وکیل مهاجرت کیست؟
نوشته شده توسط : کنکور نویس

وکلایی که طبق روال قانونی پروانه وکالت دریافت می کنند ، می توانند در تمامی دعاوی حقوقی شرکت کرده و وکالت کنند ؛ با این وجود برخی از وکلا اختصاصا به دعاوی خاصی می پردازند و در آن خبره می شوند ؛ مانند دعاوی مربوط به روابط خانوادگی ، دعاوی کیفری ، دعاوی ملکی و مواردی از این قبیل .

در کنار موارد ذکر شده ، مهاجرت به سایر کشورها از طریق سرمایه گذاری ، اشتغال و یا تحصیل موضوعی است که جنبه های حقوقی مهمی را داراست و در واقع کسی که می خواهد به کشورهای دیگر مهاجرت کند باید شرایط مربوط به مهاجرت آن کشور را به خوبی بشناسد و طبق روال قانونی اقدام به اخذ پذیرش و سپس مهاجرت قانونی نماید و وکیل مهاجرت کسی است که از این موضوعات به خوبی مطلع است . به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که وکیل مهاجرت کیست و چه وظایفی دارد .

برای پرداختن به این موضوع لازم است تا به ترتیب این موضوعات را بررسی کنیم که وکیل مهاجرت کیست ، چگونه یک وکیل مهاجرت خوب انتخاب کنم ، وظایف وکیل مهاجرت چیست و هزینه های وکیل مهاجرت چقدر است .



وکیل مهاجرت کیست

هر یک از کشورهای دنیا قواعد حقوق داخلی مخصوص به خود را دارند و به خصوص در زمینه پذیرش اتباع از کشورهای دیگر حساسیت های ویژه ای دارند و مسافرت به کشورهای آنها و یا مهاجرت کردن به آنها قوانین خاصی دارد که این قوانین ، در قالب رشته ای تحت عنوان حقوق بین الملل خصوصی مورد توجه قرار می گیرند .

به همین دلیل اگر شخصی قصد داشته باشد به دیگر کشورها سفر کرده و یا به آنجا مهاجرت نماید ، باید با قواعد و مقررات ناظر بر اتباع خارجی در آن کشور آشنا باشد و مثلا بداند که آن کشور در چه شرایطی به اتباع سایر کشورها اقامت یا تابعیت می دهد . به عنوان نمونه ، شرایط اخذ تابعیت کشور ایران سکونت 5 سال متوالی یا متناوب در ایران است .

هر چند خود اشخاص هم می توانند بدون داشتن وکیل ، امور مربوط به مهاجرت را انجام بدهند ، با این حال گرفتن یک وکیل مهاجرتی خوب که به ویژه با قواعد حقوقی کشور مقصد مهاجر آشنایی داشته باشد ، نقش بسزایی در تضمین مهاجرت داشته و می تواند به فردی که قصد مهاجرت دارد کمک ویژه ای نماید .

در صورتی که شخصی قصد مهاجرت تحصیلی ، کاری یا سرمایه گذاری به کشور دیگری را داشته باشد ، با استفاده از خدمات وکیل ایرانی در لندن این کار امکانپذیر است.  ، کلیه اقدامات و پروسه های مربوط به مهاجرت و پذیرش را از طرف موکل انجام داده به نحوی که دیگر نیازی به انجام اقدامات خاصی توسط موکل نباشد ؛ هر چند سایر تعهدات موکل در عقد وکالت به قوت خود باقیست .

چرا به وکیل مهاجرت نیاز داریم؟

برای مهاجرت به سایر کشورهای جهان، باید به وکیل مهاجرت بین المللی مراجعه کنید. وکیل مهاجرت شخصی است که با قوانین، امور حقوقی، اقدامات لازم برای مهاجرت و قوانین کشورها به خوبی آشنایی دارد. او وکالت شما را در اختیار گرفته و تمامی مراحل مهاجرتی شما را از صفر تا صد انجام می‌دهد تا بتوانید مهاجرتی ایده‌آل را تجربه کرده و با مشکلی مواجه نشوید.

البته وکیل مهاجرت در قبال انجام کارهای خود از شما مبلغی را دریافت می‌نماید که به این مبلغ حق الوکاله گفته می‌شود. برای انتخاب وکیل مهاجرت می‌توانید به مراکز و مؤسسات گوناگون در سطح شهر مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از اینترنت اسامی وکلای معتبر را جستجو کرده و یکی از آن‌ها را با توجه به نظرات و رضایت مراجعین شان انتخاب نمایید.

معمولاً وکلایی که به شکل قانونی فعالیت می‌کنند، دارای پروانه وکالت هستند و عمدتاً دارای دفتر وکالت اختصاصی برای خود بوده و از نام و آوازه خوبی برخوردار می‌باشند. اگر شما از مراجعین و متقاضیان این وکلا پرسش‌هایی را مطرح کنید، می‌توانید به خوبی متوجه شوید که آیا وکیل انتخابی‌تان دارای صلاحیت‌های لازم برای انتخاب به عنوان یک وکیل خوب می‌باشد یا خیر.

زمانی که می‌خواهید مهاجرت به کشور دیگری را در پیش گیرید، ممکن است اهداف گوناگونی از جمله تحصیل، سرمایه گذاری اشتغال و غیره داشته باشید. یک وکیل مهاجرت خوب باید کلیه قوانین و روش‌های مهاجرتی را بداند و به شما راهنمایی‌های لازم را برای روش انتخابی‌تان بگوید.

 

وکیل بین المللی مهاجرت باید اطلاعات بسیار خوبی از کشورهای خارجی و نحوه مهاجرت به آن‌ها داشته باشد و اطلاعاتش در رابطه با راه‌های مهاجرتی به روز باشد. وکلای مهاجرت باید توانایی انجام کارهایی را داشته باشد که موجب دریافت آسان‌تر ویزا برای متقاضیان شود. کارهایی را که یک وکیل بین المللی مهاجرت می‌تواند انجام دهد، عبارت است از:

  • مشاوره برای مهاجرت
  • سرعت بخشیدن به پروسه گرفتن ویزا
  • گرفتن وقت سفارت
  • رفع ریجکتی در صورت اتفاق
  • شما با کمک و راهنمایی‌های وکیل خود می‌توانید بنابر هدفی که دارید مهاجرت خود را آغاز نموده و پرونده مهاجرتی‌تان را با موفقیت به نتیجه برسانید. هر کشوری در دنیا، قواعد حقوقی خاص خودش را برای پذیرش مهاجران دارد. بنابراین وکیل مهاجرت کسی است که اقدام به انجام مطالعات چندین ساله و کسب تجربه برای راهنمایی موکلین خود می‌کند.

    او زمینه پذیرش اتباع خارجی را در کشورهای گوناگون بررسی کرده و با اطلاع از قوانین به روز کشورها به خوبی می‌داند که برای هر روش مهاجرتی چه اقداماتی مورد نیاز است. معمولاً وکلای مهاجرت باید قوانین تابعیت، اخذ شهروندی، اخذ ویزا، اخذ پاسپورت، قوانین بین الملل، شرایط زندگی اتباع خارجی در سایر کشورها، پروسه مهاجرت به کشورهای گوناگون، مدت زمانی که طول می‌کشد تا پرونده به نتیجه برسد و الزامات و مدارک مورد نیاز و … را بدانند.

    pasokheto.ir میگوید: آن‌ها موکل خود را در تمامی مراحل هدایت و راهنمایی می‌کنند و باید به تعهدات خود در قبال موکل خود عمل کنند. زمانی که شما یک وکیل مهاجرت را برای انجام امور مهاجرتی خود انتخاب می‌نمایید، باید با او یک وکالت نامه تنظیم کنید. بر اساس این وکالتنامه وظایف وکیل شما مشخص شده و شما نیز مسئولیت‌هایی را برای ارائه مدارک و اسناد مورد نیاز به او دارید.

    وکیل مهاجرت باید قرارداد مشخصی را با متقاضیان مهاجرت تنظیم نموده و ضمن آن خدماتی را برایشان ارائه کند. به عنوان مثال اگر یک متقاضی قصد تحصیل در کشور دیگری را داشته باشد، وکیل باید اطلاعات مربوط به دانشگاه‌های موجود در آن کشور، نحوه پذیرش، نحوه ارائه درخواست، قوانین تحصیل برای اتباع خارجی و … را به موکل خود اطلاع بدهد.

    همچنین وکیل باید اسناد و مدارک تحصیلی مورد نیاز را از او دریافت نموده و به سفارت کشور مورد نظر ارسال کند. همچنین باید پیگیر مراحل باشد تا پذیرش از سوی دانشگاه صورت گرفته و دعوتنامه برای فرد متقاضی صادر شود. به طور کلی وکیل مهاجرت باید تمامی اقدامات حقوقی، تشریفات لازم، مراحل اداری و کارهایی که بر عهده متقاضی مهاجرت است را به نیابت از او انجام بدهد.

    البته ناگفته نماند که وکیل موظف است که نهایت تلاش خود را برای موفقیت پرونده مهاجرتی متقاضی انجام دهد ولی تضمین ۱۰۰ درصدی برای موفق شدن او در پرونده مذکور وجود ندارد و گاهی ممکن است بر اساس به وجود آمدن شرایطی پرونده با موفقیت روبرو نگردد.

    مثلاً ممکن است فرد متقاضی دارای سوء سابقه باشد یا کشور مقصد شرایط او را به عنوان یک دانشجو نپذیرد. اما با این حال، وکیل مهاجرت باید تمامی راه‌های قانونی را بررسی نموده و تمام سعی خود را بکند تا پرونده مهاجرت را با موفقیت به نتیجه برساند.

 




:: برچسب‌ها: وکیل ,
:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: