هایفوتراپی برای جوانسازی پوست به چه کسانی توصیه میشود؟
نوشته شده توسط : کنکور نویس

 هایفوتراپی و کاربردهای آن

با شروع شل شدن پوست (از سن 30 سال به بالا) می توانید در صورت تمایل به همیشه جوان ماندن، از مزایای تکنیک هایفوتراپی بهره مند گردید. افتادگی و شل شدگی ها را می توان در سطوح خفیف، متوسط و زیاد درجه بندی کرد. اثر بخشی هایفوتراپی در شیراز در رفع افتادگی خفیف تا متوسط در مقایسه با افتادگی های شدید تر، نتیجه بهتری دارد. هایفوتراپی در سه عمق متفاوت (1.5 و 3 و 4 میلی متر) روی پوست انجام می شود. از طریق هایفو می توان به بخش های عمیق تری از پوست نفوذ کرد. هایفوتراپی یک روش درمان غیر تهاجمی است و نیازی به بستری شدن بیمار نمی باشد. یکی از ویژگی های خوب هایفو این است که، ادامه زندگی روزمره بعد از هایفوتراپی ، بدون توقف امکان پذیر خواهد بود. هایفوتراپی در موارد زیادی کاربرد دارد و افراد می توانند با توجه به شرایط خود از آن بهره مند گردند.

کاربردهای هایفو در موارد ذیل اشاره شده است:

  • رفع شلی صورت و گردن در اثر کاهش وزن
  • لیفت (کشیدن) فک و چانه، ابرو ، گونه
  • زاویه سازی فک
  • برطرف ساختن افتادگی پلک بالا
  • از بین بردن غبغب
  • کاهش خطوط گوشه های لب
  • رفع خطوط و چروک گردن،صورت و حاشیه خارجی چشم
  • موارد منع هایفو
    نمی توان به طور کل مشخص کرد چه کسانی نباید هایفو انجام دهند. البته موارد منع هایفو معمولا توسط پزشک متخصص در جلسه مشاوره بررسی می شود تا مشخص شود آیا بیماران کاندید مناسبی برای انجام هایفوتراپی باشند. برای پاسخ به این سوال که چه کسانی نباید هایفو انجام دهند؛ مشخصات زیر باید بررسی شوند:
    1.سن 
    بهترین زمان برای آغاز درمان هایفو معمولا در اواسط دهه ی سی است، یعنی زمانی که پوست علائم پیری را نشان می دهد. پوست معمولا خاصیت کشسانی و سفتی خود را در این زمان از دست می دهد، گرچه ممکن است هنوز جوان و بدون چین و چروک به نظر برسد. افزایش تولید کلاژن با هایفو بعد از سن سی سالگی این تضمین را به شما می دهد که می توانید پوست خود را در بهترین شرایط ممکن حفظ کنید. بیمارانی که سن بالایی دارند و افتادگی شدیدی در ناحیه غبغب آنها وجود دارد و یا به علت کهولت سن نیاز به درمانهای ضدپیری گسترده دارند نباید هایفو انجام دهند و بهتر است از درمان های جراحی زیبایی بهره ببرند.
    2.مشکلات پوستی 
    گرچه سن می تواند راهنمای خوبی برای زمان درمان با هایفو باشد، اما پوست هر فردی به گونه ای متفاوت رو به پیری می رود. برخی از ما ممکن است زودتر به این درمان نیاز پیدا کنیم در حالی که ممکن است دیگران دیرتر به آن نیاز پیدا کنند. از این رو مهم است که شرایط پوست خود را در نظر بگیرید. درمان با هایفو می تواند باعث سفت تر و جوان تر شدنِ پوست شود. افزایش تولید کلاژن سبب تقویت خاصیت کشسانی آن شده و زمانی که پوست شل می شود؛ آن را سفت می کند. از این رو درمان زمانی موثر واقع خواهد بود که پوست رو به پیری می رود و تولید کلاژن کاهش می یابد. ممکن است شما متوجه پوست شل خود اطراف پیشانی و یا فک شده باشید. در واقع پوست شما دیگر خاصیت کشسانی قبل را ندارد. اگر این مشکلات پوستی خفیف تا متوسط باشند شما بهترین نتایج را کسب خواهید کرد. اما اگر شدت افتادگی پوست زیاد باشد درمان های تهاجمی دیگر موثرتر خواهند بود. 
    3.نوع دستگاه هایفو
    انواع مختلف دستگاههای هایفو روی مشکلات متفاوتی از پوست تاثیر گذارند. بیماران معمولا با توجه به شکل صورت و شرایطی که دارند؛ انتخاب می شوند. به طور کلی، هایفو برای افرادی موثرتر است که صورتی رو به پایین، فک برجسته و یا دارای چربی اضافی پوست هستند. به عنوان مثال، ترماژ برای بیمارانی که پوست آنان شل است یا دارای خطوط ریز صورت هستند؛ مناسب تر است. اگر خواهان رسیدن به بهترین نتایج هستید، انتخاب نوع صحیح از درمان آرایشیِ مختص سن و پوست شما الزامی است. در این راستا درمان های متعددی وجود دارند از جمله فیلرهای پوستی، بوتاکس، لیفت با PRP   یا هایفوتراپی. پزشکان میتوانند به شما در تصمیم گیری درست کمک کنند و پس از بررسی شرایط مختلف بهترین روش کشیدن پوست و جوانسازی صورت را به شما معرفی کنند. 

هایفوتراپی برای افرادی با مشخصه های زیر توصیه نمی گردد:

✔ خانم های باردار

✔ افرادی که زیر 30 سال سن دارند.

✔ کسانی از از دیابت پیشرفته رنج می برند.

✔ کسانی که در نواحی که قصد انجام هایفوتراپی دارند پروتز فلزی دارند.

✔ افرادی که دچار عفونت در نواحی مورد نظر هستند.

✔ افرادی که دچار بیماری صرع هستند.

✔ مبتلایان به بیماری های خونی و افرادی که دچار خونریزی هستند

✔ مبتلایان به بیماری های ویروسی

 

پس می توان گفت هایفوتراپی برای افرادی مناسب است که در بازه سنی 30 تا 60 سال هستند و از مشکلات افتادگی پوست ، پلک ، چین و چروک های سطحی پوست بر روی صورت و گردن رنج می برند.علاوه بر این برای انجام این روش زیبایی پوست شما میبایست از سلامت کامل برخوردار باشد و چنانچه شل شدگی و یا افتادگی پوست شما بسیار شدید باشد این روش درمانی نمی تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

 

مزایای هایفوتراپی:

از مهمترین مزایای این تکنیک می توان به عدم دوره نقاهت و یا تعداد جلسات زیاد جهت درمان ، عدم وجود هرگونه عارضه خاص ، عدم نیاز به عمل های جراحی ، ایمنی بالای این روش و بدون درد بودن تکنیک اشاره نمود.تاثیر اولیه این روش درمانی طی 3 تا 4 ماه به صورت کامل نمایان می شود.این اتفاق با جایگزینی کامل کلاژن های جدید به جای کلاژن های قدیمی با گذشت 6 ماه از انجام این روش صورت می گیرد.نتایج هایفوتراپی دائمی بوده و از بین نخواهد رفت.





:: برچسب‌ها: هایفوتراپی ,
:: بازدید از این مطلب : 533
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: