آیا منابع ازمون نمونه دولتی برای تمام دانش آموزان مشترک است ؟
نوشته شده توسط : کنکور نویس

ازمون نمونه دولتی هر ساله به تصمیم وزارت آموزش و پرورش کشور برای پایه های تحصیلی ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار می شود که البته چند سالی است آزمون پایه ششم به هفتم حذف شده است و در حال حاضر نیز فقط برای ورود به مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه شاهد برگزاری آزمون هستیم. دانش آموزان پایه نهم که علاقه مند به تحصیل در مدارس نمونه دولتی هستند ، باید برای موفقیت در آزمون ورودی منابع امتحانی را بشناسند و برای هر یک از دروس نیز حداقل یک کتاب کمک آموزشی تهیه کنند.

در ادامه به بررسی منابع ازمون نمونه دولتی 1401 – 1402 می پردازیم. شما دانش آموزان عزیز می توانید برای دریافت برنامه ریزی آزمون نمونه دولتی و پیگیری اخبار ثبت نام و برگزاری آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان ، با مشاوران ما در ارتباط باشید.

همانطور که گفتیم، مدارس نمونه دولتی برای پذیرش دانش آموزان، اقدام به برگزاری آزمون ورودی می کنند. این آزمون تنها برای ورودی های متوسطه دوم برگزار شده و دانش آموزان متوسطه اول برای ورود به این مدارس نیازی به شرکت در آزمون ندارند.

تمام دانش آموزان واجد الشرایط که در پایه نهم  که خواستار منایع آزمون نیمه دولتی نهم به دهم هستند ودر حال تحصیل هستند، می توانند به سایت مربوط به ثبت نام آزمون مدارس نمون دولتی مراجعه کرده و اقدام به نام نویسی کنند.

این دانش آموزان برای دریافت بهترین نتیجه از آزمون، باید از منابع آزمون نمونه دولتی مطلع بوده و تسلط کافی بر روی تمام مطالب داشته باشند. همچنین اگر برایتان سوال پیش آمده که تحصیل در مدارس نمونه دولتی، می تواند تاثیری در نتیجه آزمون سراسری داشته باشد؟ پیشنهاد می کنیم مقاله «تاثیر مدارس نمونه دولتی در کنکور» را مطالعه بفرمایید.

سوالات آزمون از مباحث کتاب های درسی دانش آموزان طراحی شده اند، که در ادامه می توانید تمامی دروس مربوط به آزمون را مشاهده کنید.

مدارس نمونه دولتی از رده بندی علمی بالایی برخوردار بوده و تقریبا مشابه با مدارس تیزهوشان می باشند. از این رو به دلیل کادر آموزشی مجرب و نیز کیفیت آموزشی بالا بسیاری از خانواده ها تمایل دارند فرزندانشان در پایه دهم بعد از قبولی در آزمون نمونه دولتی مشغول به تحصیل در این مدارس شوند و از امکانات مختلف این مدارس برای ارتقا علمی خود استفاده کنند.

دانش آموزانی که به دنبال قبولی در آزمون مدارس نمونه دولتی هستند می توانند علاوه بر منابع آزمون نمونه دولتی، بهترین کتاب های تستی را مطالعه نموده تا بتوانند با آمادگی کامل در این آزمون شرکت کنند و حد نصاب نمره لازم را برای تحصیل در مدارس نمونه دولتی کسب نمایند.

وزارت آموزش و پرورش جهت کمک به داوطلبان علاقه مند به تحصیل در این مدارس و نیز برنامه ریزی مناسب برای مطالعه و یادگیری منابع آزمون نمونه دولتی، هر ساله لیستی از این منابع را در اختیار متقاضیان قرار می دهد تا دانش آموزان بتوانند با بهره گیری از بهترین کتاب های آموزشی و تستی به نتیجه دلخواه خود دست یابند. در ادامه به بررسی جزئیات دروس امتحانی، ضرایب دروس و منابع کمک درسی آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

 

دروس امتحانی آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳

دانش آموزانی که قصد دارند میزان موفقیت خود را در آزمون نمونه دولتی 1402 - 1403 افزایش دهند، باید از منابع آزمون نمونه دولتی به خوبی آگاه باشند. مطالعه تمامی دروس تحصیلی در زمان بندی مختصری که برای داوطلبان در نظر گرفته شده است کار تقریبا دشواری می باشد، لذا بهتر است دانش آموزان با اطلاع از منابع آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳​ برنامه مناسبی را برای مطالعه و تمرینات خود طراحی نمایند.

 

جهت ارائه اطلاعات بیشتر در این قسمت به معرفی منابع آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳​ برای داوطلبان پایه نهم متوسطه اول می پردازیم، اما باید ذکر نمود که دروس منابع آزمون نمونه دولتی موجود در جدول زیر مربوط به سال گذشته می باشد، که به محض تغییر منابع آزمون نمونه دولتی 1402 - 1403 جدول زیر بروزرسانی می شود.

داوطلبان شرکت در آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم می بایست پس از شناخت مواد آزمون، با انتخاب منابعی متناسب و مفید خود را برای رقابت با دیگر دانش آموزان آماده سازند. سوالات این آزمون شامل مباحث کتب درسی دانش آموزان است که محدوده طراحی آن ها نیز در دفترچه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم قید شده است. در واقع لیستی که در جدول زیر مشاهده می کنید، منابعی است که وزارت آموزش و پرورش کشور برای آزمون 1400 – 1401 تعیین نموده و از طریق دفترچه مذکور در اختیار داوطلبان قرار داده است ولی به محض انتشار دفترچه 1401 – 1402 جدول زیر بروز می شود.

منابع، تعداد و ضریب سوالات آزمون مدارس نمونه دولتی دهم 1401 – 1402
منابع ضریب تعداد سوالات محدوده طراحی سوالات
زبان انگلیسی 1 7 پایان درس 4 (صفحه 79)
مطالعات اجتماعی (جغرافیا، تاریخ و مدنی) 1 10 پایان درس 19 (صفحه 132)
زبان عربی 1 8 پایان درس 8 (صفحه 90)
آموزش قرآن و پیام های آسمانی 2 10 قرآن تا پایان درس 8 (صفحه 93) و پیام های آسمانی تا پایان درس 9 (صفحه 108)
فارسی 2 15 پایان درس 14 (صفحه 110)
علوم تجربی 2 25 پایان درس 12 (صفحه 132)
ریاضی 3 25 پایان درس 6 (صفحه 112)

 

 




:: برچسب‌ها: مدارس نمونه دولتی ,
:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: