چگونه آرایشگاه موفقی داشته باشیم؟
نوشته شده توسط : کنکور نویس

ویژگی های برترین آرایشگر ها

 

ابتدا با بگوییم که آرایشگری یک شغل آرایشی و بهداشتی است و بهداشت در آرایشگری حرف اول را میزند و سپس آرایش مهم است.

 

خب بیایید ببینیم که برترین آرایشگرها چه ویژگی هایی دارند

1خلاقیت 2خوش اخلاق بودن مشتری مدار بودن 3موقعیت مکانی مناسب و از همه مهمتر 4استفاده از وسایل درجه یک

ما تمامی این ویژگی ها را برایتان باز خواهیم کرد.

خلاقیت آرایشگر باید خلاق باشد و ذاتا همیشه نباید دستور مشتری خود را اجرا کند و باید همیشه در باره اطلاعات نوع کوتاه کردن و اصلاح سر و صورت بروز باشد باید بداند که چه نوع اصلاحی مناسب تر است برای سر و صورت مشتری خود.

 

2خوش اخلاق بودن مشتری مداری :

آرایشگر خوش اخلاق همیشه مشتری های زیادی دارد و مشتری های زیاد یک آرایشگر مشتری را لازم دارد که همیشه راز دار مشتری خود باشد و مشتری نزد او احساس امنیت و راحتی کند.برترین آرایشگر ها همیشه شنونده های خوش ذوقی هستند و همیشه با ذوق و شوق حذف های مشتری خود را در کنار اصلاح گوش می دهند .

3موقعیت مکانی عالی

و در این صورت همیشه آرایشگاه شلوغ و پر از مشتری دارند و همیشه مشتری های بیشتری جذب می‌کنند.

ویژگی های یک آرایشگر خوب در تهران و شهرهای دیگر

ممکن است شما هم جزء آن دسته از افرادی باشید که همیشه برای کوتاه کردن موهای تان به دنبال یک آرایشگر خوب بودید و در این باره موفق نمی شدید.مثلا ممکن بود به همین خاطر به آشنایان خودتان مراجعه کنید اما باز هم آن ها نمی توانستند مدل موهای مورد علاقه شما را ایجاد کنند. به همین دلیل در این قسمت از دنیای مد راهکارهایی را به شما معرفی می کنیم که از طریق آن بتوانید ویژگی های یک آرایشگر خوب را بشناسید.

 

اطلاعات کافی و احترام به سلیقه مشتری

یک آرایشگر حرفه ای به اندازه کافی در مورد کوتاه کردن مو و هر چیزی مربوط به آن اطلاعات دارد و اطلاعات خودش را هوشمندانه برای پیاده کردن سلیقه مشتری استفاده می کند.

او هرگز در خواست خودش را اجرا نمی کند و به سلیقه شما احترام می گذارد. البته ممکن است یک مدل موی جایگزین هم به شما معرفی کند که شاید روی صورت تان بهتر باشد اما در هر حال سلیقه نهایی شما را در نظر می گیرد.

تسلط بر روی کار

یک آرایشگر حرفه ای باید روی کار خود تسلط کامل داشته باشد و از مهارت و تجربه کاری کافی برخوردار باشد و به طور دقیق بدانید که چه نوع آرایشی مناسب چه پوست و صورتی بوده و برای هر فرم و مدل از صورت باید به دنبال چه مدل مویی بود. آرایشگر باید بتواند مشتری خود را راهنمایی کند تا مشتری به بهترین انتخاب دست یابد.

 

احترام به تخصص

یک آرایشگر متخصص از شغل خودش لذت می برد و آن را عاشقانه دوست دارد و به آن افتخار می کند. علایق شما را در این زمینه به خوبی رعایت می کند و همیشه استاندارد های بالایی دارد. او احترام زیادی به شما می گذارد و حرف های شما را نیز محترم می شمارد.

جلب اعتماد مشتری

همه خانم ها ترجیح می دهند که آرایشگری داشته باشند که بتوانند با خیال راحت به او اعتماد کنند و کار خود را به او بسپارند و مطمئن باشند آخر کار راضی هستند. یک آرایشگر خوب به مو و پوست مشتری توجه کرده و از مواد مناسب و باکیفیتی استفاده می کند که هیچ گونه ضرر و آسیبی برای پوست و موی شما نداشته باشد.

برای آرایشگر شدن از کجا شروع کنیم؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که به کرات از ما پرسیده می شود این است که برای آرایشگر شدن از کجا شروع کنم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت برای شروع آرایشگری حداقلی کاری که شما باید انجام دهید، کسب مهارت در حوزه هایی است که قرار در آن فعالیت کنید. پیشنهاد ما برای افرادی که می خواهند آرایشگری شروع کنند این است که از همان ابتدای راه به دنبال بهترین دوره های آموزشی باشید تا بتوانید در ادامه به صورت تخصصی و در غالب یک آرایشگر حرفه ای فعالیت کنید.

چگونه آرایشگر موفقی باشیم؟

همان‌طور که در قبل تر نیز گفته شد برای این که بتوانید شغل آرایشگری را شروع کنید و در آن موفق باشید، باید به دنبال بهترین شدن باشید و این کار، تنها با تاسیس یک سالن زیبایی یا یک آرایشگاه مردانه تمام نمی شود. در ادامه مهم ترین عوامل در موفقیت آرایشگران حرفه ای را مورد تحلیل قرار می دهیم.

  1. رفتار و شخصیت فردی

یکی از مهم ترین دلایل موفقیت هر فردی، اخلاق و طرز برخورد با دیگران است. اگر می خواهید به یک آرایشگر حرفه ای تبدیل شوید، باید مانند حرفه ای ها نیز رفتار کنید. دقت داشته باشید تنها طرز رفتار درست با مشتری نمی تواند شما را به یک آرایشگر حرفه ای تبدیل کند، بلکه رفتار شما با همکاران، پرسنل و رقبایتان نیز در رفتار حرفه ای شما بسیار تاثیر گذار است.

  1. همواره به دنبال جمع آوری تخصص باشید

دنیا هر روز در حال پیشرفت و بروز شدن است و شغل آرایشگری نیز از این قاعده مستثنا نیست و می توان آن را یکی از مهم ترین کسب و کارهایی دانست که با تغییر روزانه ی زندگی، تغییر می کند. مطمئنا اگر فضای کسب و کار آرایشگری را دنبال کنید، می بینید که هرروز مدل ها و تجهیزات جدید بیرون می آید که هواداران زیادی دارد.

شما باید همواره به دنبال چیزهای نو باشید و در آن ها کسب مهارت کنید تا به موفقیت برسید. به یاد داشته باشید که یک آرایشگر موفق خود را محدود نمی سازد و سعی می کنید در حوزه هایی هم که در آن به هر دلیلی فعالیت حرفه ای ندارد، حرفه ای شود تا در زمان توسعه ی کار خود، بدون هیچ مشکلی به کسب درآمد بپردازد.





:: برچسب‌ها:
آرایشگاه زنانه ,
:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: