ورود به دوران تخصصی متوسطه تربیت بدنی چگونه است؟
نوشته شده توسط : کنکور نویس

رشته تربیت بدنی را دانشگاه های سراسری و آزاد ارائه می کنند و داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در این رشته هستند می توانند با شرکت در کنکور سراسری وارد دانشگاه فرهنگیان یا سایر دانشگاه ها شوند و یا اینکه بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه آزاد ثبت نام نمایند. شرایط ورود به رشته تربیت بدنی در هر دانشگاه متفاوت است که در ادامه این مطلب می خواهیم به طور کامل بررسی کنیم. همراه ما باشید.

ورود به دوران تخصصی متوسطه تربیت بدنی

دانش آموزان پایه نهم می توانند برای ادامه تحصیل خود مدارس یا هنرستان های تخصصی تربیت بدنی را انتخاب نمایند. در نظر داشته باشید که مدارس تربیت بدنی علاوه بر امکانات عمومی، شرایط ویژه ای مانند سالن های ورزشی چند منظوره برای دانش آموزان در نظر می گیرد. ریز نمرات تحصیلی در دوره متوسطه بسیار مهم بوده و می ‌تواند در ورود به دانشگاه های تربیت بدنی موثر واقع شود. شرایط قبولی در رشته تربیت بدنی بسیار مهم بوده که باید به تمام نقاط مهم توجه نمایید.

کنکور و قبولی در تربیت بدنی

pasokhbama.comمیگوید: پس از اتمام دوران تحصیلی تربیت بدنی در هنرستان تخصصی این رشته، وارد کنکور کاردانی تربیت بدنی میشوید. برای ثبت نام در کنکور کاردانی تربیت بدنی نیاز به اتمام تحصیلات و دریافت مدارک تربیت بدنی دارید.

ورود به رشته تربیت بدنی از طریق رشته های نظری

سوال بسیاری از کاربران سایت چگونگی ورود از طریق رشته های نظری بوده و آیا می توان با گذراندن و دریافت مدارک رشته های نظری در رشته تربیت بدنی ادامه تحصیل داد؟

ثبت ‌نام در کنکور و ادامه تحصیل در دانشگاه های سراسری تربیت بدنی نیازمند شرایط خاصی بوده که باید فرد مورد نظر کاملاً از لحاظ روحی و جسمی در سالم ترین حالت ممکن باشد. قد کوتاه، بیماری های چاقی مفرط، بیماری های ریوی و دستگاه گوارشی، اعصاب و روان، بیماری های مغزی و روحی از جمله مه مترین دلایل عدم تایید دانشجویان تربیت بدنی  برای تحصیل در دانشگاه است.

توجه نمایید که داوطلبین مذکر باید قد بیش از ۱۶۵ و بانوان محترم قد ۱۵۸ سانتی متر داشته باشند. در زمان برگزاری آزمون عملی قدرت بینایی دانشجویان احراز شده و بخشی از شرایط قبولی در رشته تربیت بدنی است. اگر دارای مدارک قهرمانی هستید، نیازی به احراز شرایط نخواهید داشت.

https://pasokhbama.com/%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%AA%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%AF%D9%86%DB%8C/

علوم ورزشی یا تربیت بدنی

رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی جز رشته های ورزشی بوده اما دارای تفاوت های بسیاری در این دو گرایش است. همچنین گرایش های دیگری مانند فیزیولوژی ورزشی، مدیریت ورزشی و غیره وجود دارد که دانش جویان علاقه مند به شرکت در این رشته ها می توانید در دوران کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا گرایش های رشته تربیت بدنی را ادامه دهید. برخی از دانشگاه ‌ها به صورت پیوسته و برخی به صورت ناپیوسته دانشجو می پذیرند.

نکات مهم در ثبت نام دانشگاه و هنرستان تربیت بدنی

رشته تربیت بدنی رشته دانشگاهی بوده و برای ادامه تحصیل در این رشته باید تمام تمرکز خود را بر روی تحصیلات عالی خود بگذاریم. سعی کنید اول اهداف ورزشی و درسی خود را مشخص کرده سپس بر حسب اهداف خود در رشته مورد نظر ادامه تحصیل دهید. برای ورود به دانشگاه فرهنگیان و ادامه تحصیلات آکادمیک تربیت بدنی نیاز به شرکت در آزمون های سراسری بوده و در صورت مجاز بودن می تواند در دانشگاه فرهنگیان به ادامه تحصیل بپردازند.

به هر حال دانش آموزانی که قصد ورود به رشته تربیت بدنی در طول دوران تحصیل خود را دارند، می توانند در زمان انتخاب رشته نهم به دهم، در رشته تربیت بدنی انتخاب رشته نمایند و سال دهم و یازدهم تحصیلی خود را در این رشته تحصیل کنند. برای ورود به رشته تربیت بدنی در هنرستان یک سری شرایطی مورد نیاز است که در ادامه به بعضی از این شرایط می پردازیم.

 

دارا بودن کارنامه پایه نهم متوسطه اول

احراز شاخه فنی و حرفه ای در فرم مربوط به هدایت تحصیلی دانش آموزان

دانش آموزان برای ورود به این رشته معمولا نیاز به شرکت کردن در آزمون های عملی نیز دارند. لذا این دسته از دانش آموزان در صورتی می توانند به رشته تربیت بدنی وارد شوند که در آزمون عملی هنرستان نیز قبول شوند.

 




:: برچسب‌ها: علوم ورزشی ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: