نوشته شده توسط : کنکور نویس

یعنی متقاضیان می توانند در یک سال دو مرتبه در کنکور سراسری شرکت کنند و دیگر یک سال کامل پشت کنکور نمانند. ثبت نام نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۲ در سایت سازمان سنجش از روز ۸ تا ۱۴ آبان۱۴۰۱ شروع و آزمون نوبت اول در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دی ماه برگزار می شود. نام نویسی نوبت دوم نیز بین روزهای ۱۵ تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ آغاز و نوبت دوم کنکور در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴ و ۱۵ تیر ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. ضمنا در کنکور سراسری ۱۴۰۲ دروس عمومی حذف شده و فقط از مطالب کتاب های درسی تخصصی هر رشته آزمون گرفته می شود. بنابراین برای موفقیت بیشتر در این آزمون ضروری است تا از تغییرات کتاب درسی کنکور ۱۴۰۲ آگاه باشیم. در این مقاله به تفکیک تغییرات کتاب های درسی را در رشته های تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

تغییرات کتب درسی کنکور ۱۴۰۲ : آخرین تغییرات منابع کنکور 1402 نسبت به کنکور 1401 رشته تجربی ، ریاضی و انسانی : تغییر کتاب های درسی سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱,تغییر منابع کنکور ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱,تغییرات اقتصاد ۱۴۰۲,تغییرات تاریخ و جغرافیا ۱۴۰۲,تغییرات حسابان ۱۴۰۲,تغییرات دینی ۱۴۰۲,تغییرات روانشناسی ۱۴۰۲,تغییرات زیست ۱۴۰۲,تغییرات شیمی 1402,تغییرات عربی 1402,تغییرات فنون ادبی ۱۴۰۲,تغییرات فیزیک ۱۴۰۲,تغییرات کتب درسی کنکور ۱۴۰۲,تغییرات گسسته ۱۴۰۲,تغییرات منطق و فلسفه ۱۴۰۲, تغییرات هندسه ۱۴۰۲,کدام دروس کتاب درسی جدید بگیریم ؟,کنکور 1402

https://pasokhbama.com/%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%AF%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1-1402/

هرساله بعد از پایان آزمون های سراسری کنکور در کشور یعنی به نحوی در اواسط تیرماه، کسانی که به نحوی می دانند نتیجه کنکور برایشان آنگونه که مدنظر می باشد، نخواهد بود، از همان ابتدای کار تصمیم می گیرند برای سالی دیگر باردیگر شانس خویش را امتحان نموده و در آزمون کنکور بعدی شرکت کنند. سوالی که برای اغلب شرکت کنندگان پیش می آید، این است که آیا محتویات کتاب های درسی عوض شده اند یا نه. و اگر هم عوض شده اند تا چه حد؟
داوطلبی که در کنکور 1401 شرکت کرده بود، برای دهم کتاب های چاپ 1398 و یازدهم چاپ 1399 و دوازدهم چاپ 1400 را می خوند ولی الان برای دهم باید 1399 و یازدهم 1400 و دوازدهم 1401 را بخواند.

تهیه کتاب های درسی جدید هم آسان نیست. چون فقط یک بار به دانش آموزان براساس کد ملی به صورت یارانه ای، کتاب های اصلی مدرسه را تحویل می دهند و بعد از آن باید از بازار آزاد تهیه گردد. در بازار آزاد هم کتابهای اصلی پیدا نمی شود و همگی کپی بوده و کیفیت اصلی را نداشته و تازه قیمت بسیار بالایی دارند. اینجاست که باید هوشمندانه عمل کرد. باید تغییرات درسی را بررسی کرد و اگر واقعا تغییرات اساسی ای صورت نگرفته باشد، از تهیه کتاب جدید اجتناب کرد.

زیست شناسی

تغییرات کتاب زیست شناسی
در بین دروس تخصصی رشته آزمایشی تجربی، زیست از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا اولا ضریب بالایی از کنکور را به خود اختصاص می دهد و درثانی تغییرات در این درس بسیار مهم بوده و تجربه نشان داده طراحان کنکور از این تغییرات سوال طرح می کنند.

تغییرات کتاب های درسی عمومی برای کنکور 1402 

دروس عمومی هر ساله در کنکور سراسری 100 سوال را به خود اختصاص می دهند و داوطلبان باید در مدت 75 دقیقه به 25 سوال ادبیات ، 25 سوال عربی ، 25 سوال زبان انگلیسی و 25 سوال فرهنگ و معارف اسلامی پاسخ دهند. درصدهای اکتسابی در دروس عمومی تاثیر زیادی در رتبه داوطلب دارند و نباید از اهمیت این دروس غافل شد.

احتمالا این را هم بپسندید  نداشتن کارت ملی برای کنکور 1402 - آیا کارت ملی سره جلسه کنکور لازم است ؟

اما در کنکور 1402 نحوه تاثیر نمره دروس عمومی در آزمون متفاوت خواهد بود و طبق تصمیماتی که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ، از کنکور 1402 و پس از آن ، سوالات دروس عمومی به طور کلی از آزمون حذف خواهند شد و در واقع داوطلبان دیگر نیازی نیست که 4 درس عمومی را برای شرکت در کنکور مطالعه کنند.

اما حذف دفترچه سوالات عمومی از کنکور به معنای بی تاثیر بودن این دروس بر نتیجه آزمون نیست بلکه ، نمراتی که دانش آموزان در امتحانات کتبی در دروس عمومی کسب کرده اند ، به طور مستقیم بر نتیجه آزمون تاثیر گذار خواهند بود.

بنابراین اگر داوطلب کنکور سراسری 1402 هستید ، سعی داشته باشید در امتحانات کتبی دروس عمومی نمرات بالایی کسب کنید تا تاثیر مثبتی بر رتبه کنکور شما داشته باشند. اگر هم دانش آموز نیستید و فارغ التحصیل شده اید ، می توانید با شرکت در امتحانات ترمیم معدل ، نمرات خود را ارتقا دهید.

 

 
 

تغییرات کتاب های درسی اختصاصی برای کنکور 1402 

در کنکور 1402 فقط از دروس تخصصی سوال مطرح خواهد شد و هیچ یک از کتاب های تخصصی حذف نمی شوند. ضمن اینکه دو بار در سال آزمون برگزار می شود و داوطلبانی که در آزمون مرحله اول موفق به کسب رتبه و تراز لازم نشوند ، می توانند در همان سال در آزمون مرحله دوم شرکت کنند.

تغییرات کتاب درسی کنکور ۱۴۰۲ دروس تخصصی انسانی

دروس تخصصی کنکور انسانی شامل ریاضی، اقتصاد، زبان و ادبیات فارسی، عربی، تاریخ و جغرافیا، فلسفه و منطق، علوم اجتماعی و روان شناسی می باشد. تغییرات کتاب درسی کنکور ۱۴۰۲ در رشته انسانی به شرح زیر است:

  • کتاب های ریاضی و آمار سه سال  و فلسفه یازدهم و جغرافیا یازدهم و علوم فنون دوازدهم کاملا بدون تغییر است.
  • اقتصاد کاملا عوض شده است
  •  جغرافیا دهم صفحات ۶ ، ۳۲ ، ۵۳ ، ۵۶، ۵۷، ۵۸، ۵۹ ، ۶۵ ، ۶۷، ۷۱ تغییرات جزئی داشته اندجغرافیا دوازدهم صفحه ۴۹ و ۸۲ تغییرات بسیارجزئی داشته اند
  •  تاریخ دهم کاملا بدون تغییر ولی تاریخ یازدهم در صفحه ۲۶ یک جمله اضافه شده
  •  تاریخ دوازدهم در صفحات ۲۰ و ۲۱ و ۹۷ و ۱۲۸ و ۱۴۳ و ۱۵۲ تغییرات بسیار جزئی داشته اند
  •  علوم و فنون ادبی دهم صفحه ۲۸ و یازدهم صفحه ۸۴ تغییرات بسیار جزئی داشته است
  •  جامعه شناسی دهم و یازدهم تغییراتی نداشته ولی جامعه شناسی دوازدهم درس ۶ برخی صفحات دچار حذف و اضافه شده که حتما خودتون بررسی کنین و تغییرات رو اعمال کنین
  •  روانشناسی یازدهم صفحات ۱۶،۱۷،۲۰،۸۱ تغییرات جزئی داشته و کلماتی اضافه شده حتما این صفحات رو بررسی کنید
  •  عربی دهم صفحه ۷ تمرین۳ فرومایگان (فرومایه ترها)  و شایستگان (شایسته تر ها)عبارت هایی که داخل پرانتز نوشتم اضافه شده و صفحه ۲۶ کلمه (عبر) از جدول معانی حذف شده و صفحات ۴ و ۲۷ و ۷۵ تغییرات بسیار جزئی داشته اند
  •  عربی یازدهم صفحه ۷۲ جمله (فاذا یکون....فی عز ملکه) حذف شده و صفحه ۷۴ کلمات (سابق،التزال، ملک) حذف شده
  •  عربی دوازدهم صفحات ۱۷ و ۱۹ و ۲۹ تغییرات بسیار جزیی داشته اند
  •  منطق دهم صفحه ۱۷ پاراگراف اول کاهن پیشگویی کرد که (در جنگ لیدیه با ایران آن پادشاهی قدرتمند نابود خواهد شد)جمله ای که داخل پرانتز گذاشتم جایگزین شده




:: برچسب‌ها: تغییرات کتاب درسی ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: