شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان
نوشته شده توسط : کنکور نویس

با توجه به اینکه مدارس تیزهوشان به دلیل سطح علمی و کیفیت آموزشی بالا همواره مورد استقبال والدین و دانش آموزان بوده است، شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم همواره مورد پرسش بسیاری از دانش آموزان و خانواده ها قرار می گیرد.

در این مقاله می خواهیم برای دانش آموزانی که قصد ثبت نام آزمون تیزهوشان را دارند ، شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان که شامل شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی و شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم می باشد را توضیح دهیم .شرایط ورود به رشته تجربی در مدارس تیزهوشان را اینجا ببینید.

 

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی

در چند سال گذشته شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی تغییر یافته و شرط آن کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس در نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی و همچنین کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس در نوبت دوم پایه ششم ابتدایی بوده است.

 

در صورت اعمال تغییراتی در شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی، به محض اطلاع رسانی آموزش و پرورش ، این مقاله به روزرسانی خواهد شد . ضمنا از جمله شرایط عمومی ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی داشتن تابعیت ایرانی است ، البته دانش آموزان غیر ایرانی هم می توانند با شرایط خاص در آزمون ثبت نام و شرکت کنند.

 

تاریخ برگزاری آزمون و مهلت ثبت نام آن

داوطلبان برای اطلاع از این موارد باید به دفترچه ی راهنمای ارائه شده توسط سازمان سنجش مراجعه کنند. این دفترچه برای داوطلبان پایه هفتم با مراجعه به سایت hoosh.medu.ir قابل دسترسی است. ثبت نام برای آزمون تکمیل ظرفیت پایه ی دهم و ورودی پایه هفتم سال 1401_1402 از تاریخ 11 فروردین ماه به مدت 15 روز ادامه دارد و از طریق سایت azmoon.medu.ir انجام می شود. آزمون ورودی پایه ی هفتم و دهم سازمان سنجش به صورت همزمان در داخل و خارج از کشور در اردیبهشت ماه هر سال برگزار می شود.

لازم است بدانید که کلیه مراحل ثبت نام به صورت اینترنتی و توسط خود داوطلبان قابل انجام است و مدارس محل تحصیل صرفا موظف به ارائه ی رمز همگام به دانش آموزان می باشند.

 

شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

  • معدل دانش آموزان در خردادماه نباید کمتر از 14 باشد. دانش آموزانی که معدل کل خردادماه آن ها کمتر از 14باشد حق ادامه تحصیل در مدارس سمپاد را نخواهند داشت.
  • نمره ی ارزشیابی نوبت دوم و یا شهریور ماه آن ها بدون ضریب و در هیچ یک از درس ها نباید پایین تر از 12 باشد. دانش آموزانی که این شرایط را نقض کنند به مدارس عادی انتفال خواهند یافت.
  • دانش آموزی که به دلیل کسب نمرات بین10 تا12 در امتحانات شهریور ماه شرکت می کند، نمره ی امتحانات شهریور ماه وی در معدل نهایی تاثیر نخواهد داشت و تنها ماندن یا رفتن از مدارس تیزهوشان را مشخص خواهد کرد.

در ادامه به بررسی تبصره های شرایط فوق می پردازیم.

  • تبصره ی 1: دانش آموزی که نمره سالانه درس یا دروس وی در خرداد ماه بین 10 تا 12 باشد می توانند جهت ادامه تحصیل  در مراکز سمپاد در امتحانات نوبت شهریور ماه شرکت نماید . سوالات امتحان شهریورماه برای مشمولان این بندصرفا از کتاب ارائه شده از دفتر برنامه ریزی و تالیف کتب درسی خواهد بود.
  • تبصره ی 2: در صورتیکه با معدل سالانه کمتر از 14 در خرداد شرایط قبولی در مدارس عادی را نداشته باشد درس هایی که نمره کمتر از 10 دارد در شهریور ماه امتحان می دهد وبا هر نمره یا معدلی به مدارس عادی هدایت می شود .
  • تبصره 3: چنانچه دانش آموزی به دلیل کسب نمرات 10 تا 12 در امتحانات شهریور ماه شرکت کنند و معدل سالانه ی وی بعد از این امتحانات حداقل 15 باشد و در یک درس نمره ی 10 تا 12 را کسب کرده باشد می تواند در مدارس سمپاد ادامه تحصیل دهد. همچنین با کسب حداقل معدل 17 مجاز است که در دو درس نمره ی 10 تا 12 را کسب کند.
  • تبصره 4: دانش آموزان در طول دوره ی تحصیل فقط یکبار در یک ماده درسی می توانند از مفاد تبصره ی 3 استفاده نمیایند.
  •  تبصره 5: در صورتی که دانش آموزی نخواهد در امتحانات تجدیدی شرکت کند یا به شهری نقل مکان کند که فاقد مدارس سمپاد است ، نمرات وی بر اساس آیین نامه امتحانات مصوب شورای عالی آموزش و پرورش ملحوظ و طبق مقررات اعلام نتیجه خواهد شد .

    شرایط ورود به رشته تجربی در مدارس تیزهوشان

    در مدارس تیزهوشان تمام رشته های نظری از جمله ریاضی ، تجربی و انسانی ارائه می شوند و دانش آموزانی که قصد دارند با شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم ، وارد این مدارس شوند ، باید همزمان با شرکت در آزمون انتخاب رشته خود را نیز انجام دهند و از پایه دهم به بعد در رشته تحصیلی تخصصی خود تحصیل کنند.

    رشته تجربی بیشترین تقاضا را در میان رشته های مدارس تیزهوشان دارد ولی با توجه به اینکه ظرفیت پذیرش محدود این رشته پاسخگوی تعداد زیاد متقاضیان نیست ، شرایطی قرار داده شده است و تنها دانش آموزانی که تمام این شرایط را داشته باشند ، شانس قبولی خواهند داشت.

    مرتبط بخوانید : ظرفیت مدارس تیزهوشان نهم به دهم – در تمام مناطق و رشته های تحصیلی

    مهم ترین شرایط ورود به رشته تجربی در مدارس تیزهوشان ، دارا بودن حداقل معدل کل سالیانه 19 در پایه هشتم است و اگر معدل شما کمتر از این مقدار باشد ، امکان تکمیل فرم ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان را نخواهید داشت. همچنین جمع نمرات علوم تجربی و ریاضی دانش آموز ، در سه سال متوسطه اول هفتم ، هشتم و نهم نباید از ضریب 42 کمتر باشد.

    • پذیرش دانش آموز در مدارس تیزهوشان دوره دوم متوسطه طبق رتبه و ترازی است که دانش آموز در آزمون کسب کرده است و حداقل معدل 19 ، شرط لازم برای ثبت نام است یعنی معدل تاثیری در افزایش شانس قبولی ندارد.
    • دانش آموزان با شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم مجازند که حداکثر سه مدرسه را انتخاب کنند و فقط هم می توانند از مدارس منطقه محل سکونت خود انتخاب نمایند.
    • دانش آموزانی که قصد ورود به مدارس تیزهوشان را دارند فقط مجازند که یک رشته تحصیلی را انتخاب نمایند و پذیرش در رشته تحصیلی انتخاب شده منوط به کسب نمرات لازم در فرم هدایت تحصیلی است.




:: برچسب‌ها: مدارس تیزهوشان ,
:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: