نوشته شده توسط : کنکور نویس

سامانه سیدا در جهت دریافت اطلاعات فردی و تحصیلی دانش آموزان از سایت سناد، صدور کارنامه های تحصیلی و همچنین ثبت نام دانش آموزان در برخی مواقع خاص طراحی شده است. این سایت در دسترس معلم ها، مدیران و کادر اجرایی بوده و دانش آموزان امکان ورود به آن را ندارند. برای آشنایی بیشتر با سایت سیدا در ادامه مقاله قصد داریم اطلاعات لازم در خصوص سامانه سیدا را ارائه و امکانات sida.medu.ir را شرح دهیم.

بیشتر بخوانید: payesh.tehranedu.ir

 

معرفی سامانه سیدا sida.medu.ir

سامانه سیدا به نام سامانه یکپارچه سازی دانش آموزان شناخته شده است. منظور از این اسم، آن است که در سایت سیدا تمامی مشخصات دانش آموزان از جمله نام و نام خانوادگی، مقطع تحصیلی، معدل و ... درج شده و در صورتی که آموزش و پرورش و یا معلمان و مدیران احتیاج به اطلاعات هویتی یکی از دانش آموزان داشته باشند می توانند از طریق سیدا اقدام نمایند.

 

دانش آموزان با عضویت در سامانه سیدا به عنوان یک محصل شناخته خواهند شد و سپس می توانند امور مختلف تحصیلی خود از جمله ثبت نام کتاب درسی مدارس را انجام دهند. در صورت عدم عضویت در سایت سیدا، اغلب امکانات تحصیلی برای دانش آموزان غیر قابل استفاده خواهد بود.

برای استفاده از خدمات پشتیبانی سایت سیدا میتوانید مطلب زیر را مطالعه کنید:

 https://pasokhbama.com/%D9%BE%D8%B4%D8%AA%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D8%A7/

زمانی که دانش آموزی در سایت سیدا به عضویت در می آید می تواند در انواع آزمون های آغازین، پیشرفت تحصیلی، مشاوره ای و ... شرکت کرده و از امکانات رایگان تحصیلی نیز استفاده نماید. دانلود کارنامه و ارزشیابی ماهانه نیز از جمله فعالیت هایی است که سامانه سیدا در صدد انجام آن است.

معرفی سامانه سیدا sida.medu.ir

سیدا یک سایت جدید و نوین است که در دوران شیوع بیماری کرونا و در زمان غیر حضوری شدن مدارس راه اندازی شد. هدف آموزش و پرورش از راه اندازی این سامانه، سازماندهی کردن روند ثبت نمرات دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی می باشد.
اگرچه سامانه سیدا به سامانه نمرات دانش آموزی معروف شده است، اما باید بدانید که این سامانه امکانات بیشتری را به دانش آموزان و معلمان ارائه می دهد و وارد کردن نمرات دانش آموزان و مشاهده کارنامه تنها یکی از امکانات این سامانه می باشد پس هدف کلی راه اندازی سامانه سیدا این است که یک بستر برای انجام امور مربوط به مدارس به صورت غیر حضوری، ایجاد شود. اگرچه این سامانه تازه به وجود آمده است، اما به نظر می رود که در آینده کم کم به امکانات این سایت افزوده شود تا سایت سیدا sida.medu.ir همانند برنامه شاد ( دانلود اپلیکیشن شاد مدارس ) به یک سایت جامع و کامل برای انجام تمام امور آموزش و پرورش تبدیل شود.

همچنین اگر دانش آموز دارید و قصد ثبت نام در آزمون مدارس استعداد درخشان را دارید حتما سایت تیزهوشان و کارت ورود به جلسه تیزهوشان ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ را نیز بخوانید.

کلیه دانش آموزان و یا معلمانی که قصد استفاده از امکانات سامانه سیدا آموزش و پرورش را دارند، می بایست ابتدا به سایت sida.medu.ir وارد شوند. برای ورود به این سامانه نیاز است که نام کاربری و رمز عبور خود را از مدیر مدرسه دریافت کرده باشید. در صورتی که نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت کرده اید، می توانید برای ورود به این سامانه طبق مراحل زیر پیش بروید.

نحوه ورود به سامانه سیدا

ابتدا یکی از مرورگرهای خود را در لپ تاپ و یا گوشی های اندروید و ios خود باز کنید.

نکته: برای داشتن عملکرد بهتر سایت سیدا دانش آموزی، بهتر است که از یکی از مرورگرهای زیر برای login شدن سایت سیدا استفاده کنید.

مرورگر کروم آپدیت 49 به بالا

مرورگر فایرفاکس آپدیت 30 به بالا

مرورگر اینترنت اکسپلورر آپدیت 11 به بالا

در فیلد جستجوی گوگل، آدرس سایت سیدا دانش آموزی به نشانی sida.medu.ir را جستجو کنید و به صورت مستقیم به سایت سیدا وارد شوید.

حال، شما به سایت سیدا آموزش و پرورش وارد شده اید. برای ورود به پورتال شخصی خود در سامانه می بایست که نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. سپس، با وارد کردن کد امنیتی بر روی گزینه «ورود کاربران» کلیک نمایید.

sida.medu.ir

یکی از مهم‌ترین سایت‌ها در ارتباط با دانش آموزان، سامانه‌ی سیدا به آدرس الکترونیک sida.medu.ir است. در سال‌های گذشته اطلاعات دانش‌آموزان به صورت کاغذی در مدارس موجود بود. دانش‌آموزان با ورود به مدرسه‌ی جدید باید پرونده‌ی تحصیلی تازه‌ای ایجاد می‌کردند، علاوه بر این هرسال سوابق تحصیلی جدید نیز به آن پرونده اضافه می‌شد. امروزه تمام این فعالیت‌ها در سامانه سیدا به صورت جامع و یکپارچه و با امنیت بالاتر راحت‌تر انجام می‌شود.

کادر مدرسه نیز با زحمت کمتری کارهای آموزشی را انجام خواهد داد و در کمترین زمان ممکن نمرات دانش‌آموزان در کارنامه‌ی آن‌ها وارد می‌شود، از طرفی اطلاعات دانش‌آموزان چندین سال بعد هم در این سامانه موجود خواهد بود. دانش‌آموزان تمام پایه‌های تحصیلی در سال‌های بعد به راحتی می‌توانند به سوابق تحصیلی خود دسترسی داشته باشند، امکان حذف و از بین رفتن این اطلاعات نیز بسیار کم است.

سامانه سیدا علاوه بر کادر اداری، همچنین به معلم‌ها این امکان را می‌دهد تا به راحتی بتوانند نمرات دانش‌آموزان را در سامانه وارد کرده و درنهایت دانش‌آموزان راحت‌تر کارنامه دریافت کنند. در واقع تمام اطلاعات دانش‌آموز همراه با سوابق تحصیلی در سامانه سیدا وجود دارد و مدیران و معلمان بدون هیچ محدودیتی به این بانک اطلاعات دسترسی دارند.





:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: