برای ثبت نام با تاخیر دکتری دانشگاه آزاد و سراسری به کدام سامانه مراجعه کنیم ؟
نوشته شده توسط : کنکور نویس

در این میان ممکن است داوطلبانی از ثبت نام دکتری بنا به دلایلی جامانده باشند؛ به همین خاطر سازمان سنجش فرصتی را در اختیار این متقاضیان جامانده قرار می دهد تا در صورت واجد شرایط با آماده نمودن مدارک لازم برای ثبت نام دکتری فرم اینترنتی ثبت نام دکتری خود را تکمیل نمایند. در ادامه این مقاله جهت  اطلاع از زمان ثبت نام مجدد جاماندگان آزمون دکتری ۱۴۰۲ توضیحاتی در این زمینه همراه با نحوه ثبت نام مجدد آزمون دکتری شرح داده شده است.

 

زمان ثبت نام مجدد جاماندگان آزمون دکتری 1402

سازمان سنجش پس از به پایان رسیدن مهلت ثبت نام آزمون دکتری بازه زمانی را با عنوان تمدید ثبت نام دکتری ۱۴۰۲ برای داوطلبانی که موفق به انجام تمامی مراحل آزمون دکتری خود نشده اند، در نظر می گیرد تا جاماندگان از ثبت نام دکتری بتوانند با مراجعه به سایت sanjesh.org نام نویسی خود را با تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام انجام دهند.

 

زمان ثبت نام آزمون دکتری 1402 از تاریخ 22 تا 29 آبان ماه بود که بنا به نظر سازمان سنجش این مهلت چند روزی برای داوطلبان دکتری تمدید شد. با وجود این مهلت مجدد داوطلبان جامانده از این ثبت نام، توانند در مهلت مجدد برای ثبت نامبا تاخیر آزمون دکتری در رشته مورد علاقه خود اقدام کنند.

 

با توجه به اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش در خصوص زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲، داوطلبان می توانند از تاریخ 13 تا 14 آذر ماه کلیه اقدامات لازم جهت نام نویسی در کنکور دکتری را انجام دهند. این مهلت برای جاماندگان از ثبت نام آزمون دکتری می باشد.

 

بنا به اعلام سازمان سنجش آموزش کشور ، آزمون دکتری تخصصی 1402 در روز 11 اسفندماه 1401 برگزار خواهد شد و داوطلبانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند ، باید از چند ماه قبل برای ثبت نام خود اقدام نمایند. زمان در نظر گرفته شده توسط سازمان سنجش برای ثبت نام آزمون دکتری 1402 ، از روز 22 الی 29 آبان ماه می باشد و برای این آزمون بر خلاف آزمون های کارشناسی و کارشناسی ارشد ، مهلت مجددی برای ثبت نام جاماندگان در نظر گرفته نمی شود.

بنابراین توصیه می شود که حتما در مهلت یک هفته ای 22 تا 29 آبان ماه برای ثبت نام خود اقدام نمایید تا در صورت عدم تمدید مهلت ثبت نام از شرکت در آزمون جا نمانید. البته در سال گذشته برای ثبت نام جاماندگان لینک ثبت نام با تاخیر در سایت سنجش فعال شد و امسال نیز پیش بینی می شود که به درخواست داوطلبان ، فرصتی برای ثبت نام با تاخیر در نظر گرفته شود.

 

 
 

نحوه ثبت نام با تاخیر دکتری

  • وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوید و گزینه دکتری تخصصی را از منوی سمت راست صفحه انتخاب کنید.
  • برای تهیه کارت ثبت نام دکتری بر روی لینک “خرید کارت” کلیک نمایید.
  • سپس باید گزینه “سریال ثبت نام با تاخیر و پس از اتمام مهلت آزمون دکتری” را انتخاب نمایید و دکمه “تایید و ادامه” پایین صفحه را بزنید.
  • در مرحله بعد باید مشخصات خواسته شده را شامل نام ، نام خانوادگی ، شماره تلفن ثابت ، شماره تلفن همراه و پست الکترونیک را درج کرده و گزینه “تایید و ادامه” را انتخاب کنید.
  • پس از درج اطلاعات خواسته شده گزینه “ادامه روند پرداخت” را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد باید شماره کارت ، تاریخ انقضا ، رمز دوم و کد امنیتی را درج کرده و دکمه پرداخت را بزنید.
  • پس از پرداخت هزینه ، شماره سریال ثبت نامی را که سامانه ارائه می دهد را یادداشت کنید تا با استفاده از آن وارد سامانه ثبت نام با تاخیر آزمون دکتری شوید.
  • به صفحه اول سامانه برگردید و شماره کارت اعتباری ثبت نام را که تهیه کرده اید را درج نمایید.
  • پس از وارد شدن به فرم ثبت نام ، در مرحله اول می بایست عکس داوطلبی را با مشخصات خواسته شده درج کرده و گزینه ارسال را انتخاب کنید.
  • پس از بارگذاری عکس ، وارد مرحله بعد خواهید شد که باید تمام اطلاعات خواسته شده را در فرم درج نمایید و در بخش هایی از فرم که به کد نیاز داشتید لازم است گزینه “اطلاعات بیشتر” را که در مقابل باکس خالی قرار دارد را انتخاب کنید تا کد را بگیرید.
  • پس از تمام مراحل فوق و تایید نهایی ، حتما شماره پرونده و کدپیگیری ارائه شده توسط سامانه را یادداشت و ذخیره کنید.

    نحوه ثبت نام با تاخیر کنکور دکتری

    pasokhbama.com اشعار میدارد: پس از اتمام مهلت اولیه نام نویسی کنکور دکتری، داوطلبان جامانده از ثبت نام می توانند جهت شرکت در کنکور به دو روش اقدام نمایند.

    ???? زمان تمدید مهلت ثبت نام سازمان سنجش

    در این روش فرآیند ثبت نام  تفاوتی با نام نویسی در مهلت اصلی ندارد و پیشنهاد ما به جاماندگان، روش مذکور می باشد. در این روش داوطلبان با ورود به سایت سازمان سنجش نشانی اینترنتی sanjesh.org و ورود به لینک مرتبطی که در این سامانه قرار داده شده است، می توانند نسبت به ثبت نام با تاخیر کنکور دکتری اقدام نمایند.

    ???? سیستم پاسخگویی سازمان سنجش

    روش دوم برای آن دسته از داوطلبان و متقاضیانی که نتوانسته اند در بازه زمانی ثبت نام اصلی و همچنین بازه تمدید مهلت ثبت نام نسبت به ثبت کنکور دکتری اقدام نمایند، می توانند به وسیله ارسال درخواست خود در سامانه پاسخگویی سازمان سنجش درخواست ثبت نام بعد از مهلت مقرر نمایند. اما از آن جایی که جوابگویی این روش قطعی نیست، در نتیجه لازم به ذکر است که داوطلبان تمام تلاش خود را به کار ببرند تا در زمان مقرر و مهلت اصلی ثبت نام نمایند و فرم اینترنتی نام نویسی کنکور دکتری را در همان تاریخ اصلی تکمیل نمایند و فرآیند ثبت نام را به روز ها و ساعات پایانی موکول نکنند.





:: برچسب‌ها: آزمون دکتری ,
:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: