رتبه لازم برای رشته رادیولوژی دانشگاه آزاد چقدر است ؟
نوشته شده توسط : کنکور نویس

رادیولوژی یکی از رشته هایی است که در زیر مجموعه کنکور تجربی قرار دارد و داوطلبان کنکور تجربی می توانند در فرایند انتخاب رشته تجربی این رشته را در دانشگاههای سراسری، آزاد و پردیس های بین الملل انتخاب نمایند. رتبه قبولی رادیولوژی در دانشگاههای مختلف متفاوت است و هر فرد می تواند بر اساس هدف خود برای قبولی در یکی از این کد رشته محل ها تخمین رتبه قبولی رادیولوژی را انجام دهد.

یکی از معیارهایی که به انتخاب رشته داوطلبان کمک زیادی می نماید تخمین رشته یا رتبه قبولی رادیولوژی با توجه به درصدهای کسب شده در کنکور سراسری می باشد. داوطلبان بعد از گذراندن کنکور سراسری در ابتدا با استفاده از درصدهای کسب شده در کنکور سراسری تخمین رتبه قبولی رادیولوژی دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد را انجام می دهند و سپس با استفاده از رتبه مورد نظر تخمین کد رشته محل قبولی را مورد بررسی قرار می دهند.

در تخمین رتبه قبولی رادیولوژی داوطلبان می توانند آمار قبولی های  و رتبه لازم برای  رشته رادیولوژی سال های گذشته را ملاک پذیرش خود قرار دهند. اما همواره باید به این نکته توجه کرد که آمار قبولی های رشته رادیولوژی در سال های مختلف با یکدیگر متفاوت است و نمیتوان صرفا بر اساس رتبه های قبولی رادیولوژی در سال گذشته از انتخاب رشته امسال خود مطمئن شویم.رشته تکنولوژی پرتوشناسی - رادیولوژی ​یکی از رشته های گروه آزمایشی تجربی در کنکور سراسری است که هر ساله آماده پذیرش دانشجو در دوره های روزانه ، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد است . دانشگاه شهید بهشتی - تهران یکی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور است که در سال گذشته 25 دانشجوی خانم آقا در رشته تکنولوژی پرتوشناسی - رادیولوژی در دوره روزانه پذیرش کرده است . داوطلبانی که در ثبت نام کنکور سراسری 98 شرکت کرده و در جلسه حضور داشتند در مرحله مهم و حساس انتخاب رشته قرار دارند . پس از اعلام نتایج اولیه کنکور 98 بسیاری از داوطلبان درصدد قیاس و تخمین شانس قبولی خود در رشته تکنولوژی پرتوشناسی - رادیولوژی ​هستند که علاوه بر نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری ، بررسی حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی تکنولوژی پرتوشناسی - رادیولوژی ​کنکور سال گذشته می تواند مثمر ثمر باشد و داوطلبان را در چینش و تکمیل هر چه صحیح تر و دقیق تر انتخاب هایشان در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 98 یاری کند . نظر به این مسئله که در کنکور ۹۸ رقابت بر سر رشته محل های پر طرفدار است و با توجه به حساسیت بالای انتخاب رشته کنکور سراسری در این مقاله حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی تکنولوژی پرتوشناسی - رادیولوژی ​دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی - تهران کنکور 97 - 98 در سهمیه مناطق 1 ، 2 و 3 را در اختیارتان قرار داده ایم .

یکی دیگر از انواع تخمین رتبه قبولی رادیولوژی، تخمین رتبه قبولی رادیولوژی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد است که پس از دانشگاه سراسری مورد نظر بسیاری از داوطلبان می باشد. رتبه قبولی رادیولوژی دانشگاه آزاد نسبت به رتبه قبولی رادیولوژی دانشگاه دولتی حد نصاب های پایین تری داشته اما بازهم در برخی کدرشته محل ها در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد مانند دانشگاههای آزاد تهران و یا برخی از دانشگاههای با رنکینگ بالا در رتبه بندی دانشگاههای آزاد، رقابت بالایی برای پذیرش وجود دارد.

رتبه قبولی رادیولوژی دانشگاه بین الملل

دانشگاه دوره رتبه در منطقه 1 رتبه در منطقه 2 رتبه در منطقه 3
دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تهران پردیس خودگردان 5038 6085 4473
دانشگاه علوم پزشکی مازندران - ساری پردیس خودگردان 4657 - -
دانشگاه علوم پزشکی كرمان پردیس خودگردان 6793 9513 7801
دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تهران پردیس خودگردان - 4157 2519
دانشگاه علوم پزشکی زاهدان پردیس خودگردان 3359 4549 2777

 

رتبه قبولی رادیولوژی بین الملل نیز از دیگر انتخاب های موجود در انتخاب رشته کنکور سراسری و یا انتخاب رشته دانشگاه آزاد می باشد که داوطلبان می توانند در آنها انتخاب کد رشته محل را انجام دهند. معمولا دانشگاه بین الملل دارای شهریه بالاتری نسبت به دانشگاه آزاد می باشد و خود واحد های دانشگاه آزاد نیز در بسیاری از مواقع دارای پردیس های بین الملل می باشند. معمولا حدود هزینه در پردیس های بین الملل در رشته رادیولوژی بین 6 تا 10 میلیون تومان است که البته این رقم ها سال به سال متفاوت می شود.

در این بخش ، حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی تکنولوژی پرتوشناسی - رادیولوژی ​دولتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی - تهران منطقه 2 کنکور 97 - 98 را ارائه داده ایم .

 

 

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی تکنولوژی پرتوشناسی - رادیولوژی ​دولتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی - تهران منطقه 2 کنکور 97 - 98
ادبیات فارسی 30 70 70 70 70
عربی 70 50 80 70 80
معارف 70 60 70 50 60
زبان 30 30 60 10 100
زمین شناسی 10 10 10 1 10
ریاضیات 30 50 10 60 40
زیست شناسی 60 70 70 60 60
فیزیک 30 50 20 50 40
شیمی 60 30 50 40 50
رتبه در منطقه 2 5883 5689 5071 4906 4170
رتبه کشوری 12270 11830 10552 10204 8618
شهر محل سکونت کرمانشاه ابهر اردبیل نیشابور کرج

 

توجه : درصد های ذکر شده در جدول بالا تقریبی بوده و به سمت نزدیک ترین عدد رند ، گرد شده است .

 

 

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی تکنولوژی پرتوشناسی - رادیولوژی ​دولتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی - تهران منطقه 3 کنکور 97 - 98

در این بخش ، حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی تکنولوژی پرتوشناسی - رادیولوژی ​دولتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی - تهران منطقه 3 کنکور 97 - 98 را ارائه داده ایم .

 کارنامه های ارائه شده در جداول این مقاله بر اساس قبولی های کنکور سراسری 97 است و متقاضیان کنکور 98 در نظر داشته باشند که بر اساس اطلاعات و آمار ارائه شده می توانند درصد دروس خود را تا قبل از اعلام نتایج اولیه به طور حدودی محاسبه نمایند و طبق رتبه های قبولی آمار ارائه شده پس از اعلام نتایج اولیه و در مرحله انتخاب رشته شانس قبولی خود را در رشته مورد نظر تخمین بزنند . داوطلبان کنکور تجربی که متقاضی رشته تکنولوژی پرتوشناسی - رادیولوژی ​​دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی - تهران هستند می بایست سهمیه های کنکور سراسری ، تاثیر سهمیه بومی گزینی و تاثیر سهمیه مناطق و ایثارگران در انتخاب رشته کنکور سراسری را در نظر بگیرند . پس از اعلام نتایج و مشاهده کارنامه خود در صورتی که معترض به نتایج کنکور سراسری هستید می توانید از گزینه ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش استفاده کنید . برای توجیه و درک صحیح تر کارنامه خود مطالعه مقالات  توضیحات کارنامه اولیه کنکور سراسری 98 و کارنامه نهایی کنکور سراسری 98 می تواند مفید باشد . اگر جز داوطلبانی هستید که تحصیل در رشته تکنولوژی پرتوشناسی - رادیولوژی ​هدف نهایی شماست توصیه می کنیم مقاله انتخاب رشته دانشگاه آزاد 98 را مطالعه کنید تا بتوانید شانس قبولی خود را در رشته تکنولوژی پرتوشناسی - رادیولوژی ​دانشگاه آزاد امتحان کنید .

 





:: بازدید از این مطلب : 382
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: