آبرسانها چگونه به پوست ما کمک میکنند؟
نوشته شده توسط : کنکور نویس

کرم آبرسان چیست؟ برخی افراد کرم های آبرسان را با کرم های نرم کننده یکسان می دانند و آن ها را به عنوان یک محصول مشابه می شناسند. اما باید بدانید که کرم های آبرسان می توانند رطوبت و آب کافی را به پوست رسانده و از خشکی بیش از حد و آسیب های ناشی از خشکی پوست، جلوگیری کنند. در این صفحه توضیح می دهیم کرم آبرسان چیست و سپس بیان می کنیم کرم آبرسان چه کاری انجام می دهد.

برای اینکه همه چیز را درباره این نوع کرم ها بدانید و از این پس بتوانید با شناخت کافی درباره آبرسان ها، یکی از آن ها را خریداری نمایید، این مطلب را از دست ندهید.

 

https://pasokheto.ir/world/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A2%D8%A8%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA/

کرم آبرسان چیست؟

هنگامی که سطح پوست در اثر از دست دادن آب و خشکی پوست آسیب می بیند و در نتیجه دچار پوسته پوسته شدن، سوزش، خارش و قرمزی می شود، یک کرم آبرسان می تواند به درمان آن کمک کرده و با انتقال آب کافی به پوست، این مشکل را بر طرف کند.

کرم های آبرسان معمولا حاوی هیالورونیک اسید و سرامید ها هستند و سطح خشک شده پوست را به خوبی آبرسانی و ترمیم می کند. این نوع کرم های معمولا فاقد چربی و یا دارای درصد کمی چربی هستند تا به سرعت جذب شده و سریع ترین اثرگذاری را بر ریوی پوست های خشک شده داشته باشند.

پوست انسان از سه لایه بیرونی (اپیدرم) ، میانی (درم) و زیرین (هیپودرم یا لایه چربی) تشکیل شده است. رطوبت از طریق رگ های خونی به پوست منتقل می شود، اما آن ها فقط رطوبت را به لایه میانی یا درم می رسانند. آب موجود در لایه میانی برای تبخیر شدن از لایه اپیدرم یا بیرونی عبور کرده و به همین دلیل باعث خشکی سطح بیرونی پوست خواهد شد.

این تبخیر آب از اپیدرم باعث خشکی، پوسته پوسته شدن و ترک خوردن پوست خواهد شد، اما در فصل های خشک سال، آب بیشتری از پوست تبخیر شده و به همین دلیل خشکی پوست نیز بیشتر خواهد شد.

در بین محصولات زیادی که با عنوان آبرسان و به شکل های مختلف ژل، کرم، محلول و… در بازار وجود دارد، انتخاب یکی از آن ها ممکن است شما را سر در گم کند. اما اگر بدانید کرم آبرسان چه کاری انجام می دهد، ممکن است بتوانید به راحتی یک آبرسان مناسب خریداری نمایید.

کرم آبرسان چه کاری انجام می دهد؟

آبرسان ها به دو طریق می توانند خشکی پوست و عوارض ناشی از آن را بر طرف کنند. یا رطوبت موجود در لایه میانی را در پوست حبس می کند و یا رطوبت از دست رفته لایه بیرونی پوست را به آن بر می گرداند. در ادامه در باره عملکرد آبرسان ها توضیح خواهیم داد.

آبرسانی راهکاری برای شاداب ساختن پوست است که از پیری زودرس و چین و چروک سطح پوست پیشگیری می‌کند. این روش مراقبتی برای همه افراد و در همه سنین مفید است و سلامت و شادابی پوست شما کمک می‌کند. آبرسانی مراحل مختلفی دارد و در برخی موارد به وسیله آرایشگران انجام می‌شود. شما در خانه هم به کمک لوازم آرایشی و بهداشتی مناسب می‌توانید پوست خود را آبرسانی کنید.

اگر می‌خواهید بدانید که چرا آبرسانی پوست مهمه؟ باید به شما خاطرنشان کنیم پوست بیرونی‌ترین اندام بدن است که با محیط خارجی بیشترین تماس را دارد و به همین دلیل در معرض آلودگی، خشکی و آسیب دیدگی است. به کمک آبرسانی می‌توانید به ترمیم و شادابی پوست خود کمک کنید. آبرسانی سلول‌های پوست را سرزنده و جوان می‌کند و در زیبایی آن نقش حیاتی ایفا می‌کند. افزایش سن معمولا در پوست با علائمی مثل خشکی و چین و چروک نمایان می‌شود، پس از ۳۰ سالگی لازم است برای ترمیم و پیشگیری از آسیب دیدگی پوست آبرسانی به صورت مستمر انجام شود.

پس از آبرسانی شما احساس می‌کنید حالت لاستیکی پوست بهبود یافته و حالتی لاستیکی دارد به این ترتیب به خوبی کش می‌آید و به حالت طبیعی خود باز می‌گردد. بهتر است آبرسانی را انتخاب کنید که قدرت بالایی داشته باشد و به لایه‌های پوست به شکل عمیق‌تری آبرسانی کند تا سریع‌تر و بهتر نتایج استفاده از کرم‌ها را مشاهده کنید.

اهمیت آبرسانی پوست

با افزایش سن، پوست شکسته و دچار چین‌وچروک می‌شود. بهتر است افراد با شروع 30 سالگی به فکر رسیدگی هرچه بیشتر به پوستشان باشند. یکی از مهم‌ترین و آسان‌ترین کارهایی که می‌توان برای شادابی پوست انجام داد آبرسانی است. برای آبرسانی طبیعی پوست می‌توان به رژیم غذایی سالم، مصرف سبزی‌ها و میوه، نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در روز اشاره کرد.

امروزه با به‌کارگیری چند روش می‌توان موادی که جاذب آب هستند را به پوست تزریق و آن را هیدراته کرد. یکی از این روش‌ها مزوتراپی است. در این روش هیالورونیک اسید که یک گلیکوپروتیین است به پوست تزریق می‌شود تا کمبود آب آن جبران شود.

آبرسانی همچنین می‌تواند باعث کاهش لکه‌های پوست شود. بعضی از مرطوب‌کننده و آبرسان‌ها مقداری رنگ دارند که می‌توانند با هر رنگ پوست خود را تطبیق دهند.

از دیگر فواید آبرسان پوست این است که جوان ماندن پوست شما کمک می‌کند. حساس‌ترین مناطق پوست شما می‌تواند، صورت، گوش‌ها، گردن و قفسه سینه باشند. یعنی ما روزانه از سلول‌های پوستی زیادی را در این مناطق که بیشتر در معرض خشکی و عناصر قرار می‌گیرند از دست می‌دهیم. درواقع، آن‌ها بیشتر در معرض خطر سرطان پوست قرار دارند. آبرسانی می‌تواند به ترمیم و سالم ماندن کمک کند.

دوش آب گرم

 وب سایت تخصصی پاسخ تو میگوید: درست است که دوش آب گرم احساس عالی و نیرو بخشی دارد، اما رطوبت را از پوست شما بیرون می‌کشد. پس بهتر است که بیشتر با ولرم رو به سرد دوش بگیرید. یک آبرسان مناسب پوستتان انتخاب کنید و بعد از هر بار حمام آن را به پوست بدنتان بزنید.

استفاده صحیح از مرطوب‌کننده، باعث افزایش رطوبت پوست می‌شود. مرطوب‌کننده مناسب از پوسته‌پوسته شدن، تیرگی پوست شما جلوگیری می‌کند. به‌علاوه، استفاده مناسب از کرم صورت به عملکرد بهتر مواد ضد پیری کمک می‌کند احتمال کارایی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

وظیفه آبرسان‌ها

کرم و ماسک‌های آبرسان باعث تقویت، تحریک کلاژن سازی و الاستیک پوست می‌شوند. از فواید آبرسان پوست این است که از پیری زودرس جلوگیری می‌کند و باعث جوان‌سازی و شادابی پوست می‌شود. استفاده از آبرسان احتمال مشکلات پوستی را کاهش می‌دهد.

مصرف مرطوب‌کننده مناسب پوست شما می‌تواند به حفظ تعادل آن کمک کند. وقتی پوست خیلی خشک یا چرب باشد، بسیاری از مشکلات شایع پوستی مانند آکنه بروز می‌کنند. اگر پوست شما تمایل به چربی دارد، باید به‌جای کرم‌ها به دنبال لوسیون باشید و سعی کنید مرطوب‌کننده‌ای یا آبرسانی با ترکیبات لایه‌بردار پیدا کنید. اگر پوست شما تمایل به خشکی دارد، به دنبال کرم‌هایی باشید که آن‌ها دارای محتوای چربی بیشتری هستند. مطالعه راهنمای خرید کرم مرطوب‌کننده می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.





:: برچسب‌ها: مرطوب کننده , آبرسان , رطوبت پوست ,
:: بازدید از این مطلب : 469
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: