میزان شهریه دانشگاه مجازی تهران چقدر است؟
نوشته شده توسط : کنکور نویس

گسترش فناوری و تکنولوژی در راستای رفاه بیشتر انسان ها و انجام کلیه خدمات به شکل الکترونیکی صورت می‌گیرد. با مجازی شدن ارائه بسیاری از خدمات در دنیای امروز در جهت سهولت آموزش، دانشگاه های مجازی راه اندازی شده اند. برای شرکت در کلاس ‌های این نوع از دانشگاه ها می بایست کار با اینترنت و رایانه را فرا بگیرید.

تحصیل در دانشگاه های مجازی رایگان نیست و در واقع این دانشگاه ها شهریه پرداز هستند. برای دسترسی بهتر دانشجویان، هزینه دقیق شهریه هر دانشگاه مجازی در سایت آن دانشگاه درج شده است. تعداد محدودی از دانشگاه ها به آموزش و تدریس مجازی می پردازند که در ادامه به معرفی تعدادی از آنها که در شهر تهران واقع هستند و رشته های این دانشگاه های مجازی خواهیم پرداخت. درباره دانشگاه مجازی در تهران اینجا بخوانید.

 

معرفی دانشگاه مجازی تهران

داوطلبان بسیاری به دلایلی از جمله شاغل بودن و یا نداشتن وقت کافی، متقاضی تحصیل در دانشگاه های مجازی هستند. در دانشگاه های مجازی به آموزش و تدریس به صورت غیر حضوری و آنلاین پرداخته می شود و نیازی به مراجعه حضوری به دانشگاه و کلاس درس نیست.

 

این دانشگاه ها در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اقدام به جذب دانشجو نمایند و در مقطع دکتری آموزش مجازی ندارند. توجه داشته باشید که ثبت نام در دانشگاه مجازی ملزم به رعایت برخی نکات و ضوابط مشخص است:

میزان شهریه دانشگاه مجازی تهران

از شرایط تحصیل در دانشگاه مجازی تهران پرداخت شهریه است که میزان شهریه با توجه به مقطع و تعداد واحد های درسی دانشجو تعیین می شود. تمامی رشته های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه مجازی تهران شامل 32 واحد درسی هستند و رشته های مقطع کارشناسی نیز از 140 الی 150 واحد درسی تشکیل شده اند.

میزان شهریه دوره مجازی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران صورت زیر است که سالانه حدود 10 الی 15 درصد افزایش می یابد :

  • شهریه ثابت هر ترم : 870 هزار تومان
  • شهریه متغیر هر واحد درسی نظری : 250 هزار تومان
  • شهریه متغیر هر واحد درسی عملی : 250 هزار تومان

همچنین میزان شهریه دوره مجازی کارشناسی دانشگاه تهران صورت زیر است که سالانه حدود 10 الی 15 درصد افزایش می یابد :

  • شهریه ثابت هر ترم : 320 هزار تومان
  • شهریه متغیر هر واحد درسی نظری : 45 هزار تومان
  • شهریه متغیر هر واحد درسی عملی : 120 هزار تومان

دانشجویان برای پرداخت شهریه باید به صورت الکترونیکی اقدام کنند و در صورتی که شهریه پرداخت نشود ، ثبت نام دانشجوی ورودی جدید انجام نشده تلقی می شود. برای دانشجویان دانشگاه مجازی تهران هیچ تعهدی در خصوص وام شهریه وجود ندارد ولی دانشجویان می توانند از طریق صندوق رفاه دانشجویان که صندوقی کشوری است و مربوط به دانشگاه نیست ، با شرایط بازپرداخت قسطی وام دریافت کنند.

 

 
 

رشته های دانشگاه مجازی تهران

لیست رشته های دانشگاه مجازی تهران در دفترچه راهنمای ثبت نام که توسط سایت سنجش منتشر می شود ، موجود است و داوطلبان متقاضی تحصیل در این دانشگاه پیش از اقدام به ثبت نام ، ابتدا باید از رشته های تحصیلی ارائه شده و ظرفیت پذیرش هر یک از رشته ها اطلاع یابند و با آگاهی کامل نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.یکی از شرایط تحصیل در دانشگاه مجازی، شرایط ثبت نام در دانشگاه مجازی است. در سال های اولیه تشکیل دانشگاه های مجازی، این دانشگاه ها با هماهنگی وزارت علوم، اقدام به جذب دانشجو می نمودند. اما در حال حاضر پذیرش دانشجو در دوره ی مجازی از طریق سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود. این آزمون با آزمون سراسری برگزار نمی شود و به صورت جداگانه از طریق سازمان سنجش انجام می شود. دروسی که در دوره های مجازی ارائه می شود، مانند دوره های حضوری است. کتابهای آموزشی آن هم در اینترنت قرار داده می شود. درس های آزمایشگاهی و امتحان پایان ترم این دروس به صورت حضوری انجام می شود. شرایط ثبت نام در دانشگاه مجازی به صورت زیر می باشد: 1- کلاسهای مجازی با توجه به رشته تحصیلی، 12 تا 16 جلسه در هر ترم می باشد. 2- کلاسها به صورت آنلاین برگزار می شوند، حضور دانشجو در ساعت مشخص و آنلاین الزامی است. 3- غیبت در کلاسهای آنلاین بیشتر از 3 بار مجاز نمی باشد و موجب حذف دانشجو می شود. 4- در طول تحصیل، دانشجویان مجاز به استفاده از مرخصی به مدت 6 ماه می باشند. 5- در بعضی از دانشگاه ها امتحان میان ترم به صورت مجازی و امتحان پایان ترم به صورت حضوری برگزار می شود. 6- در دانشگاه های مجازی دانشجویان مجاز به تغییر رشته و انتقالی نمی باشند. 7- داشتن لپ تاپ و اینترنت با سرعت حداقل 256 و امکان دانلود 4GB در ماه الزامی است. 8- اعتبار مدرک دانشگاه های مجازی همانند اعتبار مدارک دانشگاه های حضوری می باشد و درجه ی علمی فارغ التحصیلان این دانشگاه ها تفاوتی با فارغ التحصیلان بقیه دانشگاه ها ندارد. 9) دانشجویان دانشگاه های مجازی امکان تحصیل همزمان دو رشته مجازی یا یک رشته مجازی و حضوری را ندارند.





:: برچسب‌ها: دانشگاه مجازی ,
:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: