تکنولوژی هایفو چگونه عمل می‌کند؟
نوشته شده توسط : کنکور نویس

هایفوتراپی یکی از درمان‌های نوین در حیطه زیبایی است که برای لیفت و جوان سازی صورت و بدن به کار برده می‌شود. این درمان یک روش غیرتهاجمی موثر بر چین و چروک‌ها و افتادگی صورت است که امروزه به صورت گسترده در کلینیک‌های زیبایی سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش درمانی، با استفاده از دستگاه‌هایی با نام دستگاه هایفو انجام می‌شود که تنوع و قدرت متنوعی دارند. در این مقاله قصد داریم تا در ابتدا کلیاتی درباره درمان هایفوتراپی بدانیم و در ادامه با این دستگاه، انواع آن  و مزایای استفاده از آن آشنا خواهیم شد. در پایان نیز درباره بهترین دستگاه هایفوتراپی بحث خواهیم کرد.

هایفوتراپی چگونه درمانی است؟

هایفو چیست؟ هایفو HIFU مخفف عبارت High Intensity Focused Ultrasound  یا «امواج فراصوت متمرکز با شدت بالا» است. این درمان می‌تواند اعماق مختلف بافت بدن را برای سفت کردن پوست و لیفتینگ آن هدف قرار دهد. درمان هایفوتراپی در اصفهان، برای صورت به عنوان یک لیفت صورت غیر تهاجمی عمل می‌کند. این درمان جدید، پوست را سفت می‌کند، چین و چروک‌ها و خطوط ریز صورت را محو می‌کند، منافذ را کوچک می‌کند و روی خطوط اخم و یا خط خنده نیز اثرات مثبت زیادی داد. هایفوتراپی باعث بهبود رنگ کلی پوست، منافذ، روشنایی و خاصیت ارتجاعی پوست نیز می‌شود.

هایفوتراپی پوست چیست؟ جدیدترین فناوری برای جوان‌سازی پوست

هایفو یا HIFU مخفف واژه‌ی انگلیسی High-Intensity Focused Ultrasound به معنای «امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا» است. تکنولوژی هایفو یکی از جدیدترین فناوری‌های زیبایی و ترمیم پوست است؛ فناوری هایفو با روشی غیرتهاجمی و با استفاده از امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا، باعث لیفتینگ و جوانسازی پوست می‌شود. لیزر هایفو در سال 2009 توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شد و از آن پس به‎‌عنوان یک فناوری پرطرفدار در زمینه زیبایی و جوانی در جهان شناخته شد.

تکنولوژی هایفو چگونه عمل می‌کند؟ استفاده از امواج بی‌ضرر فراصوت

هایفو به‌معنی امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا است. امواج استفاده شده دستگاه جوانسازی پوست هایفو همان امواجی است که در دستگاه سونوگرافی مورد استفاده می‌گیرد. در این روش، از طریق امواج فراصوت و وارد کردن شوک و ورود به لایه‌های عمیق پوست، باعث تشویق سلول‌های پوستی را به کلاژن‌سازی می‌شود؛ همین موضوع سفت شدن پوست و لیفتینگ صورت را در پی دارد. جوانسازی پوست با هایفو بدون هیچ‌گونه خون‌ریزی و فقط با استفاده از اشعه‌های فراصوت انجام می‌شود. لازم به ذکر است که دوره نقاهت استفاده از این تکنولوژی بسیار کوتاه بوده و بین 1 تا 3 روز است.

هایفو (HIFU) یا سونوگرافی متمرکز با شدت بالا یک روش پزشکی‌ست که از امواج اولتراسوند برای از بین بردن بافت های صورت یا بدن بیمار استفاده می کند.

در طول این روش، یک مبدل از امواج فراصوت متمرکز برای تولید گرما در یک نقطه از بدن و تخریب بافت هدف مانند کلاژن استفاده می‌کند. مزیت سونوگرافی متمرکز این است که توانایی رسیدن به بافت های عمیق تر را دارد.

پرکننده ها یا فیلرها چگونه عمل می کنند؟

پرکننده ها مواد تزریقی هستند که برای حجم دادن به چین و چروک ها استفاده شوند و آنها را از داخل به بیرون پر می کنند.

بسیاری از پرکننده‌های محبوب از جمله اسید هیالورونیک، که به طور طبیعی تقریبا در هر سلول بدن ما از جمله سلول‌های پوست یافت می‌شود. اسید هیالورونیک رطوبت را در خود نگه می دارد تا پوست را صاف، نرم و ابریشمی نگه دارد. ذخایر HA پوست ما با افزایش سن کاهش می یابد که علت پیری پوست و ایجاد خطوط و چین و چروک است.

انواع دیگر پرکننده ها با هیدروکسی لاپاتیت کلسیم، یک محرک شناخته شده کلاژن ساخته می شوند. این تزریق‌ها چین‌های عمیق را از داخل به بیرون و بیرون پر می‌کنند.

برخی دیگر از پرکننده‌های پوستی هستند که از اسید پلی لاکتیک تشکیل شده‌اند که علاوه بر پر کردن چین و چروک‌ها، کلاژن زیر سطح پوست را نیز تقویت می‌کنند. تزریق چربی، چربی را از ناحیه‌ای در بدن که در آن فراوان است می‌گیرد و دوباره به ناحیه‌ای که نیاز به حجم دارد تزریق می‌کند. از آنجایی که چربی از بدن شما گرفته می شود، یک رویکرد طبیعی در مقایسه با پرکننده های بافت نرم «خارج از قفسه» در نظر گرفته می شود.

در مقابل، Sofwave از فناوری انحصاری Intense Ultrasound Beam™ (IUB) برای تقویت دو جزء دیگر پوست جوان و سالم استفاده می کند : کلاژن و الاستین.

کلاژن و الاستین دو پروتئین ساختاری اصلی هستند که مسئول خاصیت ارتجاعی و جوانی پوست هستند. مانند اسید هیالورونیک، ذخایر کلاژن و الاستین که با افزایش سن کاهش می یابند.

 

آشنایی با انواع کاربرد و تاثیر تکنولوژی هایفو؛ از لیفت صورت تا اصلاح خط لبخند

لیفت صورت و جوانسازی پوست با هایفو در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود. شایان ذکر است که هایفو علاوه‌بر لیفت صورت، کاربردهای بسیاری در کلینیک‌های پزشکی دارد. از مهم‌ترین کاربردهای HIFU می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سفت کردن و رفع شل شدگی‌ پوست
  • کاهش چین‌وچروک پوست
  • لیفت گونه، پلک و ابرو
  • صاف کردن سطح پوست
  • از بین بردن جای جوش
  • اصلاح خط لبخند
  • استفاده برای تمام سنین
  • از بین بردن ایرادات پوستی

برای داشتن پوستی شاداب و جوان بهتر است کلیه اعمال زیبایی را نزد پزشکان مجرب و کلینیک‌های تخصصی معتبر با دستگاه‌های به‌روز و پیشرفته انجام دهید تا بهترین نتیجه را در پایان دوره درمان به‌دست‌آورید.





:: برچسب‌ها: هایفو ,
:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: