در چه شرایطی نیاز به انجام پیکر تراشی است؟
نوشته شده توسط : کنکور نویس

وقت زیادی را برای ورزش صرف کرده اید و در کوتاه مدت نتیجه کمی از آن گرفته اید؟ دنبال لاغری سریع هستید؟ تحمل گرسنگی و رژیم سخت را ندارید؟

می خواهید تناسب اندام داشته باشید و با اعتماد به نفس و ظاهری شیک وارد هر مجلس و مهمانی شوید؟

لاغری یک روزه رویا نیست و با علم پزشکی امروزه همه چیز میسر شده است. لیپوماتیک یک جراحی برای رسیدن به تناسب اندام دلخواهتان است که در این مطلب به طور کامل در مورد 

اگر از جراحی می ترسید و از عوارض آن وحشت دارید نگران نباشید چراکه روشی که به شما معرفی کرده ایم یک روش با عوارض بسیار کم است. 

منتظر نباشید و به خواندن ادامه دهید در صورتی که سوالی داشتید ما شما را راهنمایی خواهیم کرد. و شماره تلفن دکتر پیکر تراشی را در اختیارتان میگذاریم.

تعریفی از لیپوماتیک

لیپوماتیک یک نوع عمل زیبایی برای تناسب اندام و خلاص شدن از چربی ها در اندام های شکمی است. انجام این عمل به صورت سرپایی است و نیازی به بی هوشی ندارد.

طبق تجربه کسانی که این عمل را انجام داده اند، کاهش سایز به مدت طولانی ادامه دارد و سلولیت نیز از بین می رود.

در این عمل مقدار زیادی چربی از بدن بدون درد و خونریزی خارج می شود. ریکاوری پس از انجام این عمل بسته به شرایط فرد بین 3 الی 7 روز متغییر است.

روش انجام پیکرتراشی

در کشور ما به دلیل تبلیغات نامناسب تصور می شود که عمل پیکر تراشی نوعی روش جراحی مجزا است. پیکرتراشی به مجموعه ای از جدیدترین روش های جراحی برای خارج کردن چربی ها و فرم دهی  به بدن اطلاق می شود. انتخاب روش پیکر تراشی بر اساس شرایط بیمار، مقدار ذخایر چربی و مهارت جراح صورت می گیرد. تمامی این روش را با یک هدف انجام می‌شود، اما در نحوه انجام آنها و تجهیزات مورد استفاده تفاوت هایی وجود دارد. پیکر تراشی بدن با استفاده از روش هایی همچون لیپوماتیک، لیپوساکشن کلاسیک، لیپولیز و سایر روش ها انجام می‌ شود. در تمامی این روش ها با استفاده از دستگاه های مخصوص چربی های ذخیره شده تخریب و از بدن خارج می شود. در برخی از این روش ها چربی کاملاً تخریب شده و در برخی دیگر بدون آسیب دیدگی خارج می‌شود، به گونه ‌ای که پس از استخراج می توان از این چربی ها برای تزریق به دیگر نقاط بدن استفاده کرد.

در چه شرایطی نیاز به انجام پیکر تراشی است؟

شاید با خودتان بگویید راه دیگری مانند رژیم غذایی و ورزش برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام وجود دارد؛ ولی این راه علاوه بر زمان‌بر بودن، در بسیاری موارد امکان اجرای آن وجود ندارد. در موارد زیر نیاز به انجام پیکرتراشی حس می‌شود:

  • وقتی بی‌فایده بودن رژیم لاغری و ورزش اثبات شده باشد.

رژیم و ورزش همچنان پرطرفدارترین روش‌ها برای لاغری و از بین بردن چربی‌های بدن محسوب می‌شوند؛ اما برای نتیجه گرفتن از این روش‌های آهسته باید بسیار صبور باشید، بعلاوه ورزش و رژیم لاغری همواره موثر نیستند، به خصوص اگر چربی فراوانی در بدنتان انباشته شده باشد.  از طرفی ورزش دادن بعضی بخش‌های بدن تقریباً غیرممکن است. در نتیجه ورزش همواره کارساز نیست. بنابراین اگر ورزش و رژیم لاغری را امتحان کرده‌اید، اما به نتیجه دلخواهتان نرسیده‌اید، می‌توانید از روش‌های مختلف پیکرتراشی برای رسیدن به اندام ایده آل خود استفاده کنید.

  • اگر فرد به دلیل ابتلا به بیماری اجازه ورزش کردن نداشته باشد.

در بعضی شرایط افراد، به دلیل داشتن بیماری، اجازه ورزش کردن را ندارند و در نتیجه فقط میتوانند از طریق پیکرتراشی مشکل خود را حل کنند.

پیکر تراشی چیست و چه عوارضی دارد؟

پیکر تراشی یک روش برای حذف چربی‌های موضعی بدن است. این کار بدون اینکه به بافت و عروق و اعصاب ناحیه دارای چربی آسیبی برساند انجام می‌شود. با استفاده از این روش بیمار در مدت زمان کوتاهی، می‌تواند به فرم بدنی دلخواه خود برسد. در واقع به انواع روش‌های تهاجمی و غیر تهاجمی که به وسیله‌ی آن‌ها می‌توان قسمت‌های مختلف بدن را لاغر کرد و به شکل دلخواه درآورد؛ پیکرتراشی گفته می‌شود.

 

انواع روش‌های پیکر تراشی

برای پیکر تراشی روش‌های گوناگونی وجود دارد؛ که در اینجا به بررسی آنها، مزایا و معایب هر یک و عوارضی که ممکن است هر کدام برای فرد ایجاد کند، می‌پردازیم.

پیکر تراشی به روش لیپوماتیک

برای پیکر تراشی به این شیوه از دستگاهی با همین نام که از یک میله فلزی تشکیل شده است؛ استفاده می‌شود. در تکنیک لیپوماتیک نیازی به برش ناحیه‌ی مورد نظر نیست و با ایجاد سوراخ در ناحیه‌ی تحت درمان میله‌ای وارد می‌کنند. این دستگاه توانایی این را دارد، که چربی‌های اضافی بدن را به تکه‌های کوچکتر تجزیه کند و با کمک ساکشن از بدن خارج کند.

دستگاه لیپوماتیک، دقت خیلی پایینی نسبت به سایر دستگاه‌های پیکرتراشی مثل بادی جت و اولترازد دارد. به همین خاطر نتیجه آن کاملا به مهارت و تجربه پزشک برمی‌گردد. همچنین به خاطر ضربات کوچکی که به بافت پوست وارد می‌شود، امکان لیفت پوست در آینده وجود ندارد. 

پیکر تراشی به روش لیپوست

این تکنیک، نسل جدیدی از روش لیپوماتیک است؛ که این امکان را به وجود می‌آورد تا سلول‌های چربی از بافت جدا شوند و این موضوع، احتمال گلوله گلوله شدن چربی‌ها در زیر پوست به صفر برسد و در نتیجه سبب می‌شود، ناهمواری اتفاق نیفتد. لیپوست همچنین جزء روش‌های ایمن در لاغری می‌باشد. 

پیکر تراشی به روش لیپوساکشن

در این تکنیک، ابتدا یک برش کوچک در محل مورد نظر ایجاد می‌شود و چربی‌ها توسط کانالی که به دستگاه مکش وصل است، تخلیه می‎‌شوند. از تفاوت‌های این روش با دو شیوه قبلی این است که چربی‌های خارج شده از بدن در این شیوه قابل استفاده نیست. چرا که چربی‌های اضافی در این روش توسط حرارت سوزانده شده و از بدن مکش می‌شود. این تکنیک بسیار موثر است؛ ولی در عین حال دوره نقاهت بیشتری در حدود ۶ هفته دارد. از عوارض این عمل لاغری میتوان به تورم، کبودی و تا حدودی درد اشاره کرد.

پیکر تراشی به روش ابدومینوپلاستی

در این روش علاوه بر خارج کردن چربی از بدن، چین و چروک پوست هم از بین می‌رود. این روش برای افرادی مناسب است؛ که چربی بدن بسیار زیاد است؛ به طوری که دچار افتادگی شده است. 

در ابدومینوپلاستی، چربی و پوست اضافه زیر شکم، برش داده می‌شود و سپس از محلی بالاتر از شکم (بالای ناف)، پوست شکم به سمت پایین پیوند زده می‌شود. خط برشی که در اثر این عمل ایجاد می‌شود نیز به مرور زمان محو می‌شود. اما برای از بین بردن کامل جای بخیه می‌توانید از میکرونیدلینگ به همراه مزوتراپی کمک بگیرید. از این روش می‌توان برای لیفت ران و لیفت بازو نیز استفاده کرد.





:: برچسب‌ها: اضافه وزن ,
:: بازدید از این مطلب : 434
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: