چگونگی تعیین تعداد شات‌های لیزر کل بدن
نوشته شده توسط : کنکور نویس

بسیاری از ما در مورد لیزر موهای زائد شنیده‌ایم. برخی آن را معجزه‌ای می‌دانند، برخی می‌گویند که هیچ فایده‌ای ندارد و برخی هم از لیزر و عوارضش می‌ترسند! به هر حال لیزر است و می‌توان با آن سنگ و آهن را برید! اگر آشنایی چندانی با لیزر ندارید، فکر می‌کنید که بی‌فایده است، قبلاً تجربه‌ی ناخوشایندی داشته‌اید یا جزو کسانی هستید که از عوارض و خطرات لیزر می‌ترسند، این مطلب برای شماست.

در این جا هر آنچه مربوط به لیزر موهای زائد هست را بررسی کرده‌ایم، حقایق آن را گفته‌ایم و تلاش کردیم ابهام زدایی مفیدی داشته باشیم.

لیزر موهای زائد چیست ؟

نمی‌خواهیم سرتان را با مباحث علمی لیزر درد بیاوریم ولی خوب است که ایده‌ای کلی از عملکرد و نحوه‌ی اثر لیزر  داشته باشید. , و بدانید عملکرد لیزر در بهترین مراکز لیزر موهای زائد در تهران چگونه است؟

  • لیزر یک پرتوی نوری است. منتها نوری که ویژگی‌های فیزیکی خاصی دارد و بسیار پرانرژی است. لیزرها در پزشکی و صنعت استفاده‌های زیادی دارند. در صنعت برای برش و حکاکی و در پزشکی از لیزر برای جراحی‌های مختلف مثل جراحی چشم (لیزیک) استفاده می‌شود.
  • لیزر یک دانش و فناوری است. یعنی بسته به کاربردی که دارد، می‌توان ویژگی‌های خاصی در آن لحاظ کرد و آن را برای انجام یک کار خاص بهینه‌ سازی نمود. لیزر موهای زائد دقیقاً به نحوی طراحی شده که بدون اثر گذاشتن روی قسمت‌های دیگر پوست و بدن، باعث حذف موهای زائد شود.
  • لیزرهای مختلفی برای حذف موهای زائد استفاده می‌شوند. فناوری‌های الکساندریت، Nd:YAG و دایود از جمله لیزرهای پرکاربرد برای حذف موهای زائد هستند. این لیزرها از نظر کاربرد باهم تفاوت دارند. مثلاً الکساندریت بیشتر برای کسانی موثر است که پوستی روشن دارند و Nd:YAG بیشتر برای پوست‌های تیره استفاده می‌شود. این تفاوت کاربردی به دلیل تفاوت خاصیت‌های فیزیکی لیزرها مثل فرکانس و طول موج است.
  • لیزر روی فولیکول‌ها اثر می‌گذارد. لیزر حذف موهای زائد به شکی طراحی شده که باعث داغ شدن پیاز مو و آسیب دیدن فولیکول‌ها شود. فولیکول‌ها ارگان کوچکی درون پوست هستند که موهای بدن را می‌سازند. با آسیب دیدن فولیکول و پیاز مو، رشد مو برای همیشه متوقف می‌شود.
  • لیزر آسیبی انتخابی وارد می‌کند. نکته‌ی قابل توجه این است که گرمای لیزر باعث آسیب دیدن و از کار افتادن فولیکول‌ها می‌شود، اما این آسیب کاملاً انتخابی است. یعنی به طور همزمان آسیبی به پوست و بافت‌های مجاور فولیکول وارد نمی‌شود. البته گاهی در اثر خطای اپراتور پوست آسیب می‌بیند. این موضوعات را در بخش عوارض لیزر موهای زائد بررسی کرده‌ایم.

    اشعه لیزر توسط رنگدانه‌ها جذب می‌شود و این رنگدانه‌ها در فولیکول‌های تیره مو بیشتر یافت می‌شود. به همین دلیل لیزر معمولا در پوست‌های روشن و موهای تیره بیشترین تاثیر را دارد. وقتی پوست تیره باشد لیزر پوست تیره را از مو تمیز نداده و باعث سوختن پوست تیره می‌شود.
    معمولا به خاطر شیوهای مکرر پوست ناحیه بیکینی تیره می‌شود و معمولا سوختگی و تاول از عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی (Laser bikini hair removal) است. توصیه کلینیک زیبایی فیروزه به زیباجویان این است که حتما قبل از لیزر ناحیه بیکینی با پزشک متخصص پوست مشورت کرده و برای لیزر به کلینی‌های معتبر و مجهز مراجعه کنند.

    عوارض لیزر موهای زائد صورت

    صورت شما بیشترین تاثیر را در زیبایی‌تان دارد و همیشه جلوی دید است. بنابراین برای از بین بردن موهای زائد صورت باید دقت بیشتری کنید. نکته حائز اهمیت در مورد لیزر موهای زائد صورت این است که اگر موهای شما زبر و تیره نباشد لیزر موهای زائد تاثیر آنچنانی برا موهای زائد شما نخواهد داشت.

    مزایای دستگاه لیزر شاتی

    معمولاً تکنسین‌های دستگاه لیزر تعداد شات‌ها و دفعات استفاده از آن را بر اساس حجم و ضخامت مو های نواحی مختلف بدن مشخص می‌کند. pasokheto.ir نقل میکند: در موارد زیر با مزایای استفاده از لیزرهای شاتی برای از بین بردن موهای زائد آشنا می‌شویدم

    • مهم‌ترین مزیت، هزینه لیزر موهای زائد است. لیزرهای شاتی بر اساس تعداد جلسات کمتری برنامه ریزی می‌شوند، بنابراین فرد برای استفاده از آن هزینه کمتری می‌پردازد.
    • همچنین این دستگاه‌ها با پوست ارتباطی ندارد و هیچ عوارض جانبی نظیر سوختگی قرمزی و تاول بعد از استفاده از لیزر مشاهده نمی‌شود.
    • هیچ‌گاه بعد از استفاده از لیزر شاتی شاهد ناراحتی و درد نواحی مختلف پوست نخواهید بود، زیرا تکنسین دستگاه بر اساس شرایط بیمار تعداد شات را مشخص می‌کند و رضایت بیمار از دیگر مزایای بارز این دسته از دستگاه‌های لیزری است.
    • معمولاً دستگاه‌های لیزر شاتی دارای راندمان کاری بسیار بالایی هستند و بعد از استفاده از آنها، رشد موهای زائد بسیار کاهش پیدا می‌کند.

    چگونگی تعیین تعداد شات‌های لیزر کل بدن

    حال که می‌دانید پالس در لیزر چیست، بهتر است کمی در مورد تعیین تعداد آن نیز آگاهی کسب کنید. تکنسین‌های لیزر با توجه به ناحیه مورد هدف، وسعت آن و نوع پوست تعداد شات‌های لیزر را مشخص می‌کنند. یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار روی تعداد شات‌های لیزر نوع دستگاه است. معمولاً برای پوست‌های روشن با موهای تیره پالس‌های کوتاه و تعداد شات بیشتر در نظر می‌گیرند و اپراتور با افزایش تعداد پالس‌ها، تعداد جلسات مورد نیاز را کاهش می‌دهد. پوست‌های تیره نیز برخلاف پوست‌های روشن به‌مدت پالس بیشتری نیز دارند و تعداد شات در لیزر برای آنها کاهش پیدا می‌کند.





:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: