کدام دانشگاه ها رشته فیزیوتراپی را ارائه می دهند ؟
نوشته شده توسط : کنکور نویس

علاقه‌مندان به تحصیل در رشته فیزیوتراپی، برای رسیدن به این رشته به تلاش و ممارست بالایی نیاز دارند. رقابت گرم بین متقاضیان رشته فیزیوتراپی به این علت است که دانشگاه روزانه تنها دانشگاه ارائه دهنده رشته فیزیوتراپی است. البته علاوه بر دانشگاه‌های روزانه، پردیس‌های خودگردان نیز زمینه تحصیل در رشته فیزیوتراپی را فراهم کرده‌اند. اما به دلیل شهریه بالای دانشگاه‌های پردیس خودگردان، هر داوطلبی حاضر به تحصیل در این دانشگاه‌ها نیست. برای مشاهده انتخاب رشته کنکور تجربی کلیک کنید.

آخرین رتبه‌ی پذیرفته شدگان فیزیوتراپی کنکور ۱۴۰۰ را با توجه به سهمیه مناطق به سه دسته تقسیم می‌کنند. افرادی که دوره سه سال آخر دبیرستان خود را در کلان‌شهرها سپری کرده‌اند، در دسته سهمیه منطقه 1 قرار می‌گیرند. همچنین افرادی که دوره سه سال آخر دبیرستان خود را در مراکز استان‌ها به غیر از کلان‌شهرها سپری کرده‌اند، در دسته سهمیه منطقه 2 قرار می‌گیرند. و در نهایت داوطلبانی که دوره سه سال آخر دبیرستان خود را در شهرستان‌های کوچک و محروم تحصیل کرده‌اند، از سهمیه منطقه 3 برخوردار خواهند بود. 

هر سال داوطلبان زیادی به قصد قبولی در دانشگاه آزاد در کنکور سراسری شرکت می کنند تا برای قبولی در رشته های با آزمون این دانشگاه با سایر داوطلبان وارد رقابت شوند. بعد از انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری، داوطلبان با توجه به سهمیه ای که در آن قرار دارند و همچنین رتبه اکتسابی در آن سهمیه، اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoon.org می کنند.

رتبه در سهمیه که بیانگر وضعیت داوطلب نسبت به سایر داوطلبان در همان سهمیه است، مهم ترین بخش از کارنامه اولیه کنکور سراسری می باشد که در نهایت بعد از بررسی فرم انتخاب رشته داوطلبان، قبولی آن ها بر اساس رتبه در سهمیه بررسی می شود. 

متقاضیان در زمان برنامه ریزی و انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱، با بررسی آخرین رتبه قبولی فیزیوتراپی دانشگاه آزاد در سال های گذشته می توانند محدوده شانس قبولی خود را در رشته محل های با آزمون این دانشگاه تخمین زده و بر این اساس به اولویت بندی انتخاب های خود بپردازند. در ادامه این مقاله رتبه قبولی دانشگاه آزاد در سال های گذشته ارائه شده است.

 

رتبه قبولی دانشگاه آزاد

تا سال 96 به دلیل این که دانشگاه آزاد اطلاعات قبولی (رتبه و تراز) داوطلبان را منتشر و در اختیار داوطلبان قرار می داد، به راحتی با بررسی آمار قبولی های قبلی می توانستیم محدوده رتبه قبولی هر رشته محل را تخمین بزنیم ولی از سال 97 به بعد این امکان وجود نداشته و آن چه از کارنامه در اختیار ما قرار می گیرد صرفا قبولی یا عدم قبولی داوطلبان است.

 

اگر به طور دقیق بخواهیم توضیح بدهیم دانشگاه آزاد در اعلام نتایج انتخاب رشته سال 97 تنها محل قبولی داوطلبان را منتشر کرد، در سال 98 نیز نوع پذیرش این دانشگاه تغییر نمود و بر اساس سهمیه منطقه 1 ، 2 و 3 داوطلبان گزینش شدند اما رتبه قبولی آن ها در سهمیه منطقه ارائه نشد.

 

بنابراین نزدیک ترین آمار برای تخمین شانس قبولی داوطلبان در دانشگاه آزاد، رتبه قبولی های سال 96 است تا داوطلبان بتوانند با استفاده از کاهش 3 الی 5 درصدی رتبه در هر سال شانس قبولی خود را برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ تخمین بزنند.

پیش از آنکه وارد بحث رتبه قبولی فیزیوتراپی دانشگاه آزاد شویم ، باید به اطلاعتان برسانیم که در ده سال گذشته هیچ یک از دانشگاه های علوم پزشکی آزاد ، رشته فیزیوتراپی را ارائه نداده اند و در واقع ، هنوز امکانات لازم برای جذب دانشجو در این رشته تحصیلی و تدریس آن در دانشگاه آزاد فراهم نشده است.

اما حتی اگر به احتمال خیلی کم این رشته در سال 1402 ارائه شود ، شما باید بدانید که با چه حدود رتبه ای احتمال قبولی دارید و حداقل باید چه رتبه ای در کارنامه کنکور کسب کنید.

دانشگاه آزاد در تمامی رشته های علوم پزشکی خود بر اساس رتبه کشوری دانشجو پذیرش می کند و احتمالا برای رشته فیزیوتراپی نیز همین روال را در پیش بگیرد.

با فرض آنکه دانشگاه آزاد برای رشته فیزیوتراپی 300 نفر ظرفیت اختصاص دهد ، داوطلبان با رتبه های کشوری زیر شانس پذیرش خواهند داشت :

  • حدود رتبه کشوری برای قبولی فیزیوتراپی دانشگاه آزاد : رتبه 20 هزار الی 45 هزار کشوری
  • حدود رتبه کشوری برای قبولی فیزیوتراپی دانشگاه آزاد ظرفیت مازاد : رتبه 35 هزار الی 60 هزار کشوری

دلیل تفاوت در رتبه ها ، در دانشگاهی است که این رشته را ارائه می دهد ، به عنوان مثال دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی تهران رتبه های بهتری را در مقایسه با دانشگاه های واحد شاهرود ، واحد علی آبادکتول ، واحد یزد و … پذیرش می کند.

 

حداقل رتبه و درصد دروس لازم برای قبولی فیزیوتراپی دانشگاه آزاد

اگر زمان برگزاری و انتخاب رشته کنکورتان فرا نرسیده است ، می توانید در چند ماه فرصت باقی مانده تا برگزاری کنکور برای برنامه ریزی درسی هوشمندانه تر عمل کنید و با اطلاع از رتبه و حداقل درصد دروسی که برای قبولی در رشته فیزیوتراپی دانشگاه آزاد لازم است ، مطالعه دروس را مطابق با درصد دروس تنظیم کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  آخرین رتبه قبولی داروسازی دانشگاه آزاد - طبق رتبه قبولی های 1400 و 99

میانگین درصد دروس لازم برای رتبه کشوری 20 تا 25 هزار کنکور تجربی :

  • ادبیات فارسی 40 درصد
  • زبان عربی 70 درصد
  • فرهنگ و معارف اسلامی 70 درصد
  • زبان انگلیسی 60 درصد
  • زمین شناسی 10 درصد




:: برچسب‌ها: فیزیوتراپی دانشگاه آزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: