دلایل ریزش ابرو و استفاده از روش های جدید برای کاشت ابرو
نوشته شده توسط : کنکور نویس

دلایل و عوامل ریزش ابرو

بیماری هایی همچون تغییرات در هورمون ها ، عفونت ها ، کمبود برخی مواد معدنی مانند آهن در بدن و همچنین اختلالات تیروئیدی ممکن است سبب ریزش مو ابرو شود.امروزه با تحقیقاتی که صورت گرفته است به این تتیجه رسیده شده است که بیشترین دلیل ریزش ابرو اختلالات تیروئیدی می باشد.

 

یکی دیگر از مهم ترین دلایل ریزش ابرو تغذیه نا مناسب می باشد.کمبود ویتامین E در بدن سبب ریزش مو می شود.کمبود آب بدن نیز می تواند دلیل دیگری بر ریزش ابرو  و ایجاد نیاز برای کاشت ابرو در مشهد باشد.کمبود پروتئین ، بیوتین ، ویتامین های گروه B و... نیز دیگر دلایل کم پشتی و ریزش ابرو است.برای درمان ریزش ابرو می توانید از اسید های چرب استفاده نمایید.مصرف امگا 3 و امگا 6 در کاهش ریزش مو بسیار موثر می باشد.همچنین استفاده مواد غذایی سرشار از پروتئین مانند گوشت مرغ و ماکیان ، تخم مرغ و... سبب از بین بردن شکنندگی مو و ضعف آن می شود.

 

ریزش موها و ابروها یکی از مشکلاتی است که این روزها گریبان بسیاری از افراد را گرفته است. شاید بسیاری از ما این‌طور تصور کنیم که ریزش ابروها در جوانی به سراغ کسی نخواهد آمد و تنها زمانی که فرد پا به سن می‌گذارد، باید نگران این مشکل باشد. این تصور زمانی درست است که افراد غذاهایی سالم بخورند، فعالیت بدنی زیادی داشته باشند و در موقعیت‌های استرس‌زا قرار نگیرند. البته درصورتی‌که فرد سابقه ارثی ریزش مو نداشته باشد یا با ابروهای نازک به دنیا نیامده باشد و همه این موارد را رعایت کند، می‌توان این حرف را تا حدی زیادی و نه به‌طور کامل، درست دانست.

با توجه به زندگی ماشینی و سریع امروز و تمایل افراد به خوردن غذاهای ناسالم فست فودی و نیز زندگی‌های پرمشغله و پر از استرس، امروزه ریزش ابروها به یکی از مشکلات رایج جوانان تبدیل شده و بسیاری از آن‌ها به دنبال راه‌حلی برای آن می‌گردند. از طرف دیگر برخی بیماری‌ها نظیر بیماری‌های خود ایمنی یا سرطان نیز می‌تواند از دلایل ریزش مو و ابرو باشد. بدون شک ابرو یکی از مهم‌ترین المان‌ها در زیبایی صورت است. به همین دلیل هم روش‌های مختلفی برای جلوگیری از ریزش ابروها و جبران ابروهای ازدست‌رفته ایجاد شده است.

اهمیت کاشت ابرو

برخی از ویژگی های خاص موهای ابرو سبب شده است که کاشت ابرو از اهمیت و حساسیت بیشتری نسبت به کاشت موی سر برخوردار باشد. در این قسمت به ویژگی های خاص موهای ابرو پرداخته می شود.

  • جهت رشد موهای ابرو

یکی از ویژگی های منحصر به فرد ابروها این است که جهت رشد آن ها در بخش های مختلف متفاوت است. به طور کلی ابروها به سه قسمت سر، تنه و دم تقسیم می شوند که جهت رشد مو در هر کدام از این بخش ها متفاوت است.

  1. بخش سر: این بخش داخلی ترین ناحیه ابرو و به طول ۵ الی ۷ سانتی متر است. موها در این قسمت به سمت بالا رشد می کنند. موهای این بخش نازک تر و روشن تر از دو بخش دیگر هستند؛
  2. بخش تنه: بخش تنه، بخش مرکزی و در واقع متراکم ترین و پهن ترین بخش ابرو است و حدود ۲.۵ سانتی متر طول دارد. اگر بخش تنه را به دو قسمت تقسیم کنیم. در بخش های ابتدایی تنه (نزدیک به بخش سر) موها به سمت بالا رشد می کنند. در بخش دوم، موهای مرز بالای ابرو به سمت پایین و موهای مرز پایین به سمت بالا رشد می کنند؛
  3. بخش دم: بخش دم، ۲ سانتی متر انتهای ابرو است. در واقع از جایی که خم ابرو شروع می شود به سمت انتهای ابرو، دم ابرو است. موهای این بخش نازک و با کم تراکم هستند و تقریبا به شکل افقی رشد می کنند.
  4. 2- رشد موهای ابرو و زاویه آن

    زاویه رشد موی سر و ابرو حدود 45 درجه تفاوت دارند که همین امر سبب می‌شود که موهای ابرو روی پوست بخوابند برخلاف موهای سر که به صورت عمودی نسبت به موی سر رشد می‌کنند به همین دلیل موهایی که برای پیوند ابرو برداشته می‌شود اغلب ار ناحیه پشت گوش فرد گرفته می‌شود که خواب مشابه موهای ابرو داشته باشد و از موارد بسیار مهم که نیازمند تجربه و تخصص بالاست زاویه‌ای است که فولیکول را وارد پوست می‌کنند.‌

     

     ۳- تفاوت گرافت های مو

    بخش‌های فولیکولی که از ناحیه سر برداشته می‌شوند ممکن است شامل چند تار مو باشند چرا که اغلب فولیکول‌های سر شامل دسته‌های دوتایی سه تایی و حتی چهار تایی مو می‌شود این در حالی است که موهای ابرو به صورت تار به تار و تکی می‌باشند بنابراین باید دقت داشت که اگر هر واحد فولیکولی از یک تار مو بیشتر داشت زیر میکروسکوپ به قسمت‌های تک تار مویی بخش بندی شود.





:: برچسب‌ها: کاشت ابرو ,
:: بازدید از این مطلب : 536
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: