نوشته شده توسط : کنکور نویس

دانشگاه آزاد به عنوان یکی از جامع ترین دانشگاه های سطح کشور ، زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری فعالیت می کند. این دانشگاه دارای بیش از 100 واحد دانشگاهی در استان های مختلف است که تمام رشته های علوم پزشکی ، علوم انسانی ، علوم پایه و … در آن ها تدریس می شوند. میزان شهریه دانشگاه آزاد هر ساله توسط مرکز سنجش و پذیرش تعیین می گردد و معمولا سالانه حدود 10 الی 15 درصد شاهد افزایش نرخ شهریه در تمام مقاطع تحصیلی این دانشگاه می باشیم.

ناگفته نماند که شهریه دانشگاه آزاد شامل دو بخش شهریه ثابت و متغیر است و میزان شهریه ثابت تا پایان فارغ التحصیلی تغییر نمی کند و فقط بر میزان شهریه متغیر افزوده می شود

شهریه دانشگاه آزاد رشته های علوم پزشکی

رشته های علوم پزشکی در تمام مقاطع تحصیلی کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه آزاد ارائه می شوند و هزینه تحصیل این رشته در مقایسه با سایر رشته ها بیشتر است.

  • دکتری حرفه ای پزشکی : 8 الی 10 میلیون تومان برای هر ترم تحصیلی (20 واحد درسی)
  • دکتری حرفه ای دندانپزشکی : 8 الی 10 میلیون تومان برای هر ترم تحصیلی (20 واحد درسی)
  • دکتری حرفه ای داروسازی : 8 الی 10 میلیون تومان برای هر ترم تحصیلی (20 واحد درسی)
  • دکتری حرفه ای دامپزشکی : 8 الی 10 میلیون تومان برای هر ترم تحصیلی (20 واحد درسی)
  • کاردانی علوم پزشکی (کاردانی دامپزشکی ، بهداش عمومی و ..) : 2/500/000 الی 3/000/000 برای هر ترم تحصیلی (20 واحد درسی)

تغییرات شهریه دانشگاه آزاد 1400 - 1401

تحصیل در دانشگاه های شهریه پرداز اعم از دانشگاه آزاد مستلزم پرداخت شهریه می باشد که شامل شهریه ثابت و شهریه متغیر است. شهریه ثابت بر اساس نیمسال ورودی هر دانشجو تعیین می شود و تا پایان اتمام دوره تحصیل وی در سنوات مجاز بدون افزایش خواهد بود اما شهریه متغیر با توجه به تعداد واحدهای اخذ شده توسط دانشجو تعیین می شود و در طول دوره تحصیل دانشجو افزایش می یابد.

 

در نظر داشته باشید پذیرفته شدگان تمامی مقاطع در زمان ثبت نام (ترم اول) در دانشگاه محل قبولی ملزم به پرداخت هزینه خدمات آموزشی و هزینه بیمه هستند که این هزینه در هر مقطع متفاوت است. در ادامه هزینه خدمات آموزشی و هزینه بیمه در مقاطع مختلف در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ ارائه شده است.

وام های دانشجویی دانشگاه آزاد

وام های دانشجویی دانشگاه آزاد رو میتونیم به سه دسته کوتاه مدت، میان مدت و بلند مندت تقسیم کنیم. وام های کوتاه مدت در واقع مبلغ کمتری رو شامل میشن و شما باید تا زمان دانشجوییتون حتما اون وجهی که پرداخت کردید رو تسویه کنید.

وام های میان مدتش تقریبا یکساله قابل پرداخت هستن. بنابراین شما در واقع دو ترم زمان دارید که این وام رو تسویه کنید. که مبلغ اون کمی بالاتری از وام های کوتاه مدت هست.

نوع سوم مبلغ خوبی داره. بازپراختشم پس از فارغ التحصیلتون هست. در واقع اگه این تسویه رو به موقع انجام ندید، مدرک شما صادر نمیشه و باید حتما این مبلغ رو تسویه کنید. البته دریافت این وام هم به راحتی انجام نمیشه و دردسرهای خاص خودش رو داره.

سوال بعدی اینکه چطور باید این وام ها رو بگیریم ؟؟ و اینکه شرایط دریافتشون به چه صورتی هست ؟؟ آیا هر ترم میتونیم این وام ها رو بگیریم با اینکه فقط یکبار در دوران دانشجویی امکان پذیر هست

میزان شهریه دانشگاه آزاد 1400 – 1401

دانشگاه آزاد همانند سایر دانشگاه های شهریه پرداز، از دانشجویان خود (ورودی با آزمون و یا بدون آزمون) مبلغی را به عنوان شهریه دریافت می کند که البته میزان آن در دانشگاه آزاد نسبت به دیگر دانشگاه ها کمی بیشتر است. همچنین شهریه دروسی که دارای واحد عملی و پروژه می باشد، بیشتر از دروس نظری در نظر گرفته می شود. در جدول های زیر می توانید میزان دقیق شهریه تمامی مقاطع دانشگاه آزاد را مشاهده کنید.

شهریه کاردانی دانشگاه آزاد 1400 – 1401
گروه آموزشی مبلغ
علوم انسانی 2 میلیون و 200 الی 2 میلیون و 800 هزار تومان
فنی و مهندسی  2 میلیون و 800 الی 3 میلیون و 200 هزار تومان
علوم پایه 2 میلیون و 600 الی 3 میلیون تومان
هنر 2 میلیون و 800 الی 3 میلیون و 100 هزار تومان
علوم پزشکی 4 میلیون و 600 الی 6 میلیون و 300 هزار تومان

منبع : شهریه دانشگاه آزاد 





:: برچسب‌ها: شهریه دانشگاه آزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 521
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: