نسخه تحت وب با نسخه موبایلی برنامه شاد چه تفاوتی دارد؟
نوشته شده توسط : کنکور نویس

با توجه به استمرار بیماری کرونا ، برای جلوگیری از همه گیری این بیماری قرار بر این شد که با شروع سال تحصیلی جدید ، آموزش به صورت مجازی و از طریق تلویزیون و شبکه های اجتماعی انجام بگیره . به همین دلیل آموزش و پرورش اقدام به راه اندازی سامانه شاد دانش آموزی در نسخه های تحت وب و نسخه اندروید کرد .

با توجه به اینکه هنوز نسخه پیام رسان شاد برای کامپیوتر و سیستم عامل IOS در دسترس نیست در این مقاله در مورد نحوه ورود و نصب برنامه شاد وب برای کامپیوتر  توضیح دادیم تا دانش آموزی از تحصیل عقب نمونه . پس تا آخر این مقاله همراهمون باشین !

 

نسخه وب ورود به برنامه شاد

با شروع سال تحصیلی جدید ، دانش آموزا برای طی کردن روند تحصیلی شون حتما باید به برنامه شاد دسترسی داشته باشن تا با عضویت در گروه ها و کانالای درسی از درساشون عقب نیوفتن . متاسفانه خیلی از دانش آموزا به تلفن همراه با سیستم عامل بالای 4.4 دسترسی ندارن و اصطلاحا گوشی شون قابلیت نصب این برنامه رو نداره .

به خاطر همین آموزش و پرورش ، سامانه شاد رو علاوه بر نسخه های اندروید و IOS در نسخه وب نیز برای استفاده کاربرانی که به گوشی های هوشمند دسترسی ندارن ایجاد کرده . دانش آموزایی که تمایل به استفاده از نسخه تحت وب پیام رسان شاد دارن ، با استفاده از لینک زیر  می تونن وارد صفحه تحت وب شاد بشن .

از جمله مواردی که این بیماری تاثیر بسیاری زیادی بر آن گذاشته است مسئله آموزش و تحصیل دانش آموزان می باشد .

دانش آموزان جهت استفاده از برنامه شاد می بایست مشخصات خود را به رسمیت در این سامانه ثبت کنند تا بتوانند فرآیند آموزش خود را با شرکت در کلاس های مجازی پیگیری نمایند. لازم به ذکر است که استفاده از نسخه تحت وب تنها از طریق سیستم های رایانه ای مانند کامپیوتر امکان پذیر نیست و دانش آموزان می توانند از طریق مرورگر موجود در گوشی همراه نیز به این آدرس مراجعه کنند. در ادامه، راهنمای ورود به سامانه شاد تحت وب به صورت گام به گام و تصویری ذکر شده است.

  • ابتدا به آدرس اینترنتی web.shad.ir مراجعه کنید و در صفحه اول، شماره تلفن همراهی را وارد نمایید که در دسترس باشد.

 

  • یک کد فعال سازی 5 رقمی به شماره تماس ثبت شده در مرحله قبل ارسال می گردد که می بایست آن را در کادر مربوطه درج نمایید.

 

  • پس از ورود به محیط تحت وب سامانه شاد، از قسمت راست صفحه بر روی گزینه “ورود” کلیک کنید.

 

  • نقش خود را به عنوان “معلم”، “دانش آموز” یا “مدیر” انتخاب کنید.
  • مطابق تصویر، لازم است کد ملی خود را درج نموده و بر روی گرینه “ارسال” کلیک نمایید.

 

در مراحل بعدی می بایست اطلاعاتی از قبیل سال، ماه و روز تولد خود را نیز وارد کنید و نهایتا مواردی که به ثبت رسانده اید را تایید نمایید.

نسخه تحت وب با نسخه موبایلی برنامه شاد چه تفاوتی دارد؟

اپلیکیشن دانش آموزی شاد جهت ارائه برخط دروس به محصلین مدارس در دو نسخه اندروید و ویندوز ارائه شد. اگر چه این دو نسخه جهت ارائه خدمات یکسان به وجود آمده اند اما تفاوت هایی دارند که در ادامه به برخی از موارد مهم آن پرداخته شده است.

  • امکان ارسال ویس در نسخه تحت وب وجود ندارد.
  • دانش آموزان نمی توانند تماس صوتی یا تصویری از طریق نرم افزار تحت وب برقرار کنند.
  • در نسخه ویندوز نمی توان نسبت به برگزاری لایو یا برنامه زنده و آنلاین اقدام نمود.
  • بخش شادینو و برخی از سرویس های موجود در نسخه اندروید اپلیکیشن‏، در سامانه تحت وب وجود ندارد.

با وجود تعطیلی مدارس و آموزش های حضوری دانش آموزان ، اما یادگیری و آموزش آن ها تعطیل نبوده و یادگیری دروس به روش های گوناگون و غیر حضوری ادامه یافته است .

از جمله روش های ارائه شده توسط وزارت آموزش و پرورش کشور طراحی و ارائه پیام رسان دانش آموزی شاد ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ می باشد که تا به امروز با استقبال دانش آموزان و معلمان پایه های مختلف روبرو بوده و در به روزرسانی های نسخه های مختلف این برنامه امکانات آن نیز افزایش می یابد .

با توجه به شرایط اقتصادی به وجود آمده ممکن است بسیاری از دانش آموزان و خانواده های آن ها قادر به خرید گوشی های هوشمند نباشند لذا به منظور کمک به این دانش آموزان در دسترسی به خدمات اپلکیشن مدارس شاد ، نسخه تحت وب این برنامه نیز طراحی و اجرا شده است که تمامی موارد نسخه شاد گوشی را شامل شده و دسترس پذیری ساده ای نیز دارد .

جهت ارائه اطلاعات بیشتر در رابطه با نسخه تحت وب نرم افزار شاد 1400 - 1401 و راهنمایی دانش آموزان در ورود به این برنامه و استفاده از آن در ادامه مقاله به جزئیات مربوطه از جمله لینک ورود به نسخه وب برنامه ، راهنمای ورود به نسخه تحت وب نرم افزار شاد می پردازیم .

 

 

لینک ورود به نسخه وب برنامه شاد

برنامه شاد علاوه بر نسخه های اندروید و IOS در نسخه وب نیز برای استفاده کاربرانی که به گوشی های هوشمند دسترسی ندارند ایجاد شده است . به منظور راحتی کاربران در استفاده از برنامه شاد طراحی این نرم افزار به صورتی انجام گرفته است که محیط کاربری و نحوه استفاده از برنامه شاد در اپلیکیشن های موبایلی و نسخه وب تقریبا مشابه هم باشند . 

به منظور دسترسی راحت تر و ساده تر دانش آموزان به نسخه تحت وب نرم افزار شاد ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ در این قسمت امکان ورود مستقیم به محیط نرم افزاری برنامه شاد را در اختیار آن ها قرار داده ایم .





:: برچسب‌ها: برنامه شاد ,
:: بازدید از این مطلب : 475
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: