کرده است و همینطور با استفاده از سلیقه و مهارت خود در این زمینه ، اقدام به زیباسازی و آراسته سازی ناخن های بانوان می کند.

این موضوع را در نظر داشته باشید که امروزه تعداد ناخن کاران زیاد شده است اما تعداد معدودی از آن ها در کارت خود مهارت دارند و می توان برای کاشت ناخن به آن ها اعتماد کرد.

 

ویژگی بهترین ناخن کار در کرج

 

بهترین ناخن کارها دارای ویژگی ها و خصوصیاتی هستند که آن ها را نسبت به دیگران متمایز می کند. از مهم ترین این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • برخورداری از جواز و پروانه و همینطور مدرک مرتبط و معتبر
  • برخورداری از تجربه و تخصص در زمینه کاشت ناخن
  • دارای مهارت و سلیقه برای طراحی ناخن
  • دارای رفتار و اخلاق پسندیده و محترمانه با مراجعه کنندگان و مشتریان
  • صبور و با حوصله
  • ارائه خدمات در سالنی تمیز و پاکیزه و به دور از هر گونه آلودکی
  • دارای صدها نمونه کار متفاوت و نشان دادن آن به مراجعه کنندگان و زیباجویان
  • استفاده از لوازم و وسایل بهداشتی و تمیز و استریل شده برای ارائه خدمات زیبایی
  • در الویت قرار دادن تمامی پروتکل های بهداشتی
  • برخورداری از آمار رضایت مندی بالا از سوی مراجعه کنندگان

در نظر داشته باشید که بهترین ناخن کار در کرج کسی است که همواره به دنبال یادگیری جدیدترین خدمات مرتبط با ناخن و طرح های زیبای ناخن باشد. به طوری که دائما به روز باشد و با جدیدترین تکنیک هایی که در این زمینه ایجاد می شود ، آشنایی داشته باشد.

روش های کاشت ناخن

کاشت ناخن به روش های متفاوت و بسیار زیادی صورت می گیرد. اما موضوعی که وجود دارد ، این است که مراحل کاشت میان تمامی این روش ها یکسان و مشابه می باشد. بهترین ناخن کار کسی است که علم تمامی کاشت ها را داشته باشد و پس از آشنایی تخصصی با تمامی روش ها ، برای هر کدام از زیباجویان از روش مناسبی استفاده کند. به همین دلیل است که ناخن کاری یک شاخه بسیار حرفه ای است و به تبحر و مهارت بسیار خاصی نیاز دارد. در ادامه قصد داریم به روش های مختلف کاشت ناخن بپردازیم.

انواع روش های کاشت ناخن شامل  کاشت ناخن با ژل ، کاشت ناخن با پودر ، کاشت ناخن هلویی ، کاشت ناخن با قالب ، کاشت ناخن با پلی ژل ، کاشت ناخن با ژل کاسه ای ، کاشت پلی ژل با قالب ، هواگیری کاشت ناخن ، کاشت ناخن با ژل بیلدر ، کاشت ناخن بیبی بومر ، کاشت ناخن با فرمر ، ژلیش ناخن طبیعی ، کاور ناخن ، ریمو کردن کاشت ناخن و … می باشد که بهترین ناخن‌ کار در کرج باید از آن ها مطلع باشد.

یکی از ضروری‌ترین وسایل طراحی ناخن، قلم‌ها هستند که با وجود آن‌ها، پیکاسوی وجودتان شکوفا می‌شود. اکثر دیزاین‌های ناخن نیاز به قلم دارند؛ پس حتماً‌ چند قلم اساسی را داشته باشید. مهم‌ترین قلم‌های طراحی از این قرارند:

  • قلم اشکی یا سرگرد (round nail brush)

 این قلم پرکاربردترین قلم برای طراحی ناخن است که حتماً باید آن را تهیه کنید. اگر طرح پیچیده و سختی داشتید، این قلم مناسب شماست. نوشتن حروف و کشیدن شکل کلی طرح مناسب از کاربردهای دیگر آن است. مبتدیان می‌توانند برای کار با پودر کاشت، از قلم‌های سرگرد استفاده کنند زیرا کار با آن بسیار راحت است.

کار راه بنداز: با قلم سرگرد می‌توانید طرح‌های سه‌بعدی با پودر اکریلیک و لیکوئید را نیز اجرا کنید.  

 

  • قلم سوزنی طراحی یا قلم لاینر (striper or liner brush)

 سری این قلم بسیار باریک است و می‌توانید ریزترین جزئیات را با آن اجرا کنید.  این قلم برای کشیدن ماربل، طرح‌های شطرنجی، کشیدن خط‌های صاف، اشکال هندسی و طرح‌های حیوانات به کار می‌رود. قلم سه‌صفر یکی از شماره‌های این نوع است که بسیار نازک است.

کار راه بنداز: می‌توانید دیواره‌ها و لبه ناخن را با این قلم لاک ژل بزنید.

 

 

  • قلم بادبزنی (Fan brush)

 این قلم شبیه بادبزن است و سری پهنی دارد. به همین خاطر برای سایه زدن، پخش کردن پودر شوگر و داستر و کشیدن خط‌های افقی کاربرد دارد. البته می‌توانید کثیف‌کاری‌های پودر دیزاین روی ناخن را نیز به وسیله این قلم تمیز کنید.

 

 

  • قلم طراحی سرصاف (Flat brush/ shader brush)

 

این قلم‌ها خود دارای سایزهای متفاوتی‌اند و برای کشیدن یک‌سره روی ناخن و ترکیب رنگ‌ها برای سایه‌روشن به کار می‌رود. البته از آنجا که این قلم مربعی‌شکل است، با لبه پهن آن می‌تواند گلبرگ‌های گل را نیز کشید.

کار راه بنداز: برای زدن لاک ژل هم به کار می‌رود.



:: برچسب‌ها: ناخن کار ,
:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

در شروع مشاوره انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ داوطلب بایستی برای خود ملاک انتخاب رشته اش را تعیین کند. برای درک بهتر این مطلب، باید بگوییم که داوطلب باید ابتدا برای خود مشخص کند که رشته تحصیلی برایش اهمیت دارد یا دانشگاه محل قبولی، به عبارت بهتر می خواهد انتخاب رشته دانشگاه محور داشته باشد یا رشته محور.

در انتخاب رشته دانشگاه محور، برای داوطلب فرقی نمی کند چه رشته ای می خواهد، چرا که فقط دانشگاه برایش اهمییت دارد و رشته های خوب را در یک دانشگاه معتبر و دلخواه و البته در شهری که می تواند در آن تحصیل کند، انتخاب می کند.مشاوره انتخاب رشته رایگان ، پر طرفدارترین عنوان روزهای سرنوشت ساز انتخاب رشته است. با اعلام نتایج کنکور 1402 و نزدیک شدن به روزهای انتخاب رشته ، استرس داوطلبان بیش تر از قبل می شود مخصوصا داوطلبانی که برای اولین بار است که شرکت در انتخاب رشته را تجربه می کنند و اطلاعات زیادی ندارند.

در یک انتخاب رشته به صورت رشته محور، داوطلب رشته مورد علاقه اش را در دانشگاه هایی که می تواند در آن ها به تحصیل بپردازد را انتخاب می کند، در این مورد شهر محل تحصیل نیز باید در نظر گرفته شود اما الویت داوطلب رشته می باشد.

پس از تعیین این مورد باید داوطلب از ابتدای دفترچه انتخاب رشته دانشگاه های سراسری، کد رشته محل های مورد نظر خود را  استخراج کند و بر روی یک کاغذ بنویسد. در هنگام انجام این کار رشته، دانشگاه و محل دانشگاه باید در نظر گرفته شود و داوطلبان باید توجه کنند حتی یک انتخاب هم از نظر آن ها پنهان نباشد.

در ادامه برای الویت بندی، داوطلبان نیاز دارند از قبولی های رتبه های مشابه خود در سال های گذشته مطلع شوند. برای این امر می توان با مشاوران مرکز دانتل تماس گرفت و لیست دانشگاه هایی که با توجه به رتبه اکتسابی در سال های گذشته مشابه آن قبول شده اند را دریافت کرد.

علاقه داوطلب حرف اول را می‌زند

pasokhbama.com میگوید: مهم ترین اصل در انتخاب رشته، توجه به علاقه مندی های داوطلب است. اما چگونه می توان به این علاقه مندی پی برد؟ یکی از مؤثرترین راه‌ها، کسب اطلاعات در مورد رشته‌ها، آگاهی از واحدهای درسی و آینده شغلی آن‌هاست. فراموش نکنید که دانشگاه و شهر محل تحصیل نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین اولین قدم، شناخت علاقه مندی‌ها و انتخاب رشته بر اساس آن است. در سامانه انتخاب رشته گزینه دو داوطلب می‌تواند رشته‌ها و شهر‌های مورد علاقه خود را در پنج اولویت دسته بندی کند و دقیقا بر اساس علایق خود انتخاب رشته کند.

با کمک تست هالند علاقه‌مندی‌های خود را با یک شغل مطابقت دهید

مهم ترین هدف از انتخاب رشته، آمادگی برای یک شغل یا حرفه است. کارهایی هستند که شما از انجام دادن آن‌ها لذت می‌برید. کلید وارد شدن به شغلی رضایت‌بخش این است که علایق اساسی خود را با آن شغل تطبیق دهید. به‌عنوان‌مثال، اگر یک فرد برونگرا و اجتماعی تمام روز را تنها در یک دفتر کار کند، حتما از لحاظ روحی شدیدا اذیت می‌شود. یا اگر فردی شخصیت هنری داشته باشد، از اجرای قواعد سخت‌گیرانه در کار متنفر خواهد بود. به همین دلیل است که آزمون‌های رغبت سنج شغلی می‌تواند بسیار مفید باشد. آزمون رغبت سنج شغلی هالند، مادر بسیاری از آزمون‌های شغلی است.

در حال حاضر کدهای هالند یکی از محبوب‌ترین مدل‌های مورد استفاده برای آزمون‌های شغلی است. ازنظر هالند انتخاب شغل و حرفه بایستی بر اساس شخصیت افراد باشد. در مدل هالند شش نوع تیپ شخصیتی وجود دارد و می توان گفت اکثر افراد به چند دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • واقع‌گرا: عملی، فیزیکی، عینی، کنشی، ماشینی و ابزارگرا
  • جستجوگر: تحلیلی، روشنفکر، علمی، اکتشافی، متفکر
  • هنری: خلاق، مبتکر، مستقل، نامنظم، نوآور، رسانه‌ای، اهل نگاشتن و نوشتن
  • اجتماعی: تعاونی، حمایت‌کننده، کمک‌کننده، درمان / پرورش، آموزش
  • متهور: رقابتی، رهبری، متقاعد کردن، مقام
  • قراردادی: جزئی گرا، سازمان‌دهی، دفتری

    خدمات مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری

    خدماتی که توسط مشاوران مرکز مشاوره انتخاب رشته رایگان ارائه می شوند بسیار متعدد است و مشاوران در هر زمینه ای آماده ارائه مشاوره تخصصی هستد از جمله :

    • بررسی بند به بند شرایط و ضوابط موجود در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری که در قبولی شما نقش دارند.
    • تحلیل کارنامه کنکور که ملاک انتخاب رشته است و باید همه جزئیات آن به دقت بررسی شود.
    • مشاوره در زمینه تاثیر سهمیه های کنکور سراسری در پذیرش داوطلب و شرایط استفاده از سهمیه ایثارگری
    • بررسی کارنامه کنکور سهمیه ایثاگران 5 درصد و 25 درصد
    • تحقیق در زمینه رتبه قبولی رشته های مختلف
    • وارسی ظرفیت پذیرش دانشگاه های روزانه ، فرهنگیان ، نوبت دوم و …
    • ارائه مشاوره بازار کار ، آینده شغلی و درآمدی که رشته های مختلف دارند.
    • و …

      نحوه انتخاب رشته کنکور توسط مشاوران مرکز پاسخ با ما

      مشاوران مرکز پاسخ با ما برای انجام انتخاب رشته اولویت هایتان را مد نظر قرار می دهند (اولویت هایی مانند علاقه ، توانمندی و استعداد ، دوری دانشگاه و مسافت ، شهریه دانشگاه و …) و یک فرم انتخاب رشته با شانس قبولی در رشته ها به صورت خوش بینانه ، واقع بینانه و بد بینانه به شما ارائه می دهند.



:: برچسب‌ها: انتخاب رشته به صورت رایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

کاشت مو چیست؟ امروزه به دلایل مختلفی افراد بسیاری هستند که دچار ریزش مو شده‌اند و به دنبال راهکار مناسب برای درمان و بهبود آن می‌باشند. روش‌های خانگی، انواع قرص‌ها و یا حتی داروهای شیمیایی به طور قطع نمی‌توانند نتیجه رضایت بخشی را برای افراد فراهم نمایند.

تنها روش دائمی و ماندگار برای از بین بردن طاسی و یا ریزش مو در مردان و زنان انجام جراحی کاشت مو است که در این مقاله به توضیح کامل جدیدترین وبهترین روش کاشت مو پرداخته شده است. با ما در ادامه مقاله همراه باشید:

 

کاشت مو چیست؟

کاشت مو یک فرایند زیبایی برای انتقال فولیکول‌های مو از یک ناحیه سر و یا حتی بدن به نواحی کم پشت و یا بدون مو گفته می‌شود. معمولا برای انجام این جراحی از بی حسی موضعی استفاده می‌کنند و بیماران کاملا هوشیار هستند و از این رو نیازی به نگرانی در مورد عوارض داروهای بیهوشی نخواهند داشت. هزینه کاشت مو  در بهترین کلینیک کاشت مو در شیراز با توجه به نوع روش کاشت و عوامل دیگر برای هر فرد متفاوت است.

همه ما به داشتن موهای جذاب و پرپشت علاقه داریم و همواره دوست داریم که با تنوع بخشیدن به فرم موها چهره خود را جذاب‌تر کرده و توجه دیگران را جلب کنیم؛ اما گاهی بعضی مسائل مانند استرس، عوامل ارثی و ژنتیکی، بیماری، مصرف برخی داروها و… می‌تواند بر روی موهای محبوب ما تاثیر بگذارد و باعث شروع ریزش بیش از حد در موها شود. اینجاست که نگرانی‌ها آغاز می‌شود و باید به دنبال راهی بهترین روش کاشت مو طبیعی با تراکم بالا در ایران بگردیم.

اگر برای درمان ریزش مو در اینترنت جستجو کنید روش‌های خانگی و داروهای متعددی را پیدا می‌کنید که ادعا می‌شود این روش‌ها تاثیر بسیار زیادی دارند و می‌توانند همه مشکلات شما را یک شبه درمان کنند؛ اما واقعیت این است که زمانی که این روش‌ها را امتحان می‌کنید متوجه بی‌فایده بودن آن‌ها خواهید شد و حتی ممکن است به موهای خود ضربه بزنید. به همین دلیل لازم است که قبل از شروع درمان به سراغ یک پزشک متخصص بروید تا با تشخیص علت ریزش مو بهترین روش را به شما پیشنهاد دهد.

بسته به اینکه علت ریزش موی هر فرد چیست و ریزش موها در چه سنی آغاز شده است، کاشت مو می‌تواند یکی از اولین یا آخرین پیشنهادهای پزشک متخصص باشد؛ اما زمانی که شما به عنوان کاندید مناسب برای کاشت مو انتخاب می‌شوید همواره این سوال برایتان وجود دارد که بهترین روش کاشت مو چیست و با استفاده از چه روشی می‌توان برای همیشه با ریزش موها خداحافظی کرد. اگر اکنون این سوال فکر شما را به خود مشغول کرده است تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

پیش از آنکه به سراغ توضیح روش‌های کاشت مو و معرفی بهترین روش کاشت مو در ایران برویم بهتر است ابتدا به این سوال پاسخ دهیم که اصلا خود کاشت مو چیست و برای درمان چه مواردی استفاده می‌شود. در افرادی که ریزش موها به دلیل عوامل ژنتیکی و ارثی رخ داده است، کاشت مو تنها راهکار موثر درمانی است و استفاده از دیگر روش‌ها به نوعی پول هدر دادن است. این افراد لازم است که دقیقا توسط پزشک معاینه شوند تا بهترین روش کاشت مو برای آن‌ها تعیین شود.

در تعاریف علمی آمده است که کاشت مو به معنای برداشت واحد فولیکولار از ناحیه بانک مو و انتقال آن به ناحیه‌ای است که دچار ریزش شده است. در این فرایند عمل برداشت فولیکول‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و پزشک باید مهارت کافی در این امر داشته باشد. توجه کنید که هرچه نحوه برداشت بهتر و دقیق‌تر باشد، کیفیت نتایج کاشت مو بیشتر خواهد بود و فرد درنهایت صاحب موهایی ضخیم‌تر و پرپشت‌تر خواهد شد. به همین دلیل بهتر است قبل از هر چیز به دنبال پیدا کردن یک کلینیک معتبر با پزشکان ماهر باشید که شما را از نتایج کاشت مطمئن می‌کنند.

یکی از روش های بسیار موثر و محبوب برای بهبود وضعیت ظاهری و برطرف کردن ریزش مو، کاشت مو می باشد که توسط متخصصین پوست و مو انجام می پذیرد. در این روش، فولیکول های سالم از ناحیه های مختلف سر برداشته می شود و در محل کاشت، قرار می گیرند.

ریزش مو می تواند تحت تاثیر عواملی مانند، وراثت، استفاده زیاد از سشوار و اتوی مو، استفاده از شامپوهای نامرغوب و نامتناسب با مو، استفاده از رنگ موهای قوی و یا بیماری و شیمی درمانی باشد؛ اما کاشت مو تنها راه قطعی شما برای داشتن موهای بلند، پرپشت و زیبا است. (نمونه کار کاشت مو جهت مشاهده تمامی نمونه کارها)

کاشت مو به وسیله موهای طبیعی خود شخص، انجام می‌شود. موهای پشت گردن و پشت گوش‌ها، مناسب‌ترین و بهترین ناحیه برای برداشت فولیکول مو است. در صورتی که شخص متقاضی پیوند مو، از موهای مناسب برای کاشت برخوردار نباشد، موهای دیگر نقاط بدن مانند قفسه سینه نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

انواع روش های کاشت مو

در دنیای امروز روش‌های مختلفی برای کاشت مو ایجاد شده است که تفاوت اصلی آن‌ها در نحوه برداشت فولیکول‌هاست. در همه روش‌های موجود برای کاشت روش برداشت متفاوت است و به همین دلیل هم هست که نتایج نهایی و کیفیت موهای کاشته شده در هر روش تفاوت خواهد داشت.

بسته به اینکه شیوه برداشت چگونه است و چقدر دقیق و بدون آسیب زدن به فولیکول‌ها انجام می‌شود، هزینه‌ کاشت مو نیز متفاوت خواهد بود. روش کاشت فولیکول‌ها در ناحیه برداشت در همه روش‌ها به‌جز Sapphire FUE و SUPER FUE PLUS یکسان است. در این دو روش استفاده از دستگاه‌های مدرن‌تر و دقیق‌تر باعث بهبود نتایج کاشت می‌شود.

به‌طورکلی روش‌های کاشت مو را می‌توان در دو دسته FUT و FUE طبقه‌بندی کرد. روش دوم در کشور ما به نام FIT هم شناخته می‌شود و این اصطلاح معمول‌تر است. سایر روش‌های دیگر که در ادامه این بخش توضیح می‌دهیم مشتق شده از روش FUE هستند، که با تفاوت‌های ظریفی کیفیت موهای کاشته شده در آن‌ها فرق می‌کند.

در میان انواع روش‌هایی که برای کاشت موها ابداع شده است پزشکان روش Super FUE plus را بهترین روش کاشت مو در ایران می‌دانند. در این روش از دستگاه‌های تمام اتوماتیک استفاده می‌شود و روش کاشت موها در آن متفاوت خواهد بود. به همین دلیل هم هست که اکثر افرادی که این روش را امتحان کرده‌اند آن را به دیگران توصیه می‌کنند.

  • کاشت مو به روش FUT

یکی از اصلی‌ترین نشانه‌های کاشت مو به روش FUT زخم‌های نواری بزرگی است که در ناحیه برداشت موها به وجود می‌آید. این روش قدیمی‌ترین روش کاشت مو است که در آن فولیکول‌ها به‌صورت نواری از پشت سر یا بالای گوش‌ها برداشت می‌شوند و به همین دلیل زخم‌های بزرگی در این نواحی ایجاد خواهد شد. فولیکول‌های برداشت شده در FUT با استفاده از روش‌های میکروسکوپی از نوار پوستی استخراج شده و به‌صورت دانه به دانه در محل ریزش قرار می‌گیرند. این روش زمانی یکی از بهترین و پرطرفدارترین روش‌های کاشت مو بود؛ اما بعد از پیدا شدن روش‌های FUE و زیرمجموعه‌های آن که زخم‌های کمتر و دوره نقاهت کوتاه‌تری داشتند، از محبوبیت آن کاسته شد.



:: برچسب‌ها: روشهای کاشت مو ,
:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

همان طور که گفته شد، دانش آموزان پایه سوم متوسطه اول بعد از دریافت کارنامه خود، در زمان مقرر فرآیند هدایت تحصیلی پایه نهم را انجام داده و رشته مورد نظر خود را انتخاب نمایند. انتخاب رشته دانش آموزان در پایه نهم متوسطه اول به صورت غیرحضوری و اینترنتی انجام می شود. در دوره های گذشته دانش آموزان می بایست برای دریافت فرم هدایت تحصیلی به سایت دانش آموزی همگام مراجعه می نمودند، اما اکنون افراد متقاضی می توانند برای تکمیل این فرایند به سامانه دانش آموزی پادا به نشانی pada.medu.ir که توسط وزارت آموزش و پرورش کشور ایجاد شده است جهت انجام مراحل هدایت تحصیلی و انتخاب رشته پایه نهم خویش اقدام نمایند.

بر اساس تغییراتی که در انتخاب رشته دوران متوسطه صورت گرفت، دانش آموزان پایه نهم باید بدانند تمام نمرات سه سال دوران متوسطه اول همچنین ضریب درس ها برای تمامی رشته ها یکسان است. انتخاب رشته نهم به رتبه دانش آموز بستگی دارد، برای مثال اگر دانش آموزی رتبه لازم برای انتخاب رشته در علوم تجربی را ندارد، می بایست در گروه های فنی و یا انسانی و… دست به انتخاب بزند.

سهمیه های موثر در این مرحله شامل مناطق، ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا و رزمندگان است و افرادی که از آن ها برخوردارند، در اولویت پذیرش قرار می گیرند. برای انتخاب رشته نهم به دهم، 100 امتیاز در نظر گرفته شده و بسته به این که دانش آموز چه امتیازی کسب می کند، باید رشته مورد نظر را انتخاب نماید. در ادامه، می توانید نحوه تقسیم بندی این امتیازها را مشاهده کنید.

https://pasokhbama.com/%D8%A8%D8%A7-%DA%86%D9%87-%D9%86%D9%85%D8%B1%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%86%D9%87%D9%85-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85/

تاثیر نمرات بر هدایت تحصیلی

نمرات دانش آموزان در مقاطع هفتم ، هشتم و نمرات به دو روش بر هدایت تحصیلی و انتخاب رشته نهم تاثیر می گذارد :

  • روش اول : تاثیر حذفی ؛ تاثیر حذفی در انتخاب رشته مقطع نهم بدین صورت است که اگر میانگین دروس تخصصی دانش آموز از حدنصاب نمره تعیین شده کمتر باشد ، دانش آموز نمی تواند آن رشته را انتخاب کند و در واقع انتخابش حذف می شود.
  • روش دوم : تاثیر بر امتیاز ؛ تاثیر بر امتیاز در انتخاب رشته مقطع نهم بدین صورت است که اگر میانگین دروس تخصصی دانش آموز از حدنصاب نمره تعیین شده بیشتر باشد ، دانش آموز می تواند آن رشته را انتخاب کند و 35% از کل امتیاز هدایت تحصیلی بر اساس نمرات دروس تخصصی محاسبه می شود.

شرایط انتخاب رشته و هدایت تحصیلی پایه نهم

دانش آموزان ، هدایت تحصیلی را برای انتخاب یکی از رشته های شاخه نظری ، شاخه کاردانش و شاخه فنی حرفه ای انجام می دهند که در هر کدام ، دروس ، حد نصاب نمره ای دارد.

هر شاخه ، زیر گروه هایی دارد که شرایط انتخاب هر کدام متفاوت می باشد. دانش آموزان باید این نکته را در نظر بگیرند که نمرات هر سه سال دوره  متوسطه  اول در انتخاب رشته تاثیرگذار خواهد بود بدین صورت که دروس تخصصی در مقاطع هفتم و هشتم با ضریب یک و در مقطع نهم با ضریب سه محاسبه خواهد شد.

با چه نمره هایی در نهم متوسطه رشته علوم تجربی را انتخاب می کنیم

  • محاسبه نمره درس ریاضی و علوم در سه سال اول متوسطه با ضریب 3
  • کسب نمره حداقل 14 در درس علوم و نمره 13 در درس ریاضی
  • داشتن حداقل معدل بالای 14
  • کمتر از ضریب 42 نبودن ، مجموع سه نمره کسب شده در سه پایه هفتم ، هشتم و نهم درس های ریاضی و علوم
  • انتخاب رشته دبیرستان برای دانش آموزان از اهمیت زیادی برخوردار بوده و دانش آموزانی که می خواهند در رشته ای متناسب با توانایی های فردی خود تحصیل کنند، باید از ابزارهای مناسب استفاده کرده و انتخاب رشته پایه نهم را به دقت انجام دهند. استفاده از ابزارهای مناسب مانند آزمون های مشاوره ای و جدول انتخاب رشته، تاثیر بسیار زیادی در موفقیت دانش آموزان جهت انتخاب رشته دارد.

    همان طور که بیان شد یکی از ابزارهای انتخاب رشته نهم، جدول انتخاب رشته نهم می باشد، به همین جهت در این مقاله جدول انتخاب رشته نهم، جدول حدنصاب نمره لازم برای انتخاب رشته نهم و مشاوره انتخاب رشته نهم به طور کامل برای دانش آموزان پایه نهم توضیح داده شده است.


    جدول انتخاب رشته نهم

    داشتن تحصیلات دانشگاهی در رشته مورد علاقه، یکی از مهمترین موضوعات برای داشتن شغلی ایده آل و ساختن آینده ای بهتر می باشد. برای تحصیل در رشته و دانشگاه دلخواه، ابتدا باید در رشته مورد علاقه و متناسب در دبیرستان تحصیل کرد. بنابراین، موضوع انتخاب رشته در دبیرستان از میان رشته های تحصیلی، موضوعی اساسی و آینده ساز می باشد. دانش آموزانی که در پایه نهم متوسطه تحصیل می کنند، باید خود را آماده انتخاب رشته برای ورود به دبیرستان نمایند.

     

    انتخاب رشته دانش آموزان پایه نهم دوره اول متوسطه، پس از اتمام امتحانات خرداد ماه و قبولی در امتحانات خرداد، برای ورود به پایه دهم یعنی دوره دوم متوسطه انجام می شود. دانش آموزانی که در دوره دبیرستان در رشته مورد علاقه و متناسب با توانمندی های خود تحصیل نمایند، در آینده می توانند انتخاب ایده آلی برای تحصیل در رشته دانشگاهی و پس از آن قرار گرفتن در شغلی مناسب، داشته باشند. از این حیث، انتخاب رشته پایه نهم به دهم یک مرحله مهم و سرنوشت ساز در زندگی تحصیلی هر فرد می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 421
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

بعد از جراحی پلک چه انتظاری باید داشت؟


بیماران بصورت سرپایی یا با یک شب بستری در بیمارستان تحت جراحی پلک قرار می‌گیرند. جراح با توجه به شرایط خاص بیمار در مورد گزینه‌ی مناسب تصمیم خواهد گرفت. پس از جراحی پلک ممکن است نیاز به بستری در بیمارستان باشد. بهترین محیط برای بهبودی بر اساس اولویت‌های بیمار و پزشک تعیین خواهد شد.

در ابتدای دوره‌ی بهبودی بیماران می‌توانند انتظار مقداری قرمزی و تورم در اطراف نواحی برش داشته باشند. چشم‌ها ممکن است بیش از حد دچار آبریزش باشند. پلک‌ها بطور معمول سفت بوده و همراه با درد می‌باشند. هر گونه خشکی که در ناحیه چشم رخ می‌دهد را می‌توان با پمادی که جراح در اختیار بیمار قرار می‌دهد، تسکین داد. هرچند بیماران ممکن است در اثر استفاده از پماد دچار تاربینی موقت شوند. بطور کلی، تاربینی موقت یکی از شایع‌ترین عوارض جانبی جراحی پلک است. بهبودی همچنین می‌تواند شامل حساسیت موقت به نور باشد.\

https://pasokheto.ir/mashhad/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AC%D8%B1%D8%A7%D8%AD-%D9%BE%D9%84%DA%A9-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF/

بلافاصله بعد از جراحی


  • یک فرد بالغ باید حداقل ۲۴ ساعت بعد از جراحی همراه با شما باشد.
  • به مدت ۴۸ ساعت بعد از جراحی باید در هنگام استراحت سر خود را بالا نگاه دارید یا دو بالش در زیر سر خود قرار دهید.
  • داروهای مسکن تجویزی را قبل از اینکه احساس درد کنید مصرف نمایید. پیشگیری از درد راحت‌تر از کنترل آن است.
  • در روز جراحی و چند روز بعد از آن فعالیت‌های خود را محدود کنید. معمولاً بازگشت به حالت طبیعی و از سر گرفتن فعالیت‌های جسمانی پرفشار ۷ تا ۱۰ روز طول می‌کشد.
  • از کیسه‌ی یخ بر روی ناحیه‌ی جراحی استفاده کنید.
  • اگر بطور ناگهانی از حالت خوابیده بلند شوید یا بنشینید ممکن است احساس سرگیجه کنید. بعد از جراحی اگر در حالت خوابیده هستید، قبل از ایستادن یک دقیقه بنشینید. به آرامی بایستید تا بتوانید تعادل خود را پیدا کنید. در صورتی که هنگام نشستن یا بلند شدن احساس سرگیجه داشتید، باید بلافاصله دراز بکشید تا احتمال غش کردن به حداقل برسد.

    کاربرد های جراحی پلک 

    جراحی بلفاروپلاستی دارای کاربردهای مختلفی است و برای موارد گوناگونی استفاده می شود که در ادامه به آن ها پرداخته ایم.

    • جراحی پلک توسط بهترین جراح پلک در مشهد با هدف از بین بردن افتادگی پوست ، پوست های شل پلک بالا که منجر به ایجاد چین و چروک هایی شده است ، اننجام می شود.
    • با عمل بلفاروپلاستی می توان مشکل در انحنای سطحی (کانتور) پلک را درمان کرد.
    • گاهی افتادگی شدید پلک و سنگینی پوست اضافه ، منجر به بروز اختلال در بینایی فرد می شود که این مشکل نیز با بلفاروپلاستی قابل رفع است.
    • این عمل زیبایی منجر به درمان پف و تورم پلک ها نیز می شود.
    • در صورتی که افتادگی پلک پایین شدید باشد ، منجر به دیده شدن نواحی سفید چشم در زیر قرنیه می شود که عمل جراحی پلک این مشکل را برطرف می کند.
    • با برداشتن پوست های اضافی ، چین و چروک های ظریف پلک پایینی نیز رفع می گردد.
     

    نکات مهم قبل از مراجعه به بهترین دکتر جراح افتادگی پلک 

    در صورتی که تصمیم به جراحی پلک گرفته اید ، لازم است به برخی نکات و توصیه های مهم توجه داشته باشید.

    • از مصرف داروهای رقیق کننده خون و داروهای ضد انعقادی همچون آسپرین اجتناب کنید.
    • به مدت یک الی دو هفته قبل از جراحی ، از خوردن مسکن هایی همچون ایبوپروفن خودداری نمایید چراکه این داروها خطر خونریزی را افزایش می دهد.
    • در روز جراحی نباید هیچ گونه آرایشی بر روی صورت شما وجود داشته باشد. 
     

    نکات مهم پس از جراحی پلک 

     

    پس از اتمام جراحی بلفاروپلاستی ، نکات مهم زیر را مد نظر قرار داشته باشید تا دوره نقاهت شما بدون هیچ مشکلی سپری شود.

    • در روز اول پس از عمل جراحی پلک ، هر یک ساعت یکبار در زمان بیداری ، به مدت 10 الی 15 دقیقه از کمپرس آب سرد استفاده کنید. این موضوع منجر به کاهش تورم و کبودی ها می شود.
    • پس از دو روز از جراحی پلک توسط بهترین جراح پلک در مشهد ، از کمپرس آب سرد هر چند ساعت یکبار استفاده کنید.
    • به منطور تسریع روند بهبودی ، پس از گذشته 48 ساعت می توانید از کمپرس آب گرم استفاده کنید

      نحوه انجام جراحی پلک بالا

      در جراحی زیبایی پلک بالا ، بهترین جراح پلک برای اینکه جای برش پس از بهبودی مشخص نباشد، برش را بر روی خطوط موجود روی پلک ایجاد می کند و پس از تخلیه چربی و بریدن پوست اضافه ، پوست را بخیه می زند.

      جراحی زیبایی پلک چه مزایایی دارد ؟

      • در برخی از افراد افتادگی پلک بالا باعث محدود شدن دید فرد می شود که با جراحی پلک برطرف می گردد.
      • باعث افزایش اعتماد به نفس افراد می شود.
      • باعث زیباتر شدن چهره افراد می شود.

      آیا جراحی پلک بالا عوارض دارد ؟

      باید بگوییم در صورتی که به بهترین جراح پلک مراجعه کنید و مراقبت های قبل و بعد از آن را رعایت کنید ؛ دچار عارضه ای نخواهید شد و تنها عیب این روش تورم و کبودی بعد از آن می باشد که امری طبیعی بوده و به مرور زمان رفع می شود و جای نگرانی وجود ندارد.



:: برچسب‌ها: جراح پلک ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کنکور نویس

دانش آموزان پایه نهم متوسطه اول در صورتی که قصد ادامه تحصیل داشته باشند باید پس از دریافت نمرات امتحانی پایانی و نیز نتیجه عملکرد تحصیلی خود جهت انتخاب رشته تحصیلی در یکی از شاخه های نظری، علوم و معارف اسلامی، فنی حرفه ای و کاردانش ارائه شده اقدام نمایند.

دانش اموزان پایه نهم باید قبل از اقدام به انتخاب رشته در خصوص هر رشته تحصیلی اطلاعات لازم را کسب نمایند تا بتوانند بر اساس استعداد، توانایی و علاقه خود، رشته تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب کنند. لازم به ذکر است که برای انتخاب هر یک از رشته های ارائه شده دانش آموز باید حدنصاب نمره لازم برای دروس مرتبط به آن رشته موردنظر را کسب نمایند تا امکان انتخاب و ثبت نام در رشته دلخواه خود را داشته باشند.

به همین منظور با توجه به اهمیت انتخاب رشته پایه نهم در آینده تحصیلی و شغلی دانش آموزان، می بایست والدین از طریق مشاوره تلفنی انتخاب رشته نهم و صحبت با کارشناسان خبره و متخصص در این زمینه، اطلاعات کافی در رابطه با رشته های هر شاخه تحصیلی کسب نموده تا بر اساس توانایی و علاقه فرزندنشان مناسب ترین رشته را انتخاب کنند. در ادامه جهت راهنمایی بیشتر شما متقاضیان با هدایت تحصیلی پایه دهم به توضیحاتی در مورد دسته بندی کلی شاخه های تحصیلی انتخاب رشته نهم و شرایط پذیرش هر رشته پرداخته شده، که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

 

 jgtkd

رشته تحصیلی دهم با توجه به نوع ویژگی ها و میزان امتیاز بندی های کلی دانش آموزان دسته بندی و انتخاب می شوند. با وجود این که شاخه های تحصیلی پایه دهم چهار گروه اصلی هستند، اما به دو دسته کلی رشته های نظری و فنی یا عملی تقسیم می شوند.

 

شاخه های اصلی رشته های تحصیلی پایه نهم متوسطه اول عبارتند از :

 

 شاخه نظری

 شاخه علوم و معارف اسلامی

 شاخه فنی و حرفه ای

 شاخه کار و دانش

معیارهای انتخاب رشته  نهم به دهم

جهت انتخاب رشته در پایه نهم چه شاخص‌ ها و معیارهایی را باید مبنا قرار داد؟!
آیا می‌ دانید که انتخاب رشته پایه نهم به دهم به نوعی قبل از کنکور تعیین کننده مسیر زندگی فرزندان شماست!!
ما در انتخاب رشته  نهم به دهم ، با در نظر گرفتن شرایط شما، در کنارتان هستیم.

انتخاب رشته در پایه نهم بر مبنای شناخت شخصی افراد از توانایی‌ ها و علایق خود

قطعا هیچ کس بهتر از شما نمی‌ تواند توانایی‌ ها و علایق شما را شناسایی کند.
این شما هستید که می‌ دانید در درس‌ های استدلالی توانایی بیشتری دارید یا در درس‌ های حفظی.
بنابراین باید خودتان توانایی‌ های خود را شناسایی کرده و تصمیم اولیه را بگیرید.

انتخاب رشته نهم به دهم بر اساس پتانسیل دانشگاه‌ ها

توانایی ورود به دانشگاه و رشته مورد علاقه یکی از مواردی است که دانش‌ آموزان باید به آن توجه کنند.
ناگفته پیداست که هدف‌ گذاری دانشگاه و رشته باید واقع‌ گرایانه باشد.
فردی با معدل ۱۲ نمی‌ تواند پزشکی دانشگاه تهران را هدف خود قرار دهد.

بازار کار رشته‌ ها و تأثیر تعیین‌ کننده در انتخاب رشته پایه نهم و دهم

مورد دیگری که دانش‌ آموزان باید به آن توجه کنند بازار کار رشته‌ های دانشگاهی است.
انتخاب رشته نهم مسیری است که شما را به دانشگاه راهنمایی می‌ کند بنابراین انتخاب رشته نامناسب در دانشگاه می‌ تواند آینده شما در دانشگاه را نیز تغییر دهد.

 

 انتخاب رشته‌ های ممکن برای پایه نهم به دهم

دانش‌ آموزان در پایه نهم می‌ توانند یکی از شاخه‌ های زیر را به عنوان رشته تحصیلی انتخاب نمایند:

انتخاب رشته نهم به دهم شاخه نظری

این شاخه شامل چهار زیر شاخه کلی ریاضی، تجربی، انسانی و معارف اسلامی است.

انتخاب رشته ریاضی در انتخاب رشته نهم به دهم

همان‌ طور که از اسم این رشته مشخص است درس‌ های اصلی این رشته دروس ریاضی و فیزیک هستند.
دانش ریاضی از پیش نیازهای اصلی برای موفقیت در این رشته محسوب می‌ شود، پس دانش‌ آموزانی که وارد رشته ریاضی می‌ شوند باید به درس ریاضی علاقه‌مند باشند و توانایی لازم برای مطالعه و یاد گرفتن مطالب مربوط به این درس را داشته باشند.

نام رشته ریاضی، با رشت ه‌های فنی و مهندسی دانشگاه‌ ها عجین است.
بنابراین اگر می‌ خواهید
 مهندس شوید باید رشته ریاضی را انتخاب کنید.

از دیگر مزایای مشاوره تلفنی می توان به صرفه جویی در وقت و هزینه ، عدم تعیین وقت قبلی ، ارتباط با مشاوران بدون محدودیت های زمانی و مکانی و عدم نیاز به مراجعه حضوری نیز اشاره کرد.

از آنجا که بسیاری از دانش آموزان در این دوره در آزمون های تیزهوشان و آزمون های مدارس نمونه دولتی شرکت می کنند ، آگاهی از روش های مناسب برنامه ریزی درسی ، سطح آزمون ها و اطلاع از منابع لازم برای هر درس دارای اهمیت می باشد.

شرایط انتخاب رشته نهم به دهم

با توجه به تغییر نظام آموزشی ، در فرآیند انتخاب رشته نهم به دهم دانش آموزان فقط نمرات پایه دهم اهمیت ندارد بلکه تمام نمرات دوران متوسطه اول یعنی پایه هفتم ، هشتم و نهم مورد بررسی قرار می گیرد. لازم به ذکر است که ضریب دروس برای کلیه دروس یکسان خواهد بود.

براساس آخرین تغییرات صورت گرفته ، انتخاب رشته پایه نهم به پایه دهم تا حدودی به انتخاب رشته دانشگاه شباهت دارد بدین منظور که هریک از دانش آموزان طبق نمرات و سوابق تحصیلی دوران متوسطه اول خود دارای یک رتبه می باشند که با توجه به آن رتبه مجاز به انتخاب رشته خواهند شد.

از عوامل دیگر که در انتخاب رشته نهم در نظر گرفته شده است ، تاثیر سهمیه ها (سهمیه ایثارگران ، سهمیه مناطق ، سهمیه جانبازان و سهمیه شهدا) در این فرآیند می باشد.

 

 
 

مشاوره تلفنی انتخاب رشته نهم برای معرفی رشته ها

 

در انتخاب رشته پایه نهم دانش آموزان می توانند پنج رشته تحصیلی از جمله تجربی ، انسانی ، ریاضی ، کار و دانش و فنی حرفه ای را انتخاب نمایند ، که هریک از رشته های مذکور شرایط متفاوتی برای پذیرش دارند.

دانش آموزان در زمان انتخاب رشته نهم به دهم باید راجب آینده تحصیلی و شغلی رشته انتخابی خود اطلاعات زیادی داشته باشند و با آگاهی کامل انتخاب رشته کنند. شناخت شاخه های تحصیلی رشته انتخابی ، شغل های آینده ، دانشگاه هایی که در آن رشته پذیرش دارند و …. از ملزومات انتخاب رشته و هدایت تحصیلی نهم به دهم است



:: برچسب‌ها: مشاوره تلفنی ,
:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 اسفند 1401 | نظرات ()