موی زائد چیست؟
نوشته شده توسط : کنکور نویس

لیزر موهای زائد مدت‌هاست که در نقاط مختلف دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع منشأ آغاز استفاده از این روش به اواسط دهه 90 میلادی باز می‌گردد. از آن زمان تاکنون، شهرت و محبوبیت لیزر درمانی به‌طور مرتب در حال افزایش بوده و با استقبال خوب و زیاد عموم مردم رو به رو شده است.
طبق گفته جامعه جراحی زیبایی آمریکا، لیزر موهای زائد سومین روش زیبایی بسیار پر طرفدار در کشور آمریکا بود که در سال 2012 افراد بسیاری به آن جذب شدند. آمارها نشان می‌دهند که در حدود 1.2 میلیون نفر آمریکایی در سال 2012 از لیزر موهای زائد استفاده کرده‌اند.

 

موی زائد چیست؟

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنم که به هر مویی در بدن، موی زائد نمی گویند. بعضی از افراد به طور طبیعی بدن شان پرمو است و این مساله به صورت ژنتیکی در آنها دیده می شود. به طور کلی رشد موی بیش از حد در خانم ها مطلوب و خوشایند نیست و برای آنها مشکل ساز می شود. موی زائد به موهای ضخیم و تیره ای می گویند که در خط میانی بدن مثل صورت، چانه، گلو، سینه و دور ناف دیده می شوند. در واقع موهای زائد با موهای سراسر بدن فرق می کند و رشد بیش از حد آنها موجب مشکل و ناراحتی در خانم ها می شود. و در بهترین مرکز لیزر در شهر تهران انجام میگردد.

دلیل رشد موهای زائد زنان چیست؟

تئوری های زیادی در رابطه با رویش موهای زائد زنان وجود دارد که عبارتند از:

• می تواند نشانگر آمادگی بیلوژیکی بدن برای تولید مثل باشد.
• باعث نگهداری فرومون ها می شود؛ که در نهایت موجب جذب همسرتان برای رابطه می گردد.
• محافظت از ناحیه تناسلی در مقابل اصطکاک در زمان فعالیت و رابطه جنسی
• باعث نگه داشتن دمای بهینه ناحیه رشد موهای زائد در هوای بسیار گرم یا سرد می شود.

 اگر در انجام  لیزر، اقدامات احتیاطی و تنظیمات صحیح دستگاه استفاده شود ، لیزر موهای زائد نیز کمترین آسیب را به نسبت روش های دیگر رفع موهای زائد به پوست وارد می کند. (در حالی که در روش های دیگر موها به صورت موقت حذف می شوند و استرس و فشار مکرری را به منطقه پوستی تحویل می دهند که ایده آل نمی باشد).

همانطور که در طول مشاوره قبل از لیزر برای شما توضیح داده می شود (این مشاوره گام مهمی است که همیشه قبل از انجام لیزر موهای زائد توصیه می شود!) ، این روش با استفاده از نوع خاصی از لیزر که رنگدانه یا رنگ تیره مو را هدف قرار می دهد کار می کند، سپس فولیکول های مو را تخریب و به خوبی از بین می برد.

همچنان که لیزر رنگدانه را هدف قرار می دهد ، انرژی نور به گرما تبدیل می شود و این گرما به طور انفرادی به سلولها و فولیکول مو که باعث رشد مو می شود می تابد و در نهایت این گرما باعث حذف موهای زائد شما می گردد. این سلول ها بسیار نزدیک سلول های رنگدانه موجود در موها هستند و باعث ریزش موها بدون بازگشت می شوند. به دلیل اینکه لیزر رنگدانه را هدف قرار می دهد ، بهترین کاندیداها برای لیزر موهای زائد موفقیت آمیز ، افرادی  با موهای تیره و پوست روشن تر هستند.

عوارض لیزر موی بدن چیست؟

 به نقل از سایت پاسخ تو : به طور کلی بهتر است قبل از لیزر درمانی، از عوارض لیزر موی بدن آگاه بود. البته به این نکته باید توجه شود که عوارض بوجود آمده معمولا جزئی می باشند و با گذشت زمانی کوتاه از بین خواهند رفت. در صورتی که شخصی در دراز مدت عوارض لیزر موی بدن را تجربه کند، بهتر است با پزشک متخصص راجع به این موضوع مشورت کند. از جمله این عوارض عبارت است از:

  • عوض شدن رنگ پوست

یکی از عوارض لیزر موی بدن، تغییر رنگ پوست در ناحیه که بر روی آن لیزر درمانی انجام شده است، می باشد. این عوض شدن رنگ، برای تیپ ها پوستی مختلف، متفاوت می باشد. یعنی افرادی که دارای پوست روشن تری می باشند، پس از لیزر درمانی، ممکن است ناحیه مورد نظر تیره تر شود. در مقابل افرادی که دارای رنگ پوست تیره ای می باشند، یکی از عوارض لیزر موی بدن، روشن تر شدن پوست در قسمت مورد نظر می باشد.

  • آسیب رسیدن به اجزا صورت

از دیگر عوارض لیزر موی بدن در قسمت صورت، آسیب دیدگی چشم می باشد. به دلیل اینکه دستگاه های لیزر از پرتوهای بسیار قوی استفاده می کنند، هنگام لیزر صورت، بر روی چشم عینک های مخصوص محافظتی قرار می دهند تا از خطرات احتمالی جلوگیری کنند.

  • التهاب و قرمز شدن پوست

طرز کار لیزر به این گونه می باشد که فولیکول های مو را هدف قرار می دهند و باعث تضعیف شدن آن ها می شود. یکی از عوارض لیزر موی بدن ورم کردن و سرخی پوست می باشد که دلیل آن واکنش طبیعی بدن به از بین رفتن فولیکول ها می باشد. البته این موارد طبیعی می باشد و بعد از گذشت مدتی کوتاه از بین می رود.

  • خطر سوختگی پوست

در شرایطی که اگر لیزر موهای زائد به درستی انجام نشود، باعث بوجود آمدن مشکلاتی نظیر سوختگی و حتی تاول زدن پوست می شود. برای اینکه از بوجود آمدن چنین مشکلاتی جلوگیری شود، پزشک باید ابتدا با استفاده از دستگاه های مخصوص، صورت شخص را خنک و نرم کند. بعضی ها از روش ترموتراپی استفاده می کنند و با بخار دادن به صورت، اقدام به انجام این کار می کنند.





:: برچسب‌ها: لیزر موی زائد ,
:: بازدید از این مطلب : 612
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: