آیا امسال دانشجو معلمهای بیشتری جذب میشوند؟
نوشته شده توسط : کنکور نویس

شرایط کاری مناسب برای فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و تعهد استخدام بعد از پایان دوره تحصیلی از جمله دلایل علاقه متقاضیان زیاد برای ثبت نام در این دانشگاه می باشد. از طرفی به طور کل دانشگاه های فرهنگیان ظرفیت محدودی برای پذیرش دارند و به علاوه شیوه گزینش این دانشگاه به شکل بومی گزینی است. همگی این دلایل باعث شده تا اطلاع از جزئیات تعداد افراد قابل پذیرش در هر رشته از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

عوامل مختلفی از جمله نوع نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش، تعداد افراد فارغ التحصیل هر رشته محل در همان سال و تعداد افراد بازنشسته شده بر میزان پذیرش سالیانه این دانشگاه تاثیر گذارند.

البته با توجه به عدم انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 تا این لحظه، میزان دقیق پذیرش این دانشگاه در رشته های مختلف هنوز مشخص نیست، اما برای اطلاعات بیشتر در جدول زیر میزان ظرفیت ثبت نام دانشگاه فرهنگیان برای سال گذشته به تفکیک هر یک از گروه آزمایشی گردآوری شده است.

 

https://pasokhbama.com/%D8%AA%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%D8%B4-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-1400/

آیا ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان 1401 افزایش داشته است؟

با توجه به تقاضای زیاد افراد برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان، تقریبا هر ساله بر تعداد دانشجوهای جذب شده توسط این دانشگاه افزوده می شود. در سال 1400 نیز مجوز افزایش جذب چند هزار نفری برای دانشگاه مذکور صادر شد.

به همین دلیل انتظار می رود بنابر اخبار منتشرر شده، در سال 1401 نیز، ظرفیت پذیرش این دانشگاه با افزایش 50 درصدی روبرو شود. البته به دلیل عدم اننشار آمار دقیق این ظرفیت، برای آگاهی بیشتر مخاطبان، در جدول زیر میزان افزایش پذیرش در رشته های دانشگاه فرهنگیان بر اساس گروه آزمایشی مختلف را مطابق اطلاعات سال گذشته بیان نموده ایم.

مهم ترین مشکل دانشگاه فرهنگیان این است که فضای کافی ندارد و نسبت استاد به شاگرد هم نسبت خوبی نیست. این نسبت را با جذب بیش از ۳۵۰۰ دکتر معلم حق‌التدریس ترمیم کرده‌ایم. در هرصورت باید اصلاحاتی انجام شود تا دانشگاه فرهنگیان در عرصه رقابت با سایر دانشگاه‌ها که شاخه اصلی آن هیئت علمی است، حضور موثر داشته باشد.

با تصمیمی که در جلسه شورای سنجش گرفته شده قرار شد، سهمیه دانشجومعلمان ما دوبرابر شود. کنکور امسال ۲۵ هزار جذب داشتیم ولی تصمیم بر آن شد تا به ۵۰ هزار نفر برسد تا بخشی از نیاز ما را تامین کند.

حدود ۸۵ درصد از معلمانی که جذب شده‌اند، اصلا در دانشگاه‌های تربیت معلم تحصیل نکرده‌اند. برای پرهیز از این موضوع ترمیم کسری نیرو را از خود دانشگاه فرهنگیان انجام می‌دهیم

شرط معدل دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۱

شرط معدل دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۱، اعلام شد. معدل لازم برای پذیرش دانشگاه فرهنگیان به حداقل معدل 14 کاهش پیدا کرده است. سابقا شرط حداقل معدل 15 بود. سپس این شرط حذف شد و در نهایت به حداقل معدل 14 رسید. لازم به ذکر است که در شرایط جدید ثبت نام دانشگاه فرهنگیان در آزمون سراسری ضروری است، برای مجاز شدن به انتخاب رشته در گروه آزمایشی مربوط ، حداقل نمره کل نهایی 6500 و بالاتر در زیرگروه مربوط را کسب کنید.واجدین شرایط عمومی و اختصاصی می توانند، در صورت داشتن حداقل معدل ، برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان سال ۱۴۰۱ اقدام نمایند.

تعداد پذیرش دانشگاه فرهنگیان در رشته های کنکور سراسری ۱۴۰۱

دانشگاه تربیت معلم جزو دانشگاه های پرطرفدار کنکور سراسریه که هر سال در رشته های متعدد و در گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان، اقدام به جذب دانشجو می کنه. البته فقط داوطلبایی می تونن متقاضی ثبت نام در این دانشگاه باشن که علاوه بر داشتن تمام شرایط لازم، در کارنامه اولیه خود نیز مجاز به انتخاب رشته فرهنگیان بشن.

لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان کنکور 1401 برای هر گروه آزمایشی به طور مجزا در دفترچه انتخاب رشته اون ارائه میشه که در ادامه این مقاله برای دسترسی راحت تر داوطلبا به این رشته ها، رشته های تربیت معلم ارائه شده در گروه های آزمایشی مختلف رو گفتیم، پس با ما همراه باشین.

مهم ترین مشکل دانشگاه فرهنگیان این است که فضای کافی ندارد و نسبت استاد به شاگرد هم نسبت خوبی نیست. این نسبت را با جذب بیش از ۳۵۰۰ دکتر معلم حق‌التدریس ترمیم کرده‌ایم. در هرصورت باید اصلاحاتی انجام شود تا دانشگاه فرهنگیان در عرصه رقابت با سایر دانشگاه‌ها که شاخه اصلی آن هیئت علمی است، حضور موثر داشته باشد.





:: برچسب‌ها: دانشگاه فرهنگیان ، دانشجو معلم ,
:: بازدید از این مطلب : 477

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: