تفاوت اصلی روش کرایولیپولیز با سایر روشهای لاغری در چیست ؟
نوشته شده توسط : کنکور نویس

یکی از روش‌های نوین یا غیرتهاجمی کاهش چربی‌های موضعی، کرایولیپولیز است که موفق به کسب تاییدیه FDA شده است و اثر مثبت آن در لاغری در سراسر جهان به اثبات رسیده است. دلیل تمایز کرایولیپولیز با سایر روش‌های لاغری موضعی این است که در این روش برای  کاهش قطر بافت چربی از تکنولوژی سرما و وکیوم استفاده می‌شود.

سلول‌های چربی بسیار به سرما حساس هستند و در اثر بالا رفتن دما، یخ می‌زنند. همانطور که متوجه شده‌اید، در بهترین مراکز کرایولیپولیز در تهران ازتکنولوژی سرما استفاده می‌شود تا سلول‌های چربی تجزیه شوند؛ بدون آنکه سایر بافت‌ها یا ساختارها آسیب ببینند. نام دیگر این درمان محبوب، انجماد چربی است و گزینه مناسبی برای حذف چربی‌های مزاحمی است که در اثر ورزش و رژیم غذایی از بین نرفته‌اند.

کرایولیپولیز چیست ؟

کرایولیپولیز « Cryolipolysis » یک روش غیرجراحی و غیر تهاجمی است و یک درمان ایده‌آل است که می‌توانید آن را جایگزین لیپوساکشن نمایید. امروزه کرایولیپولیز در زمره محبوب‌ترین درمان‌های لاغری قرار دارد و در سرتاسر جهان در حال گسترش است. این روزها افراد زیادی با معضل چاقی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ لذا، روش‌های درمان چاقی روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند و اصلا عجیب نیست که تعداد متقاضیان کرایولیپولیز هر ساعت در حال افزایش است.

براساس تحقیقات انجام شده در سال 2008 ، پروفسور Dieter Manstein و R.Rox Anderson به همراه یک تیم تحقیقاتی متوجه شدند که انتقال سرما تحت یک شرایط کنترل شده، باعث کاهش سلول‌های چربی می‌شود و تا حدی معضل چربی‌های مزاحم برطرف خواهد شد.

همانطور که می‌دانید روش‌های لاغری موضعی باعث از بین رفتن چربی‌های اضافی می‌شود و نقشی در پیشگیری از از ایجاد چربی‌های جدید یا بزرگ شدن سلول‌های قدیمی ندارند. از این رو، بعد درمان لازم است که فرد از رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم غافل نشود. جهت دستیابی به نتیجه مطلوب‌تر می‌توان تکنولوژی کرایولیپولیز را با لیزر ادغام کرد و به طور کامل از شر چربی‌های اضافی و افتادگی پوست خلاص شد.

کرایولیپولیز (Cryolipolysis) روشی غیر‌تهاجمی است که می‌تواند جایگزینی شایسته و ایده آل برای روش‌های تهاجمی کاهش چربی از قبیل لیپوساکشن باشد چرا که بعد از کرایولیپولیز نیازی به دوران نقاهت نخواهید داشت. لیپوساکشن در زمره محبوب‌ترین جراحی‌های زیبایی قرار دارد و شمار جراحی‌های لیپوساکشن صورت گرفته در سرتاسر دنیا با سرعتی سرسام آور در حال افزایش است تا جایی که در سال ٢٠١۵ بر اساس آمار و ارقام جامعه جراحی زیبایی پلاستیک آمریکا (ASAPS) شمار جراحی‌های لیپوساکشن در امریکا از مرز ٣٩۶ هزار رد شد. این روزها افراد بیشتری با معضل اضافه وزن دست و پنجه نرم می‌کنند، از این رو جراحی‌های کاهش چربی روز‌به‌روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند و جای تعجب نیست که شمار بیمارانی که روش‌هایی همچون کرایولیپولیز را برمی‌گزینند، در حال افزایش است.

برای از بین بردن جای جوش  با شماره های درج شده در وب سایت و رزرو نوبت تماس بگیرید.

در این روش سلول‌های چربی زیرپوست همچون لیپولیز را سرد می‌کنند تا آنها را تجزیه کرده و بشکنند، بی‌آنکه به بافت‌های اطراف چربی یا پوست آسیبی وارد شود. برای کاهش دادن چربی بخش‌های مشخصی از بدن، مخصوصاً شکم، پهلو و پشت از کرایولیپولیز استفاده می‌شود.

در سال ٢٠٠٨، پروفسور Dieter Manstein و R.Rox Anderson از شرکت Lasers in Surgery and Medicine به همراه تیم تحقیقاتی خود دریافتند که تحت شرایطی کاملاً کنترل شده، چربی‌های زیر پوست نسبت به سایر بافت‌ها در برابر سرما آسیب پذیرتر می‌باشند، چنانچه فرآیند سرمایش ادامه یابد، شاهد کاهش سلول‌های چربی خواهیم بود بی آن که به بافت‌های اطراف آن آسیبی وارد شود. این فرآیند را انجماد انتخابی می‌نامند. لازم است که بدانید کرایولیپولیز یک راهکار دائمی برای حل معضل اضافه وزن نیست؛ این روش سلول‌های چربی موجود در بدن شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهد اما نمی‌تواند مانع بزرگ شدن سلول‌های چربی به جا مانده شود، از این رو فرد می‌بایست همگام با این روش از رژیم غذایی مناسب و ورزش غافل نشود، در غیر این صورت می‌بایست عمل کرایولیپولیز را تکرار کند.

لاغری در دنیای کنونی یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌ها برای خانم‌ها و آقایان شده است. بسیاری خواهان راحتی از شر چربی‌های موضعی خود و رسیدن به تناسب اندام هستند. اما این راه هموار با مشقت و سختی همراه بوده است و شروع و ادامه آن کار را برای افراد سخت کرده است. امروزه دستگاه‌های لاغری به کمک افراد آمده‌اند و افراد می‌توانند با استفاده از دستگاه‌ها و اندکی رعایت در تغذیه و کمی ورزش به خواسته خود برسند. در این مقاله به بررسی دستگاه لاغری موضعی کرایولیپولیز می‌پردازیم.

اغلب این دستگاه‌ها با توجه به نتیجه‌گیری بیشتر می‌توانند به صورت ترکیبی استفاده شوند.

شما در این سایت می‌توانید مقالاتی را اعم از«۴ دستگاه مفید برای لاغری موضعی تضمینی!» «لاغری موضعی با کویتیشن (Cavitation)» «لاغری با دستگاه ال پی جی (LPG) چیست، و چگونه انجام می شود ؟» برای آشنایی بیشتر با دستگاه‌های لاغری مطالعه کنید.

کرایولیپولیز چیست؟

کرایولیپولیز یک دستگاه لاغری موضعی است. در روش کرایولیپولیز آن دسته از سلول‌های چربی که سطحی‌تر هستند در اثر سرما دچار مرگ سلولی شده و به آهستگی در طی یک تا چهار ماه از بدن دفع می‌شوند و به همین علت اثر سوئی روی کبد و آنزیم‌های کبدی ندارد. در کرایولیپولیز به طور موثر چربی و سلول‌های چربی را در منطقه تحت درمان حذف شده و نتایج برجسته و قابل توجهی از کاهش بافت چربی و سلول‌های چربی را در منطقه تحت درمان نشان می‌دهد. آنچه کرایولیپولیز را از روش‌های درمان دیگر متمایز می‌سازد استفاده از تکنولوژی سرما همراه با خلا و فشار منفی، وکیوم چربی جهت کاهش سایز منطقه مورد نظر,  حذف سلول‌های چربی, تعداد جلسه کم (یک جلسه), برگشت ناپذیری و غیر تهاجمی بودن آن است. در این عمل سلول‌های چربی زیر پوست خنک می‌شوند که باعث ایجاد لیپولیز و تجزیه سلول‌های چربی بدون آسیب رساندن به بافت‌های اطراف یا پوست می‌شود. کرایولیپولیز به منظور کاهش چربی در مناطق خاص بدن بخصوص سر معده و پشت استفاده می‌شود.

تفاوت اصلی روش کرایولیپولیز با سایر روشهای لاغری در چیست ؟

در این روش از لیزر، سوزن و ساکشن استفاده نمی‌شود و فرد می‌تواند بلافاصله به سر کار خود برگردد .این روش بیشتر برای افرادی انتخاب می‌شود که تمایل به انجام لیپوساکشن و یا لیپولیزر نداشته و از درد و عوارض گریزانند. همچنین این روش برای افرادی که می‌خواهند با هزینه کمتر به نتایج مطلوب برسند بسیار مفیدد می‌باشد. البته لیپولیزر، لیپوساکشن و لیپوماتیک نتایج سریعی دارند و چربی‌های اضافی را در یک جلسه از بدن خارج می‌کنند. ولی در کرایولیپولیز فرد نیاز به صبر و تحمل بیشتری دارد تا به تدریج چربی اضافی که توسط کرایولیپولیز کریستالیزه شده از بدن دفع شود‌.





:: برچسب‌ها: دستگاه لاغری ، کرایولیپولیز ,
:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: