نواع طول موج های لیزر موهای زائد
نوشته شده توسط : کنکور نویس

لیزر مو برای از بین بردن موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد روشی برای از بین بردن موهای زائد بدن شما است. این روش غیرتهاجمی است، به این معنی که نیازی به بریدگی در پوست شما ندارد. افراد ممکن است این درمان را در هر قسمت از بدن خود دریافت کنند، اما رایج‌ترین نواحی عبارت‌اند از:

  • صورت
  • زیر بغل
  • ناحیه بیکینی یا هر ناحیه‌ای که موهای ناحیه تناسلی رشد می‌کند.
  • دست‌ها
  • کمر و شکم
  • پاها

https://pasokheto.ir/%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86/products-services-isfahan/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86/

لیزر موهای زائد چگونه کار می‌کند؟

لیزر موهای بدن بر اساس فرآیندی به نام فتوترمولیز انتخابی انجام می‌شود. به این صورت که گرمای لیزر سلول‌هایی را که رنگ‌دانه زیادی دارند از بین می‌برد. ازآنجایی‌که موهای تیره رنگ‌دانه زیادی دارند، هنگام تابش امواج لیزر بیشترین گرما را جذب می‌کنند. گرمایی که از این طریق به فولیکول‌های مو تزریق می‌شود آن‌ها را از بین می‌برد، بنابراین مو نمی‌تواند مانند قبل رشد کند. یک فولیکول مو باید در مرحله آناژن یا رشد خود باشد تا لیزر بتواند به این شکل عمل کند.

به همین دلیل است که برای انجام کامل درمان لیزر مو برای قسمت‌های مختلف، بسته به میزان سطح و مشخصات موها به جلسات متعددی برای لیزر موهای بدن نیاز است. معمولاً قسمت‌های کوچک مانند لیزر موهای صورت به وقت و تعداد جلسات کمتری نسبت به قسمت‌های بزرگ‌تر مانند کمر یا پاها نیاز دارد. اینکه شما دقیقاً به چه تعداد جلسه برای انجام کامل لیزر موهای بدن نیاز دارید را متخصص شما در جلسه مشاوره مشخص می‌کند.

چرا لیزر بهترین روش شناخته شده است؟

در حقیقت هنگامی که موضوع برداشتن موهای صورت و بدن به میان می‌آید، روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد. شما می‌توانید همه این روش‌ها را امتحان کنید اما در نهایت پس از چند روز موها دوباره رشد خواهند کرد و معمولاً با خارش و گاهی زخم همراه هستند. پرتوی لیزر با دقتی که دارد بر روی سلول‌های رنگدانه مو تمرکز می‌کند و آن‌ها را از یکدیگر تشخیص می‌دهد. هنگامی که ملانین در مو شناسایی می‌شود و مورد هدف قرار می‌گیرد، لیزر موهای زائد تمام ساقه و ریشه مو را می‌سوزاند.

لیزر موهای زائد چگونه عمل می کند؟

لیزر در واقع پرتوهای نور تکفام شده هستند که روی طول موج دلخواه ما برای مقاصد خاص تنظیم می ­شوند و بنا به نیاز ما می ‏توانند اثرات متعددی در ناحیه مورد نظر داشته باشند. ریشه­ موجود در هر تار مو رنگ­دانه ای به نام ملانین دارد که هنگام رویش مو فعال شده و همه بدنه­  تار مو را به رنگ تیره (سیاه، قهوه ­ای روشن و تیره یا بلوند) در می ­آورد. لیزر موهای زائد روی ملانین ­های موجود در ریشه مو متمرکز شده و روی آن ناحیه اثر می­ کند و نهایتا منجر به نابود شدن ریشه­  مو می­ گردد.

بنابراین هرچه موی فرد تیره­ تر و ضخیم ­تر باشد لیزر اثر بهتری بر روی آن خواهد داشت. از طرفی به علت وجود ملانین در خود پوست، روشن بودن پوست باعث می ­شود لیزر بر روی خود پوست اثر نکرده و منجر به سوختگی پوست نشود، لذا افراد با پوست­ های روشن و موی ضخیم و تیره بهترین کاندید لیزر موهای زائد می­ باشند.

انواع طول موج های لیزر موهای زائد

دستگاه­های لیزر موهای زائد اصولا دارای 3 طول موج هستند. 755 نانومتر  یا الکساندرایت، 800نانومتر یا دایود و 1064 نانومتر یا ND-YAG

1. لیزر الکساندرایت: مناسب برای پوست‌های روشن و معمولی

2. سیستم لیزر دایود: مناسب برای پوست های معمولی رو به تیره جذب این طول موج در ملانین تاحدی کمتر از لیزرهای الکساندریت و بیشتر از Nd-YAG و IPL ها می باشد.

3. لیزر‌هایND-YAG برای پوست های تیره و برنز شده، ایمن‌تر و موثرتر است.

لیزر موهای زائد روندی پزشکی می باشد که در این روش از یک اشعه نوری استفاده می شود، تا موهای زائد بدن را از بین ببرند. مو زائد به طور معمول ضخیم می باشد و در نواحی مختلفی هم چون سینه، چانه، گلو و … رشد می کند. توصیه می شود افرادی که مشکلات هورمونی دارند، قبل از این که به سراغ لیزر موهای زائد بروند، مشکلات هورمونی خود را برطرف کنند، زیرا مشکلات هورمونی می تواند باعث شود که مو زائد در قسمت های مختلف بدن که قبلا در آن ناحیه مو زائد رشد نمی کرده، مو رشد کند که باید برای درمان این مشکل به بهترین دکتر زنان و یا به دکتر غدد مراجعه کنید، تا پزشک مورد نظر با تجویز دارو می تواند مشکلات هورمونی شما را کنترل و درمان کند. افرادی که لیزر موهای زائد انجام می دهند، به مرور زمان موهای بدن آن ها نازک می شود و کم کم از بین می رود.

برای کاهش عوارض لیزر چه باید کرد

در کنار پمادها و بی حس کننده ها که به کاهش درد درمان کمک می کنند ، می توان برای کاهش و پیشگیری از عوارض لیزر موهای بدن از روش های مختلف برای سرد کردن ناحیه لیزر شده استفاده کرد. این راه حل ها مانند استفاده از ژل سرد ، هوای سرد ، اسپری سرد کننده می توان بهره مند شد.

نکاتی که قبل از لیزر باید رعایت کنید

  • به مدت حداقل ۴ الی ۶ هفته قبل از لیزر از قرار گرفتن صورت در معرض نور خورشید جلوگیری کنید.
    در صورتی که قصد بیرون رفتن از منزل دارید ، از ضد آفتاب های با SPF بالا استفاده کنید.
  • اگر جزء افرادی هستید که تبخال می زنند ، باید قبل و بعد از لیزر صورت اقدامات مربوط به ضد ویروسی انجام دهید.
  • در مدت ۴ الی ۶ هفته قبل از لیزر صورت از انجام وکس ، اصلاح صورت به وسیله نخ ، اپیلاسیون صورت بپرهیزید.




:: برچسب‌ها: لیزر، لیزر صورت ، لیزر دست و پا ,
:: بازدید از این مطلب : 567
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: