چه دوره تخصصی را یک دکتر پوست میگذراند؟
نوشته شده توسط : کنکور نویس

 

هنگامی که متخصص درماتولوژی ضایعه ای را در پوستتان ببیند ممکن است از آن بیوپسی بگیرد. در این حالت یک تکه از پوست آسیب دیده را بر میداد و آن را برای یک متخصص پاتولوژی جهت بررسی علت به وجود آمدنش ارسال می کند. برای برخی شرایط، مانند سرطان پوست، معاینه توسط متخصص پوست تنها راه اطمینان از تشخیص است.

جراحی Mohs

جراح موهز یک دکتر پوست است که برای درمان سرطان پوست تکنیک خاصی به نام جراحی Mohs را انجام می دهد. جراحی Mohs شامل برداشتن تکه های نازک پوست و سپس بررسی هر قسمت با میکروسکوپ است.

جراحی Mohs مزایای زیادی دارد، اما برای همه کسانی که به سرطان پوست مبتلا هستند درمان صحیحی نیست. بهترین دکتر پوست در شهر تهران  قبل از تعیین اینکه بهترین روش درمانی برای هر بیمار چیست، عوامل زیادی را در نظر می گیرد. روش جراحی بستگی به نوع سرطان پوست، گسترش آن به قسمت های دیگر بدن و محل درگیر دارد.

متخصص پوست کودکان

یک دکتر پوست کودکان در زمینه درمان بیماری های کودکان و نوزادان تخصص میگیرد. اگر کودک شما به بیماری، پوست، مو یا ناخن مبتلا شده، بهتر است درمان توسط یک متخصص در این زمینه مراجعه کنید.

چه دوره تخصصی را یک دکتر پوست میگذراند؟

دوره فلوشیب در جراحی پوست معمولا یک سال است. در این دوره دکتر پوست و مو مهارت‌های بسیاری را در زمینه‌های زیر به دست خواهد آورد:

  • لیپوساکشن چربی‌ها (حذف مقدار کمی چربی در حالی که بیمار هشیار است).
  • لایه‌برداری‌های شیمیایی
  • تزریق پرکننده‌ها و توکسین بوتولینوم
  • جراحی موهس(که مویز تلفظ می‌شود) روشی خاص جهت درمان سرطان پوست است.
  • جراحی ترمیمی: درمان زخم‌های ایجاد شده در اثر عمل جراحی سرطان پوست.
  • اسکلروتراپی (درمان رگ)
  • پیوند موی طبیعی
  • جراحی با لیزر

    شما برای این که بهترین نتیجه را از خدمات پوست و مو بگیرید، باید به یک متخصص پوست خوب مراجعه کنید؛ در ادامه می خواهیم پاسخ یکی از پر تکرار ترین سوالات مخاطبان سایت دکتر نیلفروش زاده را مورد بحث و بررسی قرار دهیم و فرق متخصص پوست و دکتر پوست را با شما در میان بگذاریم. به طور کلی، یک پزشک برای این که به یک متخصص پوست تبدیل شود، می بایست مراحل مختلفی را بگذراند. این مراحل عبارتند از 7 سال پزشکی عمومی، دوره بورد تخصص پوست و مو، دوره فلوشیپ پوست و مو و دوره های علمی تکمیلی.

    برخی از پزشکان متخصص پوست و مو برای گرفتن مدارک‌ علمی و کسب تجربه در دوره‌ های معتبر داخلی و خارجی شرکت می کنند. مثلا روشی خاص در درمان سرطان و یا کاشت مو با سلولهای بنیادی که جزو جدیدترین متدهای زیبایی و درمانی در تخصص پوست و مو محسوب می شوند. از دیگر مهارت های پزشک متخصص پوست و مو می توان به درمان تخصصی ریزش مو و انجام درمان های جوانسازی پوست صورت به کمک روش هایی از جمله تزریق ژل لب، تزریق بوتاکس و انجام عمل‌ های جراحی زیبایی دیگر مانند لیفت با نخ اشاره کرد.

     

    پروفسور محمدعلی نیلفروش زاده پزشک پوست و مو در تهران، دوره ی فلوشیپ خود را در زمینه ی لیزر-جراحی پوست و پیوند مو در انگلستان سپری کردند و سپس دوره ی تکمیلی فلوشیپ پوست و مو را در کانادا به اتمام رساندند. این ها تنها گوشه ای از فعالیت های علمی و روند تحصیلی استاد نیلفروش زاده می باشد که اکنون با سمت علمی استاد تمام درماتولوژی، رییس مرکز تحقیقات پوست و سلولهای بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند.

    پوست اندامی مهم است. اولین خط دفاعی بدن در برابر بیماری محسوب می شود. حتی از سایر قسمت های بدن محافظت می کند، دمای مناسب بدن را تنظیم و پیام هایی از طریق گیرنده های عصبی در مورد احتمال آسیب یا تحریک اندام ها و سطوح بدن به مغز می فرستد. از سوی دیگر زیبایی و سلامت ما در ابتدا در پوستمان نمایان میشود و اولین علائم پیری را میتوان را بر پوست مشاهده کرد. در این مقاله معیارهای انتخاب یک متخصص خوب را بررسی کردیم.

    متخصص پوست یا درماتولوژیست کیست؟

    متخصص پوست یا درماتولوژیست ، پزشکی است که در زمینه سلامتی پوست، مو و ناخن تخصص دارد. یک متخصص پوست می تواند بیش از 3000 بیماری را شناسایی و درمان کند. از جمله ی این بیماری ها اگزما، پسوریازیس و سرطان پوست است. همچنین متخصص پوست میتواند بیماری های مربوط به مو و ناخن را نیز حل کند. در واقع یک متخصص پوست، با ارائه روش های درمانی متفاوت میتواند به شما کمک کند تا مشکلات پوستی خود را حل کنید.

    دامنه فعالیتی متخصص پوست

    1- لایه برداری شیمیایی

    یکی از شایع ترین خدمات متخصص پوست درمان و بازسازی مشکلات پوستی مانند آکنه و اسکار است، متخصص با استفاده از یک محلول شیمیایی لایه رویی پوست را ترمیم و باسازی میکند. لای برداری شیمیایی یکی از خدمات ارزان پوست است اما با توجه به مواد استفاده شده و خود پزشک قیمت میتواند متفاوت باشد.

    2- تزریقات زیبایی

    تزریق بوتاکس یا چربی یکی از خدمات زیبایی برای رفع اسکار، چین و چروک و یا حتی لاغری است. متخصص خوب از بهترین مواد برای این کار استفاده میکند و درباره مواد مصرفی، مراقبت های پوستی و عارضه های احتمالی به بیمار اطلاعات میدهد.هزینه تزریق چربی به صورت از 5 تا 15 میلیون متفاوت است و هزینه بوتاکس با توجه به موقعیت تزریق از 600 هزارتومان تا 2 میلیون تومان متغیر است.

    3-سرما درمانی (کرایوتراپی)

    سرما درمانی یکی از روش های انجماد برخی مشکلات شایع پوستی مانند زگیل است . در این روش متخصص پوست با نیتروژن مایع سلول های آسیب دیده را درمان میکند. تعرفه مصوب وزارت بهداشت و درمان برای فریز کردن و یا کرایوتراپی هر زگیل تناسلی و یا زگیل پوستی 200 هزار تومان است.

    4- درمابراژن

     درماتولوژیست  میتواند با درمابراسیون به ترمیم بافت زخم، چین و چروک های ظریف و خال کوبی و نواحی بالقوه پیش سرطانی پوست کمک کند. در این روش پزشک با یک برس چرخان لایه پوست را از بین میبرد و کلاژن سازی توسط خود پوست انجام میشود. قیمت هر جلسه میرکودرم آبریژن 50 تا 400 هزارتومان است.

    5- برداشتن ضایعات

    گاهی این عمل برای زیبایی، پیشگیری از انتشار بیماری، جلوگیری از عفونت و یا حتی تشخیص سرطان انجام میشود.

     






:: برچسب‌ها: دکتر پوست ,
:: بازدید از این مطلب : 498
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: