نوشته شده توسط : کنکور نویس

امروزه تزریق ژل لب به منظور حجم دهی و برجسته سازی لب‌ها به بصورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. در نوشته پیش رو قصد داریم به تزریق ژل لب و انواع مدلهای پرطرفدار آن از جمله مدل عروسکی ، روسی ، سه دکمه ای ، صدفی ، کلاسیک و .. بپردازیم. همچنین به تمام سوالات مهم در مورد مراقبت های بعد از تزریق ژل لب خواهیم پرداخت.

تزریق ژل به لب چگونه انجام می شود

تزریق ژل لب در بهترین مرکز تزریق ژل لب در تهران به منظور حجم دهی و برجسته سازی لبها و همچنین هماهنگ سازی این عضو با سایر اجزای صورت، انجام می شود. برای این کار پس از ضدعفونی لب و اطراف آن، ژل مخصوص لب با استفاده از سوزن های بسیار ظریف، در زیر مخاط و پوست و بالای عضله لب تزریق می گردد.

در تزریق ژل لب، شناخت دقیق و کافی‌ از ساختمان و اجزای لب توسط پزشک بسیار مهم می باشد. همچنین مقدار ژل تزریقی و قرار گرفتن مواد در محل های مذکور باید دقیق باشد. مقدار ژل تزریق شده و سطحی یا عمقی تزریق شدن آن، بسته به نوع ماده استفاده شده و نتایج دلخواه داوطلب می باشد.

تزریق ژل لب چیست ؟

با افزایش سن حجم لب کم شده ،ارتفاع لب کاهش یافته و بر جستگی آن در صورت کاهش می یابد. لب فوقانی از دو قسمت لب سفید و لب قرمز تشکیل شده است که  توسط حاشیه  لب (Vermilion Border ) از یکدیگر جدا شده اند . با تشکیل چروک عمودی و موازی در قسمت  سفید لب فوقانی ظاهر نامطلوبی ایجاد می شود و در صورت استفاده از روژ لب بصورت خطوط عمودی قرمز رنگ در لب بالا خودش را نشان می دهد. بطور معمول لب تحتانی حجیم تر از لب فوقانی است و کمی جلوتر از آن قرار گرفته است. می توان گفت لب تحتانی حدودا دو برابر لب فوقانی می باشد. در حالیکه لب بالا و پایین نسبت به هم بعنوان خواهر در نظر گرفته می شوند نیمه راست و چپ هر کدام از لب ها بعنوان دو قلو نسبت به یکدیگر تصور می شوند و وجود  تقارن در این دو نیمه بسیار مهم و اساسی می باشد.  در تزریق ژل لب با حجم دادن و برجسته کردن حاشیه لب  جذابیت  و زیبایی صورت بیشتر می شود.

فرآیند تزریق ژل لب

امروزه تزریق ژل لب را می توان یکی از محبوب ترین اقدامات زیبایی برای صورت دانست. لب های خوش فرم و برجسته تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی چهره دارند.

بسیاری از کسانی که قصد دارند تزریق ژل لب مدل قلوه ای انجام دهند، همواره این استرس و نگرانی را دارند که طی فرآیند تزریق ژل چه اتفاقی می افتد؟ و یا این ژل دقیقا چیست و چه کاری در بدن انجام می دهد؟ به طور کلی این سوالات در ذهن تمام افرادی که قصد انجام این کار را دارند، نقش می بندد.

منظور از ژل لب، یک ماده خاص و طبیعی به نام هیالورونیک اسید (HA) است. اصلا جای هیچ گونه نگرانی نیست زیرا این ماده به طور طبیعی در بدن نیز یافت می شود.

مدل های تزریق ژل لب با استفاده از هیالورونیک اسید بسیار طبیعی تر خواهند بود. علاوه بر آن مزیت هیالورونیک اسید این است که باعث می شود جذب آب بیشتری در بدن به وجود بیاید، حتی بیشتر از وزن هیالورونیک اسید.

مدت زمان تزریق ژل لب چقدر است؟

حدود ۳۰ الی ۴۰ دقیقه که بخش عمده آن صرف بی‌حسی می‌گردد مگر اینکه از بی‌حسی عصبی استفاده کنیم. با این نوع بی‌حسی، درد تزریق تقریبا صفر خواهد بود.

هزینه تزریق ژل لب چه قدر است؟

هزینه تزریق ژل بستگی به نوع ژل و میزان حجم ژل دارد.

آیا تزریق ژل لب درد دارد؟

بسته به نوع بی‌حسی می‌تواند بدون درد و یا درد مختصر باشد اما در صورت عدم مهارت پزشک در به کارگیری بی‌حسی می‌تواند دردناک و غیرقابل تحمل باشد.

 

حجم ژل مورد نیاز برای لب چقدر است؟

بسته به فرم و شکل اولیه لب و سلیقه مراجعین، میزان مورد نیاز می‌تواند متفاوت باشد ولی معمولاً برای یک تزریق طبیعی و نچرال حدود یک سی‌سی ژل مورد نیاز است و برای تزریقاتی که فرد خواستار حجم بیشتر باشد تا ۲ سی‌سی ژل می‌توان تزریق کرد. گاهی برای حصول نتیجه بهتر می‌توان تزریق را در دو مرحله و به فاصله یک ماه انجام داد.

 

فیلر‌های دائم می‌تواند باعث ایجاد مشکلات دائمی شوند

متاسفانه، بیشتر اثرات جانبی احتمالی تزریقات لب می‌تواند معکوس شود. جراح پلاستیکی به نام مارک مانی در این مورد می‌گوید: «متداول‌ترین عیب تزریقات لب، پر کردن بیش از حد است. این امر باعث ایجاد ظاهری مصنوعی می‌شودکه فقط تعداد معدودی از افراد این را می‌خواهند. فیلر‌های اسید هیالورونیک از قبیل Juvederm و Restylane می‌تواند با آنزیمی به نام هیالورونیداز حل شوند، بنابراین این مشکل یک مشکل دائمی نمی‌باشد.»

علاوه بر فیلر‌های استانداردی که شش تا نه ماه دوام می‌آورد، گزینه‌های دائمی دیگری هم وجود دارد. با این حال، این گزینه‌های دائمی می‌تواند باعث اثرات جانبی جدی شود. دکتر مانی هشدار می‌دهد که «فیلر‌های دائمی مانند سیلیکون می‌تواند باعث از بین بردن دائمی لب‌ها شود و اغلب باعث از بین بردن لب‌ها می‌شود. حتی اگر مقدار مناسب و صحیحی از سیلیکون تزریق شود، بدن باز هم به التهاب آن پاسخ می‌دهد که این امر می‌تواند لب‌ها را برای همیشه از بین ببرد. عفونت هم خطر دیگری است، اما خیلی کم اتفاق می‌افتد.»

 





:: برچسب‌ها: تزریق ژل لب ,
:: بازدید از این مطلب : 524
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: